موقعیت کاری-کمکک کنید

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میخواستم بدانم که موقعیت کاری رشته مهندسی خودرو-تربیت دبیر شهید رجایی تهران-سیستم محرکه(روزانه یا شبانه) خوب هست؟و میشه امیدوار بود که در صنعت خودرو کار پیدا کرد؟برای دانشگاه تبریز چطور؟نسبت به علم و صنعت و خواجه نصیر چطوره؟لطفا توضیح دهیدممنون
 

9356769

عضو جدید
دوست عزیز این رشته تو کشور ما که صنعت خودرو سازی درست و حسابی نداره به درد نمیخوره......مخصوصا گرایش های ارشد خودرو.......
من خودم رشته ام خودرو هستش .....اما تلاش میکنم تا بتونم گرایشمو تو ارشد عوض کنم......
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ولی به این گرایش(مهندسی خودرو)خیلی علاقه دارم،به نظرم تبدیل انرژی هم رشته خوبیه،ولی کلی هست یه جورایی عمومی تر هست،ولی خودرو تخصصی تره و دید و فکرم نسبت بهش بیشتر باز هست.یعنی بااین مدرک نمیشه در یکی ازنمایندگی های سایپا یا ایران خودرو مشغول به کار شد؟
 

reza_goudarzi

عضو جدید
ولی به این گرایش(مهندسی خودرو)خیلی علاقه دارم،به نظرم تبدیل انرژی هم رشته خوبیه،ولی کلی هست یه جورایی عمومی تر هست،ولی خودرو تخصصی تره و دید و فکرم نسبت بهش بیشتر باز هست.یعنی بااین مدرک نمیشه در یکی ازنمایندگی های سایپا یا ایران خودرو مشغول به کار شد؟

شما اگه پارتی داشته باشی با رشته آشی هم میتونی توی ایران خودرو یا سایپا کار کنی
من خودم 2 سال ایران خودرو کار کردم مدیر سالنی که توش کار میکردم فوق دیپلم معماری داشت از دانشگاه علمی کاربردی
تازه اون رو هم در حین مدیریتش گرفته بود و وقتی هم که مدیر شده بود تازه دیپلم بوودش
اما به همه اخطار داده بود که اگه غیر از مهندس چیز دیگه ای صداش کنن حتما حتما اخراج میشن
پس میبینی که شما برای کار نیازی به این مدرک نداری
اول پارتی بعد هم دیگر هیچ
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آره درسته ممنون،دوست دارم این رشته رو تا دکترا ادامه بدم،چون علاقه دارم و میدونم پیشرفت میکنم برای کارم امیدم به خدا،پارتی هم شاید جور بشه به هر حال ممنون
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کسی نمیدونه که پایه حقوق یه کارشناس ارشد مهندسی خودرو مثلا درنمایندگی های ایران خودرو یا سایپا حدودا چقدره؟من کارشناسیم مکانیک سیالاته میخوام رشتمو عوض کنم برم خودرو.
 

9356769

عضو جدید
کسی نمیدونه که پایه حقوق یه کارشناس ارشد مهندسی خودرو مثلا درنمایندگی های ایران خودرو یا سایپا حدودا چقدره؟من کارشناسیم مکانیک سیالاته میخوام رشتمو عوض کنم برم خودرو.

دوست عزیز من همه ی تلاشم این بود که بعد از کاردانی بتونم برم سیالات ادامه تحصیل بدم حالا شما میخوای از این گرایش خارج شی..........به نظر من اشتباه میکنی .....منم این تفکرات داشتم اما وقتی وارد این رشته شدم نظرم به کلی تغییر کرد.............

تا اونجایی که من میدونم به یه کارشناس فنی تو نمایندگی ها خیلی بخوان بدن.......600 تومن درماهه.......
ضمننا این رشته تو کشور ما دکترا نداره..........
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]ای بابا،واقعا راست میگین که دکترا نداره؟ولی تو سایت علم و صنعت دیده بودم که واسه معدل بالاها میگرفتن،البته مطمئن نیستم چون خوب نگاه نکردم،اینقدرام که شما میگین فک نکنم بازار کار این رشته بد باشه،آخه چکار کنم علاقه دارم،شما دارین منو دو دل میکنین.حتی اگه علم و صنعت و خواجه نصیر بخونم باز نظرتون همینه؟دانشگاه های زیادی هستن که مکانیک خودرو رو دارن حداقلش میتونم برم تدریس کنم،من دوست دارم رو چیزی که علاقه دارم کار کنم برام همین مهمه،تازه رشته مکانیک خودرو هم خیلی از رشته تبدیل انرژی(ارشد) و سیالات(کارشناسی) دور نیست، چون خودرو چیز کاملیه،یکیش تهویه خودرو.من گرایش سیستم محرکه رو خوشم آمده که اگه درساشو هم ببینید(تو سایت علم و صنعت هست)خیلی سیالاتی هست و خوبه.من دوست دارم حتی به صورت پژوهشی هم ادامه بدم.فک نکنم به یه کارشناس ارشد خودرو تو نمایندگی های سایپا و ایران خودر کمتر از یه تومن بدن،نمیدونم چرا شما این طوری فک میکنین باعث تعجبمه و باید روش بیشتر فک کنم،نیمه اول اردیبهشت هم جواب ارشد میاد باید بررسی کنم که رشتمو عوض کنم یا بزنم تبدیل انرژی. البته تبدیل انرژی هم میزنم ولی اولویت میخوام خودرو باشه حالا باز بیشتر فک میکنم،ممنون میشم که راهنماییم کنین.[/FONT]​
 

