مهم ترین اخبار فوتبال جهان

khooshe

مدیر بازنشسته
دني آلوز با بارسلونا تمديد كرد


باشگاه بارسلونا با 'دني آلوز' بازيکن برزيلي اين تيم براي تمديد قراردادش تا سال 2015 به توافق رسيد.

به نقل از سايت گل، مذاکره ميان دو طرف از ماه ژانويه -‌دي ماه- تاکنون در جريان بود اما تا اين زمان هيچ توافقي ميان باشگاه کاتالان و بازيکن 27 ساله برزيلي حاصل نشده بود.
قرارداد قبلي آلوز با بارسلونا در تابستان 2012 به پايان مي رسيد اما کمپ نو گام هاي لازم براي تضمين حضور او به عنوان بخش مهمي از تيم پپ گوارديولا را برداشت.
باشگاه بارسلونا در اطلاعيه اي اعلام کردکه مذاکراتش با دني آلوز براي تمديد قراردادش تا سه سال ديگر يعني تا پايان ماه ژوئن -تير- 2015 به نتيجه رسيده است.
بر اساس اين اطلاعيه، قرارداد آلوز و بارسلونا روز چهارشنبه در ساختمان مرکزي باشگاه و با حضور خبرنگاران و عکاسان امضا مي شود.
باشگاه هاي چلسي و منچسترسيتي هم در پي جذب اين بازيکن برزيلي بودند اما اکنون اين بازيکن آينده اش را حداقل تا چهار سال ديگر با کاتالان ها پيوند زده است.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مورينيو:بازيكنان بسياري در تيم انگليس، شايسته كاپيتاني هستند

مورينيو:بازيكنان بسياري در تيم انگليس، شايسته كاپيتاني هستند

مورينيو:بازيكنان بسياري در تيم انگليس، شايسته كاپيتاني هستند


'خوره مورينيو' سرمربي رئال مادريد اسپانيا معتقد است که تيم ملي انگليس بازيکنان زيادي با ويژگي هاي ' کاپيتاني' دارد.

به نقل از اسکاي اسپورت ، وي که در مرحله يک چهارم نهايي بايد به مصاف تيم انگليسي تاتنهام برود در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره کاپيتاني ''جان تري'' مهاجم تيم ملي انگليس، گفت: روند بازگشت تري به پست کاپيتاني را به دقت نمي دانم اما او را مي شناسم و مي دانم که يک کاپيتان قدرتمند است.
سرمربي سابق چلسي در پاسخ به پرسشي درباره ''ريو فرديناند'' نيز گفت: هيچ وقت با فرديناند کار نکرده ام اما ترديدي ندارم که او هم کاپيتان بزرگي است.
مورينيو توضيح داد: در برخي از تيم هاي ملي انتخاب يک کاپيتان دشوار است. تيم ملي انگليس از جمله اين تيم هاست. در تيم انگليس بازيکنان زيادي با مشخصه کاپيتاني مي توانيد پيدا کنيد . بازيکناني همچون فرانک لمپارد ، استيون جرارد. اين تيم سرشار از شخصيت هاي بزرگ و بازيکنان برجسته است.
مورينيو هفته گذشته توانست به چند سال ناکامي رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا پايان دهد و اين تيم را پس از هفت سال به مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي اين ليگ برساند.
سرمربي سابق چلسي در اين مرحله بايد با تاتنهام دست و پنجه نرم کند.
مورينيو پرتغالي معتقد است که تاتنهام هيچ مشکلي براي رئال مادريد ايجاد نمي کند و تيم او قادر خواهد بود راه صعود تيم '' هري رد نپ'' به مراحل بالاتر ليگ قهرمانان اروپا را قطع کند.
وي که به همراه چلسي و اينترميلان فاتح ليگ قهرمانان اروپا شده است از اينکه تيم تحت هدايت او در اين مرحله از رقابت هاي ليگ با چلسي و اينترميلان روبه رو نمي شود، ابراز خوشحالي کرد.
مورينيو که در سپتامبر 2007 ''استمفورد بريج'' - ورزشگاه چلسي- ‌را ترک کرد، گفت: نمي خواستم با اينتر و يا چلسي روبه رو شوم چون فصل گذشته رويارويي باچلسي برايم سخت بود. البته من در آن ديدار هر کاري توانستم انجام دادم. من براي کمک به تيم خودم از هيچ کاري دريغ ندارم اما بايد بگويم که برايم راحت نبود. دوست نداشم مقابل دوستانم بازي کنم.
وي درباره تاتنهام نيز گفت: هر تيمي دشوارهاي خود را دارد و به نوبه خود به ما انگيزه تلاش مي دهد. تاتنهام تيمي خوبي است . آن ها آث ميلان و اينترميلان را شکست داده اند و انگيزه زيادي براي قهرماني دارند.
سرمربي رئال مادريد، افزود: تاتنهام تيمي شامل بازيکنان خود و يک مربي خوب است. مي توانيد احساس کنيد که تاتنهام تيم خوشبختي است و تيم هاي خوشبخت هم معمولا تيم هاي خطرناکي هستند.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا تاتنهام مي تواند رئال را در مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمان اروپا حذف کند؟، گفت: ممکن است ، آنها حريفي آسان نباشند اما در کمال احترام بايد بگويم که '' وايت هارت لين'' پايان حضور آنها در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا خواهد بود.
مورينيو ادامه داد: آنها دلايل زيادي دارند که به تيم خود افتخار کنند و با ما براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي بجنگند اما معتقدم که ما تيم بهتري هستيم.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
چلسي به دنبال سرخيو آگرو


سرخيو آگرو، مهاجم اتلتيکو مادريد باز هم مورد توجه چلسي قرار گرفته است
آگرو که در لالیگا می‌درخشد مدت‌ها پیش زیر نظر چلسی قرار داشت و حالا هم در صدر لیست خریدهای چلسی قرار گرفته. چلسی همچنین جک رادول، هافبک اورتون و وسلی اسنایدر، بازی‌ساز اینتر را هم می‌خواهد.
چلسی با ولخرجی‌های بی‌پایانش به دنبال فتح لیگ قهرمانان اروپا است.
آگرو که در این فصل در 24 بازی 12 گل برای اتلتی زده، خرید جذابی است تا به تدریج جایگزین بازیکنانی مانند دیدیه دروگبا و فلوران مالودا شود که دارند پا به سن می‌گذارند.
تاتنهام هم این مهاجم 22 ساله را می‌خواهد، هرچند که آنها توان مالی چلسی را ندارند ولی به دنبال مهاجمی قدرتمند هستند تا بتوانند در سطح انگلیس و اروپا مدعی باشند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
تجليل از رونالدو در سانتياگو برنابئو


رونالدو برزيلي يکي از کهکشاني هاي رئال مادريد در دوره اول رياست فلورنتينو پرس بر اين باشگاه بود و در کنار زيدان ، فيگو و بکام به قهرماني اروپا و اسپانيا رسيد .
پس از اعلام خبر بازنشستگی او در ماه گذشته ، پرس در نظر دارد در مراسمی ویژه از این ستاره تجلیل کند و به همین خاطر او را به اسپانیا دعوت کرده تا پیش از بازی با اسپورتینگ خیخون در مراسم ویژه ای حضور پیدا کند.رونالدو سفرش به اسپانیا را در گفتگویی با روزنامه مارکا تایید کرد و گفت که دوست دارد با تماشاگران این تیم محبوب خداحافظی کند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ليونل مسي و ژوزه مورينيو، پردرآمدترين بازيکن و مربي دنيا

ليونل مسي و ژوزه مورينيو، پردرآمدترين بازيکن و مربي دنيا

ليونل مسي و ژوزه مورينيو، پردرآمدترين بازيکن و مربي دنيا


مسي و مورينيو در صدر جدول پردرآمدها قرار دارند.
لیونل مسی، مهاجم بارسلونا و ژوزه مورینیو، مربی رئال مادرید بیش از تمامی همکاران خود دستمزد دارند.

