گفت و گوهای خودمانی بچه های IT

sara.mortazavi

کاربر حرفه ای
کلا از بحث فرهمگ و فرهنگ سازیه نتو زیر ساختو این چیزا خوشتون میاد
همش از این چیزا بحث میکننین
اون دفعه هم همین جور بود
 

JUMONG360

کاربر فعال تجارت الکترونیک
من فرهنگ سازي رو چندتا برنامه تبليغي تلويزيوني معني نمي كنم.براي اين بحث خيلي بايد بيشتر و جدي تر از اينا پيش رفت.(حتي اگه بخوايم همون تبليغ هم درنظر بگيريم بيراه نميريم...ببينيد!شما هرماه ميري قبضاتون رو پرداخت مي كني و كسي هم نيست كه بگه از خودپرداز اينترنت يا تلفن استفاده كن...اين كاريه كه هرماه مي كني بدون دونستن امكانات ديگه.تبليغ جدا از اينكه تبليغه!داره استفاده از وسايل الكترونيكي و ارتباط از راه دور رو گسترش ميده)
بله ايني كه شما ميگي همون شنيدن كي بود......واسه همين غذا-البته چون گفتيدها!:D-اگه يه غذاي هندي بذارن جلوت و بگن بخور تا خودت بفهمي بهتره يا اينكه يادت بدن چطور بخوري كه اشكت درنياد

مهندس جان حرف من درمورد فرهنگ سازي به به و چه چه و تعريف و تمجيد نيست.ضمن اينكه اينم نميگم كه مثلا دوسال تمام تو مخ مردم فرو كنيم كه فلان چيز خوبه درحالي كه امكان استفاده نباشه!مسلمه كه بايد بشه ازش استفاده كرد....ولي نه طوري كه هرفرد ناآگاهانه درموردش جلو بره و هيچ توجهي هم نباشه
فکر میکنم به نقطه ی مشترکی رسیدیم البته این موضوع در حدی هست که یه تاپیک جدا بخواد....راجع به غذا منظورم غذاهای خوشمزه بود نه اشک درار...
 

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
من دیروز یه کار اشتباه تو تاپیک انجام دادم و با یکی از بچه ها شوخی کردم اما اینجا جاش نبود.
خواستم بگم شرمنده:cry:
سلام
چون با من شوخی کردید عرض کنم که از نظر من کار اشتباهی نبود .
نام تاپیک گپ های خودمانی بچه های It هست.
فکر نکنم بحث کردن و شوخی بین 2 نفر در این تاپیک مشکلی داشته باشه
البته هر کسی طرز تفکری داره . برای نظرتون ارزش زیادی قائلم.
موفق و موید باشید.

از دوستان عزیز اعضای سایت هم عذر خواهی میکنم اگه بحث و شوخی به درازا کشیده شد.
شاد باشید.
 

طاها حک

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان،
مثه همیشه بعد از مدت ها اومدم و می خوام همین جوری فرت(یا ط) بپرم وسط بحث.
نمی شه وقتی زیر ساخت سخت افزاری نداری فرهنگ رو به مردم تحمیل کنی(همون فرهنگ سازی). در ضمن قبل از فرهنگ سازی برای مردم، باید کارکنان و کسایی رو که خدمت ارائه می کنن هم درست آموزش بدیم، بعد از مردم عادی توقع داشته باشیم.
مثال:
1- من قبض قبلی تلفنم رو 3 بار پرداخت کردم. من برگشته بودم شهرمون و واسه خونه دانشجوییم قبض اومده بود و به دلیل دیر کرد تلفن قطع شده بود.
رفتم و با ATM پرداخت کردم، چون ATM رسید نداشت(مشکل زیر ساخت)، شماره رهگیری رو چاپ کرد، مثلاً زرنگ بودم ازش سریع عکس گرفتم. رفتم باجه خدمات مشتری خواستم تلفن رو وصل کنین، فرمودن باید رسید ATM رو بیاره و توضیح من رو مبنی بر تموم شدن رسید ATM و گفتن شماره رهگیری قبول نکرد:
نتیجه: طرف اصلاً نمی دونست این شماره پیگیری که دست منه به چه درد می خوره(عدم آموزش)
به من پیشنهاد کرد که تو الان دوباره پرداخت کن واست بستانکار میاد.
و من برای بار دوم پرداخت کردم ولی قبض این دورم بدهی اومد، و چون اگه پرداخت نمی کردم تلفن قطع می شد برای بار سوم اون مبلغ رو پرداخت کردم.
اگه این اتفاق سر یکی دیگه بیفته از پرداخت با ATM پشیمون می شه

2- واسه ثبت شرکت رفتیم اداره ثبت گفتن اسمای انتخابی رو بنویسین ما با نامه بفرستیم تهران تا اگه قبلاً ثبت نشده تایید کنن. یکی از بچه ها پرسید شما سیستمی کامپیوتری واسه چک کردن اسامی ثبت شده ندارین؟ طرف گفت: "چرا داریم ولی ما ازش استفاده نمی کنیم" چون اصلاً بلد نبودن.
طرف نه آموزش دیده بود و نه توجیح شده بود.

