می دونستی که: زن می تواند ل خ ت مادر*** هم نماز بخونه

وضعیت
موضوع بسته شده است.

رز سیاه

عضو جدید
کاربر ممتاز
سنی ها هم که هر روز یه چیزی میسازن
دین رو کلا تغییر دادن
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادب گاهی در اطاعت هست.
این منطق شما الان شبیه منطق کسی هست که وقتی تو مسافرت بهش میگی باید نمازت رو شکسته بخونی ، میگه نه من نمیچسبه بهم و ... از این حرفای دایه مهربانتر از مادر بازی ها.
بابا اگر خدا دستورش اینه چشم اطاعت.
ما آدم ها خیلی جالبیم وقتی مریض هستیم و میریم پیش یک دکتر حاذق ، ایشونه هر چی بگه میگیم چشم. چرا؟ چون بهش اعتماد کردیم؟ چون میدونیم بهتر از تشخیص این بابا دیگه تشخیصی نیست. خودمون رو میسپریم به تیغ جراحیش حتی.
حالا به خداوند که میرسه تا میگه خدا فرموده فلان آدمها سریع میان جلوی حرف خدا جبهه میگیرن.
اعتماد نداری به خالق آسمان و زمین ای بنی آدم؟ اعتماد نداری به کسی که تو رو خلق کرده؟مغرور شدی نسبت به خدای کریمت؟ یعنی کسی که تو رو خلق کرده حتی اندازه کسی نیست که فقط یه علم مختصری نسبت به بدن تو داره؟ اون رو بدون چون و چرا قبول می کنی ولی اینجا که خدا میگه این کار رو بکن و اون کار رو نکن براش ان قلت میاری و دم از انا رجل بازی میزنی؟
خدا کنه ما هم نسبت به خالقمان روزی این معرفت رو داشته باشیم که بگیم:
خدا گفته فلان کار رو انجام بده ؛ چشم.
خدا گفته فلان کار رو انجام نده ؛ چشم.
:surprised:
مگه هر چی میان به دروغ میگن آدم باید بگه چشم
از کجا میدونی این حکم خداوند که زن در موقع نماز حجاب داشته باشه ؟ یه آیه ی قرآن در این رابطه بیار تا من به خدا بگم چشم
نمی تونم به حرف هر کسی که از جاش بلند میشه و 1 متر پارچه دور سرش می بنده بعنوان حرف خدا اعتماد کنم
ما به حرفهای خدا میگیم چشم اما به حرف های نا به جای بندگان خدا مثل افراد زود باور نمی گیم چشم
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
محرم هست. اما نزاکت باید رعایت بشه.
پدر و برادر آدمم محرمه. آدم باس *** تو خونه راه بره؟
یعنی مردها خیلی بی نزاکتن که با یه لباس زیر هم میتونن نماز میخونن؟
بحث این نیستش که
بحث اینه که خدا گفته من اینجوری می خوام مام می گیم باشه
میشه بگید کجا گفته؟
فلسفه ی حجاب در نماز برای تمرین حجابه.
وقتی خداوند میگه اگه بر بنده ام سخت نبود مسواک زدن قبل هر نماز رو بر آن واجب میکردم و یا عطر زدن و لباس تمیز پوشیدن چقدر به ارزش اش اضافه میکنه باید بفهمیم که فلسفه ی نماز یعنی رشد.چه از لحاظ جسمی چه معنوی.
حجاب هم همینه.خداوند وقتی میگه من اینطور میپسندم که تو در موقع نماز با لباس پوشیده بیای یعنی در اجتماع هم بهتره پوشیده باشی جلوی بقیه آدمها چون به صلاح توئه.(اینکه میگم بهتره بخاطر اینه که من کلا به باید اعتقاد ندارم،اگه بایدی در کار بود وجود اختیار معنی نداشت)
زن که تمام مدت روز بیرون از خونه و تو خونه جلو نامحرم و ... داره تمرین و عمل میکنه!! دیگه تمرینش سر نماز واسه چیه؟ 13-14 ساعت در روز تمرین کمه؟!
اقایونم که از همه چی راحتن و در نتیجه نیازی هم به تمرین ندارن!!
 

میقات

عضو جدید
من در اینکه قرآن منبعه حرفی ندارم ولی گفتم در باره ی این موضوع از قرآن برام حرفی بیار;)
ببینید خداوند برای این منبع (قرآن) ،مفسر هم گذاشته و مجری هم گذاشته.
مثلاً درباره اینکه در نماز باید تسبیحات اربعه را آهسته گفت و یا حمد و سوره نمازهای ظهر و عصر را آهسته قرائت کرد ، وضو را به چه شکل باید گرفت،
و علت اینکه چرا بعضی نمازها را باید 4 رکعت و بعضی را 3 رکعت و بعضی را 2 رکعت خواند چیزی نیامده در قرآن.
بلکه در اینگونه موضوعات ما باید به فرموده پیامبر تاسی کنیم؛ که وقتی از وجود پربرکتشان پرسیدند در رابطه با این نوع مسائل در نماز؛ آن حضرت فرمودند:

"صلّوا کما رأیتمونی اصلّی؛ هر جوری که نماز می خوانم شما نیز بخوانید". بحارالانوار، ج 82، ص 279.

خدا هم بارها در قرآن دستور بر این داده که از پیامبر اطاعت و تبعیت کنید. او فرستاده خداست و آگاهترین افراد به دستور خداست. اگر می خواهید واقعاً محبوب و سالک راه من باشید از این اسوه حسنه و این خُلق عظیم(پیامبر) پیروی کنید. این پیامبر طبق فرموده خدا در سوره نجم هرگز سخنی از خود و هوی
و هوس بر زبان نرانده:

سوره نجم آیات 1-5:
"سوگند به ستاره هنگامى كه افول مى‏كند، (1) كه هرگز دوست شما ( محمد «ص‏») منحرف نشده و مقصد را گم نكرده است، (2)و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‏گويد! (3)آنچه مى‏گويد چيزى جز وحى كه بر او نازل شده نيست! (4)آن كس كه قدرت عظيمى دارد ( جبرئيل امين) او را تعليم داده است; (5)"

خوب وقتی پیامبر (ص) به بانوان اسلام دستور می دهد اینگونه نماز بخوانید و با این شرایط ؛ دیگه دعوا سر چی هست؟
آن کسی که خدا را دوست داره و می خواهد بنده اون باشه و پیرو فرامین خدا باشه باید پیرو رسول خدا هم باشه . به خانه امن الهی کسی می تواند راه پیدا کند که از راهش و از دربش وارد شه.
خدا بعضی چیزها را بر بعضی دیگر شرافت داده: انسانها را بر بقیه جانداران؛ پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاکش را بر بقیه انسانها ؛ عالم را بر جاهل.؛ بینا و شنوا( به حقایق )را به کور و ناشنوا( به حقایق) و همچنین در تمام عبادات هم نماز را شرافت داده و فرموده:

و اقم الصلاة ان الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر و لذکر الله اکبر و الله يعلم ما تصنعون
آنچه را از كتاب (آسمانى) به تو وحى شده تلاوت كن، و نماز را برپا دار، كه نماز (انسان را) از زشتيها و گناه بازمى‏دارد، و ياد خدا بزرگتر است; و خداوند مى‏داند شما چه كارهايى انجام مى‏دهيد! (عنکبوت-45)

ملاحظه می کنید این نماز هست که چنین آثاری بر آن مترتب است و ذکر بزرگ خداست. به مفهوم این آیه توجه کنید: نماز بگزار تا تو را از فحشاء و منكر باز بدارد، بلكه آنچه عايد تو مى كند بيش از اين حرفها است ، چون مهم تر از نهى از فحشاء و منكر اين است كه : تو را به ياد خدا مى اندازد، و اين مهم تر است ، براى اينكه ذكر خدا بزرگترين خيرى است كه ممكن است به يك انسان برسد، چون ذكر خدا كليد همه خيرات است ، و نهى از فحشاء و منكرات نسبت به آن فايده اى جزئى است.