طبق آمار مجله فرانس‌فوتبال، مسی که دردو سال گذشته دو توپ طلا برده سالانه 31 میلیون یورو درآمد دارد. این مبلغ از دستمزد او و قراردادهای تبلیغاتی‌اش حاصل می‌شود. درآمد سالانه کریستیانو رونالدو 3.5 میلیون یورو کمتر از مسی است و در رده دوم قرار دارد.

وین رونی که هم‌بازی سابق رونالدو در اولدترافورد بود، نفر سوم است. او سالانه 20.7 میلیون یورو درآمد دارد.

دو فوتبالیست لیگ آمریکا، یعنی دیوید بکام از لس‌آنجلس گلکسی و تیری آنری از نیویورک ردبولز، با 19 و 13.6 میلیون یورو درآمد در سال در رده‌های پنجم و یازدهم قرار دارند.

اما در رده مربیان، مورینیو با 13.5 میلیون یورو در سال نفر اول است. مربی پرتغالی که افتخارات بسیاری کسب کرده و فصل پیش با اینتر به سه قهرمانی در لیگ قهرمانان، سری آ و جام حذفی رسید، در تابستان مربی مادرید شد.

پپ گواردیولا نفر دوم است و سالانه 10.5 میلیون یورو درآمد دارد.

نکته جالب این که رافائل بنیتس نفر سوم لیست است. او که در حال حاضر بدون تیم است در دسامبر 2010 از اینتر اخراج شد ولی به دلیل خسارت‌هایی که از لیورپول و اینتر گرفت، در یک سال گذشته 10.2 میلیون دلار درآمد داشت. فابیو کاپلو هم با 8.5 میلیون یورو در سال نفر چهارم است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مسي: هيچگاه به رئال نخواهم رفت

مسي: هيچگاه به رئال نخواهم رفت

مسي: هيچگاه به رئال نخواهم رفت


ليونل مسي ستاره آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا روز جمعه اعلام کرد هيچگاه به باشگاه رئال مادريد رقيب ديرينه بارسلونا نمي‌پيوندد.
به نقل از خبرگزاري آلمان، مسي اين فصل بيست و هفت گل براي تيم فوتبال بارسلونا به ثمر رسانده است و هواداران اين تيم به وي به عنوان يک قهرمان مي نگرند.
شايعاتي وجود دارد که باشگاه رئال مادريد علاقه مند است اين بازيکن آرژانتيني را به خدمت بگيرد، با اين حال مسي اعلام کرده است وي به هيچ وجه اقدامي را انجام نخواهد داد که لوئيس فيگو يازده سال قبل صورت داد.

فيگو يازده سال قبل باشگاه بارسلونا را ترک کرد و به رئال مادريد پيوست.

مسي خاطر نشان کرد: " هدف من اين است که هميشه در باشگاه بارسلونا باشم. من دوست دارم در تيم فوتبال بارسلونا به حرفه فوتبال خود پايان دهم."

وي افزود: "من هيچ گاه به باشگاه رئال مادريد نخواهم رفت ".

گفتني است، مسي در خصوص کريستيانو رونالدو ستاره تيم فوتبال رئال مادريد که اين فصل بيست و هفت گل براي اين تيم به ثمر رسانده است، گفت من رابطه اي عادي با رونالدو دارم و ما به عنوان بازيکنان حرفه اي به يکديگر احترام مي گذاريم ".
 

Tabrizli Atila

اخراجی موقت
گالاتاسرای در استادیوم جدید خود تورک تله کام ارنا رکورد جهان را شکست.

گالاتاسرای در استادیوم جدید خود تورک تله کام ارنا رکورد جهان را شکست.



در سری مسابقات سوپر لیگ ترکیه و داربی بین گالاتاسرای و فنر باحچه زرد و قرمز ها که میزبان بودند رکورد بلندی صدای شعار در استادیوم ورزشی را شکستند

نماینده ثبت رکورد های گینس که در این مسابقه حضور داشت صدای استادیوم را به صورت رسمی اندازه گیری کرد
اندکی تا پایان نیمه اول درجه ی ۱۳۱٫۷۶ دسیبل صدا اندازه گیری شد و این حاکی از ثبت رکورد جدید می باشد . که در همان لحظه در اسکور بورد استادیوم نیز ثبت گردید
فبلا این رکورد در سال ۲۰۰۰ استادیوم Denver Mile High ایالت کولارادو آمریکا بازی Denver Broncos و New England Patroits با صدای ۱۲۸٫۷ دسیبل ثبت شده بود .
 

khooshe

مدیر بازنشسته
نمي دانم درداربي ميلان طرفدار اينتر باشم يا ميلان

نمي دانم درداربي ميلان طرفدار اينتر باشم يا ميلان

نمي دانم درداربي ميلان طرفدار اينتر باشم يا ميلان


رونالدو، اسطوره فوتبال برزيل معتقد است که انتخاب از ميان ميلان و اينتر، در آستانه داربي شهر ميلان که روز دوم آوريل برگزار مي شود، کار خيلي سختي خواهد بود.
رونالدوی برزیلی که ماه گذشته برای همیشه با دنیای فوتبال خداحافظی کرد. در طول سالهای 1997 تا 2002 دراینتر توپ زد و پس از آن در سال 2007 از رئال مادرید به میلان پیوست.
رونالدو که برای هر دو تیم بازی کرده، در صحبتهایی اعلام کرده که برنده این بازی عملا تا حدودی قهرمان این فصل سری آ را تعیین خواهد کرد. او به اسکای سپورت ایتالیا گفت:« در روز داربی میلان پیراهن کدام تیم را برتن خواهم کرد؟ من در برهه های مختلف کارنامه ورزشی ام، پیراهن هر دو تیم را برتن کرده ام و الان هم طرفدار هر دوی آنها هستم و نمی توانم یکی از این دو تیم را انتخاب کنم.»
رونالدو ادامه داد:« الان من از دنیای فوتبال کنار رفته ام ولی با این وجود خاطرات فراوانی دارم. یک بار در داربی با نتیجه 0-3 به پیروزی رسیدم. وقتی با میلان بودم، در داربی شکست خوردم ولی با این وجود در آن دیدار گلزنی کردم.»

