sara.mortazavi
کاربر حرفه ای
کلا از بحث فرهمگ و فرهنگ سازیه نتو زیر ساختو این چیزا خوشتون میاد
همش از این چیزا بحث میکننین
اون دفعه هم همین جور بود
همش از این چیزا بحث میکننین
اون دفعه هم همین جور بود
فکر میکنم به نقطه ی مشترکی رسیدیم البته این موضوع در حدی هست که یه تاپیک جدا بخواد....راجع به غذا منظورم غذاهای خوشمزه بود نه اشک درار...من فرهنگ سازي رو چندتا برنامه تبليغي تلويزيوني معني نمي كنم.براي اين بحث خيلي بايد بيشتر و جدي تر از اينا پيش رفت.(حتي اگه بخوايم همون تبليغ هم درنظر بگيريم بيراه نميريم...ببينيد!شما هرماه ميري قبضاتون رو پرداخت مي كني و كسي هم نيست كه بگه از خودپرداز اينترنت يا تلفن استفاده كن...اين كاريه كه هرماه مي كني بدون دونستن امكانات ديگه.تبليغ جدا از اينكه تبليغه!داره استفاده از وسايل الكترونيكي و ارتباط از راه دور رو گسترش ميده)
بله ايني كه شما ميگي همون شنيدن كي بود......واسه همين غذا-البته چون گفتيدها!-اگه يه غذاي هندي بذارن جلوت و بگن بخور تا خودت بفهمي بهتره يا اينكه يادت بدن چطور بخوري كه اشكت درنياد
مهندس جان حرف من درمورد فرهنگ سازي به به و چه چه و تعريف و تمجيد نيست.ضمن اينكه اينم نميگم كه مثلا دوسال تمام تو مخ مردم فرو كنيم كه فلان چيز خوبه درحالي كه امكان استفاده نباشه!مسلمه كه بايد بشه ازش استفاده كرد....ولي نه طوري كه هرفرد ناآگاهانه درموردش جلو بره و هيچ توجهي هم نباشه
فکر میکنم به نقطه ی مشترکی رسیدیم.
سلاممن دیروز یه کار اشتباه تو تاپیک انجام دادم و با یکی از بچه ها شوخی کردم اما اینجا جاش نبود.
خواستم بگم شرمنده
سلام ملودی عزیز
منم خودم خیلی درگیر درسا هستم ولی خب تو هفته یک بار یه حرکت
آخه ما هم مسولیم
آهسته آهسته بریم جلو ولی بریم
آخه اینجا هر کسی یه ساعت خاص میاد
و..............................
ما كه هي ميگيم يه موضوع انتخاب كنيد..شما چيزي نميگيدکلا از بحث فرهمگ و فرهنگ سازیه نتو زیر ساختو این چیزا خوشتون میاد
همش از این چیزا بحث میکننین
اون دفعه هم همین جور بود
خب خدارو شكرفکر میکنم به نقطه ی مشترکی رسیدیم البته این موضوع در حدی هست که یه تاپیک جدا بخواد....راجع به غذا منظورم غذاهای خوشمزه بود نه اشک درار...
سلامسلام به همه دوستان،
مثه همیشه بعد از مدت ها اومدم و می خوام همین جوری فرت(یا ط) بپرم وسط بحث.
نمی شه وقتی زیر ساخت سخت افزاری نداری فرهنگ رو به مردم تحمیل کنی(همون فرهنگ سازی). در ضمن قبل از فرهنگ سازی برای مردم، باید کارکنان و کسایی رو که خدمت ارائه می کنن هم درست آموزش بدیم، بعد از مردم عادی توقع داشته باشیم.
مثال:
1- من قبض قبلی تلفنم رو 3 بار پرداخت کردم. من برگشته بودم شهرمون و واسه خونه دانشجوییم قبض اومده بود و به دلیل دیر کرد تلفن قطع شده بود.
رفتم و با ATM پرداخت کردم، چون ATM رسید نداشت(مشکل زیر ساخت)، شماره رهگیری رو چاپ کرد، مثلاً زرنگ بودم ازش سریع عکس گرفتم. رفتم باجه خدمات مشتری خواستم تلفن رو وصل کنین، فرمودن باید رسید ATM رو بیاره و توضیح من رو مبنی بر تموم شدن رسید ATM و گفتن شماره رهگیری قبول نکرد:
نتیجه: طرف اصلاً نمی دونست این شماره پیگیری که دست منه به چه درد می خوره(عدم آموزش)
به من پیشنهاد کرد که تو الان دوباره پرداخت کن واست بستانکار میاد.