حرف آخرم این است که این نماز که آنقدر هم مهم است و خیرات درونش است پس حتماً شرایطش فرق داره .
من و شما زیر دوش در حمام هم میتونیم به یاد خدا باشیم و ذکر خدا رو بگیم و خیلی خوب هم هست و خدا از انسانهایی که در همه حال به تفکر درباره مخلوقات ونشانه های های خدا و همچنین به یاد خدا هستند ودر کارهایشان توکل به او می کنند به نیکی یاد می کند. و کلاً می فرماید: " و ما به او از رگ قلبش نزديكتريم! (ق-16)"
من وشما در همه حال می توانیم با خدای خود صحبت کنیم و مناجات کنیم. ولی خدا ذکر بزرگش رو در نماز گذاشته. پس باید بنده برای انجام این ذکر عظیم یک سری شرایط داشته باشد و با شرایط خاص که رسول الله (ص) بیان کرده و امر کرده اند خود را محیا کند برای ایستادن در برابر خدای متعال.
 
آخرین ویرایش:

میقات

عضو جدید
اما آیاتی درباره حجاب در قرآن هست که اون دیگه از بحث خارج هست چون کلاً وارد مبحث حجاب باید بشیم. خواستید ورود می کنیم.
من چون شما گفتد از قرآن اثبات کن برایتان اثبات کردم که فرموده رسول اکرم خود وحی است و اینکه ایشان در زمان حیات مبارکشان دستور بر پوشش خانم ها در نماز و حد و حریم این پوشش داده جز وحی چیزی نبوده و آموزه و دستوری بوده از سمت خدا.
به هر حال من نمیدونم آیا دوستان، دیگر می خواهند با خدا در این باره بحث کنند و یا نه؟
حتماً مهندسان عزیز می دانند که خدا خالق هست و ما مخلوق؛ و بهترین کسی که شناخت و معرفت به شیء خلق شده ای دارد خالق آن شیء خلق شده است.
که درباره انسانها آن خالق خداوند جل و اعلاء هست.


و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ


وَ صَلَّ اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ اَهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین


وَالَّعنَۀُ عَلی أعدائِهِم أجمَعین مِنَ الانَ اِلی قِیامِ یُومِ الّدین
 

آتشگاه

عضو جدید
اما آیاتی درباره حجاب در قرآن هست که اون دیگه از بحث خارج هست چون کلاً وارد مبحث حجاب باید بشیم. خواستید ورود می کنیم.
من چون شما گفتد از قرآن اثبات کن برایتان اثبات کردم که فرموده رسول اکرم خود وحی است و اینکه ایشان در زمان حیات مبارکشان دستور بر پوشش خانم ها در نماز و حد و حریم این پوشش داده جز وحی چیزی نبوده و آموزه و دستوری بوده از سمت خدا.
به هر حال من نمیدونم آیا دوستان، دیگر می خواهند با خدا در این باره بحث کنند و یا نه؟
حتماً مهندسان عزیز می دانند که خدا خالق هست و ما مخلوق؛ و بهترین کسی که شناخت و معرفت به شیء خلق شده ای دارد خالق آن شیء خلق شده است.
که درباره انسانها آن خالق خداوند جل و اعلاء هست.


و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ


وَ صَلَّ اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ اَهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین


وَالَّعنَۀُ عَلی أعدائِهِم أجمَعین مِنَ الانَ اِلی قِیامِ یُومِ الّدین
شما از قرآن در باره ی حجاب هیچی نیاوردید و طرز نماز خواندن
ببینید خداوند برای این منبع (قرآن) ،مفسر هم گذاشته و مجری هم گذاشته.
مثلاً درباره اینکه در نماز باید تسبیحات اربعه را آهسته گفت و یا حمد و سوره نمازهای ظهر و عصر را آهسته قرائت کرد ، وضو را به چه شکل باید گرفت،
و علت اینکه چرا بعضی نمازها را باید 4 رکعت و بعضی را 3 رکعت و بعضی را 2 رکعت خواند چیزی نیامده در قرآن.
بلکه در اینگونه موضوعات ما باید به فرموده پیامبر تاسی کنیم؛ که وقتی از وجود پربرکتشان پرسیدند در رابطه با این نوع مسائل در نماز؛ آن حضرت فرمودند:

"صلّوا کما رأیتمونی اصلّی؛ هر جوری که نماز می خوانم شما نیز بخوانید". بحارالانوار، ج 82، ص 279.

خدا هم بارها در قرآن دستور بر این داده که از پیامبر اطاعت و تبعیت کنید. او فرستاده خداست و آگاهترین افراد به دستور خداست. اگر می خواهید واقعاً محبوب و سالک راه من باشید از این اسوه حسنه و این خُلق عظیم(پیامبر) پیروی کنید. این پیامبر طبق فرموده خدا در سوره نجم هرگز سخنی از خود و هوی
و هوس بر زبان نرانده:

سوره نجم آیات 1-5:
"سوگند به ستاره هنگامى كه افول مى‏كند، (1) كه هرگز دوست شما ( محمد «ص‏») منحرف نشده و مقصد را گم نكرده است، (2)و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‏گويد! (3)آنچه مى‏گويد چيزى جز وحى كه بر او نازل شده نيست! (4)آن كس كه قدرت عظيمى دارد ( جبرئيل امين) او را تعليم داده است; (5)"

خوب وقتی پیامبر (ص) به بانوان اسلام دستور می دهد اینگونه نماز بخوانید و با این شرایط ؛ دیگه دعوا سر چی هست؟
آن کسی که خدا را دوست داره و می خواهد بنده اون باشه و پیرو فرامین خدا باشه باید پیرو رسول خدا هم باشه . به خانه امن الهی کسی می تواند راه پیدا کند که از راهش و از دربش وارد شه.
خدا بعضی چیزها را بر بعضی دیگر شرافت داده: انسانها را بر بقیه جانداران؛ پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاکش را بر بقیه انسانها ؛ عالم را بر جاهل.؛ بینا و شنوا( به حقایق )را به کور و ناشنوا( به حقایق) و همچنین در تمام عبادات هم نماز را شرافت داده و فرموده:

و اقم الصلاة ان الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر و لذکر الله اکبر و الله يعلم ما تصنعون
آنچه را از كتاب (آسمانى) به تو وحى شده تلاوت كن، و نماز را برپا دار، كه نماز (انسان را) از زشتيها و گناه بازمى‏دارد، و ياد خدا بزرگتر است; و خداوند مى‏داند شما چه كارهايى انجام مى‏دهيد! (عنکبوت-45)

ملاحظه می کنید این نماز هست که چنین آثاری بر آن مترتب است و ذکر بزرگ خداست. به مفهوم این آیه توجه کنید: نماز بگزار تا تو را از فحشاء و منكر باز بدارد، بلكه آنچه عايد تو مى كند بيش از اين حرفها است ، چون مهم تر از نهى از فحشاء و منكر اين است كه : تو را به ياد خدا مى اندازد، و اين مهم تر است ، براى اينكه ذكر خدا بزرگترين خيرى است كه ممكن است به يك انسان برسد، چون ذكر خدا كليد همه خيرات است ، و نهى از فحشاء و منكرات نسبت به آن فايده اى جزئى است.

