saeed_goli144
عضو جدید
مترو مسکو پایتخت روسیه به دلیل داشتن معماری منحصر بفرد ، دیدگان هر بینندهای را متحیر میسازد.
یکی از تفاوت های اصلی متروی مسکو با سایر متروهای موجود در دیگر کشورها زیبایی ، ظرافت و هنری است که در ساخت و طراحی ایستگاهها به کار گرفته شده است.
هریک از ایستگاههای مترو مسکو به سالن های یک کاخ شباهت دارد. معماری در ایستگاههای متروی مسکو حرف اول را میزند ، چرا که واقعاً منحصر به فرد است.
تلفیق نقاشی، مجسمهسازی و انواع هنرهای تزیینی بر روی سقف و دیوارها موزهای بیبدیل را فراهم ساخته است.
استفاده از بهترین و مقاومترین سنگها موجب پایداری این صنعت و از هزینههای بعدی جلوگیری میکند. بکارگیری سنگهای زیبا، گران قیمت و قدیمی مجموعهای ارزشمند را فراهم ساخته است.
ایده احداث مترو مسکو در زمان استالین بود. مترو مسکو در سال 1935 با یک خط افتتاح شد. خط 2 آن 6 ماه بعد و احداث خط 3 حتی در زمان جنگ هم ادامه داشت. به طوری که آثار هنری در وصف جنگ به خوبی در فضای مترو مشهود است.
باید به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که در سالهای جنگ جهانی دوم ایستگاهها به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار گرفتند.
خط 4 مترو بعد از مرگ استالین افتتاح شد.
مسکو امروزه دارای 12 خط و 177 ایستگاه است که اکثرا در زیر زمین قرار دارند. این مترو دارای یکی از عمیقترین سیستمهای زیر زمینی در جهان است به عنوان نمونه ایستگاه پارک پوبدی که در سال 2003 تکمیل شد، 84 متر زیر زمین و دارای طولانیترین پله برقی در اروپاست.