نمیدونم واقعا هنوزم کسی هست که بگه خدایی وجود نداره؟
برای مقدمه اگه دوست دارین این متنو بخونین بعد راجع به این موضوع بحث میکنیم
شاید همین متن قانع کننده بود:
که کاملا اشتباه است چون ما تا اینجا وجود خدای کامل و بی همتایی را اثبات کردیم که یکتاست و مانندی ندارد و برتر از او موجود نیست
برای مقدمه اگه دوست دارین این متنو بخونین بعد راجع به این موضوع بحث میکنیم
شاید همین متن قانع کننده بود:
ما کجاییم؟ در خانه ...شهر....کشوری که جزئی از جهان هستند. جهانی که در ان هستیم نمی تواند خود به خود یا به دست خودش بوجود امده باشد.
چرا؟ از انجایی که خدایی که خودش را بوجود اورده و علت خودش بوده باید بر خودش مقدم باشد و از انجایی که ساخته ی دست خودش است و معلول است باید از خودش متاخر باشد...که جمع متناقضین اتفاق می افتد و حتی به گفته ی افراد بی دین و لاییک محال است!
پس صد در صد این جهان سازنده و خدایی دارد که خود بخود بوجود نیامده است .
حال ایا خدا کامل است یا نه؟ فرض کنیم خدا ناقص است:
خدایی که ناقص است عمل ناقص از او سر می زند (مثل انسان) و هدفش یک هدف مادیست و برای رفع نیازهایش میکوشد و غایت و نهایت خواسته هایش رسیدن به کمال است!چیزی که خدا باید داشته باشد!
همچنین خدایی که نیازمند باشد برای رسیدن به نیازش احتیاج به وجودی برتر از خودش دارد تا نیازش براورده شود چون خودش از رفع نیازش عاجز است پس یعنی بی همتا نیست یکتا نیست بلکه وجودی(خدایی)برتر از ان خدا هست که در اصل می بایست ان خدا را خدای خود قرار دهیم....
حال فرض کنیم خدای برتر هم ناقص باشد....باز همان سیر قبلی تکرار میشود و فقط زمانی متوقف میشود که اخرین خدایی که انتخاب میکنیم کامل محض و مطلق باشد....
حال فرض کنیم 2 خدای کامل وجود داشته باشد ؟ 2 وجودی که از هر لحاظ شبیه هم اند و تمام صفات را کاملا و شبیه هم دارند!
هردو بی نیاز اند....هردو یکتا هستند ...هردو بی همتا اند....در حالی که امکان پذیر نیست
چطور ممکن است دو خدا مثل هم هردو بی همتا باشند؟! پس باز هم به تناقض میرسیم و به این نتیجه میرسیم که یک خدا انهم کامل وجود دارد.
در ضمن میتوان فرض کرد دو خدای کامل و لی متفاوت از هم داریم که مثلا اگر یکی مهربان است دیگری کمتر این خصلت را دارد یا اصلا ندارد...
مسلما خدایی که یک صفت کمال مثل مهربانی را به طور کمال ندارد کامل نیست پس فرض ما از ابتدا غلط بوده و ما به اشتباه یک خدای ناقص را کامل در نظر گرفته ایم پس خدای ناقص حذف و خدای کامل باقی می ماند.
پس تا اینجا ثابت شد که جهان تنها یک خدا انهم کامل مطلق دارد.
خدایی که تمام صفات کمال را بطور کامل دارد ....کار عبث و بیهوده انجام نمیدهد پس نمیتوان به او ایراد گرفت و در برخی جاها عملش را بیهوده و بیجا و بی دلیل پنداشت.
همچنین نمیتوانیم جای خدارا بگیریم و اعمال و تفکرات خود را برتر از خدا بدانیم چراکه در اینصورت یا خدایمان را اشتباهی انتخاب کرده ایم یا ما خودمان خدای برتر هستیم!
