[ مذهبی ]كليساي دومو ایتالیا

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
ميلان - ايتاليا
كليساي دومو
Milan Cathedral Duomo
کلیسای اصلی شهر میلان (دومو) با قدمت هفتصد ساله خود سمبل شهر میلان مرکز استان لومباردیا می باشد که در مرکز شهر و در میدانی به همین نام بنا شده است و یکی از شاهکارهای معماری سبک گوتیک ایتالیا به شمار می آید که جایگزین کلیسای سانتا ماریا ماجوره میلان در همان محل شد.
نماي اين كليسا از مرمر خاكستري و سنگ سفيد كه با دايره‌هايي از مرمر رنگي تزئين شده، ساخته شده است. اين كليسا دو در عظيم برنزي دارد كه توسط جيوواني دوبولونا، مجسمه‌ساز مشهور قرن شانزدهم ايتاليا ساخته شده است. البته عبور و مرور بازديدكنندگان اين كليسا امروزه از طريق درهاي ديگري در مقابل برج كج صورت مي‌گيرد كه توسط بونانو پيسانو در سال 1180 ساخته شده است و پس از نصب درهاي دوبولونا، به مكان فعلي‌شان منتقل شده‌اند.
داخل اين كليسا با سنگ‌هاي مرمر سياه و سفيد تزئين شده و سقف و گنبد آن پوشيده از طلاكاري و سقف‌نگاره‌هاي رنگارنگ است. ان كليسا پس از آن كه در سال 1595 دچار آتش‌سوزي شد، مورد بازسازي كلي قرار گرفت و بخش اعظم تزئينات و نقاشي‌هاي كليسا آثاري هستند كه پس از آتش‌سوزي خلق شده‌اند.
اين كليساي جامع همچنين پيكر سنت رانيري، قديس حامي شهر پيزا و آرامگاه هاينريش هفتم، امپراتور روم مقدس در قرون دوازده و سيزده ميلادي را در خود جاي داده است .

 

Similar threads

بالا