حرف آخرم این است که این نماز که آنقدر هم مهم است و خیرات درونش است پس حتماً شرایطش فرق داره .
من و شما زیر دوش در حمام هم میتونیم به یاد خدا باشیم و ذکر خدا رو بگیم و خیلی خوب هم هست و خدا از انسانهایی که در همه حال به تفکر درباره مخلوقات ونشانه های های خدا و همچنین به یاد خدا هستند ودر کارهایشان توکل به او می کنند به نیکی یاد می کند. و کلاً می فرماید: " و ما به او از رگ قلبش نزديكتريم! (ق-16)"
من وشما در همه حال می توانیم با خدای خود صحبت کنیم و مناجات کنیم. ولی خدا ذکر بزرگش رو در نماز گذاشته. پس باید بنده برای انجام این ذکر عظیم یک سری شرایط داشته باشد و با شرایط خاص که رسول الله (ص) بیان کرده و امر کرده اند خود را محیا کند برای ایستادن در برابر خدای متعال.
در این آیات هیچ حرفی در مورد کفن پیچ شدن زنان در موقع نماز خواندن نگفته و در اون حدیث بالایی پیامبر فقط در مورد نحوه ی نماز خواندن حرفی زده شده نه بیشتر
عزیزم من در مورد حجاب زنان در نماز از شما پرسیدم نه در باره فواید نماز:gol:
 

میقات

عضو جدید
میشه دقیقا اون آیه ای که خدا گفته که فقط زن باید حجاب داشته باشه رو برام بیاری ممنون میشم

ببینید شما سوال اولتون این بود که آیه ای که خدا در قرآن امر بر وجوب حجاب زن در موقع نماز کرده را من به شما نشان بدهم . درسته؟ اگر من منظورتون رو خوب درک نکردم بفرمایید.(چون بحث این تاپیک هم درباره حجاب در نماز بود)
 

میقات

عضو جدید
شما از قرآن در باره ی حجاب هیچی نیاوردید و طرز نماز خواندن

در این آیات هیچ حرفی در مورد کفن پیچ شدن زنان در موقع نماز خواندن نگفته و در اون حدیث بالایی پیامبر فقط در مورد نحوه ی نماز خواندن حرفی زده شده نه بیشتر
عزیزم من در مورد حجاب زنان در نماز از شما پرسیدم نه در باره فواید نماز:gol:


ما مگر چیزی نداریم به عنوان استدلال استنتاجی؟ من عرض کردم خدمتتان خدا فرموده: اطیعوا الرسول ؛ خوب از آن طرف هم داریم که پیامبر در دوره حیاتش برای خانم ها اینگونه مقرر کرده بود که موقع نماز بدینگونه باشند. این دیگه شیعه و سنی نداره .
پیغمبر به عنوان رسول خدا پیام خدا را به مردم داده و به همه خانم های آن زمان هم شیوه واحکام نماز برای خانم ها رو توضیح داده.
در هر جای این کره خاکی هر خانمی با هر مذهبی در اسلام باشد موقع نماز خواندن یک لباس میپوشه که همه جای بدنش رو بپوشونه و یک روسری و یا مقنعه هم سرشون می کنه.( این دیگر حداقلش هست). حالا یک جاهایی مثل ایران که حیا خانم ها بیشتر هست. عُرف هست که چادر رو هم بر سر بگذارند به خاطر دلایل مختلف و یکی از آن این است که موقع رکوع و سجده از نگاه ها حفظ شوند و یا اینکه خودشون اینطوری آرامش بیشتری دارد.
حالا اگر شما بهش میگویید کفن پیچ ؛ خوب هر چی صلاح می دونی.

به نظرم باید این مطالبی که نوشته ام را با عمق بیشتری مطالعه کنید و فقط معنای ظاهری عبارات فرموده شده توسط نبی مکرم اسلام(ص) را مد نظر قرار ندهید.

ما که نمیتونیم لجاجت داشته باشیم . مثلا بگویم در کجای قرآن صیغه خطبه عقد آمده ؟
حالا چون دقیقاً صیغه خطبه عقد نیامده در قرآن ، خوب پس ما صیغه عقد رو قبول نداریم و میلیاردها نفر هم که با این صیغه که بر اساس فرموده رسول اکرم (ص) است ازدواج کردند ...............
 

آتشگاه

عضو جدید
ببینید شما سوال اولتون این بود که آیه ای که خدا در قرآن امر بر وجوب حجاب زن در موقع نماز کرده را من به شما نشان بدهم . درسته؟ اگر من منظورتون رو خوب درک نکردم بفرمایید.(چون بحث این تاپیک هم درباره حجاب در نماز بود)
بله سوال من رو کامل فهمیده اید ولی مساله اینجاست که شما از پیامبر برای من حدیث آوردید نه از قرآن آیه ای
وقتی در یک شب 4500 حدیث جعل میشه پس برای اثبات حرفاتون از حدیث استفاده نکنین لطفا:gol:
 

میقات

عضو جدید
ببینید من الان دارم میرم مسجد . اگر اجازه بفرمایید انشا الله ساعت 3 که برگشتم بقیه جریان رو خدمتتون عرض میکنم.
 

میقات

عضو جدید
بله سوال من رو کامل فهمیده اید ولی مساله اینجاست که شما از پیامبر برای من حدیث آوردید نه از قرآن آیه ای
وقتی در یک شب 4500 حدیث جعل میشه پس برای اثبات حرفاتون از حدیث استفاده نکنین لطفا:gol:

فسئلوا اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون (نحل-43)(انبیاء-7)
پس اگر نمى‏دانيد از پژوهندگان كتابهاى آسمانى جويا شويد


انسانهای ناآگاه برای رفع جهل خود باید در امور به عالمان مراجعه کنند. این در اصطلاح فقهی رجوع غیر خبره به خبره نامیده می شود. بنابراین مسئله «رجوع به متخصصان» در هر موضوعی امری پذیرفته شده و عقلائی است هم در امور دین و هم در غیر آن.

این هم منطقی نیست ،که چون از یک چیزی تقلبی اش در بازار بود کلاً جوامع بشری از آن شیء استفاده نکنند. بلکه می روند جستجو می کنند و آن اجناس اصل را با جستجو و مشاوره از خبرگان در آن امر پیدا می کنند و از آن استفاده می نمایند.

ببینید تمام عقلا و عرفا مثل مولانا و سعدی و حافظ و فردوسی و ... که جزو خیرخواهان بشر در این عصر شناخته می شوند در بیان خیلی از موضوعاتشان از حدیث رسول اکرم (ص) استفاده می کردند و تاءسی می جستند.

این صحبت شما بدور از عقل و منطق هست متاسفانه ؛ "که چون بین کلی حدیث درست ، یک سری نادرست هم هست ، پس باید کلاً گذاشت حدیث رو کنار."
مگر خدا نفرموده:

فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه اولئك الذين هداهم الله و اولئك هم اولوا الالباب (زمر-17و18)
پس بندگان مرا بشارت ده! همان كسانى كه سخنان را مى‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‏كنند; آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.


پس چرا نمی روید از متخصصان علوم حدیث که در علم درایه و رجال تخصص دارند، سوال نمی کنید؟ تا مشخص شود کدام جعلی و کدام درست است. مگر خدا به شما مجوز نداده؟
خدا که می فرماید:
"پس اگر نمى‏دانيد از پژوهندگان كتابهاى آسمانى جويا شويد "( (نحل-43)(انبیاء-7))

خدای ناکرده قصد توهین ندارم ولی سخن شما من رو یاد خوارج می اندازد که می گفتند : (حسبنا کتاب الله ؛ کتاب خدا برای ما کفایت می کند)
و با همین منطق کاری که نبایدمی کردند رو انجام دادند و علی(ع) و تمام عقلای تاریخ را با کج فهمیشان خون به دل کردند.

شما بفرمایید پیامبری که دیگر با منطق شما ، سخنش و قولش در بین ما معتبر نیست چه ارزشی دارد؟ الان شما از رسول اکرم (ص) در کجا استفاده می کنید؟ آیا کلاً نگاهتان در زندگی به فرموده های آن جناب توامان با این منطق است؟
مگراز قرآن منبع نخواستید؟می دانید قرآن چه می فرماید در این رابطه؟ آیا قرآن نمی فرماید:

لقد كان لكم في رسول الله اسوة حسنة لمن كان يرجوا الله و اليوم الآخر و ذكر الله كثيرا (احزاب-21)
مسلما براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى بود، براى آنها كه اميد به رحمت خدا و روز رستاخيز دارند و خدا را بسيار ياد مى‏كنند.


و یا در جای دیگر نمی فرماید:

و انك لعلى خلق عظيم (4)
و تو اخلاق عظيم و برجسته‏اى دارى!


آیا این همه ارزش آن انسان والا فقط برای 23 سال است؟
آیا خدا عزیزترین مخلوقش را با بردنش به اتمام رسانید و بقیه انسانهای اعصار بعد را از
بهره مندی از سخنانش محروم کرد؟
یک چیزی خیلی واضح است : کسی که قرآن را قبول داشته باشد نمی تواند بگوید من احادیث را مردود میشمارم بخاطر بعضی حدیث معجول.
شما برای استفاده و فهم با عمق بیشتر از آیات خدا چاره ای نداری جز رفتن پیش پاکان و از علم آنها استفاده کردن.
مگر می شود به عمق معنوی و فهم در درجات بالای قرآن کسی دست یابد جز کسانی که خدا درباره شان فرموده:

لا يمسه الا المطهرون (واقعه-79)
و جز پاكان نمى‏توانند به آن دست زنند ( دست يابند).


