مهم ترین اخبار فوتبال جهان

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] صعود 12 پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا
[/h]
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال با 12 پله صعود در مکان سی و سوم جهان ایستاد.
مشرق: تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان امروز پنجشنبه از سوی فیفا اعلام شد که بر این اساس تیم ملی ایران با کسب 720 امتیاز در رده اول آسیا و سی و سوم جهان ایستاد. تیم کشورمان در رده‌بندی ماه قبل 650 امتیاز کسب کرده بود و در رده اول آسیا و چهل و پنجم جهان قرار داشت. تیم های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نیز به ترتیب در مکان های 46، 47 و 54 دنیا قرار گرفته‌اند.

در این رده‌بندی تیم ملی اسپانیا اول است. آلمان رده دوم را به خود اختصاص داده و آرژانتین حریف ایران در جام جهانی نیز در مکان سوم قرار گرفته است.

رده‌بندی 10 تیم برتر فوتبال جهان در ماه دسامبر به شرح زیر است:

1- اسپانیا 1507 امتیاز

2- آلمان 1318 امتیاز

3- آرژانتین 1251 امتیاز

4- کلمبیا 1200 امتیاز

5- پرتغال 1172 امتیاز

6- اروگوئه 1132 امتیاز

7- ایتالیا 1120 امتیاز

8- سوئیس 1113 امتیاز

9- هلند 1106 امتیاز

10- برزیل 1102 امتیاز

رده‌بندی 10 تیم برتر آسیا در ماه دسامبر:

1- ایران 720 امتیاز

2- ژاپن 638 امتیاز

3- کره‌جنوبی 577 امتیاز

4- استرالیا 565 امتیاز

5- اردن 536 امتیاز

6- ازبکستان 526 امتیاز

7- امارات 507 امتیاز

8- عمان 408 امتیاز

9- عربستان 391 امتیاز

10- چین 376 امتیاز

تیم ملی بوسنی یکی دیگر از رقبای ایران در جام جهانی در مکان نوزدهم این رنکینگ جای گرفته و نیجریه هم پایین‌تر از ایران در رده سی و هفتم ایستاده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] یازده بازیکن برتر 2013 از نگاه فیگو

[/h]
» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 92100100281
یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷



سایت یوفا در گزارشی از یازده بازیکن برتر سال 2013 از نگاه لوئیس فیگو پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سال 2013 در حال پایان یافتن است؛ سالی که دنیای فوتبال در آن فراز و نشیب‌های زیادی داشت.
لوئیس فیگو، ستاره سابق تیم ملی فوتبال پرتغال و رئال مادرید یازده بازیکن برتر فوتبال جهان در سال 2013 را انتخاب کرد. او دلایل انتخاب این یازده چهره برتر فوتبال را هم در جملاتی کوتاه بیان کرد

یازده بازیکن برتر از نگاه فیگو

مانویل نویر: نویر در سال 2013 بهترین بود. او با بایرن در لیگ قهرمانان اروپا نمایش بسیار خوبی داشت و از دلایل اصلی قهرمانی این تیم بود.
فیلیپ لام: لام هم از تاثیرگذارترین بازیکنان بایرن در سال 2013 بود. او هم همچون نویر سهم بسزایی در قهرمانی بایرن در لیگ قهرمانان اروپا داشت.
متس هوملس: او فاکتورهای یک مدافع خوب را دارد.
تیاگو سیلوا: قدرت بدنی بالایی دارد و در کارهای دفاعی قوی و مستحکم است.
دیوید آلابا: بازیکن سریعی است و فاکتورهای یک دفاع چپ مدرن را دارد.
فرانک ریبری: فصل بسیار خوبی را با بایرن پشت سرگذاشت و از دلایل اصلی قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بود.
مارکو ریوس: اگر قرار باشد با بازیکنی قرار داد امضا کنم آن مارکو ریوس خواهد بود.
یحیی توره: توازن زیادی به میانه میدان می‌دهد.
کریستیانو رونالدو: ترجیح می‌دهم تا در سمت چپ از او استفاده کنم.

مسی: استثنایی است.
زلاتان ابراهیموویچ: از نظر من یکی از سه بازیکن برتر کنونی فوتبال جهان است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] قول مجری برزیلی به ایرانی‌ها برای مراسم توپ طلا

[/h]

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 92100100111

یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹



مجری سرشناس برزیلی از ایرانی‌ها به خاطر پوشش نامناسب خود در مراسم «قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل» عذرخواهی کرد. او گفت در مراسم «توپ طلا» لباسی را بر تن خواهد کرد که همگان به راحتی بتوانند او را ببینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرناندا لیما در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 که چندی پیش در برزیل برگزار شد، لباسی را بر تن کرد که به مذاق بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان خوش نیامد تا جایی که باعث شد بسیاری حاضر نشوند پای گیرنده‌های خود بنشینند تا این مراسم مهیج را به صورت زنده نگاه کنند.
این مجری برزیلی در گفت و گویی که با روزنامه‌ "دیلی میل " انگلیس داشت سخنان جالبی را بر زبان آورد. او گفت که با پوشیدن لباسی که در برزیل بر تن کرد قصد توهین به هیچ فرهنگ و مللی را نداشت.
لیما که در مراسم انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان در زوریخ سوئیس هم حاضر خواهد بود، گفت در این مراسم لباسی را بر تن خواهد کرد که دیگر توهین به هیچ ملت و فرهنگی نباشد: " به خاطر جنجالی که به دنبال پوشیدن لباس من به وجود آمد عذرخواهی می‌کنم . من قصد توهین به ایرانی‌ها را نداشتم. در جایزه توپ طلا لباسی را بر تن خواهم کرد که همگان به راحتی بتوانند این برنامه را ببینند. "
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1028631 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/03 01:36

