پیامدهای زیانبار یک عمل نامشروع

hami_life

عضو جدید
کاربر ممتاز
سردار احمدی مقدم اعلام کرده بود که با وجود کشف میلیون ها لیتر و بطر مشروبات الکلی در سال، در عین حال نیروی انتظامی ۲۵ تا ۲۰درصد مشروبات در کشور را کشف می کند



۱) پرده نخست
هیچ چیزی نمی فهمد، گویی دنیا دور سرش می چرخد آن شب تا توانسته بودند، خورده بودند آن را از یکی از دوستانش گرفته بود. «میثم» خودش هم نفهمید که چطور سراز کوچه درآورده، مرتضی را سرراهش دیده و با او درگیر شده. وقتی به خودش آمد در اداره قتل آگاهی بازداشت بود پاهایش را هم با زنجیر بسته بودند. وقتی به خودش آمد، توانست حوادث شب گذشته را در ذهنش مرور کند. می خواست فریاد بزند، می خواست دنیا یک روز به عقب باز گردد.
وقتی به خودش آمد. یک سال از آن حادثه می گذشت، او پشت میز متهم صدای گریه های مادرش را از پشت سر می شنید. وقتی به خودش آمد، به قصاص نفس، اعدام محکوم شد​
 

hami_life

عضو جدید
کاربر ممتاز
۲) پرده دوم
روی میز دراز کشیده بود و هر چند دقیقه صدای به هم خوردن لیوان ها را می شنید «به سلا متی ... به سلا متی...» صدای خنده هایشان ناگهان خانه را پرکرد آن روز بهنام حوصله همراهی با بچه ها را نداشت.
با صدای خنده ها خوابش برد وقتی از خواب بیدار شد بچه ها هنوز در اتاق بودند نزدیک آنها شد. اما گویی در حلقه اشباح گرفتار شده بود هیچ کدام او را نمی دیدند. حسام بیهوش روی مبل افتاده بود سعید می گفت کولا ک است برف میآید، حامد می گفت جایی را نمی بیند می گفت چشمانش سفید می بیند.
با اورژانس تماس گرفت و ساعتی بعد هم به بیمارستان منتقل شدند پزشک به بهنام می گفت آنها به خاطر مصرف الکل صنعتیدچار مسمومیت شدید شده اند و در راهروی بیمارستان دو نفر از بهترین دوستانش را هنگام انتقال به سردخانه دید آنها طاقت نیاورده بودند حامد وقتی به هوش آمد هذیان گویی هایش به واقعیت پیوسته بود او دیگر جایی را نمی دید.
اسفند ماه گذشته فرمانده نیروی انتظامی فاصله تولیدات مشروبات الکلی در کارخانه های خارج از کشور و مصرف آن در کشور را عنوان و برخورد پلیس در آینده ای نزدیک با این پدیده را تاکید کرده بود.
سردار احمدی مقدم اعلام کرده بود که با وجود کشف میلیون ها لیتر و بطر مشروبات الکلی در سال، در عین حال نیروی انتظامی ۲۵ تا ۲۰درصد مشروبات در کشور را کشف می کند.
در همین حال سردار عبدی، جانشین معاون اجتماعی ناجا نیز با تاکید به این موضوع اظهار کرد قاچاقچیان مشروبات الکلی از سوی تولید کنندگان خارجی بیمه می شوند و در صورت دستگیری و اعمال جریمه هیچ ضرری را متحمل نمی شوند. او این مساله را نشان دهنده سازمان یافته بودن جریان وسیعی عنوان کرد که این موضوعات را هدایت می کنند بر این اساس رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی نیز از کاهش سن مصرف مشروب به ۱۵ و ۱۶ سال ابراز نگرانی کرد.
وی یکی از اولویت های پلیس را در برخورد با مشروبات الکلی معرفی کرد و گفت: در سال ۸۴ کشفیات بالغ بر ۶ میلیون بطر و لیتر بوده در حالی که در سال ۸۵ با یک میلیون بطر ولیتر کاهش کشفیات روبه رو بوده ایم در عین حال بررسی بازار مصرف نشان داده که قیمت مشروبات افزایش یافته است و این نشان دهنده کاهش ورود تولید است.
سردار روزبهانی یکی از زمینه های ارتکاب جرم را مصرف مشروبات الکلی عنوان کرد و گفت بسیاری از جرم های خشن در حالت مستی افراد به وقوع پیوسته و اشخاص پس از اینکه از آن حالت خارج شده اند از کار خود پشیمان شده اند.
در این میان مدیر کل مبارزه با جرایم اقتصادی آگاهی ناجا نیز از اجرایی شدن قانون مجازات قاچاقچیان مشروبات الکلی خبر داد.
در بند ه تبصره ۷ قانون بودجه سال ۸۵ آمده است که وسایل قاچاقچیان مشروبات الکلی مصادره و درآمد حاصل از آن به خزانه کل کشور منتقل می شود.
به گفته سرهنگ سلطانی براساس قانون بودجه ۸۶ علا وه بر جریمه ۱۰ برابری قیمت بین المللی مشروبات الکلی برای قاچاقچیان تمامی اماکن و وسایل نقلیه ای که برای تهیه حمل و نگهداری، توزیع و فروش مشروب مورد استفاده قرار گرفته مصادره می شود و این قانون از روز یکم فروردین ماه سال ۸۶ قابل اجرا است.
بنابر این گزارش نیروی انتظامی نیز اعلا م کرده است که در اجرای این طرح برخورد با فروشندگان مشروبات الکلی این قانون اجرا خواهد شد. اما کارشناسان مسائل اجتماعی بر این عقیده اند که اطلاع رسانی جوانان در خصوص مضرات مشروبات الکلی و توجیه کردن آنها می تواند از مصرف این ماده خطرناک بکاهد.
الکل دارای ۹۶ تا ۹۷ درجه الکل خالص است و به این معنی که ۹۶ تا ۹۷ درصد الکل، الکل خالص بوده و ۳ تا ۴ درصد آن آب و دیگر ناخالصی هاست این الکل از نظر طبقه بندی فارماکولوژی تضعیف کننده سیستم مرکزی اعصاب است که جزو آرام بخش ها و سستی زا طبقه بندی می شوند و در پزشکی نیز مصرف دارد.
اثرات استفاده از الکل گشاد شدن عروق و افزایش خواب است و این در حالی است که این ماده به عنوان منبع انرژی زا مورد استفاده قرار می گیرد در شرایطی که این انرژی زایی کوتاه مدت بوده و اثر سستی زایی آن به مراتب طولانی تر است.
دکتر حسن فوده، روانپزشک در این زمینه می گوید مصرف نوشابه های الکلی ابتدا موجب نوعی آرامش و رها شدن از قیود و سرخوشی زیاد می شود اما پس از مدتی اثرات واقعی آن از جمله ناهماهنگی در حرکات عضلات (اتاکسی)، اختلال در قضاوت، آسیب اعمال حرکتی و مهارتی، کندی واکنش و فعالیت دفاعی و فکری، تشدید حالت تهاجمی و پرخاشگری، تلوتلو خوردن، درهم و برهم حرف زدن، سوزش قلب، پرحرفی، دو تا دیدن اشیا و افراد، گیجی، گرگرفتگی، گرفتگی و بی حسی اعضای بدن و افزایش ادرار آشکار می شود.
وی معتقد است اگر در دوره نوجوانی، مسائل متفاوت و ضرر و زیان آنها را برای اشخاص بازگو کنیم و آنها را از مخاطرات و عواقب مسائل آگاه سازیم، در این زمان ایجاد محدودیت و قوانین محدودکننده جهت استفاده از مشروب می تواند موثر باشد و چه بسا در این زمان دیگر نیازی به محدودیت نیست چرا که فرد با درک و آگاهی خودش به سمت خطر نمی رود مانند شخصی که می داند سیم لختی که به برق متصل است خطرناک بوده و نباید به آن دست زد.
به گفته دکتر فوده در حال حاضر پختگی عقل جوان در مورد برخی مسائل بسیار کم است بنابراین گزارش مصرف مشروبات الکلی به مهارت رانندگی هم آسیب می زند و پس از گذشت ۸ تا ۱۲ ساعت از مصرف زیاد سردرد، تهوع، لرزش و استفراغ متصرف است.
حتی مصرف بیش از حد ممکن است موجب فلج شدن فعالیت های مغزی و دستگاه تنفسی و در نتیجه مرگ شود و این اثرات چنانچه با مصرف آرام بخش ها و داروهای تضعیف کننده باشد بیشتر می شود.
بنابر اعلا م پزشکان متخصص الکل موجود در مشروبات الکلی، اتانول نام دارد و اعتیادآور نیز هست و مقدار آن در آب جو ۵ درصد در شراب ۱۰ تا ۱۵ درصد و در ویسکی و عرق حدود ۴۰ درصد است سرطان های سر و گردن، سرطان در دستگاه گوارش، سکته قلبی و مغزی از اثرات مصرف مکرر و اعتیادگونه این مواد است.
در این حال ناتوانی جنسی، توهمات شنوایی، زخم معده و درگیری مری از دیگر اثرات استفاده مکرر از مشروبات الکلی است و این در حالی است که توهمات شنوایی و سکته مغزی حتی در یک بار مصرف زیاد نیز ممکن است رخ دهد.
سودآور بودن تجارت الکل و مشروبات الکلی باعث شده که برخی سودجویان به جای الکل اتانول که آن نیز مضرات زیادی دارد از الکل متانول یا صنعتی یا الکل چوب که بسیار خطرناک است، استفاده کرده و آن را به خورد افراد دهند.
نابینایی همیشگی و مرگ از اخبار تکان دهنده ای بود که در سال های گذشته بر اثر مصرف متانول منتشر شده است. مصرف کننده پس از مصرف الکل صنعتی ابتدا تصور می کند که در طوفان برف قرار گرفته و اطراف را سفیدرنگ می بیند.
بر این اساس در صورت انتقال دیر هنگام فرد مسموم به بیمارستان احتمال نابینایی و مرگ او متصور است.
زمانی که تنی چند از خبرنگاران غربی خدمت مرحوم حضرت آیت ا... بروجردی مرجع عالیقدر جهان تشیع می رسند و از معظم له درباره حرمت مسکرات در اسلا م سوال می کنند ایشان جواب را با سوالی مطرح می کنند که آیا چیزی مهمتر از عقل در بدن سراغ دارید؟ که خبرنگارن بعد از تامل می گویند خیر. ایشان می فرمایند: «عقل را ضایع می کند» که خبرنگاران غربی با سه بار احسنت گفتن از خدمت ایشان مرخص می شوند.
نگاهی به فرهنگ و تمدن ایرانی نشان می دهد که مصرف مشروبات الکلی از هزاران سال پیش عملی نکوهیده بوده است به طوری که در اوستا آمده است ای مزدا چه وقت مردم به حقیقت پی خواهند برد و کی این آشام پلید سکرآور برخواهد افتاد که هوش فرد را زایل کند. چه زمانی مردم به جای نوشابه الکلی از عطر و گلا ب و عود و بوی خوش بهره خواهند گرفت. بر این موضوع در قرآن مجید چندین بار تاکید شده است و در آیه ۹ سوره مائده خداوند فرموده شراب و قمار و گروبندی با تیرها پلیدی و کار شیطان است از آن اجتناب کنید تا رستگار شوید.
در این حال این که انسان باورهای دینی را جامه عمل بپوشاند یا از آنها روی گرداند تا زمانی که به جامعه آسیبی نرساند، به اختیار خودش است به این معنی که انسان مختار است با تکیه بر دانش و بینش خویش مسیرش را پیدا و مصلحت اندیشی کند و آگاهی بخشی به آنها می تواند مسیر تفکر او را تغییر دهد.
در این بین اخبار غیررسمی حاکی از آن است که در ۲ سال گذشته یکی از کشورهای همسایه برای تغذیه بازار ایران حداقل ۲ کارخانه تولید مشروب الکلی در مرز ایران راه اندازی کرده است.

نویسنده : سیما اسکندری
 

Imaginary

عضو جدید
بابا اینا همش حرفه:razz: تو هزارتا یکی میشه مثه این خوب جنبشو نداره نخوره همه که ادم نمی کشن تازه فاز می ده اساسی بخورید که خیر دنیا و اخرت تو همینه:D تفریحی که نداریم اینم نباشه بریم تو قبر یخوابیم بهتره:surprised:
 

hami_life

عضو جدید
کاربر ممتاز
من بی می ناب زیستن نتوانم
بی باده کشید بار تن نتوانم
من بنده ی ان دمم که ساقی گوید
یک جام دگر بگیر و من نتوام
 

zarnaz_a

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
درمورد متن حرفی ندارم. فقط متاسفم....
اما میشه بگید اینجا چه خبره... به به به به ینی چی.... شماها دارید تایید میکنید یا تکذیب....؟؟؟
 

kavoosrahmani

عضو جدید
کاربر ممتاز
آدم یا نباید از این کارا بکنه یا هم باید بنیشا داشته باشه.
ولی به نظر من نکنید، عاقبت نداره هااااا
 

mohammad_ss

عضو جدید
اتفاقا بهترین تفریح ممکن در حال حاضر مستیه البته به موقش اوناییم که اینق ابلهن که صنعتی رفتن بالا حقشون همینه دیگه الان تو بقالیشم کم کم الک سفید پیدا می شه
وقتی بعد یه مدت کار سخت مست مس کنس مسه اینکه باطریت شارج شده و سختیارو فراموش می کنی
 

Imaginary

عضو جدید
:cry:مستیم درد منو دیگه دوا نمی کنه غم با من زاده شده منو رها نمی کنه :cry:

اما خوب بهتر از هیچیه:D
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بابا اینا همش حرفه:razz: تو هزارتا یکی میشه مثه این خوب جنبشو نداره نخوره همه که ادم نمی کشن تازه فاز می ده اساسی بخورید که خیر دنیا و اخرت تو همینه:D تفریحی که نداریم اینم نباشه بریم تو قبر یخوابیم بهتره:surprised:
دوست عزیز این "می" آن "می" فرق می کنند....می، می است تا کی خوری کجا خوری...

می انگوری و می عرفانی چیزیست که جای بحثه داره شما آزادی که نوش جان کنید ولی پیشنهاد به بقیه دیگه جنبه ی دموکراتیکی نداره............
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
بابا اینا همش حرفه:razz: تو هزارتا یکی میشه مثه این خوب جنبشو نداره نخوره همه که ادم نمی کشن تازه فاز می ده اساسی بخورید که خیر دنیا و اخرت تو همینه:D تفریحی که نداریم اینم نباشه بریم تو قبر یخوابیم بهتره:surprised:

ايول خوشم اومد ازت...:w17:ولي زياد مطمئن نباش كه تو اين كشور آخرش كارمون به قبر نكشه:w19:
 

Imaginary

عضو جدید
دوست عزیز این "می" آن "می" فرق می کنند....می، می است تا کی خوری کجا خوری...

می انگوری و می عرفانی چیزیست که جای بحثه داره شما آزادی که نوش جان کنید ولی پیشنهاد به بقیه دیگه جنبه ی دموکراتیکی نداره............

دوست مهربان اینم اینوریا واسه توجیح کاراشون درست کردن:biggrin: والا می میه دیگه این و اون نداره در ضمن من پیشنهاد می کنم هر کی خواست بخوره نخواست نخوره چه تناقضی با دموکراسی داره؟:surprised: فک کنم زیادی خوردی سرت گرمه نفهمیدی چی نوشتی یه کم فک کن:surprised::confused:

می خورم به سلامتی اقا حامد میگسار غمخوار رررررررررررررررر البته به قول اقا حامد از اون میهای عرفانی ;)
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز این "می" آن "می" فرق می کنند....می، می است تا کی خوری کجا خوری...

می انگوری و می عرفانی چیزیست که جای بحثه داره شما آزادی که نوش جان کنید ولی پیشنهاد به بقیه دیگه جنبه ی دموکراتیکی نداره............


مي عرفاني كيلو چنده؟؟
اگه اين داستانارو نميساختن كه الان تو كتابهاي ادبياتمون بايد شعراي عباس يميني شريفو به جاي حافظ و مولوي وسعدي و ... ميذاشتن
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست مهربان اینم اینوریا واسه توجیح کاراشون درست کردن:biggrin: والا می میه دیگه این و اون نداره در ضمن من پیشنهاد می کنم هر کی خواست بخوره نخواست نخوره چه تناقضی با دموکراسی داره؟:surprised: فک کنم زیادی خوردی سرت گرمه نفهمیدی چی نوشتی یه کم فک کن:surprised::confused:

می خورم به سلامتی اقا حامد میگسار غمخوار رررررررررررررررر البته به قول اقا حامد از اون میهای عرفانی ;)
بابا اینا دیگه کین!!!
 

آبیدر751

اخراجی موقت
اگر کلمه دوستت دارم نمایشگر عشق خدایی من نسبت به توست
اگر کلمه دوستت دارم راضی کننده و تسکین دهنده قلبهاست
اگر کلمه دوستت دارم پایان همه جدایی هاست
اگر کلمه دوستت دارم نشانگر اشتیاق راستین من نسبت به توست

اگر کلمه دوستت دارم کلید زندان من و توست
پس با تمام وجود فریاد میزنم
* دنیای زیبای من دوستت دارم *
 
بالا