 

khooshe

مدیر بازنشسته
ژاوي در آستانه 100 بازي ملي: مي‌خواهم بازي‌هاي ملي بسيار بيشتري داشته باشم

ژاوي در آستانه 100 بازي ملي: مي‌خواهم بازي‌هاي ملي بسيار بيشتري داشته باشم

ژاوي در آستانه 100 بازي ملي: مي‌خواهم بازي‌هاي ملي بسيار بيشتري داشته باشم


ژاوي مي‌گويد خوشحال است که به رکورد 100 بازي ملي مي‌رسد.

ژاوي، هافبک بارسلونا می‌خواهد همچنان در تیم ملی به کار خود ادامه دهد. او در روز جمعه با بازی مقابل جمهوری چک در مرحله مقدماتی یورو 2012، به رکورد 100 بازی ملی برای تیم اسپانیا می‌رسد ولی می‌گوید هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن در اسپانیا دارد.
این هافبک 31 ساله در گفتگو با آس گفت: «هنوز بازی‌های بسیار زیادی در تیم ملی اسپانیا باید برگزار کنم. بسیار به خود می‌بالم که به عدد 100 می‌رسم ولی هنوز فکر می‌کنم بازی‌های بسیار دیگری مانده.»
او هرچند قهرمانی اروپا و دنیا را با اسپانیا کسب کرده، ولی روزهای تاریک فوتبال اسپانیا را هم به خاطر دارد: «هرگاه که اوضاع بد می‌شود خانواده‌تان پشتیبان شماست و من در این زمینه بسیار خوش‌اقبال بوده‌ام. اما موفقیت عالی بوده. این که مردم در خیابان‌ها جشن بگیرند مو به تن آدم سیخ می‌کند.
جنبه عالی این ورزش این است که کل کشور را یکپارچه می‌کند و این افتخار بزرگی برای ماست. من عاشق این ورزش‌ام.»
ژاوي در 31 سالگی هیچ نشانی از افول ندارد و فصل بسیار پربار دیگری را برای باشگاه و کشورش دارد پشت سر می‌گذارد. او همچنین 8 بازی ملی برای تیم کاتالونیا انجام داده و 2 گل هم برای این تیم زده است.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مورينيو: پس از رئال مادريد به انگليس برمي‌گردم

مورينيو: پس از رئال مادريد به انگليس برمي‌گردم

مورينيو: پس از رئال مادريد به انگليس برمي‌گردم


مربي رئال گفته حضور در ليگ برتر جذاب‌ترين بخش دوران کاري او بود.
ژوزه مورینیو، مربی رئال مادرید گفته شغل بعدی‌اش در لیگ برتر خواهد بود.

مربی پرتغالی سه سال موفق را در سال‌های 2004 تا 2007 در چلسی گذراند و دو قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی جام اتحادیه و یک قهرمانی جام حذفی کسب کرد.

مورینیو که موفق‌ترین مربی چلسی است، پس از ترک این باشگاه اینتر را به سه‌گانه رساند و حالا مربی مادرید است.

این مربی 48 ساله گفته به انگلیس برخواهد گشت: «دلم برای انگلیس تنگ شده و کار بعدی من در انگلیس خواهد بود.

من آنجا کارم به پایان نرسیده است.

به نظرم انگلیس هم می‌خواهد که من برگردم، نه؟ آن دوران لذت‌بخش‌ترین بخش دوران کاری من بود.
<script type="text/javascript" src="http://ad.doubleclick.net/adj/gna.fa/level2;tile=2;sz=160x600;ord=574183?area=2l&pos=2&ord=574183"></script>
حضور من در چلسی به عنوان مربی و مرد خانواده فوق‌العاده بود. خانواده و من بسیار از آن لذت بردیم. ما دوستان بسیاری پیدا کردیم که هنوز هم با آنها در تماسیم و می‌خواهیم برگردیم.»

گفته می‌شود مورینیو جانشین سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد می‌شود، اما گفته می‌شود منچسترسیتی هم او را می‌خواهد.

مورینیو می‌گوید: «هنوز سه سال با رئال قرارداد دارم. این بزرگ‌ترین باشگاه دنیاست ولی کار در آن هم سخت‌ترین است.

آنها سه بار به من پیشنهاد دادند و نمی‌شد پیشنهاد سوم‌شان را رد کنم و باید می‌رفتم.

به ایتالیا هم باید می‌رفتم. این برای من مهم بود چون می‌خواستم تجربه حضور در ایتالیا را داشته باشم. همه می‌دانند که ایتالیا خانه تاکتیک است و گفتم آنجا را هم تست کنم.

اما هیچ جا انگلیس نمی‌شود. انگلیس ویژه است. مردم در ایتالیا، اسپانیا و پرتغال از من می‌پرسند چرا تا این حد عاشق انگلیس هستم ولی من نمی‌توانم توضیح دهم. من به سادگی عاشق این کشورم.»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
گوارديولا: اگر به ايتاليا بازگردم، مجاني، مربي برشا مي شوم

گوارديولا: اگر به ايتاليا بازگردم، مجاني، مربي برشا مي شوم

گوارديولا: اگر به ايتاليا بازگردم، مجاني، مربي برشا مي شوم


پپ گوارديولا، مربي جوان باشگاه بارسلونا از وقفه اي که براي برگزاري ديدارهاي ملي ايجاد شده، براي سفر به ايتاليا و بازديد از هم تيمي هاي سابقش در برشا بهره برد. گوارديولا در سال 2003 در برشا توپ مي زد.

گواردیولا با کوریونی، رئیس باشگاه برشا دیدار کرد و به شوخی در مورد احتمال بازگشتش به ایتالیا صحبت کرد. گواردیولا به شوخی از کوریونی پرسید:« برای آنکه مربی تیمتان شوم، چقدر به من دستمزد می دهید؟»
ولی پس از آن گواردیولا در گفت و گویی گفت:« اگر بخواهم به ایتالیا بیایم، فقط مربی برشا می شوم ؛ آن هم به صورت مجانی»
در طول سفر گواردیولا به ایتالیا، او این فرصت را یافت تا با هم تیمی های قدیمی اش، از جمله کالوری، اسپوسیتو، سوسی، زبینا و فیلیپینی دیدار کرد.مربی بارسا در ادامه در مورد راز موفقیت تیم بارسا گفت:« سیستم کاری من خیلی ساده است: همه توپها به مسی می رسد.»
باشگاه ایتالیایی هم از گواردیولا دعوت کرد تا در دیدار اسطوره های پیشکسوت این تیم که در ماه ژوئن به مناسبت صدمین سال تاسیس باشگاه برگزار می شود، شرکت کند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
برونتزتي: ليونل مسي در سال 2004 پيشنهاد اينتر را رد کرده بود

برونتزتي: ليونل مسي در سال 2004 پيشنهاد اينتر را رد کرده بود

برونتزتي: ليونل مسي در سال 2004 پيشنهاد اينتر را رد کرده بود


تصميم ليونل مسي براي عقد قرارداد حرفه‌اي با بارسلونا 1 ميليون يورو برايش سود کمتر به همراه داشت، چرا که اينتر با قرارداد بهتري به او پيشنهاد داده بود.