هفته هفدهم ليگ برتر انگليس؛
[h=1]تساوي آرسنال و چلسي در داربي لندن[/h][h=2] حساس ترين ديدار هفته هفدهم ليگ برتر انگليس با تساوي بدون گل به پايان رسيد.[/h]

هفته هفدهم رقابت هاي ليگ برتر انگليس با برگزاري يک ديدار به پايان رسيد که در آن آرسنال و چلسي به تساوي بدون گل رضايت دادند.

به گزارش ايسنا، در اين ديدار که در هواي باراني شهر لندن برگزار شد دو تيم بازي متعادلي از خود نشان دادند و سعي کردند توپ و ميدان را در دست بگيرند. اولين حمله جدي مسابقه را بازيکنان چلسي خلق کردند که سانتر برانيسلاو ايوانويچ را راميرس از بالاي دروازه به بيرون زد. در دقيقه 35 خطرناک ترين صحنه مسابقه شکل گرفت. پاس زيباي ادن هازارد به فراک لمپارد رسيد و ضربه اين بازيکن به شکل خطرناکي به تير دروازه اصابت کرد و تورس نيز در برگشت نتوانست اين توپ را به گل تبديل کند.

آرسنال در ادامه بيشتر صاحب توپ شد. حرکت عمقي مسوت اوزيل نيز در محوطه جريمه چلسي سودي نداشت. هر چند آرسناليها اعتقاد داشتند که ويليان در اين صحنه مرتکب خطاي پنالتي شده است.

در دقايق پاياني نيمه نخست نيز نفوذ ادن هازارد توپ را براي ويليان فراهم کرد که ضربه بغل پاي اين بازيکن را شزني دروازه بان آرسنال به خوبي مهار کرد تا اين نيمه با تساوي بدون گل به پايان برسد.

در ادامه اوليويه ژيرو مهاجم فرانسوي آرسنال در دقيقه 78 مي توانست دروازه چلسي را باز کند که ضربه او از کنار دروازه به شکل خطرناکي از دست رفت تا همچنان عدد صفر در مقابل هر دو تيم شکل گرفته باشد. 5 دقيقه بعد باز هم مهاجم فرانسوي آرسنال مي توانست گلزني کند که ضربه او از بالاي دروازه به بيرون رفت. در نهايت مهمترين بازي اين هفته با تساوي بدون گل به پايان برسد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1028657 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/03 11:56

[h=1]رونالدو برترين گلزن سال 2013[/h][h=2] کريستيانو رونالدو با به ثمر رساندن 69 گل "برترين گلزن فوتبال جهان " در سال 2013 شد.[/h]

با نزديک شدن به پايان سال 2013 و تعطيلي نيم فصل ليگ‌هاي اروپايي برترين بازيکنان سال 2013 معرفي شدند که کريستيانو رونالدو با به ثمر رساندن 69 گل توانست بالاتر از زلاتان ابراهيموويچ و ليونل مسي برترين گلزنان سال 2013 شوند.

کريستيانو رونالدو که در فصل گذشته توانست 63 گل به ثمر برساند، اين بار توانست با گلزني برابر والنسيا تعداد گل‌هايش را در سال 2013 به عدد 69 برساند تا در صدر جدول برترين گلزنان سال قرار گيرد.

کريستيانو رونالدو در سال 2013 موفق شد 38 گل در ليگ اسپانيا ، 15 گل در ليگ قهرمانان اروپا و شش گل در کوپا دل ري به ثمر رساند و هم‌چنين موفق شد 10 گل به همراه تيم ملي پرتغال به ثمر رساند. اين درخشش باعث شده است تا نام مهاجم پرتغالي رئال مادريد بالاتر از فرانک ريبري به عنوان گزينه اصلي دريافت "توپ طلاي فوتبال جهان در سال 2013 " قرار گيرد.

زلاتان ابراهيموويچ از مصدوميت ليونل مسي استفاده کرد و با گلزني در ليگ فرانسه توانست 47 گله شود و در رده دوم قرار گيرد. او البته با تيم ملي کشورش ناکام بود و نتوانست در پلي‌آف انتخابي جام جهاني از پس پرتغال بربيايد. ليونل مسي که در اين فصل با مصدوميت دست و پنجه نرم مي‌کرد با زدن 45 گل در رده سوم قرار گرفت.

مسي فصل گذشته توانسته بود در يک فصل 93 گل به ثمر برساند و رکورد گلزني در يک فصل را به نام خود ثبت کند.

