دیدم هی مقاله خودروها زیاد میشه گفتم اطلاعات فنی 2.2 رو بریزم رو داریه تا همه حال کنند . راستی بعد خودت قضاوت کن ببین ماشینی که برا سی و چند ساله پیشه خیلی با عظمت نیست؟
«ب ام و- 2002 ». اگه دقّت کرده باشيد کسانيکه از قديم ماشين باز و عاشق سرعت و شتاب زياد بودند، توي بهترين خاطره هاشون از BMW 2002 تعريف مي کنند.( دختر بازای قدیمم ماشینشون 2.2 بوده) اين کوچولوي تر و فرز که همتون کم و بيش باهاش آشنايي دارين از سال 1971 تا 1977 توليد شد و تو همين مدت کوتاه تو سراسر دنيا طرفدارهاي خيلي زيادي پيدا کرد.ظاهرش هم که همگي ميشناسيد و نيازي به توضيح نداره. اگه آشنا نيستيد هم ميتونيد چشم مبارکتون رو کمي به سمت پايين تغيير جهت داده و عکسش رو مشاهده کنيد.
یکی از قشنگی های «ب ام و» اینه که درز درب کاپوت و درب صندوق عقب تو هیچ کدوم از مدل ها معلوم نیست و من با این حالتش خیلی حال میکنم.اگه توی عکس ها دقت کنید هم میتونید ببینید که درز درب دقیقا زیر زه قرار گرفته و باعث میشه که ماشین یه تکه به نظر برسه.یکی دیگه از قشنگی هاش هم اصالت سیبیلشه که تو همه مدلهای البته دوتا توضيح کوچيک داره: اول اينکه اتاق اين اتومبيل دو نوع دودر و چهاردر داره و دوم اينکه مدلهاي 1971و1972 چراغ عقب هاي دايره اي قشنگي دارند که تو مدلهاي 1973 و 1974 به بعد به مستطيل تبديل شدند( البته مدل 76 که مدل ماشین خودمه بهترین مدلشه)اين کوچولوي زيبا به اين شرح است: موتور چهار سيلندر خطي با ميل بادامک و سوپاپهاي بالاسري و حجم سيلندر 1990cc داره که بعضيها ميگن 2002cc حجم داره.(هردو درسته. در اصل بايد 2002 سي سي باشه اما تو عمل فرق کرده و 1990 سي سي از آب در اومده). قدرت اين موتور پر طرفدار و دوست داشتني 170 اسب بخاره که به کمک يه گيربکس دستي چهار سرعته اين کوچولوي زيبا رو به حداکثر سرعت 209 کيلومتر در ساعت ميرسونه.( بیشترم میره) اما سیستم تعليق عجيب و غريب این خودرو: سيستم تعليق اين خودرو مستقل هست و شامل ميله هاي مک فرسون، جناغي هاي زيرين و ميله ضد دوران در جلو و در عقب هم بازوان نيم خيز، فنرهاي مارپيچ و ميله ضد دوران. ترمزهاي اين کوچولو هم در جلو از نوع ديسکی خنک شونده و در عقب از نوع کاسه اي (درام ) است . ( پدال ترمزش یذره سفته). جالب اینجاس که بعد از مدت سی و چند سال هنوز که هنوزه واسه خودش قهرمان مسابقات ریسه ( البته بهمراه 320E21) . دیدی چه ماشینیه! فقط خرجش خیلی بالاس ( کمرتو زیر بار خرج له میکنه) و لوازمشم خیلی کمه . مگرنه آسه و هیچ مشکلی نداره .
«ب ام و- 2002 ». اگه دقّت کرده باشيد کسانيکه از قديم ماشين باز و عاشق سرعت و شتاب زياد بودند، توي بهترين خاطره هاشون از BMW 2002 تعريف مي کنند.( دختر بازای قدیمم ماشینشون 2.2 بوده) اين کوچولوي تر و فرز که همتون کم و بيش باهاش آشنايي دارين از سال 1971 تا 1977 توليد شد و تو همين مدت کوتاه تو سراسر دنيا طرفدارهاي خيلي زيادي پيدا کرد.ظاهرش هم که همگي ميشناسيد و نيازي به توضيح نداره. اگه آشنا نيستيد هم ميتونيد چشم مبارکتون رو کمي به سمت پايين تغيير جهت داده و عکسش رو مشاهده کنيد.
یکی از قشنگی های «ب ام و» اینه که درز درب کاپوت و درب صندوق عقب تو هیچ کدوم از مدل ها معلوم نیست و من با این حالتش خیلی حال میکنم.اگه توی عکس ها دقت کنید هم میتونید ببینید که درز درب دقیقا زیر زه قرار گرفته و باعث میشه که ماشین یه تکه به نظر برسه.یکی دیگه از قشنگی هاش هم اصالت سیبیلشه که تو همه مدلهای البته دوتا توضيح کوچيک داره: اول اينکه اتاق اين اتومبيل دو نوع دودر و چهاردر داره و دوم اينکه مدلهاي 1971و1972 چراغ عقب هاي دايره اي قشنگي دارند که تو مدلهاي 1973 و 1974 به بعد به مستطيل تبديل شدند( البته مدل 76 که مدل ماشین خودمه بهترین مدلشه)اين کوچولوي زيبا به اين شرح است: موتور چهار سيلندر خطي با ميل بادامک و سوپاپهاي بالاسري و حجم سيلندر 1990cc داره که بعضيها ميگن 2002cc حجم داره.(هردو درسته. در اصل بايد 2002 سي سي باشه اما تو عمل فرق کرده و 1990 سي سي از آب در اومده). قدرت اين موتور پر طرفدار و دوست داشتني 170 اسب بخاره که به کمک يه گيربکس دستي چهار سرعته اين کوچولوي زيبا رو به حداکثر سرعت 209 کيلومتر در ساعت ميرسونه.( بیشترم میره) اما سیستم تعليق عجيب و غريب این خودرو: سيستم تعليق اين خودرو مستقل هست و شامل ميله هاي مک فرسون، جناغي هاي زيرين و ميله ضد دوران در جلو و در عقب هم بازوان نيم خيز، فنرهاي مارپيچ و ميله ضد دوران. ترمزهاي اين کوچولو هم در جلو از نوع ديسکی خنک شونده و در عقب از نوع کاسه اي (درام ) است . ( پدال ترمزش یذره سفته). جالب اینجاس که بعد از مدت سی و چند سال هنوز که هنوزه واسه خودش قهرمان مسابقات ریسه ( البته بهمراه 320E21) . دیدی چه ماشینیه! فقط خرجش خیلی بالاس ( کمرتو زیر بار خرج له میکنه) و لوازمشم خیلی کمه . مگرنه آسه و هیچ مشکلی نداره .