مهم ترین اخبار فوتبال جهان

ecsir

عضو جدید
گیگز: یونایتد-لیورپول بزرگ‌ترین رقابت در فوتبال انگلیس است

بال ولزی منتظر این دیدار ویژه است.








http://www.google.com/buzz/post


سایت گل – رایان گیگز، اسطوره منچستریونایتد گفته رقابت شیاطین سرخ با لیورپول بزرگ‌ترین رقابت در فوتبال انگلیس است.​
دو باشگاه روز یکشنبه دربی شمال-غرب انگلیس را برگزار می‌کنند و گیگز اگر در این بازی به میدان برود رکورد حضور در لیگ سر بابی چارلتون را پشت سر خواهد گذاشت.​
او می‌گوید: «رقابت ما با لیورپول بسیار بالاست و شاید بالاترین رقابت، در لیگ انگلیس باشد.​
این دو تیم موفق‌ترین تیم‌ها هستند و شور و شوق فراوانی دارند و تاریخچه‌ای غنی دارند.​
این بازی همیشه ویژه بوده. من همیشه گفته‌ام که آنفیلد جایی است که بیشترین رضایت را از نتیجه گرفتن در آن می‌برید چون باید مقابل تیم، تاریخ و هواداران بازی کنید.​
گرفتن نتیجه در آنفیلد لحظه‌ای ویژه است.»​
گیگز همچنین درباره حضور کنی دالگلیش در لیورپول گفت: «او اسطوره لیورپول است، هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی و حالا هم بازگشته. این به چاشنی دیدار می‌افزاید.»​
 

ecsir

عضو جدید
کانتونا: منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر می شود

ستاره فرانسوی در انتظار داربی ویژه ای مقابل لیورپول است.



سایت گل- پس از شکست منچستریونایتد مقابل چلسی در دیدار سه شنبه هفته گذشته، اریک کانتونا، اسطوره فرانسوی باشگاه یونایتد معتقد است که یونایتد قهرمان این فصل رقابتهای لیگ برتر خواهد شد و این تیم شانس فراوانی برای فتح جام قهرمانی رقابتهای اروپایی دارد​
این اسطوره فرانسوی که اکنون یکی از مدیران تیم نیویورک کازمس است، معتقد است که یونایتد مربی فوق العاده بزرگی به نام فرگوسن دارد که بدون شک قهرمان رقابتهای این فصل لیگ برتر خواهد شد.​
اریک کانتونا در این رابطه گفت:« فکر می کنم یونایتد قهرمان لیگ برتر خواهد شد. آنها تیم بزرگی هستند، مربی بزرگی دارند و باشگاه فوق العاده ای هستند.فکر می کنم یونایتد قهرمان لیگ برتر خواهد شد و شانس زیادی نیز برای فتح لیگ قهرمانان اروپا دارند.»​
در آستانه دیدار حساس یکشنبه شب لیورپول ، کانتونا اعلام کرد که شاهد بازی ویژه ای خواهیم بود:« تمام بازیها مهم هستند ولی این بازی واقعا ویژه است؛ چون دو تیم بزرگ مقابل هم قرار می گیرند که در 20 سال اخیر موفق بوده اند.این دقیقا مثل یک داربی است .به نظر می رسد که کنی دالگلیش هم به خوبی کارش را انجام می دهد. بازی بزرگی خواهد بود.»​
 

ecsir

عضو جدید
پیش‌بینی‌های سردبیران سایت گل از دیدارهای لیورپول – منچستریونایتد و یوونتوس – میلان

نظرات سردبیران سایت گل را درباره دیدارهای این هفته می‌خوانیم.


http://www.google.com/buzz/post


سایت گل – در این هفته دو بازی مهم داریم. لیورپول و منچستریونایتد رقابت دیرین خود را ادامه می‌دهند، به ویژه که کنی دالگلیش، دشمن همیشگی سر الکس فرگوسن به لیورپول رفته است. در ایتالیا هم یوونتوس و میلان با هم بازی خواهند کرد و زلاتان ایبراهیموویچ به مصاف تیم سابقش می‌رود. در این بخش نظرات سردبیران سایت گل را می‌بینیم.

لیورپول – منچستریونایتد



پیتر استانتون – گل بین‌المللی
لیورپول صفر – منچستریونایتد 1


سرخپوشان یونایتد نیاز دارند پس از شکست مقابل چلسی به اوج برگردند و قاعدتا کیفیت لازم را خواهند داشت تا لیورپول را در خانه‌اش ببرند، حتی اگر ویدیچ را هم نداشته باشند. فرم میزبان متزلزل بوده و با آن که دالگلیش نتایج خوبی گرفته، اما آنها بیش از حد مقابل حریفان تسلیم شده‌اند.
اوان مک‌دانلد – گل بین‌المللی
لیورپول صفر – منچستریونایتد 1


مردان سر الکس پس از لغزش در استمفورد بریج، دیگر فرصتی برای اشتباه بیشتر ندارند. آنها البته در آنفیلد می‌توانند به اوج برگردند، جایی که جو فوق‌العاده ورزشگاه هم نمی‌تواند تزلزل میزبان و تمایل آنها به اشتباه را بهبود بخشد. البته پیروزی یونایتد نزدیک و پراضطراب خواهد بود.
آدام شیمه – گل بین‌المللی
لیورپول 1 – منچستر‌یونایتد 1


هر سال همه منتظر این دیدار در آنفیلد هستند و جو عالی ورزشگاه می‌تواند لیورپول را به سوی گرفتن نتیجه سوق دهد. ماه عسل کنی دالگلیش تمام شده، اما مرسی‌سایدی‌ها می‌توانند منچستر را متوقف کنند، که بدون نمانیا ویدیچ، ستاره خط دفاعی‌شان هستند و پیش از این هم در استمفورد بریج امتیاز از دست داده‌اند. اگر اندی کارول اولین بازی‌اش را برای لیورپول انجام دهد اوضاع جالب‌تر هم خواهد شد. او و هم‌تیمی‌ها می‌توانند از غیبت مدافع صرب بهره ببرند.
امر سینگ – گل انگلیس
لیورپول 2 – منچستریونایتد 2


منچستریونایتد مجبور است از مدافعان میانی ذخیره‌اش استفاده کند و لیورپول مقابل وستهم از نظر دفاعی منسجم نبود. به این ترتیب گل‌های زیادی در این بازی می‌بینم. تعجب نخواهم کرد اگر اندی کارول فرصت بازی بیابد، آرامش یونایتد را بر هم بزند. او احتمالا در کنار لوییس سوارس بازی خواهد کرد و نانی، رونی و ارناندس هم می‌توانند در این بازی گل بزنند.

یوونتوس - میلان

پیتر استانتون – گل بین‌المللی
یوونتوس صفر – میلان 1


دومین پیروزی خارج از خانه را پیش‌بینی می‌کنم. یووه اوضاع خوبی ندارد، اعتماد به نفسش را از دست داده و گل‌های بدی می‌خورد. میلان باید اوضاع را در بالای جدول به سود خود حفظ کند و از تجربه کافی برای رسیدن به پیروزی استفاده خواهد کرد.
اوان مک‌دانلد – گل بین‌المللی
یوونتوس 2 – میلان 2

جدول لیگ و فرم دو تیم حکایت از پیروزی آسان میلان دارد، اما یووه اخیرا نشان داده شگفتی‌ساز می‌شود؛ آنها بازی‌هایی را می‌برند که نباید می‌بردند و بازی‌هایی را می‌بازند که انتظار می‌رفت ببرند. دفاع میلان که زمانی مستحکم بود نشانه‌های ضعف را بروز می‌دهد: یووه از این نکته کاملا بهره خواهد برد.
آدام شیمه – گل بین‌المللی
یوونتوس 2 – میلان 2




یوونتوس با وجود اوضاع نامناسب در جدول لیگ، مقابل تیم‌های بزرگ در این فصل عالی کار کرده و میلان را پیش از این در سن‌سیرو برده. اگر یوونتوس گل اول را بزند، هر نوع دردسری را برای میلان خواهد ساخت، چرا که آنها رویکردی دفاعی به بازی خواهند یافت. خط دفاعی یوونتوس البته مقابل بولونیا افتضاح بود و آنها باید متمرکزتر و با دقت بیشتری بازی کنند تا مقابل صدرنشین لیگ نتیجه بگیرند؛ صدرنشینی که اینتر را دنبال خود می‌بیند. خط دفاعی هیچ کدام از دو تیم متقاعدکننده نیست و انتظار چند گل در این دیدار همیشه تاریخی را داشته باشید.
امر سینگ – گل انگلیس
یوونتوس 1 – میلان 2

برد میلان مقابل ناپولی عالی بود، و الکساندر پاتو فوق‌العاده کار کرد. انتظار دارم آنها این بار در تورین با اعتماد به نفس بازی کنند. دفاع روسونری البته می‌تواند بلغزد، به ویژه مقابل مهاجمان سرعتی. یوونتوس در نقطه پایین خود قرار دارد و مقابل بولونیا انگار بازیکنان با هم غریبه بودند. صدرنشین سری آ قاعدتا برتر از یووه است.