** برترين گلزنان سال 2013 فوتبال جهان به اين شرح است:

1- کريستيانو رونالدو، (پرتغال - رئال مادريد ) 69 گل

2- زلاتان ابراهيموويچ، (سوئد – پاري سن ژرمن ) 47 گل

3- ليونل مسي، (آرژانتين - بارسلونا ) 45 گل

4- لوئيس سوآرس، (اروگوئه – ليورپول ) 42 گل

5- ادينسون کاواني، (اروگوئه – پاري سن ژرمن ) 41 گل

6- روبرت لواندوفسکي، (لهستان - بوروسيادورتموند ) 39 گل

7- ديگو کاستا، (اسپانيا – آتلتيکو مادريد ) 36 گل

8- جکسون مارتينس، (کلمبيا - پورتو ) 33 گل

9- روبين فان پرسي، (هلند – منچستريونايتد ) 31 گل

10- سرخيو آگرو، (آرژانتين - منچسترسيتي ) 30 گل

با توجه به مصدوميت سرخيو آگرو و روبين فان پرسي تنها لوئيس سوآرس ، مهاجم اروگوئه‌اي ليورپول فرصت اين را دارد تا با گلزني برابر منچسترسيتي و چلسي بتواند رکورد گلزني خود را در سال 2013 بهبود ببخشد.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=2] با رای کاربران اینترنتی
[/h]
[h=1] مسی آقای گل جام جهانی شد!
[/h]
» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 92100401758
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲





کاربران بزرگترین سایت پیش‌بینی فوتبال جهان لیونل مسی را به عنوان شانس اصلی آقای گلی جام جهانی 2014 برگزیدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 171 روز تا آغاز جام جهانی 2014 باقی مانده است و با نزدیکی به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان تب و تاب علاقه‌مندان به فوتبال نیز بیشتر و بیشتر می شود.
کاربران بزرگترین سایت پیش‌بینی فوتبال لیونل مسی را به عنوان آقای گل جام جهانی 2014 برگزیدند. پس از لیونل مسی آرژانتینی به ترتیب نیمار مهاجم تیم ملی برزیل و کریستیانو رونالدو پرتغالی در رده های بعدی قرار گرفتند. در این نظر‌سنجی رادامل فالکائو، لوئیس سوآرس و سرخیو آگرو در رده های بعدی قرار گرفتند.

آرژانتین یکی از حریفان ایران در جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] ملی‌پوش آمریکا هم بازی دژاگه شد

[/h]

» سرویس: ورزشي - جهان ورزش

کد خبر: 92100401835
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹



باشگاه فولام کلینت دمپسی را با قراردادی قرضی به جمع نفرات خود اضافه کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فولام در فصل جاری لیگ برتر انگلیس عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشته است و با 13 امتیاز از 17 دیدار در رده نوزدهم جدول قرار گرفته است.
باشگاه فولام کلینت دمپسی، ستاره تیم ملی آمریکا را با قراردادی قرضی به جمع نفرات خود اضافه کرد تا با قدرت بیشتری در ادامه فصل بازی کند. دمپسی که در دوره اول حضورش در فولام موفق شده بود طی 225 بازی 60 گل را به ثمر برساند پس از حضوری کوتاه مدت در تاتنهام به لیگ آمریکا رفته بود. او اکنون با بازگشت به فولام امیدوار است این تیم را از انتهای جدول جدا کند.

رنه مئولیستین، سرمربی فولام درباره خرید جدید این تیم گفت: به خوبی آگاه هستم که دمپسی چه توانایی‌های دارد. مدت ها به دنبال جذب او بودیم. مطمئنم که قدرت تیم ما با حضور دمپسی افزایش خواهد یافت.
دمپسی در این فصل برای تیم سیاتل در لیگ MLS آمریکا 12 بار به میدان رفت و تنها یک گل را به ثمر رساند. با این حال امیدوار است در زمان تعطیلات لیگ آمریکا بتواند با عملکرد خوب در فولام شانس حضورش در جام جهانی 2014 برزیل افزایش دهد.
هافبک آمریکایی در گفت و گو با سایت فولام گفت: از این که به خانه خودم برگشتم خوشحال و هیجان زده هستم. خودم را همیشه جزوی از تیم فولام حس می‌کنم. می‌خواهم فوتبالم را در بالاترین سطح ممکن ادامه دهم. می‌دانم که تیم ما اصلا شرایط خوبی در جدول رده‌بندی ندارد. باید در ادامه فصل در بازی‌هایمان به پیروزی برسیم تا پس از کریسمس بتوانیم به میانه‌های جدول نزدیک شویم.
دمپسی در پایان گفت: قصد دارم با عملکردم در فولام جایی برای خودم در تیم ملی آمریکا برای حضور در جام جهانی دست و پا کنم.
فولام فردا (پنجشنبه) در هفته‌ هجدهم لیگ برتر انگلیس باید در خانه نوریچ به دیدار این تیم برود.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1029217 زمان ارسال : يکشنبه 1392/10/08 21:23

هفته نوزدهم ليگ برتر انگليس؛
[h=1]برتري خانگي چلسي برابر ليورپول[/h][h=2] حساس‌ترين ديدار هفته نوزدهم ليگ برتر انگليس با برتري چلسي برابر ليورپول به پايان رسيد.[/h]

هفته نوزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس با انجام دو ديدار به پايان رسيد که در حساس‌ترين بازي چلسي موفق شد در خانه با نتيجه 2 بر يک ليورپول را از پيش رو بردارد تا همچنان اختلاف دو امتيازي‌اش را با صدر جدول حفظ کند.

