تب خارج از کشور، تنها در ادبیات شفاهی و گفتمان برخی از مردم نیست.این عطش و اشتیاق بارها و بارها از طریق تبلیغ هایی که هر روز و هر روز در سطح خیابانها،پاسازها، مجلات و روزنامهها میبینیم به ما منتقل می شود؛ تبلیغ مارک کالاهایی که همگی از کشورهای دوردست یا خارج از مرز به دست ما می رسند.
بسیاری از خوانندهها و بازیگران به "مارک" پوشیدن معروفاند و این تلقی در ذهن مخاطب به وجود میآید که وقتی آن مارک را می پوشی، ارزشمند میشوی؛ وقتی بازیگر یا کارگردانی ساعتی را به مچ می بندد با لباس خاصی می پوشد یا بازیکن فوتبال و بازیگر مشهوری با خودرو اش عکس میگیرد و در فضای اینترنت دست به دست می چرخد، ذهن طرفداران و مخاطبانش را به سمت آن کالا می برد.
تبلیغهای بیلبوردی سطح شهر حتی به خوراکیها و ظروف هم رحم نمیکنند و به هر شکل کالای خارجی را برتر از کالاهای ایرانی نشان میدهند و دائم در ذهن مخاطب تداعی می شود که کشورهای تولید کننده برتری بیشتری دارند و تکنولوژی و آرامش و راحتی توام با نام آن کشورهاست.
این در شرایطی است که شاید این تبلیغات هیچگاه برای کالای ایرانی اتفاق نیفتاد و در میان هیایوی این تبلیغات،نفس های تولید داخلی به شماره بیافتد و اشتیاق مردم برای دیدار از خارج از مرزها و رویای دست یابی به زندگی بی دغدغه و بی نقص در ذهن ها تداعی شود. اما به راستی چهره واقعی این کشورها به زیبایی رنگ و لعاب تبلیغات است؟
منبع:http://www.news.niksalehi.com/view/023797.php
بسیاری از خوانندهها و بازیگران به "مارک" پوشیدن معروفاند و این تلقی در ذهن مخاطب به وجود میآید که وقتی آن مارک را می پوشی، ارزشمند میشوی؛ وقتی بازیگر یا کارگردانی ساعتی را به مچ می بندد با لباس خاصی می پوشد یا بازیکن فوتبال و بازیگر مشهوری با خودرو اش عکس میگیرد و در فضای اینترنت دست به دست می چرخد، ذهن طرفداران و مخاطبانش را به سمت آن کالا می برد.
تبلیغهای بیلبوردی سطح شهر حتی به خوراکیها و ظروف هم رحم نمیکنند و به هر شکل کالای خارجی را برتر از کالاهای ایرانی نشان میدهند و دائم در ذهن مخاطب تداعی می شود که کشورهای تولید کننده برتری بیشتری دارند و تکنولوژی و آرامش و راحتی توام با نام آن کشورهاست.
این در شرایطی است که شاید این تبلیغات هیچگاه برای کالای ایرانی اتفاق نیفتاد و در میان هیایوی این تبلیغات،نفس های تولید داخلی به شماره بیافتد و اشتیاق مردم برای دیدار از خارج از مرزها و رویای دست یابی به زندگی بی دغدغه و بی نقص در ذهن ها تداعی شود. اما به راستی چهره واقعی این کشورها به زیبایی رنگ و لعاب تبلیغات است؟


منبع:http://www.news.niksalehi.com/view/023797.php