 

ecsir

عضو جدید
آرسنال صفر – ساندرلند صفر: هدیه مردان ونگر به منچستریونایتد

آنها نتوانستند دفاع ساندرلند را بشکنند.


http://www.google.com/buzz/post







سایت گل – آرسنال بهترین فرصت را برای رسیدن به یک امتیازی منچستریونایتد از دست داد و در ورزشگاه امارات با تساوی بدون گل مقابل ساندرلند متوقف شد.
نمایش مقاوم گربه‌های سیاه باعث شد مردان آرسن ونگر نتوانند گلی بزنند. به این ترتیب منچستریونایتد با پیروزی مقابل لیورپول می‌تواند فاصله خود با آرسنال را، البته با یک بازی بیشتر به شش امتیاز برساند. آنها حالا می‌توانند با خیالی آسوده به مصاف لیورپول بروند.
البته توپچی‌ها از عملکرد آنتونی تیلور، داور دیدار و کمک‌هایش ناراضی‌اند که گل آندری آرشاوین را در اواخر دیدار به اشتباه آفساید اعلام کرد.
آرسنال با 57 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و منچستریونایتد و منچسترسیتی را با 60 و 50 امتیاز بالاتر و پایین‌تر از خود می‌بیند. ساندرلند هم که در این فصل خوب کار کرده با 38 امتیاز هشتم است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
گوارديولا از بيمارستان مرخص شد


پپ گوارديولا، مربي جوان بارسلونا بعدازظهر امروز از کلينيک دسوس بارسلونا مرخص شد
بدین ترتیب گواردیولا این فرصت را خواهد داشت تا در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیمش مقابل آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا که ساعت 17.15 به وقت اروپای مرکزی برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.
گواردیولا پس از آن در جلسه تمرینی تیمش که ساعت 18 برگزار می شود حضور خواهد یافت .
او نیمه شب چهارشنبه و پس از بازگشت از والنسیا در کلینیک دسوس بستری شد . گواردیولا چند هفته ای بود که در ناحیه کمرش احساس درد می کرد و پس از انجام معایناتی مشخص شد که مشکل او دیسک کمر است
با این وجود، گواردیولا شنبه شب در جریان دیدار تیمش مقابل ساراگوسا روی نیمکت بارسا نشست و پس از آن مجددا به بیمارستان بازگشت.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
طعنه مورينيو به بارسلونا


بارسا مي بايست دقايق زيادي را مقابل زاراگوزا ده نفره بازي مي کرد
مطابق معمول هفته های اخیر، کنفرانس خبری ژوزه مورینیو در پایان دیدار تیمش مقابل ريسینگ سانتاندر ، به بحث درمورد بارسلونا گذشت.

آقای خاص پس از بررسی عملکرد تیمش در دیدار مقابل راسینگ، به بازی بارسا مقابل زاراگوزا هم پرداخت:« بارسلونا زمانی که خیلی خوب بازی می کند پیروزی می شود و زمانی که خوب بازی نمی کند هم می برد.»

مورینیو ادامه داد:« ما کار خودمان را می کنیم و بازیهای خودمان را برگزار می کنیم و به ارائه بازی خیلی خوب برای پیروزی نیاز داریم. بارسلونا هم مشکلی ندارد و چیزی کم ندارد. زمانی که خیلی خوب بازی می کند می برد و وقتی خیلی بد هم بازی می کند باز هم می برد.شنبه شب بارسا باید برای مدتی طولانی 10 نفره بازی می کرد و در دیدار با والنسیا هم همین طور!»


 

khooshe

مدیر بازنشسته
سويا- بارسلونا؛ پپ در هزارمين روزش با بارسا


هفته بيست و هشتم رقابتهاي لاليگا امشب با برگزاري ديدار حساس سويا و بارسلونا در ورزشگاه «سانچس پيسخوان» دنبال مي شود.


بارسلونا که در پایان هفته بیست و هفتم رقابتها با 74 امتیاز صدرنشین مقتدر لالیگاست و در دیدارهای این فصل خارج از خانه اش تاکنون تن به شکست نداده، درورزشگاه سویا مقابل این تیم قرار خواهد گرفت. دیدار امشب یکی از آخرین سنگهای بزرگ برسر مسیر تیم کاتالان در کسب عنوان قهرمانی رقابتهای این فصل است و پس از دیدار یکشنبه ورزشگاه «پیسخوان» بازیهای سخت بارسا به اتمام میرسد.

این دیدار در حالی برگزار می شود که سویا اوضاع چندان خوبی ندارد و درپایان هفته بیست و هفتم با کسب 38 امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفته و برای راهیابی به رقابتهای فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا و حضور در جمع 4 تیم برتر، کارسختی دارد؛ چرا که درحال حاضر ویارئال با 50 امتیازرده چهارم را مال خود کرده
*بازگشت کیتا، آدریانو و آلوس به سویا
بارسلونا درسالهای اخیر 3بازیکن از سویا به خدمت گرفته و بازگشت این ستاره ها به خانه سابق و قرار گرفتن مقابل تیم سابقشان اتفاقی جالب توجه است
آدریانو کوریئا، مدافع برزیلی بارسا در مورد بازی امشب تیمش مقابل ، تیم سابقش گفت:« ورزشگاه سانچس پیسخوان یکی از سخت ترین ورزشگاه هایی است که باید در آن به میدان برویم ولی هنوز امتیازات زیادی برای کسب کردن پیش رو داریم.»
*پالوپ و پروتی، غایبان سویا
آندرس پالوپ و دیگو پروتی شانس حضور در دیدار امشب را نخواهند داشت. هر دوی این بازیکنان به دلیل مصدومیت در جلسه تمرینی روز 5شنبه تیمشان غایب بودند و از همین رو گرگوری مانسانو، مربی سویا باید به فکر راهکار مناسبی برای حل مشکلش باشد. پروتی از ناحیه عضله پای چپ احساس ناراحتی می کند و کاپل می تواند جای خالی او را در ترکیب اصلی سویا پر کند.
آندرس پالوپ، دروازه بان سویا که سابقه حضور برروی نیمکت ذخیره های تیم ملی اسپانیا را هم دارد هم از ناحیه مچ دست راست احساس ناراحتی می کند و قادر به همراهی تیمش نخواهد بود تا بازیکنان بارسا با خیال راحت تری به سمت دروازه حریف بتازند.
لوئیس فابیانو، مهاجم و گلزن برزیلی سویا هم به دلیل مصدومیت شانس حضور در این دیدار را از دست خواهد داد و ژولین اسکوده که در دیدار هفته گذشته ورزشگاه «سن ممس» پنجمین کارت زردش را از داور دریافت کرد، دیگر غایب سویا در این دیدار حساس است.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
سري آ ايتاليا؛ توقف صدرنشين برابر قعرنشين


تيم صدرنشين آ.ث ميلان در هفته بيست و نهم سري آ ايتاليا با نتيجه يک بر يک برابر تيم رده بيستمي باري متوقف شد.

در ادامه رقابتهاي اين هفته سري آ، شاگردان ماسيميليانو آلگري در ورزشگاه سن سيرو ميزبان باري بودند.
در اين مسابقه ابتدا تيم ميهمان در دقيقه 39 توسط گرگلي رودولف به گل دست يافت تا آتزوري ها نيمه اول را با شکست به رختکن بروند.
در نيمه دوم فشار حملات ميلاني ها ادامه داشت اما اخراج زلاتان ابراهيموويچ در دقيقه 74 با دريافت کارت زرد دوم، کار را براي آنها دشوارتر کرد.
حملات ميلاني ها ادامه داشت تا اينکه در دقيقه 82 آنتونيو کاسانو گل تساوي را به ثمر رساند و مانع از يک شکست خانگي براي اين تيم شد.
با اين نتيجه ميلان با 62 امتياز همچنان در صدر جدول باقي ماند و باري نيز با 17 امتياز نتوانست تغييري در رتبه بيستمي خود بدهد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
تقاضاي باشگاه رئال مادريد؛ مبارزه با دوپينگ جدي‌تر شود


باشگاه رئال مادريد به طور رسمي از فدراسيون فوتبال اسپانيا درخواست مي‌کند تا گرفتن آزمايش دوپينگ با جديت بيشتري دنبال شود.