و من برای بار دوم پرداخت کردم ولی قبض این دورم بدهی اومد، و چون اگه پرداخت نمی کردم تلفن قطع می شد برای بار سوم اون مبلغ رو پرداخت کردم.
اگه این اتفاق سر یکی دیگه بیفته از پرداخت با ATM پشیمون می شه
2- واسه ثبت شرکت رفتیم اداره ثبت گفتن اسمای انتخابی رو بنویسین ما با نامه بفرستیم تهران تا اگه قبلاً ثبت نشده تایید کنن. یکی از بچه ها پرسید شما سیستمی کامپیوتری واسه چک کردن اسامی ثبت شده ندارین؟ طرف گفت: "چرا داریم ولی ما ازش استفاده نمی کنیم" چون اصلاً بلد نبودن.
طرف نه آموزش دیده بود و نه توجیح شده بود.
3- من موبایل بانک پارسیان نصب کردم رو گوشی، کارکنان شعبه نمی دونن چطوری میشه ازش استفاده کرد
خب حالا من کاربر سریش شدم که از این فناوری های نوین استفاده کنم، فرهنگش رو هم دارم ولی ... .
شما از چی خوشت میاد؟ خب یه بحثو شروع کن! (این لحن تهاجمی نیست دوستانه است)کلا از بحث فرهمگ و فرهنگ سازیه نتو زیر ساختو این چیزا خوشتون میاد
همش از این چیزا بحث میکننین
اون دفعه هم همین جور بود
چرا شرکت نمیکنی تو بحث؟خب خدارو شکر. این نقطه مشترک رسیدن ها خیلی خوبه.
جدا از شوخی بحث جالبی بود . لذت بردیم و استفاده کردیم. تشکر
مثال های شما در مورد اینکه باید زیرساخت مقدم باشه به نظر من به جا و قابل دفاع هست.مخصوصا که آموزش خدمه و کارکنان و سرویس دهندگان(قبل از کاربران) رو جزء زیرساخت میدونم.زیرساخت که الزاما فیزیکی نیست....
مثه همیشه بعد از مدت ها اومدم و می خوام همین جوری فرت(یا ط) بپرم وسط بحث.
نمی شه وقتی زیر ساخت سخت افزاری نداری فرهنگ رو به مردم تحمیل کنی(همون فرهنگ سازی). در ضمن قبل از فرهنگ سازی برای مردم، باید کارکنان و کسایی رو که خدمت ارائه می کنن هم درست آموزش بدیم، بعد از مردم عادی توقع داشته باشیم.
مثال:
1- من قبض قبلی تلفنم رو 3 بار پرداخت کردم....
...اگه این اتفاق سر یکی دیگه بیفته از پرداخت با ATM پشیمون می شه....
2- واسه ثبت شرکت رفتیم اداره ثبت گفتن اسمای انتخابی رو بنویسین ما با نامه بفرستیم تهران تا اگه قبلاً ثبت نشده تایید کنن. یکی از بچه ها پرسید شما سیستمی کامپیوتری واسه چک کردن اسامی ثبت شده ندارین؟ طرف گفت: "چرا داریم ولی ما ازش استفاده نمی کنیم" چون اصلاً بلد نبودن.
طرف نه آموزش دیده بود و نه توجیح شده بود.
3- من موبایل بانک پارسیان نصب کردم رو گوشی، کارکنان شعبه نمی دونن چطوری میشه ازش استفاده کرد .
اتفاقا من همش دنبالش میگشتم و نبودش واسه من معلوم بود...ما به نبودناتون عادت كرديم مهندس!!!
من از همون اول گفتم ها...فرهنگ سازي بدون زيرساخت جواب نميده..ولي براي شروع فرهنگ سازي مقدمه.كارمنداي بانك يا حالا بخش خدمات هم جزو همين آموزش ها محسوب ميشن
داريم به افق هاي روشن آينده نگاه مي كنيم!
چرا شرکت نمیکنی تو بحث؟
تو هم نظرتو بگو.
سلام . میبینم که حسابی بحث میکنید و نظر میدید . یکی هست ما رو تحویل بگیره !!!!!!!!!!!!!! ممنون dzz عزیز (البته اسمت رو .
.
.
...
بحث قبلی در مورد حدود اختیارات و اجازه دولتها در کنترل جریان اطلاعات بود...دفعه دومه این بحثه
اون دفعه هم حوصلم سر رفت
نمیدونم در مورد چی ببحثیم
مثلا دانشگاه ها چطوره؟
یاکمبود ستاد ای تی و چکار باید کرد
طرز نمره دادنشون
ممنون از این جواب خوبت.....
...
به نظر من بهترین کار اینه که یه جورایی با هم به پیش برن. البته با عرض پوزش در حین این کار نیز به دلیل اینکه در شروع هر کاری باید تجربه و خطا صورت بگیره. یه تعدادی از افراد قربانی میشن
مثل مثال هایی که طاها زدن. یه تعدادی از افراد نیز این وسط قربانی میشن.
....
که اگه بخوام مثال خارجی برای این نکته بزنم :
که فکر میکنم مثلا اگه بخوایم گوگل رو مثال بزنیم. یا شرکت های خارجی دیگه و یا ...
ما مثالمون رو با مرورگر کروم بزنیم.
مثلا گوگل میاد اول یه نسخه dev ارائه میده. از این نسخه یه تعدادی از افراد استفاده میکنن. بعد میاد نسخه stable یا نهایی رو ارائه میده. یعنی با این کار سعی میکنه نقاط ضعف سیستمش رو درست کنه.
...
...
اگه بخوام از حرف هام نتیجه گیری کنم هم به نظر من بدون زیر ساخت فرهنگ سازی ممکن نیست. بدون فرهنگ سازی هم زیر ساخت به هیچ دردی نمیخوره
حالا که بیشتر دوستان نظرشون اینه که باید این روند افزایشی باشه (مرسی مهندس وفامند! استاد نرم۱ و ۲ ما) موافقین بحثو ببندیم تا مسعود یه بحث جدید راه بندازه؟
در جواب به فرهنگ و زیر ساخت من فقط اینو میدونم که :
در بعضی موارد به موازات هم و در بعضی موارد اون یکی جلوتر از دیگری باشه
اگر زیر ساخت رو بیاریم بعد فرهنگ کاملا اشتباه است چون اگر زیر ساخت باشه بلافاصله فرهنگ های دیگر جا خوش میکنن واگر هم اول فرهنگ رو بیاریم کسی تره هم برامون خورد نمیکنه
همین
ولی امیر به خدا با این رنگی که واسه فونتت انتخاب میکنی(صورتی) من هردفه مانیتورو نگاه میکنم کور میشم!!
دقیقاپش شما هم با همون روند افزایشی موافق هستید یعنی خرد خرد از هر قسمت باید شروع کرد؟
حالا چرا به پسرا توهین میکنی؟منم با دوستمون pari موافقم تو دانشگاه منم خيلييييي از پسرا اين طور هستن.
سلام سیستم دانشگاه شما چطوریه یا بهتر بگم چه درس هایی برای ترم 7شما برداشتین ؟مباحث نو در فناوری اطلاعات هم جزوشون هست؟سلام من تازه اين سايت و پيدا كردم اميدوارم بتونيم مطالب مفيدي رو به اشتراك بگذاريم،منم اول اطلاعات زيادي در مورد رشتم نداشتم وفقط ميدونستم خيلي شبيه كامپيوتر ولي الان كه ترم 7 اطلاعات بيشتري در مورد رشتم دارم، رشته ي ما بيشتر مديريتي ولي كامپيوتر بيشتر تو زمينه برنامه نويسي.
منم با دوستمون pari موافقم تو دانشگاه منم خيلييييي از پسرا اين طور هستن.
سلام.سلام . من الان ترم دوم ITهستم . ودقیقا همین طور که میگید من اطلاع زیادی از رشتم ندارم ولی دوستش دارم وسعی می کنم که فرد موفقی در بازار کار باشم . اما فکر میکنم بیشت این کم اطلاعی ها به خاطر جدید بودن رشتمونه واین که کمتر کسی رواطرافمون دیدیم که IT خونده وبه طور تخصصی کارش رو انجام بده.
به!شرمنده جمع
من امتحان دارم یکی دوهفته نیستم
سلام.سلام من تازه اين سايت و پيدا كردم اميدوارم بتونيم مطالب مفيدي رو به اشتراك بگذاريم،منم اول اطلاعات زيادي در مورد رشتم نداشتم وفقط ميدونستم خيلي شبيه كامپيوتر ولي الان كه ترم 7 اطلاعات بيشتري در مورد رشتم دارم، رشته ي ما بيشتر مديريتي ولي كامپيوتر بيشتر تو زمينه برنامه نويسي.
منم با دوستمون pari موافقم تو دانشگاه منم خيلييييي از پسرا اين طور هستن.
