پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

rozhann

مدیر بازنشسته
سلام داداش کدخدا
ممنون از تاپکت من تازه کشفش کردم:)
یه سوال من برای زبان خیلی وقت کم دارم.اگه فقط معنی فارسی کلمه هارو هم تخصصی هم504 واژه. رو حفظ کنم فکر میکنی مفیده.آخه من فقط میتونم کلمه حفظ کنم و اصلا فرصت خوندن متن ندارم.
بازم ممنون.موفق باشی;)
 

ferdos

عضو جدید
دتایل

دتایل

سلام ممنون از این دتایلها خیلی مفید بودند
ولی میشه بگید دتایل در و نعل درگاه و دسته ی در و پنجره واقع جزییات کامل معماری و سازه در در کدوم فایل است.
و دیگه اینکه دتایل استخر هم توی این دتایلها هست؟
ممنون
 

maryam_030

عضو جدید
ما داریم خانه آبشار رو تحلیل میکنیم کامل که شد میذارمش.
قاعدتا باید خودمون تحلیل کنیم اما نمونش رو میتونیم از چندتا کتاب ببینیم مثل کتاب تحلیل شاهکارهای جهان.;)

مشه گفت مباحثی که توکتاب فرم فضا نظم در موردش بحث شده رو باید تو تحلیل مورد نظر داشت مثل هندسه بنا، سیرکلاسیون، سازماندهی فضا، پر و خالی و ...
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
خوب منم برا مدمات 2 تحلیل دارم
سید هادی میرمیران
آخه من ایرانی بیشتر دوست می دارم
منم هستم
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
ما داریم خانه آبشار رو تحلیل میکنیم کامل که شد میذارمش.
قاعدتا باید خودمون تحلیل کنیم اما نمونش رو میتونیم از چندتا کتاب ببینیم مثل کتاب تحلیل شاهکارهای جهان.;)

مشه گفت مباحثی که توکتاب فرم فضا نظم در موردش بحث شده رو باید تو تحلیل مورد نظر داشت مثل هندسه بنا، سیرکلاسیون، سازماندهی فضا، پر و خالی و ...
حتما مریم جان ما منتظریم
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
من تاحالا تحلیل بنا نداشتم اما باید برج ازادی رو تحلیل کنم.
قدم اول پیدا کردن نما مقطع و پلان هست و بعد از اون باید کروکی و عکس از اون بنا داشته باشیم.طبق گقته استاد ما یه معمار فقط باید به صورت گرافیکی و بدون نوشتن یک بنا رو تحلیل کنه.سیرکولاسیون نور و تمام ابعاد بنا خوب حالا لطفا اگر کسی میتونه کامل توضیح بده باید چی کار کنیم
منتظر نتیجه کار شمام هستیماااااااااااااااااااا
 

behnaz_arch

عضو جدید
مشکل من اینه که در مورد اقلیمی که بنای انتخابی من در اونجا واقع شده هیچ اطلاعاتی ندارم :(
باید تحلیل سایت هم بکنیم در ضمن این بنا به عنوان یک آسمانخراش می تونه سازماندهی خطی در راستای عمودی باشه یا نه؟ :redface:
 

Nazanin F

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنر اژه ای و جزیره کرت

هنر اژه ای و جزیره کرت

سلام

جزيره کِرت ، در درياي مديترانه ، در روزگار باستان ، بين دو تمدن بزرگ مصر و يونان قرار داشت. کرت مرکز کهنترین تمدن در اروپا-تمدن مینوسی- بوده است. گاه این جزیره را گهواره تمدن اروپا نیز می‌خوانند. با این همه دانسته‌های ما از خاستگاه این تمدن به دلیل کم بودن آگاهی ها و ناخوانا ماندن دبیره آنان ناچیز است. برخی از دانسته‌های ما در هاله‌ای از افسانه از تاریخنگاران و شاعران یونانی‌ای چون هومر به ما رسیده‌است.

شاید جالب باشه بدونید که یکی از مناطقی که به دست ایرانیان کوچ نشین به وجود آمد جزیره کرت است. در دو هزارو پانصد سال قبل از میلاد مسیح اصول تمدن ایرانیان در آن جزیره مستقر شده بود و مقداری از سبزی ها و حبوب و درخت هارا که مختص ایران بود در جزیره کرت کاشتند.
مورخین تا امروز توجه نکرده بودند که نقش گل زنبق که مخصوص ایرانیان بوده در معماری جزیره کرت چرا دیده شده است. گل زنبق همان نقشی است که هم اکنون در خرابه های پرسپولیس دیده می شود.
در تمدن جزیره کرت گاو چه نر و چه ماده بسیار اهمیت داشته و این را هم سکنه کرت از ایرانیان که اولین کوچ نشینان آن جزیره بودند آموختند . ایرانیان قدیم گاو را یک حیوان مفید می دانستند . در زمانی که نیمی از تمدن دنیا وحشی و نیمه وحشی بودنند ایرانیان با گاو نر زمین را شخم میزدند و از شیر گاو ماده استفاده میکردند.
از همين جزيره بود که يکي از معماهاي کهن ، به صورت افسانه اي شگفت انگيز ، نسل به نسل و سينه به سينه نقل شده ، انسانها را به خود مشغول داشته و به فکر فرو برده است . بر طبق افسانه هاي مردم کرت باستان ، " مينو تور " موجودي به شکل نيمه آدمي و نيمه گاو ، با دو شاخ بلند و تيز بر سر ، در غاري عميق در جزيره کرت مي زيست و از گوشت انسان تغذيه مي کرد و اين موجود را مردم پرستش مي کردند . مينوس ، پادشاه جزيره کرت ، براي مينوتور مکاني ويژه در برابر آن غار ساخته بود که راهرو هاي پيچ در پيچ و دالانهاي گمراه کننده بسيار داشت و چنان بود که اگر کسي وارد اين مکان مي شد ، هر قدر جلو مي رفت ، به چهار راه جديد مي رسيد و سرانجام در دهليز هاي تو در توي آن گيج و گمراه مي شد و در چنگال مينوتور گرفتار مي شد ! اين مکان عجيب را " لابرينت " مي گفتند .
یکی از باستان شناسان فقط به خاطر کنجکاویی که در مورد این افسانه داشت ؛ پس سالها کاوش به همینچین دالانهای گمراه کننده که به طور کامل از دل خاک سر بر کشيد ؛ برخورد کرد.
در ويرانه هاي قصري که پس از لابرینت ، به تدريج پديد آمد ، ستونهاي سنگي قطوري بود که بر بدنه هر يک از آنها نقش يک تبر دو لبه مانند دو ماهي که پشت به هم کرده بودند حجاري شده بود که اين نقش را در زبان محلي "لابريس" مي خواندند ( بسيار شبيه و نزديک به کلمه لابرينت! ) . با ادامه خاکبرداريها ، در گوشه اي از کاخ ، انبوهي استخوان به دست آمد که پس از بررسي آن معلوم شد استخوان گاو است ! کاوش که ادامه پيدا کرد ، سکه هايي از طلا يافت شد . بر يک طرف اين سکه ها نقش مينوتور و بر طرف ديگر نقش لابيرنت ديده مي شد !! سپس ديوار ديگر از قصر از زير لايه هاي خاک داده شد؛ نمایان شد. وقتي که با دقت خاک را از سطح ديوارها پاک کردند ، نقاشيهاي بسيار زيبايي ديدند که گوياترين انها ، صحنه هايي از بازي و عمليات آکروبات جوانها با گاوهاي وحشي بود ! در اين نقاشها ، که انگار تازه ترسيم شده بودند ، به روشني ديده ميشد که رقصنده هاي دختر وپسرچگونه مقابل گاو وحشي قرار ميگيرند ،و با مهارت از وسط دو شاخ گاو جست زده و بر پشت حيوان مينشينند يا از روي ان پشتک و وارو مي زنند . از روي نقاشيها پيدا بود که گاوبازهاي جزيره کرت از چنان بدن آماده و تمرين کرده اي برخوردار بودند و به قدري بر عضلات خود تسلط داشتند که در ميان غريو تماشاگران و اوج خشم و قدرت نمايي گاو ها ، مي توانستند به چالاکي و خونسردي به نمايش مهارتهاي خود بپردازند . به اين ترتيب مسلم شد که سرگرمي مهم و اصلي مردم کرت تماشاي عمليات گاو بازي در جشنها و مراسم ها بوده است .