اینتری‌ها تنها یک تماس تلفنی با خرید این ستاره آرژانتینی در سال 2004 فاصله داشتند، اما مسی پس از مذاکره با ماسیمو موراتی، رییس باشگاه اینتر ترجیح داد در نوکمپ بماند و اولین قرارداد حرفه‌ای‌اش را با باشگاهی امضا کند که دوران نوجوانی را در آن گذرانده بود.
برونتزتی گفت: «لیونل مسی چیزی نمانده بود به اینتر برود.
سال‌ها پیش، موراتی شیفته مسی شده بود. من در خانه پدر لیونل مسی بودم؛ لیو در آن هنگام تنها 17 سال داشت. مشکلی در قرارداد او وجود داشت: او باید قرارداد با تیم جوانان را به قرارداد حرفه‌ای با تیم بزرگسالان تبدیل می‌کرد، اما پیش از آن برای تیم اصلی بازی کرده بود.
موراتی به من گفت بروم و او را بیاورم. لیونل و پدرش آن روز بعد از ظهر قراری با بارسلونا داشتند تا پیشنهاد آنها را بشنوند. تضمین می‌کنم که موراتی با مسی و پدرش، تلفنی صحبت کرد. اینتر 1 میلیون یورو بیشتر از بارسا پیشنهاد می‌داد، اما او با اسپانیایی‌ها قرارداد امضا کرد.»
لیونل مسی حالا پردرآمدترین بازیکن دنیاست و درآمد او در سال 2010 حدود 31 میلیون یورو بوده است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مسي: يک روز با آرژانتين قهرمان جام جهاني مي شوم

مسي: يک روز با آرژانتين قهرمان جام جهاني مي شوم

مسي: يک روز با آرژانتين قهرمان جام جهاني مي شوم


ليونل مسي، ستاره آرژآنتيني باشگاه بارسلونا معتقد است روزي با تيم ملي کشورش در جام جهاني به قهرماني خواهد رسيد.

مسی در آرزوی موفقیتی ملی با آلبی سلسته است، چرا که در عرصه باشگاهی به تمام موفقیتهای ممکن با بارسلونا دست یافت.
دارنده توپ طلا در صحبتهایی اعلام کرد در آینده جام جهانی را بالای سر خواهد برد. مسی گفت:«می دانم روزی در جام جهانی به قهرمانی می رسم و به جایزه ای که واقعا دوست دارم، دست می یابم. آرزویم قهرمانی در جام جهانی است. به لطف خدا این شانس را داشتم که به تمام جوایز ممکن با تیم باشگاهی ام دست بیابم و تنها جایزه ای که هنوز به آن نرسیده ام، جام جهانی است.»
مسی در پاسخ به مقایسه ای که میان او و دیگو مارادونا انجام می شود، گفت:« ما دو بازیکن متفاوتیم. دیگو یکتاست و هیچ نیازی به مقایسه کردن نیست. ولی من هم می خواهم جا و نام خودم را در دنیای فوتبال داشته باشم. ولی اگر این شانس را دارم که کارهایی مشابه مارادونا انجام بدهم که خیلی خوب است.»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيروزي پرگل کره‌جنوبي و شکست شگفتي‌ساز جام جهاني 2010

پيروزي پرگل کره‌جنوبي و شکست شگفتي‌ساز جام جهاني 2010

پيروزي پرگل کره‌جنوبي و شکست شگفتي‌ساز جام جهاني 2010


ديدارهاي دوستانه ملي فوتبال در نقاط مختلف جهان جمعه شب با پيروزي پرگل کره‌جنوبي و شکست اروگوئه پيگيري شد.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی که در جام ملتهاي آسيا به توفيقي نرسيده بود، دیشب در دیداری دوستانه برابر هندوراس با چهار گل به پیروزی رسید. اروگوئه شگفتی ساز جام جهانی2010 هم در دیداری نه چندان دشوار برابر استونی شکست خورد.
چین و ازبکستان دیگر تیم های آسیایی برابر حریفانشان متوقف شدند. چین برابر نیوزلند به تساوی رسید و ازبکستان نیز با یک گل مغلوب مونته نگرو شد. نتایج دیدارهای دوستانه جمعه شب در نقاط مختلف جهان به شرح زیر است:
* کره جنوبی 4 - هندوراس صفر
* چین یک - نیوزلند یک
* استونی 2 - اروگوئه صفر
* مونته نگرو یک - ازبکستان صفر
* قطر - تونس( این دیدار به زمان دیگری موکول شد)
* لیتوانی 2 - لهستان صفر

برنامه سایر دیدارهای دوستانه فوتبال در کشورهای مختلف به شرح زیر است:
شنبه - 6/1/90
* پاناما - بولیوی
* کویت - اردن
* عراق - کره شمالی
* اکوادور - کلمبیا
* پرتغال - شیلی
* مکزیک - پاراگوئه
* آمریکا - آرژانتین

یکشنبه - 7/1/90
* برزیل - اسکاتلند
* قطر - روسیه
* السالوادور - جامائیکا

 

Reyhana.A

کاربر بیش فعال
ازدواج بازیکن فوتبال برزیلی به یک دختر ایرونی

ازدواج بازیکن فوتبال برزیلی به یک دختر ایرونی

دروازه بان مس رفسنجان اکنون تمام خوشبختی اش را در ایران می بیند و حاضر نیست کشورمان را ترک کند. او یک برزیلی زن ذلیل! به حساب می آید؛ آن قدر عاشق خانواده همسرش است که حتی اسمش را با نظر مادر زنش انتخاب کرده حالا تا آخر ماجرا را خودتان حدس بزنید.


بخش هایی از این گفتگوها در ادامه آمده است.
• اصلا فکرش را نمی کردم روزی به ایران بیایم اما حرفه ام باعث شد به ایران بیایم و با دیدن مردم ایران و فرهنگ شان علاقه ام دو چندان شد و بعد از آشنایی با همسرم عاشق او شدم و ازدواج کردیم. اصلا به ماندن در ایران فکر نمی کردم، چه برسد به ازدواج.

• روز خواستگاری خیلی خوشحال بودم و این شروع یک زندگی جدید برایم بود، البته خانواده همسرم در این راه خیلی به من کمک کردند. راستش را بخواهید هیجان زیادی داشتم برای رسیدن به هدفم، مصمم بودم و سایر مسائل برایم مهم نبود.

• فرهنگ ایران با کشور من متفاوت است؛ ایران کشوری است با فرهنگ اسلامی در خاورمیانه که با برزیل تفاوت های زیادی دارند اما من ایران و فرهنگ اش را بیشتر از برزیل دوست دارم. باورتان نمی شود اما از وقتی لب به غذاهای ایرانی به خصوص کوبیده و قورمه سبزی زدم دیگر به غذاهای برزیلی فکر نمی کنم.

• خانواده ام وقتی خبر ازدواج با یک دختر ایرانی شنیدند تعجب نکردند؛ بلکه ترسیدند، چون چیزهای خوبی از ایران نشنیده بودند اما وقتی با سیمین به برزیل رفتیم و آن ها دیدنش، نظرشان عوض شد اما هنوز ترس داشتند تا این که به ایران آمدند و فهمیدند مسایلی که در مورد ایران گفته می شود وجود ندارد. الان راضی هستند.

• روابط زن ها و مردها در ایران توجه مرا جلب کرد و وقتی دیدیم میان آن ها احترام و مرزبندی رعایت می شود علاقه مند شدم به اسلام و بعد هم که ازدواج کردم و با خواست خودم مسلمان شدم.