سران باشگاه رئال مادريد که معتقدند نمونه‌گيري دوپينگ به شکل بسيار مضحک و خنده‌داري انجام مي شود، قصد دارند از فدراسيون فوتبال اسپانيا درخواست کنند تا فعاليت‌هاي مبارزه با دوپينگ با شدت بيشتري دنبال شود.
باشگاه رئال مادريد هدف از اين اقدام را پاکسازي لاليگا عنوان کرده و گفته نمي داند چرا زماني که يکي از اعضاي اصلي کميته مبارزه با دوپينگ عضو باشگاه والنسيا است، اين تيم دو قهرماني به دست مي‌آورد.
باشگاه رئال مادريد روز دوشنبه با ارسال نامه‌اي کتبي به طور رسمي نسبت به فعاليت‌هاي کميته مبارزه با دوپينگ اعتراض خواهد کرد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
قهرمان اروپا 90 دقيقه تا حذف

قهرمان اروپا 90 دقيقه تا حذف

قهرمان اروپا 90 دقيقه تا حذف


مدافع عنوان قهرماني رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب بايد براي بقا در اين رقابت‌ها در مونيخ به ديدار بايرن برود.

سه شنبه شب با انجام دو مسابقه هفته دوم دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا پيگيري خواهد شد. در اين دو مسابقه بايرن مونيخ در ورزشگاه خانگي خود پذيراي اينتر است و منچستريونايتد در اولدترافورد با المپيک مارسي پيکار خواهد داشت.
بايرن در حالي بايد با آبي و مشکي پوشان ايتاليايي روبرو شود که در بازي رفت با تک گل ماريو گومس مهاجم اسپانيايي تبار خود توانسته است، اين تيم را شکست دهد. دو تيم در حالي برابر يکديگر قرار مي‌گيرند که برگزار کننده ديدار پاياني فصل گذشته اين رقابتها هستند. اکنون بايرن با توجه به پيروزي‌اش در بازي رفت در ورزشگاه خانگي اينتر، از موقعيت بسيار خوبي براي راهيابي به دور يک چهارم نهايي و گرفتن انتقام از حريف ايتاليايي‌اش دارد.
شاگردان لوئيس فان خال پس از برد روحيه بخش 6 بر صفر خود برابر هامبورگ در هفته بيست و نهم بوندسليگا از آمادگي مناسبي براي انجام بازي بر گشت برخوردار هستند.
فان خال که سال گذشته بايرن را تا ديدارپاياني ليگ قهرمانان اروپا رساند در اين فصل در حالي روي نيمکت بايرن مي‌نشيند که به خوبي مي‌داند جايگاهش را در پايان فصل به طور حتم از دست خواهد داد. او اکنون تلاش دارد تا از اعتبارش درفوتبال اروپا دفاع و به سران بايرن ثابت کند در اخراج زودهنگام او از بايرن شتاب زده رفتار کرده‌اند.
حريف ايتاليايي در سفر به مونيخ ديگو ميليتو مهاجم آرژانتيني خود را نيز همراه دارد. بهترين بازيکن فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا و زننده هر دو گل بازي پاياني، شايد برگ برنده لئوناردوي برزيلي در ديدار برابر باواريايي‌ها باشد. اينتر بازي اين هفته خود درليگا را برابر برشا با تساوي يک بر يک به پايان رساند. اين دو تيم جمعه شب با هم بازي کردند تا اينتر يک روز بيشتر از حريف آلماني‌اش که شنبه شب در بوندسليگا پذيراي هامبورگ بود استراحت کرده باشند.
لوسيو مدافع برزيلي اينتر که سابقه بازي با پيراهن بايرن مونيخ را نيز در کارنامه دارد به احتمال فراوان نمي‌تواند نراتزوري را در بازي سه شنبه شب همراهي کند.
در دومين ديدارسه‌شنبه شب ليگ قهرمانان اروپا، منچستريونايتد ميزبان المپيک مارسي است. ديداررفت دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيد و اکنون دو تيم از شرايط برابري براي اين مسابقه برخوردارند. هر چند يونايتدها با توجه به امتياز بازي ميزباني و همچنين روحيه خوبي که از شکست آرسنال در رقابتهاي جام حذفي باشگاه‌هاي انگليس به دست آورده‌اند روي کاغذ از شانس بيشتري برخوردارند.
شاگردان فرگوسن که هم اکنون پيشتاز جدول رقابتهاي ليگ برتر هستند، در بازي سه شنبه شب، يک همبازي سالهاي پيش خود را در تيم مقابل خواهند ديد. گابريل هاينسه مدافع آرژانتيني فرانسوي‌ها که چند فصل را در ليگ برتر با پيراهن شياطين سرخ سپري کرده بود، سه شنبه شب بار ديگر به اولد ترافورد باز خواهد گشت و با مربي و همبازيان سابقش ديدار خواهد داشت.
رايان گيگز و پل اسکولز بازيکنان با سابقه ليگ برتري‌ها و از بازماندگان دو تيم قهرمان شياطين سرخ در اروپا در ترکيب اصلي تيم فرگوسن براي بازي سه ‌شنبه شب حضور خواهند داشت. فرگوسن قصد دارد با به کارگيري از بازيکنان با تجربه‌اش شانس موفقيت خود را بيشتر کند.
در بازيهاي چهارشنبه شب ليگ قهرمانان اروپا، رئال مادريد ميزبان المپيک ليون است و چلسي در لندن با FC کوپنهاگن مسابقه خواهد داشت.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
رقابت مسي و رونالدو براي تصاحب توپ طلاي اروپا

رقابت مسي و رونالدو براي تصاحب توپ طلاي اروپا

رقابت مسي و رونالدو براي تصاحب توپ طلاي اروپا


ليونل مسي و کريستيانو رونالدو با زدن 27 گل در قابتهاي اين فصل لاليگا شانس اول تصاحب توپ طلاي اروپا در فصل 2011 - 2010 هستند.

رونالدو در فصل 2008 - 2007 با زدن 31 گل در ترکيب منچستريونايتد و مسي در فصل2010 - 2009 با زدن 34 گل در ترکيب بارسلونا، اين عنوان را به دست آورده اند.
در جدول گلزنان لاليگا پس از اين دو بازيکن، داويد ويا با فاصله اي زياد و 17 گل زده قرار دارد.
نزديک ترين تعقيب کننده مسي و رونالدو، آنتونيو دي ناتاله از اودينزه است که 22 گل در رقابت هاي اين فصل سري آ ايتاليا وارد دروازه رقيبان کرده است.
پس از دي ناتاله، ادينسون کاواني از ناپولي با 20 گل و ساموئل اتوئو از اينترميلان با 19 گل ايستاده اند.
در ليگ برتر انگلستان ديميتار برباتوف از منچستر يونايتد با 19 گل و کارلوس توز از منچسترسيتي با 18 گل اول و دوم هستند.
کوين نولان از نيوکاسل، دارن بنت از آستون ويلا و اندي کارول از ليورپول با 11 گل مشترکا در رده سوم قرار دارند.
در بوندس ليگا نيز ماريو گومز از بايرن مونيخ با 18 گل، پاپيس دمبا سيسه از فرايبورگ با 17 گل و تئوفانيس گکاس از آينتراخت فرانکفورت با 14 گل اول تا سوم هستند.
موسي ساو از ليل با 17 گل در صدر گلزنان لوشامپيونه فرانسه قرار دارد. کوين گاميرو از لورينت با 16 گل دوم است و اندرسون از پاريسن ژرمن و يوسف العربي از سن با 13 گل در ده سوم ايستاده اند.
در ليگ قهرمانان اروپا نيز ليونل مسي که در رقابتهاي دو سال اخير نيز آقاي گل شده بود با هشت گل در صدر قرار دارد. ماريو گومز از بايرن مونيخ، ساموئل اتوئو از اينترميلان و نيکلاس آنلکا از چلسي با هفت گل در تعقيب وي هستند.
در ليگ اروپا، جوزپه روسي از ويارئال و رادامل فالکائو گارسيا از پورتو هفت گله هستند و توماس نچيد از زسکا موسکو با 6 گل پشت سر آنها قرار دارد.
البته گلزني در رقابتهاي اروپايي تاثيري در رتبه بازيکنان براي تصاحب کفش طلاي اروپا ندارد و تنها گلزني در ليگ هاي داخلي کشورها در اين رده بندي محاسبه مي شود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
گري نويل: جانشيني فرگوسن براي مورينيو زود است


گري نويل از مورينيو خواست به اين زودي‌ها به فکر جانشيني الکس فرگوسن در منچستريونايتد نباشد.