reza_goudarzi

عضو جدید
ای بابا،واقعا راست میگین که دکترا نداره؟ولی تو سایت علم و صنعت دیده بودم که واسه معدل بالاها میگرفتن،البته مطمئن نیستم چون خوب نگاه نکردم،اینقدرام که شما میگین فک نکنم بازار کار این رشته بد باشه،آخه چکار کنم علاقه دارم،شما دارین منو دو دل میکنین.حتی اگه علم و صنعت و خواجه نصیر بخونم باز نظرتون همینه؟دانشگاه های زیادی هستن که مکانیک خودرو رو دارن حداقلش میتونم برم تدریس کنم،من دوست دارم رو چیزی که علاقه دارم کار کنم برام همین مهمه،تازه رشته مکانیک خودرو هم خیلی از رشته تبدیل انرژی(ارشد) و سیالات(کارشناسی) دور نیست، چون خودرو چیز کاملیه،یکیش تهویه خودرو.من گرایش سیستم محرکه رو خوشم آمده که اگه درساشو هم ببینید(تو سایت علم و صنعت هست)خیلی سیالاتی هست و خوبه.من دوست دارم حتی به صورت پژوهشی هم ادامه بدم.فک نکنم به یه کارشناس ارشد خودرو تو نمایندگی های سایپا و ایران خودر کمتر از یه تومن بدن،نمیدونم چرا شما این طوری فک میکنین باعث تعجبمه و باید روش بیشتر فک کنم،نیمه اول اردیبهشت هم جواب ارشد میاد باید بررسی کنم که رشتمو عوض کنم یا بزنم تبدیل انرژی. البته تبدیل انرژی هم میزنم ولی اولویت میخوام خودرو باشه حالا باز بیشتر فک میکنم،ممنون میشم که راهنماییم کنین.

دوست من توی خواجه نصیر دکترای خودرو میخونه و این رشته دکترا داره من خبر دارم
ارشدش هم خودرو خوند توی علم و صنعت
اما خودش هم همیشه میگه اگر تبدیل یا طراحی کاربردی میخوند خیلی خیلی موفق تر بود توی زندگیش
 

Nrv

عضو جدید
دوست عزير درصورتي كه واقعا علاقه داري و مي توني تا دكتري بري بالا اين رشته رو ادامه بده ولي من خودم تو دانشگاه استادي داشتيم كه رشته اش جامدات بود الان هم داره دكتراش رو تو همون رشته مي گيره تو دانشگاه 7 الي 8 تا رس رو تدريس مي كرد پس ببين اين كجا و آن كجا ولي اگه وافعا استعداد و پشت كار داري تو اين رشته برو تا آخرش برو چون اين رشته واقعا عاليه از نظر خلاقيت وپيشرفت و لي تو كشور ما اين رشته بي ارزش هست همه مي دونند اين رشته رشته مادر مهندسي مكانيك هست ولي بازار كارش تو كشور افتضاحه من خودم دنبال كارم ولي هر چي واسه ثبت نام مي خوان ليسانس سيالات جامدات و تاسيسات و .... ولي اصلا خبري از خودرو نيست اين رشته رو مي شه گفت تو كشور نابود شده است ولي من خودم به اين رشته علاقه دارم تا هر جا هم بكشه مي رم چون علاقه دارم به اين رشته اميدوارم تونسته باشم كمكي كنم

يا حق
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست عزیز Nrv شما رشتتون خودرو هست؟استادی که گفتین برای بچه های خودرو بود؟منظورتون از مقایسه استادتون با این رشته، خوب متوجه نشدم؟اگه بازار کارش اینقدر خراب هست پس ریسکه!ما تا الان نزدیک 22 سال درس خوندیم که یه روزی کار پیدا کنیم و درآمدزایی کنیم،این طور که شما و بقیه میگین رشته بدون کاریه.والله خودمونم موندیم که چکار کنم،تا چند روز پیش خیلی این رشته رو دوست داشتم ولی حالا حالم گرفتست!!!!!!
 