3- من موبایل بانک پارسیان نصب کردم رو گوشی، کارکنان شعبه نمی دونن چطوری میشه ازش استفاده کرد :eek:

خب حالا من کاربر سریش شدم که از این فناوری های نوین استفاده کنم، فرهنگش رو هم دارم ولی ... .
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ملودی عزیز
منم خودم خیلی درگیر درسا هستم ولی خب تو هفته یک بار یه حرکت
آخه ما هم مسولیم
آهسته آهسته بریم جلو ولی بریم
آخه اینجا هر کسی یه ساعت خاص میاد
و..............................
:gol:
کلا از بحث فرهمگ و فرهنگ سازیه نتو زیر ساختو این چیزا خوشتون میاد
همش از این چیزا بحث میکننین
اون دفعه هم همین جور بود
ما كه هي ميگيم يه موضوع انتخاب كنيد..شما چيزي نميگيد
خب الان يه موضوع جديد بگو با اين جلو بره
بعدشم...مگه چندمين باره داريم دراين مورد بحث مي كنيم؟!!:surprised:يعني نظرتو گفتي؟چي بوده؟من نديدم!
فکر میکنم به نقطه ی مشترکی رسیدیم البته این موضوع در حدی هست که یه تاپیک جدا بخواد....راجع به غذا منظورم غذاهای خوشمزه بود نه اشک درار...
خب خدارو شكر
خوشحالم بالاخره تفاهم پيدا كرديم!!
نه ديگه مهندس جان غذا غذاس...

سلام به همه دوستان،
مثه همیشه بعد از مدت ها اومدم و می خوام همین جوری فرت(یا ط) بپرم وسط بحث.
نمی شه وقتی زیر ساخت سخت افزاری نداری فرهنگ رو به مردم تحمیل کنی(همون فرهنگ سازی). در ضمن قبل از فرهنگ سازی برای مردم، باید کارکنان و کسایی رو که خدمت ارائه می کنن هم درست آموزش بدیم، بعد از مردم عادی توقع داشته باشیم.
مثال:
1- من قبض قبلی تلفنم رو 3 بار پرداخت کردم. من برگشته بودم شهرمون و واسه خونه دانشجوییم قبض اومده بود و به دلیل دیر کرد تلفن قطع شده بود.
رفتم و با ATM پرداخت کردم، چون ATM رسید نداشت(مشکل زیر ساخت)، شماره رهگیری رو چاپ کرد، مثلاً زرنگ بودم ازش سریع عکس گرفتم. رفتم باجه خدمات مشتری خواستم تلفن رو وصل کنین، فرمودن باید رسید ATM رو بیاره و توضیح من رو مبنی بر تموم شدن رسید ATM و گفتن شماره رهگیری قبول نکرد:
نتیجه: طرف اصلاً نمی دونست این شماره پیگیری که دست منه به چه درد می خوره(عدم آموزش)
به من پیشنهاد کرد که تو الان دوباره پرداخت کن واست بستانکار میاد.
و من برای بار دوم پرداخت کردم ولی قبض این دورم بدهی اومد، و چون اگه پرداخت نمی کردم تلفن قطع می شد برای بار سوم اون مبلغ رو پرداخت کردم.
اگه این اتفاق سر یکی دیگه بیفته از پرداخت با ATM پشیمون می شه

2- واسه ثبت شرکت رفتیم اداره ثبت گفتن اسمای انتخابی رو بنویسین ما با نامه بفرستیم تهران تا اگه قبلاً ثبت نشده تایید کنن. یکی از بچه ها پرسید شما سیستمی کامپیوتری واسه چک کردن اسامی ثبت شده ندارین؟ طرف گفت: "چرا داریم ولی ما ازش استفاده نمی کنیم" چون اصلاً بلد نبودن.
طرف نه آموزش دیده بود و نه توجیح شده بود.

3- من موبایل بانک پارسیان نصب کردم رو گوشی، کارکنان شعبه نمی دونن چطوری میشه ازش استفاده کرد :eek:

خب حالا من کاربر سریش شدم که از این فناوری های نوین استفاده کنم، فرهنگش رو هم دارم ولی ... .
سلام
چه عجب!!
ما به نبودناتون عادت كرديم مهندس!!!
من از همون اول گفتم ها...فرهنگ سازي بدون زيرساخت جواب نميده..ولي براي شروع فرهنگ سازي مقدمه.كارمنداي بانك يا حالا بخش خدمات هم جزو همين آموزش ها محسوب ميشن
بعد هم ما تو كشور از هر دو جنبه مشكل داريم.بله همه اينايي كه ميگين وجود داره...زيرساخت هاي ما دچار اشكاله...بحثي توش نيست.
داريم به افق هاي روشن آينده نگاه مي كنيم!:D
 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام . میبینم که حسابی بحث میکنید و نظر میدید . یکی هست ما رو تحویل بگیره !!!!!!!!!!!!!! ممنون dzz عزیز (البته اسمت رو کامل ننوشتم ) . شما همیشه لطف داری . آره ملودی جونم قبول دارم بی معرفت منم ولی یه حرفی به طاها عزیز گفتی شاید شامل منم بشه ( به نبودنم عادت کردید . چقدر بد الان میشینم گریه میکنم :cry:)
خوب چه خبرا مهندس ؟ میبینم که جومونگ عزیز هم استارت کنکور میزنه . دراگو عزیز استارت سمینار . فکر نکنید نمیام پس بیخیال برنامه های تالارم نه بابا رو منم میتونید بشمارید . دوستای جدیدی اومدن به همشون خوش آمد میگم . کنکوری هامون که امسال میخوان کنکور بدن سخت مشغول خوندن هستن مثل طاها جان و مهندس ای تی جان .
بعد این که پست طاها رو خوندم این حرف یادم افتاد که فقط بستر فرهنگ مهم نیست . این فرهنگی که شما میگید فقط گوشه ای از بسترسازی هستش . جنبه های دیگه هم باید باشه مثل آموزش ، سواد و .....
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
کلا از بحث فرهمگ و فرهنگ سازیه نتو زیر ساختو این چیزا خوشتون میاد
همش از این چیزا بحث میکننین
اون دفعه هم همین جور بود
شما از چی خوشت میاد؟ خب یه بحثو شروع کن! (این لحن تهاجمی نیست دوستانه است)
ولی من فکر میکنم اینا بحث هاییه که باید یه مهندس IT بتونه نظریات خوبی در موردش ارائه کنه.
خب خدارو شکر. این نقطه مشترک رسیدن ها خیلی خوبه. :D

جدا از شوخی بحث جالبی بود . لذت بردیم و استفاده کردیم. تشکر
چرا شرکت نمیکنی تو بحث؟
تو هم نظرتو بگو.
...
مثه همیشه بعد از مدت ها اومدم و می خوام همین جوری فرت(یا ط) بپرم وسط بحث.
نمی شه وقتی زیر ساخت سخت افزاری نداری فرهنگ رو به مردم تحمیل کنی(همون فرهنگ سازی). در ضمن قبل از فرهنگ سازی برای مردم، باید کارکنان و کسایی رو که خدمت ارائه می کنن هم درست آموزش بدیم، بعد از مردم عادی توقع داشته باشیم.
مثال:
1- من قبض قبلی تلفنم رو 3 بار پرداخت کردم....
...اگه این اتفاق سر یکی دیگه بیفته از پرداخت با ATM پشیمون می شه....

2- واسه ثبت شرکت رفتیم اداره ثبت گفتن اسمای انتخابی رو بنویسین ما با نامه بفرستیم تهران تا اگه قبلاً ثبت نشده تایید کنن. یکی از بچه ها پرسید شما سیستمی کامپیوتری واسه چک کردن اسامی ثبت شده ندارین؟ طرف گفت: "چرا داریم ولی ما ازش استفاده نمی کنیم" چون اصلاً بلد نبودن.
طرف نه آموزش دیده بود و نه توجیح شده بود.

3- من موبایل بانک پارسیان نصب کردم رو گوشی، کارکنان شعبه نمی دونن چطوری میشه ازش استفاده کرد .
مثال های شما در مورد اینکه باید زیرساخت مقدم باشه به نظر من به جا و قابل دفاع هست.مخصوصا که آموزش خدمه و کارکنان و سرویس دهندگان(قبل از کاربران) رو جزء زیرساخت میدونم.زیرساخت که الزاما فیزیکی نیست.
اما در مورد شماره ۳ به نظرم الزامی نیست که همه کارکنان بانک فلان بدونن نرم افزار بانک چجوری کار میکنه.بلکه باید یه واحد یا حداقل یه نفر در جهت رسیدگی به آموزش و پاسخ به سوالات در مورد اون نرم افزار وجود داشته باشه(البته اینم باز زیرساخته)

ولی حالا به عنوان کسی که قراره یه جور دیگه نگاه کنم : شما فرض کنید زیر ساخت حاظر شد ولی ما هنوز فرهنگ سازی نکردیم...
۱.ممکنه در این فاصله استفاده های غیر صحیح یا حتی مخرب از این سیستم بشه.مثلا جا افتادن فرهنگ های غلط در موردش.ممکنه حتی اون فرهنگ های غلط عده زیادی رو از اون سیستم بیزار کنه.
۲.زیر ساخت قبل از فرهنگ سازی ممکنه باعث هدر رفتن منابع بشه.مثلا به فاصله خیلی کمی تکنولوژی جدیدتری غالب بشه و تمام شرکت های تولید کننده تجهیزات دیگه از تکنولوژی قدیمی حمایت نکنن.اینجوری هزینه هایی که صرف ایجاد و فراهم کردن یک زیرساخت شده از بین میره.
ما به نبودناتون عادت كرديم مهندس!!!