سلام عزيزمسلام . میبینم که حسابی بحث میکنید و نظر میدید . یکی هست ما رو تحویل بگیره !!!!!!!!!!!!!! ممنون dzz عزیز (البته اسمت رو کامل ننوشتم ) . شما همیشه لطف داری . آره ملودی جونم قبول دارم بی معرفت منم ولی یه حرفی به طاها عزیز گفتی شاید شامل منم بشه ( به نبودنم عادت کردید . چقدر بد الان میشینم گریه میکنم )
خوب چه خبرا مهندس ؟ میبینم که جومونگ عزیز هم استارت کنکور میزنه . دراگو عزیز استارت سمینار . فکر نکنید نمیام پس بیخیال برنامه های تالارم نه بابا رو منم میتونید بشمارید . دوستای جدیدی اومدن به همشون خوش آمد میگم . کنکوری هامون که امسال میخوان کنکور بدن سخت مشغول خوندن هستن مثل طاها جان و مهندس ای تی جان .
بعد این که پست طاها رو خوندم این حرف یادم افتاد که فقط بستر فرهنگ مهم نیست . این فرهنگی که شما میگید فقط گوشه ای از بسترسازی هستش . جنبه های دیگه هم باید باشه مثل آموزش ، سواد و .....
نه من از يه بعد ديگه گفتمشما از چی خوشت میاد؟ خب یه بحثو شروع کن! (این لحن تهاجمی نیست دوستانه است)
ولی من فکر میکنم اینا بحث هاییه که باید یه مهندس IT بتونه نظریات خوبی در موردش ارائه کنه.
چرا شرکت نمیکنی تو بحث؟
تو هم نظرتو بگو.
مثال های شما در مورد اینکه باید زیرساخت مقدم باشه به نظر من به جا و قابل دفاع هست.مخصوصا که آموزش خدمه و کارکنان و سرویس دهندگان(قبل از کاربران) رو جزء زیرساخت میدونم.زیرساخت که الزاما فیزیکی نیست.
اما در مورد شماره ۳ به نظرم الزامی نیست که همه کارکنان بانک فلان بدونن نرم افزار بانک چجوری کار میکنه.بلکه باید یه واحد یا حداقل یه نفر در جهت رسیدگی به آموزش و پاسخ به سوالات در مورد اون نرم افزار وجود داشته باشه(البته اینم باز زیرساخته)
ولی حالا به عنوان کسی که قراره یه جور دیگه نگاه کنم : شما فرض کنید زیر ساخت حاظر شد ولی ما هنوز فرهنگ سازی نکردیم...
۱.ممکنه در این فاصله استفاده های غیر صحیح یا حتی مخرب از این سیستم بشه.مثلا جا افتادن فرهنگ های غلط در موردش.ممکنه حتی اون فرهنگ های غلط عده زیادی رو از اون سیستم بیزار کنه.
۲.زیر ساخت قبل از فرهنگ سازی ممکنه باعث هدر رفتن منابع بشه.مثلا به فاصله خیلی کمی تکنولوژی جدیدتری غالب بشه و تمام شرکت های تولید کننده تجهیزات دیگه از تکنولوژی قدیمی حمایت نکنن.اینجوری هزینه هایی که صرف ایجاد و فراهم کردن یک زیرساخت شده از بین میره.
اتفاقا من همش دنبالش میگشتم و نبودش واسه من معلوم بود...
همونطور که در بالا گفتم من آموزش بخش خدمات و سرویس رو جزء زیرساخت میدونم نه فرهنگ سازی.(البته نظر شخصیه...)
بنظر منم هیچوقت نباید بحث جنسیت مطرح بشهپس طبقه بندی رو جنسیتی نکنیم بهتره...نه؟
سلامممممممممم ملودی جونم . قربونت .حرف من مزاح بود . ما کوچیک شما هم هستیمسلام عزيزم
الهام جان شوخي كردم..اگه اون شكلكي كه نمي دونم كجاس،بود معلوم ميشد!
خود منم سابقه درخشاني ندارم
نبودن هر كدوم از بچه هاي آي تي كاملا احساس ميشه...مخصوصا شما كه اطلاعاتتون زياده
فريبا...وحيد.. totem..امير...زكريا...........
نه من از يه بعد ديگه گفتم
آموزش نيروي كار براي كمك به مردم جزو زيرساخت هست ولي منظورم استفاده خود اون ها از همين وسايل بود...مي بيني طرف خودش سازنده فلان چيزه ولي از جنس ديگه اي استفاده مي كنه!!!!