Nrv

عضو جدید
درود

درود

دادا يه چيزي هست به اسم علاقه من خودم ديپلم كامپيوتر رو گرفتم ولي به اصرار خانواده رفتم كارداني مكانيك خودرو رو گرفتم اصلا از اين رشته راضي نبودم ولي حالا به اين رشته علاقه مند شدم حتي تو اين زمينه سايتي رو هم راه اندازي كردم براي من مهم علاقه است و تو درس خوندن مي شه گفت تنها محركي كه مي تونه شما رو به جلو حل بده علاقه است دادا اين رشته اون قدر هم وضعش كه گفتم خراب نيست فقط صنعت خودرو سازي ما نمي تونه جوابگوي اين رشته ي مادر باشه 2 تا شركت خودرو ساز بزرگ داريم تو كشور و كلي مهندس مكانيك شما هم خودت رو نگاه كن اگر واقعا دلت با اين رشته است اين رشته رو انتخاب كن درسته كه تو كشور مهندس مكانيك خودرو زياده ولي همشون كه مهندس عالي رتبه نيستند مهم بار عملي هست دادا بار عملي ات زياد باشه رو هوا مي زننت دادا به دلت رجوع كن من خودم چند تا دوست دارم همين مشكلات رو داشتن به كاميپوتر علاقه داشت رفت خودرو خوند مثل من آخرش هم شد 7 ترمه تو اين رشته حرف اول رو علاقه مي زنه خودت حساب كن اگه علاقه نداري نيا تو اين رشته و اگر هم علاقه داري بيا تواين رشته مهم علاقه است .

مثلا اين هم معرفي اين رشته توسط دانشگاه علم وسنعت هست كه خودتون مي تونيد مشاهده كنيد .

http://www.iust.ac.ir/page.php?slct_pg_id=8606&sid=21&slc_lang=fa

فكر كنم كه با خوندن اين سايت كلا جوابتونو بگريد من كه با خوندنش جوابمو گرفتم.

اگر هم وارد اين رشته شدي مي توني به اين سايتي كه تو امضام هست سر بزني و در كنار ما باشي هميشه موفق و پيروز باشي
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون دوست عزیز،حرفاتو قبول دارم ولی اگه درآمدزایی بشه با این رشته کرد،نور علا نور میشه!برای این رشته به غیر از صنعت خودروسازی دیگه کجاها بیشتر میشه کار با درآمد خوب داشت؟تو کشور ما مقطع دکترا واسه این رشته وجود داره؟یکی از دوستان در همین تاپیک گفتن که دانشگاه خواجه نصیر هست ولی هرچی رفتم سایت خواجه نصیر رو زیر و رو کردم پیدا نکردم تا مقطع دکترا هستش.
 

parisa1363

عضو جدید
سلام مهندس منم مثل شما عاشق این رشته هستم وتا اخرش میخواهم برم از رتبه قبولی تو این گرایش در دانشگاه شریف اطلاعی نداری؟
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام مهندس منم مثل شما عاشق این رشته هستم وتا اخرش میخواهم برم از رتبه قبولی تو این گرایش در دانشگاه شریف اطلاعی نداری؟
سلام،مطمئنا باید زیر 500 باشه،ولی دقیق نمیدونم،شرمنده،من که دیگه منصرف شدم،با دوستان مشورت کردم،فهمیدم که بازار کار اصلا خوبی نداره(ولی اگه بتونی شریف و علم و صنعت و خواجه نصیر قبول شی خوبه)،ما 15 و خورده ای سال درس خوندیم که در کنار آموختن علم در نهایت درآمدزایی هم کنیم.خوبیت نداره به خاطر یه گرایش برای کار به مشکل بربخوریم،در حالی که میتونیم از طریق گرایش های دیگه هم روی خودرو و مشکلاتش کار کنیم.البته این حرفام ظاهرا واسه کشور ما صدق میکنه،وگرنه کشورهای اروپایی روی این گرایش(مهندسی خودرو) مشکلی آنچنانی ندارن و بازار کارش خوبه.درضمن این گرایش(و کلا مهندسی خودرو)برای دکترا تو ایران فوق العاده سخته!چرا؟چون تعداد کمی دانشگاه میگیرن،صنعتی سهند و علم و صنعت و پژوهشگاه استاندارد سر جمع شبانه و روزانه محرکه 5 نفر میگیرن(برای سال 91)،برو دفترچه آزمون دکترا رو دانلود کن میفهمی،از نظر من نتیجه این شد که اگه میخوای واسه دکترا تو ایران بخونی قبولی خیلی باید سخت باشه!!اگه توانشو داری و (کارشو داری) آن بحثش فرق میکنه و برو تو این گرایش!!من محرکه رو میزنم ولی تبدیل انرژی و طراحی کاربردی رو الویت قرار میدم،از طریق طراحی کاربردی هم میشه روی خودرو در سطح خوب کار کرد(اگه خدا بخواد قبول شم).یا علی
 

جواد خانی

عضو جدید
با سلام به همه دوستان بویژه مهندسین خودرو
من مهندسی خودرو خوندم و پیشنهادم به این دوستمون اینکه که؛ در نهایت باید مسیری را طی کنی که علاقمند هستی، اگر نه هزاران موقعیت و رشته و ... مختلف وجود دارد. با علاقه و تخصص مثل آب راهتو پیدا میکنی.
 

Similar threads

بالا