به گزارش ايسنا، در اين ديدار ليورپول بازي را هجومي آغاز کرد و خيلي زود موفق شد در دقيقه 3 با ضربه مارتين اشکرتل مدافع پيش‌تاخته خود به گل برسد. در ادامه ادن هازارد موفق شد در دقيقه 18 از پشت محوطه جريمه به زيبايي دروازه ليورپول را باز کند تا همه چيز برابر شود. ساموئل اتوئو مهاجم کامروني موفق شد در دقيقه 34 به چند هفته گل نزني خود پايان دهد و دروازه ليورپول را باز کند تا بازي در نيمه نخست با نتيجه 2 بر يک در نيمه نخست به پايان برسد.

در نيمه دوم هر دو تيم يک موقعيت جدي را از دست دادند. مامادو ساخو در دقيقه 51 مي توانست بازي را به تساوي بکشاند که ضربه سر او به ديرک دروازه ميزبان خورد. دو دقيقه بعد ساموئل اتوئو مهاجم چلسي يک تک به تک محض را از دست داد تا تغييري در نتيجه مسابقه رخ ندهد.

در ديگر ديدار تاتنهام موفق شد با 3 گل استوک‌سيتي را شکست دهد. براي ميزبان در اين ديدار روبرتو سولدادو از روي نقطه پنالتي ، موسي دمبله و آرون لنون گلزني کردند تا روند مثبت اين تيم با تيم شروود سرمربي جديد خود حفظ شود.

در جدول رده‌بندي ليگ برتر آرسنال با 42 امتياز در صدر قرار دارد و تيم‌هاي منچستر‌سيتي با 41 و چلسي با 40 امتياز در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.

هفته بيستم ليگ برتر انگليس چهارشنبه هفته جاري برگزار خواهد شد که در مهم‌ترين بازي منچستر‌يونايتد با تاتنهام ديدار خواهد کرد.

 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
پنج شنبه 1392/10/12

برتري رئال مادريد مقابل پي‌اس‌جي در دوحه


رئالي ها با تک گل خسه توانستند در اين ديدار دوستانه به پيروزي برسند

رئال مادريد موفق شد در ديداري دوستانه که در دوحه قطر برگزار شد، با تک گل خسه، پاري سن ژرمن را شکست بدهد.

به گزارش گل، خسه که در آخرين ديدار رئال در سال 2013 مقابل والنسيا هم گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر رساند، سال جديد را هم با گلزني آغاز کرد.

رئالي ها در نيمه اول تيم برتر ميدان بودند و مي توانستند توسط خوسه رودريگس به گل دوم هم برسند اما ضربه اين بازيکن جوان در فاصله 7 دقيقه به پايان نيمه اول، به تير دروازه برخورد کرد.

در آغاز نيمه دوم، آنچلوتي تقريبا هر 11 بازيکن تيمش را تغيير داد و حتي کريس رونالدو را از زمين بيرون کشيد.

کريم بنزما که در نيمه دوم به بازي رفته بود، مي توانست در دقيقه 51 برتري رئال را دوبرابر کند اما بار ديگر تير دروازه پاريسي ها را نجات داد.

در اواسط نيمه دوم، پاري سن ژرمن چند تعويض انجام داد و پس از آن بود که به چند موقعيت خوب دست پيدا کرد اما در نهايت بازي با همان تک گل خسه به پايان رسيد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1029893 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/16 19:33

پيروزي پرگل روسونري با درخشش کاکا
[h=1]نتايج هفته هجدهم سري آ ايتاليا[/h][h=2] تيم فوتبال آث ميلان در ورزشگاه خانگي خود به پيروزي پرگل رسيد.[/h]

در ادامه رقابت‌ها از هفته هجدهم سري آ ايتاليا، پنج مسابقه به طور همزمان برگزار شد که در مهم‌ترين ديدار تيم فوتبال آث ميلان در ورزشگاه خانگي خود سن سيرو با نتيجه پرگل 3 بر صفر مقابل آتالانتا به برتري رسيد.

در اين ديدار کاکا بازيکن برزيلي ميلان خوش درخشيد و در دقايق 35 و 65 براي روسونري گلزني کرد و در دقيقه 67 نيز روي پاس گل وي، کريستانته گل سوم ميلان را به ثمر رساند.

ميلان با اين برد 22 امتيازي شد و وضعيت خود را در جدول رده بندي بهبود بخشيد و آتالانتا نيز در امتياز 18 باقي ماند.

ساعاتي پيش نيز ناپولي با برتري 2 بر صفر مقابل سمپدوريا ضمن تثبيت جايگاه سوم خود، به رم رده دومي نيز نزديک‌تر شد.

در ساير ديدارها نتايج زير به دست امد:

کاتانيا 2 بولونيا 0

جنوا 2 ساسولو 0

پارما 3 تورينو 1

اودينزه 1 ورونا 3

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فدراسيون آمار و تاريخ انتخاب کرد
[h=1]نوير بهترين دروازه‌بان جهان در سال 2013[/h][h=2] دروازه‌بان تيم ملي فوتبال آلمان و باشگاه بايرن مونيخ به عنوان بهترين گلر جهان در سال 2013 انتخاب شد.[/h]

فدراسيون آمار و تاريخ اقدام به انتخاب بهترين دروازه‌بان جهان در سال گذشته کرد که به همين منظور مانوئل نوير با کسب 211 امتياز صاحب بيشترين امتياز شد و در رده نخست جاي گرفت.

پس از وي جيان لوييجي بوفون، دروازه‌بان با تجربه فوتبال ايتاليا و باشگاه يوونتوس با 78 امتياز در رده دوم جاي گرفت و پيتر چک، سنگربان اهل جمهوري چک چلسي انگليس با 64 امتياز سوم شد.

فهرست 7 دروازه‌بان برتر سال از نظر اين فدراسيون به شرح زير است:

1- مانوئل نوير، بايرن مونيخ، 211 امتياز

2- جيان‌لوييجي بوفون، يوونتوس ايتاليا،‌ 78 امتياز

3- پيتر چک، چلسي انگليس، 64 امتياز

4- تيبو کورتيس، آتلتيکومادريد اسپانيا، 54 امتياز

5- ويکتور والدس، بارسلونا اسپانيا، 53 امتياز

6- ايکر کاسياس، رئال مادريد اسپانيا، 23 امتياز

7- سالواتوره سيريگو، پاري‌سن‌ژرمن، 5 امتياز

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بایرن بهترین تیم باشگاهی دنیا/ استقلال سوم آسیا و ۶۷ جهان


با اعلام بهترین تیم‌های باشگاهی دنیا مشخص شد که بایرن مونیخ در صدر قرار گرفته و استقلال تهران هم رتبه سوم آسیا را به خود اختصاص داده است.



  • Tweet

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال که از سال 1991 اقدام به اعلام بهترین تیم‌های باشگاهی در دنیا کرده است، برای نخستین بار یک تیم آلمانی را به عنوان بهترین تیم در دنیا اعلام کرده است.
بایرن مونیخ که سال گذشته موفق به فتح سه گانه به همراه یوپ هاینکس شد و در فصل جاری نیز به همراه جوزپه گواردیولا فاتح سوپر جام باشگاه‌های اروپا و جام باشگاه‌های جهان شد موفق شده به رکوردی دست یابد که فقط باشگاه یوونتوس در سال 1993 به آن دست یافته بود.
فهرست 10 تیم برتر به شرح زیر است:
1. بایرن مونیخ 370 امتیاز
2. رئال مادرید 290 امتیاز
3. چلسی 273 امتیاز
4. اتلتیکو مادرید 251 امتیاز
5. بارسلونا 247 امتیاز
6. پاری سن ژرمن 240 امتیاز
7. بازل 239 امتیاز
8. اتلتیکو مینیرو 238 امتیاز
9. تاتنهام 238 امتیاز
10. بنفیکا 232 امتیاز
استقلال تهران نیز با 148 امتیاز در رده سوم بهترین تیم باشگاهی آسیا ایستاده و در جهان نیز رتبه 67 را از آن خود کرده است. بهترین تیم آسیا گوانگژو با 178.5 امتیاز است. اف سی سئول هم با 161 امتیاز رده دوم بهترین تیم‌ باشگاهی آسیا را در دست دارد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030610 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 21:18

[h=1]تيم فوتبال منتخب سال 2013 اعلام شد[/h][h=2] فيفا تيم فوتبال منتخب سال 2013 را اعلام کرد.[/h]

مانوئل نوير دروازه بان آلماني که به عنوان برترين دروزاه بان جهان در سال 2013 انتخاب شده بود جايزه برترين دروازه بان را دريافت کرد.

فيليپ لام، سرخيو راموس، تياگو سيلوا و دني آلوس هم به عنوان برترين مدافعان جوايز خود را دريافت کردند.

اينيستا، ژاوي و فرانک ريبري به عنوان برترين هافبک هاي سال 2013 معرفي شدند.

به گزارش فارس، کريستيانو رونالدو، زلاتان ايبراهيموويچ و ليونل مسي به عنوان مهاجمان برتر انتخاب شدند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030611 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 21:27

[h=1]ژاک روگ جايزه رياست فيفا را دريافت کرد[/h][h=2] ژاک روگ جايزه رياست فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا را دريافت کرد.[/h]

در مراسم اهداي بهترين‌هاي فوتبال جهان در سال 2013، ژاک روگ جايزه رياست فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا را دريافت کرد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030612 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 21:39

[h=1]سيلويا نايد برترين مربي زن سال 2013 شد[/h][h=2] سيلويا نايد (آلمان) به عنوان برترين مربي زن سال 2013 انتخاب شد.[/h]

مراسم اهداي توپ طلاي فيفا امشب در مقر فيفا در شهر زوريخ سوئيس برگزار شد و برترين مربي زن سال 2013 انتخاب شد.

رالف کلرمن (ولفسبورگ)، سيلويا نايد (آلمان)، پيا سانداژ (سوئد) نامزدهاي اين بخش بودند که سيلويا نايد از آلمان اين عنوان را کسب کرد. جايزه وي را روي هاجسون سرمربي تيم ملي انگليس به وي اهدا کرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030613 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 21:43

[h=1]هاينکس برترين مربي فوتبال جهان شد[/h][h=2] سرمربي آلماني سابق بايرن مونيخ موفق شد عنوان برترين مربي فوتبال جهان در سال 2013 شد.[/h]

مراسم اهداي توپ طلاي فيفا امشب در مقر فيفا در شهر زوريخ سوئيس برگزار شد و يوپ هاينکس موفق شد عنوان برترين مربي فوتبال جهان در سال 2013 را بدست آورد.

