بررسی صحنه حادثه تصادف زنده یاد حسین یاری در اتوبان یاسینی
کلیه گزارش ها به استناد مدارک و شاهدان عینی و مراکز اصلی اورژانس-پلیس 110- پلیس راهور-پزشک قانونی میباشد
گزارش حادثه (از زبان یکی از اعضای موتورسوار شاهد حادثه):
مقارن ساعت12 روز جمعه 18 مرداد ، اکیپ موتورسواران تهرانی (شــرق تهران بزرگ) طبق عادت روز جمعه جهت گرم کردن موتور و تمرین و در نهایت حرکت به سمت مجموعه ورزشی آزادی دچار حادثه یکدستگاه موتورسنگین به مدل CBR در اتوبان یاسینی شد.
گزارش پلیس بزرگراه :
مقارن ساعت12 روز جمعه 18 مرداد تعدادی موتورسیکلت،فاقد پلاک ، در اتوبان یاسینی رویت شد
گزارش گشت فوریت های پلیسی 110 :
حدود ساعت12 روز جمعه 18 مرداد یکدستگاه موتورسیکلت،فاقد پلاک ، با سند معتبر یکدستگاه و گمرکی و مدارک کامل در اتوبان یاسینی رویت شد و ثبت و ضبظ گردید
گزارش اورژانس تهران :
مقارن ساعت12:40 روز جمعه 18 مرداد یک مورد تصادف شدید موتورسیکلت در اتوبان یاسینی رویت شد
2 مجروح ثبت شد که حال راننده وخیم و خونریزی از ناحیه صورت اعلام گردیده و دیگری در حالت اغما بسر میبرد
گزارش پزشکی قانونی :
متوفی مذکر-سن حدود 27-30-علت حادثه تصادف با موتورسیکلت -
کلیه قسمت های بدن سالم بجز ناحیه گردن که بشدت ضربه وارد شده بود
گزارش شاهدان عینی:
جلوی من تصادف کرد یه چرخ زد اومد پایین نزدیک پراید نتونس کنترل کنه خورد به گارد موتور از وسط قیچی شد.ولی پراید فرار کرد .من دنبالش کردم.ولی نظامی بود ترسیدم به خودم گیر بده موتورو بگیره برگشتم .دیدم تموم شده آمبولانس اومد.پلیس راه کردن نگرفت گفت خودش زمین خورده.ولی نمیدونم کی بود رسید اول بهش کلاه رو در آورد.کردن شکسته بود.خون راه گلوی حسین رو بسته.
ودر نهایت :
نظریه کارشناسی فدراسیون و اعضای هیئت موتورسواران تهران :
موتور سوار(حسین یاری)و همچنین ترکنشین(امین) با تجهیزات کامل از جمله لباس مجهز موتور سواری و کلاه کاسکت معتبر در اتوبان یاسینی در حال تردد بوده
باتوجه به بلند کردن چرخ جلو(تکچرخ) در سرعت حدود 80-90 و ایجاد دنده در حال رکاب گیری موتور (بدلیل حفظ حالت تکچرخ و ایجاد تعادل روی یکچرخ) ،سرعت و شتاب به موتور اضافه شد
با توجه به خط ترمز روی آسفالت سرعت نهایی در حال فرود چرخ جلو حدود 180-210 کیلومتر تخمین زده شد و به علت وجود مانع ( یکدستگاه ماشین سواری پراید) و انحراف نسبی فرمان و دوشاخ و ضربه به چرخ جلو هنگام فرود، کمی انحراف به سمت گاردریل مشاهده میشود
از آنجا که افت سرعت و شتاب آنی امکان پذیر نبوده با زدن ترمز جلو و گیر کردن موتور به بدنه پراید باعث انحراف موتور به سمت گاردریل ،پرتاب ترکنشین در مرحله اول و در نهایت برخورد موتور به پایه گاردریل و نصف شدن شدن موتورسیکلت و همچنین ضربه شدید به پشت گردن متوفی (علت اصلی=بدلیل کاشت گاردریل غیر اصولی)باعث از دست دادن این موتور سوار شده است
قابل ذکر است که حادثه در صدم ثانیه اتفاق افتاده و با توجه به اینکه حسین یاری یکی از موتورسوان حرفه ای تیم موتور سواران تهران بوده و دوره هایی را در پیست جهت تمرینات و قلق گیری با موتور گذرانده هیچ کاری قابل پیبینی نبوده و به از دست دادن ایشان منجر میشود
باتشکر مدیریت موتور سواران تهران