ستاره‌ي 36 ساله‌ي تيم منچستريونايتد که به تازگي از فوتبال خداحافظي کرده درباره‌ي آينده باشگاه گفت: با توجه به شرايطي که وجود دارد از هم اکنون حدس‌هايي زده مي‌شود که کدام مربي جانشين فرگوسن در منچستريونايتد خواهد شد.
نويل ادامه داد: مربيان بزرگي هستند که از آنها به عنوان گزينه‌هاي احتمالي جانشيني فرگوسن ياد مي شود. يکي از آنها مورينيو است که با توجه به کارنامه‌ي خوبي که داشته پيش بيني مي‌شود پس از فرگوسن به منچستريونايتد بيايد. وقتي زمانش فرا برسد همه مي گويند مورينيو گزينه خوبي براي جانشيني فرگوسن است، اما اکنون براي صحبت کردن درباره‌ي اين موضوع بسيار زود است.
نويل درباره‌ي مورينيو هم معتقد است: او به خاطر نتايجي که گرفته قابل احترام است و بايد به افراد به خاطر کاري که کرده‌اند احترام گذاشت، اما فکر مي کنم الکس فرگوسن قدرتمندتر از هر فصل ديگري عمل مي کند و کار بيهوده‌اي است که بخواهيم به فکر گمانه زني باشيم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
گوارديولا؛ 1000 روز پر افتخار با بارسا

گوارديولا؛ 1000 روز پر افتخار با بارسا

گوارديولا؛ 1000 روز پر افتخار با بارسا


پپ گوارديولا که در تيم رويايي يوهان کرويف در دهه 1990 يکي از مهره هاي اصلي بود، با حضور 1000 روزه اش بر روي نيمکت بارسلونا، تيم رويايي 2 را رونمايي کرده است.

گوارديولا تيمي را تحويل گرفت که دو سال پياپي در فتح جام ناکام مي ماند. مربي تيم دوم بارسلونا جايگزين فرانک رايکارد شد، تغييري که همگان حتي يوهان کرويف را شوکه کرد.
کرويف در آن زمان گفت که سپردن تيمي مثل بارسلونا به يک مربي جوان و بي تجربه اشتباهي بزرگ است و آبي و اناري ها آينده درخشاني با او نخواهند داشت. اما گوارديولا کاري کرد که مربي سابق اش به اشتباه خود اعتراف کند.
پپ با بازيکنانش دوستي صميمي است. به حريفانش احترام مي گذارد؛ چه زماني که مثل اغلب اوقات مي برد و چه آن زماني که مي بازد. در کنار زمين حضوري موثر دارد و البته خوش تيپ است.
گوارديولا به فوتبالدوستان فرصت لذت واقعي از تماشاي يک فوتبال ناب را ارائه داد. براي نسلي که نتواسته است توتال فوتبال هلند در دهه 1970، جوکوبونيتوي برزيل در دهه 1980 و يا حتي تيم رويايي بارسلونا در دهه 1990 را تماشا کند، بارساي پپ در هزاره سوم تجربه درخشاني است.اين نسل نيز مي تواند سالها بعد براي فرزندان خود از بازيهاي تيم گوارديولا سخن بگويد.
*** هشت جام در دو سال
گوارديولا کار با بارسلونا را با يک شکست آغاز کرد؛ دو بر يک برابر نومانسيا. اين شکست باعث شد بسياري به اين نتيجه برسند که پيش بيني درستي درباره عدم شايستگي گوارديولا انجام داده اند اما پيروزي هاي بارسلونا از بازي دوم شروع شد.
بارسلونا در اولين فصل حضور پپ روي نيمکت، تمام جامهاي ممکن را تصاحب کرد. کسب 6 جام در يک فصل براي کسي که اولين تجربه مربيگري خود را پشت سر مي گذاشت نتيجه درخشاني بود. در لاليگا پس از دو سال قهرماني به بارسلونا رسيد و با پيروزي دو بر صفر بر منچستريونايتد در فينال ليگ قهرمانان اروپا پس از سه سال.
قهرماني در کوپا دل ري، سوپر جام اسپانيا و اروپا و جام باشگاه هاي جهان چهار قهرماني پياپي بعدي بارسلوناي رويايي پپ بود.
در فصل 2009/2010 فوتبالدوستان چشم انتظار اين بودند که آيا بارسلونا بازهم مي تواند اين نتايج درخشان را تکرار کند يا نه. بارسلونا در لاليگا بازهم مثل سال قبل با قدرت ظاهر شد و با اقتدار به قهرماني رسيد. کسب 99 امتياز در يک فصل يک رکورد تازه درامتيازآوري اين مسابقات بود که بارسا به آن دست يافت.
در کوپا دل ري شاگردان گوارديولا با شکست برابر سويا از دور رقابتها کنار رفتند اما ناکامي بزرگ اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا بود. در نيمه نهايي و در روزي که قرار بود به مصاف اينترميلاني بروند که توسط خوزه مورينيو هدايت مي شد، فوران آتشفشاني در ايسلند پروازهاي اروپا را لغو کرده بود تا آنها مجبور شوند فاصله هزار کيلومتري بارسلون تا ميلان را با اتوبوس طي کنند.
سفر طولاني با اتوبوس، بازيکنان بارسلونا را به شدت خسته کرد و آنها نتوانستند کارايي هميشگي خود را نشان بدهند. در اين مسابقه اگرچه ابتدا بارسلونا با گل پدرو از حريف پيش افتاد اما بازي در نهايت با نتيجه سه بر يک به سود ميزبان به پايان رسيد.
در مسابقه برگشت، تيم مورينيو با ارائه يک بازي کاملا تدافعي راه را بر روي حملات بازيکنان بارسلونا بستند و تنها جرارد پيکه يک بار توانست از اين سد محکم بگذرد و به گل برسد. بارسلونا در مجموع سه بر دو شکست خورد و از راهيابي به فينال بازماند.
پيروزي بر سويا در سوپرجام اسپانيا بازگشت دوباره بارسلونا به فتح جام بود. اين هشتمين جام گوارديولا در تنها دو سال حضورش بر روي نيمکت آبي واناري ها بود.
امسال نيز بارسلونا در لاليگا تا پايان هفته بيست و هشتم با 77 امتياز و با فاصله هفت امتيازي، بالاتر از رئال مادريد قرار دارد. در کوپا دل ري به فينال رسيده است که در آنجا نيز بايد به مصاف رئالي ها برود و در ليگ قهرمانان اروپا هم با گذشتن از سد آرسنال به يک چهارم نهايي راه يافت.
*** تيم رويايي
به عقيده بسياري از کارشناسان و علاقه مندان فوتبال، بارسلونا بهترين تيم حال حاضر فوتبال جهان و حتي به نظر عده اي بهترين تيم تاريخ فوتبال است. اما آنچه اين تيم را بهترين کرده است نه فقط قهرماني هاي متعدد بلکه فوتبال تهاجمي و زيباي اين تيم است که هر بيننده اي را بر سر جاي خود ميخکوب مي کند.
گوارديولا در مدت دو سال نيم حضور در بارسلونا، در 167 مسابقه اين تيم را هدايت کرده که در 122 بازي به برتري دست يافته است؛ 73/5 درصد مسابقات. 30 مساوي و 15 شکست هم در مجموع بازي هاي بارسلونا با هدايت گوارديولا به ثبت رسيده است.
اين آمار در لاليگا بسيار بهتر است. در 104 مسابقه لاليگايي 82 پيروزي به دست آمده است؛ يعني 80 درصد. 15 بازي اين تيم نيز مساوي شده است و تنها در 7 مسابقه شکست خورده اند. اين يعني جمع آوري 84/1 درصد امتيازات.
بارسلونا در اين 167 مسابقه 420 گل نيز وارد دروازه حريفان کرده اند که به طور ميانگين مي شود 2/5 گل در هر بازي.
*** فاتح هميشگي ال کلاسيکو
براي هواداران تيمهاي رئال مادريد و بارسلونا علاوه بر کسب قهرماني، پيروزي بر رقيب ديرينه در حساس ترين مسابقه فوتبال باشگاهي جهان نيز اهميت بسيار زيادي دارد.
بارسلونا در آخرين فصل حضور فرانک رايکارد بر روي نيمکت خود، در دو مسابقه رفت و برگشت ال کلاسيکو با نتايج يک بر صفر و چهار بر يک شکست خورد تا کاتالان ها فصل بسيار تلخي را تجربه کنند.
اما حضور گوارديولا، کار در ال کلاسيکو را کاملا يک طرفه کرده است. او در اولين تجربه مربيگري اش در اين مسابقه در ورزشگاه سانتياگو برنابئو با نتيجه 6 بر 2 به پيروزي رسيد تا هواداران آبي و اناري ها خاطره تلخ فصل قبل را به فراموشي بسپارند.
بارسلونا در سه ال کلاسيکو بعدي نيز به پيروزي رسيد تا اينکه در بازي دور رفت اين فصل لاليگا، تيم تحت هدايت خوزه مورينيو در حالي که با اختلاف دو امتياز بالاتر از بارسا در صدر جدول بود به نيوکمپ آمد. در اين مسابقه بود که بارسلونا با ارائه يکي از بهترين بازيهاي خود با نتيجه پنج بر صفر کهکشاني ها را در هم کوبيد تا قدرت واقعي خود را به رخ تمام تيمهاي فوتبال جهان بکشد.
*** گوارديولا براي هميشه؛‌ آروزي هواداران
قرارداد پپ گوارديولا با بارسلونا تا ژوئن 2012 تمديد شده است. در صورتي که او تا اين تاريخ در اين سمت بماند چهارمين مربي تاريخ اين تيم است که چهار سال در اين سمت حضور داشته است.
اما از هم اکنون سخن از حضور گوارديولا براي مدتي طولاني در بارسلونا گفته مي شود؛ مانند آنچه براي سر آلکس فرگوسن در منچستريونايتد اتفاق افتاد. اين مي تواند خبر بسيار بدي براي تمام تيمهاي اسپانيايي و اروپايي و هواداران آنها باشد زيرا به نظر نمي رسد که گوارديولا قصدي براي دست برداشتن از قهرماني داشته باشد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مسي مصدوم شد

مسي مصدوم شد

مسي مصدوم شد


مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا در جريان ديدار برابر سويا مصدوم شد.

به نقل از رويترز، ليونل مسي در جريان بازي شب گذشته تيمش برابر سويا که به تساوي يک بر يک ختم شد از ناحيه زانوي پاي راست آسيب ديد و نتوانست به راحتي به بازي خود ادامه دهد.
از ديد پزشک ارشد بارسلونا مسي به معاينه بيشتري نياز دارد ولي تجويز استراحت يک هفته‌اي براي او قطعي است.

بارسلونا با تساوي شب گذشته فاصله خود با رئال مادريد را تا مرز 5 امتياز کاهش داد و آسيب‌ديدگي مسي خبر بدي بود که ناراحتي هواداران اين تيم را مضاعف مي‌کرد.
مسي شايد به همين بهانه براي بازي در ترکيب آرژانتين مجوز استراحت داشته باشد و خاک اسپانيا را ترک نکند.
آرژانتين 6 فروردين با آمريکا و 9 فروردين با کاستاريکا ديدار مي‌کند.


 

Sarp

مدیر بازنشسته
پیشنهاد یک تیم روستایی برای خرید لیونل مسی

پیشنهاد یک تیم روستایی برای خرید لیونل مسی

شبکه ایران ، فدراسیون فوتبال فرانسه گفته است که درخواست این رییس باشگاه فوتبال در روستای 400 نفره به طنز شبیه است. "سدریک انژولراس" رییس باشگاه فوتبال "بورنه" که در عین حال دروازه بان تیم نیز هست به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است نمی داند به چه دلیل از ریاست تعلیق شده ولی حدس می زند این خواسته اش به مذاق روسای فدراسیون فوتبال فرانسه خوش نیامده است.

وی گفت فدراسیون فوتبال فرانسه نامه او را به عنوان یک درخواست واقعی قلمداد کرده و آن را به کمیسیون نقل و انتقالات فرستاده است.

انژولراس تا هفتم ژوئن (17 خرداد) از هرگونه فعالیت درحوزه فوتبال محروم است و سه ماه دیگر نیز محرومیت تعلیقی خواهد داشت. رییس معلق باشگاه فوتبال بورنه گفت که درخواست او هرگز به "پپ گواردیولا" سرمربی باشگاه بارسلونا نرسید زیرا فدراسیون فوتبال مانع ارسال درخواست وی شده و نگذاشته نامه اش به اسپانیا برود.

مسی بازیکن 23 ساله بارسلونا دوگل از سه گل تیمش مقابل آرسنال را در نوکمپ به ثمر رساند و بارسلونا را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برد. انژولراس گفت که بارسلونا تاکنون با او تماس نگرفته است. وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا می خواهد مسی به عنوان بازیکن قرضی به تیمش بیاید به طنز گفت: افتخار بزرگی است.

تیم فوتبال بورنه در دسته دوم لیگ منطقه ای در اورژن در جنوب فرانسه است. انژولراس در پاسخ به این سوال که تیمش چقدر طرفدار دارد، گفت: فکر می کنم ده تا کمتر از بارسلونا در نوکمپ. به هر حال انژولراس برای تحقق آرزوهایش حداقل تا فصل آینده باید صبر کند تا محرومیتش به پایان برسد.

وی گفت: این فصل برای من تمام شده است.من چهار روز فرصت داشتم درخواست تجدیدنظر کنم ولی این کار را نکردم. هزینه تیم ما زیاد بوده و پول کافی برای درخواست تجدیدنظر نداشتیم. نمی خواستم با درخواست تجدیدنظر بیش از این به تیم ضربه بزنم.

http://www.esteghlali.com/dignews/display_article/id_45717/-------/
 

Sarp

مدیر بازنشسته
"کارلوس ته‌وز" از تيم ملي آرژانتين خط خورد

"کارلوس ته‌وز" از تيم ملي آرژانتين خط خورد

"کارلوس ته‌وز" براي دومين بار متوالي به تيم ملي آرژانتين دعوت نشد که دليل اين امر، بي انضباطي اين بازيکن عنوان شده است.

اسامی تیم ملی فوتبال آرژانتین برای دیدار روز 26 مارس (6 فروردین) مقابل ایالات متحده آمریکا اعلام شده که در این میان نامی از کارلوس ته وز ، مهاجم تیم فوتبال منچسترسیتی، به چشم نمی خورد.

سرخیو باتیستا، سرمربی تیم فوتبال آرژانتین، گفته که دلیل خاصی برای دعوت نکردن ته وز در میان نبوده و قصد داشته توانایی بازیکنان دیگر را ارزیابی کند. ته وز ماه گذشته در دیدار با پرتغال هم به تیم ملی آرژانتین دعوت نشد.

بر پایه گزارش ساکرنت، "خولیو گروندونا"، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین، گفته دعوت نشدن ته وز به تیم ملی آرژانتین جریمه این بازیکن است چرا که او در بازی با برزیل به دلیل آسیب دیدگی از حضور در تیم ملی آرژانتین سر باز زد اما چند روز بعد با سیتی به میدان رفت.

سرخیو آگوئرو، مهاجم تیم آتلتیکومادرید، هم برای دیدار با آمریکا و کاستاریکا (9 فروردین) به تیم ملی آرژانتین دعوت نشده است.


http://www.varzesh3.com/news.do?itemid=39714
 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز
فليکس ماگات اخراج شد

فليکس ماگات اخراج شد

فليکس ماگات اخراج شد

سران باشگاه شالکه، فليکس ماگات مربي شان را از سمت خود برکنار کردند.

سران باشگاه شالکه اعلام کردند که فلیکس ماگات،مربی این تیم در پی نتایج ضعیف شالکه در رقابتهای این فصل از سمت خود برکنار شده است.
جلسه مسئولان و روسای باشگاه شالکه روز 4شنبه برگزار شد تا در مورد آینده این مربی 57 ساله تصمیم گیری شود و در نهایت تصمیم برآن شد تا ماگات از سمت خود برکنار شود. این در حالی است که گرچه شالکه در رقابتهای بوندس لیگا نمایش خوبی نداشته ولی این تیم را به فینال جام حذفی آلمان رسانده و همراه باشالکه به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته.
در هفته های اخیر ماگات از حمایت مسئولان باشگاه و هواداران تیم برخوردار نبود.شالکه ماگات اکنون در رده دهم جدول بوندسلیگا قرار دارد.
در بیانیه منتشره در وب سایت رسمی شالکه می خوانیم:« شالکه دلایل خیلی خوبی داشت تا به همکاری اش با فلیکس ماگات پایان دهد. ما این دلایل را بنا به احتمال آغاز جنگی رسمی که درانتظار ماست، اعلام نمی کنیم.ما از جدایی فلیکس ناراحتیم ولی حس می کنیم که این بهترین راهکار برای شالکه است.»
ماگات که یکی از روسای باشگاه شالکه به حساب می آید، چند روز پیش اعلام کرد که در جلسه با روسای باشگاه شرکت نخواهد کرد و از طریق وکیلش این مطلب را به عرض روسای باشگاه رساند.وکیل ماگات با انتشار بیانیه ای گفته بود:« آقای ماگات در جلسه روسای باشگاه درروز 4شنبه شرکت نخواهد کرد؛چون معتقد است که حضور یا عدم حضورش در این جلسه تفاوتی چندانی نخواهد داشت. آقای ماگات روز سه شنبه اطلاعاتی درمورد این جلسه دریافت کرده و اگر قرار باشد تا درمورد مسائل مهمی به بحث و گفت و گو بپردازد، باید کاملا آماده باشد.»
سران باشگاه شالکه به دنبال گزینه مناسبی برای جانشینی ماگات هستند
 

khooshe

مدیر بازنشسته
دل بوسکه: اتهام دوپينگ به بارسلونا ،به فوتبال ضربه مي زند

دل بوسکه: اتهام دوپينگ به بارسلونا ،به فوتبال ضربه مي زند

دل بوسکه: اتهام دوپينگ به بارسلونا ،به فوتبال ضربه مي زند


بيسنته دل بوسکه، سرمربي تيم ملي اسپانيا به دفاع از باشگاه ها در مقابل برنامه اخير راديو کادنا کوپه برخاسته.اين راديوي اسپانيايي اخيرا در برنامه اي به احتمال دوپينگ تعدادي از بازيکنان باشگاه هاي متعدد اسپانيااز جمله بارسلونا اشاره کرده بود ولي دل بوسکه معتقد است که اين صحبتها براي ضربه زدن به فوتبال مطرح مي شود.

تیمهای بارسلونا و والنسیا از سوی این شکبه رادیویی به استفاده از داروهایی متهم شده اند که غیرقانونی هستند ولی مربی سابق رئال مادرید معتقد است که از این صحبتهای بی پایه و اساس نمی توان نتیجه ای گرفت.
دل بوسکه به مارکا گفت:« آنها سعی می کنند تا به فوتبال ضربه بزنند.و به دنبال یک منفعت مشخص نیستند.واقعا متاسفم که چنین اتفاقی رخ داده. همه ما موظفیم تا از فوتبال محافظت کنیم.»
طبق گزارش منتشره، شبکه رادیویی مجبور به انتشار یک عذرخواهی رسمی از سران باشگاه های بارسلونا و والنسیا شد؛ چرا که مسئولان این دو باشگاه تهدید کرده بودند که از طریق مراحل قانونی ادعای این شبکه رادیویی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
مسي: سرنوشت لاليگا در ال کلاسيکو رقم نمي خورد

مسي: سرنوشت لاليگا در ال کلاسيکو رقم نمي خورد

مسي: سرنوشت لاليگا در ال کلاسيکو رقم نمي خورد


ستاره آرژانتيني معتقد است که ديدار ماه آينده ال کلاسيکو، تاثيرمستقيمي در تعيين قهرمان لاليگا نخواهد داشت.

لیونل مسی مهاجم آرژانتینی باشگاه بارسلونا معتقد است که بازی ال کلاسیکو که روز شانزدهم آوریل برگزار می شود، قهرمان این فصل رقابتهای لالیگا را تعیین نخواهد کرد.
تیم گواردیولا در حال حاضر با 5 امتیاز برتری نسبت به رئال درصدر جدول رقابتها قرار دارد ولی مسی اصلا نگران ادامه کورس قهرمانی نیست.
ستاره آرژانتینی معتقد است که آبی اناری ها قادرند تا برتری شان نسبت به رئال در صدر جدول رقابتهای لالیگا را حفظ کنند.
مسی در صحبتهایی گفت:« دیدگاه ما به رقابتهای لالیگا دقیقا مثل هفته گذشته است.چون سرنوشت قهرمان این رقابتها در چند دیدار پایانی مشخص خواهد شد. البته 5 امتیاز، فاصله مهم و اساسی ای است.»
مسی ادامه داد:« باید ببینیم که با چه شرایطی گام به برنابئو خواهیم گذاشت ولی به نظر من سرنوشت قهرمان این فصل از رقابتها در برنابئو مشخص نخواهد شد.»
مسی درحال حاضر با 27 گل زده در صدر جدول گلزنان لالیگاست و کریس رونالدو هم 27 گل به ثمر رسانده است.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرخيو راموس و تمجيد فراوان از ژوزه مورينيو


سرخيو راموس، مدافع رئال مادريد از ژوزه مورينيو ستايش کرده و گفته او توازن را به جمع سفيدپوشان آورده است.

او می‌گوید: «مورینیو تعادل و سازمان‌دهی بسیاری در زمین و در رختکن برای ما به همراه آورده . او می‌داند چطور اوضاع را کنترل کند و بازیکنان را فرسوده نکند.
او بسیار صادق و رک و راست است، و این باعث می‌شود افرادی که با او کار می‌کنند خوشحال باشند. او می‌داند چطور از هر بازیکن بهترین بازی را بگیرد و شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد و همیشه از ما محافظت می‌کند و از او به این دلیل در رختکن بسیار قدردانی می‌شود.
برای یک مربی و بازیکنانش مهم است که رابطه خوبی با هم داشته باشند چون این در میدان خود را نشان می‌دهد. ما نمی‌توانیم با او از این خوشحال‌تر باشیم.»
راموس درباره دیدار لیگ قهرمانان مقابل لیون هم گفت: «این بازی برای ما بی‌نهایت مهم است. لیگ قهرمانان رقابتی است که ما را به هیجان می‌آورد و مطمئنم که جو در سانتیاگو برنابئو، جو مهمانی و جشن خواهد بود.
می‌خواهیم به جمع هشت تیم برتر برسیم. می‌خواهیم دهمین قهرمانی خود در اروپا را کسب کنیم و مقابل تیمی بازی می‌کنیم که سال پیش ما را حذف کرد. فاکتورهای بسیاری در این بازی مهم هستند، و ما باید متمرکزتر از همیشه باشیم چون فرانسوی‌ها بارها ما را ناامید کرده‌اند.»

 

khooshe

مدیر بازنشسته
سر الکس فرگوسن پنج جلسه از همراهي تيمش محروم شد

سر الکس فرگوسن پنج جلسه از همراهي تيمش محروم شد

سر الکس فرگوسن پنج جلسه از همراهي تيمش محروم شد


سر الکس فرگوسن، مربي منچستريونايتد به دليل حرف‌هايي که عليه مارتين اتکينسون، داور ديدار با چلسي زد پنج جلسه از همراهي تيمش در کنار ميدان محروم شده است.

اتحادیه فوتبال انگلیس او را به دلیل رفتار ناشایست به این جریمه محکوم کرده است.
اتکینسون پنالتی مشکوکی در دیدار یونایتد و چلسی برای تیم میزبان گرفت و فرانک لمپارد آن را به گل برتری تبدیل کرد.
او همچنین 30 هزار پوند جریمه شده که نشان از رویکرد سخت‌گیرانه اتحادیه فوتبال انگلیس دارد.
این اتحادیه در بیانیه‌ای آورده است: «این کمیسیون اتهام رفتار ناشایست در گفتگو با رسانه‌ها را ثابت‌شده می‌داند. فرگوسن پس از دیدار با چلسی در سه‌شنبه، 1 مارس 2011 درباره مارتین اتکینسون، داور دیدار صحبت‌هایی کرده بود
این کمیسیون همچنین دو جلسه محرومیت تعلیقی فرگوسن که مربوط به گفتگوی او با رسانه‌ها در اکتبر 2009 می‌شد را به جریان می‌اندازد.
به این ترتیب، سر الکس فرگوسن پنج جلسه از همراهی تیمش در کنار میدان محروم می‌شود و این محرومیت از 22 مارس 2011 آغاز می‌شود.»
فرگوسن گفته بود ترجیح می‌داد داوری منصف آن دیدار را سوت بزند و هنگامی که شنید اتکینسون داور است با تمام وجود ترسید!
دو جلسه محرومیت تعلیقی فرگوسن که بخشی از محرومیت پنج جلسه‌ای او را تشکیل می‌دهد به دلیل صحبت درباره آلن وایلی بود. فرگوسن گفته بود وایلی آمادگی بدنی لازم برای قضاوت در بالاترین سطح را ندارد.
مربی اسکاتلندی دو روز فرصت دارد اعتراض کند و این هفته هم می‌تواند تیمش را مقابل بولتون همراهی کند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيشنهاد 35ميليون يورويي چلسي براي سرخيو راموس

پيشنهاد 35ميليون يورويي چلسي براي سرخيو راموس

پيشنهاد 35ميليون يورويي چلسي براي سرخيو راموس


مدافع باشگاه رئال مادريد نظر مثبت سران باشگاه چلسي را به خود جلب کرده است.

طبق گزارشهای منتشره، سرخیو راموس مدافع جوان باشگاه رئال مادرید ممکن است در تابستان پیش رو با قراردادی 35 میلیون یورویی روانه چلسی شود و سران باشگاه انگلیسی آماده اند تا پیشنهادی 5 ساله را به او ارائه کنند.
در گزارشی آمده که سران رئال در ارائه پیشنهاد برای تمدید قرارداد راموس که در حال حاضر با دستمزد سالانه 3.5 میلیون یورو در این تیم توپ می زند، مردد هستند.
در این میان سران چلسی اعلام کرده اند که آماده اند با پرداخت مبلغ هنگفتی راموس رابه خانه شان ببرند.
کاکا هم یکی دیگر از گزینه های مدنظر آبی پوشان لندنی است ولی ارنستو برونتزتی، کارشناس نقل و انتقالات معتقد است که انتقال ستاره برزیلی به چلسی غیرممکن است.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيراهن يك بارسايي براي تن بازيكنان رئال مادريد

پيراهن يك بارسايي براي تن بازيكنان رئال مادريد

پيراهن يك بارسايي براي تن بازيكنان رئال مادريد


بازيکنان تيم فوتبال رئال مادريد قبل از بازي برابر ليون فرانسه طي مراسمي با اريک آبيدال همدردي کردند.


به نقل از مارکا، اريک آبيدال بازيکن فرانسوي تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا دچار سرطان کبد شده و پزشکان در کنار کبد او يک تومور بدخيم مشاهده کرده اند.
اولين کسي که با ارسال پيام با آبيدال، بازيکن بارسلونا همدردي کرد، کاکا بازيکن رئال مادريد بود و شب گذشته نيز برنابئو شاهد حرکتي بسيار ارزشمند بود و طي آن همه بازيکنان رئال مادريد با بر تن کردن پيراهني که روي آن نوشته بود: آبيدال دوستت داريم، به او براي جراحي فردا عصر اميد دادند.
فلورنتينو پرس، مديرعامل باشگاه رئال مادريد نيز در سخناني با تلويزيون باشگاه خود براي آبيدال آرزوي موفقيت کرد و گفت: مي دانم که باشگاه بارسلونا بهترين امکانات را براي او در نظر گرفته اما رسما اعلام مي کنم که هزينه هر گونه اقدام پزشکي فوق برنامه و تخصصي را تقبل مي‌کنم، آبيدال فقط بازيکن بارسلونا نيست بلکه بازيکن فوتبال است.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
خط و نشان فورلان براي رئال مادريد


در آستانه داربي حساس شهر مادريد ديگو فورلان از اين ديدار تماشايي مي گويد.
مسابقه اين هفته رئال مقابل اتلتيکو يک دربي کاملا جدي است که نتيجه آن تأثير مستقيمي در معرفي قهرمان لاليگا اين فصل دارد. رئال بعد از يک نمايش فوق‌العاده در بازي شب گذشته مقابل المپيک ليون حالا در يک بازي دشوار ديگر مقابل اتلتيکو قرار خواهد گرفت. ديه‌گو فورلان ستاره اروگوئه‌اي اتلتيکو در مصاحبه‌اي اعلام کرد که داربي روز شنبه فرصت مناسبي براي خروج از بحران اتلتيکو است. وي مي‌گويد:« بازي بسيارمهمي است اتلتيکو تيم خيلي خوبي است که نتايج خوبي نگرفته است اما ما يکي از بهترين تيم‌هاي دنيا هستيم و ظرفيت هر موفقيتي را داريم.»

او درباره نتايج نه چندان خوب تيمش مي‌گويد:« در زماني مصدومان زيادي داشتيم و اين مسأله نفس ما را گرفت و پس از آن هم نتوانستيم ريتم واقعي خودمان را به دست بياوريم.»

مدافعان رئال روز شنبه براي مهار او که يکي از بهترين بازيکنان امسال است نياز به تمرکز و زحمت زيادي دارند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرخيو راموس: مي خواهم تا ابد در رئال بمانم


مدافع رئال مادريد از تمايلش براي ماندن در برنابئو صحبت کرده است.
سرخیو راموس مدافع جوان باشگاه رئال مادرید شایعاتی مبنی بر احتمال پیوستنش به چلسی را رد کرده و اعلام کرده که از حضور در سانتیاگو برنابئو راضی است

راموس در صحبتهایی با فیفا دات کام از شرایط کنونی اش در پایتخت اسپانیا گفته:« می دانم که باید بهتر شوم و از پذیرش این چالش خیلی خوشحال می شوم. هفت سال است که در رئال مادرید هستم و به شدت شیفته ارزشهای این باشگاهم و از بازی کردن در کنار اسطوره هایی مثل زین الدین زیدان و رائول لذت برده ام. الان هم با ایکر کاسیاس، بازوبند کاپیتانی را به صورت مشارکتی در اختیار داریم و باید الگو باشم و به بازیکنان جدیدتر که هنوز تیم را به خوبی نمی شناسند کمک کنم.»

مدافع سابق سویا اعلام کرد که از حضور در رئال آنقدر راضی است که می خواهد تا پایان عمر فوتبالی اش در سانتیاگو برنابئو بماند:«در مورد آینده هیچ وقت نمی توانی بگویی که در دنیای فوتبال چه رخ خواهد داد.البته از حضور در اینجا راضی ام. از سویا و رئال برای اینکه مرا مبدل به یک بازیکن حرفه ای و یک انسان نمودند، واقعا متشکرم.وقتی در بهترین تیم دنیا هستی، دیگر چه چیزی می خواهی؟مادرید شهری فوق العاده است و خانواده ام هم درکنارم هستند. زندگی در اینجا را دوست دارم و اگر به من پیشنهاد تمدید ابدی قرارداد بدهند، با سر قبول خواهم کرد.»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرخيو راموس: مي خواهم تا ابد در رئال بمانم


مدافع رئال مادريد از تمايلش براي ماندن در برنابئو صحبت کرده است.
سرخیو راموس مدافع جوان باشگاه رئال مادرید شایعاتی مبنی بر احتمال پیوستنش به چلسی را رد کرده و اعلام کرده که از حضور در سانتیاگو برنابئو راضی است

راموس در صحبتهایی با فیفا دات کام از شرایط کنونی اش در پایتخت اسپانیا گفته:« می دانم که باید بهتر شوم و از پذیرش این چالش خیلی خوشحال می شوم. هفت سال است که در رئال مادرید هستم و به شدت شیفته ارزشهای این باشگاهم و از بازی کردن در کنار اسطوره هایی مثل زین الدین زیدان و رائول لذت برده ام. الان هم با ایکر کاسیاس، بازوبند کاپیتانی را به صورت مشارکتی در اختیار داریم و باید الگو باشم و به بازیکنان جدیدتر که هنوز تیم را به خوبی نمی شناسند کمک کنم.»

مدافع سابق سویا اعلام کرد که از حضور در رئال آنقدر راضی است که می خواهد تا پایان عمر فوتبالی اش در سانتیاگو برنابئو بماند:«در مورد آینده هیچ وقت نمی توانی بگویی که در دنیای فوتبال چه رخ خواهد داد.البته از حضور در اینجا راضی ام. از سویا و رئال برای اینکه مرا مبدل به یک بازیکن حرفه ای و یک انسان نمودند، واقعا متشکرم.وقتی در بهترین تیم دنیا هستی، دیگر چه چیزی می خواهی؟مادرید شهری فوق العاده است و خانواده ام هم درکنارم هستند. زندگی در اینجا را دوست دارم و اگر به من پیشنهاد تمدید ابدی قرارداد بدهند، با سر قبول خواهم کرد.»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
قرعه كشي دور يك چهارم و نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا

قرعه كشي دور يك چهارم و نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا

قرعه كشي دور يك چهارم و نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا


قرعه کشي دور يک چهارم و نيمه نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا در شهر نيون سوئيس انجام شد. در مرحله يک چهارم نهايي چلسي و منچستريونايتد از ليگ برتر انگليس برابر هم قرار گرفتند که يادآور ديدار پاياني اين رقابتها در سال 2008 است.
در پايان دور يک هشتم نهايي فصل 2011-2010 ليگ قهرمانان اروپا هشت تيم شاختار دونتسک اوکراين، چلسي، منچستريونايتد و تاتنهام انگليس، بارسلونا و رئال مادريد از اسپانيا و همچنين اينترميلان و شالکه از آلمان راهي دور يک چهارم نهايي شدند.
درمراسمي که دقايق پيش در سوئيس انجام شد اين تيم‌ها حريفان خود را در دور يک چهارم و نيمه نهايي شناختند.
حساس‌ترين ديدار دور يک چهارم نهايي را رقابت دو تيم ليگ برتري چلسي و منچستريونايتد تشکيل مي‌دهد. ضمن آنکه در دور نيمه نهايي نيز پيکار احتمالي بارسلونا و رئال مادريد تمام چشمها را به خود خواهد دوخت.
براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته ديدارهاي دور يک چهارم نهايي روزهاي پنجم و سيزدهم ماه مارس و ديدارهاي دور نيمه نهايي 26 مارس و چهارم مه انجام خواهند شد.
ديدار پاياني فصل جاري رقابتها هم روز 28 ماه مه در ورزشگاه تاريخي ومبلي لندن برگزار مي‌شود.
دررقابتهاي فصل جاري ليگ برتر با داشتن سه نماينده در ميان 8 تيم موفق‌ترين ليگ اروپايي شمرده مي‌شود. پس از ليگ برتر، ليگا با داشتن دو نماينده در مکان دوم نشست. آلمان، اوکراين و ايتاليا نيز هر کدام يک نماينده را در جمع هشت تيم برتر فصل جاري ليگ قهرمانان اروپا دارند. در دور يک چهارم و نيمه نهايي برخلاف دور يک هشتم نهايي هيچ محدوديتي براي رويارويي تيمها وجود ندارد و تيمهايي از يک کشور هم مي‌توانند با هم پيکار کنند.
پيش از انجام مراسم قرعه کشي جاني اينفانتينو دبيرکل اتحاديه اروپا به روي سن رفت و در سخناني کوتاه به نحوه چگونگي انجام مراسم پرداخت. پس از آن هشت تيم حاضر در دور يک چهارم نهايي با نمايش فيلمي کوتاه به حاضران معرفي شدند.
گري لينه کر مهاجم دهه 80 و ابتداي دهه 90 تيم ملي فوتبال انگليس به عنوان نماينده فوتبال کشورش و همچنين سفير بازي پاياني در مراسم قرعه کشي حضوري فعال و پررنگ داشت.
او در جام جهاني 1986 مکزيک بهترين گلزن آن رقابتها شناخته شد و در جام جهاني 1990 ايتاليا به عنوان چهارم رقابتها دست يافت.
برنامه دور يک چهارم نهايي
رئال مادريد - تاتنهام
چلسي - منچستريونايتد
بارسلونا- شاختاردونتسک
اينتر - شالکه
برنامه دور نيمه نهايي
برنده اينتر - شالکه با برنده چلسي - منچستريونايتد
برنده رئال مادريد - تاتنهام با برنده بارسا - دونتسک
 

khooshe

مدیر بازنشسته
كاسترو: مي‌خواهم مثل مسي بازي كنم اما نمي‌توانم

كاسترو: مي‌خواهم مثل مسي بازي كنم اما نمي‌توانم

كاسترو: مي‌خواهم مثل مسي بازي كنم اما نمي‌توانم


بازيکن برزيلي تيم فوتبال ذوب آهن گفت: سعي مي کنم مانند ليونل مسي در بارسلونا بازي کنم اما نمي توانم زيرا او يک بازيکن فوق العاده است.
ايگور کاسترو در مورد ديدار ذوب آهن برابر الشباب که با تساوي به پايان رسيد گفت: ذوب آهن خوب بازي کرد و ما مي توانستيم در ديدار روز چهارشنبه برنده شويم. شانس هاي زيادي براي گلزني داشتيم. تساوي بدون گل خوب نيست هر چند يک امتياز گرفتن از حريف در خانه اش هم نتيجه بدي نيست.
وي در مورد اينکه چرا نتوانستند الشباب را شکست دهند گفت: دروازه بان آنها بسيار خوب کار کرد و در برخي از صحنه ها نيز شوت هاي مهدي رجب زاده و قاسم حدادي فر و ضربات فرشيد طالبي با بدشانسي از کنار دروازه به خارج رفت.
کاسترو در مورد اينکه تصور مي کرد الشباب تيمي قوي تر باشد يا نه گفت: قبل از بازي شناختي از حريف نداشتم. شايد اين تيم مي توانست بهتر بازي کند ولي من نمي دانم الشباب واقعا چه تيمي است.
بازيکن برزيلي ذوب آهن در مورد ديدارش با تابارز مدافع برزيلي الشباب در پايان مسابقه گفت: وقتي بازيکن هموطنم را مي بينم با او صحبت مي کنم. ديدار ما ارتباطي به مسايل فوتبال نداشت و در آخر بازي در همان وسط ميدان در مورد نحوه زندگي مان حرف زدم و مسايل خصوصي را با او در ميان گذاشتم و حتي ايميلش را گرفتم که با او در ارتباط باشم.
کاسترو در مورد مدت قراردادش با ذوب آهن گفت: من فصل آينده نيز با اين باشگاه قرارداد دارم و بازيکن ذوب آهن هستم.
وي در مورد تفاوت فوتبال ايران با فوتبال امارات و عربستان و کشورهاي حاشيه خليج فارس گفت: فوتبال ايران بسيار قوي تر از امارات و عربستان است. البته حرف من دليلش اين نيست که امارات و عربستان ضعيف هستند بلکه منظورم اين است که فوتبال ايران بسيار قدرتمند است.
کاسترو تاکيد کرد: فوتبال بازي کردن در تيم هاي اماراتي و عربستاني راحت تر از بازي در ليگ ايران است زيرا ليگ ايران ليگ قدرتمندي است.
اين بازيکن برزيلي در مورد آرزوهايش در فوتبال مي گويد: نمي توانم اکنون در مورد آينده فوتبالم صحبت کنم زيرا هيچکس از آينده خبر ندارد و نمي داند چه پيش مي آيد اما من هم آرزو دارم که روزي در يکي از تيم هاي مطرح اروپايي مثل بارسلونا حضور داشته باشم. البته اين فقط يک رويا است. يک روياي شيرين، من وقتي بازي تيم بارسلونا را نگاه مي کنم تمام سعي ام را مي کنم که مانند مسي در بارسلونا براي ذوب آهن بازي کنم اما اين فقط مي تواند يک شوخي باشد.
وي ادامه داد: مسي يک بازيکن فوق العاده است و يک فوتباليست صد در صد تکنيکي البته مي خواهم مثل او باشم ولي کار دشواري است. بارسلونا فوتبال را زيبا و چشم نواز و ساده بازي مي کند. هر تماشاگري از ديدن فوتبال اين تيم لذت مي برد.
بازيکن برزيلي در مورد ديدار روز يکشنبه برابر شاهين بوشهر و خستگي بازيکنان ذوب آهن گفت: کار سختي داريم اما اگر مانند ديدار با الشباب برابر شاهين بوشهر بازي کنيم مي توانيم برنده شويم و در اين فصل مي توانيم قهرمان شويم.
کاسترو در مورد زندگي خانوادگي خود در ايران گفت: من به همراه همسر پاراگوئه اي خود در اصفهان زندگي مي کنم و همسرم هم مثل من معتقد است ايران کشوري خوب با مردماني مهربان است.البته او گاهي اوقات ماهي يک بار به پاراگوئه سفر مي کند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
بلاتر قول داد سال 2015 بازنشسته شود

بلاتر قول داد سال 2015 بازنشسته شود

بلاتر قول داد سال 2015 بازنشسته شود


سپ بلاتر در نشست کنفدراسيون فوتبال اروپا اعلام کرد که در صورت انتخاب مجدد به عنوان رييس فيفا، سال 2015 براي هميشه از رياست خداحافظي خواهد کرد.
انتخابات فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) ماه جون برگزار مي‌شود و سپ بلاتر رقيب بسيار جدي به نام محمد بن‌همام – رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا – دارد.
سپ بلاتر 75 ساله در کنگره کنفدراسيون فوتبال اروپا اعلام کرد: «همه شما مي‌دانيد که من براي رياست چهار سال آينده فيفا نامزد شده‌ام و اگر اين بار انتخاب شوم، براي دوره بعد نامزد فيفا نخواهم بود و از اين مسئوليت کناره مي‌گيرم. ما بايد دست به دست هم دهيم و شرايطي بهتر نسبت به گذشته را براي آينده جوانان و نوجوانانمان به وجود آوريم.»
بلاتر همچنين در اين نشست از فساد مالي دو تن از اعضاي هيئت اجرايي به عنوان يکي از تلخ‌ترين خاطره‌هاي دوران رياستش در فيفا ياد کرد و اظهار اميدواري کرد که اين مسائل در آينده احساسات جامعه فوتبال را جريحه‌دار نکند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
تيم بايرن مونيخ به ژاپن سفر مي كند

تيم بايرن مونيخ به ژاپن سفر مي كند

تيم بايرن مونيخ به ژاپن سفر مي كند


باشگاه بايرن مونيخ در نظر دارد، اواخر فصل جاري بوندس ليگا به ژاپن برود و در يک مسابقه خيريه به نفع زلزله زدگان و ‌آسيب ديدگان سونامي اين کشور شرکت کند.

قهرمان فصل گذشته آلمان و فيناليست ليگ قهرمانان اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که براي زمان برگزاري اين مسابقه در حال رايزني با اتحاديه فوتبال ژاپن است.
هنوز حريف احتمالي بايرن مونيخ معلوم نيست، فقط مشخص شده که تيم بايرن مونيخ بين روزهاي 17 تا 25 ماه مي- 27 ارديبهشت تا 4 خرداد- به ژاپن سفر مي کند.
''کارل هاينس رومنيگه'' رييس باشگاه بايرن مونيخ گفت که اين باشگاه مي خواهد همبستگي خود با مردم ژاپن را نشان دهد و هزينه هاي سفر و نيز مخاطرات احتمالي آن رانيز تقبل خواهد کرد.

 
بالا