الکس فرگوسن و يورگن کلوپ هم در اين بخش نامزد بودند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030615 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 22:07

[h=1]افغانستان برنده جايزه بازي جوانمردانه 2013[/h][h=2] فدراسيون فوتبال افغانستان، جايزه بازي جوانمردانه سال 2013 فيفا را بدست آورد.[/h]

فدراسيون فوتبال افغانستان در مراسم بهترين‌هاي فوتبال جهان در سال 2013، جايزه بازي جوانمردانه (فيرپلي) را کسب کرد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030616 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 22:09

[h=1]ايبراهيموويچ جايزه پوشکاش را به دست آورد[/h][h=2] ستاره سوئدي تيم فوتبال پاري سن ژرمن موفق شد جايزه زيباترين گل در سال 2013 (پوشکاش) را به دست آورد.[/h]

مراسم اهداي توپ طلاي فيفا امشب در مقر فيفا در شهر زوريخ سوئيس برگزار شد و زلاتان ايبراهيموويچ موفق شد جايزه پوشکاش که به زيباترين گل اختصاص دارد را به خود اختصاص دهد.

در اين بخش نيمار ستاره تيم ملي برزيل و نمانيا ماتيچ از صربستان هم نامزد بودند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030618 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 22:19

[h=1]پله نخستين توپ‌طلاي افتخاري فيفا را کسب‌کرد[/h][h=2] اسطوره فوتبال برزيل توپ طلاي افتخاري فيفا در سال 2013 را کسب کرد.[/h]

مراسم اهداي توپ طلاي فيفا امشب در مقر فيفا در شهر زوريخ سوئيس برگزار شد و پله اسطوره فوتبال برزيل جايزه توپ طلاي افتخاري فيفا در سال 2013 را کسب کرد.

فيفا در سال 2000 پله را به عنوان فوتباليست قرن برگزيد.

پله فوتباليستي است که در سه جام جهاني 1958، 1962 و 1970 به همراه تيم ملي برزيل فاتح جام جهاني شده است.


 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030619 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 22:27

[h=1]جايزه برترين بازيکن‌ زن سال به آنگرر رسيد[/h][h=2] دروازه بان تيم ملي زنان آلمان به عنوان برترين فوتباليست زن جهان در سال 2013 معرفي شد.[/h]

فيفا در مراسم معرفي برترين‌هاي فوتبال دنيا در سال 2013، جايزه برترين فوتباليست زن دنيا را به نادين آنجرر، دروزاه‌بان تيم ملي آلمان قهرمان جام ملت‌هاي اروپاتيم اهدا کرد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030620 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 22:31

[h=1]رونالدو توپ طلاي سال 2013 را به دست آورد[/h][h=2] ستاره پرتغالي رئال مادريد براي دومين بار توپ طلاي فوتبال جهان را بدست آورد.[/h]

مراسم انتخاب برترين‌هاي فوتبال دنيا در سال 2013 امشب (دوشنبه) در مراسمي در شهر زوريخ سوئيس برگزار شد و در آن کريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي تيم رئال مادريد به عنوان بهترين فوتباليست دنيا انتخاب شد تا براي دومين بار در طول دوران بازيگري خود توپ طلا را َاز آن خود کند.

رونالدو که پيش از اين در سال 2008، زماني که توپ طلا به تنهايي توسط نشريه فرانس فوتبال ارائه مي‌شد، اين افتخار را کسب کرده بود، به لطف گل‌هاي پرشمارش در سال 2013 که او را به گلزن‌ترين مهاجم دنيا تبديل کرد توانست توپ طلاي فيفا را از آن خود کند. اين در حالي است که او در فصل گذشته نتوانست هيچ افتخار تيمي را به همراه کهکشاني‌ها کسب کند.

کاپيتان تيم ملي پرتغال در سالي که گذشت 63 گل به ثمر رساند که مهم‌ترين آنها 4 گلي بود که در دور پلي‌‌اف مرحله انتخابي 4 جام جهاني در ترکيب تيم ملي کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازي رفت در ليسبون يک گل و در بازي برگشت در استکهلم 3 گل زد تا به تنهايي تمام گل‌هاي پرتغال را در دور پلي‌آف به ثمر رسانده باشد.

به اين ترتيب کريستيانو رونالدو به سلطه ليونل مسي بر فوتبال جهان که 4 سال اخير به طور پياپي توپ طلا را تصاحب کرد پايان داد.


 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030622 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/23 22:53

[h=1]رونالدو: از همه هم‌تيمي‌هايم تشکر مي‌کنم[/h][h=2] ستاره پرتغالي تيم رئال مادريد پس از کسب دومين توپ طلاي حرفه‌اش به تقدير از هم‌تيمي‌هاي باشگاهي و ملي خود پرداخت و آنها را در اين جايزه سهيم دانست.[/h]

کريستيانو رونالدو پس از دريافت توپ طلاي فيفا و معرفي شدن به عنوان برترين بازيکن جهان در سال 2013 اظهار داشت: اول از همه بايد از همه هم‌تيمي‌هايم در رئال مادريد و تيم ملي پرتغال يک قدرداني بزرگ انجام دهم. بدون تلاش‌هاي آنها کسب اين جايزه امکانپذير نبود. من بسيار خوشحالم چون بردن اين جايزه بسيار سخت است.

رونالدو افزود: تمام کساني که به من براي کسب اين جايزه انفرادي کمک کردند سزاوار تقدير و تشکر هستند. همسرم، دوستانم و پسرم. اکنون براي من لحظه فوق‌العاده احساسي است. تنها چيزي که مي‌توانم بگويم اين است که از همه کساني که سبب شدند اين جايزه به من برسد تشکر مي‌کنم.

