پاسخ حجت الاسلام پناهیان به یك شبهه درباره استقبال از رهبری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

كربلايي حسام

اخراجی موقت
به گزارش جهان به نقل از الف، پناهیان توضیح داد: در حكمت 37 نهج البلاغه آمده: «و قد لقیه عند مسیره الی الشام دهاقین الانبار فترجلوا له و اشتدوا بین یدیه» در مسیری كه حضرت به سمت شام می پیمودند، گروهی از مردم شهر «انبار» حضرت را دیدند كه شروع كردند پیاده به دنبال امام و در مقابل ایشان دویدن، حضرت ابتدا اعتراضی نكردند، فرمودند این چه كاری است كه انجام می دهید؟ مگر حضرت نمی دانستند آنها چه كار می كنند؟ معلوم بود كه به استقبال آمده اند. اما منظور حضرت این بود كه فلسفه كار شما چیست؟ آنها در جواب گفتند: «خلق منا نعظم به امراءنا» این عادت ماست، هر كسی رئیس شود ما این كار را برایش می كنیم. بعد از این كه فلسفه این كار خود را بیان كردند، حضرت آنها را نهی كرده و فرمودند كه این كار نفعی برای امرای شما ندارد. شما هم در دنیای خود ضرر می كنید و هم آخرتتان را خراب می كنید.
پناهیان درباره این كه آیا استقبال مردم می تواند صورت صحیحی نیزداشته باشد، گفت: اگر آن روز هم مردم شهر «انبار» به امیرالمومنین(ع) می گفتند: «چون شما ولی الله و وصی پیامبر هستید، به شما احترا می گذاریم» یقینا امیرالمومنین برخورد دیگری می كردند و مانع آنها نمی شدند. همان طور كه رسول خدا(ص) در زمان هجرت مانع استقبال مردم مدینه نشدند و حضرت رضا(ع) نیز استقبال كنندگان از خود در نیشابور را از این كار نهی نكرده و حدیثی به آنها هدیه كردند. در حالی كه هر دوی این استقبال ها پرشورتر و پرجمعیت تر از آن استقبال مردم شهر انبار بود.
این كارشناس مسائل دینی خاطرنشان كرد: بنابراین نیت و انگیزه استقبال خیلی اهمیت دارد و تعیین كننده است. اصل استقبال اشكالی ندارد؛ مهم این است كه فلسفه آن چه باشد. اگر فلسفه آن شاه پرستی باشد، باید ترك شود ولی اگر فلسفه آن خدایی باشد، نه تنها اشكالی ندارد، بلكه طبق روایات، یكی از اوصاف یاران امام زمان(ع) است. ما استقبال و بدرقه ای را خوب می دانیم كه خودش قیام لله و تظاهرات ولایی است. وی در این رابطه به نكته مهمی در رفتار امام خمینی(ره) اشاره كرد و افزود: زمانی كه امام(ره) در نجف یا قم تدریس می كردند، شاگردانشان را از این كه برای ایشان صلوات بفرستند نهی می كردند و راضی نبودند شاگردان حتی احترامی در این حد برایشان قائل باشند. می گفتند صلوات را جای دیگری بفرستید. اما وقتی بعد از سال ها دوری از وطن بنا بود به ایران بازگردند، نه تنها از شكل گیری كمیته استقبال ممانعت نكردند، بلكه توصیه ها و هماهنگی هایی را هم با آن كمیته داشتند.
وی اضافه كرد: امامی كه راضی نبودند سر درسشان كسی به احترام ایشان بلند شود و صلوات بفرستد، از برنامه ریزی برای استقبال میلیونی در تهران ممانعت نكردند. چون این استقبال، استقبال از شخص نبود؛ استقبال از شخصیت و جایگاه مقدس ولایت بود. بعد از انقلاب هم همین روش ادامه داشت. حضرت امام(ره) به ابراز ارادت مردم میدان می داد. چون این ابراز ارادت به شخص ایشان نبود.
این خطیب مشهور سپس الگوی رفتاری پیامبر اكرم در این زمینه را یادآور شد و گفت: وقتی مردم آب وضوی پیامبر را به عنوان تبرك می بردند، ایشان مانع نمی شدند. چرا به آنها نمی فرمودند: «این چه كاری است كه می كنید؟ خودتان را ذلیل نكنید!» چون می دانستند مردم این كار را به خاطر خدا و با معرفت انجام می دهند. اگر مردم می گفتند: «هر كسی رئیس ما باشد وقتی دست و صورتش را می شوید ما آب وضویش را جمع می كنیم»، قطعا حضرت مانع می شدند.




http://www.saniyeno.com/Pages/Search.aspx?q=%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%D9%8A
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
سید ما امام ما رهبر ما آقا جون جانم به فدایت ،كور بشه چشم اون كسایی كه نمیتونن ببینن چقدر عاشق داری چقدر فدایی داری كور بشه كور بشه چشم دشمنانت


:gol::gol::gol::gol::gol::gol:
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است

باشه بهش ميگم

بگو بگو ببینم چه می کنی و چه می کنید!
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
باشه بهش ميگم

يله شما ميتونيد اين جملات رو به گوش همه برسونيد
تازه ازتون ممنونم ميشم
خيلي با معرفتي اخوي


ببين شمايي كه همه چيز رو به تمسخر گرفتي
همه علماي قم پيش آقاي آيت الله خامنه اي رفتند و ايشون رو تاييد كردند
ميدونيد اين يعني چه؟
يعني تاييد صلاحيتي بر رهبر عزيزمان
در تاريخ همه حاكمان دنبال اين بوده اند كه علماي اسلام اونها رو تاييد كنه
و حالا همين علما افتخار ميكنند كه آيت الله خامنه اي رهبري مسلمانان رو به دست گرفتند
اينم بدونيد كه هيچ كس نميتونه علماي اسلام رو مجبور به كاري بكنه و صداش در نياد
واگر حكومت ميخواست علما رو مجبور كنه حتما با اعتراض علما روبه رو مي شدند و آبرويشان مي رفت
واين سندي ديگر بر مورد تاييد بودن حكومت اسلامي ايرانه
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
از نظر من این شرک محسوب میشه

بدون هیچ تعصبی گفتم این رو

شما همجا داري اين نظرتو ميگي
عيب نداره ولي بودن اين شرك نيست
اگه شما به كسي كه حامي پيام امام حسين ع است لبيك بگويي دچار شرك شده اي؟
ببينم اگه مردم كوفه اونجايي كه به مسلم لبيك گفتن و اعلام آمادگي كردن آيا دچار شرك شدن؟
نه خير اين لبيك به شخص نيست بلكه به پيام هست
اگه مردم به خيابان ميريزند و از شخصي استقبال ميكنن اين استقبال به معني استقبال از پيام حق هست نه خود اون فرد و در همين حال هم خود اون فرد در نزد مردم عزيز ميشود

شما مطمئن باش اگه براي همين مردم اثبات شود كه شخص حامل پيام حق دچار اشتباه هست حتما او را مواخذه ميكنن

آقا حسام خوب توضيح داد ازشون ممنونم
 

Rheoman

عضو جدید
کاربر ممتاز
سید ما امام ما رهبر ما آقا جون جانم به فدایت ،كور بشه چشم اون كسایی كه نمیتونن ببینن چقدر عاشق داری چقدر فدایی داری كور بشه كور بشه چشم دشمنانت

شما چرا با این حالتون!!
 

aspo

عضو جدید
به نام خدا

به نام خدا

پاسخ حجت الاسلام پناهیان به یك شبهه درباره استقبال از رهبری
به گزارش جهان به نقل از الف، پناهیان توضیح داد: در حكمت 37 نهج البلاغه آمده: «و قد لقیه عند مسیره الی الشام دهاقین الانبار فترجلوا له و اشتدوا بین یدیه» در مسیری كه حضرت به سمت شام می پیمودند، گروهی از مردم شهر «انبار» حضرت را دیدند كه شروع كردند پیاده به دنبال امام و در مقابل ایشان دویدن، حضرت ابتدا اعتراضی نكردند، فرمودند این چه كاری است كه انجام می دهید؟ مگر حضرت نمی دانستند آنها چه كار می كنند؟ معلوم بود كه به استقبال آمده اند. اما منظور حضرت این بود كه فلسفه كار شما چیست؟ آنها در جواب گفتند: «خلق منا نعظم به امراءنا» این عادت ماست، هر كسی رئیس شود ما این كار را برایش می كنیم. بعد از این كه فلسفه این كار خود را بیان كردند، حضرت آنها را نهی كرده و فرمودند كه این كار نفعی برای امرای شما ندارد. شما هم در دنیای خود ضرر می كنید و هم آخرتتان را خراب می كنید.
پناهیان درباره این كه آیا استقبال مردم می تواند..........
:gol::gol::gol::gol::gol::gol:


سید ما امام ما رهبر ما آقا جون جانم به فدایت ،كور بشه چشم اون كسایی كه نمیتونن ببینن چقدر عاشق داری چقدر فدایی داری كور بشه كور بشه چشم دشمنانت
:gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

fatiostad

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به گزارش جهان به نقل از الف، پناهیان توضیح داد: در حكمت 37 نهج البلاغه آمده: «و قد لقیه عند مسیره الی الشام دهاقین الانبار فترجلوا له و اشتدوا بین یدیه» در مسیری كه حضرت به سمت شام می پیمودند، گروهی از مردم شهر «انبار» حضرت را دیدند كه شروع كردند پیاده به دنبال امام و در مقابل ایشان دویدن، حضرت ابتدا اعتراضی نكردند، فرمودند این چه كاری است كه انجام می دهید؟ مگر حضرت نمی دانستند آنها چه كار می كنند؟ معلوم بود كه به استقبال آمده اند. اما منظور حضرت این بود كه فلسفه كار شما چیست؟ آنها در جواب گفتند: «خلق منا نعظم به امراءنا» این عادت ماست، هر كسی رئیس شود ما این كار را برایش می كنیم. بعد از این كه فلسفه این كار خود را بیان كردند، حضرت آنها را نهی كرده و فرمودند كه این كار نفعی برای امرای شما ندارد. شما هم در دنیای خود ضرر می كنید و هم آخرتتان را خراب می كنید.
پناهیان درباره این كه آیا استقبال مردم می تواند صورت صحیحی نیزداشته باشد، گفت: اگر آن روز هم مردم شهر «انبار» به امیرالمومنین(ع) می گفتند: «چون شما ولی الله و وصی پیامبر هستید، به شما احترا می گذاریم» یقینا امیرالمومنین برخورد دیگری می كردند و مانع آنها نمی شدند. همان طور كه رسول خدا(ص) در زمان هجرت مانع استقبال مردم مدینه نشدند و حضرت رضا(ع) نیز استقبال كنندگان از خود در نیشابور را از این كار نهی نكرده و حدیثی به آنها هدیه كردند. در حالی كه هر دوی این استقبال ها پرشورتر و پرجمعیت تر از آن استقبال مردم شهر انبار بود.
این كارشناس مسائل دینی خاطرنشان كرد: بنابراین نیت و انگیزه استقبال خیلی اهمیت دارد و تعیین كننده است. اصل استقبال اشكالی ندارد؛ مهم این است كه فلسفه آن چه باشد. اگر فلسفه آن شاه پرستی باشد، باید ترك شود ولی اگر فلسفه آن خدایی باشد، نه تنها اشكالی ندارد، بلكه طبق روایات، یكی از اوصاف یاران امام زمان(ع) است. ما استقبال و بدرقه ای را خوب می دانیم كه خودش قیام لله و تظاهرات ولایی است. وی در این رابطه به نكته مهمی در رفتار امام خمینی(ره) اشاره كرد و افزود: زمانی كه امام(ره) در نجف یا قم تدریس می كردند، شاگردانشان را از این كه برای ایشان صلوات بفرستند نهی می كردند و راضی نبودند شاگردان حتی احترامی در این حد برایشان قائل باشند. می گفتند صلوات را جای دیگری بفرستید. اما وقتی بعد از سال ها دوری از وطن بنا بود به ایران بازگردند، نه تنها از شكل گیری كمیته استقبال ممانعت نكردند، بلكه توصیه ها و هماهنگی هایی را هم با آن كمیته داشتند.
وی اضافه كرد: امامی كه راضی نبودند سر درسشان كسی به احترام ایشان بلند شود و صلوات بفرستد، از برنامه ریزی برای استقبال میلیونی در تهران ممانعت نكردند. چون این استقبال، استقبال از شخص نبود؛ استقبال از شخصیت و جایگاه مقدس ولایت بود. بعد از انقلاب هم همین روش ادامه داشت. حضرت امام(ره) به ابراز ارادت مردم میدان می داد. چون این ابراز ارادت به شخص ایشان نبود.
این خطیب مشهور سپس الگوی رفتاری پیامبر اكرم در این زمینه را یادآور شد و گفت: وقتی مردم آب وضوی پیامبر را به عنوان تبرك می بردند، ایشان مانع نمی شدند. چرا به آنها نمی فرمودند: «این چه كاری است كه می كنید؟ خودتان را ذلیل نكنید!» چون می دانستند مردم این كار را به خاطر خدا و با معرفت انجام می دهند. اگر مردم می گفتند: «هر كسی رئیس ما باشد وقتی دست و صورتش را می شوید ما آب وضویش را جمع می كنیم»، قطعا حضرت مانع می شدند.






:gol::gol::gol:
 

persian_land

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب من شخصا این عمل نفی نمی کنم ....باو جود اینکه شدیدا باهاش مخالفم ولی میگم هرکسی حق داره با توجه به علایق خودش نسبت به رهبر یا پیشوای خودش این کار انجام بده ولی خب فقط یه مشکل ساده وجود داره و اون نیت آدم هاست..............کاشنیت همه ماها صداقت و درستی بود دوستان من ...............آدم بد همه جا هست
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب من شخصا این عمل نفی نمی کنم ....باو جود اینکه شدیدا باهاش مخالفم ولی میگم هرکسی حق داره با توجه به علایق خودش نسبت به رهبر یا پیشوای خودش این کار انجام بده ولی خب فقط یه مشکل ساده وجود داره و اون نیت آدم هاست..............کاشنیت همه ماها صداقت و درستی بود دوستان من ...............آدم بد همه جا هست

بله حرف شما رو تصديق ميكنم
آدم بد همه جا هست
حالا اين نيت بده چيه عزيز دل برادر؟
بگو ماهم يه موقع اين نيتبده به دلمون راه پيدا نكنه دوست خوبم..
 

persian_land

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله حرف شما رو تصديق ميكنم
آدم بد همه جا هست
حالا اين نيت بده چيه عزيز دل برادر؟
بگو ماهم يه موقع اين نيتبده به دلمون راه پيدا نكنه دوست خوبم..

نمیگم چون دوست ندارم این تاپیک بشه بحث سیاسی....چون خیلی وقته قسم خوردم سمت سیاست نرم...............اینو میزارم به عهده شما و دوستانتون تا به هرکی خواستین توهین کنین .....ممنون از لطفتون..........
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیگم چون دوست ندارم این تاپیک بشه بحث سیاسی....چون خیلی وقته قسم خوردم سمت سیاست نرم...............اینو میزارم به عهده شما و دوستانتون تا به هرکی خواستین توهین کنین .....ممنون از لطفتون..........

اين كه شما نمي خواهيد صحبت كنيد به كنار
ولي همه رو به يه چوب نرونيد
چرا شما قاطي ميكني عزيزم
كي توهين كرد بگو من دعواش كنم
دهههههههه
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
از نظر من این شرک محسوب میشه

بدون هیچ تعصبی گفتم این رو

وقتی برای من ثابت شده که ولایت فقیه، همون ولایت رسول الله است
دیگ شرک معنی نمی ده

مثل این می مونه که به رسول الله لبیک گفتم
.
.
.

یه چیزی هم در مورد عزت و شرک بگم
.
.
یه خطبه ای داره امیرالمومنین می فرماید
انا اول و انا اخر و انا باطن و انا ظاهر
ایا اینا شرکه
در صورتیکه که این صفات جز ذات اقدس برای کسی وجودی دیگر نیست
 

fatiostad

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
وقتی برای من ثابت شده که ولایت فقیه، همون ولایت رسول الله است
دیگ شرک معنی نمی ده

مثل این می مونه که به رسول الله لبیک گفتم
.
.
.

یه چیزی هم در مورد عزت و شرک بگم
.
.
یه خطبه ای داره امیرالمومنین می فرماید
انا اول و انا اخر و انا باطن و انا ظاهر
ایا اینا شرکه
در صورتیکه که این صفات جز ذات اقدس برای کسی وجودی دیگر نیست

تائید میشود...http://www.iran-eng.../images/smilies/icon_gol.gifhttp://www.iran-eng.../images/smilies/icon_gol.gifhttp://www.iran-eng.../images/smilies/icon_gol.gif
.
.
.
(شرمنده تشکر نداشتم)
 

نامیرا

عضو جدید
[سلام شما جای اینکه با استدلات صحبت های ایشون رو رد کنی حرفشونو تمسخر میکنی،اگه دلیل قانع کننده ای داری بگو تا ما هم بدونیم.
 

نامیرا

عضو جدید
سلام/ شما خدا رو قبول داری !؟ پناهیان که از خودش چیزی در نیاورده،از روایت گفته شما هم میتونی بری تحقیق کنی نه اینکه توهین کنی چون کسی توهین میکنه که جوابی برای گفتن نداره.
 

mehdix622

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی برای من ثابت شده که ولایت فقیه، همون ولایت رسول الله است
دیگ شرک معنی نمی ده

مثل این می مونه که به رسول الله لبیک گفتم
.
.
.

یه چیزی هم در مورد عزت و شرک بگم
.
.
یه خطبه ای داره امیرالمومنین می فرماید
انا اول و انا اخر و انا باطن و انا ظاهر
ایا اینا شرکه
در صورتیکه که این صفات جز ذات اقدس برای کسی وجودی دیگر نیست



شما چشم وگوش بسته کسی را به جای حق برگزیده اید
مقایسه هیچ کسی با امام حسین صحیح نیست
خود این قیاس هم شرک است
اگر برای من ثابت بشود که کسی حق است از او استقبال میکنم(نه استقبال ظاهری ها کلی گفتم)
اما به شرطی که ثابت بشود
این اثبات مستلزم خیلی چیزهاست
مانند عدم انجام هر کاری برای رسیدن و ماندن در حکومت
ولی فقیه یک اصل اساسی شیعه هست
اما ولی فقیه دارای شرایطی هست که برخی از انها در قانون اساسی نیز امده هست
کسی که بتواند شرایط را کسب کند ولی فقیه است
نه کسی که به دیگران بقبولاند که شرایط را کسب کرده است
فرقی هست میان کسب کردن و قبولاندن کسب کردن
همانند پول داشتن و گفتن این که پول دارم
 
  • Like
واکنش ها: elma

mehdix622

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا ببینیم تعریف شما از شرک چیه!؟
شزک مصادیق بسیار عمیقی در شیعه دارد
من نمیتوان م در یک تاپیک برای شما توضیح انرا بدهم بهتر است خودتان برویسد دنبالش
در کتاب های شیعه ،تفسیر و...........
 

mehdix622

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ضمن ولایت فقیه با ولایت فرد متفاوت است





کمی مابینشان فرق وجود دارد که تشخیص انها هم از هم ساده نیست




سیاست و سیاست بازی هم میان این دور ا چنان پیوند میدهد که نگو ونپرس
 

fatiostad

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
شما چشم وگوش بسته کسی را به جای حق برگزیده اید
مقایسه هیچ کسی با امام حسین صحیح نیست
خود این قیاس هم شرک است
اگر برای من ثابت بشود که کسی حق است از او استقبال میکنم(نه استقبال ظاهری ها کلی گفتم)
اما به شرطی که ثابت بشود
این اثبات مستلزم خیلی چیزهاست
مانند عدم انجام هر کاری برای رسیدن و ماندن در حکومت
ولی فقیه یک اصل اساسی شیعه هست
اما ولی فقیه دارای شرایطی هست که برخی از انها در قانون اساسی نیز امده هست
کسی که بتواند شرایط را کسب کند ولی فقیه است
نه کسی که به دیگران بقبولاند که شرایط را کسب کرده است

فرقی هست میان کسب کردن و قبولاندن کسب کردن
همانند پول داشتن و گفتن این که پول دارم

با اون قسمت از نوشته هاتون کاملا موافقم...
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما چشم وگوش بسته کسی را به جای حق برگزیده اید
مقایسه هیچ کسی با امام حسین صحیح نیست
خود این قیاس هم شرک است
اگر برای من ثابت بشود که کسی حق است از او استقبال میکنم(نه استقبال ظاهری ها کلی گفتم)
اما به شرطی که ثابت بشود
این اثبات مستلزم خیلی چیزهاست
مانند عدم انجام هر کاری برای رسیدن و ماندن در حکومت
ولی فقیه یک اصل اساسی شیعه هست
اما ولی فقیه دارای شرایطی هست که برخی از انها در قانون اساسی نیز امده هست
کسی که بتواند شرایط را کسب کند ولی فقیه است
نه کسی که به دیگران بقبولاند که شرایط را کسب کرده است
فرقی هست میان کسب کردن و قبولاندن کسب کردن
همانند پول داشتن و گفتن این که پول دارم

اولا شرک یعنی شریک قائل شدن برای خداوندی خدا
حسین (ع) مقامی نزد خداوند دارد که جز 4 نفر دیگر هیچ کس ندارد
حسین (ع)مقامی نزد خداوند دارد که در عرش نام او آمده و او را صفینه نجات ادمیان خوانده
کسی نخواست و نمی خواهد و نمی تواند با حسین (ع) در مقام الهی مقاسیه کند.
این از این
لبیک گفتن
یعنی به دعوت او پاسخ مثبت دادن
آیا هدف حسین (ع) که همه چی خود را در این راه داد جز این است که آزادی و عدالت بر قرار شود و طنین لا اله الا الله بر سر زبان ها جاری شود
آیا جز این است
پس اینقدر نگویید که نباید این کار را کرد
شما می توانید در مورد حقانیت ایشون (آقای خامنه ای) بحث کنید
البته قبلش در مورد حقانیت نظام صحبت کنید.

می تونید؟
شروع کنید
آنجا هم گفتم یک تاپیک بزنید و شرط عدم توهین را قرار دهیدپ
آنگاه جواب خود را می گیرید
البته همه اینها در صورتی می تواند جواب بدهد که شما اسلام، شیعه، تشکیل حکومت اسلامی، تشکیل حکومت در زمان غیبت، تا بتوان به نتیجه ای رسید


در ضمن ولایت فقیه با ولایت فرد متفاوت است



کمی مابینشان فرق وجود دارد که تشخیص انها هم از هم ساده نیست



سیاست و سیاست بازی هم میان این دور ا چنان پیوند میدهد که نگو ونپرس

مشخصه که ولایت فقیه با فرد متفاوته
ما هم ولایت فقیه را پذیرفتیم
اگر بر فرض هم ایشون از فقاهت کنار بروند ولایت را از دست می دهند

در مورد سیاست هم هر چند اگر بد و بی پدر و مادر باشد
باید وارد شد و پاکش کرد
نه اینکه بشینیم و بگیم که نامرده و ..
 

mohamad javid

عضو جدید
کاربر ممتاز
ميگم چي ميشه به مسئول سايت دومنيك كه اين سايت مهندسان ايران ساپورت ميكنه........
بگيم يه بخش بذاره شما تقلب الله ها بريد اونجا و برا آقاتون تايپيك هوا كنيد...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا