قدم به قدم تا ارشد 92 قدم قدم پیش به سوی رتبه برتر

وضعیت
موضوع بسته شده است.

orkide69

عضو جدید
:twisted: يك لامپ 100 واتي 660 كندلا نور دارد.شدت نور اين لامپ در فاصله 2 متري از آن چقدر است؟

1)440 2)330 3)165 4)هيچكدام

شدت نور مجموع نور خروجي از منبع است و به جنس ،رنگ و خصوصيات منبع بستگي دارد. جواب=هيچكدام
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
زمان رو بدونیم خوبه،اما سال دقیق نه،همین که بدونی تیموری کی بوده،افشاری کی بوده،،ساسانی و آل بویه و آشوری و یونانی چه قرنی بودن کفایت می کنه
اونم برای تحلیل بهتر خودت خوبه به نظرم
سلام/بازه زمانی ها رو میتونی بگی؟
 

samra8631

عضو جدید
تو هر اقلیمی ما کرکره خارجیو تو جبهه ای میذاریم که اونجا نورش برامون مزاحمت ایجاد میکنه و میخوایم این عامل مزاحمو از بین ببریم. پس مهم نیست هر اقلیمی میخواد باشه بهمون یه نتیجه میده. اگه یه زمانی نور اون جبهه رو لازم داشتیم میتونیم سایه بون کرکره ایو باز کنیم.حالا اگه رنگش تیره باشه به ما بهترین بازدهشو میده و همون بیرون نور جذب میکنه و بصورت طول موجهای بالا و کم انرژی به بیرون ساطع میکنه.
بحث اینه دیکه که اگه تابش(نه نور؟؟؟)مزاحمه پس از رنگ روشن استفاده کنیم که تابش رو منعکس کنه .مگه راه حلش مثل رنگ روشن مصالح اقلیم گرم و خشک نیست؟
 

orkide69

عضو جدید
:w10:ميشه يكي اين سه تا رو توضيح بده.
راسيوناليسم -انترناسيوناليسم-فونكسيوناليسم
 

erisss

عضو جدید
میشه درباره خلاصه نویسیاتون بگین؟اینکه همه درسارو خلاصه میکنین ؟کدوم درسا یا اینکه چه کتابایی رو خلاصه نوشتین؟
آخه اومدم خلاصه ریشه ها و مفاهیم بانی مسعودو بنویسم احساس کردم نکته هاش زیاده و حجم خلاصه نویسیم خیلی میشه
 

aminvood1

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام/بازه زمانی ها رو میتونی بگی؟
ســلــام

ایلام کهن 2700 تا 1500 قبل میلاد
ایلام میانه 1500 تا 1000 قبل میلاد
ایلام جدید 1000 تا 539 قبل میلاد
هخامنشی ها 559 تا 330 قبل میلاد
سلوکیان(جانشینای اسکندر) 323 تا 247 قبل میلاد
پارت ها 247 قبل میلاد تا 224 بعد میلاد
ساسانی ها 224 تا 651 بعد میلاد
خلفای راشدون 642 تا 661 ب.م
عباسیان 750 تا 820 ب.م
طاهریان 820 تا 873 ب.م
صفاریان 873 تا 900
سامانیان 900 تا 1000
آل بویه 945 تا 1055
غزنوی 1000 تا 1040
سلجوقیان 1040 تا 1157
خوارزمشاهیان 1157 تا 1221
مغول ها 1221 تا 1256
ایلخانان 1256 تا 1353
مظفریان 1340 تا 1393
جلایریان(مغول بودن) 1360 تا 1406
تیموریان 1389 تا 1501
قراقویونلو ها 1406 تا 1469
آق قویونلو ها 1469 تا 1508
صفویه 1501 تا 1772
افشاریان 1736 تا 1796
زندیه 1750 تا 1794
قاجاریه 1779 تا 1924
پهلوی 1925 تا 1979
از سایت موزه متروپولیتن
 

aminvood1

عضو جدید
کاربر ممتاز
میشه درباره خلاصه نویسیاتون بگین؟اینکه همه درسارو خلاصه میکنین ؟کدوم درسا یا اینکه چه کتابایی رو خلاصه نوشتین؟
آخه اومدم خلاصه ریشه ها و مفاهیم بانی مسعودو بنویسم احساس کردم نکته هاش زیاده و حجم خلاصه نویسیم خیلی میشه

من زیاد اهل خلاصه نویسی نیستم،اما تصاویر و پلان ها رو معمولا روی جی برگ می کشم،با خودم مرور می کنم
مرور ما بیشتر به این صورته که تو دانشکده کتابارو با دوستان ورق میزنیم و از هم می پرسیم
مثلا همین کتاب بانی مسعود تقریبا هرروز هفته دستمونه و ورق می زنیم و تکرار می کنیم! سنت شاپل چه سبکیه؟ گوتیک شعاع سان،شعاع سان چیه ..... همینطوری مرور می کنیم و می پرسیم

مرور شخصی هم به این صورت که کتابایی که خوندمو دوباره میخونم،برای تثبیت اطلاعات و از نکات خیلی فرار و مهم جی برگ می نویسم
به نظرم برای تاریخ جزوه عصر کنکاشو پرینت بگیر،عکساشو همیشه مرور کن
من کتاب باغ ایرانی نعیما،مخصوصا پلان هارو خلاصه نوشتم
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بجه ها كسي فصل 4 روشنايي الكتريكي قيابكلو و خلاصه نويسي كرده بزار اينجا ؟؟
 

aminvood1

عضو جدید
کاربر ممتاز
:w10:ميشه يكي اين سه تا رو توضيح بده.
راسيوناليسم -انترناسيوناليسم-فونكسيوناليسم
راسیونالیسم همون باور به خرده که فکر کنم بعد به انلایتمنت یا روشنگری میرسه
با جمله ی معروف دکارت که میگه: می اندیشم پس هستم عجینه

انترناسیونالیسم دنبال منافع مشترک همه مردمه،نمیدونم چقدر با سبک بین الملل توی معماری همسو هست

فونکسیونالیسم هم بحث اصالت کارکردو بیان می کنه و به نظرم توی معماری با سالیوان و بعد تو کارای معمارای مدرن ظهور می کنه

یه جورایی فکر می کنم همه شون به معماری مدرن ربط دارن

اینا رو با کمک پست مدرنیته و معماری بانی مسعود و از زمان و معماری گفتم
 

aminvood1

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحث اینه دیکه که اگه تابش(نه نور؟؟؟)مزاحمه پس از رنگ روشن استفاده کنیم که تابش رو منعکس کنه .مگه راه حلش مثل رنگ روشن مصالح اقلیم گرم و خشک نیست؟
رنگای روشن ممکنه تا 90 درصد انرژی خورشیدو منعکس کنن،اما تیره ها تا 15 درصد منعکس می کنن،و جذب حرارتشون هم برعکس انعکاسه
تو گرم و خشک تهویه طبیعی مهم تر از رنگ مصالحه،و بغذ از اون به نظرم بحث مقاومت حرارتی مصالحه که باعث میشه طول روز داخل بنا خیلی گرم نشه،رنگ هم البته مهمه و رنگ خاکی بناهای اون ناحیه انعکاس بیشتر و جذب کمتری داره

کرکره هم به نظر میاد بهتره رنگ روشن باشه،مثل حصیر هایی که جلوی پنجره می کشیدن،معمولا اونا رنگ چوب روشن بودن

خوشحال میشم اگر اشتباهی هست بگین
من با توجه به کتاب اقلیم و معماری دکتر کسمایی جواب دادم
 

Serare

عضو جدید
بچه ها کسی درسنامه نانوی مرکز معماریو نداره بذاره؟
اگه بزارید ممنون میشم.
 

nima-sd

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها کسی درسنامه نانوی مرکز معماریو نداره بذاره؟
اگه بزارید ممنون میشم.

هنوز نیومده گفتن دارن روش کار میکنن یکی از آرمونایی که مونده میدن من که پول پای کتاب شیمی نمیدم اونم 25هزار تومن ! منتظر مرکزم
 

YA3_3PID

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنوز نیومده گفتن دارن روش کار میکنن یکی از آرمونایی که مونده میدن من که پول پای کتاب شیمی نمیدم اونم 25هزار تومن ! منتظر مرکزم

منم که خریدم اصلا وقت خوندش نیست . خیلی زیاد هست .
کاش همون اول که خریدم خونده بودمش . هی اطرافیان گفتن این کتاب جز مواد مصالح هست مگه چند تا سوال میاد الان نخون ......:(
 

timaj

عضو جدید
کاربر ممتاز
من برای معاصر غرب فقط قبادیان و جزوه کلاسیم که با دکنر احمد خوشنویس داشتم رو خوندم اما احساس میکنم کافی نیست کسی جزوه خلاصه وخوب نداره بذاره اینجا؟خلاصه ی از زمان و معماری یا بانی مسعود رو چی ندارین؟؟؟
 

aminvood1

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها کسی کتاب "معماری ایران،دوره اسلامی" یوسف کیانی رو خونده؟
میدونین چطوری باید خوندش؟ جدول هایی که اسم بناها رو گفته اهمیتی داره؟
 

shezeh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
من برای معاصر غرب فقط قبادیان و جزوه کلاسیم که با دکنر احمد خوشنویس داشتم رو خوندم اما احساس میکنم کافی نیست کسی جزوه خلاصه وخوب نداره بذاره اینجا؟خلاصه ی از زمان و معماری یا بانی مسعود رو چی ندارین؟؟؟

جزوه علی عسگری خلاصه قبادیانه ففقط عکساش بیشتره . من فکر میکنم عکساشو ببین و جزوه ایمان رئیسی فکر کنم مطالب بیشتری داره
جزوه خوشنویس خوبه؟ سخت بود برام نخوندمش .توصیه میکنی؟
 

samra8631

عضو جدید
تبدیل چفد مازه دار به تیزه دار اولین بار تو چه بنایی بوده؟؟سبک شناسی سبک خراسانی:تاریخانه دامغان رو گفته بعدا گفته اولین بار مسجد جامع نایین بوده؟؟بالاخره کدومه؟
صفحه 164 سبک شناسی شکل بالای صفحه چیه؟مسج جامع اصفهان....
 

orkide69

عضو جدید
بچه ها واقعا دست همتون درد نكنه كه اينقدر صميمانه داشته هاتونو در اختيار ديگران ميگذاريد. اميدوارم همگي موفق باشين.:w36:
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تبدیل چفد مازه دار به تیزه دار اولین بار تو چه بنایی بوده؟؟سبک شناسی سبک خراسانی:تاریخانه دامغان رو گفته بعدا گفته اولین بار مسجد جامع نایین بوده؟؟بالاخره کدومه؟
صفحه 164 سبک شناسی شکل بالای صفحه چیه؟مسج جامع اصفهان....

اكه با توجه به تاريخ ساختش بكيم تاريخانه دامغان 150 هجريه
و نايين 349 هجري بس فكر كنم براي اولين بار بشه تاريخانه دامغان البته اين نظر منه ...

اون صفحه هم منظورش يك تاقي كه توسط يكسري تاقهاي باريك باربر مثل تيرهاي قوسي تاق رو محصور كردن كه علاوه بر كاربرى سازهايي عناصر تزييني هم بوده كه بلانش هست
 
آخرین ویرایش:

aminvood1

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبدیل چفد مازه دار به تیزه دار اولین بار تو چه بنایی بوده؟؟سبک شناسی سبک خراسانی:تاریخانه دامغان رو گفته بعدا گفته اولین بار مسجد جامع نایین بوده؟؟بالاخره کدومه؟
صفحه 164 سبک شناسی شکل بالای صفحه چیه؟مسج جامع اصفهان....