رونالدو در شرايطي موفق به کسب توپ طلا شد که در مسير رسيدن به اين افتخار رقبايي مانند ليونل مسي و فرانک ريبري داشت.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030639 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/24 08:37

[h=1]رونالدو: من آدم احساساتي هستم[/h][h=2] رونالدو با اعلام اين که دوست دارد سال آينده نيز "توپ طلاي فوتبال جهان" را به دست آورد مي‌گويد به اين خاطر که خيلي احساساتي است نتوانسته جلوي احساسش را در هنگام دريافت «توپ طلاي فوتبال جهان» بگيرد.[/h]

کريستيانو رونالدو شب گذشته (دوشنبه) موفق شد براي دومين بار توپ فوتبال جهان را به دست آورد و به عنوان بهترين بازيکن فوتبال جهان در سال 2013 انتخاب شود.

به نقل از ايسنا،رونالدو پس از دريافت توپ طلا در ميکسدزون مراسم انتخاب برترين‌هاي فوتبال جهان گفت: امشب شبي بسيار فراموش نشدني را پشت سر گذاشتم. نمي‌توانم احساسم را از دريافت توپ طلا بيان کنم. لحظه بسيار خاصي براي من بود. مي‌خواهم از هم تيمي‌هايم در رئال مادريد و تيم ملي پرتغال تشکر کنم، چرا که بدون کمک آنها نمي‌توانستم به اين عنوان دست پيدا کنم. هم من و هم ريبري شايسته دريافت "توپ طلا" بوديم.

رونالدو در ادامه گفت: سال خوبي را در سال 2013 پشت سر گذاشتم. مي‌خواهم سال آينده نيز با عملکرد خوبم بتوانم بار ديگر توپ فوتبال جهان را به دست بياورم. اين توپ طلا را به خانواده‌ام، فرزندم، همسرم، زين الدين زيدان که در اينجا همراه من بود و اوزه‌بيو فقيد تقديم کنم. هم‌چنين مي‌دانم که خيلي از پرتغالي‌ها از انتخاب من به عنوان "مرد سال فوتبال جهان" خوشحال شدند و به همين خاطر اين عنوان را به آنها نيز تقديم مي‌کنم. هم‌چنين بايد از مادرم که هميشه در کنارم بود و در هنگام انتخابم به عنوان مرد سال گريه کرد تشکر کنم. من بسيار آدم احساساتي هستم و در آن لحظه نتوانستم خودم را کنترل کنم. در کل اين‌ها مي‌تواند انگيزه خوبي براي من در سال 2014 باشد. توپ طلا يک جايزه فردي است و من دوست دارم که در سال 2013 جوايز گروهي مهمي همراه باشگاهم رئال مادريد کسب کنم و بتوانم همراه پرتغال در جام جهاني 2014 برزيل موفق باشم.

ستاره رئال مادريد در پايان درباره رابطه‌اش با ليونل مسي گفت: من رابطه حرفه‌اي با ليونل مسي دارم و هميشه به عنوان يک بازيکن او را ستايش کرده‌ام و خوشحالم که با او که يکي از بهترين بازيکنان فوتبال جهان است رقابت مي‌کنم. باز هم اميدوارم که سال آينده بتوانم اينجا باشم و يک بار ديگر "توپ طلاي فوتبال جهان" را به دست آورم.

کريستيانو رونالدو در سال 2008، زماني که در منچستريونايتد بازي مي‌کرد موفق شد به عنوان "مرد سال فوتبال جهان" انتخاب شود، اما پس از آن ليونل مسي چهار بار پي در پي "مرد سال فوتبال جهان" انتخاب شد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030652 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/24 10:19

[h=1]واکنش رسانه‌هاي جهان به انتخاب رونالدو[/h][h=2] رسانه‌هاي ورزشي جهان پس از انتخاب کريستيانو رونالدو به عنوان «مرد سال فوتبال جهان» به اين انتخاب واکنش نشان دادند.[/h]

کريستيانو رونالدو شب گذشته (دوشنبه) موفق شد به چهار سال سلطه ليونل مسي در انتخاب به عنوان برترين بازيکن فوتبال جهان پايان دهد و به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شود.

به گزارش ايسنا،رسانه‌هاي معتبر ورزشي جهان پس از انتخاب کريستيانو رونالدو به عنوان برترين بازيکن فوتبال جهان در سال 2013 تيتر صفحه نخست خود را به اين اتفاق اختصاص دادند که در زير مهم‌ترين آنها را بررسي مي‌کنيم.

* روزنامه‌ "ابولاي" پرتغال

کريستيانو، "توپ طلا"

* روزنامه‌ "رکورد" پرتغال

کريستين، "بهترين بازيکن تاريخ"

* روزنامه‌ "اوجوگو" پرتغال

رونالدو فاتح توپ طلا شد

* روزنامه‌ "اکيپ " فرانسه

کريستين به رده نخست بازگشت

* روزنامه‌ "گازتا دلا اسپورت" ايتاليا

مسي تمام شد

* روزنامه‌ "بيلد" آلمان

رونالدو بازيکن جديد برتر جهان

* روزنامه‌ "گاردين" انگليس

تاج گذاري رونالدو در زوريخ

* روزنامه‌ "گلوب اسپورتس" برزيل

اشک‌هاي آزادي

* روزنامه‌ "اوله" آرژانتين

رونالدو مهمان ويژه "توپ طلا"