خب بحث بعدي رو شروع كنيد
کسی که وقتی بهش میگی فناوری اطلاعات ( یا حتی فناوری) سریع ذهنش میره طرف کامپیوتر مثل کسیه که تا میگی موبایل سریع ذهنش میره طرف نوکیا.در حالی که ممکنه اصلا Mobile SAM (سیستم ضدهوایی متحرک) مد نظرت باشه!!!سلام
چند روز پیش داشتم صفحات اول این تاپیک رو میخوندم. دوستان گله مند بودند از اینکه چرا به هر کسی میگن رشتشون it هست. اونا میپرسن it همون کامپیوتره دیگه ؟؟؟
خودمم که نگاه کردم. دیدم تو این 1 سال و نیم که It میخونم. به هر کسی گفتم رشتم چیه. اونم گفت که همون کامپیوتره؟؟؟ منم واسه اینکه حوصله توضیح نداشتم همیشه میگم اره. همونه.
البته تو صفحات اولیه بعضی از دوستان از استاداشون نقل قول میکردن که هر کسی گفت ایتی همون کامپیوتره بزنین تو دهنش
دوستان نظر بدن؟؟؟ تجربه های خودشون رو هم بگن ؟؟
کسی که وقتی بهش میگی فناوری اطلاعات ( یا حتی فناوری) سریع ذهنش میره طرف کامپیوتر مثل کسیه که تا میگی موبایل سریع ذهنش میره طرف نوکیا.در حالی که ممکنه اصلا Mobile SAM (سیستم ضدهوایی متحرک) مد نظرت باشه!!!
اونی که استاد امیر(سایکیک) گفته هم واسه همه و توسط همه قابل اجرا نیست و فکر هم نمیکنم جواب بده! اون استاد میتونه بزنه تو دهن دانشجویی که اینو میگه ولی مثلا من 23 ساله نمیتونم بزنم تو دهن یه مرد 54 ساله! حالا به فرض هم که زدیم...جواب میگیره؟ نه این راهش نیست.
اینو قبلا به یکی از دوستان هم گفتم : بستگی به سواد ، موقعیت و سطح فکر طرف جواب بدید.
اگه با فرد کوته فکر طرف هستید که میدونید صحبت باهاش فایده نداره از عبارات "آره همونه" یا مثلا "همونه ولی یه کم باکلاس تر" یا حتی "کامپیوتره ولی مخابرات هم بهش اضافه شده" استفاده کنید.طور دیگه جواب نمیده.
اگه موقعیت مناسب نیست یا میخواید از زیر سوال در برید میتونید از "مباحث مدیریتی بهش اضافه شده" هم استفاده کنید.
اگه فقط سطح دانشش کمه (یعنی نمیشه سطح بالا براش توضیح داد : مثلا دایی شما که دیپلم داره و 53 سالشه) سعی کنید با مثال براش توضیح بدید.مثلا براش از همین تلفن همراه بگید،یا شبکه های کامپیوتری یا مثلا تجارت الکترونیک(در سطح پایین! نرین شروع کنید B2B و B2C گفتن!!!).
اگه فقط اطلاعات تخصصیش کمه (مثلا عموی شما که دکترای زمین شناسی داره) میتونید فنی تر صحبت کنید.مثلا از وظایف جزئی و ریز شده یه مهندس IT در سازمان ، یا از زیرساخت فناوری اطلاعات یا نحوه تحلیل و حل مساله و تفاوت دیدگاه مهندس نرم افزار و مهندس IT براش توضیح بدید.
=========
۱.پست به این باحالی زدم میخواین تشکر نکنین؟! (البته امتیاز دادن ترجیح دارد!!!)
۲.به نظرتون استاد دانشگاه بشم؟! اصلا بهش فکر بکنم یا نه؟
۳.وی پی ان!
سلام دوستان.عید همگیتون مبارک
من نازیلا هستم.ترم اولیم و مازندران درس می خونم
ممنونخوش اومدین
عید شما هم مبارک
دوستان عزیز. عید همگی مبارک
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
تولید محتوا در فضای مجازی - بحث و گفت و گو | مهندسی فناوری اطلاعات | 4 | ||
جمع آوری بحث های تاپیک گپ و گفت بچه های IT(bot net) | مهندسی فناوری اطلاعات | 7 | ||
جمع آوری بحث های تاپیک گپ و گفت بچه های IT(بلوتوث) | مهندسی فناوری اطلاعات | 12 |