از رسول الله و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) چه کسی بالاتر و آگاهتر به کتاب آسمانی و راستی مطهر تر از این بزرگواران چه کسانی هستند؟ مگر خداوند نفرموده:

انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا (احزاب-33)
خداوند فقط مى‏خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملا شما را پاك سازد.



در آخر این وصیت رسول الله(ص) را باز یادآوری می کنم که فرمودند:

«اني تارک فيکم الثقلين ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدي – احدهما اعظم من الاخر کتاب الله حبلٌ ممدود من السماء الي الارض، و عترتي اهل بيتي، و لن يفترقا حتي يردوا علي الحوض فانظروا کيف تخلفوني فيهما.»
«من در بين شما دو چيز گرانقدر را مي گذارم که تا وقتي به آن دو تمسک جوييد، بعد از من گمراه نمي شويد يکي از آن دو از ديگري بزرگتر است : کتاب خدا که طناب کشيده شده از آسمان به زمين است و عترت من خاندان من و از يکديگر جدا نمي شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند. پس بنگريد که در نبود من (به جاي من) چگونه با آنان رفتار مي کنيد. »





 

میقات

عضو جدید
آیا شما در این 1400 سال موردی را سراغ داری که کس گفته باشه که زن میتواند بدون حجاب نماز بخواند؟
می دونی از این چی استنباط میشه؟ اینکه این دستور رسول خدا نه تنها زمان خود ایشان و بلکه بعد از ایشان هم هیچ اختلاف درونش نبوده این جزو احکام و دستوراتی هست که همه مذاهب بر سر آن اتفاق نظر دارند.
حتی در جاهایی مثل سوریه که خانم ها مسلمان بعضا بدون حجاب در اجتماع ظاهر میشوند موقعی که بخواهند نماز بخوانند حجاب اسلامی را رعایت می کنند.
خوب اگر جزو مواردی بود که به نظر یک مذهب، دارای شک و شبهه بود، حداقل یکی از مذاهب اسلامی حکم بر عدم وجوب حجاب در نماز می داد.
 

آتشگاه

عضو جدید
اولا ممنون از اینکه بنده رو با خوارج مقایسه کردید در این صورت بنده هم قصد توهین ندارم ولی شما هم حرفتون مثل معاویه هست که هرکس برخلاف نظر اون حرف می زد طرفدار علی و فرزندانش بود و باید کشته میشد
من حرفم اینه آیا خداوند در قرآنش در مورد اینکه زن در موقع نماز خواندن باید حجاب داشته باشد حرفی زده یا نه
بله اگه این حرفو خود من از علی می شنیدم اصلا شک نمی کردم ولی در زمان حال کسی رو مثل علی داریم که بدون شک بهش اقتدا کنیم فکر نمی کنم مثل علی وجود داشته باشه
حرف من اینه که در زمانی که این همه حدیث جعلی وجود داره نمی شه به همه ی حدیث ها اطمینان کرد
به نظر من مسئله حجاب فقط برای محدود کردن زنها بوجود آمده و بس
 

آتشگاه

عضو جدید
یک امتیاز که مذهب تشیع نسبت به تسنن داره احکام ثانویه
مسئله ی حجاب از اصول دین نیست که نشه عوضش کرد بلکه اصلا مسئله ایه که بعدا به وجود آمده و نه پیامبر و نه ائمه اون رو به وجود نیاوردند پس می شه عوضش کرد و دستکاریش کرد مثل بیشتر کشورهای اسلامی تازه مذهب ما پیشروی احکام ثانویه و خیلی از احکام 1400 سال پیشو عوض کرده پس واسه اینم می تونه:gol:
 

میقات

عضو جدید
بله سوال من رو کامل فهمیده اید ولی مساله اینجاست که شما از پیامبر برای من حدیث آوردید نه از قرآن آیه ای
وقتی در یک شب 4500 حدیث جعل میشه پس برای اثبات حرفاتون از حدیث استفاده نکنین لطفا:gol:

این هم آیه ای از قرآن
آیات 30 و31 سوره نور:

اول خطاب به آقایان:

قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم ذلك ازكى لهم ان الله خبير بما يصنعون
به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و عفاف خود را حفظ كنند; اين براى آنان پاكيزه‏تر است; خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است!



وبعد خطاب به خانم ها:

و قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن و لا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها و ليضربن بخمرهن على جيوبهن و لا يبدين زينتهن الا لبعولتهن او آبائهن او آباء بعولتهن او ابنائهن او ابناء بعولتهن او اخوانهن او بني اخوانهن او بني اخواتهن او نسائهن او ما ملكت ايمانهن او التابعين غير اولي الاربة من الرجال او الطفل الذين لم يظهروا على عورات النساء و لا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن و توبوا الى الله جميعا ايها المؤمنون لعلكم تفلحون

و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر گردن خويش [فرو] اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش] خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه [از زن] بى‏نيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‏اند آشكار نكنند و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد اى مؤمنان همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه كنيد اميد كه رستگار شويد 31



نگاه کن دوست عزیز. اگر متوجه بشوی خدا درباره مردها فرموده:
1-چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند
2-عفاف خود را حفظ كنند;

حالا در باره زنان فرموده:
1-ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند
2-پاكدامنى ورزند
3-زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست
4- بايد روسرى خود را بر گردن خويش [فرو] اندازند
5-زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش] خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه [از زن] بى‏نيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‏اند آشكار نكنند
6- پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد .

حالا این مورد رو بسط بده به نماز ؛ میبینی به خانم ها 6 مورد را تذکر داده و به آقایان 2 مورد.
خوب ؛جواب چی میشه؟
 

آتشگاه

عضو جدید
خوب عزیزم حالا جواب این یکی
اولا چیزایی که تو پرانتز زدی کلماتیه که حدس زده می شه
خدا می فرماید که عفاف داشته باشید ما همه اینو قبول داریم
می فرماید که رو سری را بر گردن اندازید ................نه بر سر ( عزیزم بر گردن) پس لازم نیست بر سر انداخته و مو ها مخفی گردد خداوند می خواد که زنها بدنشونو بپوشونن اونم به علت فرهنگ وحشیانه ی اعراب بوده نه موی سرشونو
عزیزم شما که این کلمات رو می خونی برو تو نخش و کامل درکشون کن زمان وحی این آیاتو در نظر بگیر آیا اگر پیامبر اکنون مبعوث می کردند هم همین آیات رو می گفتند قطعا نه
مطمئن باش در باره ی اینترنت و کامپیوتر و هزاران مسئله ی علمی هم بحث می کردند
به خدا مذهب ما خیلی مذهب خوبیه که احکام ثانوی رو داره
فقط یه کم فکر کردن می خواد
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
این هم آیه ای از قرآن
آیات 30 و31 سوره نور:

اول خطاب به آقایان:

قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم ذلك ازكى لهم ان الله خبير بما يصنعون
به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و عفاف خود را حفظ كنند; اين براى آنان پاكيزه‏تر است; خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است!


وبعد خطاب به خانم ها:

و قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن و لا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها و ليضربن بخمرهن على جيوبهن و لا يبدين زينتهن الا لبعولتهن او آبائهن او آباء بعولتهن او ابنائهن او ابناء بعولتهن او اخوانهن او بني اخوانهن او بني اخواتهن او نسائهن او ما ملكت ايمانهن او التابعين غير اولي الاربة من الرجال او الطفل الذين لم يظهروا على عورات النساء و لا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن و توبوا الى الله جميعا ايها المؤمنون لعلكم تفلحون

و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر گردن خويش [فرو] اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش] خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه [از زن] بى‏نيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‏اند آشكار نكنند و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد اى مؤمنان همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه كنيد اميد كه رستگار شويد 31



نگاه کن دوست عزیز. اگر متوجه بشوی خدا درباره مردها فرموده:
1-چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند
2-عفاف خود را حفظ كنند;

حالا در باره زنان فرموده:
1-ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند
2-پاكدامنى ورزند
3-زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست
4- بايد روسرى خود را بر گردن خويش [فرو] اندازند
5-زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش] خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه [از زن] بى‏نيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‏اند آشكار نكنند
6- پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد .

حالا این مورد رو بسط بده به نماز ؛ میبینی به خانم ها 6 مورد را تذکر داده و به آقایان 2 مورد.
خوب ؛جواب چی میشه؟
ولی در مورد نماز حرفی نزده؟
گفته زینت ها آشکار نشود زینت هم میشه طلا و جواهر یا هر چیزی که زن ازش استفاده می کنه حرفی از بدن نزده؟
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک امتیاز که مذهب تشیع نسبت به تسنن داره احکام ثانویه
مسئله ی حجاب از اصول دین نیست که نشه عوضش کرد بلکه اصلا مسئله ایه که بعدا به وجود آمده و نه پیامبر و نه ائمه اون رو به وجود نیاوردند پس می شه عوضش کرد و دستکاریش کرد مثل بیشتر کشورهای اسلامی تازه مذهب ما پیشروی احکام ثانویه و خیلی از احکام 1400 سال پیشو عوض کرده پس واسه اینم می تونه:gol:
مراجع نمی خوان تغییرش بدن
دین یهود که توش چیزی به نام احکام ثانویه وجود نداره خیلی از احکامش طبق روز توسط خاخام ها تغییر کرده اما اسلام که تاکید بر احکام ثانویه داره تغییرش نمی دن چون منافع خودشون در خطر میوفته
اما جایی که طبق منافعشون باشه تغییر میدن آخرش هم نام روحانی آگاه میگیرن مثل مساله ی توتون و تنباکو که هی تو تاریخ ازش یاد می کنن:razz:
 

میقات

عضو جدید
یک امتیاز که مذهب تشیع نسبت به تسنن داره احکام ثانویه
مسئله ی حجاب از اصول دین نیست که نشه عوضش کرد بلکه اصلا مسئله ایه که بعدا به وجود آمده و نه پیامبر و نه ائمه اون رو به وجود نیاوردند پس می شه عوضش کرد و دستکاریش کرد مثل بیشتر کشورهای اسلامی تازه مذهب ما پیشروی احکام ثانویه و خیلی از احکام 1400 سال پیشو عوض کرده پس واسه اینم می تونه:gol:
من شما رو مقایسه نکردم و به هیچ وجه قصد توهین ندارم اما قبول کنید حرفتان را اگر به عربی ترجمه می کردیم مگر همان نمیشد.( حسبنا کتاب الله)
خداوند تنها برای سر سجاده که نیست که صحبت هایش و دستوراتش را محصور کند به نماز و سجاده. خدا همانطور که اشاره شد درباره کل بحث حجاب زن در اجتماع و خانواده کلیاتی را بیان فرموده.
شما شک نداشته باشید که تا آخر دنیا مثل امیر المومنین زاییده نمی شود. من هم قبول دارم که نمی شود به همه حدیثها اعتماد کرد. تا اینجا هم عقیده. اما مگر ما نمی گوییم که از علی (ع)و اولاد معصومش تبعیت می کنیم.و آنها ائمه ما هستند؟ مگر امام عصر(عج) در جواب کسانی که عرض کردند بعد از غیبت کبری ایشان ما چگونه بهرمند شویم از ایشان و چگونه هدایت شویم. در نامه شریفشان نفرمودند:
«در کار‌ها و حوادثی که بعد از این برای شما مردم پیش خواهد آمد و ممکن است که خیر و شر خویش را ندانید، به گویندگان گفتار و احادیث ما خاندان رسالت، که حجت من بر شما هستند و من نیز حجت خدا بر ایشان می‌باشم، مراجعه کنید.»
من مخالفم با این که می فرمایید ؛خدا تا حالا چه کسی خواسته هدایت بشه و از خدا خواسته برای اویک راهنما قرار بده را ،سرگردان گذاشته که بخواهد با من و شما این رفتار رو داشته باشد.
و اما درباره اینکه حجاب آیا اولیه هست و یا ثانویه؟
من یک مسئله ای عرض کنم. اولاً آن تمام کشورهای اسلامی که نام بردید همه سنی هستند .
ثانیاً من تا به حال ندیدم که عالمان شیعه ( ادام الله توفیقاتهم ) حکم بر عدم لزوم حجاب برای زن داده باشند.
 

میقات

عضو جدید
خوب عزیزم حالا جواب این یکی
اولا چیزایی که تو پرانتز زدی کلماتیه که حدس زده می شه
خدا می فرماید که عفاف داشته باشید ما همه اینو قبول داریم
می فرماید که رو سری را بر گردن اندازید ................نه بر سر ( عزیزم بر گردن) پس لازم نیست بر سر انداخته و مو ها مخفی گردد خداوند می خواد که زنها بدنشونو بپوشونن اونم به علت فرهنگ وحشیانه ی اعراب بوده نه موی سرشونو
عزیزم شما که این کلمات رو می خونی برو تو نخش و کامل درکشون کن زمان وحی این آیاتو در نظر بگیر آیا اگر پیامبر اکنون مبعوث می کردند هم همین آیات رو می گفتند قطعا نه
مطمئن باش در باره ی اینترنت و کامپیوتر و هزاران مسئله ی علمی هم بحث می کردند
به خدا مذهب ما خیلی مذهب خوبیه که احکام ثانوی رو داره
فقط یه کم فکر کردن می خواد

آیا در پیشگاه خدا عزیزتر از حضرت محمد(ص) موجودی را قائل هستی؟ میدانی خدا چه مجازاتی در نظر گرفته برای کسی که بخواهد یک کلام به خدا ببندد؟ میبینی آدم اگر بخواهد شدت و قاطعیت در یک موضوع را نشان بدهد می گوید اگر عزیزترین کس من هم باشد فلان کار را می کنم؟ اینجا خدا حضرت محمد (ص) را آورده که عزیزترین موجودش هست. تا من و امثال من حساب کار دستمون بیاد؟
خدا فرموده در سوره الحاقة:
و لو تقول علينا بعض الاقاويل (44)لاخذنا منه باليمين (45)ثم لقطعنا منه الوتين (46)فما منكم من احد عنه حاجزين (47)
و اگر [او] پاره‏اى گفته‏ها بر ما بسته بود 44دست راستش را سخت مى‏گرفتيم 45سپس رگ قلبش را پاره مى‏كرديم 46و هيچ يك از شما مانع از [عذاب] او نمى‏شد 47

اما اینکه میگی حدس زده شده ، کی جرات شوخی داره با کلام خدا که بیاد حدسیاتش را تو ترجمه بیاره؟ اولاً می دانید که در ترجمه یک زبان به یک زبان دیگر بعضی وقتها عین همان لغت در زبان دیگر نیست و برای اینکه مفهوم درست بیان بشه از این نوع کمات استفاده میشود. تا برای من و شما ترجمه گنگ نباشه.
میگی قرآن رو قبول داری من از قرآن برات آیه میارم بعد میگی اگر الان پیغمبر بود چطوری وحی میشد و چیکار میکرد. ببینم این فرار به جلو نیست؟
از آن طرف میای میفرمایی که گفته گردن هاتون رو حفظ کنید؟خوب امام معصوم نفهمیده و این همه کسانی که تسلط دارند بر ادبیات عرب و تاریخ عرب نفهمیدند و همه حکم بر وجوب حجاب موی سر داده اند .حالا شما فهمیده اید؟
خوب ببینید من گفتم بروید این آیه قرآن را بخوانید باز هم :

فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه اولئك الذين هداهم الله و اولئك هم اولوا الالباب (زمر-17و18)
پس بندگان مرا بشارت ده! همان كسانى كه سخنان را مى‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‏كنند; آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.