تاریخانه قدیمی تر هست،اما قرن 13 هجری مازه دارش به تیزه دار تبدیل شده
نایین میتونه قبل از اون به تیزه دار تبدیل شده باشه،،چون نوشته کمرپوش هاش سده 8 اضافه شده،به نظرم همون نایین اولین باره

باریکه همون تویزه اس،تو این تکنیک ساخت،اول تویزه های اصلی رو میسازن که معمولا دو یا چهارتاس که اینا باربر اصلی هستن،بعد تویزه های بعدی رو میذارن و نهایتا بینشون رو پر می کنن
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تاریخانه قدیمی تر هست،اما قرن 13 هجری مازه دارش به تیزه دار تبدیل شده
نایین میتونه قبل از اون به تیزه دار تبدیل شده باشه،،چون نوشته کمرپوش هاش سده 8 اضافه شده،به نظرم همون نایین اولین باره

باریکه همون تویزه اس،تو این تکنیک ساخت،اول تویزه های اصلی رو میسازن که معمولا دو یا چهارتاس که اینا باربر اصلی هستن،بعد تویزه های بعدی رو میذارن و نهایتا بینشون رو پر می کنن
ببخشيد من يه چيزي بكم:redface:
توي كتاب سبك زده تاريخانه 150 هجري
نايينم زده 349 هجري تغييراتش مكه نميشه 800 هجري (سده 8)
با اين اوصاف مكه تاريخانه با كل تغييراش قديمي تر نميشه؟؟
(ببخشيد فارسي ندارم عربي تايب ميكنم):)
 

النازا

عضو جدید
بچه ها کتابای تاریخ کنکاش فقط درسنامس یا تست هم داره؟اسلامی ومعاصر وجهانش تو ا کتابه؟میشه قیمتش روهم بگید
 

qazal.

عضو جدید
ببخشيد من يه چيزي بكم:redface:
توي كتاب سبك زده تاريخانه 150 هجري
نايينم زده 349 هجري تغييراتش مكه نميشه 800 هجري (سده 8)
با اين اوصاف مكه تاريخانه با كل تغييراش قديمي تر نميشه؟؟
(ببخشيد فارسي ندارم عربي تايب ميكنم):)

مگه تاریخا مهمه؟
 

hagir

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
بچه این حرف به نقل قول از خود دکتر متدین میزنم
مطالبی در جزوه ایشون و کتاب سبک شناسی با هم متفاوت هست مطالب جزوه دکتر متدین در کنکور مد نظر است (چون طراح سوال خودشون هستند)

راجع به کتابای عصر کنکاش واسه تاریخ هم من دارمشون این کتاب بیشتر جنبه ی تاریخی داره و مبانی نظری سبک های مختلف مطرح نکرده بیشتر به در کاردانی به کارشناسی میخوره تا ارشد
من واسه تاریخ غرب و معاصر
کتاب عصر کنکاش - کتاب بانی مسعود (ریشه ها و مفاهیم) - جزوه مانا قابوسی - جزوه علی عسگری (معاصر) - نیمی از کتاب لادن اعتضادی خوندم
به نظرتون کافی هست ؟ یعنی منبع دیگه هم اضافه نکنم ؟
واسه تاریخ ایران و اسلام
کتاب عصر کنکاش - سبک شناسی - جزوه نسیم عسگری - جزوه دکتر متدین خوندم این واسه تاریخ کافی هست ؟
 

aminvood1

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشيد من يه چيزي بكم:redface:
توي كتاب سبك زده تاريخانه 150 هجري
نايينم زده 349 هجري تغييراتش مكه نميشه 800 هجري (سده 8)
با اين اوصاف مكه تاريخانه با كل تغييراش قديمي تر نميشه؟؟
(ببخشيد فارسي ندارم عربي تايب ميكنم):)
خواهش می کنم
تاریخانه از لحاظ ساخت قدیمی تر هست،اما قرن 13 (سیزده) تغییر کرده،نایین ظاهرا قرن هشت تغییر کرده و تغییراتش قدیمی تر هست
به نظرم شما سیزده رو،سه خوندین
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا