مهم ترین اخبار فوتبال ایران

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاسيميرو: تضميني براي بقاي نفت نمي‌دهم

سرمربي تيم فوتبال صنعت نفت گفت: تضميني براي بقاي تيمم در ليگ برتر نمي‌دهم.


آلفردو کاسيميرو پس از تساوي يک بر يک صنعت نفت برابر فجر سپاسي عنوان کرد: ما در بازي‌هاي گذشته مشکل داشتيم که در 10 دقيقه ابتدايي بازي گل دريافت مي‌کرديم اما در اين ديدار در 10 دقيقه نيمه دوم با مشکل گل خوردن روبرو شديم.

وي ادامه داد: نمايش خوبي در اين ديدار نداشتيم. برخي از بازيکنان ما صد در صد آماده نبودند. اجازه مي‌دادند بازيکنان حريف به راحتي به محوطه جريمه ما بيايند.

سرمربي تيم فوتبال صنعت نفت با اشاره به بازي آينده برابر نفت تهران تصريح کرد: ما در بازي آينده ليگ برتر بايد 9 روز ديگر به مصاف نفت تهران برويم. در اين بين 20 دي ماه با سپاهان در چارچوب جام حذفي رقابت خواهيم کرد که در اين ديدار از بازيکناني استفاده مي‌کنيم که بيشتر استراحت کردند.

وي افزود: کارمان سخت شده است و براي جبران بايد تلاش بيشتري بکنيم اما هنوز اميد داريم.

سرمربي تيم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره اينکه سقوط اين تيم 80 درصد قطعي شده، يادآور شد: من هيچ تضميني براي بقا در ليگ برتر نمي‌دهم.

وي در مورد اينکه آيا از جذب بازيکنان جديد تيمش راضي است، گفت: تمام بازيکناني که به تيم اضافه شدند، زير نظر من بودند و در مورد عملکرد آنها هم صحبتي ندارم.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تقوي: ياد گرفته‌ايم مودبانه اعتراض کنيم

سرمربي تيم فوتبال سايپا با انتقاد از عملکرد داوران ليگ گفت: بايد چيزي فراتر از تاکتيک براي گل زدن داشته باشيم.


مجتبي تقوي پس از تساوي يک بر يک برابر فولاد در نشست خبري اظهار داشت: ظاهرا بايد چيزي فراتر از تاکتيک براي گل زدن داشته باشيم زيرا در بازي امروز حتي گل صحيح ما را قبول نکردند و داور که در 2 قدمي صحنه بود خطايي اعلام نکرد اما کمک داور در فاصله دورتر خطاي هند مهاجمان را اعلام کرد.

وي ادامه داد: در فرهنگ سايپا ياد گرفته‌ايم مودبانه اعتراض کنيم و مودبانه حق‌مان را بگيريم. ما يک تيم جوان هستيم که اين نحوه قضاوت‌ها ما را با مشکل مواجه مي‌کند. در سه بازي گذشته داوران 5 امتياز از ما گرفته‌اند. در بازي با استقلال به شهادت کارشناسان پنالتي مسلم ما گرفته نشد.

سرمربي تيم فوتبال سايپا تصريح کرد: در بازي امروز هم يک پنالتي به ضرر ما گرفتند که پنالتي نبود. از علف و سنگ صدا درمي‌آيد اما از محسن ارزاني صدايي نمي‌شنويد. او در رختکن قسم مي‌خورد که هيچ خطاي پنالتي مرتکب نشده است. تورتا نيز به من گفت که خطاي هند نکرده وگلي که زده درست بوده است.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فرکي: گرفتن امتياز در خانه حريف خوب است

سرمربي تيم فوتبال خوزستان گفت: گرفتن يک امتياز در خانه حريف براي ما خوب است.


حسين فرکي پس از تساوي يک بر يک برابر سايپا در نشست خبري اظهار داشت: اين مسابقه باب ميل من نبود و بازي دلچسبي را شاهد نبوديم. تصور مي‌کردم با توجه به انگيزه دو تيم بازي بهتري را شاهد باشيم. در نيمه اول بازي متعادلي را شاهد بوديم و در نيمه دوم فکر مي‌کردم ما سوار بر بازي باشيم که اين طور نشد و سايپا بهتر بازي کرد. با اين حال مساوي در خانه حريف خوب است.

وي ادامه داد: ما از 2 بازي 4 امتياز گرفته‌ايم يعني در بازي خانگي پيروز شده‌ايم و در خارج از خانه هم مساوي کرده‌ايم. که اين روند خوبي است. در دقيقه 12 برخلاف جريان بازي گل خورديم اما بعد از گل سايپا بهتر بازي کرد و ما گل زديم. من از عملکرد بازيکنان راضي هستم و گرفتن يک امتياز در خانه حريف خوب است. 13 هفته است که نباخته‌ايم.

وي افزود: انتظارات از فولاد بالا رفته است که در ابتداي فصل چنين وضعيتي نبود و همين انتظارات فشار رواني روي بازيکنان ما ايجاد مي‌کند. بايد تمرکز بيشتري داشته باشيم و با تلاش بيشتري کارمان را ادامه دهيم.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ميثاقيان: نفت آمده بود بازي ما را خراب کند

سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم گفت: فکر مي‌کنم تيم نفت آمده بود تا بازي ما را خراب کند.


اکبر ميثاقيان پس از تساوي بدون گل آلومينيوم برابر نفت تهران عنوان کرد: با وجود آنکه بازيکنان خود را در اختيار نداشتيم اما بازي خوبي را انجام داديم. تک تک بازيکنان وظايف خود را به خوبي انجام دادند، اما فکر مي‌کنم فوتبالي در اين ديدار شاهد نبوديم. دائم بازي درگيرانه‌اي بود و موقعيتي روي دروزاه‌ها خلق نشد.

وي ادامه داد: يک موقعيت ما به وجود آورديم و يک فرصت هم نفتي‌ها روي دروازه‌ خلق کردند. فکر کنم نفتي‌ها آمده بودند بازي ما را خراب کنند به آنها هم تبريک مي‌گويم. ما در اين ديدار به برد احتياج داشتيم اما اين‌گونه نشد.

سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم در مورد غيبت بازيکنانش خاطرنشان کرد: به هر حال نبود بازيکنانم تاثير گذار بود اما نمي‌خواهم اين نتيجه را توجيه کنيم. در فاصله 4 روز نمي‌توانستيم بازيکنان را آماده کنيم و کار سختي داشتيم. بازيکنان جديد هم خوب بازي کردند.

ميثاقيان در مورد اينکه بازيکنان بومي در اين تيم بازي کردند گفت: فرقي نمي‌کند چه بازيکني به ميدان برود. همه براي موفقيت تيم تلاش مي‌کنند و همه ايراني هستيم. خوشحالم که در اين بازي بازيکنان بومي به ميدان رفتند اما در فوتبال حرفه‌اي چنين مسائلي مطرح نمي‌شود و فرقي نمي‌کند.

وي در مورد محروميت تيغ‌نورد گفت: باشگاه در اين مورد تصميم مي‌گيرد و بايد از مسئولين باشگاه بپرسيد اما فکر مي‌کنم با توجه به اينکه در گذشته نيز چنين اتفاقاتي رخ داده بود و بازيکنان بخشيده شده بودند حقش نبود اين گونه تنبيه شود و بازي نکردن امروز کمي سخت‌گيرانه بود.

سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم در مورد برخوردش در جريان بازي با غفوري در کنار خط يادآور شد: برخوردم غير عمدي بود و از همين جا عذرخواهي مي‌کنم؛ متوجه او نشدم.

ميثاقيان در مورد اينکه تيمش استرس سقوط دارد، يادآور شد: تيم‌هايي که پايان جدول هستند وضعيت‌شان اينگونه است. اگر بخواهيم بگوييم غير از اين است دروغ گفته‌ايمف اما مطمئن هستم ما در ليگ برتر مي‌مانيم زيرا روز به روز بهتر مي‌شويم. نوسانات ما به اين دليل است که تغييراتي داشته‌ايم.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ابراهيم‌زاده: بازي دشواري براي آلومينيوم بود

سرمربي نفت تهران گفت: هر چند که قبل از اين فکر مي‌کردم بازي سختي داشته باشيم اما بازي براي آلومينيوم دشوارتر بود.


منصور ابراهيم زاده پس از تساوي نفت تهران برابر آلومينيوم هرمزگان عنوان کرد: بازي دشوار و سختي بود و همانطور که پيش از مسابقه گفته بودم شرايط سختي را تجربه مي‌کنيم اما فکر مي‌کنم بازي براي تيم آلومينيوم دشوارتر بود.

وي ادامه داد: بازيکنان ما موقعيت‌هاي زيادي را خلق کردند و نتوانستند به گل تبديل کنند. خود را آماده کرده بوديم که در لحظات پاياني به پيروزي دست يابيم. فوتبال نزديک و درگيرانه‌اي داشتيم اما از موقعيت‌هاي خود استفاده نکرديم. بايد فرصت‌هاي خود را بيشتر کنيم.

سرمربي تيم نفت تهران افزود: با اضافه شدن رضا نوروزي،هادي شکوري و چند بازيکن ديگر مي‌توانيم نتايج بهتري در آينده بگيريم در مجموع فوتبال قابل قبولي ارائه دهيم.

ابراهيم‌زاده در مورد اينکه آيا براي پيروزي در اين ديدار حاضر شده بود، تصريح کرد: ما براي کسب سه امتياز آمده بوديم اما براي رسيدن به پيروزي نبايد امتياز از دست بدهيم. مسلما براي برد آمده بوديم اما توپ‌هايمان به گل تبديل نشد.

وي درباره عملکرد بازيکنان جديد نفت گفت: ميثم حسيني در خط دفاعي بدون اشتباه ظاهر شد. محسن يوسفي نيز که به عنوان يار ذخيره به ميدان آمد آمادگي کاملي نداشت و او هم يک ضربه سر به بيرون زد. امين منوچهري نيز بازي خوبي ارائه داد.

سرمربي نفت در خصوص جابجايي بازيکنانش يعني ايمان موسوي با ميثم حسيني و امين منوچهري از استقلال يادآور شد: نمي‌دانم تا کي بايد به اين سؤال پاسخ بگويم. شما برويد همان رسانه‌هاي خودتان را بخوانيد ببينيد من چه اندازه در اين مورد صحبت کردم لطف کنيد سؤال تکراري نپرسيد.

ابراهيم‌زاده در مورد جايگاه نفت در پايان فصل تاکيد کرد: تمام تلاش خود را مي‌کنيم تا در رتبه‌هاي بالاي جدول قرار بگيريم اين موضوع بستگي به شرايط هم دارد. شما ببينيد آيا همه مي‌توانند در دانشگاه حاضر شوند و کساني که حاضر شدند مي‌توانند نمره بيست بگيرند. همه تلاش مي‌کنند.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بوناچيچ: به آينده مس اميدوارم

سرمربي تيم مس کرمان گفت: به آينده مس اميدوار هستم.


لوکا بوناچيچ پس از شکست 3 بر يک مس کرمان مقابل تراکتور‌سازي تبريز در کنفرانس مطبوعاتي گفت: در اين بازي اشتباهات انفرادي زيادي داشتيم. ما بازي را هجومي آغاز کرديم و ابتدا دروازه مان باز شد. در ادامه پس از اينکه مسابقه را يک بر يک کرديم توانستيم به بازي بازگرديم. براي زدن گل برتري کار را تهاجمي ادامه داديم اما روي اشتباهاتي که کرديم تراکتور‌سازي باز هم به گل رسيد. تراکتور‌سازي تيم بسيار خوب و قدرتمندي است.

وي افزود: در نيمه دوم وقتي بازي 2 بر يک بود شجاعي و منصور تنهايي را وارد زمين کرديم تا با يک ترکيب هجومي‌تر گل خورده را جبران کند. عنايتي و شجاعي را در خط حمله کنار يکديگر و منصور تنهايي را به عنوان مهاجم سوم پشت آنها قرار داديم. متاسفانه هافبک‌هاي کنار ما به خوبي در حملات اضافه نشدند و آنطور که به آنها گفته بوديم نتوانستند عمل کنند. باخت بدي را متحمل شديم اما اين نتيجه را به تراکتور تبريک مي‌گوييم.

بوناچيچ در پاسخ به اين سوال که به نظر مي‌رسيد بين خط هافبک و حمله آنها فاصله زيادي وجود داشت عنوان کرد: يکي از دلايل واگذاري نتيجه اين مسابقه همين عامل بود. متاسفانه بين خط هافبک و مهاجم ما فاصله زيادي وجود داشت که بايد در ديدارهاي آينده اين مسئله را برطرف کنيم.

سرمربي مس کرمان تاکيد کرد: مشخص است که در اين مسابقه اشتباهات زيادي کرديم و بارها توپ را لو داديم. انتظار چنين اتفاقاتي را نداشتيم. در يکي از گل‌ها که از جناح راست به ثمر رسيد بازيکن ما به جاي اينکه توپ را راحت به خارج از زمين بفرستد به حريف تقديم کرد تا اتفاقي بيفتد که به هيچ وجه انتظار آن را نداشت.

وي تاکيد کرد: حرفم را تکرار مي‌کنم و باز هم مي‌گويم به آينده اميدوار هستم. ما به زمان نياز داريم تا کاري را که دنبال آن هستيم بتوانيم انجام دهيم.بايد در تمرينات تلاش بيشتري انجام دهيم تا در ادامه عملکرد بهتري داشته باشيم. بازي‌هاي زيادي تا پايان فصل باقي مانده است. در چند بازي آينده بازي‌هاي سختي در پيش داريم. استقلال و فولاد حريفان سرسختي هستند که نبايد اين اشتباهات را مقابل آنها تکرار کنيم. يک شبه نمي‌توان تمام مشکلات را حل کرد. بايد در خط حمله خطرناک تر ظاهر شويم. هافبک‌هاي ما از کناره‌ها اضافه نمي‌شوند و اين مسائل کمي زمان مي‌برد تا به شرايط مدنظرمان برسيم.

بوناچيچ خاطرنشان کرد: ايمان دارم شرايط مس در آينده بهتر مي‌شود. نبايد با يک باخت در مورد تيم قضاوت کرد بازي با سپاهان با وجود اينکه مربي نداشت توانست نتيجه خوبي بگيرد و اين نشان مي‌دهد تيم ما از چه پتانسيل بالايي برخوردار است.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اوليويرا: از عملکرد بازيکنانم رضايت دارم

سرمربي تيم فوتبال تراکتور‌سازي تبريز گفت: از عملکرد بازيکنانم رضايت کامل دارم.


توني اوليويرا پس از پيروزي سه بر يک تراکتورسازي مقابل مس کرمان در کنفرانس مطبوعاتي گفت: از قبل مي‌دانستيم بازي سختي را مقابل تيم قدرتمند مس در پيش داريم اين تيم در بازي‌هاي گذشته گل‌هاي کمي را دريافت کرده و اين نشان مي‌دهد آنها با حساب و کتاب خاصي بازي مي‌کنند.

وي افزود: در اين ديدار با برنامه در ميدان حاضر شديم و سعي کرديم از تمامي توانايي بازيکنان استفاده کنيم. بازيکنان ما در پاس‌کاري و انتقال توپ بسيار خوب عمل کردند و از عملکرد آنها رضايت کامل را دارم. پس از اينکه از حريف پيش‌ افتاديم مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري به ثمر برسانيم و از اينکه در نهايت هر سه امتياز مسابقه را کسب کرديم کاملا راضي هستيم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ليگ برتر ايران سي و ششم // لاليگا قدرتمندترين ليگ جهان

ليگ برتر ايران سي و ششم // لاليگا قدرتمندترين ليگ جهان

ليگ برتر ايران سي و ششم
لاليگا قدرتمندترين ليگ جهان

جام جم آنلاين: فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال، لیگ فوتبال اسپانیا (لالیگا) را به عنوان قدرتمندترین لیگ فوتبال جهان در سال 2012 اعلام کرد.


