مرغوب ترین و گرانترین دانه قهوه دنیا

ar ebrahimzadeh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[FONT=garamond, new york, times, serif]
گرانترين قهوه از مدفوع حيواني بنام luwak تهيه ميشود

Luwak


آيا تا بحال به اين فکر کرديد که گرانترين قهوه دنيا چگونه تهيه ميشود؟!
گرانترين قهوه دنيا در اندونزی که Kopi luwak نام دارد از مدفوع حيواني به نام Luwak تهيهميشود!!!
مدفوع Luwak
اینجانورکه از دانه های قهوه تغذيه ميکند، فقط از پوست دانه های آن تغذيه ميکند و هسته قهوه از بدن او دفع ميشود که روستائيان آنها را جمع ميکنند و هر کيلو مدفوع را به 850 دلار ميفروشند.

از اين قهوه "مرغوب" فقط سالانه 250 کيلو تهيه ميشود و به قيمت بسيار گزافي فروخته ميشود! بهتر است اين را هم بدانيد که پروفسوری در کانادا بر روی اين قهوه تحقيقاتي به عمل آورده است و مدعيست که نه تنها اين نوع قهوه باکتری بيشتری از ديگر قهوه ها ندارد بلکه کمتر هم دارد و هيچ گونه بيماري يي با نوشيدن اين نوع قهوه انسان را تهديد نميکند!
برای تهيه قهوه Kopi Luwak آنها را شسته و سپس در گرمايي برابر 250 درجه سانيتگراد آنها را سرخ ميکنند! کساني که اين قهوه را نوشيده اند آن را بسيار نوشيدني معرفي ميکنند.


دانشمندان علت مزه خاص اين نوع قهوه را دليل بر اين ميدانند که دانه های اين قهوه از روده Luwak رّد ميشوند و اسيدها و آنزيمهايي که با آنها قاطي ميشوند باعث ميشوند که پروئتين زيادی از آنها جدا شوند که همين امر باعث خاص بودن اين نوع قهوه ميباشد.


[/FONT]
باز هم تصمیم دارید از این به بعد قهوه میل بفرمائید؟
 

leanthinker

عضو جدید
کاربر ممتاز
قصد که نداریم! اگرم داشتیم پولشو نداشتیم!
فکر کنم فنجانی 100 دلار!
 

Hamed_Saha

عضو جدید
بله مثل اخبار علمي فرهنگي خودمون كه بعد از مدتي خبر متناقضش رو اعلام ميكنن،محقق كانادايي هم گفته تازه ضرر هم داره.شايد هم...
در هرحال خيلييييييي ممنون.
جالب بود!!!:redface::redface:
 

Similar threads

بالا