کريستيانو رونالدو در سال 2008 ، زماني که در منچستريونايتد بازي مي‌کرد موفق شد به عنوان برترين بازيکن فوتبال جهان انتخاب شود. شب گذشته اين عنوان را بار ديگر براي خود تکرار کرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030655 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/24 10:45

[h=1]سامر:ازنظرما ريبري بهترين بازيکن جهان است[/h][h=2] مدير ورزشي بايرن‌مونيخ با تمجيد از هافبک فرانسوي‌اش گفت: از نظر ما فرانک ريبري بهترين است.[/h]

فرانک ريبري، هافبک کناري بايرن‌مونيخ که فصل گذشته با اين تيم سه‌گانه قهرماني آلمان و اروپا را فتح کرد شب گذشته (دوشنبه) موفق نشد در مراسم انتخاب بهترين‌هاي دنياي فوتبال عنوان بهترين بازيکن سال را به دست بياورد.

به گزارش تسنيم،بال فرانسوي بايرن‌مونيخ با کسب 1025 امتياز پس از رونالدو با 1365 امتياز و ليونل مسي با 1025 امتياز در جايگاه سوم ايستاد.

ماتياس سامر، مدير ورزشي بايرن‌مونيخ گفت: رأي‌گيري انتخاب بهترين‌هاي جهان کاملا دموکراتيک است، ما هم آن را به رسميت مي‌شناسيم و ار همين جا به برندگان تبريک مي گوييم. با وجود اينکه ريبري موفق به کسب عنوان بهترين بازيکن سال نشد ولي از نظر ما او بهترين است.

وي افزود: ريبري هر عنواني که مي‌شد را با بايرن کسب کرده و هر آنچه که از دستش برمي‌آمده براي تيم انجام داده است. به هر حال ديگران هم نظر خود را داشته‌اند ولي ريبري چند سال خوب ديگر پيش‌رو دارد و مي‌تواند اين عنوان را به کلکسيون افتخاراتش اضافه کند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030659 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/24 11:02

[h=1]پلاتيني:شيوه انتخاب برنده توپ طلامشکل دارد[/h][h=2] رييس اتحاديه فوتبال اروپا به انتقاد از شيوه راي گيري بهترين بازيکن جهان پرداخت. او از اين که نام «رونالدو» و «مسي» همواره جزو نامزدهاي برتر است، ناراحت به نظر مي‌رسد.[/h]

فرانسوي‌ها اميد زيادي داشتند که توپ طلاي سال 2013 به فرانک ريبري برسد اما هافبک بايرن‌ مونيخ با وجود عملکرد درخشان در سال 2013 نتوانست اين جايزه را به دست آورد.

به گزارش ايسنا،ميشل پلاتيني، رييس اتحاديه فوتبال اروپا از اين که توپ طلا به ريبري نرسيده، ناراحت است. او مي‌گويد پروسه دادن توپ طلا دچار نقص و خلل است و بايد هر چه زودتر شيوه دادن اين جايزه به بهترين بازيکن جهان تغيير کند.

پلاتيني گفت: در سال 2010 تيم ملي فوتبال اسپانيا موفق شد قهرمان جام جهاني شود اما جايزه توپ طلا به هيچ يک از بازيکنان اين تيم نرسيد و در نهايت مسي بود که اين جايزه را از آن خود کرد. در سال 2013 هم بايرن‌ مونيخ عملکرد خيره کننده‌اي داشت و تمام جام‌هاي ممکن را به دست آورد اما هيچ بازيکني از اين تيم موفق نشد توپ طلا را از آن خود کند. اين نشان مي‌دهد که شيوه راي گيري مشکل دارد.

او افزود: کريستيانو رونالدو، بازيکن بسيار خوبي است و شايسته توپ طلاست. در سال بعد هم دوباره او و مسي را جزو نامزدها خواهيم ديد. در دو سال آينده هم دوباره اين دو بازيکن با هم رقابت خواهند کرد. من مخالف اين دو بازيکن نيستم، چرا که آنها توانايي فردي بالايي دارند. نمي‌خواهم مهارت‌هاي فردي رونالدو و مسي را ناديده بگيرم، اما بايد بگويم که فوتبال يک ورزش دسته جمعي است. بعضي از تيم‌ها وجود دارند که عملکرد بسيار خوبي دارند و عنوان‌هاي قهرماني را به دست مي‌آورند، اما در نهايت بازيکني ديگر انتخاب مي‌شود. ما بايد قدر تلاش تيم‌هايي را که عنوان قهرماني را به دست مي‌آورند بدانيم و با جايزه از آنها تقدير کنيم اما متاسفانه اين کار صورت نمي گيرد.

اشاره رييس اتحاديه فوتبال اروپا به فرانک ريبري فرانسوي است. او در سال 2013 توانست با بايرن‌ مونيخ قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا، رقابت‌هاي بوندسليگا، جام حذفي آلمان، جام جهاني باشگاه‌ها و سوپر جام اروپا را به دست آورد. اما نتوانست در راي گيري "توپ طلا" برنده شود. جالب اين که ستاره فرانسوي بايرن‌ مونيخ حتي نتوانست در جايگاه دوم هم قرار گيرد، چرا که مسي با وجود آسيب ديدگي‌ طولاني مدت پس از رونالدو دوم شد!

رونالدو با کسب 27.99 در جايگاه نخست قرا گرفت. مسي با 24.72 و ريبري با 23.36 به ترتيب در جايگاه‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

 
بالا