من از همون اول گفتم ها...فرهنگ سازي بدون زيرساخت جواب نميده..ولي براي شروع فرهنگ سازي مقدمه.كارمنداي بانك يا حالا بخش خدمات هم جزو همين آموزش ها محسوب ميشن

داريم به افق هاي روشن آينده نگاه مي كنيم!:D
اتفاقا من همش دنبالش میگشتم و نبودش واسه من معلوم بود...
همونطور که در بالا گفتم من آموزش بخش خدمات و سرویس رو جزء زیرساخت میدونم نه فرهنگ سازی.(البته نظر شخصیه...)
 

sara.mortazavi

کاربر حرفه ای
دفعه دومه این بحثه
اون دفعه هم حوصلم سر رفت
نمیدونم در مورد چی ببحثیم
مثلا دانشگاه ها چطوره؟
یاکمبود ستاد ای تی و چکار باید کرد
طرز نمره دادنشون
 

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا شرکت نمیکنی تو بحث؟
تو هم نظرتو بگو.

سلام مهندس . چطوری؟؟
همونطور که بهتر از من میدونید تو هر بحثی هر کسی یه جور به قضیه نگاه میکنه.
منم واقعا نمیدونم فرهنگ سازی باید ارجحیت پیدا کنه یا زیر ساخت
اگه زیر ساخت داشته باشیم و فرهنگ استفاده از اون رو نداشته باشیم. همونطور که شما فرمودی امکان استفاده غیر صحیح و هدر رفتن منابع هست
اگه بخوایم فرهنگ سازی کنیم ولی زیر ساخت نداشته باشیم نیز اصلا عملی نیست . چون وقتی قرار هست فرهنگ استفاده از چیزی رو پیدا کنیم. باید اون رو داشته باشیم
یعنی بدون زیر ساخت فرهنگ سازی ممکن نیست.
قبول دارین تا اینجا رو ؟؟
به نظر من بهترین کار اینه که یه جورایی با هم به پیش برن. البته با عرض پوزش در حین این کار نیز به دلیل اینکه در شروع هر کاری باید تجربه و خطا صورت بگیره. یه تعدادی از افراد قربانی میشن
مثل مثال هایی که طاها زدن. یه تعدادی از افراد نیز این وسط قربانی میشن.

البته برای اموزش به کارکنان نیز باید زیر ساخت کار فراهم بشه و یه تعدادی از افراد سیستم رو مورد ازمایش قرار بدن. که کارکنان بتونن به همه جوانب کار احاطه پیدا کنن و همچنین سازمان های راه انداز این کار نیز بتونن مشکلات زیر ساخت هاشون رو درست کنن.
که اگه بخوام مثال خارجی برای این نکته بزنم :

که فکر میکنم مثلا اگه بخوایم گوگل رو مثال بزنیم. یا شرکت های خارجی دیگه و یا ...
ما مثالمون رو با مرورگر کروم بزنیم.
مثلا گوگل میاد اول یه نسخه dev ارائه میده. از این نسخه یه تعدادی از افراد استفاده میکنن. بعد میاد نسخه stable یا نهایی رو ارائه میده. یعنی با این کار سعی میکنه نقاط ضعف سیستمش رو درست کنه.
یا یادمه شرکت هایی بودن که قبل از ارائه نرم افزارشون. از هکر ها دعوت میکردن تا نرم افزار رو هک کنن تا ببینن چه ایراد های امنیتی داره.


اگه بخوام از حرف هام نتیجه گیری کنم هم به نظر من بدون زیر ساخت فرهنگ سازی ممکن نیست. بدون فرهنگ سازی هم زیر ساخت به هیچ دردی نمیخوره

امیدوارم توضیحاتم کافی باشه البته نظرات شخصی بود. اعتقاد هم ندارم که نظرم 100 درصد درسته. به هر حال نگاه ها فرق داره و هر کسی از زاویه ای به هر مسئله ای نگاه میکنه.

شاد باشید.
 

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
تیزر تبلیغاتی یک دقیقه ای مایکروسافت برای تبلیغ ویندوز ۱٫۰ که در آن استیو بالمر مدیرعامل فعلی این شرکت واقعا برای فروش یک نسخه از این سیستم عامل خودش را به آب و آتش می زند. :D

اگه نبینید نصف عمرتون بر فناست :D خیلی باحاله / محشره :D

لینک دانلود :
http://farnet.persiangig.com/video/Farnet-steve ballmer.flv

منبع: فارنت
 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
سلام . میبینم که حسابی بحث میکنید و نظر میدید . یکی هست ما رو تحویل بگیره !!!!!!!!!!!!!! ممنون dzz عزیز (البته اسمت رو .
.
.
...

سلام
می بینم که خانم رضایی و طاها عزیز به ما پیوستن:gol::gol:
بابا بی معرفت ها اگر اینجا میایین یه نقل قول خالی هم بزارین تا ما رو امیدوار کنید;)

