کلوپ طرفداران پرسپولیس

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
دنيزلي صبح فردا واردتهران مي شود

مصطفي دنيزلي سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس صبح روز يکشنبه وارد تهران خواهد شد.

پيش از اين خبرهاي زيادي در رسانه ها منتشر شده بود،* مبني بر اينکه دنيزلي با مسوولان باشگاه بشيکتاش ترکيه براي سرمربيگري تيم فوتبال اين باشگاه در فصل آينده گفت وگو کرده و توافقاتي بدست آمده است.



به گفته يک منبع در باشگاه پرسپوليس،* سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس بعد از ورود به ايران روز يکشنبه ساعت 10 صبح تمرينات بازيکنان را در ورزشگاه درفشي فر تهران آغاز خواهد کرد.



پيش از اين قرار بود سرمربي سرخپوشان بامداد شنبه وارد تهران شود.


 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوري: نيامدن دنيزلي به ضرر پرسپوليس است

هافبک پرسپوليس همچنين اظهار داشت : تا آنجا که من مي*دانم دنيزلي آدم متعهدي است ولي گويا مشکلات او باعث شده که همه چيز عوض شود .

در حالي که پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات عملکرد موفقيت*اميزي داشته است، حالا نيامدن مصطفي دنيزلي يک شوک بزرگ براي اين باشگاه است که مطمئنا پرسپوليس را با دردسرهاي زيادي مواجه خواهد کرد.

محمد نوري هافبک پرسپوليس در گفت*وگو با خبرنگار سايت گل در مورد نيامدن دنيزلي مي*گويد:«* دنيزلي حدود 7 ماه با پرسپوليس کار کرد و در اين مدت با نقاط ضعف و قدرت تيم آشنا شد. حتي جذب بازيکن هم زيرنظر او انجام گرفت و نمي*دانم چرا حالا اين اتفاقات افتاده و او نمي*خواهد برگردد. تا آنجا که من مي*دانم دنيزلي آدم متعهدي است ولي گويا مشکلات او باعث شده که همه چيز عوض شود.»

نوري در ادامه حرف*هايش مي*گويد:«* دنيزلي خيلي خوب با شرايط پرسپوليس و فوتبال ايران آشنا شده بود و مطمئنا مي*توانست شرايط را براي فصل جديد تغيير داده و تيم را مدعي قهرماني کند. به نظر من نيامدن دنيزلي اتفاق خوبي نيست و به ضرر پرسپوليس خواهد بود. اين موضوع براي ما دردسر درست خواهد کرد و آمدن مربي جديد مشکلات خاص خودش را دارد.»

از نوري در مورد احتمال حضور برونو متسو در پرسپوليس سوال مي*کنيم که او اينگونه جواب مي*دهد:«*من نمي*توانم در مورد متسو نظر بدهم چون زياد او را نمي*شناسم و فقط مي*دانم که در کشورهاي عربي کار کرده است. اگر مربي جديد بيايد مشکلات خاص خودمان را خواهيم داشت چون چند ماه زمان مي*برد تا با شرايط فوتبال ايران و پرسپوليس آشنا شود.»*
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرجع خبری پرسپولیس : دبیر هیات فوتبال استان تهران پرسپولیس را پرکارترین باشگاه پایتخت در فصل نقل و انتقالات دوازدهمین دوره لیگ برتر خواند و گفت: هنوز سه باشگاه استقلال، راه آهن و پیکان برای ثبت قرارداد بازیکنان خود اقدام نکرده*اند.

رضا عابدینی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از بین پنج باشگاه تهرانی استقلال، پرسپولیس، پیکان، راه آهن و نفت تنها دو باشگاه پرسپولیس و نفت برای ثبت قرارداد بازیکنان خود به هیات فوتبال استان تهران آمده*اند.

وی پرسپولیس را در بحث نقل و انتقالات و ثبت قراردادها فعال*تر از دیگر تیم*های پایتخت خواند و گفت: ما در هیات فوتبال استان تهران همه روزه از ساعت 10 صبح تا 15 در روزهای فرد و 19 در روزهای زوج در خدمت باشگاه*های تهرانی هستیم تا برای ثبت قرارداد مربیان و بازیکنان خود به هیات فوتبال مراجعه کنند.

دبیر هیات فوتبال استان تهران با یادآوری اینکه 17 تیرماه آخرین فرصت نقل و انتقالات تیم*های لیگ برتری است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم*های استقلال، راه آهن و پیکان برای ثبت قرارداد به هیات فوتبال مراجعه نکرده*اند، در روزهای پیش رو ترافیک کاری زیادی خواهیم داشت.

عابدینی با اشاره به نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس گفت: تا به امروز در دفتر هیات فوتبال استان تهران قرارداد محمد قاضی (دو فصل)، مهرداد پولادی (دو فصل)، شهاب گردان (یک فصل)، جواد کاظمیان (یک فصل)، محسن بنگر (یک فصل)، سیدجلال حسینی (یک فصل)، حسین ماهینی (دو فصل)، غلامرضا رضایی (دو فصل)، محمدرضا خانزاد (سه فصل)، حمیدرضا علی عسگر (دو فصل)، افشین اسماعیل*زاده (سه فصل)، محمد نوری (یک فصل)، هادی نوروزی (دو فصل)، سامان آقازمانی (سه فصل) و علیرضا نورمحمدی (یک فصل) از باشگاه پرسپولیس به ثبت رسیده است.

وی همچنین در خصوص نقل و انتقالات باشگاه نفت تهران خاطر نشان کرد: همچنین از باشگاه نفت تهران قرارداد مرتضی پورعلی گنجی (دو فصل) و علیرضا بیرانوند (دو فصل) به عنوان بازیکن و منصور ابراهیم*زاده و کریم قنبری (هر کدام یک فصل) به عنوان مربی در هیات فوتبال استان تهران به ثبت رسیده است
.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
پورغلامي:
هدايتي بيايد،نوري وزارع به ملوان برمي*گردند

سرمربي تيم فوتبال ملوان انزلي گفت: پژمان نوري و مازيار زارع در صورت عقد قرارداد نهايي هدايتي با نيروي دريايي به ملوان برمي*گردند.

فرهاد پورغلامي در مورد حضور حسين هدايتي در تمرين تيم ملوان، گفت: قرار است روز آينده هدايتي جلسه*اي با مسئولان نيروي دريايي، مسئولان شهري و استاني داشته باشد و پس از آن به ورزشگاه تختي انزلي مي*آيد تا با بازيکنان و کادر فني ملوان ديداري داشته باشد و با آنها صحبت کند. بعد از آن کار را به طور جدي براي فصل آينده آغاز مي*کنيم.

وي افزود: در صورتي که قرارداد نهايي بين حسين هدايتي و نيروي دريايي امضا شود، پژمان نوري و مازيار زارع به ملوان برمي*گردند. من با اين دو بازيکن صحبت کردم و آنها موافقت*شان را براي بازگشت به ملوان اعلام کردند.

پورغلامي تصريح کرد: پيش از اين بازيکنان و مربيان ملوان نشستي با صادق درودگر نماينده حسين هدايتي داشتند و فردا اولين ديدار بازيکنان و مربيان تيم با هدايتي است.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
پولادي: خلعتبري و انصاري فرد پرسپوليسي مي شوند





کانون هواداری قرمزته :


مهرداد پولادي مدافع چپ پاي تيم ملي برخلاف بعضي از بازيكنان تيم ملي، نمايش متوسط ايران را در دو بازي اخير نفي نمي كند ولي معتقد است در اين شرايط نبايد از تيم ملي انتقاد كرد. پولادي در مورد بازي با قطر، شرايط پرسپوليس و مسائل مختلف ديگر به سوالات پاسخ مي دهد.


* در مورد بازي ايران و قطر چه صحبتي داري؟

متاسفانه 2 امتياز حساس از دست داديم. اگر اين بازي را مي برديم شرايط خيلي خوب مي شد ولي هنوز چيزي تمام نشده است. 6 بازي ديگر باقي مانده و بايد تمركز كنيم تا خيلي راحت به جام جهاني برويم.


* تو هم مثل بعضي از بازيكنان تيم ملي معتقدي ايران خوب بازي كرد؟

در اين دو بازي هم نقطه قوت داشتيم و هم نقطه ضعف.


* قبول داري نقطه ضعف هاي مان خيلي بيشتر بود؟

به هرحال نقطه ضعف داريم و اين موضوع را نمي توان كتمان كرد ولي مطمئن باشيد اين نقطه ضعف ها كمتر خواهد شد. ما مي توانيم از اين دو بازي درس هاي خوبي بگيريم و مطمئن باشيد مقابل لبنان همه چيز را جبران خواهيم كرد.



* چرا ايران در اين دو بازي سرعت نداشت و شاداب هم نبود؟
اين دو بازي بعد از پايان فصل برگزار شد و خيلي از بازيكنان علاوه بر ليگ برتر درگير ليگ قهرمانان آسيا هم بودند. همه مي دانند كه بازي هاي داخلي فشرده است و بدن بازيكنان هم خسته است. اين موضوع نقش زيادي داشت كه در اين دو بازي زياد خوب كار نكرديم ولي الان وقت انتقاد كردن نيست.


* از عملكرد خودت در اين بازي راضي هستي؟
وقتي جلوي 100 هزار نفر نتيجه نگرفتيم، طبيعي است كه هيچ يك از بازيكنان و كادر فني از عملكرد خودشان راضي نباشند.


* كمي در مورد پرسپوليس صحبت كن. فكر مي كني تيم خوبي بسته شده؟
بازيكنان خوبي به تيم اضافه شده اند ولي هنوز تمرين ها شروع نشده و بايد منتظر بازي هاي فصل جديد باشيم. به نظر من پرسپوليس با اضافه شدن اين بازيكنان جديد، نياز به زمان دارد تا هماهنگ شود. با اين حال اميدوارم فصل خوبي داشته باشيم.


* مي گويند انصاري فرد، خلعتبري و پژمان نوري در آستانه پرسپوليسي شدن هستند، درست است؟
آرزو مي كنم كه اين 3 بازيكن پرسپوليسي شوند و هر 3 نفر مي توانند به پرسپوليس كمك كنند.


* تو خبر داري كه حضور آنها قطعي شده يا نه، با آنها صحبت كرده اي؟
من با خلعتبري و انصاري فرد حرف زده ام. آنها پيشنهادهاي خوبي دارند ولي به من گفتند كه احتمالا پرسپوليسي مي شوند. من فكر نمي كنم انصاري فرد و خلعتبري به تيمي غير از پرسپوليس بروند.


* فكر مي كني علي كريمي در پرسپوليس بماند؟
شك ندارم كه كريمي هم با پرسپوليس امضا مي كند.


* اين روزها شايعه شده كه مصطفي دنيزلي نمي آيد، تو هم شنيده اي؟
بله ولي من مي گويم دنيزلي حتما مي آيد. در امارات و عربستان كه بوديم با دنيزلي حرف زدم و او گفت كه قطعا در پرسپوليس مي ماند. شما شك نكنيد كه دنيزلي حتما برمي گردد و كريمي هم قرارداد مي بندد.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
  • قرارداد یکساله نورمحمدی به ثبت رسید

  • مدافع میانی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در هیات فوتبال استان تهران، قرارداد یکساله خود را به ثبت رساند.

    به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، علیرضا نورمحمدی پس از مذاکره با سردار محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس، در هیات فوتبال استان تهران حضور یافت و قراردادش را به مدت یکسال تمدید و به ثبت رساند.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
  • نوروزی و آقازمانی با پرسپولیس ثبت کردند

  • باشگاه پرسپولیس قرارداد هادی نوروزی و سامان آقازمانی را به طور رسمی در هیات فوتبال استان تهران ثبت کرد.

    به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، قرارداد دو ساله هادی نوروزی و قرارداد سه ساله سامان آقازمانی امروز (شنبه) با حضور این دو بازیکن و نماینده باشگاه پرسپولیس در هیات فوتبال استان تهران به ثبت رسمی رسید.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
  • رتبه سایت باشگاه پرسپولیس در سایت alexa
  • پیش به سوی پرسپولیس جهانی!!

    سلام تمامی دوستان توجه کنن رتبه سایت باشگاه در سایت الکسا خوب شده برا هر چه بهتر کردن اون همه باید کمک کنید
    سایت باشگاه رو تو قسمت جستجو ،پیدا کنید رنکینک سایت نسبت به گذشته خیلی خوب شده
    وقتی سایت باشگاه رو پیدا کردین تقریبا طرف راست جایی که رنکینک رو نوشته 5 تا ستاره گذاشته که از اون قسمت میتونید به سایت امتیاز بدید و نظرتون رو بنویسید
    قسمت (ریوییو) پایین اون ستاره ها رو کلیک کنید و نظرتون رو بنویسید ولی اول قبلش باید تو سایت عضو بشید که در عرض 1 دقیقه حل میشه
    پیش به سوی پرسپولیس جهانی

    http://www.alexa.com/siteinfo/fc-perspolis.com

    www.alexa.com
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
میثاق معمارزاده بزودی با استقلال امضا می کند

ارتش سرخ دات كام: اعضای تیم استقلال در تلاش هستند تا شرایطی مهیا کنند که مهدی رحمتی هر طور شده در استقلال بماند و این تیم را همراهی کند اما این اتفاق تا بحال رخ نداده است مذاکره رحمتی با مس کرمان نیز اعضای این تیم را نگران کرده است اما از طرفی رحمتی پیش از این به فتح اله زاده هم قول داده بود که برای فصل جدید در استقلال می ماند و مشکلی برای همراهی این تیم ندارد.

شایان ذکر است، استقلالی ها برای حضور وی و تیموریان با اضطراب خاصی روبرو هستند زیراهر روز حرف جدیدی در این خصوص شنیده می شود که ممکن است این دو از جمع آبی ها جدا شوند، اما این در حالی است که امیر قلعه نوعی خواهان حضور آنها در تیم است.

گفتنی است، در حال حاضر نیز صحبت از حضور دروازبان دوم در این تیم است و گفته می شود که میثاق معمار زاده به عنوان دروازبان دوم تیم انتخاب شده است و یک مقام آگاه اعلام کرده است که بزودی و ظرف چند روز آینده قرار داد وی با استقلال به ثبت می رسد زیرا اقدامات لازم انجام شده است و مسئولین این تیم درانتظار این هستند که پس از توافق نام وی را به فهرست تیم استقلال اضافه کنند.

البته معمارزاده در این خصوص مردد است زیرا وی با حضور رحمتی شرایط سختی را دارد و به همین دلیل منتظر مانده است
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال سال 1391 تا کنون 
تيمبازيکنان ورودي به تيمبازيکنان خروجي از تيم
استقلال تهران
سياوش اکبرپور-ميثم بائو - ميگل پدرو - امين منوچهري - هاشم بيک زاده - کريم انصاريفرد(#) - قاسم دهنوي - اميرحسين صادقي - فابيو کارواليو(#) - مبعلي
خسرو حيدري(#) -مهدي رحمتي (#) - شريفات - جباري (#) - تيموريان (#) - يوسفي (#) - زندي (#) - اميرآبادي
سايپا
مارسيو خوزه - جونيور تورتا - مهرداد کريميان(#) - کاوه رضايي - ارزاني - شاه وراقي - براتي - سليمان نژاد - لطف الله نژاد - نوروزي - رياحي - رحمان احمدي (#) - ابراهيم شکوري
امين منوچهري - کريم انصاريفرد(#) - قرباني (#) - مهدي خيري - لطيفي - محمدرضايي - انصاري - آشتياني - بابايي - بيرانوند - روانخواه
سپـاهان باقر صادقي - محمد غلامي - محسن ايران نژاد - محمد علي احمدي - فرشيد طالبي - خسرو حيدري(#) - زنيدپورمحسن بنگر - سيدجلال حسيني - مهدي کريميان(#) - هاشم بيک زاده - رحمان احمدي (#) - جمشيديان(#) - سيدصالحي
راه آهن شهرريکاظمي - محمدرضا خانزاده
تراکتور سازيآنسلمو گنزالس - ژائو ويلا - ايران پوريان -نصرتي - حسين پور(#) - سيدصالحي - دقيقي (#) - شريفات (#)
حدادي فر- سياوش اکبرپور - اميرحسين صادقي - دباغ

فولاد خوزستانعباس پورخسرواني - عامر شفيع (#) - لئوناردو بادلواني - لوسيانو پريرا - بادامکي (#) - هادي شکوري (#) - غلامرضا عباسفرد (#) - مهدي نوريجابا موجيري - آندره - سامان صفا(#)
کاملي - کاوه رضايي - نادر احمدي
مس کرمانمحمد علي احمدي(#) - ايوان پتروويچ(#) - فردريک کانوته(#) - رضا عنايتي - مسعود نظر زاده - کاظمي - حميد کاظمي - شهرام گودرزي - مهدي کريميان(#) - سيف پناهي - روشني - مهدي محمدي-مهدي رحمتي (#)- عليرضا محمد (#) - قرباني (#) - عامر شفيع (#) سپهر حيدري- قاسم دهنوي - محسن خليلي - فرشاد قديري
شاهين بوشهرايوان پتروويچ(#) - طالب لو (#) - عباس پورخسرواني - مسعود نظر زاده - محسن ايران نژاد - بابک لطيفي(#) - هادي شکوري (#) - مهدي نوري
صباي قمميثم خداشناس - سعيد لطفي - ميلاد جهاني - محسن خليلي - فرشاد قديري - مهرداد طهماسبي - ابوالفضل ابراهيمي - بهمن طهماسبيرضا عنايتي - وحيد حمدي*نژاد - احمد خرمالي - مسعود غلامعلي*زاد - سهراب بختياري*زاده - مسعود کشوري - مرتضي هاشم*زاده - حميد فرزانه - حجازي*پور - حسين ***ري - ميثم مهاجر - علي مولايي -احمد داوودي
داماش گيلانمحمد غلامي - ابوذر رحيمي (#) - زنيدپور
فجر سپاسيبابک لطيفي(#) - رضا خالقي فر(#)- سيامک کوهنورد (#) - مصطفي صبري (#) - جابر انصاري - ترشيز - فيروزآبادي - محمدرضايي (#)مهدي رجب زاده - مهرداد کريميان(#)
پرسپوليس گردان - ادينيو(#) - محسن بنگر - محمد قاضي - سيدجلال حسيني - محمدرضا خانزاده - علي اسماعيل زاده - حسين ماهيني - پژمان نوري (#) -کريم انصاريفرد(#) - خلعتبري (#)- هوگو گومس (#) معمارزاده(#) - هوشيار(#) - آودوکيچ - محمد الهايي - نصرتي - عليرضا محمد(#) - علي کريمي(#) - بادامکي (#) - ابراهيم شکوري - فشنگچي (#) - اولادي (#)
ذوب آهنمهدي رجب زاده - حدادي فر - محسن مسلمان -ابراهيم محمدي-سپهر حيدري- عيسي اندوي(#) - هماميمحمد علي احمدي- ماهيني - فرشيد طالبي - کاسترو - قاضي - گردان - باقر صادقي - دسوزا
گهر زاگرس
شهرداري تبريزوريا غفوري - ميثم بائو - شهرام گودرزي - ايران پوريان - همامي
نفت آبادانمهدي دغاغله - ابوذر رحيمي (#) - محمد الهايي - سيميچ - ديگو مِلو - تکو (#) - عليرضا محمد (#) رضا خالقي فر(#) -سيامک کوهنورد (#)- مصطفي صبري (#)
آلومينيوم هرمزگان

بهمن طهماسبي- ابوالفضل ابراهيمي
پيكان
طاهري - کاملي - دباغ - آل کثير - ميرشفيعيان - نادر احمدي
جونيور تورتا - ارزاني
نفت تهرانوريا غفوري - ابوالفضل قرباني - وحيد حمدي*نژاد - مهدي خيريمارسيو خوزه - علي بيرانوند(#)
مس سرچشمهترشيز - فيروزآبادي
ملوان بندرانزليمحسن مسلمان - مهدي دغاغله


# احتمالي

*بازيکنان سه تيم شاهين بوشهر ، شهرداري تبريز و مس سرچشمه جزو بازيکنان سهميه ليگ برتري محسوب مي*شوند و هر باشگاه نيز مجاز به استفاده از 6 بازيکن ليگ برتري خواهد بود.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
خلعتبری: یکی از انگیزه هایم برای پرسپولیسی شدن علی کریمی است



همه دوستانم به پرسپولیس پیوستند

مرجع خبری پرسپولیس :

محمدرضا خلعتبری که در آستانه امضای قرارداد با پرسپولیس قرار دارد یکی از دلایل علاقه اش برای پیوستن به این تیم را علی کریمی می داند.


محمدرضا خلعتبری در خصوص آخرین وضعیت خودش گفت: بعد از بازی مقابل قطر پس از مدت ها فرصتی پیش آمد تا به دور از هیاهوی فوتبال چند روزی برای استراحت به کشور آلمان و شهر هامبورگ سفر کنم.


برای تغییر شرایط روحی به این کشور سفر کردم تا پس از سال ها حضور مداوم در اردوهای ملی و باشگاه مقداری استراحت کنم و انشالله از اول تیرماه به تهران بازخواهم گشت تا فصل جدید فوتبالی ام را آغاز کنم.

خلعتبری در خصوص سرنوشت مذاکراتش با باشگاه پرسپولیس، گفت: مدیربرنامه هایم مشغول مذاکره با باشگاه است. قرار است پس از توافق بر سر مسائل باقی مانده قرارداد امضا کنیم و شخصا دوست دارم فصل آینده در این تیم و در کنار هم وطنانم بازی کنم.

خلعتبری اظهار داشت: دوستان قدیمی ام در ذوب آهن به پرسپولیس پیوستند و باید بگویم یکی از دلایلم برای پیوستن به این تیم علی کریمی است، امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم در کنار ایشان به پرسپولیس کنیم.
خلعتبری از اظهار نظر در خصوص وضعیت مصطفی دنیزلی در باشگاه پرسپولیس خودداری کرد.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
استیلی: ۳ نفر از خریدهای جدید پرسپولیس پارسال در لیست من بودند

ارتش سرخ دات كام: حمید استیلی سرمربی سابق پرسپولیس سال گذشته تقریبا این موقع در تلاش بود تا یک تیم قوی ببندد.

او امیدوار بود که در پرسپولیس روزهای خوبی داشته باشد ولی زیاد در این تیم دوام نیاورد. استیلی فعلا با تیمی به توافق نرسیده و این در حالی است که وقتی لیگ تمام شد خبرهای مختلفی در خصوص مذاکره این مربی با چند تیم منتشر شد. استیلی در مورد وضعیت خودش، شرایط این روزهای پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می دهد.

چرا امسال تیم نگرفتید؟
خیلی از تیم ها با مربیان فصل قبل خود تمدید کردند و برخی دیگر با مربیان دیگر به توافق رسیدند که من برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم. چند پیشنهاد لیگ برتری هم داشتم که به توافق نرسیدیم و شرایط برای کار کردن مهیا نشد.

شرایط پرسپولیس را چطور می بینید؟
فکر می کنم پرسپولیس خریدهای خیلی خوبی انجام داد و جذب پنج، شش بازیکن تیم ملی مطمئنا به آنها کمک خواهد کرد.

آیا از بازیکنان جدید پرسپولیس ، هستند نفراتی که سال قبل در فهرست خرید شما بودند؟
بله، 3 نفر از خریدهای جدید پرسپولیس پارسال در فهرست من بودند. با این حال باشگاه فصل قبل علاوه بر اینکه مشکلات مالی داشت، به اندازه کافی هم زمان نداشت و نتوانستیم آنطور که می خواهیم، بازیکن جذب کنیم. در ضمن بعضی از بازیکنان پرسپولیس هم به دلیل قانون بازیکنان 27 ساله با این باشگاه قرارداد داشتند.

فکر می کنید پرسپولیس مدعی قهرمانی باشد؟
پرسپولیس و استقلال همیشه جزو مدعیان هستند. به نظر من آقای رویانیان بازیکنان بسیار خوبی جذب کرد و حالا پرسپولیس زمان دارد تا خودش را آماده کند. فقط امیدوارم که دنیزلی هم زود بیاید و این خیلی مهم است که پرسپولیس تمریناتش را به شکل جدی دنبال کند تا در ابتدای فصل دچار مشکل نشود
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
دهنوي: از حالا قهرماني پرسپوليس را تبريك مي گويم!/ نه پرسپوليسي بودم نه استقلالي ارتش سرخ دات كام: قاسم دهنوي هافبك فصل گذشته مس كرمان يكي از بازيكنان مورد نظر امير قلعه نويي بود كه در نهايت استقلال موفق به جذب او شد تا اين بازيكن مشهدي فصل آينده در جمع آبي پوشان باشد. دهنوي در مورد حضور در استقلال، خريدهاي تيم رقيب يعني پرسپوليس و مسائل مختلف ديگر گفت وگويي اختصاصي انجام داد كه حرف هايش را مي خوانيد. چه زماني قرارداد را با استقلال ثبت مي كني؟ من براي استراحتي چند روز به مشهد مي روم و بعد به تهران مي آيم تا قراردادم را با استقلال امضا كنم. فكر مي كني استقلال تيم خوبي بسته؟ استقلال تغيير زيادي نكرده و اكثر بازيكنان اين تيم مانده اند. فكر مي كنم آقاي قلعه نويي براي تقويت تيم چند بازيكن را در فهرست خود قرار داد ولي اسكلت اصلي استقلال حفظ شده است. فكر مي كني در استقلال تبديل به بازيكن ثابت شوي؟ من تلاش مي كنم و بايد ديد خدا چه مي خواهد. فكر اين را كرده اي كه شايد نيمكت نشيني شوي؟ اين موضوع به نظر سرمربي مربوط است. همانطور كه در تيم ملي نهايت تلاشم را انجام مي دهم، در استقلال هم با تمام وجود تمرين خواهم كرد تا فيكس بازي كنم. راستي نظرت در مورد خريدهاي پرسپوليس چيست؟ پرسپوليس 6 بازيكن گرفته كه اكثر آنها در تيم ملي هستند و از حالا بايد قهرماني آنها را تبريك بگويم ! واقعا؟ آنها اينطوري بازيكن گرفته اند كه قهرمان شوند. پرسپوليس مي خواست تغيير و تحولات زيادي ايجاد كند به همين دليل خانه تكاني كرد و مثل اينكه بدجور دنبال قهرماني هستند و ايرادي ندارد كه به آنها بابت قهرماني تبريك بگويم . البته هيچ چيز مشخص نيست و تا وقتي بازي ها شروع مي شود بايد منتظر بمانيم. راستي مي داني كه آندو تيموريان شايد از استقلال برود؟ آندو يك فوتباليست بزرگ و تعيين كننده است كه بودنش براي هر تيمي نعمت است. اميدوارم او در استقلال بماند. راستي در استقلال شماره چند را مي پوشي؟ نمي دانم و دوست ندارم در اين مورد حرفي بزنم. استقلال آنقدر بزرگ است كه در اين خصوص صحبتي ندارم. من مشكلي بابت شماره پيراهن ندارم و در مس كرمان هم شماره 5 مي پوشيدم. راستي از بچگي استقلالي بودي؟ من نه استقلالي بودم نه پرسپوليس ي و از فوتبال خوشم نمي آمد. اصلا برنامه ام اين نبود كه فوتباليست شوم و اين ورزش را در سطح حرفه اي دنبال كنم. راستي در مورد جدايي از مس كرمان چه صحبتي داري؟ من سه، چهار سال در اين تيم زحمت كشيدم ولي باشگاه مس ارزشي براي بازيكن قائل نمي شود. آنها حتي زورشان آمد كه براي تمديد قرارداد با من تماس بگيرند. باشگاه مس خيلي راحت مي توانست بين اختلاف من و قاسم پور ورود كند و همه چيز حل شود. من دوست داشتم در مس بمانم ولي حالا شرايط طوري شد كه به استقلال آمدم و از اين اتفاق خوشحال هستم
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین وضعیت نقل و انتقالات: استقلال صفر - پرسپولیس 15

ارتش سرخ دات كام: دبیر هیات فوتبال استان تهران پرسپولیس را پرکارترین باشگاه پایتخت در فصل نقل و انتقالات دوازدهمین دوره لیگ برتر خواند و گفت: هنوز سه باشگاه استقلال، راه آهن و پیکان برای ثبت قرارداد بازیکنان خود اقدام نکرده اند.

رضا عابدینی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از بین پنج باشگاه تهرانی استقلال، پرسپولیس ، پیکان، راه آهن و نفت تنها دو باشگاه پرسپولیس و نفت برای ثبت قرارداد بازیکنان خود به هیات فوتبال استان تهران آمده اند.

وی پرسپولیس را در بحث نقل و انتقالات و ثبت قراردادها فعال تر از دیگر تیم های پایتخت خواند و گفت: ما در هیات فوتبال استان تهران همه روزه از ساعت 10 صبح تا 15 در روزهای فرد و 19 در روزهای زوج در خدمت باشگاه های تهرانی هستیم تا برای ثبت قرارداد مربیان و بازیکنان خود به هیات فوتبال مراجعه کنند.

دبیر هیات فوتبال استان تهران با یادآوری اینکه 17 تیرماه آخرین فرصت نقل و انتقالات تیم های لیگ برتری است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم های استقلال، راه آهن و پیکان برای ثبت قرارداد به هیات فوتبال مراجعه نکرده اند، در روزهای پیش رو ترافیک کاری زیادی خواهیم داشت.

عابدینی با اشاره به نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس گفت: تا به امروز در دفتر هیات فوتبال استان تهران قرارداد محمد قاضی (دو فصل)، مهرداد پولادی (دو فصل)، شهاب گردان (یک فصل)، جواد کاظمیان (یک فصل)، محسن بنگر (یک فصل)، سیدجلال حسینی (یک فصل)، حسین ماهینی (دو فصل)، غلامرضا رضایی (دو فصل)، محمدرضا خانزاد (سه فصل)، حمیدرضا علی عسگر (دو فصل)، افشین اسماعیل زاده (سه فصل)، محمد نوری (یک فصل)، هادی نوروزی (دو فصل)، سامان آقازمانی (سه فصل) و علیرضا نورمحمدی (یک فصل) از باشگاه پرسپولیس به ثبت رسیده است.

وی همچنین در خصوص نقل و انتقالات باشگاه نفت تهران خاطر نشان کرد: همچنین از باشگاه نفت تهران قرارداد مرتضی پورعلی گنجی (دو فصل) و علیرضا بیرانوند (دو فصل) به عنوان بازیکن و منصور ابراهیم زاده و کریم قنبری (هر کدام یک فصل) به عنوان مربی در هیات فوتبال استان تهران به ثبت رسیده است
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
شرط نوری برای پیوستن به پرسپولیس /زارع هم باید بماند

ارتش سرخ دات كام: پژمان نوری یکی از بازیکنانی است که مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفته و احتمال دارد همین روزها به پرسپولیس برود. نوری از جمله بازیکنان مورد علاقه آقای رویانیان است و مدیرعامل باشگاه پرسولیس که بر اساس لیست ذهنی خود و مشاورانش بازیکن می گیرد و نه سرمربی پرسپولیس ! دوست دارد نوری را هم در تیم کهکشانی فصل بعد نیز داشته باشد. پژمان از جمله بازیکنان پر نفس فوتبال ایران است که حضورش در هر یک از تیم های لیگ برتری می تواند موهبتی بزرگ باشد. مذاکره با نوری به مرحله های پایانی رسیده است اما ممکن است شرطی که این بازیکن گذاشته مانع از پرسپولیس شدنش بشود. نوری از مسئولان باشگاه پرسپولیس خواسته تحت هر شرایطی مازیار زارع را هم حفظ کنند. نوری رابطه بسیار نزدیکی با زارع دارد و به همین دلیل شرط اصلی بازگشتش به پرسپولیس را تمدید قرارداد زارع می داند. در این شرایط باید منتظر ماند و دید آیا رویانیان با پیشنهاد نوری موافقت می کند یا خیر. اگر دیدید همین روزها زارع با پرسپولیس تمدید کرد شکی به دل راه ندهید که نوری هم قرمز پوش خواهد شد.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
فشنگچی: تکلیفم با پرسپولیس امروز روشن می شود/هیچ مذاکره ای با استقلال نداشته ام

ارتش سرخ دات كام: امیر حسین فشنگچی در گفتگویی اظهار داشت: طی 2 هفته گذشته مصاحبه ای نکرده ام. ساعت 18 امروز با مدیران پرسپولیس جلسه دارم و تکلیفم با این تیم برای فصل آینده روشن می شود و بعد از آن صحبت خواهم کرد.

وی افزود: هیچ مذاکره ای با استقلال نداشته ام و تمام شایعات اطراف این مسئله را تکذیب می کنم.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
سپهر حيدري:
ميخواهم دينم را به ذوب آهن اصفهان ادا کنم

کاپيتان اسبق تيم فوتبال پرسپوليس تهران در خصوص دلايل بازگشت مجددش به تيم ذوب آهن اصفهان گفت: فوتبالم را از اين تيم شروع کرده و مي خواهم در بازگشت دوباره ام به اين تيم، دينم را به اين مجموعه ادا کنم.



''سپهر حيدري'' روز شنبه و پس از توافق با تيم ذوب آهن اصفهان در اين باره اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته گذشته با ''رسول کربکندي'' سرمربي تيم در خصوص بازگشتم به اين تيم جلسه داشته و پس از توافق با اين مربي تصميم گرفتم بار ديگر به اين تيم بازگردم.

وي در پاسخ به اين سوال که قراردادش با اين تيم براي چه مدت تنظيم شده است، افزود: قراردادم با اين تيم دو ساله است و مي خواهم همانند گذشته، دوران خوبي را در اين تيم سپري کنم.

مدافع فصل گذشته تيم فوتبال مس کرمان در خصوص تازه ترين شرايط اين تيم نيز گفت:* بسياري از کارشناسان معتقدند تيم ذوب آهن اصفهان در فصل آينده با از دست دادن بازيکنان شاخص خود شرايط خوبي ندارد و شايد در فصل جديد نتواند جزو مدعيان ليگ برتر قرار گيرد.



حيدري افزود: *درست است بازيکنان خوبي از اين تيم جدا شدند اما مسوولان ذوب آهن چند بازيکن خوب و با کيفيت از جمله محسن مسلمان، مهدي رجب زاده، مسعود همامي و چند بازيکن ديگر را جذب کرده اند و به جرات مي توان مدعي شد اين تيم همانند چند سال گذشته يکي از مدعيان ليگ برتر خواهد بود.

مدافع تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با اشاره به اينکه اکثر بازيکناني که در اين تيم به خدمت گرفته شده اند، در رده هاي پايه اين تيم حضور داشته اند، اضافه کرد: ما با سبک بازي يکديگر آشنا هستيم و به طور حتم اين مساله به تيم ما کمک مي کند تا در دوازدهمين دوره مسابقه هاي ليگ برتر فوتبال، تيمي قدرتمند را روانه اين مسابقات کنيم.

وي در خصوص عملکرد مديران تيم فوتبال پرسپوليس تهران در فصل و نقل انتقالات و شرايط اين تيم نيز گفت: به طور حتم مديران باشگاه پرسپوليس تهران و بنا به درخواست هواداران، تعدادي از بهترين هاي فوتبال ايران را دور هم جمع کرده اند و اميدوارم بدون توليد حاشيه، اين تيم نسبت به فصل قبل نتايج قابل قبول تري کسب کند.



وي تاکيد کرد: *با اين وضعيت، پرسپوليس را مي توان از همين امروز يکي از مدعيان کسب عنوان قهرماني در ليگ برتر فوتبال خواند.
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقا من باید به شما خسته نباشید بگم که این تاپیکو حتی بهتر از اخبار ورزشی اداره می کنی.
وقتی شما رو می بینم یاد یکی از دوستانه دوره هنرستانم می افتم که اونم خیلی درگیر فوتبال و به خصوص پرسپولیس بود حتی برای مربیگری هم چندبار تست داده بود و قبول شده بود اما به خاطر سنت کم نتونست کار کنه.
واقعا دستت درد نکنه
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقا من باید به شما خسته نباشید بگم که این تاپیکو حتی بهتر از اخبار ورزشی اداره می کنی.
وقتی شما رو می بینم یاد یکی از دوستانه دوره هنرستانم می افتم که اونم خیلی درگیر فوتبال و به خصوص پرسپولیس بود حتی برای مربیگری هم چندبار تست داده بود و قبول شده بود اما به خاطر سنت کم نتونست کار کنه.
واقعا دستت درد نکنه

ای جان
مرسی روحیه
من عاشق پرسپولیسم/واقعا
ایشالا دوستتت و خودت موفق باشی
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای جان
مرسی روحیه
من عاشق پرسپولیسم/واقعا
ایشالا دوستتت و خودت موفق باشی
قربونت انشاالله که تو هم موفق باشی اما دوستمو که خیلی هم صمیمی بودیم از بعد هنرستان نه من دیگه دیدمش نه بقیه بچه ها
مهران کجایییییییییی:cry:
عشق است فقط پرسپولیس حتی اگه بره دسته 3
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
قربونت انشاالله که تو هم موفق باشی اما دوستمو که خیلی هم صمیمی بودیم از بعد هنرستان نه من دیگه دیدمش نه بقیه بچه ها
مهران کجایییییییییی:cry:
عشق است فقط پرسپولیس حتی اگه بره دسته 3
دوستای صمیمی نمیدونم چرا زود تموم میشن!!!!!!!!!!!!!!!!بعد از چندین سال
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
قابل توجه مدعیان بیت المال / سپـاه عاشورا 8 میلیارد تومان به تیم تراکتور پرداخت می کند

مرجع خبری پرسپولیس :
فرمانده **** عاشورا با تاکید بر توجه دولت به تمام تیم*ها گفت: امسال 8 میلیارد تومان از سوی سپـاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به باشگاه تراکتورسازی کمک خواهد شد.

علی*اکبر پورجمشیدیان بعد از ظهر امروز در گفت*وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شاخه*های فعالیت*های
سپـاهپاسداران مسائل فرهنگی است و آنجا که احساس نیاز شود، سپـاه وارد شده و تأثیرات مثبت خود را نمایانگر ساخته است که مصداق آن تیم تراکتورسازی تبریز بود.


وی افزود: مردم منطقه نسبت به این تیم انتظارات به حق داشته و تنها مجموعه*ای که می*توانست به این مسئله ورود پیدا کرده و مشکلات تیم را حل کند،
سپـاه بود که از تأثیرات توجه سپـاه به این تیم می*توان به شادابی و نشاط مردم و جوانان در شمال*غرب کشور و استان آذربایجان*شرقی اشاره کرد.


پورجمشیدیان تصریح کرد: نایب قهرمانی تراکتورسازی را در نتیجه تلاش مجموعه
سپـاه در نقش فرهنگی می*دانم و باید اضافه کنم امروز تیم تراکتورسازی تبدیل به یک فرصت برای مردم آذربایجان*شرقی شده است تا بتوانند فضیلت*های انسانی و ارزشی را به عنوان الگو در کشور ارائه دهد.




تراکتورسازی هیچ بدهی ندارد


پورجمشیدیان گفت: روزی که تراکتورسازی را تحویل گرفتیم این تیم 4 میلیارد تومان بابت مدیریت قبلی بدهی داشت اما امروز نه تنها این تیم بدهی چندانی ندارد بلکه بدهی مدیریت قبلی را نیز پرداخت کرده است.


وی تصریح کرد: تشکیل تیم خوب و قدرتمند خواست منطقی مردم آذربایجان است زیرا این مردم با تیم تراکتورسازی زندگی می*کنند.


عضو هیئت مدیره تراکتورسازی بیان کرد:
سپـاه برای تیم تراکتورسازی اعتبار خوبی در نظر گرفته و امیدواریم سایر سهامداران باشگاه کمک کنند تا این تیم در باشگاه*های آسیا نتیجه خوبی کسب کند.


*امسال 8 میلیارد تومان به تراکتورسازی کمک خواهد شد


پورجمشیدیان، از اختصاص 8 میلیارد تومان کمک
سپـاه به تیم تراکتورسازی خبر داد* و خاطرنشان کرد: 2 میلیارد تومان به حساب باشگاه واریز شده تا این تیم در فصل نقل و انتقالات دست خالی نباشد ضمن اینکه 4 میلیارد تومان نیز تا پایان فصل به حساب تیم واریز و 2 میلیارد تومان نیز به صورت کمک غیر مستقیم به تیم تراکتورسازی خواهد شد.


وی، با رد فروش سهام باشگاه به متقاضیان جدید گفت: 30 درصد سهام باشگاه تراکتورسازی تبریز به جوانان خیر تعلق دارد و امیدواریم این موسسه نیز همانند سال گذشته از تیم تراکتورسازی حمایت لازم را داشته باشد.


آجرلو وقت ندارد، از جعفری راضی هستیم


پورجمشیدیان در مورد شایعه انتخاب آجرلو به سمت مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی گفت: آقای آجرلو از حامیان باشگاه تراکتورسازی بوده و در قضیه جذب سرباز به تیم تراکتورسازی کمک شایانی کردند که از جمله می*توان به پیوستن احسان حاج*صفی به تیم تراکتورسازی اشاره کرد اما ایشان مسئولیت سنگین*تری در
سپـاه دارند و فرصت حضور در باشگاه تراکتورسازی را ندارند.


وی افزود: مدیریت استان از آقای جعفری مدیر فعلی باشگاه تراکتورسازی حمایت کرده و از عملکرد وی رضایت خاطر را دارد، وی همچنان مدیر باشگاه تراکتورسازی تبریز است.


قلعه*نویی دلش با استقلال بود


فرمانده
سپـاه
عاشورا گفت: اولویت تیم تراکتورسازی مربی داخلی بود اما آقای قلعه*نویی دلش با استقلال بود، سایر گزینه*ها یا از سوی مربیان امکان حضورشان در تبریز امکان نداشت و یا شرایطی همچون عدم استقبال تماشاگران امکان مربیگری* در تبریز را فراهم نکرد از این رو با اولیویرا مربی پرتغالی به توافق رسیدیم.


پورجمشدیان تاکید کرد: باید به تیم تراکتورسازی به لحاظ داشتن تماشاگران پرشور توجه بیشتر شده و اگر دولت به صورت مستقیم به تیم پرسپولیس کمک می*کند حداقل 50 درصد نیز به تیم تراکتورسازی کمک کند.

 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
در پي پاسخ منفي مصطفي دنيزلي؛*
بشيکتاش سرمربي جديد خود را انتخاب کرد

باشگاه بشيکتاش ترکيه در پي پاسخ منفي 'مصطفي دنيزلي' به پيشنهاد سرمربيگري تيم فوتبال اين باشگاه، روز شنبه 'صمد آي بابا' را به اين سمت برگزيد.

مصطفي دنيزلي'' روز جمعه به پيشنهاد ''فکرت اورمان'' رييس باشگاه بشيکتاش ترکيه براي پذيرش سرمربيگري اين تيم ''نه'' گفت.

رسانه هاي ترکيه، روز شنبه از توافق باشگاه بشيکتاش با ''صمد آي بابا'' خبر دادند.

''صمد آي بابا''، 57 ساله از بازيکنان سابق بشيکتاش است که در فصل گذشته، سرمربيگري تيم ''آنتاليا اسپور'' از تيم هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ترکيه را بر عهده داشت.

گروهي از اعضاي هيات مديره باشگاه بشيکتاش ترکيه با مربيگري ''مصطفي دنيزلي'' مخالف بودند و خواهان توافق با ''صمد آي بابا'' و يا يک سرمربي خارجي بودند.

آنان، رييس باشگاه بشيکتاش را تهديد کرده بودند که در صورت اصرار در انتخاب مصطفي دنيزلي استعفا خواهند کرد.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
زارع: طبق برنامه دنيزلي از فردا استارت مي*زنيم

قائم مقام باشگاه پرسپوليس گفت: طبق برنامه*اي که دنيزلي به باشگاه داده است از فردا صبح تمرينات پرسپوليس آغاز مي*شود.

جمشيد زارع در گفت وگو با خبرگزاري فارس در خصوص شروع تمرينات پرسپوليس اظهار داشت: باتوجه به برنامه**اي که مصطفي دنيزلي به ما داده است از فردا ساعت 9:30 صبح با حضور هواداران و اصاحب رسانه استارت خود را براي فصل جديد مي*زنيم.

وي افزود: با توجه به درخواست دنيزلي در ورزشگاه درفشي فر تغييراتي مانند ترميم سالن بدن سازي، استخر و محيط ورزشي مجموعه را داده*ايم و مي*توانيم با قدرت بگويم در يکي از بهترين کمپ*هاي تهران تمرينات قرمز پوشان را آغاز مي*کنيم.

زارع در پاسخ به سؤالي که آيا دنيزلي به عنوان سرمربي کار خود را با پرسپوليس دنبال خواهد کرد يا خير گفت: استارت فرداي ما با محسن عاشوري است اما آيا دنيزلي به ما اضافه خواهد شد يا که خير، بايد از رويانيان بپرسيم. دنيزلي با ما يک سال ديگر قرار داد دارد و تکليف او دست مدير عامل باشگاه است.

قائم مقام پرسپوليس در پايان خاطرنشان کرد: اميدوار هستيم که در فصل جاري بتوانيم نظر مردم را با موفقيت*ها در دو جام به دست آوريم و انشاالله خاطرات تلخ فصل گذشته را جبران کنيم. من خودم هم شخصا فردا در تمرين پرسپوليس حضور پيدا خواهم کرد و از طرف باشگاه ميزبان بازيکنان تيم خواهم بود تا همه با هم يکدل شويم که پرسپوليس به نتايج دلخواه برسد.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
دنيزلي به ملي پوشان 10 روز مرخصي داد

مصطفي دنيزلي در برنامه جديد پرسپوليس به ملي*پوشان اين تيم 10 روز مرخصي داد.

در روزهاي که خبري مبني بر جدايي مصطفي دنيزلي از پرسپوليس به گوش مي*رسد، اين سرمربي برنامه*هاي جديدي را امروز به اين باشگاه داد.

در اين برنامه مصطفي دنيزلي به بازيکنان ملي پوش پرسپوليس به مدت 10 روز مرخصي داده است.

ملي پوشان اين تيم 10 روز پس از بازي با قطر در تمرينات قرمز پوشان حضور پيدا خواهند کرد.

با توجه به اينکه روز سه شنبه هفته گذشته تيم ملي کشورمان مقابل قطر به ميدان رفت و مرخصي 10 روزه دنيزلي به پرسپوليسي*ها ملي پوشان اين باشگاه بايد روز جمعه هفته جاري در تمرينات پرسپوليس حضور پيدا کند.

تمرين فرداي قرمز پوشان در غياب بازيکنان ملي پوش در درفشي*فر استارت مي*خورد و اين در شرايطي است که در روزهاي گذشته شايعاتي در خصوص جدايي دنيزلي از پرسپوليس را به گوش رسيده بود.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
ناگفته های عاشوری از پرسپولیس 90-91/ می خواهم خیلی چیزها از دنیزلی یاد بگیرم




فقط یک دیوانه به مشورت کریمی و مهدوی کیا بی توجهی می کند

مرجع خبری پرسپولیس :
در دوران بازیگری به کارگردان پرسپولیس معروف بود و اگر بگوییم فرشاد پیوس نیمی از گل*هایش با پیراهن سرخ را روی پاس*های او به ثمر رساند، حرف بی*ربطی نزده*ایم.

قدیمی*ها خیلی خوب پاس*های دقیق و بی*نقص محسن عاشوری را یادشان است، اما نسل جدید هواداران فوتبال شاید تازه با این مربی آشنا شده*اند.
از زمانی که او به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس نشست تا کمک حمید استیلی شود، زوج این دو مربی اصلاً در پرسپولیس جواب نداد اما پس از آمدن مصطفی دنیزلی، عاشوری همچنان در کادرفنی سرخپوشان باقی*ماند و به قول خودش از پیرمرد ترکیه*ای در مدت 6 ماه درس*های زیادی آموخت. او که در حرف زدن با کسی تعارف ندارد، بسیاری از ناگفته*های ابتدای فصل و بعد از آن را به زبان آورد. آنچه بین ما گذشت را در زیر می*خوانید:
* این روزها پرسپولیس تیم اول نقل و انتقالات است و همه*جا در مورد خریدهای رویانیان صحبت می*کنند.
به نظر شما خریدها خوب بوده یا نه؟

* تا اینجا که خوب بوده! سردار با چه کسانی برای خرید مشورت می*کند؟
افراد را نمی*دانم ولی دنیزلی در رأس است. رویانیان بر اساس لیست دنیزلی بازیکن می*خرد و انصافاً تا الان خوب کار کرده.

* اما فصل قبل و در بدو ورود، زاید را خرید که دنیزلی او را نمی*شناخت.
دیدید که زاید هم خرید خوبی بود.

* شکی نیست اما بحث بر سر نحوه گزینش است. اینکه با چه کسانی مشورت کنی و چقدر مشورت*پذیر باشی چون در نهایت وقتی خرید خوب است، همه ادعا می*کنند در آن نقش اصلی را داشته*اند اما وای به روزی که بد باشد؛ همه کاسه*کوزه*ها سر مدیرعامل می*شکند!
دقیقاً همین است و خوشبختانه رویانیان تا الان موفق بوده اما تردید نکنید که کسی به*جز او در خریدها دخالت و نقشی ندارد.

* اسم زاید آمد. خب، کسی او را نمی*شناخت و خیلی*ها می*گفتند اصلاً فوتبالیست نیست! می*گفتند از فوتبالی نبودن سردار سوء*استفاده شده و بعد از دربی علی کریمی از زاید عذر خواسته که در موردش اشتباه فکر می*کرده.
فقط علی نبود، همه ما از او عذرخواهی کردیم! خود من از سردار هم عذر خواستم و تشکر کردم چون زاید در تمرین طوری بود که بین صد مربی حتی یک نفر هم او را برای ترکیب و بازی انتخاب نمی*کرد!

* جریان مکالمه با سردار چه بود؟
بعد از استخدام زاید و حضور او در تمرین، بچه*ها و خیلی*ها با دیدن نوع کارش می*گفتند فوتبالیست نیست. سردار برای اطلاع از شرایط او به من زنگ زد و گفتم در تمرین هنوز چیزی نشان نداده و شاید باید زمان بیشتری به او بدهیم.

* خیلی*ها مرد مسابقه*اند، حتی بین جوّ ملی و باشگاهی هم این شرایط هست.
دقیقاً، زاید فوتبال بلد بود ولی خیلی کند و سنگین بود. انگار مدت*ها تمرین نکرده یا اضافه وزن داشت. خلاصه با تمرین نمی*شد به او اعتماد کرد.

* چطور شد که به بازی رفت؟
خودش رفت پیش دنیزلی و از او خواست به او فرصت بدهند. او با باشگاه قرارداد داشت و به هر حال باید از او استفاده می*کردیم. دنیزلی هم از او شناختی نداشت و در تمرین هم که چیزی نشان نمی*داد. سرانجام دنیزلی گفت در بازی بعدی به شما و دیگر کسانی که شناختی ندارم فرصت می*رسد اما می*ترسم آماده نباشی و در صورت خراب کردن، *فاصله*ات با سایر بازیکنان و هواداران بیشتر می*شود و عقب می*افتی. من هم فکر می*کردم بهتر است او بیشتر تمرین کند تا آماده شود و جابیفتد. اگر یادتان باشد در بازی اول مقابل ذوب*آهن* هم چیزی نشان نداد.

* نظر دنیزلی بعد بازی ذوب*آهن چه بود؟
به من گفت او مایه فوتبال را دارد. می*دانی، جاگیری و بازیخوانی و قدرت ضربه*زنی به توپ او عالی بود و این یعنی طرف فوتبالیست است ولی در تمرین فاجعه بود!

* و بعد از آزمون اول برابر ذوب*آهن نوبت دربی رسید!
بله، او اصرار داشت آماده است و کندی ذاتی*اش ربطی به شرایط جسمانی*اش ندارد.

* انصافاً در دربی زاید را فرستادید تا برایتان گل بزند؟
اگر دقت کنی ما زاید را با مهدوی*کیا فرستادیم، چرا؟ چون قدرت سانتر و ارسال*های مهدی عالی است و برنامه ما این بود که زاید سر بزند. اگر به خاطر داشته باشید، قبل از دقیقه 80 اصلاً توپ به او نرسید، انگار در زمین نبود!

* پرسپولیس همانطوری هم ده نفره بود!
شاید درست نباشد من این را بگویم ولی قبل از رسیدن به دقیقه 80 دنیزلی یک*بار تصمیم گرفت به عنوان تعویض سوم زاید را بیرون بکشد و یک بازیکن دونده وارد زمین کند! در آن لحظه یادم هست به این نتیجه رسیدیم که اگر زاید را بیرون بکشیم، مهدوی*کیا هم بی*اثر می*شود. مهدی تا آن لحظه عالی بازی کرده بود، او اگر چه دیگر سرعت روزهای جوانی را ندارد ولی ارسال*هایش هنوز عالی است.

* صادقانه بگویید، فکر می*کردید در آن لحظات پرسپولیس ببرد؟
شوخی می*کنی؟! معلوم است که نه! ما ده نفره بودیم و بعد از برتری 2 بر صفر استقلال آنها دو گل صددرصد دیگر را هم نزدند! در آن لحظات من فقط آرزو می*کردم بازی هر چه سریع*تر تمام شود تا با نتیجه سنگین*تری شکست نخوریم!

* دنیزلی چه؟
او هم بعد از بازی به من گفت فکر بردن نمی*کرده. در فوتبال اصلی هست و آن اینکه تئوری ذهنی شما همیشه در زمین اجرا نمی*شود و گاه برعکس است. اصلاً قشنگی فوتبال به همین است.
* بعد از برد چه حسی داشتی؟
در تمام عمر ورزشی*ام دوبار اشک شوق ریخته*ام. بار اول وقتی بود که مرحوم قایقران در چین آن گل را به کره*جنوبی زد و بار دوم در همین دربی که اشک شوق دنیزلی مرا هم به گریه انداخت.

* بحث ما از نقل و انتقالات شروع شد و حالا می*خواهیم یک سال برگردیم به عقب. یعنی سال 1390 در همین روزها که فصل نقل و انتقالات لیگ یازدهم بود. قبول داری پرسپولیس خوب بسته نشد؟ لااقل دروازه*بان، دفاع وسط و هافبک دفاعی خوبی جذب نشد.
من در بازی با فولاد که به جای دنیزلی سرمربی بودم و به سالن کنفرانس رفتم، همانجا گفتم لازمه تیم بستن استخدام ستاره نیست، بلکه هارمونی و هماهنگی بین نفرات مهم است و اینکه در هر پست بازیکنان مکمل هم باشند. ما این را نداشتیم، درست مثل یک ارکستر که باید همه سازها و صدا*ها را داشته باشد تا رهبر بتواند اثری خوب بسازد، در ارکستر پرسپولیس همه صدا*ها زیر بود!

*صدای بم نداشتید؟ یعنی بازیکن فیزیکی و قلدر؟
بله، ببینید اگر بازیکنان ما بد بودند کسی مثل کروش در هر دوره 5 تا 6 نفر از پرسپولیس انتخاب نمی*کرد. پس مشکل چیز دیگری بود.

*برابر الاتحاد بازی فیزیکی را باختید.
دقیقاً. آنها دونده*تر بودند و میانگین سنی بهتری هم داشتند. ما اول فصل به خاطر مشکلاتی که می*دانید بدنسازی خوبی هم نداشتیم.

*اتفاقاً مایلی*کهن هم به بدنسازی کماسی انتقاد کرد؟
من برای همه بزرگان و پیشکسوتان احترام قائلم، همه آنها برای پرسپولیس و فوتبال ایران زحمت کشیده*اند ولی حقایقی هم هست. یک فصل خوب با بدنسازی خوب شروع می*شود و من با اینکه تخصصی در بدنسازی ندارم اما به تجربه می*دانم باید عضله بازیکن بعد هر تمرین بگیرد. ما در هر تمرین دوره بدنسازی به 6 تا 7 روش نیاز داریم اما کماسی فقط یک یا دو تمرین می*داد. زمان هم کم بود، در نتیجه فشار خوب نیامد و وقتی رفتیم ترکیه به جای اینکه بدن*ها در بد*ترین افت ممکن باشد در بهترین حالت بود! بعد هم که بازی*ها شروع شد و دیگر فرصت بدنسازی نبود.

*استیلی این مشکلات را نمی*دید؟
چرا و برای حل آنها تلاش هم می*کرد ولی شما مهره خوب نداری، بدنسازی هم نکرده*ای و تماشاگران هم روی سکو*ها فشار می*آورند! چه می*توانی بکنی؟ شش ماه زمان کمی نیست ولی نه*آنقدر که حمید بتواند از پس همه این مشکلات برآید.

*از تماشاگران صحبت کردی، به نظرت آنها حق داشتند؟
صد درصد، بدون تردید. اگر این تیم شده پرسپولیس و این جایگاه را دارد به خاطر همان هواداران است، وگرنه همه تیم*ها می*برند، جام می*گیرند، پول می*دهند و... اما پرسپولیس نمی*شوند.

*در همان مقطع شما مصاحبه*ای کردید و گفتید پرسپولیس قربانی اختلاف کاشانی با دایی شده است! این اعتقاد واقعی شما بود؟
هنوز هم هست. شما نگاه کن کجای دنیا در بازی اول یک فصل و در دقیقه سی، پس از اولین حمله حریف که توپ گل هم نشده هواداران این طور موضع می**گیرند؟ واقعیت این بود که استیلی و پرسپولیس قربانی اختلاف دایی - کاشانی شدند. همه ایران می*دانند حمید چطور آمد و مردم فکر کردند او با رانت و پارتی*بازی جانشین دایی شده. دایی جام گرفت و فاتح رفت اما من همان موقع هم گفتم که بدون جام هم علی بهترین گزینه برای پرسپولیس است چراکه دو سال با تیم بوده و نقاط ضعف را شناخته و سال سوم، سال موفقیت اوست. من نمی*دانم چه شد و چه اتفاقی افتاد چون هرگز با علی صحبت نکردم و شنیده*هایم از طریق حمید و کاشانی بود اما درست یا غلط، به هر حال دود این اختلاف به چشم پرسپولیس رفت. مگر ما گند*ه*تر از پروین هم داریم؟ همه رفتند و پرسپولیس ماند چون هوادار دارد و بدون هوادار نمی*شود موفق شد. آن زمان در آن مصاحبه به هواداران گفتم منطقی باشید و به منافع پرسپولیس فکر کنید. اگر این کار*ها به نفع پرسپولیس است، من هم می*آیم روی سکو و شعار می*دهم!

*و این حرف*ها به مدیریت برخورد؟
بله. در یک روز دوتا نامه دم منزل ما آمد؛ هر دو از باشگاه پرسپولیس. در اولی، حکم من به امضای کاشانی بود که به عنوان نماینده کادرفنی به عضویت کمیته انضباطی باشگاه درآمده بودم و در دومی مرا به همان کمیته انضباطی که عضوش بودم، احضار کرده بودند!


*و نتیجه؟
گفتند حرفت درست بوده اما فشار را از سرمربی برداشتی و به مدیر*عامل منتقل کردی!


*به نظرت آن شعار*ها خود*جوش بود یا خطی؟
روز اول و بازی با ملوان دقت نکردم اما روز*های بعد می*دیدم همیشه شعار*ها اول از یک منطقه خاص شروع می*شد!


*پس چرا باشگاه برای مهار مسئله اقدامی نکرد؟
اتفاقاً کرد. لیدر*های باشگاه در آنجا مستقر و سعی در کنترل اوضاع داشتند ولی وقتی عقب می*افتادیم و آخر بازی می*شد دیگر کل ورزشگاه شعار می*دادند!

*چرا مدیر*عاملی که استیلی را آورد پشت او نایستاد؟
چون وضع خودش معلوم نبود! شاید اگر صندلی*اش محکم بود کار دیگری می*کرد.

*اما شایعه بود در حال مذاکره با چند گزینه خارجی برای جانشینی استیلی است.
نمی*دانم. برداشت من این بود که می*رود و بعد هم دیدید رویانیان آمد.

*استیلی قاطعیت لازم را نداشت، همیشه در حال عذر*خواهی بود و خیلی*ها می*گویند در پرسپولیس و استقلال قاطعیت لازم است.
همین جمعه حمید را دیدم و عیناً همین را به او گفتم. او از نظر فنی عالی است، مطالعه و پشتکار دارد و مشورت*پذیر است ولی باید قاطع هم باشد. کسی منکر احترام به بزرگتر و پیشکسوت نیست اما... متأسفانه حمید مشاوران خوبی نداشت و دیدید که در نهایت او را برکنار کردند، نه مشاوران را!

*ماجرای بازگشت مهدوی*کیا هم قصه*ای بود.
من در جریان بودم، در آن قضیه مهدی عجله کرد.

*ولی عابدینی در جواب این ادعا حاضر شد قرارداد مهدوی*کیا را لغو کند؟
حاجی در آن مقطع زرنگی کرد، همین! نمی*توانم بیشتر باز کنم. (برای ما توضیح داد)

*فرض کنیم استیلی می*خواست اول بازیکنان مورد توجه دیگر باشگاه*ها را بگیرد و مهدی را از خود می*دانست. بعد که یک هفته*اش شد 10 روز و مهدوی*کیا ناراحت شد چه؟ می*توانست با یک تلفن او را راهی هیأت فوتبال کند!
مهدی و هر بازیکنی به*طور طبیعی به شرایط خودش می*اندیشد ولی مربی باید جوابگوی یک تیم و مسئولان و هواداران باشد. حق انتخاب با مربی است، خود مهدی هم می*دانست که دیگر سرعت و کارایی گذشته را ندارد و من و حمید می*دانستیم. شخصیت او و تجربه*اش بیشتر برای ما و تیم مهم بود و تأثیری که می*توانست روی بقیه بگذارد.

*به خاطر همین شخصیت هم که حرفش را زدی باید اول و قبل از همه با او می*بستید تا شأن و جایگاهش حفظ شود.
من نمی*دانم، شاید مهدی مشاوران خوبی نداشت ولی بعد از جبهه گرفتن علیه استیلی و مصاحبه دیگر نمی*شد بیاید چون همان مختصر قاطعیت سرمربی هم از بین می*رفت!

*خود شما اگر جای مهدوی*کیا بودی و این رفتار با شما می*شد، باز هم برای پرسپولیس صبر می*کردی؟
اگر من بودم به مراتب واکنش بدتری نشان می*دادم! اتفاقاً مثال و نمونه هم دارم. (عاشوری ماجرای سال 76 با عابدینی را تعریف کرد)

*قبول*داری مدیریت بیشتر ذاتی است تا تجربه؟
بله ولی می*شود بخشی را با تجربه جبران کرد. حمید با دنیزلی و آری*هان و چند مربی مختلف کار کرده و می*توانست از هرکدام چیز*های زیادی بیاموزد. شاید سبک کاری او در جای دیگری جواب بدهد ولی در پرسپولیس دیدیم که جواب نداد.

*شما به عنوان دستیار اول این اعتقاد خود را به او نگفتی؟
من در عمل و در همین پرسپولیس اعتقادم را اثبات کردم. دیدید در همان دو بازی بعد رفتن حمید و بازی آخر که دنیزلی به ترکیه رفته بود و من نفر اول بودم به هیچ*کس اجازه ندادم حتی نزدیکم شود! حتی خود دنیزلی که مسئولیت را به من سپرد، او در نهایت از من جواب می*خواست و سپس من باید نظر خودم را اعمال می*کردم. در همان مقطع شایعه شد قرار است علی آقا تیم را ارنج کند ولی دیدید که این*طور نشد.

*یعنی نه پروین و نه دنیزلی اجازه دخالت در کار شما را نداشتند؟
نه، علی*آقا بزرگ همه ماست و دنیزلی خودش این مسئولیت را به من سپرد ولی در فوتبال کسی می*تواند ارنج کند که تیم را تمرین داده و او می*داند هرکس چه شرایطی دارد، چه کسانی مصدوم و محرومند و چه*کسی از نظر روحی آماده است یا مشکل دارد.

*و استیلی این اقتدار را نداشت؟
بهتر است بگویم کار از دستش در رفت، در این بخش البته.


*اگر شما جای حمید استیلی بودی تیم را چطور می*بستی؟
حتماً چند نفر را تغییر می دادم.


*لطفاً مثال بزن! بی*تعارف!
بی*تعارف و صادقانه هرچه پرسیدید جواب دادم. مثلاً در خط حمله، همه ما و خود وحید هاشمیان می*دانستیم شرایط سنی او به گونه*ای نیست که بتواند یک فصل مهاجم اول تیم باشد. اولادی هم که مصدوم بود، پس ما باید یک مهاجم نوک تخصصی جذب می*کردیم، یا در هافبک دفاعی که گفتید قلب تیم است، همه هافبک*های ما فانتزی بودند و هیچ*کدام توان دفاعی نداشتند! مازیار، نوری، کریمی، بادامکی و آقازمانی همه بیشتر تکنیکی هستند تا قدرتی و بیشتر در کار حمله به درد می خورند تا دفاع. هرکدام را می*گذاشتیم یک*جور مشکل درست می*شد مثلاً آقازمانی قدرت تخریبی و دریافت توپ خوبی داشت ولی وقتی توپ را از حریف می*گرفت فلج می*شد! مازیار درست برعکس سامان بود، یعنی وقتی توپ می*گرفت عالی راه می*انداخت ولی وقتی توپ نداشتیم هیچ*کاری از او برنمی*آمد!

*یعنی در واقع هیچ*کدام کامل نبودند و باید همه هافبک*ها را در بعد دفاعی باهم ترکیب می*کردید تا یک هافبک دفاعی خوب درست شود!
دقیقاً! شما نگاه کنید پرسپولیس درست از همین ضعف ضربه خورد و بازی*هایی را باختیم که توپ دست حریف بود. یعنی وقتی در زمین حریف توپ را از دست می*دادیم رسماً بدبخت بودیم!

مثل دربی!
خیلی بازی*ها، مقابل الهلال و... این یک اصل قدیمی در فوتبال است که زمان بازی ما هم مربیان می*گفتند. در همان زمان من تنها هافبک فانتزی پرسپولیس بودم و در ادوار مختلف کسانی چون ضیا عربشاهی، رحیم یوسفی، حسین عبدی یا حسن شیرمحمدی پشت*سر من بازی می*کردند که هافبک دفاعی بودند و توپ*گیر. یعنی در یک تیم فوتبال و خط میانی چند نفر باید دفاعی باشند و توپ بگیرند و یک نفر برای تقسیم توپ و حمله کافی است.

*یعنی یک علی کریمی برای این کار و باید مابقی خصلت دفاعی می*داشتند.
جالب اینکه در پرسپولیس برعکس شد! یعنی بین این هافبک*ها همان علی کریمی بیشترین قدرت توپ*گیری و دوندگی را داشت و در کار دفاعی تیم از همه مؤثرتر بود!
و به*طور طبیعی دیگر انرژی برایش نمی*ماند که وظیفه اصلی خودش و آنچه هواداران از او توقع داشتند، یعنی کارهای هجومی و گلسازی و گلزنی را انجام بدهد.
این فصل شایعات زیادی در مورد کریمی مطرح بود، آیا واقعاً او در کار مربیان دخالت می*کرد؟!
من اهل تعارف و تملق نیستم، ترسی هم از کسی ندارم و آنچه را دیدم می*گویم. خداوکیلی علی کریمی کمتر از همه بازیکنان با مربیان حرف می*زد! و اصلاً دنیزلی از این بابت از دستش شاکی بود!

*که چه؟
ما در یک تقسیم*بندی کلی سه سبک مربیگری داریم؛ فرماندهی، کودکستانی و مشارکتی که الان 90درصد تیم*ها و مربیان جهان از روش سوم استفاده می*کنند. سرمربی نظر کل اعضای کادر و مشاوران و حتی تیم پزشکان و آنالیزورها را می*گیرد و بعد سراغ بازیکنان می*رود. به*طور طبیعی کاپیتان سخنگوی بازیکنان است و مربی از طریق او در جریان نظرات بچه*ها و مشکلات آنها قرار می*گیرد و در نهایت برای هر مسئله*ای تصمیم*گیر نهایی خود سرمربی است. در این فصل آن*قدر شایعه برای علی درست کردند که او گفت: «من حرف نمی*زنم، یکی دیگر نظرات بچه*ها را به دنیزلی بگوید!» اگر اسم حرف*زدن بازیکنان با مربیان دخالت باشد، دیگران بیشتر از کریمی دخالت می*کردند!

*واکنش دنیزلی چه بود؟
ناراحت بود. می*گفت چرا علی به اتاق من نمی*آید و چرا مشکلات بچه*ها را نمی*گوید؟ اگر کاپیتانم با من حرف نزند من از کجا باید بدانم هر بازیکنم چه مشکلاتی درون و بیرون زمین دارد یا در چه پستی راحت*تر است یا نظرش در مورد فلان مسئله چیست؟ حالا من می*خواهم یک سؤالی از شما بپرسم!

*بفرمایید!
دیدی مهدوی*کیا در همین برنامه دیشب چقدر مسلط در مورد آلمان و مسائل فوتبالش حرف می*زد؟ امثال کریمی، هاشمیان و مهدوی*کیا سال*ها در سطح اول فوتبال جهان بوده*اند. تجربیات گرانقدری دارند و اگر من مربی از روی کتاب و اینترنت و فیلم و جزوه سعی می*کنم از فوتبال آلمان اطلاعات کسب کنم، اینها خودشان آنجا را درک و در آن محیط بازی کرده*اند. خب، کدام آدم عاقلی قید چنین منبع ایده*آل مشورتی را می*زند؟! اگر یک مربی از تجربیات امثال مهدوی*کیا و کریمی استفاده نکند «****» است! ما که آنجا نبوده*ایم، او بوده. من در اینترنت می*خوانم فلان مربی در بازی بایرن فلان کار را کرده و او آن روز در آن بازی بوده، اصلاً خیلی چیزها هست که خیلی*ها می*دانند ولی فقط یکی می*داند از آن اطلاعات کی و کجا باید استفاده کند.

*پس دنیزلی ******** نیست؟
من شش ماه، روزی 4 تا 5 ساعت با او بودم و چنین روحیه*ای ندیدم. برخلاف زمان بازیگری، در مربیگری تنبل نیستم(!) و هر روز صبح از اینترنت کلی مطالب مربوط به تیم و حریف را جمع و به دفتر دنیزلی می*رفتم. او هم خودش این کار را کرده بود و آنالیزورها هم مطالب*شان را می*دادند. بعد CDها را می*دیدیم و هرکس هرچه اطلاعات داشت و به نظرش می*رسید می*گفت. حتی دکترها هم نظر می*دادند و بعد سر تمرین دنیزلی سراغ بچه*ها هم می*رفت و با آنها هم مشورت می*کرد.

*عده*ای می*گویند او جزو مربیان سنتی ترکیه است!
پس چطور با سبک مدرن مربیگری می*کند؟ این اتهامات مال 2 گروه آدم*هاست. یا آنهایی که به دنیزلی حسادت می*کنند و یا کسانی که او با آنها برخورد کرده و گوش*شان را کشیده!

*دنیزلی گوش چه کسانی را کشیده؟
برای او هیچ فرقی بین مدیرعامل یا آبدارچی نیست. هرکس کارش را درست انجام بدهد دنیزلی با او خوب است و هرکس تنبلی کند یا درست کار نکند، دنیزلی بدون توجه به اسم و جایگاه آن فرد برخورد می*کند.

*این ماجرای کنار گذاشتن 10 نفر که اواخر لیگ مطرح شد و لطمه زیادی به تیم زد، نظر دنیزلی بود یا سردار؟ آیا زمان مناسبی بود؟!
ببینید، من شنیدم عده*ای می*گویند دنیزلی و هر مربی دیگری باید به میثاق روحیه می*داد، یا نباید در لیگ قهرمانان کاری می*کرد که بازیکنان لیگ*برتر روحیه خود را از دست داده یا برایش بازی نکنند. من می*خواهم بگویم دقیقاً دنیزلی باید همین کار را می*کرد. او با جذب آودوکیچ مخالف بود و تا لحظه آخر امید داشت میثاق برگردد. همه ما، همه کار کردیم ولی نشد. نسبت به سایرین هم تا لحظه آخر اعتماد کرد و دیدید همیشه می*گفت خرید لازم نیست، من بهترین*ها را دارم ولی در نهایت مجبور شد.

*در دوازدهم شدن پرسپولیس در لیگ یازدهم دنیزلی چقدر نقش داشت؟
شاید اگر بی*خیال لیگ قهرمانان آسیا می*شد، رتبه بهتری به*دست می*آوردیم! باور کنید ما فقط توان کار در یک تورنمنت را داشتیم و انتخاب همه بین لیگ*برتر و آسیا، دومی بود. وقتی تیمی با تغییر مربی درست نشود معلوم می*شود که مشکل جای دیگری است.

* با این حجم از تغییرات در پرسپولیس موافق هستید؟
قطعاً هماهنگ کردن این همه نیروی تازه زمان زیادی می*خواهد.


* بیشتر تغییرات در بخش دفاعی بوده و بازیکنانی جذب شده*اند که یک ویژگی مشخص دارند؛ آنها قبلاً کنار هم بازی کرده*اند. این انتخاب آگاهانه بوده؟
دنیزلی یا سردار با من در این مورد حرفی نزده*اند ولی قطعاً این خواسته دنیزلی آگاهانه بوده و او بین چند گزینه کسی را ترجیح داده که با کناری هماهنگ باشد. من و دنیزلی افکار و عقاید مشترک زیادی داریم و خیلی وقت*ها بدون اینکه حتی یک جمله در مورد چیزی صحبت کرده باشیم می*بینیم دنیزلی کاری می*کند که من انجام می*دهم یا برعکس، من کاری کردم که نظر او بوده.

* این تیم چقدر زمان لازم دارد تا به اوج برسد؟ از هر نظر.
نمی*دانم ولی چون همه انتخاب*ها در سطح ملی هستند و کیفیت بالایی دارند قطعاً در زمان کمتری به هماهنگی باهم می*رسند.

* یک عدد بگو، مثلاً قلعه*نویی همیشه در 5 هفته اول بد نتیجه می*گیرد و همه تیم واقعی و دستپخت او را از هفته ششم به بعد می*بینند.
من تجربه امیر را ندارم، او عالی تیم می*بندد و از هر نظر مربی بسیار خوبی است.


* ولی دنیزلی که تجربه زیادی دارد؟! شما هم او را خوب می*شناسی! از کی می*توانیم تیم ایده*آل دنیزلی را ببینیم؟
من که امیدوارم از همان هفته اول باشد ولی هواداران باید صبر کنند، شاید تا اواسط نیم*فصل اول. ضمناً شناخت من از دنیزلی در حد 6 ماه اخیر است، من تیم بستن و تمرینات آماده*سازی او را ندیده*ام. اردوها، تمرینات تاکتیکی و بدنسازی و... در واقع نیمه دوم او را دیده*ام، نه اول.
* در فصل تازه کنار دنیزلی هستی؟
هنوز هیچ صحبتی نشده و خبری ندارم. آخرین بار دنیزلی را بین دو نیمه بازی الاتحاد دیدم. بعد بازی من گیج بودم، رفتیم هتل شام خوردیم و خوابیدیم و او پرواز کرد به ترکیه.

* تلفنی چه؟ تماسی نداشتید؟
نه، حدود 10 روز قبل به مترجمش زنگ زدم که کسب تکلیف کنم، اگر هستم، بروم تعطیلات و اگر نه به پیشنهادات جدید بپردازم. ایشان پیغام داده بود که الان تمرکزم روی یارگیری است و صبرکن برگردم تهران.

* خودت چه فکر می*کنی؟
فکر من مهم نیست! انتخاب مربیان حق سرمربی است.

* در این شش ماهه مشکلی پیش نیامده که از دستت دلخور باشد؟
نه، یکی، دو تذکر در امور خیلی جزیی بود که سریع اشتباهم را تصحیح کردم. دنیزلی آدمی نیست که اشتباهات شما را به رخت بکشد، در عوض آنها را به یاد دارد و سر موقع در تصمیم*گیری از آنها استفاده می*کند! او به واسطه تجربه فراوانش مثل ما احساسی برخورد نمی*کند.

* اگر جای دنیزلی بودی همین نفرات را کنار می*گذاشتی؟
بله، البته به جز یکی، دو نفر که حفظشان می*کردم.

* اهل درست کردن باند در تیم هم نبودی!
اتفاقاً به همین دلیل از کنایه یک روزنامه دلم به درد آمد. آنها به تحریک یک بازیکن که من در بازی آخر با فولاد او را در ترکیب نگذاشتم، از باند من در پرسپولیس نوشتند، در حالی*که خدا می*داند من این*طور آدمی نیستم. من کارنامه*ای ندارم، ادعا هم ندارم. تصمیم*گیر و نفر اول هم نبوده*ام ولی در زندگی سعی کرده*ام عادل باشم. می*توانی از رضا ره*حقی، سرپرست پیکان بپرسی که برای پسرم هم در تیم نوجوانان پیکان حاضر به پارتی*بازی نشدم، چون دیدم یک گروه ده نفره بهتر از او حضور دارند. به پسرم قبولاندم یک سال تمرین کن و آن*قدر خوب باش که مربی سال بعد اول اسم تو را در لیست بگذارد. الان هم نمی*دانم مربی پسرم کیست و حاضر نیستم سفارش او را بکنم. من معتقدم باید اول از خانه خودمان شروع کنیم تا بعد به جامعه برسیم. همسرم هم بابت همین قضیه پسرم دلخور شد! من می*گویم اغلب مربیان بزرگ در وهله اول انسان*های خوبی هستند و از دنیزلی یاد گرفتم اول انسان خوبی باشم. در واقع مدیریت و صداقت بزرگ*ترین ویژگی* و تفاوت مربیان بزرگ با بقیه است.
* جالب است، یاد مصاحبه حمید استیلی بعد از جدایی از دنیزلی افتادم!
دیدی دنیزلی جواب بدهد؟ (عاشوری حرف*هایی به رسم امانت می*گوید...)

* هر مربی یک روز و از یک*جا باید نفر اول شود. برای شما این اتفاق افتاده؟
الان از لیگ یک پیشنهاد سرمربیگری دارم ولی صادقانه بگویم ترجیح می*دهم در پرسپولیس و کنار دنیزلی بمانم. البته او باید بخواهد و بعد شرایط باشگاه هم مهم است ولی اگر به من باشد هنوز خیلی چیزها می*توانم از دنیزلی بیاموزم. من از مدیرروستا، استیلی و مربیان زمان بازیگری*ام خیلی چیزها آموخته*ام ولی سبک کاری دنیزلی با همه فرق دارد.

* در مقطعی در تیم*های پایه کار کردی و ناموفق بودی. چرا؟
شرایط آنجا خیلی فرق می*کند و همه چیز را تحت*الشعاع قرار می*دهد.

* برای هواداران در شروع فصل تازه چه توصیه*ای داری؟
اینکه اتفاقات و شرایط پارسال هرگز تکرار نخواهد شد. فصل قبل واقعاً خیلی خاص بود و خاص یعنی تکرارنشدنی. پارسال هیچ چیز نرمال شروع نشد و امسال برعکس، هم یارگیری و هم تمرینات و همه چیز نرمال است.

* و چه رتبه*ای در لیگ دوازدهم کسب می*کنید؟
لیگ جذابی در پیش است، با مربیانی بزرگ مثل کرانچار، قلعه*نویی و دنیزلی. استقلال و سپاهان و بقیه خوب یارگیری کرده*اند و حتماً رقابت جذابی می*شود.
 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکشنبه 9:30 صبح ، استارت پرسپولیس 91



مرجع خبری پرسپولیس :
تیم فوتبال پرسپولیس اولین تمرین خود در فصل جدید را از صبح روز یکشنبه با حضور هواداران و اصحاب رسانه برگزار می کند.

به گزارش مرجع خبری از سایت باشگاه پرسپولیس، تمرینات پرسپولیس با یک روز تاخیر از فردا در مجموعه ورزشی درفشی فر آغاز خواهد شد.

سرخپوشان پایتخت برای حضور در دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) از ساعت 9:30 فردا در حضور هواداران، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران در زمین مجموعه ورزشی درفشی فر حضور یافته و به تمرین خواهند پرداخت.
 

Similar threads

بالا