برو ببین علامه طباطبایی (قدس الله نفسه الزکیه) چه مطلبی در باب این آیات داشته؟ (راستی اول قبلش برو درباره ایشان یک تحقیق بکن)
اینکه من و شما افکارمون بخواهیم بگیم فلان موضوع در قرآن را قبول داریم فلان موضوع را دربارش ان قُلت داریم و .... خنده دار نیست؟
مگر ما کی هستیم که اینطوری نظر میدهیم درباره آیات خالقمون؟ یا قرآن را به کهنگی محکوم می کنیم و اینکه درباره زمان نزول و پیش بینی اینکه بجای بعضی از آیات ، آیات دیگری می اومد.
هر آیه خدا در قرآن دارا مقام رفیع است و اصلاً به خاطر همین هست که خدا می فرماید:

لا يمسه الا المطهرون (واقعه-79)
و جز پاكان نمى‏توانند به آن دست زنند ( دست يابند).


گفتید مذهبمان فکر کردن می خواهد تا به ارزشهایش پی ببریم. بله.
اما کدام مذهب؟ اگر تشیع را می گویید که اول ببینید آن چیزهایی که در ذهن دارید از شیعه، چقدر با واقعیت مطابقت داره؟
راستی وقتی خواستید مطابقت کنید با کدام منبع شیعه مطابقت میدهید افکارتان را؟ منبع مورد قبولتان را به من هم بگید لطفاً.
 

میقات

عضو جدید
گوشه ای از تفسیر علامه طباطبایی (ره):

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَتِ يَغْضضنَ...
كلام در جمله ((و قل للمؤ منات ...)) همان است كه در جمله ((قل للمؤ منين ...)) گذشت . پس براى زنان هم جايز نيست نظر كردن به چيزى كه براى مردان جايز نيست ، و بر ايشان هم واجب است كه عورت خود را از اجنبى - چه مرد و چه زن - بپوشانند.
امر به حجاب دارى و آشكار نساختن مواضع زينت و...
و اما اينكه فرمود: ((و لا يبدين زينتهنّالا ما ظهر منها)) كلمه ((ابداء)) به معناى اظهار است و مراد از ((زينت زنان ))، مواضع زينت است ، زيرا اظهار خود زينت از قبيل گوشواره و دست بند حرام نيست ، پس مراد از اظهار زينت ، اظهار محل آنها است .
خداى تعالى از اين حكم آنچه را كه ظاهر است استثناء كرده . و در روايت آمده كه مقصود از آنچه ظاهر است صورت و دو كف دست و قدمها مى باشد، كه بحثش به زودى خواهد آمد. ان شاء الله .
((و ليضربن بخمرهنّعلى جيوبهنّ))- كلمه ((خمر)) به دو ضمه - جمع ((خمار)) است ، و خمار آن جامه اى است كه زن سر خود را با آن مى پيچد، و زايد آن را به سينه اش آويزان مى كند. و كلمه ((جيوب )) جمع جيب - به فتح جيم و سكون ياء است كه معنايش ‍ معروف است ، و مراد از جيوب ، سينه ها است ، و معنايش اين است كه به زنان دستور بده تا اطراف مقنعه ها را به سينه هاى خود انداخته ، آن را بپوشانند.
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
گوشه ای از تفسیر علامه طباطبایی (ره):

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَتِ يَغْضضنَ...
كلام در جمله ((و قل للمؤ منات ...)) همان است كه در جمله ((قل للمؤ منين ...)) گذشت . پس براى زنان هم جايز نيست نظر كردن به چيزى كه براى مردان جايز نيست ، و بر ايشان هم واجب است كه عورت خود را از اجنبى - چه مرد و چه زن - بپوشانند.
امر به حجاب دارى و آشكار نساختن مواضع زينت و...
و اما اينكه فرمود: ((و لا يبدين زينتهنّالا ما ظهر منها)) كلمه ((ابداء)) به معناى اظهار است و مراد از ((زينت زنان ))، مواضع زينت است ، زيرا اظهار خود زينت از قبيل گوشواره و دست بند حرام نيست ، پس مراد از اظهار زينت ، اظهار محل آنها است .
خداى تعالى از اين حكم آنچه را كه ظاهر است استثناء كرده . و در روايت آمده كه مقصود از آنچه ظاهر است صورت و دو كف دست و قدمها مى باشد، كه بحثش به زودى خواهد آمد. ان شاء الله .
((و ليضربن بخمرهنّعلى جيوبهنّ))- كلمه ((خمر)) به دو ضمه - جمع ((خمار)) است ، و خمار آن جامه اى است كه زن سر خود را با آن مى پيچد، و زايد آن را به سينه اش آويزان مى كند. و كلمه ((جيوب )) جمع جيب - به فتح جيم و سكون ياء است كه معنايش ‍ معروف است ، و مراد از جيوب ، سينه ها است ، و معنايش اين است كه به زنان دستور بده تا اطراف مقنعه ها را به سينه هاى خود انداخته ، آن را بپوشانند.
دوست من باز هم مساله ی حجاب مطرح کردید به فرض هم این تفاسیر درست اما همه ی این ها حجاب در مقابل مرد تاکید کرده اما نگفته حجاب در نماز
من یه کتاب دارم به نام احکام روابط زن و مرد از 4 مرجع البته هر 4 مرجعش فوت کردن و در اون کتاب نوشته مرد فقط می تونه دست تا آرنج و گردن و موی سر خودشو به زنان نشون بده اما موقع نماز می گن پوشاندن عورت کافیه این دیگه چه جورشه این احکام کاملا با هم تناقض دارن:surprised:
به زن که میرسه میگن تمرین کنه برای بیرونش به مرد که میرسه ایراد نداره:surprised: متاسفم که دین انقدر ملعبه ی دست یک سری افراد شده:razz:
 

میقات

عضو جدید
دوست من باز هم مساله ی حجاب مطرح کردید به فرض هم این تفاسیر درست اما همه ی این ها حجاب در مقابل مرد تاکید کرده اما نگفته حجاب در نماز
من یه کتاب دارم به نام احکام روابط زن و مرد از 4 مرجع البته هر 4 مرجعش فوت کردن و در اون کتاب نوشته مرد فقط می تونه دست تا آرنج و گردن و موی سر خودشو به زنان نشون بده اما موقع نماز می گن پوشاندن عورت کافیه این دیگه چه جورشه این احکام کاملا با هم تناقض دارن:surprised:
به زن که میرسه میگن تمرین کنه برای بیرونش به مرد که میرسه ایراد نداره:surprised: متاسفم که دین انقدر ملعبه ی دست یک سری افراد شده:razz:

دوست محترم دقت فرمایید:
این نوشته من بر اساس گفت و گو و مباحثه با دوستمان آتشگاه هست و مطالب را با توجه به اشکالاتی که ایشان داشتند دسته بندی کردم.
حالا من قبل از اینکه با شما در مورد سوالتان به گفت و گو بنشینم ،از شما می خواهم که مباحث من با ایشان را یک بار به صورت عمیق بخوانید و سوال و جواب هایی که شد را یک بار دیگر بررسی کنید.
احتمالاً میبینید که من اول نمی خواستم به مبحث حجاب به صورت عام ورود داشته باشم و می خواستم از طریق استدلال استنتاجی و استنباط ثابت کنم که این حکم "وجوب حجاب در نماز "دستور خداست.
اما اصرار آن دوستمان باعث شد من این آیه رو به عنوان یک مثال بیاورم در این که حتی در بحث حجاب به صورت عام هم خداوند به هر کدام هم اوامر یکسان داشته و هم اوامر متفاوت.
اگر اولین پست من رو نگاه کنید #70 من کلاً داشتم درباره فهم بشر درباره احکام صادره برایش است. دقت کنید من حرفی از آیه قران برای اثبات مدعایم نزده بودم ولی ناباورانه برخورد کردم به این سوال ایشان"میشه دقیقا اون آیه ای که خدا گفته که فقط زن باید حجاب داشته باشه رو برام بیاری ممنون میشم".
بعد من اینگونه جواب دادم #77 "رعايت حجاب در نماز و غير نماز، فقط بر زن‎ها واجب نيست، بلکه حفظ حجاب در محدوده معين بر مردان و زنان هر دو لازم است؛ مثلاً پوشانيدن عورت و بعضي قسمت‎هاي بدن از ديد انسان‎هاي ديگر بر مردان و زنان واجب است. همچنين نماز خواندن با بدن برهنه در مردان و زنان هر دو موجب بطلان نماز است. "
بعد شما سوال کردید: "این همه از خوبی حجاب اومدید گفتید اما چرا آقایون چادر سر نمی کنن و به خالق خودشون بی احترامی می کنن؟ "
که من در جوابتون نوشتم: #80 "گاهی ادب در اطاعت است و ............."
بعد جفت شما بزرگوارها فرمودید که :" ما که با حرف خدا مشکل نداریم بلکه ادعایمان این است که این حرف خدا نیست و حرف جاعلان حدیٍ هست"
که من در جواب این پست رو گذاشتم: #85
در جوابم گفتند از خدا بگو و کلام علی (ع) هم در نهج البلاغه را ...
و باز من نوشتم: #89
که درجوابم نوشتند: "من در اینکه قرآن منبعه حرفی ندارم ولی گفتم در باره ی این موضوع از قرآن برام حرفی بیار"
بعد شما نوشتی: "از کجا میدونی این حکم خداوند که زن در موقع نماز حجاب داشته باشه ؟ یه آیه ی قرآن در این رابطه بیار تا من به خدا بگم چشم"
که من در جواب شما دو عزیز این پست را نوشتم: #95 #96 و همچنان نمی خواستم آیه ای بیارم چون میدانستم که بعداً شروع می کنید به .........
بعد باز به نوشته من اشکال کردند که تو از قرآن یک آیه بیاور که دقیقاً به این موضوع به طور خاص اشاره داشته باشد.
که من باز این پستها را در جواب نوشتم : #98 #99
باز هم از من خواستن از قرآن مطلبی بیاورم که به صراحت درباره حجاب خانم ها در نماز اظهار نظر کرده باشد
ولی من باز سعی کردم روش برداشت صحیح از قرآن را تا آنجا که سوادم میکشید بیان کنم و این پست را گذاشتم: #102 #103
که در جوابم بیان کردند:" به نظر من مسئله حجاب فقط برای محدود کردن زنها بوجود آمده و بس " وباز صحبت از نص صریح قرآن در این باره را کردند.
و ایندفعه وارد قضیه جدیدی شدند به نام "احکام ثانویه" و متاسفانه احکام اولیه را با اصول دین اشتباه گرفتند و فرمودند:
"مسئله ی حجاب از اصول دین نیست که نشه عوضش کرد بلکه اصلا مسئله ایه که بعدا به وجود آمده و نه پیامبر و نه ائمه اون رو به وجود نیاوردند پس می شه عوضش کرد و دستکاریش کرد مثل بیشتر کشورهای اسلامی تازه مذهب ما پیشروی احکام ثانویه و خیلی از احکام 1400 سال پیشو عوض کرده پس واسه اینم می تونه"
من هم که دیدم کار به اینجا کشید که مسئله حجاب که نص صریح قرآن هست رو نه دستور خدا و نه دستور پیامبر و اهل بیت نمی دانند مجبور شدم از قرآن فقط یک آیه به عنوان نمونه بیاورم در این پست: #106
ایشان که احساس می کنم منتظر این لحظه بود و معلوم بود قبلا برای این آیه از مطالبی که در این باشگاه هست به عنوان بنیه فکری مطالبی را آماده کرده بود سریع اینگونه شروع کرد:
"خوب عزیزم حالا جواب این یکی
اولا چیزایی که تو پرانتز زدی کلماتیه که حدس زده می شه خدا می فرماید که عفاف داشته باشید ما همه اینو قبول داریم
می فرماید که رو سری را بر گردن اندازید ................نه بر سر ( عزیزم بر گردن) پس لازم نیست بر سر انداخته و مو ها مخفی گردد خداوند می خواد که زنها بدنشونو بپوشونن اونم به علت فرهنگ وحشیانه ی اعراب بوده نه موی سرشونو
عزیزم شما که این کلمات رو می خونی برو تو نخش و کامل درکشون کن زمان وحی این آیاتو در نظر بگیر آیا اگر پیامبر اکنون مبعوث می کردند هم همین آیات رو می گفتند قطعا نه
مطمئن باش در باره ی اینترنت و کامپیوتر و هزاران مسئله ی علمی هم بحث می کردند
به خدا مذهب ما خیلی مذهب خوبیه که احکام ثانوی رو داره
فقط یه کم فکر کردن می خواد "
متاسفانه تفسیر به رای کردن قرآن را، و بعد اینکه انگار یه سری از این آیات محکمات خدا تاریخ انقضا دارد و می گوید اگر الان پیامبر مبعوث می شدند دیگر آیه ای درباره حجاب نمی آمد. عجب!!!!
شما بعدش باز خواستید آیه ای در مورد حجاب زن در نماز بیاورم و البته گفتید: "گفته زینت ها آشکار نشود زینت هم میشه طلا و جواهر یا هر چیزی که زن ازش استفاده می کنه حرفی از بدن نزده؟ "
نمی دانم ان تفسیر را خودتان کردید و یا از کتاب تفسیر آوردید لطفا منبع بدهید.
مراجع چه کاره اند که حرام خدا را حلال کنند. مگر شوخی هست؟ مگر نمی دانید حلال محمد (ص) تا آخر دنیا حلال و حرام محمد (ص) تا آخر دنیا حرام هست.مراجع پاسداران دین و احکام هستند و تمام آبرو و افتخارشان به این است. البته من در رابطه با مراجع شیعه (ادام الله توفیقاتهم) صحبت می کنم. نه مفتی های علیه ما علیه.
باز من پست گذاشتم : #110 #111 در دفاع از سخنانم و البته حمله به نقاط به بعض شبهاتتان.
و جواب شما رو هم در تفسیر آیه که از مرحوم علامه طباطبایی (ره) بود گذاشتم. #112
حالا بعد از این باز هم مشکلی و یا سوالی دارید؟برادر
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادب گاهی در اطاعت هست.
این منطق شما الان شبیه منطق کسی هست که وقتی تو مسافرت بهش میگی باید نمازت رو شکسته بخونی ، میگه نه من نمیچسبه بهم و ... از این حرفای دایه مهربانتر از مادر بازی ها.
بابا اگر خدا دستورش اینه چشم اطاعت.
ما آدم ها خیلی جالبیم وقتی مریض هستیم و میریم پیش یک دکتر حاذق ، ایشونه هر چی بگه میگیم چشم. چرا؟ چون بهش اعتماد کردیم؟ چون میدونیم بهتر از تشخیص این بابا دیگه تشخیصی نیست. خودمون رو میسپریم به تیغ جراحیش حتی.
حالا به خداوند که میرسه تا میگه خدا فرموده فلان آدمها سریع میان جلوی حرف خدا جبهه میگیرن.
اعتماد نداری به خالق آسمان و زمین ای بنی آدم؟ اعتماد نداری به کسی که تو رو خلق کرده؟مغرور شدی نسبت به خدای کریمت؟ یعنی کسی که تو رو خلق کرده حتی اندازه کسی نیست که فقط یه علم مختصری نسبت به بدن تو داره؟ اون رو بدون چون و چرا قبول می کنی ولی اینجا که خدا میگه این کار رو بکن و اون کار رو نکن براش ان قلت میاری و دم از انا رجل بازی میزنی؟
خدا کنه ما هم نسبت به خالقمان روزی این معرفت رو داشته باشیم که بگیم:
خدا گفته فلان کار رو انجام بده ؛ چشم.
خدا گفته فلان کار رو انجام نده ؛ چشم.

دوست عزيز اشكال دقيقا همينجاست !

از كجا ميدوني كه خدا چنين چيزهائي گفته ؟؟ كي نقل قول اورده ؟؟ هم اكنون اديان متعددي وجود دارن كه همگي از جانب خدا نقل قول ميكنند و خودشون رو بر حق ميدونند .

همين دين اسلام به مذاهب و فرقه هاي متعددي تقسيم شده كه هر كدوم خودشون رو بر حق و ديگري رو باطل ميدونند .

حالا شما از كجا ميدوني اون نقل قولهائي كه برا شما كردند درسته ؟؟ چرا فرض نگيريم كه نقل قولهاي مثلا فلان دين صحيح نيست ؟؟

اگر من و شما به جاي ايران در فرضا كشور اردن بدنيا اومده بوديم داراي مذهب تسنن بوديم و لابد شما بسختي از اون مذهب دفاع ميكرديد و مثلا تشيع رو بخاطر بدعتهاش سرزنش مي كرديد .

خلاصه : هر كس از ظن خود شد يار او ! :surprised:

چون من و شما از وقتي بدنيا اومديم هي مقدسات مذهب تشيع رو در گوشمون خواندند دليل نميشه كه اين مذهب رو حتي در فرض بالاتر دين اسلام رو بر حق بدونيم .

چقدر راجع مذاهب ديگه مطالعه داشتيد ؟؟ چقدر راجع اديان ديگه مطالعه داشتيد ؟؟

البته منظورم اين كتابها و تبليغات حكومتي در اين دوران نيست كه هر چه دروغ و تهمته راجع مذاهب و اديان ديگه سر هم كرده بلكه مطالب حقيقي راجع اونهاست .

دايره اطلاعات من و شما و اكثريت افراد در مورد اديان و مذاهب بسيار محدوده لذا اصلا نمي تونيد بگيد : چون خدا گفته فلان رو انجام نديد منم ميگم چشم
 

phalagh

مدیر بازنشسته
موضوع حجاب در هنگام عبادت خدا موضوعي نيست كه مختص اسلام باشه. همونطور كه ميدونيد راهبه هاي مسيحي كاملات پوشيده هستند و البته مسحيان هنگام رفتن به كليسا از لباسهاي پوشيده تري نسبت به ساير اوقات استفاده ميكنند.
يهوديان هنگام نماز كه خودشون بهش :تفيلا" ميگن بايد بدنشون در حد معمول پوشيده باشه كه مردها هنگام تفيلا سر خود را با كلاه مي‌پوشانند و زنان نيز موهاي خود را در اين مراسم مي‌پوشانند.
و در دين زرتشت هم به همين شكله به طوري كه لباسي به نام "سدره و كشتي" دارند كه تمام بدن زن رو ميپوشونه و از نظر زرتشت زن و مرد بايد هنگام مراسم عبادي و نيايش سر خود را بپوشانند.

 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
موضوع حجاب در هنگام عبادت خدا موضوعي نيست كه مختص اسلام باشه. همونطور كه ميدونيد راهبه هاي مسيحي كاملات پوشيده هستند و البته مسحيان هنگام رفتن به كليسا از لباسهاي پوشيده تري نسبت به ساير اوقات استفاده ميكنند.
يهوديان هنگام نماز كه خودشون بهش :تفيلا" ميگن بايد بدنشون در حد معمول پوشيده باشه كه مردها هنگام تفيلا سر خود را با كلاه مي‌پوشانند و زنان نيز موهاي خود را در اين مراسم مي‌پوشانند.
و در دين زرتشت هم به همين شكله به طوري كه لباسي به نام "سدره و كشتي" دارند كه تمام بدن زن رو ميپوشونه و از نظر زرتشت زن و مرد بايد هنگام مراسم عبادي و نيايش سر خود را بپوشانند.
در دین یهود پوشاندن موی سر هنگام نماز برای زن واجب نیست
اما به نکاتی که خودتون اشاره کردید در مورد ادیان دیگه و اسلام یه مقایسه بفرمایید در همشون به حجاب مرد ها بیشتر تاکید شده اما در اسلام گفته (حالا کجا گفته ما نمی دونیم) که فقط مرد عورتش موقع عبادت بپوشاند کافیه:surprised:
آیا این بی احترامی به خدا نیست؟:surprised:
اما اگه زن 1 تار موش موقع نماز بیرون بیاد اونوقت میشه بی احترامی؟:surprised:
خودتون طبق نوشته ی خودتون قضاوت کنید و الکی خودتونو قانع نکنید با منطق بنگرید نگید چون خدا گفته دلش خواسته بگید چشم
اگه خدا گفته کجا گفته؟
کاری ندارم به اینکه خدا گفته زن در مقابل نا محرم حجاب باید داشته باشه یا نه فقط یه آیه ی قرآن که توش گفته زن باید حجاب داشته باشه موقع نمازو واجب بیارید (نگید برای احترام باید حجاب گذاشت من می خوام بدونم واجب بودن حجاب موقع نماز از کجا اومده)
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
مراجع چه کاره اند که حرام خدا را حلال کنند. مگر شوخی هست؟ مگر نمی دانید حلال محمد (ص) تا آخر دنیا حلال و حرام محمد (ص) تا آخر دنیا حرام هست.مراجع پاسداران دین و احکام هستند و تمام آبرو و افتخارشان به این است
اگر هیچ کاره اند چرا انقدر مغز مارا در طول دوره ی تحصیل با شاهکار حرام کردن توتون و تنباکو خوردن
اگر هیچ کاره اند چرا انقدر مغز مارا با شاهکار روشنفکری خمینی مبنی بر حلال کردن شطرنج خوردند
اگر شطرنج حرام خداست خمینی چه کاره بود که آنرا حلال کرد؟
اگر توتون و تنباکو حلال خداست میرزای شیرازی چه کاره بود که آنرا حرام کرد؟
اصلا اگر مراجع هیچ کاره اند پس چه دلیلی داره که مقوله ای به نام مرجع وجود داشته باشه؟
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر هیچ کاره اند چرا انقدر مغز مارا در طول دوره ی تحصیل با شاهکار حرام کردن توتون و تنباکو خوردن
اگر هیچ کاره اند چرا انقدر مغز مارا با شاهکار روشنفکری خمینی مبنی بر حلال کردن شطرنج خوردند
اگر شطرنج حرام خداست خمینی چه کاره بود که آنرا حلال کرد؟
اگر توتون و تنباکو حلال خداست میرزای شیرازی چه کاره بود که آنرا حرام کرد؟
اصلا اگر مراجع هیچ کاره اند پس چه دلیلی داره که مقوله ای به نام مرجع وجود داشته باشه؟

اين پست رو كه ديدم و صحبت از حلال كردن و حرام كردن كه اقايون انجام ميدند ياد حكايتي افتادم :smile:

ميگن يه حاج اقائي فوت كرد و رفت اون دنيا . خلاصه به صحراي بين دروازه هاي بهشت و جهنم كه رسيد ديد فرشتگان الهي دو تا گروه ادمها رو كه سر و وضع پريشاني دارند رو از سمت جهنم دارن ميبرند سمت بهشت !! يك گروه سوم از ادمها هم پشت دروازه جهنم جمع شدند و هي دارن بيرون رو سرك ميكشند .

حاج اقا از يكي از فرشتگان مي پرسه : مي بخشي فرشته خانم محترمه مكرمه !! :D قضيه اين ادمها چيه و چجورياست ؟؟

فرشته با ادا اطوار ميگه : عرضم بحضور حاج اقاي نازمون كه اون گروه اول كه ميبينيد اونهائي هستند كه در زمان حياتشون شطرنج بازي ميكردند و لذا بعد از مرگ اومده بودند جهنم ! ولي حالا كه شطرنج حلال شده دارن ميبرنشون بهشت !! :surprised: اون گروه دوم هم اونائي هستند كه در زمان زندگيشون ماهي ازون برون خورده بودند و لذا اومده بودند جهنم ولي حالا كه اوزون برون حلال شده دارن ميبرنشون به بهشت !!! :confused:

اون گروه سوم هم كه پشت دروازه هاي جهنم منتظر ايستادند و هي بيرون رو سرك مي كشند گروه عرق خورها هستند كه منتظرند عرق هم حلال اعلام بشه تا اونا رو هم ببرند بهشت !!!! :surprised: ;) :D
 

ارمیامهاجر

عضو جدید
سلام عليكم.
اينكه يه همچين سؤالي رو لخت لخت بياي مطرح كني و بخواي همينجوري هم جواب بشنوي يه خورده كم لطفيه اگه خواستي بهم سر بزن تا منطقي و از روي حوصله با هم صحبت كنيم.
به اميد ديدار
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا