ممکن است شما هم هرگاه نام پورشه را می شنوید، تصویر مدل 911 را در ذهن خود تداعی کنید! 911 بی شک یکی از جاودانه ترین مدل های پورشه بوده و همواره استایل یک پورشه ناب و اصیل را به نمایش گذاشته است. اگر مدل های مختلف 911 را از ابتدای تولید تاکنون مشاهده کنید متوجه خواهید شد شمایل کلی این خودرو در این سال ها تغییر چندانی پیدا نکرده و همواره سعی شده تا چهره اصیل آن دست نخورده باقی بماند. مدل های 911 همیشه با آخرین فناوری های روز به بازار عرضه می شوند و شکی نیست که جزو بهترین های صنعت خودروسازی هستند.

تعداد محدودی از مدل های قدیمی 911 در ایران موجود هستند اما کسی فکرش را نمی کرد بعد ده ها سال غیبت، باز هم پای مدل 911 به ایران باز شود تا اینکه مدل 2009 Cabriolet 4 Carrera به عنوان تنها 911 به دست نمایندگی پورشه در ایران عرضه شد. این مدل چهارچرخ متحرک به عنوانی ک رقیب قدرتمند برای SL500 در بازار داخلی ظاهر شد و از لحاظ قیمت نیز حدود 30 میلیون تومان ارزان تر از SL500 بود. این مدل طبق معمول از یک پیشرانه شش سیلندر بهره می گیرد و شتاب اولیه آن برابر 8/4 ثانیه است، به همین سبب در زمان عرضه در ایران، لقب سریع ترین اتومبیل بازار داخلی را به خود اختصاص داد. البته مدل کوپه این خودرو شتاب اولیه سریع تری داشته و هندلینگ آن نیز اندکی بهتر است که متاسفانه در بازار ایران عرضه نشد. با این حال اکنون نمایندگی پورشه در ایران اعلام کرده قصد دارد مدل Carrera S کاربرولت و همچنین کوپه را در کشور عرضه کند و البته هنوز زمان دقیقی برای آغاز فروش آن اعلام نکرده است.
با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه 911 معلوم شد بازهم استایل طراحی و پیکره اصلی 911 ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است. هرچند در نمای ظاهری هم، افزایش 100 میلی متری فاصله محورها و همچنین انجام تغییرات جزئی در طراحی چراغ ها، سپرها و اسپویلر عقب، کاملا مشهود است و بدین ترتیب مشخص می شود این بار پورشه سعی کرده ضمن حفظ سنت ها، دستی هم بر چهره همیشگی مدل 911 بکشد.
فرم سپر جلو به کلی تغییر کرده است و به نظر می رسد چراغ های دایره ای شکل سابق، کمی بیضی مانند شده اند. چراغ های LED Day Light نیز از دو طرف ورودی های هوا به سمت گوشه سپر، پیشروی کرده اند و با این تفاسیر، نمای جلوی 911 شباهت کمی با مدل Caymen پیدا کرده است. اولین نکته ای که در نمای جانبی توجه شما را به خود جلب می کند، ملایم شدن زاویه قوس سقف نسبت به مدل قبلی 911 بوده که پنجره عقب نیز با شیب کمتری در امتداد آن به سمت انتهای خودرو کشیده شده است و شما را به یاد اتومبیل های فست بک می اندازد. آینه های جانبی هم تغییر کرده و مانند همان نمونه ای است که روی مدل های جدید پورشه نصب می شود. در قسمت عقب نیز سعی شده با طراحی مجدد اسپویلر متحرک عقب و تغییر در زاویه شبکه های آن، حالت آیرودینامیک مناسب تری جهت هدایت هوا به سمت عقب ایجاد شود و همان طور که ملاحظه می کنید، چراغ ترمز سوم نیز به جای قسمت فوقانی اسپویلر، در میان شبکه های خروجی هوا جاسازی شده است. چراغ های عقب، فرم قبلی خود را حفظ کرده اند، با این تفاوت که ابعاد آن بسیار باریک تر شده و در نورپردازی آنها از سیستم LED خطی استفاده شده است. همچنین رینگ استاندارد این مدل، از نوع 20 اینچی است.