کدام استان ها بیشترین و کمترین نرخ بیکاری را دارند؟

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
لرستان همچنان در صدر بیکاری

مرکز آمار ایران با اعلام نتایج آمارگیری از نیروی کار در پاییز سال ۹۲، گزارش جدیدی را ارائه کرد. بر این اساس، نرخ مشارکت اقتصادی نشان می دهد چند درصد از جمعیت در سن کار، فعال؛ یعنی شاغل یا بیکار هستند. مطابق نتایج به دست آمده، در فصل پاییز ۹۲، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در کل کشور ۳۶.۷ درصد بوده است.

این شاخص در بین مردان ۶۲.۱ درصد و در بین زنان ۱۱.۳ درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج نشان می دهد درصد جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری است، به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی ۳۸.۶ درصد و در نقاط شهری ۳۶.۰ درصد بوده است.

در صورتی که جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، جمعیت در سن کار فرض شود نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور ۴۰.۱ درصد به دست می آید. این شاخص در بین مردان ۶۸.۱ درصد و در بین زنان ۱۲.۳ درصد، در نقاط شهری ۳۹.۱ درصد و در نقاط روستایی ۴۲.۷ درصد خواهد بود.

مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در گروه های سنی نشان می دهد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی (۵۶.۰ درصد) در گروه سنی ۳۴-۳۰ ساله بوده است. این شاخص در بین مردان گروه سنی ۳۹-۳۵ ساله با ۹۴.۲ درصد و زنان گروه سنی ۳۴-۳۰ ساله با ۱۹.۵ درصد بیشترین مقادیر را به خود اختصاص داده اند.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نشان می دهد که در پاییز ۱۳۹۲ نسبت به پاییز ۱۳۹۱، این شاخص در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر ۰.۶ کاهش داشته است. این شاخص در نقاط شهری ۰.۵ درصد و در نقاط روستایی ۰.۸ درصد کاهش داشته است، این شاخص در بین مردان ۱.۱ درصد افزایش و در بین زنان ۲.۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در پاییز ۱۳۹۲ نسبت به تابستان ۱۳۹۲، ۲.۴ درصد کاهش داشته است. این شاخص در نقاط شهری ۲.۲ درصد و در نقاط روستایی ۳.۰ درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ در بین مردان ۲.۶ درصد و در بین زنان نیز ۲.۳ درصد کاهش داشته است.

نرخ بیکاری و تغییرات آن

شاخص نرخ بیکاری نشان می دهد چند درصد از جمعیت فعال، بیکار هستند. در مقابل نرخ اشتغال نشان می دهد چند درصد از جمعیت فعال، شاغل هستند. بنابراین، بررسی نرخ بیکاری به طور ضمنی بررسی نرخ اشتغال نیز است.

بر اساس نتایج به دست آمده در فصل پاییز ۹۲، نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در کل کشور ۱۰.۳ درصد بوده است. این شاخص در بین مردان ۸.۵ درصد و در بین زنان ۲۰.۳ درصد محاسبه شده است.

همچنین نتایج آن بیانگر آن است که نرخ بیکاری در نقاط شهری بیشتر از نقاط روستایی است به طوری که نرخ بیکاری در نقاط شهری ۱۱.۷ درصد و در نقاط روستایی ۶.۹ درصد است. چنانچه جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر در نظر گرفته شود نرخ بیکاری همان جمعیت ۱۰.۳ درصد به دست می آید.

مقایسه نرخ بیکاری در گروه های سنی نشان می دهد بیشترین نرخ بیکاری در گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله با ۲۵.۸ درصد بوده است. بررسی این شاخص در بین مردان و زنان نشان می دهد، همین گروه سنی در بین مردان با ۲۱.۸ درصد و در بین زنان با ۴۶.۸ درصد بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نشان می دهد که این شاخص در پاییز ۱۳۹۲ نسبت به پاییز ۱۳۹۱، ۰.۸ درصد کاهش یافته است. این نرخ در نقاط شهری ۰.۸ درصد و در نقاط روستایی ۱.۱ درصد کاهش داشته است. همچنین در بین مردان ۱.۲ درصد کاهش و در بین زنان نیز ۲.۸ درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در پاییز ۱۳۹۲ نسبت به تابستان ۱۳۹۲، ۰.۱ درصد کاهش یافته است. این شاخص در نقاط شهری ۰.۳ درصد کاهش و در نقاط روستایی ۰.۷ درصد افزایش یافته است. همچنین تغییرات این نرخ در بین مردان ۰.۴ درصد افزایش و در بین زنان نیز ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

نسبت اشتغال

نسبت اشتغال نشان می دهد که چند درصد جمعیت واقع در سن کار، شاغل هستند. نتایج به دست آمده در فصل پاییز نشان می دهد نسبت اشتغال جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر ۳۲.۹ درصد بوده است. این نسبت برای مردان به مراتب بیشتر از زنان بوده است به طوری که نسبت مذکور در بین مردان ۵۶.۸ درصد و در بین زنان ۹.۰ درصد به دست آمده است.

همچنین نسبت اشتغال جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است به نحوی که این نسبت در نقاط روستایی ۳۶.۰ درصد و در نقاط شهری ۳۱.۷ درصد بوده است.

سهم اشتغال در بخش های عمده فعالیت اقتصادی

بررسی میزان اشتغال در بخش های عمده فعالیت نشان می دهد بیشترین درصد شاغلان در بخش خدمات و کمترین درصد شاغلان در بخش کشاورزی مشغول به کار بوده اند به طوری که سهم شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر در بخش خدمات ۴۸.۰ درصد، در بخش صنعت ۳۴.۵ درصد و در بخش کشاورزی ۱۷.۵ درصد بوده است.

سهم اشتغال در بخش های عمومی و خصوصی

بررسی وضع شغلی شاغلان نشان می دهد درصد شاغلان در بخش خصوصی (کارفرمایان، کارکنان مستقل، مزد و حقوق بگیران بخش خصوصی و تعاونی و کارکان فامیلی بدون مزد) بیشتر از درصد شاغلان در بخش عمومی (مزد و حقوق بگیران بخش عمومی) است، به طوری که سهم اشتغال جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در بخش خصوصی ۸۳.۱ درصد و در بخش عمومی ۱۶.۹ درصد بوده است. همین وضعیت در بین مردان و زنان نقاط شهری و روستایی مشاهده می شود.

اشتغال ناقص

نرخ اشتغال ناقص نشان می دهد چند درصد جمعیت فعال دارای اشتغال ناقص هستند. بر اساس نتایج به دست آمده در فصل پاییز ۸.۳ درصد از جمعیت فعال اقتصادی ۱۰ ساله و بیشتر دارای اشتغال ناقص بوده اند. این شاخص در بین مردان ۹.۱ درصد و در بین زنان ۳.۹ درصد و همچنین در نقاط شهری ۶.۹ درصد و در نقاط روستایی ۱۱.۸ درصد بوده است.

سهم اشتغال ناقص نشان می دهد چند درصد جمعیت شاغل، دارای اشتغال ناقص هستند. بر اساس نتایج به دست آمده، ۹.۲ درصد از شاغلان دارای اشتغال ناقص بوده اند. این نسبت در بین مردان ۹.۹ درصد و در بین زنان ۴.۹ درصد و همچنین در نقاط شهری ۷.۸ درصد و در نقاط روستایی ۱۲.۶ درصد بوده است.

نرخ مقدار اشتغال ناقص نشان می دهد چند درصد از زمان بالقوه کار شاغلان را مقدار اشتغال ناقص تشکیل می دهد. نتایج به دست آمده نشان می دهد ۳.۷ درصد زمان بالقوه کار شاغلان را مقدار اشتغال ناقص تشکیل می دهد. این شاخص در بین مردان ۳.۸ درصد و در بین زنان ۲.۸ درصد و همچنین در نقاط شهری ۳.۰ درصد و در نقاط روستایی ۵.۴ درصد بوده است.

شاخص عمده نیروی کار به تفکیک استان

بررسی نرخ مشارکت اقتصادی در بین استان های کشور نشان می دهد نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در استان های اردبیل با ۴۳.۱ درصد در جایگاه نخست قرار دارد و بعد از آن استان های آذربایجان غربی با ۴۱.۵ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در مقابل استان سیستان و بلوچستان با ۲۸.۷ درصد پایین ترین نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داده اند این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور ۳۶.۷ درصد به دست آمده است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در کل کشور ۱۰.۳ درصد به دست آمده است. مقایسه این شاخص در بین استان ها نشان می دهد استان لرستان با ۱۸.۹ درصد بالاترین نرخ بیکاری را داشته و بعد از آن استان کردستان با ۱۶.۱ درصد قرار گرفته است. از سوی دیگر پایین ترین نرخ بیکاری با ۴.۰ درصد مربوط به استان گلستان است.


مقایسه نسبت اشتغال در بین استان های کشور نشان می دهد استان اردبیل با ۳۷.۶ درصد بالاترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده است و استان سیستان و بلوچستان با ۲۴.۷ در صد پایین ترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده اند. نسبت اشتغال در کل کشور ۳۲.۹ در صد بوده است.

مقایسه استان ها به لحاظ بخش های عمده فعالیت اقتصادی نشان می دهد در استان خراسان جنوبی، بیشترین شاغلان (۳۹.۲ درصد) در بخش کشاورزی مشغول کار بوده اند و در مقابل استان تهران با ۱.۴ درصد کمترین شاغلان در بخش کشاورزی را داشته است. شاغلان بخش کشاورزی در کل کشور ۱۷.۵ درصد بوده است.

در بخش صنعت، استان یزد با ۴۶.۸ درصد بیشترین و استان بوشهر با ۲۴.۲ درصد کمترین درصد شاغلان را به خود اختصاص داده اند. سهم شاغلان در این بخش در کل کشور ۳۴.۵ در صد بوده است.

همچنین در بخش خدمات، استان تهران با ۶۳.۱ درصد بالاترین و استان خراسان شمالی با ۳۴.۷ درصد پایین درصد شاغلان در بخش خدمات را به خود اختصاص داده اند. سهم شاغلان در این بخش در کل کشور ۴۸.۰ درصد بوده است.

مقایسه سهم اشتغال ناقص در بین استان ها نشان می دهد، استان ایلام با ۲۰.۵ درصد بالاترین سهم اشتغال ناقص جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر با خود اختصاص داده است. این رقم در استان یزد با ۲.۰ درصد کمتر از استان های دیگر است. این شخص برای کل کشور ۹.۲ درصد بوده است.


http://www.afkarnews.ir/vdcgzq9w3ak9xu4.rpra.html
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
همچنین مرکز آمار ایران اعلام کرد استان های گلستان و لرستان به ترتیب با چهار درصد و 18.9درصد دارای کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در میان استانهای کشور در پاییز سال 1392 بودند.


براساس نتایج آمارگیری از نیروی کار برای پاییز 92 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، 18 استان کشور نرخ بیکاری دو رقمی و 13استان کشور نرخ بیکاری یک رقمی دارند.


استانهای کرمان و هرمزگان به ترتیب با 5.4 و 5.8 درصد بعد از استان گلستان دارای کمترین نرخ بیکاری هستند.

همچنین استانهای گیلان و کردستان به ترتیب با 16.4 درصد و 16.1 درصد پس از استان لرستان بیشترین نرخ بیکاری را در میان سایر استانهای کشور به خود تخصیص داده است.

بالا بودن میزان بیکاری زنان در ایران از جمله عوامل اثرگذار بر نرخ بیکاری کشور است. زنان ایران که در سالهای اخیر بسیاری از صندلی های دانشگاههای کشور را نصیب خود کرده اند، پس از پایان تحصیلات عالی بسختی جذب بازار کار می شوند به طوری که همواره نرخ بیکاری زنان بیش از دو برابر مردان است.نرخ بیکاری زنان در پاییز سال 92 معادل 20.3 درصد و مردان 8.5 درصد بوده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 37درصد بالاترین نرخ بیکاری زنان را در میان استانهای کشور به خود تخصیص داده است. استان خراسان جنوبی با 7.2درصد کمترین نرخ بیکاری زنان را دارد.
استانهای گیلان و مازندران با 33.4 و 33.3 بعد از استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ بیکاری زنان را دارند.
گزارش کامل مرکز آمار ایران را در اینجا ببینید.
 

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام..........چیش جالب بود؟
متنش
تو دولت ما هر کسی بیمه رسمی باشه و صاحب سند و غیره باشه و روزانه دو ساعت کار کنه میگن شاغل اما یه کارگر یه باغدار یه کارگر باغ دار یه انتر یه بنا یه سفید کار و خلاصه خیلی چیزا رو جز بیکاری میدونن

اما هنوز یاد نگرفتن که دم از بیکاری میزنن ایا با 5 شغله بودنه خودشون سنخیتی داره یا نه؟

ملت ایران مردمیست نه نیاز به سبد کالا داشت نه یارانه

تو یه بازه زمانی شخصی اومد یارانه داد

یه شخص دیگر سبد کالا و برداشت یارانه به طور تدریجی

اما هیچ وقت نخواستن درک کنن

ما ملتی فهیم هستیم نه بچه که تی تی تاتی کنن

سکوت:)
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
این استان ما رو گذاشتین صدر... کو کار برار؟؟ [FONT=tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر قرار بود کشاورزی کنه و برنج بکاره عمرش رو 16 سال (مدرک کارشناسی) بیهوده تلف نمیکرد

16 سال مدرک کارشناسی؟!........مگه مهندسی کشاورزی نداریم؟

از نگاه شما کشاورزی شغل نیست؟.....اون هم در شمال کشور؟.......اگر کشاورز نداشته باشیم چه میشود؟

ایشون گفتن بیکارن .......من گفتم کار هست ....کشاورزی تا موقعی که کار مناسب پیدا بشه بهتر از بیکاری نیست؟
 
آخرین ویرایش:

sfk123

اخراجی موقت
ملاک سنجش دوستان اشتباه است!!!

در ایران هر کس که هفته ای یک ساعت کار کند جزء آمار افراد شاغل محسوب می شود.:eek:

حقوق یک کارگر ساده روزی 40 هزار تومان است برای 8 ساعت کار==> یک ساعت کار مساوی با 5هزار تومان

یک عدد نان در کشور حدودا 400 تومان است==> 5هزارتومان تقریبا 13 نان می شود;)

یک نفر مجرد اگر مالک خانه هم باشد با هفته ای 5 هزار تومان چه می تواند بکند؟ :que:

کسی آمار قبر نداره ببینیم یه نفر با این شرایط چقدر طول میکشه یه قبر بخره؟:biggrin:

 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
16 سال مدرک کارشناسی؟!........مگه مهندسی کشاورزی نداریم؟

از نگاه شما کشاورزی شغل نیست؟.....اون هم در شمال کشور؟.......اگر کشاورز نداشته باشیم چه میشود؟

ایشون گفتن بیکارن .......من گفتم کار هست ....کشاورزی تا موقعی که کار مناسب پیدا بشه بهتر از بیکاری نیست؟
بنده خب مهندسی کشاورزی نخوندم و بعنوان یک خانم هم امکان کارگری روزمزد در زمینهای کشاورزی برام وجود نداره... پیشنهاد دیگه ای اگه هست من در خدمتم روش فکر می کنم :)
 

Aydin_

عضو جدید
16 سال مدرک کارشناسی؟!........مگه مهندسی کشاورزی نداریم؟

از نگاه شما کشاورزی شغل نیست؟.....اون هم در شمال کشور؟.......اگر کشاورز نداشته باشیم چه میشود؟

ایشون گفتن بیکارن .......من گفتم کار هست ....کشاورزی تا موقعی که کار مناسب پیدا بشه بهتر از بیکاری نیست؟

یعنی الان همه مهندسان کشاورزی صاحب شغل و درآمد هستند ؟
یعنی شما واقعا فکر میکنید کار یک مهندس کشاورز اینه که بره سر زمین کار کنه ؟

کشاورزی رو با 0 سال درس هم میشود انجام داد و نیاز به مدرک کارشناسی نداره !

در ژاپن یک بچه دبستانی رشته دانشگاهیش رو میدونه چی انتخاب کنه
چون دولت مطبوع برای چندین سال آینده برنامه داره و اعلام میکنه که در x سال آینده به فلان رشته نیاز خواهیم داشت
نه مثل ایران که از درس و دانشگاه فقط پرستیژش رو میفهمیم و اسم و رسمش رو و در آخر هم درآمد یک مهندس از درآمد یک کارگر ساده کمتره !
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی الان همه مهندسان کشاورزی صاحب شغل و درآمد هستند ؟
یعنی شما واقعا فکر میکنید کار یک مهندس کشاورز اینه که بره سر زمین کار کنه ؟

کشاورزی رو با 0 سال درس هم میشود انجام داد و نیاز به مدرک کارشناسی نداره !

در ژاپن یک بچه دبستانی رشته دانشگاهیش رو میدونه چی انتخاب کنه
چون دولت مطبوع برای چندین سال آینده برنامه داره و اعلام میکنه که در x سال آینده به فلان رشته نیاز خواهیم داشت
نه مثل ایران که از درس و دانشگاه فقط پرستیژش رو میفهمیم و اسم و رسمش رو و در آخر هم درآمد یک مهندس از درآمد یک کارگر ساده کمتره !

خیر ..ولی این چنین پیش بره کشاور نخواهیم داشت و این وحشتناکه
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیر ..ولی این چنین پیش بره کشاور نخواهیم داشت و این وحشتناکه
بله... چون ما فقط به این فکر می کردیم که جوون بره دانشگاه سرش گرم شه...
ضمن اینکه شما فکر می کنی با درآمد کشاورزی اون هم روی زمین دیگران کسی می تونه زندگیشو بگذرونه؟؟؟!!!
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
16 سال مدرک کارشناسی؟!........مگه مهندسی کشاورزی نداریم؟

از نگاه شما کشاورزی شغل نیست؟.....اون هم در شمال کشور؟.......اگر کشاورز نداشته باشیم چه میشود؟

ایشون گفتن بیکارن .......من گفتم کار هست ....کشاورزی تا موقعی که کار مناسب پیدا بشه بهتر از بیکاری نیست؟

سلام محمدجان

خوب شد به کشاورزی شمال اشاره کردی...

به نظرت در این سال ها از چایکاران شمال حمایت شده؟ مگر غیر از اینه که ما عموما در بازار چای هندی می بینیم؟ این کشاورزان واقعا وضع اسف باری دارند
پروفسور کردوانی معمولا تو شبکه خبر میاد مطالبی هم که بیان میکنه واقعا جای تامل داره پیشنهاد میکنم برنامه اش رو ببینی...
یادمه ذکر کردند همین منطقه شمال ما خاک و اب و هواش از اروپا بهتره و تنوع محصولاتش هم بیشتره... خب حالا کشاورزی شمال ما چی جایگاهی در مقایسه با اروپا داره؟
از نظر کشاورزی تقریبا میشه گفت کشور ما و امریکا غنی ترین مناطق رو دارند
اما وضعیت تو کشور ما با امریکا چقدر تفاوت داره؟ کشاورزای ما سالی که پیاز میکارن گوجه گرون میشه سالی که گوجه میکارن برعکسه... سالی که هردو رو میکارن خیار گرون میشه :|
دلیلش هم فقط واردات بی رویه است اون هم تو فصل برداشت... داستان گونی های سیب زمینی که قبل از انتخابات سال 88 مجانی توزیع میکردن یادت هست دیگه؟
خب مگه یه کشاورز چند سال میتونه ضرر کنه؟
یکی ازافتخارات ما تو کشاورزی خودکفایی گندم بود که جشنش در سال 83 گرفته شد که اون هم در این چندین سال به وارد کننده عمده تبدیل شدیم... یعنی در یکی از استراتژیک ترین محصولاتمون به واردات وابسته شدیم اون هم از امریکا :|

تو سال های گذشته که دلال های عراقی به مناطق جنوب غربی کشور ما سرازیر شده بودند و با دو برابر قیمت دولتی از کشاورزای ما گندم می خریدند در حالی که تقریبا همان زمان رئیس جمهور سابق ما دلیل کاهش ذخیره گندم رو فقط خشکسالی عنوان میکرد دلیلش رو هم این ذکر کرده بود که کشورهای اروپایی ابرهای باران زا رو قبل از رسیدن به کشور ما تخلیه می کنند :|
 
آخرین ویرایش:

eb@d

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ما تو این مملکت اصلا بیکار نداریم همه چی گل و بلبله تمام آمارام واقعین . آمارای واقعی تون منو بیاد آمارای دولت قبل انداخت
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله... چون ما فقط به این فکر می کردیم که جوون بره دانشگاه سرش گرم شه...
ضمن اینکه شما فکر می کنی با درآمد کشاورزی اون هم روی زمین دیگران کسی می تونه زندگیشو بگذرونه؟؟؟!!!

با بیکاری میشه گذروند؟..شما گفتید بیکارید .....بنده هم گفتم .کار هست توقعات بالاست.......در شرایطی که هر کسی نیاز به تجربه داره

در حال حاضر خیلی شرکتهای آگهی استخدام میدن ولی متقاضی برای کار نیست .....

شما اگر واقعا دنبال کاری به دفاتر ایجاد اشتغال، پیمانکاری ها رجوع کن و از ابتدا توقعتون بالا نباشه!....البته منظورم این بار در رشته خودتونه
وقتی تجربه به دست اومد .سابقه کار بدست اوردنی اون وقت برید دنبال کار دائم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام محمدجان

خوب شد به کشاورزی شمال اشاره کردی...

به نظرت در این سال ها از چایکاران شمال حمایت شده؟ مگر غیر از اینه که ما عموما در بازار چای هندی می بینیم؟ این کشاورزان واقعا وضع اسف باری دارند
پروفسور کردوانی معمولا تو شبکه خبر میاد مطالبی هم که بیان میکنه واقعا جای تامل داره پیشنهاد میکنم برنامه اش رو ببینی...
یادمه ذکر کردند همین منطقه شمال ما خاک و اب و هواش از اروپا بهتره و تنوع محصولاتش هم بیشتره... خب حالا کشاورزی شمال ما چی جایگاهی در مقایسه با اروپا داره؟
از نظر کشاورزی تقریبا میشه گفت کشور ما و امریکا غنی ترین مناطق رو دارند
اما وضعیت تو کشور ما با امریکا چقدر تفاوت داره؟ کشاورزای ما سالی که پیاز میکارن گوجه گرون میشه سالی که گوجه میکارن برعکسه... سالی که هردو رو میکارن خیار گرون میشه :|
دلیلش هم فقط واردات بی رویه است اون هم تو فصل برداشت... داستان گونی های سیب زمینی که قبل از انتخابات سال 88 مجانی توزیع میکردن یادت هست دیگه؟
خب مگه یه کشاورز چند سال میتونه ضرر کنه؟
یکی ازافتخارات ما تو کشاورزی خودکفایی گندم بود که جشنش در سال 83 گرفته شد که اون هم در این چندین سال به وارد کننده عمده تبدیل شدیم... یعنی در یکی از استراتژیک ترین محصولاتمون به واردات وابسته شدیم اون هم از امریکا :|

تو سال های گذشته که دلال های عراقی به مناطق جنوب غربی کشور ما سرازیر شده بودند و با دو برابر قیمت دولتی از کشاورزای ما گندم می خریدند در حالی که تقریبا همان زمان رئیس جمهور سابق ما دلیل کاهش ذخیره گندم رو فقط خشکسالی عنوان میکرد دلیلش رو هم این ذکر کرده بود که کشورهای اروپایی ابرهای باران زا رو قبل از رسیدن به کشور ما تخلیه می کنند :|
سلام
بله .......تو این 8 سال هم خیلی خودکفایی ها مثل سوخت 20 درصد هسته ای و بنزین داشتیم که دولت محترمتان ظاهرا خیلی دوست دارد نیست و نابودش کند!

الآن ماجرای واردات بنزنی چیست؟.....در قبال سیب زیمین .اگر بنا بر کار انخاباتی بود نمی آمدن در تلویزن نشون بدن ..........سیب زمینی ها داشت آفت زده میشد و به حراج گذاشته شد ....این از اقدامات بسیار خوب دولت قبل است ........
برخلاف دولت حاضر که حاضر میشود گوجه فرنگی ها بپوسند ولی به حراج نزارد!
راستی سیب زمینی الآن چنده؟.....یادمه گوجه فرنگی یک موقع شد دو هزار تومان صداهای رسانه ها و سیاسیون رفت بالا!....راستی چرا رسانه های اصلاح طلب مثل گذشته به قیمت خوراک و غذا چندان اهمیت نمیدهند؟.....چرا در جریان سبد کالا آخرین قشری بودن که نظر دادن
راستی سرمقاله دنیای اقتصاد را خواندین که رکود اقتصادی سال 90 به بعد رو ناشی از تحریم ها بیان کرده .....اصلی ترین عاملش منظورم هست!

من اگه آمار فائو رو بدم میفرمائید دروغ است ....خودتان رو توصیه میکنم برید ببینید هم ایگاه کشاورزیمون چندمه و هم در گندم وضعیتمان چه شده و چقدر با امارهای حجت الاسلام روحانی در تضاد است این یکی هم متاسفانه
حرف دکتر احمدی نژاد یک حرف علمی و ثابت شده است ....البته خوب است سخن کامل ایشون رو بیان بفرمائید ....پدیده هارپ چیست؟

حالا که دولت کاملا مورد تائید شماست و هم تفکر با شما(البته ما یادمون نرفته نوشته اصلاح طلبان و عالی جناب سرخ پوش رو) .....چای هندی رقیب خارجی دیگر هم پیدا کرده!....ان شالله میدونید که .....البته وقتی حالا دغدغه آقایا شده آزاد سازی واردات میز بیلیارد و چوب اسکی جز اینا هم انتظار نمیره
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
کشاورزای ما سالی که پیاز میکارن گوجه گرون میشه سالی که گوجه میکارن برعکسه... سالی که هردو رو میکارن خیار گرون میشه :|
واقعا....:| اصل مطلبو گفتین شما :|
.
.
با بیکاری میشه گذروند؟..شما گفتید بیکارید .....بنده هم گفتم .کار هست توقعات بالاست.......در شرایطی که هر کسی نیاز به تجربه داره

در حال حاضر خیلی شرکتهای آگهی استخدام میدن ولی متقاضی برای کار نیست .....

شما اگر واقعا دنبال کاری به دفاتر ایجاد اشتغال، پیمانکاری ها رجوع کن و از ابتدا توقعتون بالا نباشه!....البته منظورم این بار در رشته خودتونه
وقتی تجربه به دست اومد .سابقه کار بدست اوردنی اون وقت برید دنبال کار دائم
توقعات بالا نیست جناب محمدآقا....
اینا که واس شما نظریه س واس ما خاطره س...
الان کارآموز هم بخوای بری نمی خوان... باورت نمی شه نه؟؟؟
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستی سیب زمینی الآن چنده؟.....یادمه گوجه فرنگی یک موقع شد دو هزار تومان صداهای رسانه ها و سیاسیون رفت بالا!....راستی چرا رسانه های اصلاح طلب مثل گذشته به قیمت خوراک و غذا چندان اهمیت نمیدهند؟.....
منم یادمه دغدغه ی شب و روز صدا و سیمای ملی!! این بود که چرا میوه گرون شده قشر ضعیف نمی تونن میوه بخرن.... دستشون درد نکنه... به گونه ای توزیع عدالت شد که الان دیگه قشر متوسط هم به زحمت الزامات خوراکیشونو می خرن میوه بماند :smile:
حالا این تو شماله ینی قطب کشاورزی مملکت...!
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
جناب محمد آقا دولت اصلاحات با شعار نون و سیب زمینی و سفره نیومد سرکار که بخواد جوابگوی شعارهای عمل نشده ش باشه (گرچه که تمام مدت بابت معیشت مردم ازش سوال می شد)... اگه می بینی سوال محوری از دولت محبوبت نون و سیب زمینی وسفره س برو ببین چیا گفته بوده که مردم اسمشو می شنون یاد این چیزا میفتن!
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام
بله .......تو این 8 سال هم خیلی خودکفایی ها مثل سوخت 20 درصد هسته ای و بنزین داشتیم که دولت محترمتان ظاهرا خیلی دوست دارد نیست و نابودش کند!

الآن ماجرای واردات بنزنی چیست؟.....در قبال سیب زیمین .اگر بنا بر کار انخاباتی بود نمی آمدن در تلویزن نشون بدن ..........سیب زمینی ها داشت آفت زده میشد و به حراج گذاشته شد ....این از اقدامات بسیار خوب دولت قبل است ........
برخلاف دولت حاضر که حاضر میشود گوجه فرنگی ها بپوسند ولی به حراج نزارد!

راستی سیب زمینی الآن چنده؟.....یادمه گوجه فرنگی یک موقع شد دو هزار تومان صداهای رسانه ها و سیاسیون رفت بالا!....راستی چرا رسانه های اصلاح طلب مثل گذشته به قیمت خوراک و غذا چندان اهمیت نمیدهند؟.....چرا در جریان سبد کالا آخرین قشری بودن که نظر دادن
راستی سرمقاله دنیای اقتصاد را خواندین که رکود اقتصادی سال 90 به بعد رو ناشی از تحریم ها بیان کرده .....اصلی ترین عاملش منظورم هست!

من اگه آمار فائو رو بدم میفرمائید دروغ است ....خودتان رو توصیه میکنم برید ببینید هم ایگاه کشاورزیمون چندمه و هم در گندم وضعیتمان چه شده و چقدر با امارهای حجت الاسلام روحانی در تضاد است این یکی هم متاسفانه
حرف دکتر احمدی نژاد یک حرف علمی و ثابت شده است ....البته خوب است سخن کامل ایشون رو بیان بفرمائید ....پدیده هارپ چیست؟

حالا که دولت کاملا مورد تائید شماست و هم تفکر با شما(البته ما یادمون نرفته نوشته اصلاح طلبان و عالی جناب سرخ پوش رو) .....چای هندی رقیب خارجی دیگر هم پیدا کرده!....ان شالله میدونید که .....البته وقتی حالا دغدغه آقایا شده آزاد سازی واردات میز بیلیارد و چوب اسکی جز اینا هم انتظار نمیره

واردات بنزین به خاطر سلامت مردم انجام میشه... به نظرت چرا این قدر الودگی هوا در کلان شهرها و به دنبالش بیماری های صعب العلاج زیاد شده؟ خودکفایی به چه قیمتی؟ بازی با سلامتی مردم؟

درباره داستان سیب زمینی و دادن سهام عدالت شب قبل از انتخابات و سایر تخلفات دولت قبل از انتخابات که بحث زیاده.... سیب زمینی خراب میشد ایا سهام عدالت هم همین وضع رو داشت؟ سفرهای استانی و در نهایت حضور در ستاد انتخابات کشور با یار غار... ایا تا به حال سابقه داشته رئیس جمهوری این چنین تبلیغ کنه؟ بعد هم با گفتن این که مرخصی گرفتم به شعور مردم توهین کنه...
شما میتونی به من بگی ارزش پول ملی از وقتی که دولت جدید اومده چقدر کاهش داشته؟ مگه تو دولت قبل یک شبه ارزش دارایی مردم یک سوم نشد؟
در جریان سبد کالا رئیس جمهور رسما از مردم عذرخواهی کرد... ایا وقتی ارزش پول ملی افت کرد و قیمت اجناس بالا میرفت رئیس جمهور سابق از این کارها میکرد؟ یا میگفت بیاین از مغازه سر کوچه ما خرید کنید؟

خب پس چرا اول میگفتن قطعنامه ها بی تاثیره... کاغذ پاره است ... خودشان را تحریم می کنند ... بعد اخر سر همه تقصیرها رو انداختند گردن قطعنامه ها
معلومه... امار فائو هم از همون امارها - به تعبیر صحیح تر نقاشی های - دولت قبل بود... شما الان ببین به نقل از گمرک چقدر واردات گندم داریم؟ 7 میلیون تن رقمی هست که ذکر شده...

برای اولین بار معاون رئیس جمهور سابق این حرف رو زد:

بنده به خشکسالی های نیمه جنوبی کشور مشکوکم،دشمنان ما با تکنولوژی در شرایط اقلیمی ایران تاثیر می گذارند. سازمان هواشناسی ریشه این مفسده را باید کشف کند چون این میزان خشکسالی در کشور طبیعی به نظر نمی رسد
واکنش رئیس وقت محیط زیست به این ادعا:کسانی که در مورد تأثیر دشمنان بر خشکسالی ‌های کشور سخن می‌گویند، ثابت کنند که دستکاری‌هایی صورت گرفته است و مستندات علمی ارائه دهند
اما موضع گیری بعد از اظهار نظر رئیس جمهور سابق رئیس محیط زیست بدون ارائه هیچ مستنداتی گفت: «ابرهایی که به سمت ایران می‌آیند از سوی برخی از کشورهای اروپایی تخلیه می‌شود.»

اما پروفسور پرویز کردوانی، جغرافیدان و بنیانگذار مرکز تحقیقات مناطق کویری و بیابانی ایران به عنوان شخصیت علمی که سال های متمادی پژوهش و تحقیق در زمینه خشکسالی های ایران داشته است، درباره اظهارنظرهای دولتمردان کشور در خصوص تخلیه ابرها توسط دشمنان به خبرنگار فارس می گوید: این چه حرفی است که دشمنان ابرها را تخلیه می کنند و ابر خشک را برای ما می فرستند؟ دشمنان این کار را کجا انجام می دهند؟چطور می توانند صدها کیلومتر ابر را راهنمایی کنند؟

وی ادامه داد: بارور کردن ابرها درست است اما اصول دارد همین طوری نیست که ابرها را صدها کیلومتر خارج از کشور ما بارور کنند و ابر تخلیه شده را برای ما بفرستند. باید این عمل در منطقه ای انجام شود که سیستم باروری ابر وجود داشته باشد. نویسنده کتاب «خشکسالی و راه‌های مقابله با آن» افزود: حتی اگر دشمنان در کشورهای اطراف هم بخواهند ابرها را بارور کنند کشورهایی مثل عراق و عربستان که اصلاً قابلیت باروری ابر ندارند از سوی دیگر کدام کشور حاشیه ای ما، باران های شدید دارد که بگوییم ابرهای ما را دشمنان در آنجا بارور کرده اند تا ما باران نداشته باشیم. پروفسور کردوانی تصریح کرد: تخلیه ابرها از باران با تزریق «یدید نقره» به ابرها انجام می شود که بسیار گران قیمت است و این اتفاق در شرایط خاص دمایی، سرعت ویژه باد و ... رخ می دهد.

عملکرد 8 ساله دولت قبل و نتایج ان رو دیدیم پس ارام و صبور باشید تا نتایج این دولت رو هم ببینیم:smile:
دولت قبل کشور رو با رشد 6 درصدی گرفت با منفی 5 درصدی تحویل داد با تورم زیر 10 درصد گرفت با بالای 40 درصد تحویل داد و با کمترین بدهی تحویل گرفت با انبوه بدهی به بانک ها تحویل داد
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جناب محمد آقا دولت اصلاحات با شعار نون و سیب زمینی و سفره نیومد سرکار که بخواد جوابگوی شعارهای عمل نشده ش باشه (گرچه که تمام مدت بابت معیشت مردم ازش سوال می شد)... اگه می بینی سوال محوری از دولت محبوبت نون و سیب زمینی وسفره س برو ببین چیا گفته بوده که مردم اسمشو می شنون یاد این چیزا میفتن!

سلام.......دولت احمدی نژاد با این شعاری که فرمودین نیامد ......با این شعار آمد که کاخ نشین نباشند .....و این شعارات حرف جناب موسویدر سال 88 بود

نکته بعد در قبال قیمت ....قبل تحریم شرایط چه بود؟.......نرخ تورم کشور رو در همه سالها بیارید اون وقت میشه بهتر نظر داد .....

دولت حاضر اتفاقا با وعده اقتصادی نظیر چرخ هسته ای بچرخد ولی چرخ زندگی نچرخد چه فایده ای دارد و امثال اینها از مردم رای آورد .....دولتی که مدام از سوتدبیر دولت قبل سخن میگفت ....در اولین گام خود به فکر برطرف کردن تحریم ها افتاد ....این ها میشود وعده اقتصادی
وگرنه دکتر احمدی نژاد اصلی ترین شعارشان حول محور عدالت اجتماعی بود و از نظر من تا حد زیادی موفق شدن ......نمونش آمار ضریب جینی که در دولت دهم کاهش یافت و مرکز آمار دولت یازدهم هم اعلام کرد

[h=3]مجله مهر - کاهش تفاوت طبقاتی در دوره احمدی‌نژاد[/h]
 

Aydin_

عضو جدید
بله .......تو این 8 سال هم خیلی خودکفایی ها مثل سوخت 20 درصد هسته ای و بنزین داشتیم که دولت محترمتان ظاهرا خیلی دوست دارد نیست و نابودش کند!
این بنزین رو که فکر کنم شوخی کردید :smile:
من خودم کارم تو پتروشیمی و پالایشگاه بوده و از وضعیت این بنزینی که میفرمائید کاملا مطلع هستم
البته بهتره به جای بنزین از کلماتی چونقبرستان هوائی و ... استفاده کنیم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز

واردات بنزین به خاطر سلامت مردم انجام میشه... به نظرت چرا این قدر الودگی هوا در کلان شهرها و به دنبالش بیماری های صعب العلاج زیاد شده؟ خودکفایی به چه قیمتی؟ بازی با سلامتی مردم؟

درباره داستان سیب زمینی و دادن سهام عدالت شب قبل از انتخابات و سایر تخلفات دولت قبل از انتخابات که بحث زیاده.... سیب زمینی خراب میشد ایا سهام عدالت هم همین وضع رو داشت؟ سفرهای استانی و در نهایت حضور در ستاد انتخابات کشور با یار غار... ایا تا به حال سابقه داشته رئیس جمهوری این چنین تبلیغ کنه؟ بعد هم با گفتن این که مرخصی گرفتم به شعور مردم توهین کنه...
شما میتونی به من بگی ارزش پول ملی از وقتی که دولت جدید اومده چقدر کاهش داشته؟ مگه تو دولت قبل یک شبه ارزش دارایی مردم یک سوم نشد؟
در جریان سبد کالا رئیس جمهور رسما از مردم عذرخواهی کرد... ایا وقتی ارزش پول ملی افت کرد و قیمت اجناس بالا میرفت رئیس جمهور سابق از این کارها میکرد؟ یا میگفت بیاین از مغازه سر کوچه ما خرید کنید؟

خب پس چرا اول میگفتن قطعنامه ها بی تاثیره... کاغذ پاره است ... خودشان را تحریم می کنند ... بعد اخر سر همه تقصیرها رو انداختند گردن قطعنامه ها
معلومه... امار فائو هم از همون امارها - به تعبیر صحیح تر نقاشی های - دولت قبل بود... شما الان ببین به نقل از گمرک چقدر واردات گندم داریم؟ 7 میلیون تن رقمی هست که ذکر شده...

برای اولین بار معاون رئیس جمهور سابق این حرف رو زد:

بنده به خشکسالی های نیمه جنوبی کشور مشکوکم،دشمنان ما با تکنولوژی در شرایط اقلیمی ایران تاثیر می گذارند. سازمان هواشناسی ریشه این مفسده را باید کشف کند چون این میزان خشکسالی در کشور طبیعی به نظر نمی رسد
واکنش رئیس وقت محیط زیست به این ادعا:کسانی که در مورد تأثیر دشمنان بر خشکسالی ‌های کشور سخن می‌گویند، ثابت کنند که دستکاری‌هایی صورت گرفته است و مستندات علمی ارائه دهند
اما موضع گیری بعد از اظهار نظر رئیس جمهور سابق رئیس محیط زیست بدون ارائه هیچ مستنداتی گفت: «ابرهایی که به سمت ایران می‌آیند از سوی برخی از کشورهای اروپایی تخلیه می‌شود.»

اما پروفسور پرویز کردوانی، جغرافیدان و بنیانگذار مرکز تحقیقات مناطق کویری و بیابانی ایران به عنوان شخصیت علمی که سال های متمادی پژوهش و تحقیق در زمینه خشکسالی های ایران داشته است، درباره اظهارنظرهای دولتمردان کشور در خصوص تخلیه ابرها توسط دشمنان به خبرنگار فارس می گوید: این چه حرفی است که دشمنان ابرها را تخلیه می کنند و ابر خشک را برای ما می فرستند؟ دشمنان این کار را کجا انجام می دهند؟چطور می توانند صدها کیلومتر ابر را راهنمایی کنند؟

وی ادامه داد: بارور کردن ابرها درست است اما اصول دارد همین طوری نیست که ابرها را صدها کیلومتر خارج از کشور ما بارور کنند و ابر تخلیه شده را برای ما بفرستند. باید این عمل در منطقه ای انجام شود که سیستم باروری ابر وجود داشته باشد. نویسنده کتاب «خشکسالی و راه‌های مقابله با آن» افزود: حتی اگر دشمنان در کشورهای اطراف هم بخواهند ابرها را بارور کنند کشورهایی مثل عراق و عربستان که اصلاً قابلیت باروری ابر ندارند از سوی دیگر کدام کشور حاشیه ای ما، باران های شدید دارد که بگوییم ابرهای ما را دشمنان در آنجا بارور کرده اند تا ما باران نداشته باشیم. پروفسور کردوانی تصریح کرد: تخلیه ابرها از باران با تزریق «یدید نقره» به ابرها انجام می شود که بسیار گران قیمت است و این اتفاق در شرایط خاص دمایی، سرعت ویژه باد و ... رخ می دهد.

عملکرد 8 ساله دولت قبل و نتایج ان رو دیدیم پس ارام و صبور باشید تا نتایج این دولت رو هم ببینیم:smile:
دولت قبل کشور رو با رشد 6 درصدی گرفت با منفی 5 درصدی تحویل داد با تورم زیر 10 درصد گرفت با بالای 40 درصد تحویل داد و با کمترین بدهی تحویل گرفت با انبوه بدهی به بانک ها تحویل داد

مسعود جان آرام تر!شما اصلاح طلبین و اولین شعار اصلاح طلبی آزادی بیان و باز کردن فضاهاست .....من دوست ندارم شما هم مثل اقتدار گرایان باشید و برخی که فقط اسمشون اصلاح طلب است......شما طوری حرف میزنید که آمار مرکزهای جهانی صرفا نقاشی است!.خیر ...آمارها را بررسی میکنند .....ناظر میفرستن و بعد اعلام نظر میکنند ....در زمان آقای احدی نژاد رشد اقتصادی منفی اعلام شد ...و متوسط 3.3 درصدی در 8 ساله

من نمیدونم شما چرا انقدر بی سند و بر پایه اطلاعاتی که ثابت نشده مطالبی رو میگین ........مثلا خانم ابتکار میفرمودن پارازیت ضرر دارد ..فلان دارد ....وقتی مدارک ازشون خواسته شد چه مدرکی ارائه دادن؟.......این موضوع هم دقیقا همان است ....هیچ کس نتونسته ثابت کنه و با دلیل و منطق بیان کنه که مشکل از بنزین پتروشیمی است ....حال هم که یورو چهار خدا رو شکر هست ....مشکل جای دیگست .......مثل برنامه ای که برای برق دارن!

سهام عدالت تا آخر داده شد .......سفرهای استانی از جمله اقدامتی بود که رهبری هم تائید کردن .......آقای روحانی اگر مخالفن انجام ندهند ...میدونم اصلاح طلبان به دیدارهای مردمی لقب پوپولیستی میدهد .....در قبال مهندس مشایی ....یار غار آقای خاتمی کجاست؟...آقای خاتمی چرا میتونستن در سال 84 از معین حمایت کنند ولی احمدی نژاد نیتوانست از مشایی حمایت کند؟.....پیشنهاد میکنم اظهارات زیباکلام را در این باره بخوانید .....بالاخره در ظاهر اصلاح طلبان حرف همو بهتر میفهمند

حرف دکتر درست بود .........و ایشون مرخصی گرفته بود .....دفتر ریاست جمهوری هم اعلام کرد

بالاخره آقای احمدی نژاد گفتن یا معاونشون؟.....اقای رحیمی کم سابقه ندارن ....آدم یک شبه و دو شبه هم نیستن .....

شما نظر یک پروفوسور رو گذاشتی .حالا من بگم حتما نظر ایشون درسته؟.....خیلی جالب بود که بعد این حرف شرایط جوی کشور هم تغییر کرد ...البته من تا جایی که یادمه حرف از امواج ماهواره ای بود

در قبال یک سوم شدن دارایی و این مسائل ......حرفتون درسته ....ولی عاملش صرفا تحریم ها بود .....دلار چرا رفت بالا ......تا دو سال پیش و قبل تحریم همان هزار و خرده ای بود .....بعد هم یک عده بازار ارز رو به هم ریختن ......همونهایی که وقتی یکی از آقایون رد صلاحیت شده ورود به انتخابات کرد حضورش قیمت دلار رو به شدت اورد پائین .....مردم آقای عزیز .برادر من اینها رو دیدن

بحث بعدی ....دکتر احمدی نژاد جواب این سوال شما رو دادن .......ایشون گفتن قطعنامه سازمان ملل کاغذ پاره ای بیش نیست ......چرا که واقعا هم تاثیری نداشتن ......ولی تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا تاثیراتشو گذاشت...پشتشم کی بود .......فراری های سال 88 .......شما میبینید که همچنان آمریکا و رژیم صهیونیستی از این دو نفر حمایت میکنند و به زبان بیان .....این خد بیانگر خیلی واقعیات است .....در ضمن قطعنامه اروپا هم که تصویب شد و همینطور اعتبار پاسبورتها رو داریم میبینیم که آمریکایی ها با فردی مثل ابوطالبی چه برخوردی دارند .....و البته یادتان باشد آقای ظریف هم در مجلس گفتن تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا کاغذپاره ای بیش نیست

احمدی نژاد بارها .......از جمله در سفرهای استانی از مردم عذرخواهی کرد .....یادتان هست اولین گرانی که رخ داد در قبال دانش جعفری در جمع مردم چه گفت ؟......آقای روحانی بله که عذرخواهیشونو دیدیم!. اگر در سبد کالا برخی اذیت شدند من از مرد م عذرخواهی می کنم........این اگر خودش کاملا نشان میدهد عذرخواهیشان چقدر رسمی بود ....

اما در قبال اینکه فرمودین دم کوچه بخرد .....اولا دکتر دوست نداشت خودش را بگیرد و از موضع برتر صحبت کند بعد هم حرفی که دکتر گفت در آن زمان واقعا راست بود.(همان بحث گوجه بود که گران شد بود و رسیده بود 2000 تومان! و دکتر میگفت هزار و خرده ای که خردشو یادم نیست در نارمک فروخته میشود) .....به لطف خدا احمدی نژاد با اینکه در حال حاضر رئیس جمهر سابق است همچنان خودش را از مردم میداند و در بین آنها حضور دارد .....این ارزشمند است

راستی میدانید دکتر تبرئه شد؟!........
ایران اسلامی - احمدی نژاد تبرئه شد


من به این احمدی نژاد افتخار میکنم که اجازه میدهد در دوران ریاست خودش برایش احضاریه ارسال شود .....دادگاه تشکیل شود حتی اگر شاکی یکی از مردم عادی باشند ..حال باز یک عده از خط قرمزهای کابینه دولت دهم نام ببرند!.همانهایی که حرف دکتر رو تحریف کردن و متوجه نشدن که دکتر پشت هرکسی که بیشتر بهش هجمه بی مدرک شود محکم تر خواهد ایستاد و از او نه صرفا برای حمایت بلکه برای اینکه رشته خدمت از کشور خارج نشود تا قبل اینکه مدعیان اتهامتشان را ثابت کنند حمایت خواهد کرد

شما خودتان خوب میدونید که چقدر پرونده شکایت از روسای دولت اصلاحات و سازندگی هست که خاک میخوره .اونم البته نه صرفا شکایت مردم عادی .که علاوه بر این قبیل شکایتها شکایتهای بیشمار دیگری هم هست



برای من خیلی جالب است که شما آمار خود مرکز استراژیک مجمع که ریاستش آن زمان حجت الاسلام روحانی بودن رو هم قبول ندارید البته بگذریم که شاید خودشان هم این آمار را در حال حاضر نخوان بیان کنند و متاسفانه آمارهایی میدن چه خودشان و چه نزدیکانشان که سکوت دکتر شکسته شود که البته نمیشود ......بد نیست چند بندشو به شما بگم
نکته بعد در قبال آمارهایی که روی هوا دادین!



.......تورم بالای 40 درصدی که برخی در مجلس گفتن در گزارش مرکز آمار کاملا رد شد
نرخ تورم اسفند 92 به 32.1 درصد رسید/ جدول تغییرات 24 ماهه


جدول نرخ تورم 24 ماهه براساس سال پايه 90
نرخ تورم(درصد) ماه
26.5 فروردین 91
26.3 اردیبهشت 91
25.8 خرداد 91
25.5 تیر 91
25.1 مرداد 91
24.7 شهریور 91
24.8 مهر 91
25.1 آبان 91
25.6 آذر 91
26.3 دی 91
27.4 بهمن 91
28.6 اسفند 91
29.8 فروردین 92
31 اردیبهشت 92
32.6 خرداد 92
33.9 تیر 92
35.1 مرداد 92
36 شهریور 92
36.2 مهر 92
35.9 آبان 92
35.5 آذر 92
35 دی 92
33.7 بهمن 92
32.1 اسفند 92


.......در قبال نرخ بیکاری هم اگر خیلی ها فراموش کردن ما فراموش نکردیم .....اواخر دولت آقای خاتمی وضعیت بیکاری چگونه بود و چه کسانی سنجش ها رو عوض کردن که سال آخر آمار افتضاح بیکاری بیان نشود!.....البته از نظر من اقدامی که شد درست است چون بایستی وقتی میخوایم تو جدول جهانی مقایسه بیکاری کنیم معیارها هم منطبق با استانداردهای بین المللی باشد
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
این بنزین رو که فکر کنم شوخی کردید :smile:
من خودم کارم تو پتروشیمی و پالایشگاه بوده و از وضعیت این بنزینی که میفرمائید کاملا مطلع هستم
البته بهتره به جای بنزین از کلماتی چونقبرستان هوائی و ... استفاده کنیم

مسئولان خود پتروشیمی میگویند کاملا ادعاها کذب است .....اون وقت جناب خودتو جای اونها میزنی؟......جالب است
 
بالا