مشکل در زمینه طراحی بال

Alien1766

عضو جدید
در قسمت طراحی بال:
cdmin را در حالت to چطور پیدا کنم.
cl متناظر با این cdmin را چطور
و همچنین ziro lift angle of o/b wing section برای to
و همچنین مورد 20 برنامه liftline کتاب صدرایی( input cl or 10*incidence ) برای هر دو حالت
و همچنین
رنج زاویه نصب بال
با تشکر
 

هومن 1367139

عضو جدید
سلام من میخوام یک هلیکوپتر بسازم اما نمیدونم باید چیکار کنم تا این خلی کوپتر بعد ار بلند شدن به صورت مستقیم و قرار گرفتن در یک ارتفاع خاص به سمت جلو حرکت کند؟ تشکر
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام من میخوام یک هلیکوپتر بسازم اما نمیدونم باید چیکار کنم تا این خلی کوپتر بعد ار بلند شدن به صورت مستقیم و قرار گرفتن در یک ارتفاع خاص به سمت جلو حرکت کند؟ تشکر

سلام،
پسر خوب، این سوال رو که نباید اینجا بپرسی. من می تونم در مورد فرامین کنترلی هلی کوپتر یه مقدار راهنمایی کنم:

توی هلی کوپتر 4 فرمان کنترلی داریم:
cyclic (سایکلیک) - 1
2- collective
3-anti-torque pedals
4-throttle​
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/statusicon/wol_error.gifاندازه ی اين عكس تغيير داده شده است. برای ديدن كامل عكس اينجا را كليك كنيد. اندازه ی عكس اصلی 800x640 است.

سایکلیک همون دسته ایه که بین پاهای خلبان قرار داره و برای حرکت هلی کوپتر به طرفین استفاده میشه. به این شکل که با حرکت دسته، صفحه ای که بلید هااصلی رو اون قرار دارن به اون سمت کج میشه و باعث حرکت هلی کوپتر به اون سمت میشه.مثلاً اگر دسته رو خلبان به سمت جلو فشار بده، صفحه به سمت جلو کج میشه و با عث میشه بردار پیشران ناشی از گذشتن هوا از بین پره ها به سمت جلو قرار بگیره.
کولکتیو رو هم که میبینید کجاست.این دسته برای تغییر زاویه چرخش همه پره های هلی کوپتر با هم استفاده میشه.در نتیجه زاویه حمله پره ها رو تغییر میده و باعث کاهش یا افزایش ارتفاع میشه.
پدال های ضد گشتاور (Anti-Torque) هم برای کنترل زاویه بلیدهای ملخ عقب استفاده میشه و برای چرخش دماغه هلی کوپتر به چپ و راست استفاده میشه.
تراتل یا دسته گاز هم برای کنترل سرعت چرخش بلید های اصلیه.
حالا اگه بخوایم هلی کوپتر توی هوا در جا (Hover) باشه باید با سایکلیک موقعیت پره ها رو جوری قرار داد که نیروی وزن هلی کوپتر رو خنثی کنن. با کولکتیو ارتفاع حفظ بشه و با پدال ها جهت دماغه ثابت بمونه.

اگر بخوایم به سمت جلو پرواز کنه، دسته سایکیک رو به جلو فشار میدیم که باعث افزایش سرعت و کاهش ارتفاع میشه. برای کم کردن سرعت دسته سایکیک رو به عقب فشار میدیم. با افزایش کولکتیو ارتفاع زیاد و با کاهش اون ارتفاع کم میشه. حالا اگر این دو کنترل رو با هم ترکیب کنیم باعث میشه ضمن حفظ ارتفاع سرعت زیاد یا کم بشه.

امیدوارم این توضیحات مفید باشند. برای اطلاعات بیشتر اینجا رو ببینید.

یا علی
 
بالا