• اسم ایرانی ام را مادر زدنم برای من انتخاب کرد و فکر می کنم اسم جالبی باشد.

• من ۳۱سال سن دارم و می توانم تا چندسال دیگر دروازه بانی کنم؛ ولی دوست دارم دخترم ایزابلا جعفری کاروالیو دوسانتوز را در ایران و به شیوه ایرانی تربیت کنم، در برزیل آزادی بیش از حد برای تربیت دختربچه ها مشکل ساز است.

• فوتبال برزیل به لحاظ امکانات و مسائل حرفه ای خیلی از ایران جلوتر است و لیگ های استانی برزیل با برنامه تر و بهتر از ایران برنامه ریزی می شود چه برسد به لیگ برترشان. ایران اگر می خواهد در فوتبال پیشرفت کند باید خیلی حرفه ای اتر از این که الان هست عمل کند.

• دلیل ورود بازیکن ضعیف برزیلی به فوتبال ایران از مدیران برنامه و باشگاه هاست؛ مدیر برنامه ها دروغ می گویند و مدیر باشگاه ها هم تحقیق نمی کنند و همین موضوع سبب می شود بازیکنان ضعیف وارد فوتبال ایران شوند.

همسر فابیو کاروالیو : فابیو عشق ایران است
اصفهان آمده بود، یک دل نه صد دل عاشق کارمند روابط بین المللی باشگاه ذوب آهن شد. دروازه بان برزیلی هر چه زمان گذشت از فرهنگ ایران و آداب رسوم ایرانی خوشش آمد و در نهایت حاضر شد مسلمان هم شود؛ او که برخلاف هموطنانش مخالف بی بند و باری های رایج در کشورش بود، سبب شد تا پایه های زندگی اش را با یک آبادانی اصیل شکل دهد تا زیاد هم از برزیل دور نشود . خانم جعفری همسر فابیو اکنون از این که با یک خارجی ازدواج کرده، خوشحال است و می گوید در خواب هم نمی دیده با یک برزیلی ازدواج کند. با او در خصوص این سبک از زندگی صحبت کردیم:

• من در باشگاه ذوب آهن اصفهان کار می کردم و به خاطر کارم در امور بین الملل با بازیکنان خارجی ارتباط داشتم و همین موضوع باعث آشنایی ما شد. معیارم برای ازدواج با فابیو بیشتر علاقه بود و بعد سعی کردم بقیه جوانب را درست کنم.

• او چون تا حالا در کشورهای مسلمان بازی نکرده بود، حجاب ایرانی ها برایش پدیده تازه ای بود. با خانواده ام مشکل نداشت، اما اوایل کمی سخت بود چون پذیرش این موضوع برای خانواده ام کمی دشوار بود. من هم گفتم یک روز بیاید خانه تا پدر و مادرم او را ببینند .همان روز خواستگاری صحبت کرد و خودم شدم مترجم خواستگارم (خنده)

• راستش فکرش را نمی کردم با یک فوتبالیست ازدواج کنم، آن هم از نوع خارجی؛ ازدواج با فابیو زندگی مرا عوض کرد؛ البته ازدواج با یک فرد غیر ایرانی سختی های خاص خودش را دارد، ما دائما در سفر بین ۲ کشور هستیم یا این که خانواده فابیو به ایران می آیند.

• فرهنگ آن ها خیلی شبیه به ایرانی هاست، به خصوص قسمت جنوب ایران. من چون آبادانی هستم با خانواده فابیو راحتم . آن ها دست و دلباز و خونگرم هستند و غذاهای تند هم زیاد می خورند. البته برخی از رفتارهایی که دارم و یا غذاهایی که تهیه می کنم، برایشان جالب است.

• در مورد فوتبال مشکلی نداریم. خوشبختانه هر ۲ پرسپولیسی هستیم، البته صنعت نفت جای خودش را دارد.

• در مورد علاقه آبادانی ها به برزیل یک چیزهایی برایش گفته بودم، اما باورش نمی شد تا این که رفتیم آبادان، آن جا یک دستفروش کلی دمپایی ابری با پرچم برزیل می فروخت که برای فابیو جالب بود و وقتی بازی های صنعت نفت را دید و شعار هواداران را شنید، متوجه حرف های من شد.

• زندگی فعلی مان راضی کننده است و چون علاقه و عشق اصلی ترین مساله زندگی مان است مسائل دیگر را سخت نمی گیریم. درآمد فابیو کفاف زندگی مان را می دهد. اتفاقا دنبالش هستیم تا ملیت ایرانی برای فابیو بگیریم تا بتواند در لیگ برتر هم بازی کند.

• البته زوج های ایرانی خوشبخت هم زیاد داریم اما من از ازدواج با یک برزیلی مثل فابیو خوشحالم؛ او خیلی خوب است و شخصیت و علاقه اش به ایران او را فردی قابل احترام برای من کرده است.

• فابیو که از مسائلی مانند مهریه سردر نمی آورد، اما خانواده ام اعتقاد داشتند برای زندگی با یک خارجی باید گارانتی وجود داشته باشد و او یک باب آپارتمان به نام من خرید، و لی مهریه به شکل مرسوم نداشتم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
توصيه مورينيو به بشيكتاش براي جذب كرش

توصيه مورينيو به بشيكتاش براي جذب كرش

توصيه مورينيو به بشيكتاش براي جذب كرش


باشگاه بشيکتاش ترکيه به توصيه خوزه مورينيو به دنبال جذب کارلوس کرش براي هدايت تيم فوتبال اين باشگاه در رقابت هاي فصل آينده است.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا، سايت رسمي باشگاه بشيکتاش در خبري اعلام کرد که کرش گزينه اصلي آنها براي جايگزيني برند شوستر است.
در سفر هفته گذشته مسوولان باشگاه بشيکتاش به مادريد، خوزه مورينيو به آنها توصيه کرده است که هدايت تيم فوتبال اين باشگاه را به کارلوس کرش بسپارند.
ريکاردو کوارسما، سيمائو سابروسا و هوگو آلميدا سه بازيکن پرتغالي تيم بشيکتاش هستند و سايت اين باشگاه حضور اين سه بازيکن را يکي از دلايل علاقه مسوولان بشيکتاش براي جذب اين مربي پرتغالي اعلام کرده است.
کارلوس کرش گزينه اصلي مسوولان فدراسيون فوتبال ايران براي هدايت تيم ملي فوتبال کشورمان است و به گفته برخي منابع خبري قرار است امشب براي ثبت قرارداد خود وارد تهران شود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيروزي بارسلونا و شكست ركورد آقاي خاص

پيروزي بارسلونا و شكست ركورد آقاي خاص

علت خستگي بازيكنان رئال فاش شد


تيم فوتبال رئال مادريد در بازي خانگي برابر اسپورتينگ خيخون منسجم اما تا حدودي خسته نشان داد و در پايان نيز شکست خورد.

بازي شاگردان خوزه مورينيو مثل هميشه نبود و بازيکناني چون اوزيل و آده بايور گام هاي کوتاه و سنگيني بر مي داشتند.
پس از اين بازي، سايت خبري مارکا پرده از راز خستگي بازيکنان مادريد برداشت و در مطلبي انتقادي از خوزه مورينييو نوشت: 6 جلسه فشرده بدنسازي آنهم در هفته هاي پاياني لاليگا چه دليلي دارد؟ و اصولا بازيکنان آماده اي چون اوزيل، آده بايور و خرانرو چرا بايد اينچنين زير فشار تمرينات هوازي و سپس بدن سازي فشرده باشند؟
اين تمرينات ناگهاني چندان هم تصادفي نبودند و بازيکنان رئال مادريد به خاطر تنها 10 دقيقه تاخير در تمرينات هفته گذشته به دستور مورينيو به تحمل چنين تمريناتي محکوم شدند.
شايد بدنسازي در اين شرايط حساس تا حدودي انتقادها را به سوي سرمربي رئال نشانه گرفت‌،اما اکنون اين سوال براي نويسنده و البته خواننده آسيايي پيش مي آيد که نظم و ترتيب در فوتبال حرفه اي تا کجا پيش رفته که يک مربي براي رعايت و حفظ آن به خود اجازه مي دهد بازيکنان بزرگ و ثروتمند خود را در آستانه مهمترين بازي هاي لاليگا جريمه کرده و حتي انسجام تيمي خود را هم فداي همين نظم و ترتيب کند؟

 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيروزي بارسلونا و شكست ركورد آقاي خاص


در اولين شب از هفته سي‌ام لاليگا، بارسلونا برد و رئال مادريد باخت تا رکورد 9 ساله مورينيو شکسته شود.


شب گذشته رئال مادريد در ورزشگاه خانگي خود برابر اسپورتينگ خيخون تن به شکست يک بر صفر داد تا خيال بارسلونا براي قهرماني در لاليگا تا حد زيادي راحت شود.
در اين ديدار ميگل دلاس کواس در دقيقه 79 براي خيخون گلزني کرد و پس از آن مردان مادريدي هر چه زدند به در بسته خورد.

شکست يک بر صفر رئال مادريد برابر اسپورتينگ خيخون باعث شد رکورد ارزشمند 150 بازي خانگي بدون شکست مورينيو در ليگ‌هاي داخلي در تيم‌هايي که وي هدايت آنها را برعهده داشته پس از بيش از 9 سال شکسته شود.
روزنامه‌هاي مادريدي مثل هميشه به حمايت تيم شهر خود پرداختند و از حداقل دو پنالتي گرفته نشده نوشتند اما روزنامه‌هاي بي طرف به ناتواني رئال مادريد برابر خيخون اشاره کردند.
در ديگر بازي مهم شب گذشته، بارسلونا در خانه ويارئال با تک گل دقيقه 66 جرارد پيکه برابر زيردريايي زرد اسپانيا به پيروزي رسيد.
در ديداري ديگر والنسيا در خانه ختافه به پيروزي 4 بر 2 رسيد.
گل‌هاي والنسيا را سولدادو در دقايق 46 و 64 و 66 و 77 به ثمر رساند و براي ختافه مانو 13 و ساردينرو 88 ثبت کردند.

در بالاي جدول بارسلونا با 81 امتياز در صدر است و رئال مادريد با 73 امتياز در رتبه دوم ايستاده و والنسيا با 57 امتياز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
گوارديولا: خودمان را قهرمان بدانيم، همه‌چيز خراب مي شود


سرمربي تيم فوتبال بارسلونا با وجود حاشيه‌ي امنيت 8 امتيازي همچنان معتقد است که نبايد ليگ را پايان يافته قلمداد کرد.

گوارديولا و تيمش در هفته‌ي سي‌ام رقابت‌هاي لاليگا در غياب چند بازيکن کليدي يک پيروزي خارج از خانه ارزشمند به دست آورد، ارزش اين پيروزي البته زماني بيشتر شد که رئال در خانه تن به شکست داد.

پپ گوارديولا در پايان بازي گفت: اگر بخواهيم فکر کنيم که وضعيت قهرماني در ليگ مشخص شده و ما قهرمان شده‌ايم همه چيز را از دست خواهيم داد. مادريد تا پايان خواهد جنگيد. افزايش فاصله‌ي امتيازهاي ما اتفاق خوشايندي است، اما هنوز امتيازهاي زيادي باقي مانده است.

سرمربي بارسلونا با تمجيد از بازي ويارئال هم عنوان کرد: آنها بازي بسيار خوبي را به نمايش گذاشتند و والدس در اين بازي يکي از بازيکنان تاثيرگذار بود. آنها تيم بسيار خوبي هستند و نمايش فوق العاده‌اي مقابل ما داشتند.

گوارديولا با اشاره به انگيزه‌ي بالاي بازيکنانش اظهار کرد: براي پيروزي به زمين حريف رفته بوديم و مي‌دانستيم که بازي دشواري پيش رو داريم. آنها در نيمه‌ي اول بازي بسيار خوبي انجام دادند. گل جرارد پيکه کمک زيادي به ما کرد.

سرمربي بارسلونا درباره‌ي مصاحبه جنجالي پخش شده از شبکه "راي" ايتاليا گفت: پس از اين که اين مصاحبه را شنيدم ديوانه شدم. خبرنگاري که اين سوال را از من پرسيد منتظر جوابي جنجالي بود و البته من هم چيز جديدي نگفتم. من هميشه با رئيس باشگاه رابطه خوبي داشتم. پيش از مصاحبه به من اعلام شد که اين مصاحبه آزاد است و ممکن است هر چيزي پرسيده شود. به هر حال من مربي جواني هستم و بايد چيزهاي زيادي ياد بگيرم. من فقط در مصاحبه‌ام گفتم که وقتي مربي سه يا چهار سال در يک تيم باشد احتمال جدايي‌اش از باشگاه بيشتر مي شود، همين.

گفتنی است، سرمربي بارسلونا در روز اول آپريل در گفت و گو با شبکه راي اسپورت ايتاليا عنوان کرده بود که دوران حضورش در بارسلونا به پايان رسيده و سال آينده باشگاه را ترک خواهد کرد. گوارديولا دليل اين موضوع را اين مساله عنوان کرده بود که بالاخره پس از چند سال بازيکنان و مربي از هم خسته مي شوند.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
دل‌پيه‌رو: بايد به داد مردم ژاپن برسيم

دل‌پيه‌رو: بايد به داد مردم ژاپن برسيم

دل‌پيه‌رو: بايد به داد مردم ژاپن برسيم


کاپيتان محبوب تيم فوتبال يوونتوس ايتاليا هواداران يوونتوس و مردم ايتاليا را جهت کمک فوري به مردم ژاپن فراخواند.

به نقل از خبرگزاري آنسا ايتاليا، الکس دل‌پيه‌رو با معرفي پراهني منقش به نام ژاپن و چهره کودک غمگين ژاپني از هواداران يوونتوس در سراسر جهان خواست تا با خريد اين پيراهن با قيمتي بيشتر از مبلغ تصويب شده، به داد مردم ژاپن برسند.
دل‌پيه‌رو اين پيراهن را با کمک حامي مالي يوونتوس توليد کرده و به حد انبوه رسانده و اميدوار است در هفته اول معادل 3 ميليون يورو از فروش اين پيراهن سود کند تا هر چه سريعتر مبلغ قابل توجهي را به سازمان ملل تحويل دهد. خود او 80 هزار يورو به حساب معرفي شده براي خريد اين پيراهن‌ها واريز کرده است.


 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
هدایتی باشگاه آرسنال را خرید

هدایتی باشگاه آرسنال را خرید

بولتن نیوز : روزنامه ديلي ميرور انگليس روز گذشته در خبري عجيب نوشت: يك ايراني ثروتمند و يك تاجر اماراتي نود درصد سهام باشگاه مطرح آرسنال انگليس را خريدند.

اين روزنامه پر تيراژ نوشت حسين هدايتي و شيخ قاسم حسن كه سالهاست دوست صميمي هم هستند توانسته اند نود درصد سهام باشگاه آرسنال را خريداري كنند.

به نوشته ديلي ميرور پنجاه درصد اين سهام را هدايتي و چهل درصد مابقي از آن تاجر اماراتي شده است.

اين روزنامه انگليسي با گمانه زني درباره قيمت پرداخت شده براي خريد سهام باشگاه آرسنال اعلام كرد مبلغي در حدود سيصدوپنجاه ميليون پوند براي اين خريد سهام پرداخت شده است.

گفته مي شود بدهي هاي آرسنال و اعلام ورشكستگي اين تيم باعث فروش اين باشگاه شده است.




:surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised:
 

Sarp

مدیر بازنشسته
عربستاني‌ها به ايران نمي‌آيند!

عربستاني‌ها به ايران نمي‌آيند!

مهر: مسئولان فدراسیون عربستان در اقدامی غیرمنتظره و خارج از عرف بین المللی طی درخواستی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار برگزاری دیدارهای دور برگشت نمایندگان این کشور در خارج از خاک ایران شدند.
به گزارش اتی نیوز به نقل از مهر، این درخواست در حالی از سوی مسئولان فوتبال عربستان مطرح می شود که تاکنون تمامی دیدارهای گذشته تیم های باشگاهی ایران مقابل تیم های سعودی بدون هرگونه مشکلی و با تایید AFC برگزار شده است.
جنجال سازی تازه سعودی ها در حالی مطرح می شود که به نظر می رسد پس از مشکلاتی که دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن ایران برای ورود به خاک عربستان داشتند و حتی با انگشت نگاری و چهره نگاری از سوی مقامات فرودگاه عربستان روبه رو شدند این کشور نگران اقدامات تلافی جویانه از سوی ایران است.
تیم های الاتحاد و الهلال عربستان روز 13 اردیبهشت ماه در هفته پنجم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در تهران و اصفهان میهمان تیم های پرسپولیس و سپاهان خواهند بود. درهفته ششم این رقابت ها نیز که روز 20 اردیبهشت برگزار خواهد شد، ذوب آهن و استقلال در اصفهان و تهران پذیرای الشباب و النصر عربستان هستند.



منبع : mehrnews.com
 

A M I N_BND

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصاوير طرح دو آسمانخراش براي بزرگداشت مارادونا

تصاوير طرح دو آسمانخراش براي بزرگداشت مارادونا

يک طراح آرژانتيني قصد دارد در بزرگداشت مارادونا دو برج را که در کنار هم عدد 10 را تشکيل مي دهند، بسازد. 10 شماره اي است که اين ستاره فوتبال آرژانتين با آن بازي مي کرد.


این طراح شهرسازی که "آلبرتو سیوفردی" نام دارد تصمیم گرفته است دو آسمانخراش مدرن را که "مارادونا" و یا "10" نامگذاری خواهند شد بسازد.
وی که در حال حاضر برای تحقق این پروژه به دنبال منابع مالی می گردد در این خصوص گفت: "از مدتها پیش به این ایده فکر می کنم و دو سال قبل نام این ساختمان را در سازمان ثبت مارکها و امتیازها در بوینس آیرس ثبت کردم."
براساس گزارش لارپوبلیکا، این پروژه شامل دو آسمانخراش است که هریک از آنها 26 طبقه دارد. این دو برج در کنار هم تصویر یک "10" را می سازند.

در حقیقت، هواداران فوتبال آرژانتین همواره شماره 10 را فقط برای شناسایی "دیه گو آرماندو مارادونا" به رسمیت شناخته اند.
از سالها قبل El pibe de oro (بچه طلایی، مهمترین لقب مارادونا) به یک نماد مهم برای آرژانتین تبدیل شده است، به طوریکه علاوه بر مجسمه، فیلم، کتاب و اقدامات بیشمار دیگری که در بزرگداشت شماره 10 انجام شده است اکنون دو برج نیز قرار است در یکی از محلات بوینس آیرس به نام مارادونا ساخته شود.
 

اخبار

ربات
ویدیوی «دیویدبکهام» سئوال برانگیز شد !

ویدیوی «دیویدبکهام» سئوال برانگیز شد !

این ستاره فوتبال جهان در این ویدئوی تبلیغاتی جدید پپسی که در صفحه یوتیوپ پپسی قرار داده شد، سه توپ فوتبال را به داخل سه سطل آشغال در ساحل کالیفرنیا پرتاب می کند.

بيشتر...
 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئال مادريد جام كوپادل‌ري را از دست داد

رئال مادريد جام كوپادل‌ري را از دست داد



فاتح فصل جاري رقابت‌هاي جام حذفي اسپانيا (کوپا دل‌ري) لحظاتي پس از کسب افتخار جديد جام خويش را از دست داد.


به نقل از سايت اخبار فوتبال جهان، شب گذشته پس از آنکه تيم‌هاي رئال‌مادريد و بارسلونا در ورزشگاه مستايا به مصاف هم رفتند و کهکشاني‌ها با گل دقيقه 103 کريستيانو رونالدو يک بر صفر به برتري رسيدند، جام قهرماني را به نشانه کسب افتخار در دست گرفتند. ولي پس از ترک ورزشگاه و استفاده از اتوبوس خويش، آن را نابود کردند.
سفيد‌پوشان مادريدي 18 سال تمام در حسرت لمس چنين جامي بودند، ولي در هنگام ورود به مادريد، وقتي سرخيو راموس جام‌د‌ردست نسبت به تشويق هاي هواداران ابراز احساسات مي‌کرد، ناگهان جام از دستان وي افتاد که همين امر باعث عبور اتوبوس تيم از روي آن شد.
بروز اين اتفاق سبب شد عکاسان خبرگزاري‌ها و نشريات اقدام به شکار اين صحنه کنند. در گزارش‌هاي که انتشار يافت به اين نکته اشاره شد که رئالي‌ها قدر جامي که به زحمت کسب کردند، ندانستند.


 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
50 گل در يك فصل اسپانيا؛ ركورد جديد ليونل مسي

50 گل در يك فصل اسپانيا؛ ركورد جديد ليونل مسي

ليونل مسي' نخستين بازيکن است که در يک فصل فوتبال اسپانيا 50 گل براي باشگاه خود به ثمر رسانده است.

اين رکورد مسي که شب گذشته در ديدار با اوساسونا بدست آمد، شايد بتواند خاطره تلخ شکست تيم بارسلونا از رئال مادريد در فينال کوپا دل ري را از بين ببرد.
بارسلونا به شماري از بازيکنان خود در ديدار با اوساسونا استراحت داده بود تا براي ديدار رفت مقابل رئال مادريد، از مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا که روز چهارشنبه برگزار مي شود، آماده باشند.
''دويد ويا'' در دقيقه بيست و چهارم بازي هيجدهمين گل خود را وارد دروازه اوساسونا کرد. مسي در دقيقه 58 به جاي ويا وارد زمين شد و سه دقيقه بعد سي و يکمين گل خود در لاليگا را وارد دروازه حريف کرد.
به اين ترتيب با احتساب 177 گلي که اين بازيکن آرژانتيني براي بارسلونا در همه رقابت ها به ثمر رسانده در رتبه سوم گلزنان تاريخ اين باشگاه قرار خواهد گرفت.
در حال حاضر ''سزار رودريگز'' با 235 گل و ''لاسلو کوبالا'' با 196 گل در فهرست بهترين گلزنان تاريخ باشگاه بارسلونا هستند.
بارسلونا با پيروزي دو بر صفر برابر اوساسونا، فاصله هشت امتيازي خود را با رئال مادريد در صدر جدول لاليگا حفظ کرد.
رئال مادريد نيز سه روز پس از ‌شکست بارسلونا در ورزشگاه متسايا بار ديگر به اين ورزشگاه آمد تا با والنسيا روبرو شود.
اين ديدار با نتيجه شش بر سه به سود رئال مادريد تمام شد.
''گونزالو هيگواين'' سه گل، ''کاکا'' دو و ''کريم بنزما'' هم يک گل براي رئال مادريد به ثمر رساندند تا رئال مادريد نخستين تيم ميهمان در متسايا شود که توانسته به والنسيا شش گل بزند.
روبرتو سولدادو، جوناس و جورد آلبا توانستند سه گل خورده را براي والنسيا جبران کنند
در آخرين ديدار از رقابت هاي لاليگا در روز گذشته، آتلتيکو بيلبائو با نتيجه دو بر يک رئال سوسيداد را شکست داد.
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
ليونل مسي يکي از 100 چهره تاثيرگذار جهان است

ليونل مسي يکي از 100 چهره تاثيرگذار جهان است

برترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2010 در جمع 100 چهره تاثیر گذار جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از خبرگزاری آلمان ، در فهرست مذکور که مجله تایم امریکا منتشر کرد ، نام لیونل مسی ستاره ملی پوش آرژانتینی تیم بارسلونا دیده می شود.

در این فهرست مسی در رتبه 87 قرار گرفته است.

مجله تایم در توصیف مسی نوشت مسی در حالی به این افتخارات رسیده که 23 سال بیشتر ندارد.

تیری آنری مهاجم فرانسوی و سابق آرسنال نیز در تایید شایستگی مسی گفت‌ آنچه که مسی با توپ انجام می دهد کار هر کسی نیست و بازی مسی غیر عادی است.
منبع
 

khooshe

مدیر بازنشسته
جام قهرماني اروپا به چلسي رسيد

جام قهرماني اروپا به چلسي رسيد

جام قهرماني اروپا به چلسي رسيد


جام قهرماني باشگاه‌هاي اروپا که به لندن رسيده، در منطقه مدرن چلسي و در ميدان دوک آو يورک به نمايش گذاشته شد.

به نقل از سايت يوفا، ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا در اين فصل در ورزشگاه بازسازي شده و مدرن ومبلي برگزار خواهد شد. از همين رو جام قهرماني اين تورنمنت معتبر به لندن آورده شده تا در معرض ديد علاقمندان قرار بگيرد.
بدين ترتيب ساکنين لندن و توريست‌هاي اين شهر مي‌توانند معتبرترين جام قهرماني باشگاهي را از نزديک تماشا کنند. همچنين جام قهرماني باشگاه‌هاي اروپا در بخش زنان نيز به همراه جام مردان به لندن رسيده و علاقمندان مي‌توانند در 5 روز آينده از آن ديدن کنند.
برنامه‌اي نيز به نام فستيوال ليگ قهرمانان اروپا از 21 مي تا 28 مي در هايدپارک برگزار خواهد شد. اين برنامه يک هفته به طول خواهد انجاميد که از هواداران دعوت کرده در آن شرکت کنند.
 

Abteen

عضو جدید
انتشار اولين عكسها از پيراهن سوم فصل بعد رئال با رنگ قرمز

انتشار اولين عكسها از پيراهن سوم فصل بعد رئال با رنگ قرمز

مرجع خبري رئال مادريد : از چند هفته پيش اخباري در مورد طرح احتمالي آديداس براي پيراهن فصل رئال مادريد منتشر شده بود .


پيراهن سوم كاملا قرمز رنگ است و حالا عكسهايي از طرح اين پيراهن نيز منتشر شده است . با اين كه هنوز چيزي به طور قطعي لز سوي آديداس و باشگاه اعلام نشده اما به نظر مي رسد كه اين قضيه واقعيت دارد . رنگ پيراهن سوم رئال مادريد قرمز خواهد بود كه يادآور بازيهاي اروپايي رئال در دهه هفتاد است .
اين طور كه به نظر مي رسد ، پيراهن هاي رئال مادريد بدين شرح خواهند بود : پيراهن اصلي به رنگ سفيد و با نوارهاي طلايي و يقه گرد ، پيراهن دوم با رنگ مشكي و نوارهاي طلايي و با يقه هفت ، پيراهن سوم نيز قرمز رنگ . پيراهن دروازه بان ها نيز به رنگ آبي آسماني با نوارهاي زرد خواهد بود .
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
انصراف تیم‌های عربستانی از لیگ آسیا و عدم سفر به ایران

انصراف تیم‌های عربستانی از لیگ آسیا و عدم سفر به ایران

آخرین نیوز: یک سایت خبری عربستانی مدعی شد که تیم‌های این کشور از ادامه حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف داده و به این تیم‌ها مجوز سفر به ایران داده نشده است.

به گزارش فارس سایت خبری "شوت" عربستان سعودی اعلام کرد که این سایت خبری مطلع شده است که تا ساعتی دیگر بیانیه رسمی درباره عدم مشارکت باشگاه‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا و عدم صدور مجوز برای سفر این باشگاه‌ها به ایران اعلام خواهد شد.

این پایگاه خبری عربستان مدعی شد که این تصمیم در پی اقداماتی است که ایران علیه عربستان سعودی اتخاذ کرده است.

شوت در ادامه این خبر اعلام کرد: منابع آگاه اما غیر رسمی گفتند که فیفا به عربستان سعودی این اطمینان را داده است که مجازات‌های سنگینی علیه باشگاه‌های عربستانی به دلیل عدم شرکت در لیگ قهرمانان آسیا صادر نخواهد شد و این باشگاه‌ها تنها امتیازات این بازی‌ها را از دست خواهند داد.

این در حالی است که بر اساس قوانین فیفا تیم‌هایی که از ادامه حضور در جام باشگا‌ه‌ها انصراف می‌دهند، با مجازات‌ها و جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شوند که محرومیت و جریمه نقدی سنگین از جمله این مجازات‌ها است.

سعودی‌ها مدعی بودند که برای حضور در ایران امنیت کافی ندارند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این ادعای عربستانی‌ها را رد کرده است
http://www.akharinnews.com/content/view/27009/36/
 
بالا