در جواب به فرهنگ و زیر ساخت من فقط اینو میدونم که :
در بعضی موارد به موازات هم و در بعضی موارد اون یکی جلوتر از دیگری باشه
اگر زیر ساخت رو بیاریم بعد فرهنگ کاملا اشتباه است چون اگر زیر ساخت باشه بلافاصله فرهنگ های دیگر جا خوش میکنن واگر هم اول فرهنگ رو بیاریم کسی تره هم برامون خورد نمیکنه
همین:redface::redface:
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
دفعه دومه این بحثه
اون دفعه هم حوصلم سر رفت
نمیدونم در مورد چی ببحثیم
مثلا دانشگاه ها چطوره؟
یاکمبود ستاد ای تی و چکار باید کرد
طرز نمره دادنشون
بحث قبلی در مورد حدود اختیارات و اجازه دولتها در کنترل جریان اطلاعات بود...
به نظر من یه کم بحث هامونو از دانشگاه بکشیم بیرون.یه کم بیایم توی دنیایی که بدون توجه به اینکه ما دانشجوییم یا استاد یا بی سواد داره با سرعت خیلی زیادی پیش میره.پس ما هم حداقل با یک هزارم سرعتش کنارش بدویم.
البته بازم هرچی نظر جمع باشه.شما بحثو شروع کنید ما هم نظر میدیم دیگه.
....
...
به نظر من بهترین کار اینه که یه جورایی با هم به پیش برن. البته با عرض پوزش در حین این کار نیز به دلیل اینکه در شروع هر کاری باید تجربه و خطا صورت بگیره. یه تعدادی از افراد قربانی میشن
مثل مثال هایی که طاها زدن. یه تعدادی از افراد نیز این وسط قربانی میشن.
....

که اگه بخوام مثال خارجی برای این نکته بزنم :
که فکر میکنم مثلا اگه بخوایم گوگل رو مثال بزنیم. یا شرکت های خارجی دیگه و یا ...
ما مثالمون رو با مرورگر کروم بزنیم.
مثلا گوگل میاد اول یه نسخه dev ارائه میده. از این نسخه یه تعدادی از افراد استفاده میکنن. بعد میاد نسخه stable یا نهایی رو ارائه میده. یعنی با این کار سعی میکنه نقاط ضعف سیستمش رو درست کنه.
...
...
اگه بخوام از حرف هام نتیجه گیری کنم هم به نظر من بدون زیر ساخت فرهنگ سازی ممکن نیست. بدون فرهنگ سازی هم زیر ساخت به هیچ دردی نمیخوره
ممنون از این جواب خوبت.
البته به نظر من الزامی به قربانی شدن وجود نداره و میشه با تمیز و دقیق و با برنامه ریزی انجام دادن کار خطا رو به حداقل رسوند
مثالت خیلی عالی بود.پس گوگل اول میاد توی "اینکاره ها" و نظر اونا رو میفهمه بعد میاد توی کاربرای عادی...ولی اینم هست که هنوز خیلی از کاربرای عادی(و حتی پیشرفته) ازش استفاده نمیکنن.

پش شما هم با همون روند افزایشی موافق هستید یعنی خرد خرد از هر قسمت باید شروع کرد؟

در جواب به فرهنگ و زیر ساخت من فقط اینو میدونم که :
در بعضی موارد به موازات هم و در بعضی موارد اون یکی جلوتر از دیگری باشه
اگر زیر ساخت رو بیاریم بعد فرهنگ کاملا اشتباه است چون اگر زیر ساخت باشه بلافاصله فرهنگ های دیگر جا خوش میکنن واگر هم اول فرهنگ رو بیاریم کسی تره هم برامون خورد نمیکنه
همین:redface::redface:
حالا که بیشتر دوستان نظرشون اینه که باید این روند افزایشی باشه (مرسی مهندس وفامند! استاد نرم۱ و ۲ ما) موافقین بحثو ببندیم تا مسعود یه بحث جدید راه بندازه؟
آخرین نظراتتونو بگین.
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
ولی امیر به خدا با این رنگی که واسه فونتت انتخاب میکنی(صورتی) من هردفه مانیتورو نگاه میکنم کور میشم!! :D :D
 

Atieh70

عضو جدید
سلام . من الان ترم دوم ITهستم . ودقیقا همین طور که میگید من اطلاع زیادی از رشتم ندارم ولی دوستش دارم وسعی می کنم که فرد موفقی در بازار کار باشم . اما فکر میکنم بیشت این کم اطلاعی ها به خاطر جدید بودن رشتمونه واین که کمتر کسی رواطرافمون دیدیم که IT خونده وبه طور تخصصی کارش رو انجام بده.
 

baharan.68

عضو جدید
سلام من تازه اين سايت و پيدا كردم اميدوارم بتونيم مطالب مفيدي رو به اشتراك بگذاريم،منم اول اطلاعات زيادي در مورد رشتم نداشتم وفقط ميدونستم خيلي شبيه كامپيوتر ولي الان كه ترم 7 اطلاعات بيشتري در مورد رشتم دارم، رشته ي ما بيشتر مديريتي ولي كامپيوتر بيشتر تو زمينه برنامه نويسي.
منم با دوستمون pari موافقم تو دانشگاه منم خيلييييي از پسرا اين طور هستن.
 

JUMONG360

کاربر فعال تجارت الکترونیک
سلام من تازه اين سايت و پيدا كردم اميدوارم بتونيم مطالب مفيدي رو به اشتراك بگذاريم،منم اول اطلاعات زيادي در مورد رشتم نداشتم وفقط ميدونستم خيلي شبيه كامپيوتر ولي الان كه ترم 7 اطلاعات بيشتري در مورد رشتم دارم، رشته ي ما بيشتر مديريتي ولي كامپيوتر بيشتر تو زمينه برنامه نويسي.
منم با دوستمون pari موافقم تو دانشگاه منم خيلييييي از پسرا اين طور هستن.
سلام سیستم دانشگاه شما چطوریه یا بهتر بگم چه درس هایی برای ترم 7شما برداشتین ؟مباحث نو در فناوری اطلاعات هم جزوشون هست؟
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
سلام . من الان ترم دوم ITهستم . ودقیقا همین طور که میگید من اطلاع زیادی از رشتم ندارم ولی دوستش دارم وسعی می کنم که فرد موفقی در بازار کار باشم . اما فکر میکنم بیشت این کم اطلاعی ها به خاطر جدید بودن رشتمونه واین که کمتر کسی رواطرافمون دیدیم که IT خونده وبه طور تخصصی کارش رو انجام بده.
سلام.
امیدوارم هم در بازار کار هم در علم و دانش فرد موفقی بشید.
شرمنده جمع
من امتحان دارم یکی دوهفته نیستم
به!
منتظرت بودیم بحث راه بندازیا!
سلام من تازه اين سايت و پيدا كردم اميدوارم بتونيم مطالب مفيدي رو به اشتراك بگذاريم،منم اول اطلاعات زيادي در مورد رشتم نداشتم وفقط ميدونستم خيلي شبيه كامپيوتر ولي الان كه ترم 7 اطلاعات بيشتري در مورد رشتم دارم، رشته ي ما بيشتر مديريتي ولي كامپيوتر بيشتر تو زمينه برنامه نويسي.
منم با دوستمون pari موافقم تو دانشگاه منم خيلييييي از پسرا اين طور هستن.
سلام.
خوش آمدید.
البته نمیشه الزاما گفت دخترها یا پسرها.مثلا خانمها معمولا به دلیل فرهنگ غالب کمتر اجازه تجربه کردن چیزای جدیدو دارن.یا مثلا میبینی که در خانواده کامپیوتر مال پسر خانواده است و خود این باعث میشه کمتر استفاده کنن.
در عوض میبینیم که پسرها تجربه رو پیدا میکنن با با تکنولوژی درگیر میشن ولی سطحی.یعنی بلده سی دی رو رایت بزنه ولی نمیتونه سرعت نوشتن رو عوض کنه.
(البته تمام اینها مثال بود و همیشه و بین همه اینجوری نیست)
پس طبقه بندی رو جنسیتی نکنیم بهتره...نه؟
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام . میبینم که حسابی بحث میکنید و نظر میدید . یکی هست ما رو تحویل بگیره !!!!!!!!!!!!!! ممنون dzz عزیز (البته اسمت رو کامل ننوشتم ) . شما همیشه لطف داری . آره ملودی جونم قبول دارم بی معرفت منم ولی یه حرفی به طاها عزیز گفتی شاید شامل منم بشه ( به نبودنم عادت کردید . چقدر بد الان میشینم گریه میکنم :cry:)
خوب چه خبرا مهندس ؟ میبینم که جومونگ عزیز هم استارت کنکور میزنه . دراگو عزیز استارت سمینار . فکر نکنید نمیام پس بیخیال برنامه های تالارم نه بابا رو منم میتونید بشمارید . دوستای جدیدی اومدن به همشون خوش آمد میگم . کنکوری هامون که امسال میخوان کنکور بدن سخت مشغول خوندن هستن مثل طاها جان و مهندس ای تی جان .
بعد این که پست طاها رو خوندم این حرف یادم افتاد که فقط بستر فرهنگ مهم نیست . این فرهنگی که شما میگید فقط گوشه ای از بسترسازی هستش . جنبه های دیگه هم باید باشه مثل آموزش ، سواد و .....
سلام عزيزم

الهام جان شوخي كردم..اگه اون شكلكي كه نمي دونم كجاس،بود معلوم ميشد!
خود منم سابقه درخشاني ندارم

نبودن هر كدوم از بچه هاي آي تي كاملا احساس ميشه...مخصوصا شما كه اطلاعاتتون زياده
فريبا...وحيد.. totem..امير...زكريا...........
شما از چی خوشت میاد؟ خب یه بحثو شروع کن! (این لحن تهاجمی نیست دوستانه است)
ولی من فکر میکنم اینا بحث هاییه که باید یه مهندس IT بتونه نظریات خوبی در موردش ارائه کنه.

چرا شرکت نمیکنی تو بحث؟
تو هم نظرتو بگو.

مثال های شما در مورد اینکه باید زیرساخت مقدم باشه به نظر من به جا و قابل دفاع هست.مخصوصا که آموزش خدمه و کارکنان و سرویس دهندگان(قبل از کاربران) رو جزء زیرساخت میدونم.زیرساخت که الزاما فیزیکی نیست.
اما در مورد شماره ۳ به نظرم الزامی نیست که همه کارکنان بانک فلان بدونن نرم افزار بانک چجوری کار میکنه.بلکه باید یه واحد یا حداقل یه نفر در جهت رسیدگی به آموزش و پاسخ به سوالات در مورد اون نرم افزار وجود داشته باشه(البته اینم باز زیرساخته)