معبد لابيرنت ، پرستشگاه اصلي مينوتور بود و کاهنان اين معبد در رواج خرافه پرستي مي کوشيدند . پايه و اساس افسانه هيولاي گاو پيکر نيز بيرحمي مينوس در سرکوبي و نابودي دشمنان خود بود و کاهنان معبد بزرگ نيز همدستان او بودند .
در عمليات حفاري ، معلوم شد که خرابه هاي آن قصر متعلق به دو هزار سال پيش از ميلاد مسيح بود . حال ان که بقيه آثار ، پيشينه اي تا 5 هزار سال پيش از ميلاد دارند . بنابراين ، مينوس که در افسانه هيولاي جزيره کرت از او ياد شده نمي تواند فقط يک نفر باشد ! مينوس لقب کليه پادشاهان " سلسله مينوسي " در چند هزار سال بود ( همچنان که امپراطور روم را قيصر يا سزار ، امپراطور ايران را کي و شاه و سلاطين مصر را فرعون مي گفتند ) . با اين برداشت و اکتشافات بود که از ان پس در کتابهاي باستانشناسي ، تمدن باستاني کرت را " مينوسي " و پادشاهان اساطيري آن را " مينوس " ناميدند .
حفاريهاي جزيره کرت که به روشني ثابت کرد که تمدن مينوسي يکي از درخشانترين دوره هاي زندگي اجتماعي انسان در گذشته بوده است . وجود شبکه آبياري و اب انبار و فاضلاب در کنار خانه ها و در زير گذرگاهها ثابت ميکرد که اهالي کرت تا چه اندازه به بهداشت و نظافت فردي اهميت مي داده و بنابراين مردماني سالم و تندرست و قوي هيکل بوده اند . مردم کرت ، حتي زباله هاي خود را نيز در گودالهاي مخصوص مي ريختند تا از انجا به خارج شهر منتقل کنند !
خانه هاي جزيره کرت داراي در و پنجره هاي کافي بود تا نور و هواي تازه به اتاقها برسد ، و اين در حالي است که از روي ويرانه هاي بدست امده از تمدنهاي يونان و روم و مصر معلوم مي شود اغلب خانه هاي انها به صورت يک چهار ديواري با کمترين درب و پنجره بوده اند .
از عجايب کشفيات جزيره کرت ، انبار مواد غذايي در نقاط مختلف شهر بود که فقط در يکي از اين انبارها صدها کوزه انباشته از روغن زيتون يافت شد . اندازه بعضي از اين کوزه ها حتي بزرگتر از قد يک انسان معمولي است !
در يکي از اتاقهاي قصر مرکزي ، صفحه اي بدست آمد که مانند صفحه شطرنج ، خانه هايي دارد و در کنار ان چندين مجسمه کوچک از عاج ، طلا ، فيروزه و سنگ شيشه است .

در پست های بعدی در خصوص معماری و بناهای جزیره کرت و هنر اژه ای مطالب بیشتر را خواهم گفت. ;)


منابع :
هنر در گذر زمان ، هلن گاردنر
Tabadolnazar.com
fa.wikipedia.org
و مطالبی که جاهای دیگه خوندم.
 

Nazanin F

عضو جدید
کاربر ممتاز
كاخ كنوسوس ( 1500 – 1600 پيش از ميلاد )
بزرگ ترين كاخ در دوره ي مينوسي پسين كه داراي ساختماني بي نقشه بود . زمين حياط بزرگ مستطيل شكلي كه تمام واحدهاي كاخ گرداگرد آن ساخته شده اند ، در زمان كاخ كهن تسطيح شده بود و شيوه ي حلقه زدن ساختمان ها به دور آن حكايت از اين دارد كه نقشه اش پيشاپيش تهيه نشده بود بلكه چندين هسته ي مركزي ساختماني ، همراه با هم رشد مي كرده اند و حياط مزبور نيز نقش عامل سازمان دهنده ي اصلي را ايفا مي كرده است . دومين عامل سازمان دهنده ، دو دالان دراز بوده اند . يك دالان شمالي-جنوبي در ضلع غربي حياط ، اتاق هاي اداري و تشريفات را از انبارها كه محل ذخيره سازي شراب ، غلات ، روغن و عسل در خمره هاي بزرگ بودند ، جدا مي كرده است . در ضلع شرقي حياط ، يك دالان شرقي-غربي ، تالارهاي مخصوص شاه و ملكه و تالارهاي پذيرايي ( جنوب ) را از اتاق هاي كارگران و پيش خدمت ها ( شمال ) جدا مي كند . در كوشه ي شمال غربي كل مجتمع ساختمان ، " ميدان " يا " محوطه ي تئاتر " با پله ها ( صندلي پله اي ؟ ) در دو طرف – نخستين نسل تئاتر يونان در دوره هاي بعد – ديده مي شود . در زير كاخ ، شبكه ي كارآمدي براي فاضل آب از لوله هاي سفالي ساخته شده است و به همين علت ، احتمال زياد مي رود كه كنوسوس يكي از بهداشتي ترين شهرهاي جهان تا پيش از سده ي بيستم بوده باشد . اين كاخ سه اشكوب با پله كان هاي ذاخلي داشت كه به گرد روشنايي و هواكش هاي آن ساخته شده بودند . از ويژگي هاي مشخص كننده ي ستونهاي مينوسي ، كه در آغاز از چوب ساخته شده بودند ولي بعدها با سنگ بازسازي شدند ( به اعتقاد امروزيان با تناسب هاي نادرست و بزرگ تر ) ، سرستون هاي پيازي شكل و بالشتكي و شيوه ي مخروطي شدن تنه ي ستون در سمت قاعده و پهن تر شدنش در رأس بود .














 

Nazanin F

عضو جدید
کاربر ممتاز
نگاهي به تالار بارگاه ملكه با تالار ستون ها و روشنايي آن شيوه ي نمونه وار تزيين ديوارهاي اتاق هاي مهم كاخ كنوسوس را نشان مي دهد . در اين نقاشي هاي ديواري ، بسياري از جنبه هاي زنگي كرتي ها ( مسابقات گاوبازي ، رژه و مراسم مذهبي ) و طبيعت ( پرندگان ، چارپايان ، گل ها و زندگي دريايي با دلفين هايي كه در ميان ديگر جانداران دريايي به جست و خيز پرداخته اند ) تجسم يافته اند .
























سرزندگي و خودجوشي ، سجيه ي متمايز كننده ي نقاشي ديواري از گاوبازي است . با آن كه فقط تكه هايي از اين نقاشي ديواري كشف شده اند ، همين تكه ها از لحاظ تجسم حركات قوي دخترها و مرد جوان كه در هوا نشان داده شده و شايد هم شاخ هاي گاو را گرفته و بر پشتش معلق زده بوده باشد ، فوق العاده اند . تفاوتي كه در نقاشي هاي مينوسي مي بينيم در رابطه ي گاو – شايد هم در اين جا حتي در مقام يك خدا نمايانده شده – با آدميان است .




 

Nazanin F

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارگ تيرونز ( 1400 – 1200 پيش از ميلاد )
اين ارگ در فاصله ي پانزده كيلومتري ميسن قرار دارد . ديوارهاي تنومند تيرونز در نقطه ي مقابل كاخ هاي بي حصار كرتي قرار دارند و آشكارا نشان مي دهند كه جنبه اي دفاعي داشته اند . ساختمان هاي درون محدوده ي ديوارهايي به ضخامت 6 متر در يك امتداد واقع شده اند و به نظر مي رسد كه از روي نقشه اي از پيش تعيين شده ساخته شده اند .






























گاه از ميان ديوارهاي مزبور ، دالان هاي سنگ چين عبور داده مي شد كه احتمالا ً به عنوان بخشي از شبكه ي دفاعي يا بخشي از يك راه نمايشي و تشريفاتي كه از طريق يك هشتي و يك دهليز به تالار بارگاه يا اتاق اصلي كاخ منتهي مي شد ، مورد استفاده بوده است .









بر خلاف بي نقشگي و گاه آشفتگي موجود در كاخ هاي كرتي ، نقشه ي ميسني نمونه اي از ترتيب صريح و ساده ي قرار گرفتن واحدها در كنار هم به شمار مي رود . تالار بارگاه ، با نقشه اي سه اتاقه در قلب ساختمان و مركز زندگي ارگ ، تجسمي از نخستين نمونه ي معابد كلاسيك يونان است .اين شيوه ي بنيادي ساختمان سازي ، در كاخ هاي كرت ظاهر نمي شود ولي با شگفتي تمام در اوايل سال 2000 پيش از ميلاد به ظهور مي رسد .اين تالار كه تالاري رسمي بود به شكل مستطيل با يك آتشدان در وسط و چهار ستون براي نگه داري سقف ساخته شده بود .
نقاشي هاي ديواري ، حكاكي ها و دست كم پيكره هاي عظيم ساختماني در ميسن – دروازه ي شيران – از عبوسي اين كاخ هاي دژمانند مي كاست . اين دروازه ي بيروني دژ كه از سمت چپ به وسيله ي يك ديوار و از سمت راست به وسيله ي يك باروي دوپهلوي برجسته حفاظت مي شد ، از دو تك سنگ عظيم عمودي با يك حمال افقي بر روي آن ها ساخته شده است و رديف هاي فوقاني سنگ به صورت يك تاق برجسته درمي آيند و روزنه اي مثلثي شكل پديد مي آورند كه باعث كاسته شدن سنگيني و فشار قطعات بالايي بر حمال افقي مي شود . فضاي تاق نما با قطعه سنگي پر شده كه رويش نقش برجسته ي دو شير در دو سوي يك ستون احتمالا ً مقدس مينوسي حكاكي شده كه رو در روي هم ايستاده اند و پايشان را بر قاعده ي آن نهاده اند . ( اين ستون دروازه ي شيران ، نمونه ي سنگي ستون هاي چوبي منهدم شده ي مينوسي است . ) سوراخ هاي روي چهره ي جانوران نشان مي دهد كه سر اين شيرها ، كه ديگر وجود ندارد ، از تكه سنگ يا فلز جداگانه اي ساخته شده بود .














 

Nazanin F

عضو جدید
کاربر ممتاز
گنج خانه ي آترئوس
اين نام اشتباهاً توسط شليمان بر آن نهاده شد . زيرا او گمان مي كرد بناي پرشكوه مزبور در ميان گروهي از بناهاي مشابه ، مخزن گنج هاي آترئوس پدر آگاممنون و منلائوس است . بناي مزبور از نوع مقابر به اصطلاح لانه زنبوري است و در دل يك تپه ساخته شده و راه وروديش از يك گذرگاه طولاني يا دوموس مي گذرد ; شكل لانه زنبوري اتاقك مدور يا گنبد تدفيني با روي هم چيدن رج هاي پيش آمده ي سنگ بر قاعده اي مدور به دست آمد ، به طرز باشكوهي در انحناي ديوار جا گرفت و باعث پديد آمدن گنبدي مرتفع شد كه ارتفاعش در نمونه ي كنوني به دوازده متر مي رسد . اين ، بزرگ ترين ساختمان تاق بندي شده بدون استفاده از تيرهاي داخلي در كل جهان باستان تا پيش از ساخته شدن معبد پانتئون رم در 1500 سال بعد بود .



















































منبع این پست و 3 پست بالا :

متن : هنر در گذر زمان ، هلن گاردنر

عکس : govashir.com
 

کدخدا

مدیر بازنشسته
سلام داداش کدخدا
ممنون از تاپکت من تازه کشفش کردم:)
یه سوال من برای زبان خیلی وقت کم دارم.اگه فقط معنی فارسی کلمه هارو هم تخصصی هم504 واژه. رو حفظ کنم فکر میکنی مفیده.آخه من فقط میتونم کلمه حفظ کنم و اصلا فرصت خوندن متن ندارم.
بازم ممنون.موفق باشی;)
خب این سوالت جوابش خیلی سخته.
مثلا توی کنکور 87 اثری از 504 من ندیدم.
خب کلمه حفظ کردن راه ساده ولی غلطه که بعضی وقت ها جواب می ده بعضی وقت هام نه.
ولی با وجود کمبود وقت آره همینو ادامه بده ولی یادت نره زبان رو باید کم و مداوم خوند.
 

dar-b-dar

عضو جدید
گاردن سیتی

گاردن سیتی

گاردن سیتی (شهرباغ)
آیا شهرکی می شناسید که از ایده گاردن سیتی شکل گرفته باشدیا طراحی شده باشد ؟
 

سعیده_

عضو جدید
کمک فوری............مطالعات معماری مرکز سمفونیک

کمک فوری............مطالعات معماری مرکز سمفونیک

سلام
من دانشجوی معماری و میخواستم کمکم کنید. من میخوام برای رساله بایاننامه مطالعات معماری مرکز ارکست سمفونیک جمع آوری کنم اگه بتونید به من کمک کنید ممنون میشم.
اگه اطلاعاتی دراین باره یا منبعی برا جمع آوری مطالعات ارکست سمفونیک دارین بی زحمت برام بفرستید.....
یا کسی از کاربران رو معرفی کنید که بتونه کمکم کنه .....مرسی
 

سناتور

عضو جدید
سلام من تازه به این تاپیک اشنا شدم واقعا عالی و برای من یکی که تازه وارد معماری شدم مفید. موفق باشید....
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام سلام

زیاده مقاله ؟ فکر کنم انگلیسی آره
دوستمم انگلیسیش خوف نی فکر کنم

منم وقت ندارم
گفتم شاید یکی از بچه ها چیز میزی داشته باشن
 

ایمان قریشی

عضو جدید
سعی میکنم کمکت کنم

سعی میکنم کمکت کنم

سلام
من به یک مشکل بزرگ بر خوردم استاد ما حالا که پایان ترم گفته شیت بندی کامپیوتری می خواد:eek:
چیکار کنم؟من 3d max بلد نیستم :cry:به من بگید چی کار کنم
الان دارم کارم را 3 بعدی میکنم با کد ولی نمی دونم شیتم را چیکار کنم!!:(:cry::cry:
__________________
......................................
شما کار کردن با cad va photo shop را بلدید؟؟احتیاجی به max ندارید.
 

maryam_030

عضو جدید
در ضمن این بنا به عنوان یک آسمانخراش می تونه سازماندهی خطی در راستای عمودی باشه یا نه؟ من تا حالا سازماندهی خطی عمودی ندیدم. هر چی دیدم تو پلان بوده.یعنی سازماندهی عمودی هم داریم؟؟؟؟
 

rozhann

مدیر بازنشسته
سلام و خسته نباشید.
بازم سوال؟؟؟
منظور شما اینه که بهتره وقتم رو روی کلمه های زبان تخصصی بذارم؟
اینکه گفتین"زبان رو باید کم و مداوم خوند"کم یعنی چی؟
موفق باشی و ممنون از راهنماییت.;)
 

behnaz_arch

عضو جدید
در ضمن این بنا به عنوان یک آسمانخراش می تونه سازماندهی خطی در راستای عمودی باشه یا نه؟ من تا حالا سازماندهی خطی عمودی ندیدم. هر چی دیدم تو پلان بوده.یعنی سازماندهی عمودی هم داریم؟؟؟؟
نمی دونم فقط یک فکر بود به هر حال اولین باره که می خوام تحلیل سایت بکنم :(
 

کدخدا

مدیر بازنشسته
سلام و خسته نباشید.
بازم سوال؟؟؟
منظور شما اینه که بهتره وقتم رو روی کلمه های زبان تخصصی بذارم؟
اینکه گفتین"زبان رو باید کم و مداوم خوند"کم یعنی چی؟
موفق باشی و ممنون از راهنماییت.;)
خیلی وقت پیش بود ولی فکر کنم منظورم کلمه های فرهنگ تصویری بوده:razz:
راجب دومی هم یعنی 10 کلمه رو روز اول بعدش روز دوم 20 تا که 10 تاش همون اولیاست و در واقع تکراره تا یه هفته شما 70 تا کلمه بلدی روز هفتم فقط همین 70 تا رو دوره می کنی و روز هشتم 10 تای دیگه تا آخر
این عدد 10 برا هر کسی فرق می کنه من 15 تا تو هر روز می خونم کاملا تجربیه.
 

rozhann

مدیر بازنشسته
منم از G5خیلی استفاده کردم.
کدخدا جان این کتاب فرهنگ تصویری برای خودش کلی وقت میخواد در حد گنجایش مغز منم نیست:surprised:.ولی شنیدم دکترصدیق صفحات خاصی رو معرفی کرده.شما میتونین صفحات مهمشو به من بگین.من وقتی کتابشو ورق میزنم مغزم کاملا تعطیل میشه:confused:.ممنون میشم راهنماییم کنین:)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا