کودک دو ساله، خردسال‌ترین عضو جدید انجمن باهوش‌ها

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92040804406
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱



«آدام کربی» کودک دو سال و پنج ماهه انگلیسی عنوان کوچک ترین عضو «منسا» (انجمن افراد با بهره هوشی بالا) را از آن خود کرده است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درحالی که بیشتر کودکان در سن دو سالگی مشغول یادگیری راه رفتن و خط خطی کردن دیوار هستند، آدام کربی از خواندن اشعار شکسپیر، یادگیری زبان‌های ژاپنی، اسپانیایی و فرانسوی و حتی آموزش خود لذت می‌برد.

آدام از میچام در جنوب لندن پس از گذراندن آزمایش هوشبهر استنفورد-بینت امتیاز 141 را به دست آورد که تنها چهار امتیاز از سطح نابغه پایین‌تر است. این در حالی است که وی هنوز نمی‌تواند یک جمله کامل را ادا کند.

والدین آدام هنگامی که در یک سالگی پس از خواندن کتابی در مورد یادگیری دستشویی رفتن، خود آن را انجام داد، متوجه هوش بالای او شدند.

این کودک در سن 29 ماهگی می‌توانست 100 واژه را هجی کند. بیشتر جدول ضرب را هم تا 10 بلد بوده، جدول تناوبی را یاد گرفته و حتی یک جورچین نقشه جهان را که برای بزرگسالان طراحی شده، تکمیل کرده است.

پس از دستیابی به امتیاز بالا، آدام به موسسه منسا دعوت شد که انجمنی برای افراد با هوشبهر بالا بوده و خردسالترین پسر این مجموعه شده است.

خردسالترین فرد انگلیسی که تاکنون به منسا پیوسته یک دختر با نام الیسه تان رابرتز بود که در سن دو سال و چهار ماهگی در سال 2009 به این انجمن رفت. سن آدام در زمان ورود به این انجمن دو سال و پنج ماه بود.


آدام کربی


آزمون استنفورد-بینت که در اصل توسط آلفرد بینت، روانشناس فرانسوی طراحی و توسط لویس ترمان از دانشگاه استنفورد در سال 1916 بازنویسی شده، برای قابلیت تعیین دقیق سطح هوش کودک و پیش‌بینی نمرات آینده آن مشهور شده است.

سطح جالب هوش آدام بدین معنی است که وی نوزدهمین کودکی است که پیش از ورود به مدرسه به انجمن منسا پیوسته است.

آدام که کودکی شاد و بازیگوش است مجموعه درخت خواندن آکسفورد را که برای کودکان هفت ساله طراحی شده، خوانده است.
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
احسنت به آدام .فکرکنم اگه من تواون آزمون شرکت میکردم امتیازم میشد41فقط صدوچهارتا تا با نابغه شدن فاصله داشتم:biggrin:
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای بابا... پس این مامان بابای من چرا نبردن منو معرفی کنن به این انجمنه...؟ :cool:
.
:D
 

Similar threads

بالا