ولی حالا به عنوان کسی که قراره یه جور دیگه نگاه کنم : شما فرض کنید زیر ساخت حاظر شد ولی ما هنوز فرهنگ سازی نکردیم...
۱.ممکنه در این فاصله استفاده های غیر صحیح یا حتی مخرب از این سیستم بشه.مثلا جا افتادن فرهنگ های غلط در موردش.ممکنه حتی اون فرهنگ های غلط عده زیادی رو از اون سیستم بیزار کنه.
۲.زیر ساخت قبل از فرهنگ سازی ممکنه باعث هدر رفتن منابع بشه.مثلا به فاصله خیلی کمی تکنولوژی جدیدتری غالب بشه و تمام شرکت های تولید کننده تجهیزات دیگه از تکنولوژی قدیمی حمایت نکنن.اینجوری هزینه هایی که صرف ایجاد و فراهم کردن یک زیرساخت شده از بین میره.

اتفاقا من همش دنبالش میگشتم و نبودش واسه من معلوم بود...
همونطور که در بالا گفتم من آموزش بخش خدمات و سرویس رو جزء زیرساخت میدونم نه فرهنگ سازی.(البته نظر شخصیه...)
نه من از يه بعد ديگه گفتم
آموزش نيروي كار براي كمك به مردم جزو زيرساخت هست ولي منظورم استفاده خود اون ها از همين وسايل بود...مي بيني طرف خودش سازنده فلان چيزه ولي از جنس ديگه اي استفاده مي كنه!!!!

خب بحث بعدي رو شروع كنيد
 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس طبقه بندی رو جنسیتی نکنیم بهتره...نه؟
بنظر منم هیچوقت نباید بحث جنسیت مطرح بشه

سلام عزيزم

الهام جان شوخي كردم..اگه اون شكلكي كه نمي دونم كجاس،بود معلوم ميشد!
خود منم سابقه درخشاني ندارم

نبودن هر كدوم از بچه هاي آي تي كاملا احساس ميشه...مخصوصا شما كه اطلاعاتتون زياده
فريبا...وحيد.. totem..امير...زكريا...........

نه من از يه بعد ديگه گفتم
آموزش نيروي كار براي كمك به مردم جزو زيرساخت هست ولي منظورم استفاده خود اون ها از همين وسايل بود...مي بيني طرف خودش سازنده فلان چيزه ولي از جنس ديگه اي استفاده مي كنه!!!!

خب بحث بعدي رو شروع كنيد
سلامممممممممم ملودی جونم . قربونت .حرف من مزاح بود . ما کوچیک شما هم هستیم
 

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
چند روز پیش داشتم صفحات اول این تاپیک رو میخوندم. دوستان گله مند بودند از اینکه چرا به هر کسی میگن رشتشون it هست. اونا میپرسن it همون کامپیوتره دیگه ؟؟؟
خودمم که نگاه کردم. دیدم تو این 1 سال و نیم که It میخونم. به هر کسی گفتم رشتم چیه. اونم گفت که همون کامپیوتره؟؟؟ منم واسه اینکه حوصله توضیح نداشتم همیشه میگم اره. همونه.
البته تو صفحات اولیه بعضی از دوستان از استاداشون نقل قول میکردن که هر کسی گفت ایتی همون کامپیوتره بزنین تو دهنش :D
همونطور که میدونیم رشته ما شامل درسهایی از صنایع. برق. مدیریت و کامپیوتر هست. حالا کسی از دوستان راه حلی به ذهنش میرسه که اگه کسی پرسید همون کامپیوتر. چه جوابی بهش بدیم؟؟؟
ضمن اینکه جوابی که میدیم باید عامیانه باشه که برای کسی که هیچ اطلاعاتی از این چیزا نداره قابل هضم باشه.
دوستان نظر بدن؟؟؟ تجربه های خودشون رو هم بگن ؟؟
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
سلام
چند روز پیش داشتم صفحات اول این تاپیک رو میخوندم. دوستان گله مند بودند از اینکه چرا به هر کسی میگن رشتشون it هست. اونا میپرسن it همون کامپیوتره دیگه ؟؟؟
خودمم که نگاه کردم. دیدم تو این 1 سال و نیم که It میخونم. به هر کسی گفتم رشتم چیه. اونم گفت که همون کامپیوتره؟؟؟ منم واسه اینکه حوصله توضیح نداشتم همیشه میگم اره. همونه.
البته تو صفحات اولیه بعضی از دوستان از استاداشون نقل قول میکردن که هر کسی گفت ایتی همون کامپیوتره بزنین تو دهنش :D

دوستان نظر بدن؟؟؟ تجربه های خودشون رو هم بگن ؟؟
کسی که وقتی بهش میگی فناوری اطلاعات ( یا حتی فناوری) سریع ذهنش میره طرف کامپیوتر مثل کسیه که تا میگی موبایل سریع ذهنش میره طرف نوکیا.در حالی که ممکنه اصلا Mobile SAM (سیستم ضدهوایی متحرک) مد نظرت باشه!!!
اونی که استاد امیر(سایکیک) گفته هم واسه همه و توسط همه قابل اجرا نیست و فکر هم نمیکنم جواب بده! اون استاد میتونه بزنه تو دهن دانشجویی که اینو میگه ولی مثلا من 23 ساله نمیتونم بزنم تو دهن یه مرد 54 ساله! حالا به فرض هم که زدیم...جواب میگیره؟ نه این راهش نیست.
اینو قبلا به یکی از دوستان هم گفتم : بستگی به سواد ، موقعیت و سطح فکر طرف جواب بدید.
اگه با فرد کوته فکر طرف هستید که میدونید صحبت باهاش فایده نداره از عبارات "آره همونه" یا مثلا "همونه ولی یه کم باکلاس تر" یا حتی "کامپیوتره ولی مخابرات هم بهش اضافه شده" استفاده کنید.طور دیگه جواب نمیده.
اگه موقعیت مناسب نیست یا میخواید از زیر سوال در برید میتونید از "مباحث مدیریتی بهش اضافه شده" هم استفاده کنید.
اگه فقط سطح دانشش کمه (یعنی نمیشه سطح بالا براش توضیح داد : مثلا دایی شما که دیپلم داره و 53 سالشه) سعی کنید با مثال براش توضیح بدید.مثلا براش از همین تلفن همراه بگید،یا شبکه های کامپیوتری یا مثلا تجارت الکترونیک(در سطح پایین! نرین شروع کنید B2B و B2C گفتن!!!).
اگه فقط اطلاعات تخصصیش کمه (مثلا عموی شما که دکترای زمین شناسی داره) میتونید فنی تر صحبت کنید.مثلا از وظایف جزئی و ریز شده یه مهندس IT در سازمان ، یا از زیرساخت فناوری اطلاعات یا نحوه تحلیل و حل مساله و تفاوت دیدگاه مهندس نرم افزار و مهندس IT براش توضیح بدید.

=========
۱.پست به این باحالی زدم میخواین تشکر نکنین؟! (البته امتیاز دادن ترجیح دارد!!!)
۲.به نظرتون استاد دانشگاه بشم؟! اصلا بهش فکر بکنم یا نه؟
۳.وی پی ان!
 

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
کسی که وقتی بهش میگی فناوری اطلاعات ( یا حتی فناوری) سریع ذهنش میره طرف کامپیوتر مثل کسیه که تا میگی موبایل سریع ذهنش میره طرف نوکیا.در حالی که ممکنه اصلا Mobile SAM (سیستم ضدهوایی متحرک) مد نظرت باشه!!!
اونی که استاد امیر(سایکیک) گفته هم واسه همه و توسط همه قابل اجرا نیست و فکر هم نمیکنم جواب بده! اون استاد میتونه بزنه تو دهن دانشجویی که اینو میگه ولی مثلا من 23 ساله نمیتونم بزنم تو دهن یه مرد 54 ساله! حالا به فرض هم که زدیم...جواب میگیره؟ نه این راهش نیست.
اینو قبلا به یکی از دوستان هم گفتم : بستگی به سواد ، موقعیت و سطح فکر طرف جواب بدید.
اگه با فرد کوته فکر طرف هستید که میدونید صحبت باهاش فایده نداره از عبارات "آره همونه" یا مثلا "همونه ولی یه کم باکلاس تر" یا حتی "کامپیوتره ولی مخابرات هم بهش اضافه شده" استفاده کنید.طور دیگه جواب نمیده.
اگه موقعیت مناسب نیست یا میخواید از زیر سوال در برید میتونید از "مباحث مدیریتی بهش اضافه شده" هم استفاده کنید.
اگه فقط سطح دانشش کمه (یعنی نمیشه سطح بالا براش توضیح داد : مثلا دایی شما که دیپلم داره و 53 سالشه) سعی کنید با مثال براش توضیح بدید.مثلا براش از همین تلفن همراه بگید،یا شبکه های کامپیوتری یا مثلا تجارت الکترونیک(در سطح پایین! نرین شروع کنید B2B و B2C گفتن!!!).
اگه فقط اطلاعات تخصصیش کمه (مثلا عموی شما که دکترای زمین شناسی داره) میتونید فنی تر صحبت کنید.مثلا از وظایف جزئی و ریز شده یه مهندس IT در سازمان ، یا از زیرساخت فناوری اطلاعات یا نحوه تحلیل و حل مساله و تفاوت دیدگاه مهندس نرم افزار و مهندس IT براش توضیح بدید.

=========
۱.پست به این باحالی زدم میخواین تشکر نکنین؟! (البته امتیاز دادن ترجیح دارد!!!)
۲.به نظرتون استاد دانشگاه بشم؟! اصلا بهش فکر بکنم یا نه؟
۳.وی پی ان!

دستت درد نکنه به خاطر پست قشنگت.
ولی چرا بحث رو جمع کردی؟؟؟
من تازه میخواستم بحث جدید راه بندازم
حالا باید بریم دنبال موضوع جدید
اون زدن زیر گوش رو هم :D . اون استاد صد در صد شوخی کرده. :D جدی گرفتیا؟؟
ولی ممنون. یاد گرفتیم چجوری جواب بدیم

پ ن : تشکر هم کردم. اعتبار هم میدیم.البته 24 ساعت دیگه.
 
آخرین ویرایش:
بالا