پس از لالیگا که با 1283 امتیاز در رده نخست این رده‌بندی قرار داد، لیگ فوتبال برزیل و بوندسلیگای آلمان در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
حضور لالیگا در رده نخست بهترین لیگ‌های جهان در حالی است که در مراسم انتخاب بهترین‌های سال 2012 جهان، یازده بازیکن از تیم‌های این مسابقات به عنوان بازیکنان تیم منتخب جهان معرفی شدند.
به گزارش ايرنا، در میان لیگ‌های آسیایی هم لیگ کشورهای کره جنوبی، ژاپن، عربستان و ایران در رده‌های اول تا چهارم هستند.
رده بندی 10 لیگ برتر فوتبال جهان و رتبه لیگ‌های برتر قاره آسیا به این شرح است:
1- اسپانیا 1283 امتیاز
2- برزیل 1057 امتیاز
3- آلمان 1037 امتیاز
4- ایتالیا 1034 امتیاز
5- انگلیس 1007 امتیاز
6- آرژانتین 919 امتیاز
7- فرانسه 880 امتیاز
8- هلند 738 امتیاز
9- پاراگوئه 712.5 امتیاز
10- شیلی 711.5

15- کره جنوبی 653 امتیاز
27- ژاپن 481.5 امتیاز
28- عربستان 475.5 امتیاز
36- ایران 393.5 امتیاز
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
چون مطمئنم کمیته انضباطی تماشاگرای تیم فجر رو محروم نمیکنه خودم خبرش رو اینجا میذارم :

در بازی دیروز فجر - داماش 900 نفر تماشاگر شیرازی حضور داشتند که در دقایق آخر بازی شروع کردند به گفتن جوک های قومیتی برای مردم رشت .
شعارهایی که از تلویزیون هم شنیدیم ....

سایت گل :
هواداران فجر در شیراز از وقت اضافه به بعد بدجوری روی به فحاشی آوردند و بارها به مهدوی و ابراهیمی و در لحظاتی با شعارهای قومی جو ورزشگاه شیراز را مسموم کرده بودند. باید منتظر ماند تا کمیته انظباطی باز هم تماشاگران رشتی را توسط استاد حسن زاده به دلیل اثبات بی طرفی ایشان محروم کنند!!

نمیدونستم شهری که مردمش تیم بومی خودشون رو ول میکنند و 70 درصد ورزشگاهشون تیم مقابل رو تشویق میکنند باغیرتند !!!
از اون 900 نفر داخل ورزشگاه تشکر میکنیم که غیرت رو برای ما معنی کردند !

بلی گیلک بی غیرت است ....


البته، آذری را خر خواندن و لُر را بی‌فرهنگ دانستن و گیلک را بی‌غیرت نامیدن، تنها از تو با‌غیرت برمی‌آید که خود را مرکز و محور همه امور و قیم و ازمابهتران می‌دانی.
اصلا جایی که تو را باغیرت بنامند، باید که من ِ گیلک را بی‌غیرت نامید!
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، کميته انضباطي فدراسيون فوتبال آخرين احکام صادره اش را درباره شکايات و پرونده هاي موجود را اعلام کرد.

نفت تهران 9 ميليون ريال جريمه شد

بر اساس گزارش ناظر بازي و ناظر داوري ، تيم نفت تهران به دليل تاخير در ورود به زمين بازي در نيمه دوم بازي مقابل پرسپوليس جريمه شد. تيم نفت تهران در بازي 19 دي ماه 91 جام حذفي مقابل پرسپوليس در نيمه دوم با سه دقيقه تاخير وارد زمين شد و به همين دليل به پرداخت 9 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.

جريمه شش و نه ميليوني براي استقلال و ابومسلم

بر اساس گزارش ناظر بازي و ناظر داوري در بازي تيم هاي استقلال و ابومسلم در رقابتهاي جام حذفي باشگاههاي کشور که روز 20 دي ماه برگزار شد، استقلال در نيمه اول با دو دقيقه تاخير وارد زمين شد و ابومسلم در شروع نيمه دوم با سه دقيقه تاخير به ميدان آمد که به همين دليل استقلال به پرداخت شش ميليون ريال جريمه نقدي و ابومسلم به پرداخت 9 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد. همچنين طرفداران استقلال در طول بازي مرتکب تخلفاتي شدند که کميته انضباطي به مسئولان باشگاه بابت اين تخلفات براي يک نوبت تذکر مي دهد. آراي صادره قطعي و لازم الاجرا هستند.

فولاد خوزستان 9 ميليون ريال جريمه شد

بر اساس گزارش ناظر بازي و ناظر داوري، تيم فولاد خوزستان در بازي مقابل سايپا از هفته 20 ليگ برتر که 16 دي 91 برگزار مي شد، در نيمه دوم با سه دقيقه تاخير وارد زمين شد که بر همين اساس اين تيم 9 ميليون ريال جريمه مي شود. راي صادره قطعي و لازم الاجراست.

شهيد منصوري قرچک جريمه شد

بر اساس گزارشات ناظر بازي و ناظر داوري ديدار تيم هاي فوتسال شهيد منصوري قرچک و دبيري تبريز در رقابتهاي ليگ برتر فوتسال در تاريخ 9 دي 91، تماشاگران منتسب به تيم شهيدمنصوري قرچک مرتکب تخلفاتي شدند که بر همين باشگاه شهيد منصوري قرچک 10 ميليون ريال جريمه شد. لازم به ذکر است در صورت تکرار تخلفات هواداران تيم منصوري قرچک در مسابقات آتي، با تنبيهات شديدتري از جمله برگزاري مسابقه در زمين خودي بدون تماشاگر و يا کسر امتياز مواجه خواهد شد. راي صادره قطعي است.

جريمه مديرعامل و سرمربي سنگ آهن بافق

بر اساس گزارش ناظرداوري و ناظر بازي ديدار تيم هاي سنگ آهن بافق و ابومسلم مشهد در تاريخ 15 دي 91 در ليگ دسته اول ،تفکري مديرعامل سنگ آهن بافق و افشين پيرواني سرمربي تيم سنگ آهن بافق تخلفاتي مرتکب شدند که بر همين اساس افشين پيرواني به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي و تفکري مديرعامل سنگ آهن بافق به پرداخت 20 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.آراي صادره قطعي و لازم الاجرا هستند
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
واای چشام اشک افتاد من اینو دیدم....

تمام خاطرات فوتبالی ما تو چند سال گذشته با دیدن این تاپیک زنده شد....

آخه ما چقدر غصه ی داماشو خوردیم ؟؟؟

هیچ وقت یادم نمیره سال قبل از این صعود , تو پلی آف خوردیم به نفت آبادان .
که اونو باختیم و نفت اومد لیگ برتر ولی ما موندیم و سال بعد 2 هفته زودتر صعود کردیم به لیگ برتر...

اون موقع که پگاه هم تو لیگ یک بود تو همین پلی آف به پیکان باختیم !!!



پارسال با اون همه مشکلات مالی هفتم جدول شدیم امسال هم انشالله رتبه ی خوبی رو بدست میاریم .....:gol:
 
آخرین ویرایش:

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ليگ فوتبال ايران چهارمين در آسيا

ليگ فوتبال ايران چهارمين در آسيا





اعلام برترين‌ ليگ‌هاي قرن 21

جام جم آنلاين: فدراسيون بين‌المللي آمار و تاريخ برترين ليگ‌هاي فوتبال آسيا در قرن بيست و يکم را منتشر کرد که ليگ برتر ايران پس از ژاپن، کره جنوبي و عربستان در رده چهارم قرار گرفت.


اين رده بندي ليگ هاي آسيا از سال 2000 ميلادي به بعد را مورد بررسي قرار داده است که ليگ ژاپن موسوم به «جي ليگ»، همچنان با 4714 امتياز به عنوان برترين ليگ آسيا انتخاب شد.
در اين رده بندي ليگ استراليا که قبلا در قاره اقيانوسيه قرار داشت، با سه پله صعود نسبت به سال 2011 در رده بيست و دوم آسيا قرار دارد.
ليست برترين ليگ‌هاي آسيا در قرن بيست و يکم به اين شرح است:
1- ژاپن
2-‌کره جنوبي
3- عربستان
4- ايران
5- چين
6- ازبکستان
7- امارات
8- کويت
9 – قطر
10 – هند (ورزش سه)
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
قیمت تبلیغات کنار زمین فوتبال را می دانید؟

قیمت تبلیغات کنار زمین فوتبال را می دانید؟

تعرفه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی زمین چمن ورزشگاه آزادی برای روز دربی اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس تعرفه ای که شرکت تحت قرارداد فدراسیون فوتبال (نماینده انحصاری پذیرش تبلیغات محیطی فوتبال کشور) تنظیم کرده، پخش هر 300 ثانیه تبلیغ از طریق بیلبورد های الکترونیکی که سه طرف ورزشگاه آزادی را در بر گرفته قیمتی معادل رقم 1 میلیارد و 800 میلیون ریال در بردارد.

بدین ترتیب و با توجه به زمان با 90 دقیقه وقت معمول بازی، شرکت تبلیغات محیطی 5400 ثانیه برای تبلیغات، بدون توجه به وقت اضافی، زمان دارد.

خبرنگار اوج نیوز با ضرب و تقسیمی ساده، مبلغ کلی تبلیغات روی این تابلوها را حساب کرده و افزوده است: این یعنی دریافت 18 (حاصل تقسیم 5400 ثانیه بر 300 ) ضربدر 180 میلیون تومان که می شود 3 میلیارد و 240 میلیون تومان برای این بازی، البته فقط در باکس LED ردیف اول.

به جز این، باکس های دیگری نظیر LED ردیف دوم و تابلوهای پرسپکتیو روبرو هم وجود دارند.

نکته جالب اینکه در فاصله سه روز مانده به دربی، اکثر قریب به اتفاق باکس های تبلیغاتی دور زمین تکمیل شده است.

دربی هفتاد و ششم استقلال و پرسپولیس روز جمعه 6 دی برگزار می شود.




 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دربي هفتاد و ششم بدون گل!

دربي هفتاد و ششم بدون گل!


جام جم آنلاين: دربي هفتاد و ششم با بازي سرد و كسل‌كننده و عملكرد محتاطانه دو تيم با تساوي بدون گل خاتمه يافت.

به گزارش روز جمعه جام‌جم آنلاين، هفتاد و ششمين دربي تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس امروز از ساعت 15 و در حضور نزديك به 100 هزار تماشاگر مشتاق در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد كه اين ديدار در پايان با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد تا نتيجه ديدار رفت تكرار شود.
در اين ديدار كه توپ بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود، بازي خوبي را از دو تيم شاهد نبوديم.

هر چند قرمزپوشان در نيمه دوم بهتر ظاهر شدند و يكي دو موقعيت خطرناك را روي دروازه استقلال به وجود آوردند اما نتيجه‌اي نداشت تا دربي هفتاد و ششم با يك بازي ضعيف از دو تيم با تساوي بدون گل به پايان برسد.

محسن قهرماني كه قضاوت اين ديدار را به عهده داشت به رضا حقيقي كارت زرد نشان داد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کميته انضباطي اعلام کرد: سرخابي‌هاي دربي جريمه شدند

کميته انضباطي اعلام کرد: سرخابي‌هاي دربي جريمه شدند

جام جم آنلاين: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به دلیل تخلف تماشاگران آنها در هفتاد و ششمین دربی پایتخت جریمه کرد.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده در خصوص آرای انضباطی صادر شده در مورد هفتاد و ششمین دربی پایتخت ضمن بیان مطلب فوق گفت: به دلیل تخلفات تماشاگران تیم استقلال طبق بندهای 4 و 5 ماده 22 آئین نامه انضباطی این باشگاه به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و به دلیل تخلفات تماشاگران تیم پرسپولیس طبق بندهای 4 و 5 ماده 22 آئین نامه انضباطی، این باشگاه نیز به پرداخت 150 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
همچنین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل رفتار مناسب پژمان منتظری از استقلال و سید جلال حسینی از پرسپولیس از آنها تقدیر و تشکر کرد.


 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يادداشت روز: دزد داربي، قهرماني نبود//داربي را خراب كرديد، لااقل خودتان را خراب نكنيد!

يادداشت روز: دزد داربي، قهرماني نبود//داربي را خراب كرديد، لااقل خودتان را خراب نكنيد!










«جمال شريف 3 - استقلال صفر»
اين تيتر روزنامه هوادار استقلال در روز شنبه 21 تيرماه 1376 بود. صبح روز بعد از شكست سنگين استقلال در داربي شماره44 اين روزنامه با صراحتي عجيب سعي كرد اين شكست سنگين را به گردن داور معروف سوري بياندازد. پرسپوليس نيمه اول آن بازي را با گل ادموند بزيك به پايان برد و در نيمه دوم وقتي آبي‌ها بي‌محابا حمله‌ور شدند روي ضدحملات خود دو بار ديگر به گل رسيد كه گل مهدوي‌كياي جوان با فراري 50، 60متري از نيمه زمين خودي جلوه‌اي ديگر داشت.

دليل اصلي باخت سنگين استقلال را به راحتي مي‌شد از حرف‌هاي سرمربي وقت اين تيم پيدا كرد. از ناصرخان حجازي: «براي من باخت 1-0 با 3-0 فرقي نمي‌كرد. پس ريسك كردم و براي جبران گل خورده دستور هجوم بي‌امان دادم. بالاخره ريسك‌هاي آدم گاهي جواب مي‌دهند گاهي نه.» در حالي كه مربي اسطوره‌اي استقلال با اين جملات تلخ، شكست سنگينش را صادقانه مي‌پذيرفت، روزنامه هوادار تيم داشت به دنبال يك تيتر كارآمد براي فرار از پذيرش شكست مي‌گشت! و اين خصلت تنها متعلق به آبي‌ها نيست. قرمزها هم در بار كردن شكست‌هايشان روي دوش داور، يد طولايي دارند. آن‌قدر كه بتوانند چهار داربي را به همين دليل نيمه‌كاره بگذارند. اساسا جرزني در خون ماست، چه خون‌مان قرمز باشد چه آبي.

***

در آخرين ديدار دو تيم –تا قبل از داربي پريروز- پاره شدن پيراهن محسن بنگر در محوطه جريمه استقلال بهانه را به دست سرخپوشان داد تا فاصله دو بازي رفت و برگشت را با مطالبه اين پنالتي سپري كنند. دو سال قبل‌تر، محمد نوري در همان ابتداي بازي دروازه استقلال را باز كرد اما كمك‌داور بازي تشخيص داد پرچمش را به علامت آفسايد بالا ببرد و پايين نياورَد مگر دو سال بعد در هنگام خداحافظي از داوري! اين اعتراف ديرهنگام دردي از كسي دوا نكرد و پرسپوليسي‌ها هنوز شكست در آن داربي را به‌پاي مرتضي كريمي مي‌نويسند. حال آن‌كه اگر آن پرچم بالا نمي‌رفت و بازي در دقيقه چهارم يك بر صفر مي‌شد در 86دقيقه بعدي احتمال وقوع 86اتفاق ديگر هم وجود داشت و معلوم نبود برنده بازي كيست.

اما هوادار به اين چيزها كاري ندارد، او فقط به دنبال بهانه‌اي است تا فرياد بزند كه شكست تيمش دلايلي به‌جز ضعف مقابل رقيب دارد. فاجعه زماني رخ مي‌دهد كه كادر فني و مسئولان تيم هم در قامت يك هوادار ظاهر مي‌شوند و دنبال دم دست ترين بهانه‌ها مي‌گردند. و چه بهانه‌اي بهتر از داوري؟ اين‌چنين مي‌شود كه آبي‌ها هنوز فرياد مي‌زنند ضربه سر داداش‌زاده در داربي سال73 از خط دروازه استقلال عبور نكرده و قرمزها هم اعتقاد دارند گل مساوي حريف را ادموند اختر در موقعيت آفسايد زده. انگار در آن بازي جنجالي همه چيز اشتباه بوده به جز مشت‌هايي كه امير و مژدوا(!) به سر و كله هم مي‌زدند!

***

مصداق‌ها فراوان‌اند اما غرض، بازگو كردن تك‌تك اعتراض‌ها به داوري در تاريخ 44ساله داربي‌ها نيست. صرفا پاي چند خرده‌خاطرۀ‌ پراكنده به اين مطلب باز شد تا يادمان بيايد كه هر رنگي را دوست داشته باشيم يك وجه مشترك ميان تمام ما هست. اين‌كه در هنگام شكست، هميشه پاي يك داور در ميان است! به زمين افتادن نوري و حقيقي در محوطه جريمه استقلال، اولين خاطره‌ي ما از بهانه‌هاي ناكامي در داربي نيست و لابد آخرين آن‌ها هم نخواهد بود. اما شايد وقت آن رسيده باشد كه بعد از دو روز تمركز بر اين ماجراهاي بي‌اهميت، حالا ديگر كمي به دلايل خلق اين بازي احتياط‌آميز و بدمنظره بپردازيم. امروز توجيه كردن توقف تيم‌‌مان با توسل به اشتباهات داوري همان‌قدر تكراري و كم‌ارزش است كه توجيه كردن نمايش كسالت‌بار و ملال‌آور تيم با اين جمله‌ي بي‌منطق: «ما صدرنشين بوديم، پس يك امتياز بس‌مان بود!»
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یادداشت روز:سیکل انتخاب مربیان لیگ برتر /آنها همیشه برمی گردند!

یادداشت روز:سیکل انتخاب مربیان لیگ برتر /آنها همیشه برمی گردند!

پروسه انتخاب مربي در فوتبال ايران چيز پيچيده اي شده.نبايد پيچيده شود وقتي فيروز خان و حميد خان هستند.چرا بين فيروز كريمي حميد درخشان محمود ياوري محمد مايلي كهن و ميثاقيان يكي را انتخاب كنيم؟كار راحتي است.كارنامه مربيگري مهم تر است يا دل خوشي ما؟ما و مديران يكصدا ميگوييم همين.به كارنامه چه ربطي دارد؟البته اگر آقاي درخشان نداشته باشد و اگر مال فيروز كريمي بالاي 20 سال بدون موفيت باشر هم قبول است!!!آنها قطب هستند.حفظشان كنيد.چرا؟ببينيد؟



واقعيت

فيروز كريمي بعد از خلاصي از منشور اخلاقي ك به شاهين بوشهر رفت.با صداي بلند گفت موفقيت و شاهين با همان صدا و البته بدشناسي(بيچاره) افتاد.همان روز گفته بود بيش از هفت پيشنهاد خوب دارد اما شاهين چيز ديگري است .بعضي ها هم سنگ انداختند كه نشود اما شكر كه شد.تا نيم فصل كه.بدشانسي اما بعدش بدشانسي بيشتر نصيب استاد شد(حيف).طبق معمول مهرزاد رضاي نيم فصل به شاهين و فيروز خان اضافه شد و شاهين شفيعي پسر باجناق عزيزتر از جانشان هم به شاهين تزريق شدند تا نميرد شاهين و تا مردم بوشهر كيفور شوند.اما حيف.مگر بدشانسي ميگذارد.بعد از سقوط همان باند سابق به سنگ آهن بافق رفتند.مهرزاد رضايي شاهين شفيعي و سعيد بيات.البته آقا فيروز هم.اين انتقال حتي در ليگ يك هم موفقيت آميز نبود(بدشانسي لامصب) و فيروز خان رفتند و باند رفت پشت خط.اين عدم موفقيت هاي تكراري(بخوانيد بدشانسي) مسئولين پيكان را برآن داشت تا فيروز خان را جانشين ويسي كنند.استقلال هم اولين سد بود كه خدا را شكر طبق معمول به راحتي و با جوك هايي ناب از سر راه برداشته شد.فيروز خان ثابت كرده مردان بزرگ از شكست نميهراسند.ما هم خوشحاليم و ميباليم كه فيروز خاني هست و موفقيت هايي دارد كه ما را شاد نگه دارد.



واقعيت


حميد درخشان به زور و توان فني استثنايي پيكان و شهرداري تبريز را در ليگ برتر نگاه داشت و با همين استنباط كانديد و شايسته مربيگري پرسپوليس شد.البته قبولش نكردند تا علي پروين عزيز دلخور شود كه چرا حميد كه فنييش خوبه مربي پرسپوليس نميشه!او هم از سر لج پرسپوليسيا به شاهين آمد و با بحران استيلي در پرسپوليس شاهين را در ميانه رو به پايين جدول رها كرد.البته بيچاره حميد خان لايق بدون تيم ماند و بعد از شاهكارهاي فيروز خان.
در شاهين به شاهين برگشت تا تيم را در جام حذفي قهرمان كند!همه ميدانستند دلش سوخته بود و براي مردم بوشهر آمد.يك روز قبل از فينال به تهران رفت و البته كار داشته خب!تيم ميثم منيعي قهرمان نشد و حميد خان با پول خودش كه حق زن و بچه اش بود و حق مردم بوشهر نبود رفت.اين بار بخاطر انسان دوستي شاهين را رها كرد و رفت كه شاهين هم رفته باشد.رفت تا امسال.البته كه الكي گفتند منشوري شده.چرا بشود؟معلوم بود كه پاك و فني بود و منتش به هيچ خاكي نبود.آقاي عابديني هم حقش را داد.
حميد خان بدون تيم؟.گذاشتش سرمربي داماش و حالا اين چند بازي چند امتياز گرفته به هيچكس مربوط نيست.مهم اخلاق است!كه مربي قبلي نداشت!!!صد البته كه حميد خان دارد

باز ببينيمت رفيق


اين فوتبال افسرده به فيروز خان نياز دارد.به حميد خان كه فنييش خوبه.به لبخند.به دربي بدون فيروز خان و حميد جان نگاه كنيد؟نه فني داشت و نه عاطفي!!!ما بدون امثال شما هيچيم.ممنون از مديران دلسوز.ممنون كه در هفته اي كه هيچ گل نداشت گل كاشتيد و در آخر از طرف مديران علم گراي اين فوتبال ميگوييم.باز ميبينمت رفيق.زوريه.حتي اگه نخوايين!
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يادداشت روز: قلعه‌نویی در راه سلطان//با دفاع هم می‌توان قهرمان شد

يادداشت روز: قلعه‌نویی در راه سلطان//با دفاع هم می‌توان قهرمان شد

از خصوصیات خوب یک ژنرال تغییر مناسب و به موقع استراتژی و اتخاذ شیوه‌هایی است که در نهایت باعث رسیدن سربازانش به موفقیت شود.

امیر قلعه‌نویی هم در حال اثبات مجدد این نکته است که بی‌دلیل وی را ژنرال نمی‌دانند. او که روز جمعه به هر شکل رکورد نباختن خود در داربی تهران البته به‌عنوان سرمربی استقلال را حفظ کرد و در عین حال صدر جدول را هم دوباره پس گرفت، در لیگ دوازدهم نشان داده که می‌خواهد با یک استراتژی جدید جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

تیم‌های تحت هدایت قلعه‌نویی همواره به تهاجمی بودن و داشتن خط حمله‌ای زهردار شهرت داشته‌اند، به طوری که طی 7 دوره از لیگ‌های برتر که از ابتدا تا انتها سرمربی یک تیم بوده، تیم‌هایش همواره یکی از سه خط حمله برتر لیگ را در اختیار خود داشته‌اند. قلعه‌نویی در لیگ چهارم با استقلال به 51گل زده رسيد؛ در لیگ هشتم باز هم همراه با استقلال به ركورد 70 گل رسيد و در لیگ نهم با سپاهان و با به ثمر رساندن 67 گل عنوان بهترین خط حمله را به خود اختصاص داد.

ضمن این‌که او در لیگ پنجم با استقلال بعد از پاس تهران، در لیگ دهم با سپاهان بعد از فولاد و طی دوره یازدهم با تراکتورسازی بعد از استقلال صاحب دومین خط حمله برتر لیگ بوده و در لیگ سوم هم همراه با استقلال بعد از پاس تهران و سپاهان به عنوان سومین خط حمله ممتاز رقابت‌ها دست یافته است.

اما حالا و در پایان هفته بیست‌وسوم لیگ دوازدهم، استقلال تنها 23 گل زده تا میانگین ضعیف یک گل زده برای این تیم به ثبت برسد ولی با این حال، استقلال با این خط حمله ضعیف در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد چرا که این بار اتکای ژنرال نه به گل زدن بلکه به گل نخوردن بوده و به لطف خط دفاعی محکم و دروازه‌بان مطمئن خود طی این بازه زمانی فقط 12 گل دریافت کرده تا با اختلاف 4 گل نسبت به مس که 16 گل خورده دارد، عنوان بهترین خط دفاع این رقابت‌ها را تا به این‌جا به خود اختصاص دهد.

ژنرال آبی‌ها تا به اینجا ثابت کرده که با دفاع خوب هم می‌توان موفق شد ولی سوال اینجاست؛ تیمی که در نیم‌فصل نخست برهانی، میداوودی، اکبرپور و منوچهری را با حمایت جانواریو، توزی، حیدری و نکونام و در نیم‌فصل دوم هم برهانی، حاتمی، موسوی و محمدرضایی را با حمایت جباری، نکونام و حیدری در اختیار دارد چرا باید این همه کم گل بزند؟

از طرف دیگر این تغییر سبک ژنرال باعث نگرانی طرفداران او می‌شود چون دقیقا راهی را می‌رود که علی پروین می‌رفت. پروین که قلعه‌نویی هیچ‌گاه علاقه خود را به او مخفی نکرده، طی دهه‌های 60 و 70 هر موقع که در پرسپولیس بود با یک فوتبال تهاجمی و زدن گل‌های زیاد موفق به فتوحات مختلفی شد ولی وقتی از سال 79 رویکرد او به سمت فوتبال تدافعی تغییر کرد، به مرور نزولش شروع شد تا سرانجام بعد از سال 84 دیگر نامی از او بین مربیان فعال ایران نباشد و تابستان امسال شایعه چندساعته بازگشتش آن قدر واکنش منفی به راه انداخت که سردار یک‌روزه پشیمان شد و سلطان را وادار به بی‌خیالی از بازگشت به نیمکت کرد. آیا قلعه‌نویی هم در حال رفتن به راهی است که قبل از آن پروین را از راه به در کرده است؟
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یادداشت روز:اینجا استقلال است آقای شوالیه

یادداشت روز:اینجا استقلال است آقای شوالیه

نظر کارشناسان با توضیح مدیر محترم استقلال کامل شد . ایشان تایید می کنند در دربی هدف نباختن بود و برد و باخت بنفع ما نبود!
اما سئوال اینست چرا چنین مدیرانی باید بتوانند سالها در استقلال تصمیم ساز باشند؟ وقتی مسئولان قبل از بازی میگویند این بازی هم سه امتیاز دارد قصد کاهش التهاب در دربی دارند اما نمیدانستیم که واقعا آن را باور دارند و حتی سایر بازیها میتوانند مهمتر باشند!
اما
1 - فوتبال حرفه ای با علاقه به «تماشا»ی بازی پا به عرصه حیات گذاشت ، لذا بر اهمیت هوادار افزوده شد و رشد ، توسعه و اینده هر باشگاه در گرو حفظ وتوسعه هواداران است لذا دربی بخاطر کانون توجه هواداران اهمیتی دو چندان پیدا کرد
2 - برای هوادار لمـس این احساس که تیم اش بقصد برد وارد بازی شده مهم است وگرنه بعد از برد ، باخت یا مساوی اتفاق خاصی نمی افتد.
3 - برد دربی به اندازه قهرمانی برای هوادار مهم است لذا هر هدف دیگر را میتواند توهین بخود تلقی کند ، چنانچه کردند.
4 - دربی ها توجه همه را جلب میکند چون ضعیف ترین تیم نیز بهترین بازی را از خود بنمایش میگذارد و قوی ترین تیم نیز پیشاپیش نمیتواند خود رابرنده بداند و به روح این بازی که فوتبال قبل از بازی برنده ندارد نزدیکتر است.
5 - دربی پر هیجان ترین بازی و با جزئیاتش در خاطره ها میماند .اما به هر دلیل ویا ضرورتی که چنین تصمیمی اتخاذ شده میتوان انرا با افتخار علنی کرد چون در فوتبال حرفه ای هوادار باندازه هوا برای تنفس برای باشگاه حیاتی است...و طبعا افزایش هوادار هدف اصلی و از دست دادن حتی یکنفر فاجعه است و هوادار انتظار حد اکثر تلاش برای برد دربی از تیم خود دارد وچنین سیاستهائی را برنمی تابد...
اما تاسف اور گفته های مدیر بود که : برد تیم را در بحران فرومیبرد و جمع کردن تیم سخت بود اگرمیبردیم تمرکز بازیکنان برای بازیهای بعدی بهم میخورد به دفاع از این تصمیم پرداخت ، اولا این گفته ها نشانه ضعف مدیریت بحران وعدم توان کنترل روانی بازیکنان وتیم حکایت میکند وثانیا معنی ان پیروی از فلسفه ترس در بازی فوتبال است .
آقای فتح الله زاده ظاهرا متوجه نیستند در کدام باشگاه با چه سابقه ای مدیریت یا مربیگری میکنند چون با وجود میلیونها تیم و باشگاه در جهان کمتر تیمهائی میتوانند صاحب نام و آوازه وسابقه پر افتخار باشند و این افتخارات جز در پیروی از فلسفه شجاعت مداوم در بازی فوتبال بدست نمی آید ومدیرباید از فلسفه باشگاه مطلع باشد چون حتی اگر کاپلو باشی با وجود کسب قهرمانی ولی ازراه مغایر با فلسفه باشگاه توسط مدیر برکنار می شود .
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يادداشت روز: مهدي رحمتي مثل بهرام رادان!

يادداشت روز: مهدي رحمتي مثل بهرام رادان!

یک دهه و اندی قبل، بازیگر جوانی کارش را در سینما آغاز کرد که تماشای فیلم‌هایش برای خیلی‌ها قابل تحمل نبود! شور عشق، آواز قو و... اما همان پسر جوان که چهره جذاب و کاریزمای خاصی داشت پس از یک دهه توانست آنچنان بدرخشد و رل‌های به‌یادماندنی ایفا کند که به یک سوپراستار تمام‌عیار مبدل شود. بازیگری که حالا نازش خریدار دارد، خیلی‌ها را از بودنش راضی می‌کند و خلاصه بهانه‌ای است برای فیلم دیدن.

این قضیه مصداق بارز روندی است که سیدمهدی رحمتی طی کرده است. دروازه‌بان پراشتباه، سردرگم و حواس‌پرتی که پس از سال‌ها بازی در تیم‌های مختلف لیگ همچون فجر شهیدسپاسی، سپاهان، استقلال و... گشت و گشت، تمرین کرد و دروازه‌بان سوم و دوم ماند، اشتباهاتش را مرتفع کرد تا اینکه چند سالی به شماره یک بی چون و چرای فوتبال ایران تبدیل شود. ارقام نجومی قرارداد او، گویای همین مسأله هست و شاید به سختی بتوان در این چند سال اشتباهی از او درون دروازه به یاد آورد.

سید خود را بازنشسته کرد در حالی که خیلی‌هامان خون دل خوردیم تا او شد یک دروازبان ششدانگ. یک گلر مطمئن. چیزی که او را به عابدزاده نزدیک کرده بود. اگر اشتباهات رحمتی در خروج روی توپ‌های ارسالی به ما ضربه زده است، یقیناً او به همان اندازه و شاید بیشتر تاثیرگذار و مثبت بوده است. ضمن آن‌که این ایراد تنها به سید مربوط نمی‌شود. ساختار دفاعی هر تیمی است که نقطه ضعف دست رقبا می‌دهد و رفع این موارد چاره‌ای جز سرکوفت زدن و انتقاد کردن دارد.

حالا ما مانده‌ایم و یک سینمای خالی... سوپراستار آن موقع که بازی‌اش دیدنی نبود پرکار بود و حالا که همه در انتظار نمایشش بی‌تابند خیلی کار نمی‌کند. علت چیست حتماً برای ما مهم است. مگر ما چند بازیگر مثل او سراغ داریم. در ضمن او دیگر متعلق به تنها خودش نیست. مردمی هستند که پایش نشسته‌اند.

به همین راحتی می‌توان سید را هم با بهرام رادان مقایسه کرد. دروازه‌بانی که آن‌قدر به او نیازمندیم که در بازی‌های تدارکاتی و حتی در دیدار با تیمی مثل مالدیو هم از او استفاده کردیم. ما در این لحظات حساس و پیش رو که تیم ملی در راه جام جهانی برزیل است و کارش آنچنان هم ساده به نظر نمی‌رسد بدون شک نمی‌توانیم آزمون و خطا کنیم. به دست نیاوردن نتیجه دلخواه حتی در یک بازی هم می‌تواند رویای برزیل را بر باد دهد. کاش لااقل کسانی بودند که به خاطر منافع ملی قبل از چنین اتفاق مهم و احتمالاً بسیار تاثیرگذار علاج واقعه قبل از وقوع می‌کردند و نمی‌گذاشتند کار به اینجا بکشد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
راي بازيکنان دوپينگي ليگ برتر صادر مي‌شود

راي بازيکنان دوپينگي ليگ برتر صادر مي‌شود

[h=2][/h]
رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال از اعلام راي بازيکنان دوپينگي ليگ برتر فوتبال و فوتسال کشور در روز چهارشنبه خبر داد.
به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، احمد هاشميان گفت: جلسه کميسيون بدوي در خصوص دو بازيکن ليگ برتري فوتسال و فوتبال برگزار شد که اعضا به همراه وکلاي خود در نشست حضور داشته و مدارک و دفاعيات خود را ارائه کردند.

وي گفت: اعضاي کميسيون بدوي استيناف در پايان جلسه اي که روز گذشته برگزار شد با دقت محتوي پرونده و دفاعيات ارائه شده بازيکنان را بررسي کردند و راي نهايي تا ظهرفردا (چهارشنبه) اعلام مي شود.


 

سهراب1991

عضو جدید
علاقه مجیدی به حضور در پرسپولیس!...

علاقه مجیدی به حضور در پرسپولیس!...

فرهاد مجیدی پس از درخشش در بهمن در سال ۷۶ به استقلال پیوست و این در حالی است امیر عابدینی مدیرعامل وقت پرسپولیس نیز به شدت دنبال جذب این بازیکن بود.

کاپیتان امروز آبی ها در سال ۷۸ به راپیدوین اتریش رفت و پس از یک فصل نسبتا ناموفق به ایران بازگشت و در حالی دوباره استقلالی شد که گفته می شود باز هم پرسپولیسی ها او را می خواستند و حتی شایعه شد در توانیر با علی پروین قرارداد داخلی نیز امضا کرد و بعدها نیز این اتفاق را تکذیب نکرد.

رخصت گرفتن وی از استقلالی ها برای پیوستن به پرسپولیس نیز یکی از دلایلی است که پرسپولیسی ها معتقدند شاید اگر توافقات مالی صورت می گرفت مجیدی به اسطوره استقلال تبدیل نمی شد،‌ البته پرسپولیسی ها در این خصوص اعلام کرده اند که او را نخواسته اند و آبی ها نیز از درایت فتح الله زاده در جنگ با قرمزها خبر دادند.









 
آخرین ویرایش:

سهراب1991

عضو جدید
تنها زنی که میتواند به استادیوم برود...........جالبه بخونید

تنها زنی که میتواند به استادیوم برود...........جالبه بخونید

اسمش را گذاشته اند: "ننه آبی". پیرزن 70 ساله مشهدی سال هاست که طرفدار تیم آبی پوش پایتخت شده و کلی خاطره تلخ و شیرین از همراهی با آبی پوشان در استادیوم های ورزشی دارد.
پیرزن ۷۰ و اندی ساله مشهدی خودش هم نمی داند دقیقا متولد چه سالی است اما دقیقا یادش است كه نیكبخت واحدی در كدام بازی چند تا گل به كدام تیم حریف زده (!) حتی خاطره تلخ شش تایی استقلال را هم به یاد دارد.

او تنها زنی است كه می تواند وارد استادیوم آزادی شود. قسمتی از گفت و گوی او را با تماشا می خوانید:

- از بچگی هایم طرفدار فوتبال بوده ام. از همون بچگیا آبی ام. من آبی ام، خدا آبیه منم آبی ام ...

- به پوسترهایی كه روی دیوارهای خانه اش است اشاره می كند و می گوید: «این ها همه شان قهرمانان من هستند، هر وقت بروم تشویق شان كنم گل می زنند، هر وقت من نروم می بازند! من همه استادیوم ها می رم، آزادی می رم، شیرودی می رم، تختی می رم، پارس می رم، مرغوبكار می رم. هر جا آبی بره، منم می رم. سال پیش قرار بود با قهرمانانم، سعودی هم برم كه عشقی گفت اجازه نمی دم بری. (عشقی اسمی است كه ننه آبی با آن شوهرش را صدا می زند)».




- سال های ۵۶-۵۵ بود. عشقی آن وقت ها راننده اتوبوس بود. در راه بیرجند تصادف كرده بود. ما هم وضع مالی خوبی نداشتیم. از خدا خواستم كارم رو درست كنه، حال عشقی هم اصلا خوب نبود. آقایی كه بعدا فهمیدم اسمش كامرانی است آمد جلو گفت چرا گریه می كنی؟ كاری از دستم برمیاد انجام بدم. منم مشكلم رو گفتم. او هم گفت من رو می بره باشگاه استقلال تا اونجا كار كنم و پول دربیارم. اون روز بود كه پام به استقلال باز شد.

- هر وقت كه می رم استادیوم برای بازیكنا می خونم: «خوشگلا گل می زنن، عزیزا گل می زنن، سالارا گل می زنن ...» آنها هم در رختكن برای من می خوانند: «مادر ما خوش آمدی، سرور ما خوش آمدی ... نیكبخت به من می گفت ننه بگو خوشگلا گل می زنن».

- فقط استقلال فقط آبی. تا به حال از خیلی جاها اومدن دنبال من. از ابومسلم می گفتن تورو خدا بیا واسه ما باش، همشهری خودت هستیم. خود علی پروین می آمد می گفت بیا باشگاه پرسپولیس، خودم برات خونه می گیرم، حقوق می دم، می برمت با تیم خارج. من هیچكدوم از اینارو از استقلال نمی گیرم اما فقط آبی بودم و آبی می مونم.

دوستان عزیز خوشحال میشم نظراتتون رو هم بدونم:gol:
 
آخرین ویرایش:

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
شهر اولین ها برای اولین بار دو تیم به صورت مستقیم به لیگ برتر فرستاد ...

شهر اولین ها برای اولین بار دو تیم به صورت مستقیم به لیگ برتر فرستاد ...

صعود سومين نماينده آذربايجان به ليگ برتر

صعود دو تيم گسترش فولاد و شهرداري تبريز به ليگ برتر را به مسؤلان،بازيكنان،كادر فني و هواداران دو تيم تبريك عرض مي نماييم.اميدواريم همچون سالهاي نچندان دور شاهد رشد دوباره فوتبال در اين سرزمين باشيم.بر همه مسؤلان اين تيم ها واجب است تا از شرايط سالهاي قبل درس عبرت گرفته تا شاهد حضور 3 تيم پرقدرت در سطح اول فوتبال كشور باشيم.
از زحمات سران باشگاه گسترش فولاد ، شهردار كلانشهر تبريز ،مربي بومي آذربايجان،رسول خطيبي و مربي نام آشناي و محبوب هوادارن،فراز كمالوند كمال تشكر و قدرداني را داريم.همچنين از تمامي بازيكنان ، مسؤلان و هواداراني كه جهت صعود اين دو تيم به ليگ برتر تلاش وافري نشان دادند كمال تشكر را داريم.

بازي جوانمردانه بازيكنان تيم فولاد يزد،در اين شرايط فوتبال بعضاً ناپاك نشان داد كه هنوز كه هنوز بازي جوانمردانه نفس مي كشد.مسؤلان - مربي و مردم شهر يزد بايد هم به داشتن چنين تيمي افتخار كنند،مردم آذربايجان و هواداران فوتبال مراتب تقدير و تشكر خود را جهت ارئه فوتبال پاك به اين تيم اعلام ميدارد و موفقيت تيم باشگاه فوتبال فولاد يزد را در فصول بعدي بر ايشان آرزومند است.
REFERENCE : Sarp
(
TƏBRİZLİ.M.s.T
)
منبع : تراکتور اف سی ( TractorFC.com )


تبریز شهر اولین ها, ما اولین شهری هستیم که دو تیم به صورت مستقیم به لیگ برتر فرستادیم ...

 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
تبریک ویژه به آذربایجانی های عزیز :gol:


تیم الوند ما هم چهارم شد .. ولی با حق شکنی ها
بازی آخرمون هم با همین گسترش فولاد شما بود که بردیم .. ولی چه سود !!

کل فصل اول یا دوم بودیم .. شاید من اشتباه میکنم .. نمیدونم
ولی افتخار میکنم که این تیم تازه از دست دو اومده بود و تا آخر جنگید برای صعود به لیگ برتر
=========

پاس هم که سوم شد و بخاطر یک امتیاز کمتر نرفت پلی آف


هر تیمی میاد لیگ برتر باید پشتوانه قوی داشته باشه .. وگرنه یا نمیتونه بره لیگ برتر و یا اگر هم بره نمیتونه بمونه

خدا رو شکر آذربایجانی های عزیزی هستند که نشون بدن یه شهر میتونه چندتا تیم داشته باشه

درود بر آذربایجانی های عزیز و همچنین اصفهانی ها که واقعا از تیمشون حمایت میکنن :gol::gol::gol::gol:
 

"نور"

عضو جدید
کاربر ممتاز
دختر لر در فوتبال ایتالیا

دختر لر در فوتبال ایتالیا


ماهی نیست که یک بازیکن ایرانى ساکن اروپا کشف نشود! فریدون زندى اولین و شاخص‌ترین آنها بود و پس از این کشف مهم و قابل توجه، سر و کله‌ی نام‌هاى دیگرى همچون اشکان دژآگه، الکساندر نورى، شاپورزاده و… هم پیدا شد.
کم‌تر نقطه‌اى در جهان وجود دارد که در آن از ایرانى‌ها خبرى نباشد و فرزندان این افراد، همچون هموطنان با استعدادشان در داخل کشور، در زمینه‌های مختلف هنری و ورزشی افتخارآرینی می‌کنند. بعضى از این بچه‌هاى ایرانى‌الاصل فوتبالیست هستند و حالا یکى از وظایف روزنامه‌نگاران ایرانى کشف این بازیکنان در سراسر جهان است!
پیدا شدن این بازیکنان مربیان تیم‌های ملی را هم برای استفاده از آنها در ترکیب تیم ملی ایران وسوسه می‌کند.
در این گزارش، یک فوتبالیست ایرانى دیگر ساکن در اروپا را معرفى می‌کنیم :
“پروین بهاروند” ۲۰ ساله که از یک پدر خرم‌آبادی و مادر ایتالیایى متولد شده، عضو تیم دینامو راونا از سرى B لیگ حرفه‌ای زنان ایتالیا می‌باشد. وی سال ۲۰۰۵ به اردوى تیم ملى نوجوانان ایتالیا هم دعوت شد و به همراه این تیم در اردوى دختران زیر ۱۶ سال ایتالیا در کورو چانو واقع در نزدیکى فلورانس حضور به هم رسانید.
پروین که پنجم اکتبر ۱۹۸۹(۱۳ مهر ۱۳۶۸) به دنیا آمده، اگر چه در ترکیب نهایى نوجوانان زیر ۱۷سال ایتالیا راه پیدا نکرد، اما قطعاً آینده‌ی درخشانی خواهد داشت و این امکان وجود دارد که در آینده به عضویت تیم‌ ملى زنان ایتالیا در آید و به همراه این تیم در مسابقات معتبر اروپایى و جهانى شرکت نماید.
پروین که شرایطى مشابه با فریدون زندى دارد با کشور پدرى‌اش بیگانه نیست و تا به حال چند بار به ایران سفر کرده، اما این مسأله موجب نشده که او زبان فارسى را یاد بگیرد و با این زبان کاملاً بیگانه است!
“حمید بهاروند” پدر پروین، حدود ۳۴ سال پیش به ایتالیا مهاجرت کرد و حاصل ازدواج او با همسر ایتالیایى‌اش دو پسر و یک دختر است.
حمید پدر پروین، در جوانى به صورت غیر حرفه‌اى فوتبال بازى مى‌کرد و علاقه‌ی او به این رشته موجب شد که فرزندانش را به فعالیت در این رشته‌ی پرطرفدار ورزشی ترغیب کند. با پیگیرى‌هاى پدر، امروزه پروین به یک فوتبالیست آینده‌دار تبدیل شده که فوتبال را در زادگاهش راونا به صورت اصولى و گام به گام دنبال می‌کند. او در نوجوانی به تیم اول دختران این شهر راه پیدا کرد. پروین دروه دبیرستان را به اتمام رسانده و ترجیح مى‌دهد در شهر خود باقى بماند و در همین تیم دینامو راونا به فوتبال خود ادامه دهد.
هدف اصلى پروین راه یافتن به تیم ملى زنان ایتالیا است.
خانواده‌ی بهاروند ارتباط خود را با ایران حفظ کرده‌اند و هر چند سال یک بار براى ملاقات اقوام خویش بویژه پدربزرگ که سال‌هاست از خرم‌آباد به اراک مهاجرت نموده‌اند به ایران مى‌آیند. این مسافرت‌ها باعث شده پروین شناسنامه ایرانى هم داشته باشد و اطلاعاتی چند نسبت به فوتبال ایران کسب کند. این احتمال وجود دارد در سال‌هاى آینده، بهاروند به یک فوتبالیست خبرساز در رشته‌ی خود تبدیل شود.




حال مصاحبه‌ی پروین بهاروند که روی یکی از سایت‌های اینترنتی قرار گرفته را مرور می‌کنیم:
پروین در چه پستى بازى مى‌کنى؟
هافبک وسط هستم.
باشگاه دینامو راونا در ایتالیا چه جایگاهى دارد؟
باشگاه ما یک باشگاه ویژه‌ی بانوان است. من براى بازى در هر تیم اصلى الف و ب بزرگسالان دعوت مى‌شوم و در سراسر ایتالیا بازى مى‌کنم.

کدام تیم در ایتالیا قوى‌تر است؟
بهترین تیم بانوان ایتالیا تیم ایمولزه است. این تیم در نزدیکى شهر ما راونا قرار دارد. لاتزیو دیگر تیم قدرتمند محسوب مى‌شود که در فصل گذشته قهرمان کشور شد، اما من ایمولزه را ترجیح مى‌دهم!
در آینده چى؟ آرزو دارى به کدام تیم بروى؟
من عاشق یوونتوس هستم و رؤیاى من بازى در این تیم است.

در مورد فوتبال ایران چه شناختى دارى؟
متأسفانه اطلاعات زیادى ندارم. در این جا اطلاعات در مورد فوتبال ایران زیاد نیست. البته من چند ملى‌پوش ایرانى را که در بازى‌هاى اروپایى مثل لیگ قهرمانان شرکت کرده‌اند مى‌شناسم.(احتمالاً منظور او دایى و مهدوى‌کیا است)
الگوی تو در فوتبال چه کسى است؟
بازیکن محبوب من جیان‌لوکا زامبروتا است، البته بهترین بازیکنان تاریخ مارادونا، پله و پلاتینى هستند. بهترین مربى هم فابیو کاپلو است.

اگر ایران و ایتالیا در جام جهانى هم‌گروه شوند، تو طرفدار کدام تیم خواهى بود؟
امیدوارم ایران و ایتالیا در یک گروه قرار نگیرند. این بهترین کار است!
قصد ندارى دوباره به ایران سفر کنى؟
من تا به حال ۴ مرتبه به ایران سفر کرده‌ام. تهران، کرج، اراک، شیراز، بابل، محمودآباد و کیش را دیده‌ام و دوست دارم دوباره این خاطرات تکرار شود.

[h=1]دختر لر در فوتبال ایتالیا ؛ پروین بهاروند، پدر خرم آبادی، مادر ایتالیایی! + عکس[/h]


 

Similar threads

بالا