فراخوان برای سوزاندن کتابی الهی

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان خواهشا بحثی غیر از بحث اصلی تایپیک باز نکنن و اگه واقعا حرفی دارن اونو در هر جایی غیر از این جا با بنده مطرح کنن مثلا یکیش میتونه پروفایلها باشه

احترام به حق و حقوق دیگران نشانه شخصیت والای شماست . :smile:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیام مهم رهبر معظم انقلاب درپی اهانت نفرت انگیز به قرآن شریف

پیام مهم رهبر معظم انقلاب درپی اهانت نفرت انگیز به قرآن شریف

متن پیام ایشان به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله العزیز الحکیم: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

بی‌تردید ما این قرآن را به تدریج نازل کرده‌ایم و قطعا نگهبان آن خواهیم بود

ملت عزیز ایران ـ امت بزرگ اسلام

اهانت جنون آمیز و نفرت انگیز و مُشمئز کننده به قرآن مجید در کشور آمریکا که در سایه ی امنیت پلیسی آن کشور اتفاق افتاد حادثه ی تلخ و بزرگی است که نمیتوان آن را تنها در حدّ یک حرکت ابلهانه از سوی چند عنصر بی ارزش و مزدور به حساب آورد. این یک اقدام محاسبه شده از سوی مراکزی است که از سال ها پیش به این طرف، سیاست اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شیوه و هزاران ابزار تبلیغاتی و عملیاتی، به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته اند. این حلقه ی دیگری از زنجیره ی ننگینی است که با خیانت سلمان رشدی مرتد آغاز شد و با حرکت کاریکاتوریست خبیث دانمارکی و دهها فیلم ضد اسلام ساخته شده در هالیوود ادامه یافت و اکنون به این نمایش نفرت انگیز رسیده است. پشت صحنه ی این حرکات شرارتبار چیست و کیست؟

مطالعه ی این روند شرارت که در این سالها با عملیات جنایتبار در افغانستان و عراق و فلسطین و لبنان و پاکستان همراه بود، تردیدی باقی نمیگذارد که طرّاحی و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق فکرهای صهیونیستی است که از بیشترین نفوذ بر دولت آمریکا و سازمانهای امنیتی و نظامی آن و نیز بر دولت انگلیس و برخی دولتهای اروپائی برخوردارند. اینها همان کسانی اند که پژوهشهای حقیقت یاب مستقل روز به روز بیشتر انگشت اتهام در ماجرای حمله به برجها در 11 سپتامبر را به سوی آنان متوجه میکنند. آن ماجرا بهانه ی حمله به افغانستان و عراق را به رئیس جمهور جنایتکار وقت آمریکا داد و او اِعلان جنگ صلیبی کرد و همان شخص بنابر گزارشها، دیروز اعلام کرده است که این جنگ صلیبی با ورود کلیسا به صحنه، کامل شد.

هدف از اقدام نفرت انگیز اخیر آن است که از سوئی مقابله با اسلام و مسلمانان در جامعه ی مسیحی به سطوح همگانی مردم کشیده شود و با دخالت کلیسا و کشیش، رنگ مذهبی گرفته و پشتوانه ئی از تعصبات و تعلقات دینی بیابد، و از سوی دیگر ملتهای مسلمان را که از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه دار میشوند از مسائل و تحولات دنیای اسلام و خاورمیانه غافل سازد.

این اقدام کینه توزانه، نه آغاز یک جریان، بلکه یک مرحله از روند طولانی مدتِ اسلام ستیزی به سرکردگی صهیونیسم و رژیم آمریکا است. اینک همه ی سران استکبار و ائمة الکفر در برابر اسلام قرار گرفته اند. اسلام، دین آزادی و معنویت انسان، و قرآن کتاب رحمت و حِکمت و عدالت است؛ وظیفه ی همه ی آزادیخواهان جهان و همه ی ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان با سیاست پلید اسلام ستیزی با این شیوه های نفرتبار مقابله کنند. سران رژیم آمریکا نمیتوانند با سخنان فریبنده و میان تهی، خود را از اتهام همراهی با این پدیده ی زشت تبرئه کنند. سالهاست که مقدسات و همه ی حقوق و حرمت میلیونها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاکستان، در عراق و لبنان و فلسطین زیر پا گذاشته شده است. صدها هزار کشته، دهها هزار زن و مرد اسیر و زیر شکنجه، هزاران کودک و زن ربوده شده و میلیونها معلول و آواره و بی خانمان، قربانی چه چیزی شده اند؟ و با همه ی این مظلومیتها، چرا در رسانه های جهانی غرب، مسلمانان را مظهر خشونت و قرآن و اسلام را خطری برای بشریت وانمود میکنند؟ چه کسی باور میکند که این توطئه ی گسترده بدون کمک و دخالت حلقه های صهیونیستیِ درونِ دولت آمریکا ممکن و عملی است؟!

برادران و خواهران مسلمان در ایران و سراسر جهان

لازم میدانم این چند نکته را به همه متذکر گردم:
اولاً: این حادثه و حوادث پیش از آن به روشنی نشان میدهد که آنچه امروز آماج حمله ی نظام استکبار جهانی است، اصل اسلام عزیز و قرآن مجید است؛ صراحتِ مستکبران در دشمنی با جمهوری اسلامی ناشی از صراحت ایران اسلامی در مقابله با استکبار است و تظاهر آنان به دشمن نبودن با اسلام و دیگر مسلمانان، دروغی بزرگ و فریبی شیطانی است. آنان با اسلام و هر آنکس که بدان پایبند است و هر آنچه نشانه ی مسلمانی است دشمن اند.

ثانیاً: این سلسله ی کینه توزیها با اسلام و مسلمین، ناشی از آن است که از چند دهه پیش تاکنون نور اسلام از همیشه تابنده تر و نفوذ آن در دلها در جهان اسلام و حتی در غرب از همیشه بیشتر شده است. ناشی از آن است که اُمت اسلام از همیشه بیدارتر شده و ملتهای مسلمان اراده کرده اند زنجیرهای دو قرن استعمار و تجاوز مستکبران را پاره کنند. حادثه ی اهانت به قرآن و پیامبر عظیم الشأن صلی اله علیه و آله، با همه ی تلخی، در دل خود حامل بشارتی بزرگ است. خورشید پر فروغ قرآن روزبروز بلندتر و درخشنده تر خواهد شد.

ثالثاً: همه باید بدانیم که حادثه ی اخیر ربطی به کلیسا و مسیحیت ندارد و حرکات عروسکی چند کشیش ابله و مزدور را نباید به پای مسیحیان و مردان دینی آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهی در مورد مقدسات ادیان دیگر دست نخواهیم زد. نزاع میان مسلمان و مسیحی در سطح عمومی، خواسته ی دشمنان و طراحان این نمایش دیوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه ی مقابل آن قرار دارد.

و رابعاً: طرف مطالبه ی همه ی مسلمانان، امروز دولت آمریکا و سیاستمدارن آنند. آنها اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عوامل اصلی این جنایت بزرگ و بازیگران میدانی آن را که دل یک و نیم میلیارد مسلمان را به درد آورده اند، به گونه ئی شایسته به مجازات برسانند.

و السلام علی عباد اله الصالحین
سیّدعلی خامنه‌ای
22/شهریور/1389
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب
 

devil may cry

عضو جدید
این میشه قانون و قانون ما واجبات اونا رو نفی نکرده کلیساها بازه و هر وقت دلشون بخواد میتونن برن ولی تو همین آمریکا چند بار مراسم مسلمونا رو به هم زدن یا آذربایجان ولی اونا یکی از واجبات مهم ما رو نقض میکنن . من کاری به صدای اذون ندارم حرف من مسئله حجاب هست همین البته تو آمریکا این مشکل نیست ولی تو فرانسه .....
شما متوجه نمیشید قانون ما استفاده از این مواد رو در محافل عمومی ممنوع کرده و تا کسی از افرادی که این کار رو میکنن شکایت نکنن کسی حق دخالت نداره . همینطور که کم متوجه نمیشیم چند سال پیش چند جوون تو شیراز در اثر زیاده روی در مصرف شراب چه بلایی سرشون اومد و در نهایت چشاشونو از دس دادن . دین اسلام اینو حروم کرده و در ضمن واجبات اونا حساب نمیشه و حتی گفته شده زیاده روی نشه نگفته ؟! در برابر حرفهای سبز فقط سکوت:cool: بله من یه همچین چیزی رو مطمئنم که شنیدم اگه جنگی رخ بده تنها پاپ هس که میتونه اقدامات آمریکا رو متوقف کنه یکی از بچه ها هم تو این تایپیک اشاره کرد . سلمان رشدیم هنوز بلای آنچنانی سرش نیومده باید منتظر خیلی بدتر از اینها باشه . شما متوجه نمیشید من چی میگم عده ای گفتن تو آمریکا آزادی بیان ایده آله منم به رو کردن هولوکاست این حرف نادرست رو بهشون ثابت کردم . به نظر من هیچ جا آزادی کامل نیست و این خوبه ولی چه بهتر که محدودیتهاشو دین تعیین کنه نه سیاست من اینو میگم .
در مورد افراد خودسر شما نمیفهمی من چی میگم تو شهر ما هم خب نیمه تظاهراتی بود ابتدا شعار و آرام پلیسم نگاه میکرد یه دیوونه زنجیری با کمک چنتا دیگه ایستگاه اتوبوس رو از جا در اوردن و انداختن زمین پلیس وارد عمل شد چون موظفه که جلوی تخریب اموال عمومی و دولتی رو بگیره تا اینکه یه عده چماق بدست با ظواهری تقریبا بسیجی اومدن گفته میشد حتی لبنانین که بعد تکذیب شد و شروع کردن به زدن مردم بعض پلیسا نگاشون میکردن اما بعضی از اونا حقیقتا باهاشون برخورد میکردن و اینو من دیدم که میگم
میدونی مشکل چیه اینه که تو جامعه ما بد برداشت شده هر کی ریش داره مذهبی اساسی و طرفدار نظام محسوب میشه هرکه نداره مخالف اون در شرایطی که اگه شما به افراد زورگیر غمه باز و ... که گرفتن نگاه کنی اکثرا ریش دارن دلیلشم اینه چون ایم ظاهر رو امنیتی برای خودشون در جامعه تلقی میکنن این نگرش خیلی بده :mad:
متاسفم فقط همین :(
چقدر باید افرادی ساده لوحانه فکر کنن که متجاوزان از کشورهای مستقل طرفداری میکنن :(
حرفهایی که باید میزدم زدم بحث تکراری شده
در مورد پاپ هم اصلا حرف شما درست امکان تموم کردن جنگ رو داره این چه ارتباطی به حقوق شهروندانشون برای ابراز نظرشون با حمایت قانونی داره؟حالا هر ابراز نظری که ما خوشمون بیاد یا نیاد;در مورد اینکه چه چیزی بیان عقاید و خوب هست و چه چیزی بد هست خودشون تصمیم میگیرند انتظار ندارید که وقتی میخواند نظراتشون رو بگند بیاند ایران و از رهبر ایران اجازه بگیرند و ببینند چه کاری خوشحالش میکنه و چه کاری خوشحالش نمیکنه بعد برند کشورشون و نظراتشون رو مطرح کنند؟مگه ما وقتی میخوایم داخل راهپیمایی و .... شعار بدیم و پرچمشون رو اتیش بزنیم از اونا اجازه میگیریم؟قانون اونا اجازه ابراز عقاید و نظرات رو داده و داخل تمام زمینه ها ازشون حمایت کرده حالا این ابراز نظر میتونه خلاف سیاستهای امریکا یا موافق سیاستهای امریکا یا موافق دین یا مخالف دینشون باشه به خودشون مربوط میشه نه ما;وقتی که حاکمیت دینی و سیاسی دست یک نفر باشه با موضع گیری و استدلالهایی که برای توجیه اشتباهات صورت گرفته میشه باعث دین زدگی مردم میشه حالا هر کسی که میخواد باشه
هیچ کشوری هم اجازه مجبور کردن ادیان دیگه به رعایت دستورات دینی خودش رو نداره;ما چند بار مراسم ادیان دیگه رو بهم زدیم؟بله ما داخل ایران فقط به فکر سلامتی خودشون هستیم که در اثر مشروبات الکلی کشته نشند;حجاب برای خودشون خوبه برای اینکه ممکنه بهشون تجاوز بشه و ......;اونا هم چون به فکر سلامتی ما هستند نمیزارند حجاب و .... داشته باشیم برای اینکه ویتامین d برای پوست و مو خوبه و ......:smile:;بازم میگم امریکا اگر قانون بهش اجازه میداد جلوی این کار رو میگرفت به خاطر اینکه الان داره داخل کشورهای اسلامی میجنگه و با این کاری که شده ضرر و زیان مالی و جانی میده

تا زمانی که بحث جدیدی روی همین موضوع نه موضوعهای دیگه که به مسال سیاسی داخل و ..... مربوط میشه هر دومون نداریم فکر میکنیم بهتره پست جدید ندیم و مجبور به تکرار حرفهامون و ادامه پیدا کردن بحث به حالت دعوا به جای بحث بپرهیزیم:gol:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی

بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی

متن پیام ایشان بدین شرح است :

بسمالله الرحمن الرحیم

گرچه تصميم بر آتش زدن قرآن مجيد را همه ارباب کليسا و همه عقلاي دنيا محکوم کردند و سبب شد آن کشيش ديوانه از کار خود منصرف شود ولي جمعي از اوباش که احتمالا از منابع صهيونيستي فرمان مي گرفتند اين کار بسيار زشت را در بعضي از خيابان هاي آمريکا انجام دادند.
ما این اهانت وحشتناک نسبت به قرآن مجید را قویاً محکوم می کنیم و تعجب است در عصری که نام تمدن بر خود می گذارند اینگونه اعمال وحشیانه انجام شود که به مقدس ترین مقدسات یک جمعیت عظیم یک میلیارد و نیمی اینگونه اهانت گردد و اگر اهانتهای مربوط به پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از اروپا شروع نشده بود در آمریکا چنین اعمالی رخ نمی داد.
نهادهاي جهاني بايد تدبيري براي جلوگيري از اين گونه وحشي گري ها که تخم عداوت را در سراسر جهان مي پاشد، بينديشند و اجازه ندهند به اين سادگي امنيت جهان دستخوش اختلال و بازيچه گروهي نادان و جنايتکار قرار گيرد.
دشمنان قرآن بدانند که با این اعمال زشت خود چیزی از عظمت قرآن مجید نمی کاهند بلکه توحّش خود را با این عمل اثبات می کنند.

(وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ)

22/6/1389
منبع خبر: www.makaremshirazi.org
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیانیه آیت الله العظمی صافی در پی هتک حرمت قرآن

بیانیه آیت الله العظمی صافی در پی هتک حرمت قرآن

متن پیام ایشان بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم آزاده جهان
حرکت جنون‌آمیزی که از آمریکا شروع شده و شعائر انسانیت و مقدسات اسلامی را هدف قرار داده، جهان را در لب پرتگاهی سراسر فتنه و آشوب و جنگ و کینه و دشمنی و قتل و سلب امنیت قرار می‌دهد.

اگر برای دیوانگی‌ای که آمریکا به آن گرفتار شد مصلحان ملت‌ها چاره‌ای نیندیشند، غرب و شرق به هم ریخته و بذر دشمنی و نفاقی کاشته می‌شود که قرن‌ها آثار آن گریبان‌گیر نسل‌های آینده خواهد شد و احتمال اینکه افرادی دیوانه و بی‌منطق مانند همین شخص اهانت‌کننده به قرآن کریم روزی بر آمریکا و سلاح‌های هسته‌ای جهان برانداز آن کشور مسلط شوند و حتی به کاخ سفید هم راه پیدا کنند، منتفی نمی‌باشد.

همه دول و ملل جهان باید بسیج شوند و آمریکا را از این دیوانگی و غرور استکباری نجات دهند و مسیحیت را از این امواج سهمگین وحشیگری و ارتجاع مهیب خلاص کنند.

سکوت پاپ و خودداری سران دولت آمریکا در عکس‌العمل مناسب و کنترل این فتنه که خطر جهان‌سوزی دارد، این افراد گرگ‌منش و مهاجم به انسانیت و آزادی ادیان را جسورتر و بی‌باک‌تر می‌سازد.

به یقین آمریکایی‌های متمدن و متعهد از این اهانت به ساحت کتاب مقدس آسمانی شرمسار و سربه‌زیر می‌باشند.

مسلمانان جهان هرگز با محکوم کردن ظاهری این اهانت راضی نمی‌شوند بلکه باید دنیا عکس‌العمل مناسب و بازدارندة سران آمریکا را مشاهده کند. مسلمانان دنیا و ایرانیان غیور و فدایی قرآن به عنوان اعتراض با تظاهرات گسترده خشم و انزجار خود را ابراز نموده و مهاجمان به حریم قرآن کریم را برای همیشه پشیمان نمایند.

لازم به ذکر است اینجانب از همة مسلمانان و هواداران قرآن مجید می‌خواهم که هرگز مقابله به مثل ننمایند.

ما به دنیا اعلام می‌کنیم که همه کتاب‌های آسمانی برای ما مقدس و محترم است و کسانی که به قرآن کریم جسارت نمودند کتاب‌های دیگر آسمانی را هم قبول ندارند و ما مسلمانان حاضر هستیم با دلیل و برهان و منطق با همة کسانی که ادعای پیروی از ادیان الهی دارد مباحثه و مناظره نماییم و به همه اعلام می‌کنیم:ان الدین عندالله الاسلام» و «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه»
منبع : شیعه نیوز
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پيام آيت‌الله العظمی سبحانی درباره قرآن سوزي

پيام آيت‌الله العظمی سبحانی درباره قرآن سوزي

قم- حضرت آيت الله جعفر سبحاني از اساتيد برجسته حوزه علميه قم با صدور بيانيه‌اي هتك حرمت قرآن مجيد را محكوم كرد.
به گزارش روز سه شنبه ايرنا، دراين بيانيه آمده است: احترام به مذاهب و مقدسات اقوام، يكي از خواسته‌هاي اعلاميه حقوق بشر و مكمل آن يعني كنوانسيون بين‌المللي حقوق اجتماعي و سياسي است،متاسفانه اين جنايت بزرگ و كاملا بي‌سابقه يعني هتك حرمت قرآن مجيد در سرزميني رخ مي‌دهد كه خود ميزبان سازمان ملل، و ديده بان حقوق بشر است.
بيانيه ادامه يافته است: ازچندي قبل، كه گزارش انجام اين كار در روز معين در جهان منتشر شد، علما و مراجع، متفكران و سياستمداران خردمند، هشدار دادند كه اين كار بر خلاف تمام اصول و قوانين جهان است، اما متاسفانه جمعي ناشناخته آن هم در مقابل كاخ سفيد، دست به اين جنايت ضد انساني زدند، و پليس هم از اين كار جلوگيري نكرد.
در بخش ديگري ازاين بيانيه آمده است: مسلما عمل اين افراد بدون اطلاع مسوولان رده بالا انجام نگرفته است و حامي آنان پشت پرده، همان سران حكومت هستند كه اين افراد رذل و پست فرمان اجراي آن را داده اند.
بيانيه ادامه يافته است: بايد گفت سران قوم، عقل و خرد خود را از دست داده‌اند و خود را منفور جهانيان ساخته‌اند و نه تنها مسلمانان بلكه مسيحيان و پيروان همه اديان نيز، از اين كار بيزارند.
دربخش ديگري ازاين بيانيه آمده است: اين بي‌خردان، نه تنها به قرآن مجيد بي احترامي كرده اند، بلكه به حضرت مسيح و مريم كه مدعي پيروي از آن ها هستند، اهانت نموده اند، زيرا حضرت مسيح به صورت يك شخصيت والا و مادرش مريم به عنوان صديقه و سرور زنان جهان در اين كتاب ستوده شده است.
در اين بيانيه تصريح شده است: اين گروه با اين عمل نه تنها به اسلام زدايي مي‌پردازند، بلكه مي‌خواهند از نزديك شدن پيروان شرايع الهي بكاهند و مي خواهند آتش جنگ را ميان مسيحيان و مسلمانان روشن كنند.
بيانيه ادامه يافته است: قرآن، شان و مقام خود را در پيشگاه خدا و درقلوب انسان‌هاي آزاديخواه و بيش از يك ميليارد ونيم مسلمان حفظ كرده است، دهن كجي اين افراد بي‌سر و پا از مقام آن نكاسته بلكه ارادت انسان ها را به آن فزون تر مي‌سازد.
آيت الله سبحاني دراين بيانيه تاكيد كرده است: آنچه وظيفه علما و دانشمندان بود انجام داده اند، اكنون نوبت دولتمردان اسلامي و حكام كشورهاي مسلمان است كه عكس العمل سازنده و كوبنده‌اي نشان بدهند و از نظر سياسي و اقتصادي استفاده كنند و از اين كار نهراسند، زيرا خدا پشتيبان آن‌ها است.
بيانيه ادامه داده است: خداي نكرده اگر دولت‌هاي اسلامي در اين كار سهل انگاري كنند و فقط به محكوميت‌هاي لفظي و بياني اكتفا كنند، عزم دشمن بر اسلام ستيزي راسخ تر شده و هتاكي را ادامه خواهد داد.
در قسمت ديگري ازاين بيانيه آمده است: پيام ما به سران كشورهايي كه قلوب آنان مملو از حب خدا و رسول و كلام الله است، اين است كه ان تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم.
بيانيه ادامه يافته است: از خداوند متعال خواهانيم به جامعه اسلامي، وحدت كلمه را ارزاني دارد همچنان كه كلمه توحيد را ارزاني داشته است و او بهترين پاسخگو است .
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیانیه آیت الله العظمی علوی گرگانی

بیانیه آیت الله العظمی علوی گرگانی

آيت‌الله علوي گرگاني ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، آن را نشانه افول دشمنان دانست.
در بيانيه آيت‌الله علوي گرگاني آمده است: استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جنايتكار و بعضي از كشورهاي غربي كه اسلام را تنها مانع سياست‌هاي استعماري خود مي‌دانند، مبارزه با دين مقدس اسلام را در دستور كار خود قرار داده‌اند.

آنها مدتي است با تبليغات گسترده به وسيله بنگاه‌هاي رسانه‌اي غربي صهيونيستي اسلام‌هراسي را در جهان به راه انداخته‌اند و در مسير اين سياست شكست خورده دست به توطئه‌اي خطرناك زده و به قرآن كريم كه معجزه رسول مكرم اسلام است،‌ هتك حرمت كردند كه اين اقدام موجب جريحه‌دار شدن قلب مقدس امام زمان (عج) و مراجع عظام تقليد و رهبر معظم انقلاب و همه مسلمانان و آزادگان جهان شد.

اين اقدام را تسليت گفته و اين اعمال را نشانه افول و سرنگوني قدرت پوشالي غرب مي‌دانم و البته مردم جهان فلاكت و بدبختي اين فاسدان را به چشم خواهند ديد.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام: اوباما بايد از مسلمانان جهان عذرخواهي کند

مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام: اوباما بايد از مسلمانان جهان عذرخواهي کند

در بيانيه اين مجمع آمده است: ما در اين جريانات مقامات رسمي آمريکا را مقصر و مسوول مي دانيم. رييس جمهور آمريکا بايد از تمامي مسلمانان جهان عذر خواهي کند و به صورت واضح و شفاف موضع خود را مشخص کند.

به گزارش گروه سياسي «شبكه خبر دانشجو»، مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام با صدور بيانيه‌اي هتک حرمت قرآن کريم را محکوم کرد.

متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:
انا لله و انا اليه راجعون
يکتا پرستان جهان طبق آموزه‌هاي وحياني و الهيِ اديان رو به سويِ خدايِ واحد و انبيايِ عظيم الشأني دارند که پيام‌شان صلح و عدالت، صداقت و اخلاق است.
هر زمان که ديني آسماني همراه پيامبري بزرگ براي هدايت انسان‌ها از طرف خداوند عرضه شد. افرادي بودند که با تزوير و سرمايه و شيطنت سد راه برنامه‌هاي نورانيِ آن پيامبر شدند. همچنان که جناب عيسي -عليه السلام- در اين راه مشکلات و سختي‌هاي بسيار داشت. زمين از وجود آن افراد شيطان‌صفت خالي نيست و اين شياطين امروز هم مقابل فرامين الهي مي‌ايستند و راه ضلالت را براي آدميان فراخ مي کنند.
اگر توطئه‌ها و سياست‌هاي غيرانساني دولت‌ها و لابي‌هاي شيطاني نبود، هيچ کدام از اديان با هم مشکلي نداشتند و با دوستي و برادري کنار هم زندگي مي کردند. اما مطامع اقتصادي، ملاحظات سياسي، سياست‌هاي استعماري و هواهاي نفسانيِ فرهيختگان حتي دامن پاک اديان را هم آلوده کرده است و امروز بيش از ديگر اديان، شاهد افتراها، تهمت‌ها و توهين‌ها به دين مبين اسلام هستيم. ديني که تمامي اديان و انبياي قبل از خود را به پاکي و بزرگي ياد مي کند:
قولوا آمنا بالله و ما انزل الينا و ما انزل الي ابراهيم و اسماعيل و اسحق و يعقوب و الاسباط و ما اوتي موسي و عيسي و ما اوتي النبيون من ربهم لانفرق بين احد منهم و نحن له مسلمون (سوره بقره/136)
چگونه به اين دين توهين‌هاي بسيار مي شود و برخي دولت‌ها سکوت مي کنند؟ امروز بيش از 80 درصد مردم آمريکا معتقدند که حادثه 11 سپتامبر کار مسلمانان نبوده است و آنچه در رسانه‌ها و ادبيات ديپلماتيک منعکس شد دروغي بيش نبود ولي در سالروز اين دروغ بزرگ به قرآن مجيد توهين مي کنند. در کشوري که طبق منشور حقوق بشر مقدسات همه اديان محترم است و کسي حق اهانت به مقدسات اديان را ندارد. در کشوري که ادعاي قانون مداري، آزادي و تمدن بشري دارد اعمالي صددرصد ضد انساني و غير قانوني صورت مي گيرد و پس از آن سکوت سنگين مقامات رسمي ايالات متحده امريکا!
ما در اين جريانات مقامات رسمي آمريکا را مقصر و مسوول مي دانيم. رييس جمهور آمريکا بايد از تمامي مسلمانان جهان عذر خواهي کند و به صورت واضح و شفاف موضع خود را مشخص کند. دولت حاکم، خود در کنار لابي‌هاي صهيونيستي همکار و همراه اين اعمال زشت است. واضح شدن اين قضايا جز با موضع گيري صريح دولتمردان آمريکايي ممکن نخواهد بود.
اعمال سخيفي که توسط چند فرد حقير با تحريک يک کشيش افراطي صورت گرفت نشان از زنده بودن اسلام و توجه روز افزون جهاني به قرآن مجيد و انفعال و انزواي کامل ادبيات افراطي صهيونيستي پروتستاني در غرب است. تأويلها و تفسير‌هاي خون آلودي که به کتب مقدس تحميل مي شد ديگر مخاطبي ندارد و شکست هاي پي در پي خصوصاً در لبنان، فلسطين و عراق نشان داد که اگر ضد مسيحي (آنتي کريستي) باشد خود اين افراطيون و حاميان آنان خواهند بود. در اين توهين ها، تحريک کننده و مجري اصلي صهيونيست‌ها و لابي‌هاي آنهاست و اين جماعت فرو غلطيده در کثيفي و تباهي منتظر عذاب الهي و خشم ملتهاي مسلمان در سراسر جهان باشند.
فمن اظلم ممن افتري علي الله کذبا او کذب بآياته انه لا يفلح المجرمون (سوره يونس/17)
از سياست‌هاي صهيونيست‌ها آن است که برادران مسلمان و مسيحي را رو در روي هم قرار دهند و با آتش افروزي به اهداف پليد خود برسند لکن مسلمان و مسيحي چنانچه در طول تاريخ نشان داده شده است اگر تحريکات خبيثان نباشد در کنار هم زندگي دوستانه اي داشته اند و دارند.
ما پس از تعزيت اين مصيبت عظيم به پيشگاه مهدي موعود- همان منجي که در تمامي اديان بشارت ظهور او داده شده است - اعلام مي داريم:
1- عملکرد برخي از دولتهاي اسلامي به هيچ وجه قابل قبول نيست و بايد علاوه بر شدت در برخورد و محکوميت، با تمامي حاميان و تحريک کنندگان اين مسائل قطع ارتباط کامل اقتصادي کنند.
2- سازمانهاي بين المللي و جهاني در اين قضيه، عملکرد درخشاني از خود نشان ندادند امروز مردم جهان به اين نتيجه رسيده اند که اين سازمانها و نهاد ها تحت فشار لابي هاي صهيونيستي چون مردارهايي هستند که اميدي به حرکتشان نيست.
3- طبق ماده 7 منشور سازمان ملل متحد کشوري که امنيت بين المللي را به خطر اندازد بايد مورد مؤاخذه قرار گيرد و ما از سازمانهاي بين المللي و جهاني مي خواهيم دولت ايالات متحده را مورد بازخواست جدي قرار دهند.
4- سازمانهاي اسلامي از جمله سازمان کنفرانس اسلامي در اين زمينه به شدت ضعيف و بي تاثير عمل کردند. دولتها و امّت اسلامي مطالبه و بازخواست جدّي از نحوه ي عملکرد ايشان داشته باشند.
5- ما دانشجويان جهان اسلام، دنياي اسلام را دعوت به صبر، تعقل و خويشتن داري مي کنيم و به مجريان اصلي اين جريانات که صهيونيستها هستند هشدار مي دهيم که تجاوزات غزه و اهانتهاي چند روز قبل بي جواب نخواهد ماند. منافع شما در سراسر جهان در خطر است و شما شاهد به آتش کشيدن پرچم ها يتان برفراز سفارتخانه ها خواهيد بود.
6- خطاب به عاليجناب پاپ مي گوييم، صرف محکوميت اين جريان کافي نيست و ما انتظار داريم اين کليسا در امريکا بسته شده و آقاي تري جونز و آن چند پليد مزدور محاکمه و به مجازات اعمال خود برسند.
7- به آتش آوران جنگ هاي صليبي هشدار مي دهيم که اديان توحيدي در کنار هم هستند، مسلمان و مسيحي برادران يکديگر خواهند ماند و آنچه از لابي هاي فساد صهيونيستي و حلقه هاي نفوذي در دولت هاي غربي بيرون آيد به کمک خداوند با بصيرت ، هوشياري و اتحاد دينداران جهان خنثي خواهد شد.
8- دولتمردان امريکا، مسوولان اروپايي خصوصا آلمان در مقابل حمايت، تشويق و ترغيب اين اهانت کنندگان به اسلام عزيز، مسئول و مقصرند و پي آمد اعمالشان بر عهده خودشان خواهد بود.
9- فوري‌ترين مساله امروز جهان اسلام، مسئله پاکستان و کمک به مردم مصيبت ديده اين کشور اسلامي است، ما جهت هرگونه همکاري با کشورها و تشکل هاي دانشجويي در اين مورد اعلام آمادگي مي کنيم و از امّت اسلامي مي خواهيم با عزت و بيداري به مسائل خاورميانه و جهان اسلام حساس باشند و نگذارند دشمنان با امثال اين اعمال ننگين، اذهان مسلمانان را منحرف سازند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
صف‌بندي جهاني در برابر اهانت‌كنندگان به قرآن

صف‌بندي جهاني در برابر اهانت‌كنندگان به قرآن


شهرهاي بزرگ خاورميانه و ديگر پايتخت‌هاي جهان اسلام شاهد موج اعتراض و تظاهرات بود و در اين حال شخصيت‌ها و محافل بين‌المللي نيز اين اقدام توهين‌آميز را بشدت محكوم كرده و نسبت به عواقب آن به دولت امريكا هشدار دادند. گزارش‌هاي رسيده از شرق و جنوب آسيا حاكي است كه در كشورهاي هند، پاكستان،‌اندونزي، مالزي و بنگلادش بيشترين اعتراض‌ها عليه توطئه قرآن‌سوزي برپا شده است. در هند كه قريب صدميليون مسلمان را در خود جاي داده است دهها هزار نفر در اعتراض به پاره كردن صفحاتي از قرآن در واشنگتن راهپيمايي كردند. تظاهرات مسلمانان هند در پي پخش تصاويري از تلويزيون آغاز شدكه گروه كوچكي از معترضان رادر حال پاره كردن صفحاتي از قرآن درخارج از كاخ سفيد در سالگرد 11 سپتامبر نشان مي‌داد.

برخي ناظران شبه قاره موج اعتراض ديروز مسلمانان اين منطقه را با قيام آنان در قضيه انتشار كتاب آيات شيطاني مقايسه كرده و گفته‌اند نگراني مقام‌هاي دهلي و اسلام‌آباد از شروع حملات ضدامريكايي شدت گرفته است. در اين حال، از دمشق، بيروت و بغداد نيز خبر مي‌رسد كه گروه‌ها و تشكل‌هاي اسلامي اجتماعات گسترده‌اي در محكوم كردن توطئه قرآن‌سوزي برپا كردند. گزارش ديگري حاكي است كه در شهرها و ايالت‌هاي امريكا ازجمله نيويورك تظاهراتي عليه نژادپرستي و اهانت به اسلام برپا كردند. تعداد شركت‌كنندگان در اين تظاهرات بسيار بيشتر از اعتراضات اخير ضددولتي در امريكا بود.

نگراني پيروان مذاهب از الازهر تا واتيكان
«احمدالطيب» شيخ‌الازهر مصر اقدام به آتش زدن قرآن و پاره كردن صفحاتي از آن را به شدت محكوم كرد و آن را عملي زننده دانست.

شيخ‌الازهر دراين باره گفت: گروهي كوچك و منحرف كه رفتارشان بر روي تعصب و عقايد افراطي شكل گرفته، قرآن را در برابر كاخ سفيد پاره كرده و به آتش كشيدند، اما بايد بدانند كه اين گونه اعمال زننده و كوچك هيچ چيزي از بزرگي و كرامت كتاب الله مجيد كم نمي‌كند. احمدالطيب تأكيد كرد: مسلمانان همچنان به همه اديان احترام مي‌گذارند و روابط آنها با ملت ها با وجود اختلاف اديان برپايه دوستي و برادري است اما آنها هرگز در برابر توهين به مقدساتشان و حمله به كشورهايشان ساكت نخواهند نشست. حزب جماعت اسلامي پاكستان با اشاره به گستاخي وحرمت شكني شماري امريكايي در آتش زدن نسخه‌هايي از قرآن شريف، تأكيد كرد اين اقدام توهين به مقدسات اسلامي و غير قابل گذشت است. «فريد پارچا» عضو ارشد اين حزب افزود: سوزاندن قرآن كريم در شرايط فعلي ترويج خشونت و دو قطبي كردن اديان آسماني محسوب مي‌شود. سازمان كنفرانس اسلامي نيز اقدام موهن هتك حرمت قرآن را به شدت محكوم كرد.

در اين حال ديپلمات‌هاي برخي كشورهاي اسلامي خبر دادند كه كنفرانس اسلامي براي تدوين راهبرد جمعي كشورهاي مسلمان وارد شور شده است. پيشتر مقام هاي دولت امريكا نيزبطور رسمي قصد كليساي كوچكي در ايالت فلوريدا به سوزاندن قرآن را به شدت محكوم كرده بودند. كيت اليسون تنها عضو مسلمان كنگره امريكا با بيان اينكه اسلام و مسلمانان از گروهك القاعده و حملات 11سپتامبر مبرا هستند، تأكيد كرد كه امريكايي‌ها چيزي از اسلام نمي‌دانند و بهتر است براي يك بار هم كه شده به مسجد بروند..........

اسقف‌هاي كاتوليك واتيكان نيز با انتقاد از به آتش كشيدن كتاب مقدس مسلمانان اين اقدام را مخالف آموزه‌هاي مسيحيت دانست. «گيدئو وستروله» وزير خارجه آلمان سوزاندن قرآن در مقابل كاخ سفيد را محكوم كرد !!!!!!!!!! و گفت: اجراي اين چنين اقدامي طرحي تحقيرآميز درباره بشريت و تهديدي براي صلح جهاني خواهد بود. وي افزود: من به عنوان يك مسيحي مي‌گويم كه ما نبايد اجازه دهيم به دين‌مان توسط چنين افراد ديوانه‌اي آسيب‌ وارد شود.
منبع : اسلام تایمز
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیانیه مشترک رهبران ادیان درباره محکومیت توهین به قرآن

بیانیه مشترک رهبران ادیان درباره محکومیت توهین به قرآن

رهبران دینی و اندیشمندان مسلمان، مسیحی آشوری، مسیحی ارمنی، یهودی و زرتشتی در پایان نشست «ظرفیت‌های همكاری ادیان در اعتلای صلح و همزیستی» که سه‌شنبه شب به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای، توهین به قرآن کریم را محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار تقريب(تنا)، در بخشی از این بیانیه آمده است: «رهبران‮ ‬حاضر‮ ‬در‮ ‬این‮ ‬نشست‮ ‬ضمن‮ ‬محكومیت‮ ‬شدید‮ ‬این‮ ‬اقدام‮ ‬نفرت‌انگیز‮ ‬و‮ ‬ضد‮ ‬بشری،‮ ‬نگرانی‮ ‬عمیق‮ ‬خود‮ ‬را‮ ‬از‮ ‬بروز‮ ‬این‮ ‬حوادث‮ ‬تأسف‮‌‬بار‮ ‬و‮ ‬شیطانی‮ ‬ابراز‮ ‬كرده‮ ‬و‮ ‬این‮ ‬اقدامات‮ ‬نابخردانه‮ ‬را‮ ‬خطری‮ ‬برای‮ ‬مناسبات‮ ‬دوستانه‮ ‬و‮ ‬برادرانه‮ ‬بین‮ ‬پیروان‮ ‬ادیان‮ ‬و‮ تهدیدی‮ ‬برای‮ صلح‮ ‬و‮ ‬آشتی‮ ‬میان‮ ‬ملت‌ها‮ ‮می‌دانند».

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:


«به نام خداوند بخشنده مهربان
رنج و مرارت ناشی از تجربه‌های تلخ گذشته به انسان امروز آموخته است که نقض حقوق انسانی و توهین و تحقیر كرامت او ریشة بسیاری از خشونت‌ها، بی‌عدالتی‌ها و فقر و ترس و ناامنی در جهان است و در قوانین اساسی کشورها و اسناد بین‌المللی حقوق بشر ضرورت رعایت حقوق انسانی و نفی هرگونه ظلم و ستم و تبعیض مورد تأکید قرار گیرد. با توجه به این واقعیت،‮ مجمع عمومی سازمان ملل طی قطعنامه ۱۲۶/۴۸ سال ۱۹۹۵ را‮ به عنوان سال جهانی بردباری اعلام‮ كرده‮ ‬بود‮ ‬و‮ ‬به‮ پیشنهاد یونسكو ۱۶ نوامبر روز امضای اساسنامه آن‮ سازمان، به‮ عنوان روز جهانی بردباری اعلام‮ گردید. همچنین، ماده ۲۰ میثاق‌‮ ‬حقوق‌‮ ‬سیاسی‌‮ ‬و‮ ‬مدنی‌‮ به صراحت از نفرت مذهبی سخن گفته و اعلام كرده است: "هرگونه حمایت از نفرت ملی، نژادی و دینی که منجر به تحریک به خشونت، تبعیض یا خصومت شود توسط قانون ممنوع خواهد شد".

از طرفی، بر اساس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مورخ ۲۸ مارس ۲۰۰۷ و سایر قطعنامه‌های مرتبط تمامی كشورهای می‌بایست در چارچوب سیستم قانونی و قانون اساسی خود تضمین‌هایی را برای جلوگیری از ارتكاب اعمالی انزجار‌طلبانه، تبعیض‌نژادی، ایجاد خوف و ترس و تخریب چهره ادیان قرار دهند.

شوربختانه برخی دولت‌های مدعی رعایت موازین بین‌المللی با اتخاذ رویكردی ابزاری و گزینشی نسبت به نقض مكرر تعهدات بین‌المللی خود اصرار دارند و چنانكه می‌دانیم خانم مرکل صدراعظم آلمان با دادن جایزه در ماه مبارک رمضان به کاریکاتوریست توهین‌کننده به ساحت پیامبر اسلام(ص) اقدام کرد و بعضی از مقامات آمریکایی در قبال تهدید به قرآن‌سوزی و اقدام برخی از افراطیون در قرآن‌سوزی از احتمال به خطر افتادن جان سربازان خود سخن راندند.

با توجه به این رویدادهای نگران‌كننده، رهبران دینی و اندیشمندان مسلمان، مسیحی‌ آشوری، مسیحی ارمنی، یهودی و زرتشتی شركت‌كننده در نشست دینی با عنوان «ظرفیت‌های همكاری ادیان در اعتلای صلح و همزیستی در جوامع بشری» كه در تاریخ ۲۳ شهریور‌ماه ۱۳۸۹برابر با ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۰ برگزار شد، تحولات مرتبط با حوادث نفرت‌انگیز اهانت به قرآن كریم را بررسی كرده و توصیه‌های ذیل را اتخاذ نمودند:

۱. رهبران‮ ‬حاضر‮ ‬در‮ ‬این‮ ‬نشست‮ ‬ضمن‮ ‬محكومیت‮ ‬شدید‮ ‬این‮ ‬اقدام‮ ‬نفرت‌انگیز‮ ‬و‮ ‬ضد‮ ‬بشری،‮ ‬نگرانی‮ ‬عمیق‮ ‬خود‮ ‬را‮ ‬از‮ ‬بروز‮ ‬این‮ ‬حوادث‮ ‬تأسف‮‌‬بار‮ ‬و‮ ‬شیطانی‮ ‬ابراز‮ ‬كرده‮ ‬و‮ ‬این‮ ‬اقدامات‮ ‬نابخردانه‮ ‬را‮ ‬خطری‮ ‬برای‮ ‬مناسبات‮ ‬دوستانه‮ ‬و‮ ‬برادرانه‮ ‬بین‮ ‬پیروان‮ ‬ادیان‮ ‬و‮ تهدیدی‮ ‬برای‮ صلح‮ ‬و‮ ‬آشتی‮ ‬میان‮ ‬ملت‌ها‮ ‮ می‌دانند‮.

۲. شركت‌‬كنندگان‮ ‬از‮ ‬بیانیه‌های‮ ‬صادره‮ ‬از‮ ‬سوی‮ ‬دولت‌ها‮ ‬و‮ ‬رهبران‮ ‬دینی‮ ‬و‮ ‬مؤسسات‮ ‬مذهبی‮ ‬در‌خصوص‮ ‬محكومیت‮ ‬این‮ ‬اقدامات‮ ‬مشمئز‮كننده‮ ‬و‮ ‬دعوت‮ ‬به‮ ‬احترام‮ ‬متقابل‮ ‬و‮ ‬تفاهم‮ ‬استقبال‮ ‬می‌نمایند‮.‬

۳. شركت‌‬كنندگان‮ ‬هشدار‮ ‬می‌دهند‮ ‬كه‮ ‬بی‌تفاوتی‮ ‬در‮ ‬مقابل‮ ‬این‮ ‬حوادث،‮ ‬افراطی‌گری‮ ‬و‮ ‬كژ‮‌اندیشی‮ ‬دینی‮ ‬را‮ ‬تشدید‮ ‬كرده‮ ‬و‮ ‬پیامدهای‮ ‬آن‮ ‬برای‮ ‬تمامی‮ ‬جوامع‮ ‬زیان‌‮‌‬بار‮ ‬و‮ ‬خطرناك‮ ‬است‮.‬

۴. شركت‌كنندگان‮ ‬در‮ ‬این‮ ‬نشست‮ ‬تأكید‮ ‬دارند‮ ‬كه‮ ‬دامن‮ ‬زدن‮ ‬به‮ ‬كینه‮ ‬و‮ ‬نفرت‮ ‬مذهبی‮ ‬یكی‮ ‬از‮ ‬اشكال‮ ‬اسلام‮‌هراسی‮ ‬و‮ ‬اسلام‮‌ستیزی‮ ‬است‮ ‬و‮ ‬با‮ ‬تعهدات‮ ‬دولت‌های‮ ‬عضو‮ ‬در‮ ‬زمینه‮ ‬حقوق‮ اساسی‮ ‬بشر‮ ‬و‮ ‬آزادی‮ ‬دین‮ ‬و‮ ‬وجدان‮ ‬تعارض‮ ‬دارد‮. ‬بنابراین مصرانه‮ از‮ ‬دولت‌ها‮ ‬و‮ ‬مجامع‮ ‬بین‌المللی‮ ‬می‌خواهند‮ ‬كه‮ ‬تدابیر‮ ‬سیاسی‮ ‬و‮ ‬اقدامات‮ ‬قانونی‮ ‬مقتضی‮ ‬را‮ ‬برای‮ ‬محو‮ ‬پدیده‮ ‬اسلام‮‌‬هراسی‮ ‬و‮ ‬بیگانه‮‌ستیزی‮ ‬اتخاذ‮ ‬و‮ ‬به‌ویژه‮ ‬از‮ ‬دولت‌های‮ ‬غربی‮ ‬می‌خواهند‮ ‬كه‮ ‬حقوق‮ ‬اساسی‮ ‬جوامع‮ ‬مذهبی‮ ‬را‮ ‬رعایت‮ ‬نمایند‮.‬

۵. رهبران‮ ‬دینی‮ ‬حاضر‮ ‬در‮ ‬این‮ ‬نشست،‮ از‮ مؤمنان‮ ‬و‮ ‬نهادها‮ ‬و‮ ‬مؤسسات‮ ‬دینی‮ درخواست‮ ‬دارند‮ ‬كه‮ ‬با‮ ‬پیروی‮ ‬از‮ ‬پیامبران‮ ‬الهی‮ ‬در‮ ‬گسترش‮ ‬محبت‮ ‬و‮ ‬مهر‮ ‬و‮ ‬دوستی‮ ‬نسبت‮ ‬به‮ ‬همنوعان‮ ‬خود‮ كوشا‮ ‬بوده‮ ‬و‮ نسبت‮ ‬به‮ ‬محو‮ ‬دسیسه‌های‮ ‬شیطانی‮ ‬هوشیاری‮ خود‮ ‬را‮ ‬حفظ‮ ‬نمایند‮.‬

۶. شركت‮‌‬كنندگان‮ ‬ضمن‮ ‬استقبال‮ ‬از‮ ‬گفت‌وگوهای‮ ‬دینی‮ ‬برای‮ ‬صلح‮ ‬و‮ ‬همزیستی‮ ‬بین‮ ‬جوامع‮ ‬دینی،‮ ‬تأكید‮ ‬دارند‮ ‬كه‮ ‬برای‮ ‬همكاری‮ ‬بیشتر‮ ‬و‮ ‬تنظیم‮ ‬برنامه‌ای‮ ‬مشترك‮ برای‮ ‬مقابله‮ ‬با‮ كینه‮ ‬و‮ ‬نفرت‮ و‮ ‬افراطی‌گری‮ ‬و‮ ‬دین‌ستیزی،‮ كمیسیونی‮ ‬را‮ ‬تشكیل‮ ‬خواهند‮ ‬داد‮.‬

در‮ ‬خاتمه‮ ‬شركت‌كنندگان‮ ‬از‮ ‬اقدامات‮ ‬جمهوری‮ ‬اسلامی‮ ‬ایران‮ ‬و‮ ‬به‮ ‬خصوص‮ ‬سازمان‮ ‬فرهنگ‮ ‬و‮ ‬ارتباطات‮ ‬اسلامی‮ ‬و‮ ‬مركز‮ ‬گفت‌وگوی‮ ‬ادیان‮ ‬در‮ ‬اعتلای‮ ‬مناسبات‮ ‬دوستانه‮ ‬و‮ ‬برادرانه‮ ‬بین‮ ‬جوامع‮ ‬دینی‮ ‬و‮ ‬مذهبی‮ ‬قدردانی‮ ‬می‌نمایند‮.‬»

منبع : خبرگزاری تنا
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شخصيت‌هاي مذهبي آذربايجان هتك حرمت قرآن را محكوم كردند

شخصيت‌هاي مذهبي آذربايجان هتك حرمت قرآن را محكوم كردند

جمعي از شخصيت هاي سياسي و مذهبي جمهوري آذربايجان طي نشستي در شهر باكو، اهانت به قرآن كريم را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا):
حاضران در اين نشست، هتاكی به قرآن كريم را نه تنها اهانت به مسلمانان، بلكه توهينی برای تمامی بشريت عنوان كردند.

"كيف حيدرعلی" مسئول امور مطبوعاتی حزب اسلامی اين كشور، در اين نشست گفت: دولت آمريكا امكان جلوگيری از هتك حرمت و جسارت به قرآن كريم را داشت، اما با سكوت خود، نگاه واقعی خود را به اسلام نمايان كرد.

"خداداد خودی اف" رئيس حزب اتحاد جمهوری آذربايجان نيز آمريكا را به ايجاد گروه‌های تروريستی بين‌المللی متهم كرد و گفت: حادثه ۱۱ سپتامبر با هدف شروع حمله عليه مسلمانان، از سوی خود آمريكايی‌ها طراحی و اجرا شد.

محسن صمد اف؛ رئيس حزب اسلامی جمهوری آذربايجان ، گوندوز حاجی‌اف؛ رئيس حزب فضيلت، ماييس گل‌علی‌اف؛ رييس حزب سبزها و الدنيز قلی اف؛ رييس جمعيت روشنفكری جمهوری آذربايجان، نيز در اين نشست، با محكوميت اين اقدام اهانت آميز، خواستار واكنش رسمی دولت جمهوری آذربايجان در قبال اين مسئله شدند.

شركت‌كنندگان در پايان اين نشست، با انتشار بيانيه‌ای اهانت به مقدسات اسلام و هتك حرمت قرآن كريم را به‌شدت محكوم كردند.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تداوم موج جهانی محکومیت اهانت به قران کریم

تداوم موج جهانی محکومیت اهانت به قران کریم

موج انزجار و خشم گسترده مسلمانان جهان از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و آتش زدن این کتاب مقدس آسمانی همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري تقريب(تنا) ، شماری از شخصیت های دینی و سیاسی با محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلامی و ادیان آسمانی، آمریکا و صهیونیست ها را مسوول کامل اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان دانستند.

درهمین راستا، "خضر حبیب" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شبکه العالم گفت: از دولت های غربی می خواهیم تا مسوولیت خود را در برابر اهانت کنندگان به ساحت مقدس قرآن کریم برعهده بگیرند.

وی هشدار داد: این اقدام پلید آتش فتنه بین ادیان را زمانی که ما بیشترین نیاز را به همزیستی وانس والفت انسانی داریم، بر خواهد افروخت.

پدر "آنتوان ضو" دبیر کمیته گفت وگوی مسیحی - اسلامی در لبنان نیز به العالم گفت: قرآن کریم کتاب مقدس مسلمانان است و باید به همه ادیان آسمانی و کتاب های مقدس احترام گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها نه تنها خواهان سوزاندن قرآن کریم هستند بلکه می خواهد قدس شریف و همه مسلمانان و مسیحیان را بسوزاند.

کشیش "شیلمون وردونی" معاون سراسقف کلدانی ها در گفت وگو با العالم اظهار داشت: هر انسان صاحب وجدانی باید این اقدامات را که علیه روابط بردارانه بین بشریت است، محکوم کند و ما آن را به شدت تقبیح می کنیم.

"محمد المتقی" هماهنگ کننده جمعیت پزشکان مغرب نیز در گفت وگو با شبکه العالم تاکید کرد: ما مقامات آمریکا را مسوول کامل تعرض به اسلام و مسلمانان بویژه آتش زدن قرآن کریم می دانیم.

"جمال بن عبدالسلام" رییس جنبش اصلاح ملی الجزایر در گفت وگو با العالم اظهار داشت: آتش زدن قرآن کریم بخشی از سناریوی اسلام هراسی، ضدیت علیه اسلام، پیامبر اکرم و مقدسات اسلامی است.

وی افزود: دشمنان اسلام با اهانت وتعدی در صدد برانگیختن خشم مسلمانان، خدشه دار کردن اعتقادات، جریحه دار کردن احساسات و به درد آوردن قلب های آنها هستند.
منبع : تنا

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرد هتاک به قرآن در آمریکا مخفی شد

فرد هتاک به قرآن در آمریکا مخفی شد

به نقل از رسانه های محلی آمریکا، درک فنتون فرد گستاخی که در سالگرد ۱۱ سپتامبر روبروی محل ساخت مسجدی در نزدیکی محل سابق برجهای مرکز تجارت جهانی در نیویورک اقدام به پاره کردن صفحاتی از قرآن و سپس آتش زدن آنها کرده بود از کارش اخراج شده است. :smile:
براساس این گزارش ، پس از آنکه تصاویر این فرد در حال پاره کردن و آتش زدن برگهای قرآن در روزنامه ها منتشر شد، شرکت حمل و نقل نیوجرسی جایی که وی ۱۱ سال در آن به عنوان دستیار هماهنگ کننده قطارها کار می کرد او را اخراج کرد.
به گفته رادیو محلی "WDBO"که برنامه هایش از فلوریدا پخش می شود؛درک فنتون پس از اینکه تصاویرش در رسانه ها منتشر شد به شدت از خشم مسلمانان ترسیده است . همسایه های وی می گویند؛ بعد از اعتراض شدید مسلمانان علیه این اقدام ، او به همراه همسر و دو فرزندش به مکان نامعلومی نقل مکان کرده به طوری که اقوام و دوستانش نیز از او اطلاعی ندارند.
هنگامی که فنتون در میان تظاهرکنندگان در حال آتش زدن برگه های قرآن بود توسط پلیس نیویورک به بیرون مراسم هدایت و سپس مورد پرسش قرار گرفت اما نهایتاً بدون اینکه جرمی علیه او مطرح شود آزاد گردید.:mad:
یکی از ماموران پلیس که او را همراهی می کرده می گوید که هنگام ترک از محل بازپرسی چهره او به گونه ای دیگر بود گویی نظرش در مورد کاری که کرده است تغییر کرده باشد.
این مامور پلیس میگوید: او عصبی و ترسیده به نظر می رسید .
منبع : نور پرتال
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب این اولین خبر خوشحال کننده اگه واقعا این چنین باشد برای ملل مسلمان دنیاست
متاسفانه من در مورد صحت منبع خیلی اطلاع ندارم و از دوستان خواهشمندم اگر از منبعی رسمی راجع به این خبر اطلاع دارند حتما اونو در این تایپیک قرار بدن
البته فرموش نمیکنیم که دروغگوییهای دولت آمریکا بار دیگر برای تمامی دنیا بویژه مسلمین آشکار شد و این مردم آمریکا هستن که با این فرد نادان برخورد کردن تا نشون بدن که از این اقدام ناراحتن و با مسلمین همدردی میکنن .
البته بازم میگم فراموش نکنیم که این شخص تحت صحبتهای چه کسانی دس به این اقدامات زد
بی شک صهیونیست ، دولت آمریکا و تری جنز شیاد عاملان اصلی این اهانت بودن و بایستی با اینها برخورد قاطعی بشه تا کسی حتی فکر اهانت به ادیان و مقدسات آنها نکنه . انشالله
امیدواریم که تمامی مسببین این توهین و جنایت بزرگ به سزای اعمال خود برسند:mad:
انشاالله
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بيانيه حضرت آيت الله العظمی مبشر کاشاني در محکومیت هتک حرمت قرآن کريم

بيانيه حضرت آيت الله العظمی مبشر کاشاني در محکومیت هتک حرمت قرآن کريم

متن بیانیه ایشان بدین شرح است :
بسمه تعالی
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ (الحجر؛9)
بار دیگر مثلث شوم و منفور نظام سلطه و استکبار جهانی(انگلیس،امریکاواسرائیل) حرکت اسلام ستيزي و توطئه شیطانی خود را به نمایش گذارد و این بارتوسط مزدوران خود ، در لباس کشیش و در قالب مذهبي و حرکتي نابخردانه ، اهانت به کتاب مقدس و آسمانی مسلمین (قرآن کریم) را به امید ایجاد تخاصم بین مسلمین و مسیحیان در جهان ، به مرحله بروز و ظهور رسانید. غافل از اینکه مسلمانان جهان از اندیشه ای متعالی برخوردارند و فریب دسیسه های نظام سلطه را نخواهند خورد، این چند مزدور و عاملان تحريک در واقع نه تنها کشیش نبوده بلکه مسیحی نيز نیستند ؛ چه اینکه تعالیم کتاب انجیل متضاد با این عمل وقیحانه است.
هدف دیگر اینان مستور نمودن چهره واقعی خود به بهانه واقعه 11 سپتامبر است ؛ چهره اي که ريشه هاي ظلم و تعدی در سراسر عالم و جنگ طلبی و فتنه گری و فتنه انگیزی و قتل عام و غارت در آن منقوش و ظاهر است.
اینان نمی دانند که سالهای زیادی است که نقاب تزویر و فریبکاری به نام صلح طلبی و آزادی خواهی از چهره آنها افتاده و جهان اسلام بلکه تمام مردم جهان آنها را شناخته اند. چهره ننگینی که امنیت جهان بخصوص خاورمیانه به ویژه کشورهای اسلامی مانند عراق ، لبنان ، افغانستان و ... را به مخاطره انداخته و مردم مظلوم این ممالک را به خاک و خون کشیده و اموال و ذخائر آنها را به غارت برده و می برند .
اینان نمي دانند و نمي فهمند که قرآن کریم در قلوب مسلمین محفوظ است و هرگز نمی توانند به آن دست یابند.
و نمي دانند که این معجزه الهی ، نور جاودانی است که به جوامع بشري حیات معنوی بخشيده و آنان را به قيام در برابر استکبار و نظام سلطه فرا مي​خواند.
و بايد بدانند هرگز نور با نار نمی سوزد و نمی توانند نور قرآن و تابش آن را بر قلوب و افکار جهانیان خاموش کنند که روز به روز و آن به آن در تزاید است.« يرِيدُونَ أَنْ يطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»(التوبه؛32)
هیچ کتاب آسمانی مانند قرآن در معرفی و تصدیق شخصیت های الهی یعنی انبیاء عظام چون موسی(ع)و عیسی(ع) و معرفی شخصیت حضرت مریم علیها السلام سخن نگفته و مطلب ندارد و جامع ترین دائره المعارف وحی الهی که درباره زندگی حضرت عیسی(ع) از تولد تا بلوغ رسالت و عدالت گستری و ظلم ستیزی او سخن گفته، قرآن است به طوری که اگر یهودیان بخواهند موسی علیه السلام را بهتر بشناسند و اگر مسیحیت بخواهد شخصیت حضرت عیسی عليه السلام و اهداف او و نیز شخصیت حضرت مریم عليها السلام، را که یکی از برترین زنان عالم خلقت و آفرینش است،بهتر بشناسد راهی ندارد مگر اینکه به این کتاب مقدس که گنجینه معارف الهی است مراجعه کنند.پس یهود باید بداند که این مزدوران علاوه بر اینکه به قرآن توهین کردند هتک حرمت تورات نموده و مسیحیت باید توجه داشته باشد این توهین به منزله به صلیب کشیدن حضرت عیسی(علیه السلام) است زیرا قرآن کریم از انجیل و تورات دفاع کرده و رسالت موسی و عیسی را تصدیق نموده و چه بسیار آیات قرآن در توصیف این دو پیامبر و سائر انبیاء عظام و قداست آنها و بیان عظمت شخصیت معنوی آنها نازل شده پس مزدوران استکبار جهانی به تمام انبیا اهانت کردند.یهودیان و مسیحیان واقعی باید این عمل توهین آمیز را محکوم کنند و تمام آزادیخواهان جهان بپا خیزند چرا که به کتاب آزادیخواهی و عدالت گستری توهین و ظلم شده است.ای کاش پیروان راستین دیگر ادیان الهی این کتاب را مطالعه می کردند تا بدانند مفهوم عدالت و آزادی چیست. بدانند حقوق بشر چه مفهومی دارد و عاملان اصلي این فاجعه بدانند مسلمین جهان در مقابل این اهانت ساکت نخواهند نشست و تا قلع ریشه های فتنه و رفع کامل توطئه در جهاد خواهند بود.
والسلام علينا و علي عباد الله الصالحين
قم المقدسه
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسیحیان ایتالیا اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

مسیحیان ایتالیا اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

رهوا و به گزارش واحد مرکزی یکی از شهروندان ایتالیایی که برای انجام مراسم مذهبی به کلیسایی در رم امده بود در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما، توهین به قران را به منزله توهین به تمام کتاب های آسمانی خواند و افزود: طرح سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان، بی حرمتی به تمام بشریت است و ما مسیحیان باید به چنین اقدام موهنی شدیدا اعتراض کنیم.

یک شهروند رمی دیگر نیز گفت: اتخاذ مواضع افراطی به اختلافات و درگیری ها در جهان دامن می زند.

رهبران ادیان توحیدی و جامعه بین الملل باید حتی با طرح این گونه موضوع های خطرناک با قاطعیت برخورد کند. این در حالیست که روحانیون مسیحی در ایتالیا از پیروان این دین الهی دعوت می کنند در برابر چنین اقدامات شری، دست به دعا بردارند.

یک کشیش در رم، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما مسیحیان و به ویژه ما روحانیون باید در چنین شرایطی از طریق دعا، به درگاه خداوند متوسل شویم. .........
یادآور میشوم که واتیکان هم از طریق سخنگوی خود طرح سوزاندن قران به دست یک کشیش امریکایی را اقدامی جنون امیز خوانده بود و ان را تقبیح کرده بود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدير شوراي مفتي هاي روسيه: اهانت به قرآن كريم ، توطئه اي صهيونيستي است

مدير شوراي مفتي هاي روسيه: اهانت به قرآن كريم ، توطئه اي صهيونيستي است

به گزارش رهوا 'آشيروف 'روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا در مسكو گفت: محافل صهيونيستي تلاش مي كنند تا از هر روشي براي انحراف افكار عمومي جهاني و بويژه امت اسلامي از مسائل فلسطين استفاده كنند.
وي افزود: اهانت به قرآن كريم در آمريكا ،در راستاي اين سياست مزدورانه صورت گرفته است كه اقدامي وحشيانه است و آن را بشدت محكوم مي كنيم.
رييس اداره مسلمانان بخش آسيايي روسيه گفت: اين اقدام ابلهانه ،احساسات يك ميليارد و 500 ميليون مسلمان را جريحه دار كرده است.
آشيروف با تاكيد بر وحدت و يكپارچگي مسلمانان جهان در برابر چنين اقدامات وحشيانه گفت: كشورهاي اسلامي وظيفه دارند براي مجازات افرادي كه اينگونه به مقدسات مسلمانان توهين مي كنند، اقدامات لازم را بعمل آورند.
وي ،گفت: محاكمه و مجازات اين دسته از افراد وابسته به صهيونيست ها در امريكا و يا تحويل آنان به يك دادگاه اسلامي ،اقدامي مناسب براي جلوگيري از تكرار چنين اهانت هاي شرم آور به مقدسات مسلمانان در جهان است .
مفتي مسلمانان روسيه در همين حال خاطرنشان كرد كه توهين به قرآن كريم يا اسلام از شان و منزلت اسلام يا قرآن نمي كاهد و در واقع خداوند حافظ اين كتاب آسماني است.
آشيروف گفت: حضور قوي و منسجم مسلمانان در صحنه دفاع از مقدسات اسلامي و حفظ هوشياري در برابر توطئه هاي دشمنان اسلام ، سبب خواهد شد تا دشمنان اسلام و مسلمانان نتوانند به اهداف شوم خود دست يابند
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش هنرمندان کشور به هتک حرمت قرآن کریم

واکنش هنرمندان کشور به هتک حرمت قرآن کریم

در پی هتک حرمت کلام‏الله مجید، موج گسترده‎ای از محکومیت این اقدام تاسف برانگیز در کشورمان ره راه افتاده است که علاوه بر موضع‎گیری مقامات ارشد نظام، نمایندگان مجلس، اعضای هیات دولت و دیگر مقامات کشوری و لشگری، به اهالی هنر و هنرمندان نیز رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، جدول ذیل به تجمیع نظرات برخی از هنرمندان کشورمان در خصوص این اهانت آشکار تهیه شده که «محکومیت این اقدام در کنار اتحادامت اسلامی، پرهیز از افراطی‌گری و پاسخگویی دولت امریکا» فصل مشترک این اظهارات است.





اظهارات


عنوان


نام


نمی دانم آن احمق یا احمق هایی که به ماندگارترین و تاثیرگذارترین کتاب تاریخ بشریت توهین می کنند چه چیزی پس ذهنشان است. کسانی که کبریت به دست آنها داده اند و بند نخ آنها در دستشان است باید بدانند اولین کسانی نیستند که قصد از بین بردن خوبیها را دارند و باید بدانند که تازیانه بر دریا می زنند و قرآن همراه همه خوبیهایی که بوی خدا می دهد تا ابد خواهد ماند.


فیلمساز


حسن لطفی


آتش زدن قرآن در آمریکا یک سناریوی تنظیم شده است و آنچه دیکته شده است اجرا شد، حال باید دید در ادامه چه برنامه ای دارند؟


نویسنده


راضیه تجار


مذاهب و تمامی کتابهای آسمانی که از جانب خداوند نازل شده اند همگی محترم هستند. آنان باید منتظر پاسخ خداوند باشند.


بازیگر


مصطفی زمانی


عظمت اسلام و قرآن و شریعت آنقدر بالاست که این اتفاقات و اقدامات نمی تواند لطمه ای به آن بزند. این اقدام آنقدر حقیر است که مصداق ضرب المثل قدیمی ایرانی «یک شیء نجس نمی تواند آب پاک دریا را نجس کند» است. این اقدام تنها از یک دیوانه و مجنون بر می آید که فکر می کند می تواند با غالب مردم دنیا که شریعت و اسلام را قبول دارند در افتد.


بازیگر


حسین رفیعی


دین مبین اسلام و کتاب ارزشمند بشری با این حرکتهای کودکانه و ابلهانه و توطئه هایی که در جهت نابودی آنها انجام می شود از بین نمی رود.


بازیگر


رسول نجفیان


این آدم ها قصد دارند ریشه های اعتقادی ما را سم پاشی کنند و باید روش های مقابله ای درست در پیش گرفته شود. شرف و فرهنگ مسلمانان در دنیا موجب شده است که تا کنون به کتاب های مقدس چون انجیل و تورات توهین نکنند. ایرانیان فیلم های مریم مقدس، حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع) و... می سازند و هیچ گاه حتی به روابط اجتماعی و خصوصی آنها توهین نکرده اند.


بازیگر


رضا توکلی


وقایعی چون هتک حرمت به قرآن نمی‌تواند به اسلام لطمه بزند و تنها به این معنی است که غرب در حال زدن تیر خلاص به خود است، چرا که انقلاب اسلامی در اوج قدرت خود است و این دشمن تضعیف شده، از موقعیت از دست رفته‌اش در جهان ناراحت است.


نویسنده


محسن مومنی


به آتش کشیدن قرآن آن هم توسط افراطیون مسیحی یعنی آتش زدن نام مقدس مسیح و مریم که بارها در قرآن کریم نام مقدشان ذکر شده است؛ یعنی اینکه این افراطیون شیطانی حتی به مسیح هم اعتقاد ندارند و بویی از انسانیت نبرده اند که در مهد به ظاهر تمدن چون وحشیان جنگلی به سبک آباء و اجدادشان که قرن ها از آنها فاصله گرفته اند رفتار می کنند و علی رغم رشد علم و تکنولوژی هنوز به شعور انسانی و اجتماعی دست نیافته اند و در حیات وحش خود مشغول چنگ اندازی و وحشی گری اند.


شاعر


سید محمد حسین ابوترابی


این توهین زنگ خطر و هشداری به مسلمانان و کشورهای اسلامی جهت شناخت و بیداری هر چه بیشتر در برابر وعده های دروغین غربی ها مبنی بر دموکراسی و حقوق بشر بوده است.


شاعر و نویسنده معاصر افغان


سید ابوطالب مظفری


این آدم ها نمی دانند که ادیان بر هم محترم اند و هیچ دینی حق تعرض و توهین بر دیگری را ندارد. این کشیش نه تنها مذهبی نیست بلکه دیوانه ای است که از جایی دیگر خط می گیرد.


آهنگساز


جابر اطاعتی


انسان ها در روابط خودشان باید به هم احترام بگذارند. اینها با این کارشان ریشه تفرقه را آبیاری می کنند.اگر انسان خوبی باشیم چه فرقی می کند که دینمان چیست؟یک انسان وقتی این کار را می کند که از درجه های انسانی نزول پیدا کند.


شاعر


غلامرضا بکتاش


ما اقدام برخی افراد تندرو و وابسته به محافل صهیونیستی را جدا از آیین مسیحیت، حضرت مسیح و پیروان راستین این دین الهی دانسته و بجاست که ملتهای مسلمان ضمن حفظ وحدت واکنش مقتضی را به این اقدام ضد بشری و ضد انسانی از خود نشان دهند.


نویسنده افغان


سید محمود هاشمی


باید دانست این امر، بسیار زشت و توهین به تمامی مسلمانان جهان است و توهین کنندگان باید بدانند مسلمانان از کنار این امر زشت و ناپسند به راحتی عبور نمی‌کنند، البته نه تنها مسلمانان بلکه تمامی پیروان مذاهب دیگر و مذاهب آسمانی این عمل را محکوم کرده‌اند.


شاعر


عباس براتی‌پور


اهالی قلم، ادبا، نویسندگان همانند تمامی مسلمانان این امر توهین‌آمیز را محکوم می‌کنند. به آتش کشیدن و اهانت به قرآن کریم نشان‌دهنده آن است که این اهانت‌کنندگان به هیچ اصل و دینی پایبند نیستند. جامعه اسلامی از نویسنده گرفته تا دیگر هنرمندان باید ناراحتی خود را از این ماجرا بیان کرده و آن را محکوم کنند، البته قبلا، این‌گونه امور و اهانت‌ها را در پوشش موجه‌تر شاهد بودیم، اما این اهانت به کلام‌الله مجید به هیچ عنوان قابل بخشش نیست.


نویسنده


منیژه آرمین


معتقدم ضمن محکومیت این اقدام، در مقابل اهانت‌ این نوع افراد، نباید خیلی موضع گرفت، چرا که این‌گونه انسان‌ها با انجام این اعمال قصد مطرح کردن و ابراز وجود خود را دارند. ما نمی‌توانیم جهان را هموار کنیم، اما با اهانت به قران و دیگر کتب آسمانی نیز مخالف هستیم چرا که با سوزاندن قرآن واقعیات و حقایق اسلام را از بین نمی‌برد.


شاعر


محمود پوروهاب


توهین به عقاید هر دین و مذهبی ناشایست است، این اهانت و به آتش کشیدن قرآن بی‌توجهی و توهین به مسلمانان بی‌شماری است که قرآن برای آنها مقدس شمرده شده و کتاب آسمانی آنهاست و کاملا محکوم است. این مسئله فراتر از یک دین است، مسئله اهانت به افراد بی‌شماری است که به یک دین معتقد بوده و کتاب مقدس آنها مورد اهانت قرار گرفته، پس نباید در هیچ کجای جهان مسلمانان خاموش باشند.


نویسنده


فرزانه‌ کرم‌پور
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعلام انزجار مسیحیان فیلیپین از قرآن سوزی

اعلام انزجار مسیحیان فیلیپین از قرآن سوزی

کوالالامپور - دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: جامعه مسیحی فیلیپین ضمن محکوم کردن عمل موهنانه قرآن سوزی توسط جمعی از متعصبین صهیونیست در آمریکا از این اقدام اعلام انزجار و برائت کرد.به گزارش خبرنگار مهر در مانیل، در مراسم اختتامیه سمپوزیوم دو روزه گفتگوی ادیان در مانیل پایتخت فیلیپین که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین و با همکاری مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه دلاسال در شهر مانیل فیلیپین برگزار شد جامعه مسیحیان فیلیپین از این اقدام اعلام انزجار و برائت کردند.

در این سمپوزیوم که با صدور بیانیه ای بکار خود پایان داد نمایندگانی از سازمان کنفرانس اسقفهای کاتولیک فیلیپین، دانشگاه سانتاتوماس و دانشگاه دلاسال و سه تن از اندیشمندان ایرانی حضور داشتند.
در این بیانیه تأکید شد که همکاری میان مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان کنفرانس اسقفهای کاتولیک فیلیپین ادامه داشته و گامهای مؤثر و عملی برای تداوم همکاریهای گسترده میان نهادهای برگزا رکننده برداشته شود.

در این سمپوزیوم نقش دین در همزیستی مسالمت آمیز انسانها و حقوق بشر، نقش ادیان در تأمین عدالت اجتماعی و اقتصادی جامعه و نقش دین در حفظ محیط زیست توسط اندیشمندان مسیحی و مسلمان مورد بررسی و نقد قرار گرفت .

10 مقاله که نیمی از آنان به طرح مباحث فوق از دیدگاه اسلام و نیمی دیگر از دیدگاه مسیحیت پرداخته بود، توسط متفکرین مدعو ارائه و سپس جلسات پرسش و پاسخ برگزار شد.

سه تن از اندیشمندان کشورمان دکتر محسن شجاع خانی از مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر باقر طالبی دارابی از دانشگاه ادیان و مذاهب در قم و دکتر یونس نوربخش از دانشگاه تهران بدر این سمپوزیوم شرکت داشتند .

در مراسم اختتامیه علی مجتبی روزبهانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مانیل، آرمین لوئیسترو وزیر آموزش و پرورش فیلیپین و جمعی از سخصیتهای کشوری و دانشگاهی فیلیپین حضور داشتند .
منبع : خبرگزاری مهر
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
گفت و گو با کشیش زن آمریکایی: اسلام دین صلح است

گفت و گو با کشیش زن آمریکایی: اسلام دین صلح است

اشاره: چندی پیش "دیبورا لیندسی" کشیش کنیسه "کومیونیتی" در ایالات "اوهایو"، با توضیح برخی برداشت های غلط از اسلام که موجب اسلام هراسی در ایالات متحده شده است، از این دین حنیف دفاع کرد.
وی با بیان این که سیاست اصلی در اسلام همانند انجیل، صلح، خدا دوستی، عدالت، توجه به دیگران و عدم فساد در زمین است گفت: کلمات صلح و ایمان در صورتی که حقیقتا پیروی شوند می توانند جهان را نجات دهند. در ادامه متن این مصاحبه از نظر شما می گذرد:

به چه دلیلی اقدام به توضیح چهره حقیقی اسلام ومسلمانان نزد اصحاب کلیسا کردید؟
در ابتدا اجازه دهید بگویم من یک کارشناس در دین اسلام نیستم اما می دانم محمد(ص) برای بشارت به صلح، عدالت، عبادت خداوند و توجه به مردم آمده لذا آیاتی در قرآنی وجود دارد که به ارزش زندگی بها می دهد به همین دلیل در ارتباط با آیاتی شبیه به آنچه در انجیل آمده و حضرت مسیح از آن سخن گفته است تحقیق کردم و خواستم مردم نیز این شباهت ها را بدانند که تا چه حدی این دو کتاب با یکدیگر مطابقت دارند.
در همین رابطه سوره مائده را انتخاب کردم که در آن آمده است: هرکس که فردی را بکشد و یا در زمین فساد کند، گویی همه مردم را کشته است و اگر فردی را از مرگ نجات دهد گویی همه مردم را از مرگ نجات داده است.

آیا می دانید کشیش های دیگری در ایالات متحده نیز اقدام به خواندن قرآن در کنیسه های خود کردند؟
من بسیار متاسفم که فردی مانند تری جونز (کشیشی که دعوت به قرآن سوزی کرد) در بین ما وجود دارد و برخی افراد این گونه می پندارند که همه مسیحیان مانند وی فکر می کنند در حالی که این اندیشه هرگز صحیح نیست همه مسلمانان بن لادن نیستند و همه مسیحیان مانند تری جونز نمی اندیشند؛ در سراسر جهان افرادی هستند که یکدیگر را دوست دارند و به خانواده و دوستان خود توجه دارند و صدای تنفر تنها برگرفته از حالات شخصی و برای جلب توجه است.

به نظر شا چگونه می توان با اسلام ستیزی در آمریکا مبارزه کرد و آن را از بین برد؟
ما باید بفهمیم که چگونه می توانیم مردم را در جوامع خود به آشنایی با یکدیگر براساس احترام متقابل تشویق کنیم، باید با یکدیگر گفت و گو کنیم نه این که در ارتباط با یکدیگر سخن بگوییم، ما با هم غذا می خوریم و فرزندان ما با هم به مدرسه می روند، من معتقدم همه ما و کلیسا ها باید در این راه تلاش کنند.
باید بگونه ای با مردم رفتار کنیم که دوست داریم با ما رفتار کنند شاید سخنان من در نظر شما بسیار ساده باشد اما دارای حقائقی است که دین به آن حقایق دعوت می کند. ما باید در برابر سخنانی که از جانب گروه اندکی گفته می شود و صدای اکثریت نیست نه بگوییم.
اسلام دین خشونت نیست بلکه گروه اندکی هستند که به نام اسلام دست به اعمال خشونت آمیز می زنند همانطور که بین مسیحیان نیز گروهی وجود دارند که به نام مسیحیت چنینن اعمالی را انجام می دهند.

منبع : خبر گزاری تنا
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون محمد عزیز که با این جدیت پیگیر این قضیه ای، اجرت با صاحب کتاب:gol::gol::gol:
تشکر نداشتم شرمنده..
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی شیطان آپدیت میشود

وقتی شیطان آپدیت میشود

یه تصویر تو سایت رجا نیوز دیدم برام خیلی جالب اومد ببینید



اولی رو که میشناسین همون سلمان رشدی مرتد آخریشم که معرف حضورتون هست:mad:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عاملان اهانت به قرآن باید مجازات شوند

عاملان اهانت به قرآن باید مجازات شوند

به گزارش خبرنگار اسلام تایمز از اسلام آباد چند تن از رهبران سازمان دانشجویان امامیه پاکستان عصر روز گذشته طی سخنرانی در تظاھراتی که در شهر کراچی برگزار شد٬ بر مجازات عاملان قرآن سوزی تاکید کردند.

خانم ھای بینش و شھربانو وابسته شاخه زنان این سازمان در این مراسم گفتند: این وظیفه سازمان ملل است که در رابطه با دستگیری و مجازات جنایتکاران دست دارنده در این اقدام شرم آور از نفوذ خود استفاده کند.
این تظاھرات توسط زنان وابسته به سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در اعتراض به اھانت به قرآن در آمریکا برگزار شد.
سخنرانان در این مراسم گفتند: صھیونیست ھا دراھانت به قرآن در آمریکا دست داشته اما دولت آمریکا به عنوان عامل اصلی این جنایت باید پاسخگو باشد.
در این مراسم عنوان شد: "تری جونز" کشیش آمریکایی با اعلام طرح قرآن سوزی زمینه اھانت به قرآن را در آمریکا مهیا کرد.
سخنرانان ضمن محکوم کردن این جنایت ھمچنین گفتند، این توطئه قدرتھای ضد اسلام بوده و ھدف آن ایجاد درگیری میان مسلمانان و مسیحی ھا در جھان بوده است.
رھبران سازمان دانشجویان امامیه از کشورھای مسلمان خواستند، موضوع اھانت به قرآن را جدی بگیرند و اعتراض گسترده علیه این جنایت را برپا کنند.
تعداد زیادی از زنان و کودکان با شرکت در این تظاهرات شعارھای ضد آمریکا و صھیونیستھا سر دادند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اهانت به قرآن، اهانت به انجيل است

اهانت به قرآن، اهانت به انجيل است

به گزارش خبرگزاري تقريب(تنا):
در اين ديدار، پطرس صفير، رهبر مذهبي مسيحيان ماروني لبنان ضمن محكوم نمودن مجدد اين اقدام ناشايست گفت: اين حركت نه تنها اهانت به قرآن بود بلكه اهانت به انجيل نيز مي‌باشد و پيروان مسيحي و مسلمان بايستي نسبت به اين فتنه‌ها هشيار بوده و نگذارند دستهاي استكباري به اهداف خود نائل شوند.

در اين ديدار دكتر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران نيز ضمن ابراز انزجار از حركت اهانت آميز به قرآن گفت: اين حركت ادامه يك سناريو از پيش طرح‌ريزي شده است كه عليه اديان الهي و ارزشهاي ديني و الهي است و در وراي اين سناريو دست صهيونيستها و قدرتهاي استكباري مشهود مي‌باشد.

وي افزود: در اين پروژه تنها قرآن كريم مورد اهانت قرار نگرفته بلكه در سال گذشته نيز شاهد بوديم كه به انجيل و حضرت عيسي مسيح و مريم مقدس نيز توهين صورت گرفت.

سفير جمهوري اسلامي ايران گفت: آنان درصددند تا با ايجاد فتنه بين مسلمانان و مسيحيان به اهداف پليد خود برسند و لذا وحدت و همدلي مسلمانان و مسيحيان خصوصاً رهبران مذهبي را مي‌طلبد و انتظار آنست كه رهبران مذهبي لبنان حركات مناسب عليه اين اقدام ناشايست داشته باشند.

شيخ "عبدالامير قبلان" نائب رئيس مجلس اعلاي شيعه لبنان نيز ضمن محكوميت شديد اين اهانت گفت: قرآن تنها كتاب آسماني است كه تحريف نشده و بعنوان تنها كتاب مقدس آسماني مسلمانان مي‌باشد و اهانت به آن قابل تحمل نيست.

وي اجتماع رهبران مذهبي لبنان جهت اعلام مجدد محكوميت اين گونه حركات افراطي را خواستار شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هشدار شوراي روابط اسلامي-آمريكايي از افزايش اسلام ستيزي در آمريكا

هشدار شوراي روابط اسلامي-آمريكايي از افزايش اسلام ستيزي در آمريكا

به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا):
"نهاد عوض" با اشاره به افزايش موج اسلام ستيزي در آمريكا گفت: شوراي روابط اسلامي – آمريكايي تا كنون بيش از ۱۷ هزار شكوائيه از مسلمانان در مورد تعرض به آنان و جلوگيري از اعمال عبادي‌شان دريافت كرده است.

وي تصريح كرد: این رقم بيشترين مقدار شكايات مسلمانان در چند سال اخير است، اين درحالي است كه تعداد بسياري از مسلمانان نيز از بيم آزار و اذيت از سوي غيرمسلمانان، از شكايت خود صرفنظر مي‌كنند.

عوض با اشاره به اينكه دشمني با اسلام و مسلمانان ناشی از جهل مهاجمان نسبت به دين اسلام است، تأكيد كرد: بر اساس نظرسنجي‌هايي كه از مردم آمريكا صورت گرفته است، ۱۰ درصد آمريكايي‌ها يعني ۳۰ ميليون نفر از آنان عقيده دارند كه مسلمانان ماه را مي‌پرستند! :eek::eek::eek:

به گزارش "الاسلام اليوم"، وي با تأكيد بر اينكه دين اسلام بزرگترين دين در ايالات متحده آمريكا است، گفت: طبق آماري كه شوراي روابط اسلامي – آمريكايي بدست آورده است، تعداد مسلمانان در آمريكا به ۸ ميليون نفر و تعداد مساجد در اين كشور به ۲۰۰۰ مسجد مي‌رسد.!!!!!!!!! اين درحالي است كه بر اساس قانون اساسي آمريكا، در آمارهاي رسمي اين كشور آماري در مورد فعاليت اديان ديگر ارائه نمي‌شود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شورای علمای بحرین اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

شورای علمای بحرین اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

شورای اسلامی علمای بحرین با برگزاری تحصن نزدیک مسجد امام صادق (ع) در منطقه "الدراز"؛ اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در آمریکا را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاري تقريب(تنا) به نقل از العالم، این تحصن با حضور شخصیت های دینی، سیاسی و گروهی از مردم نزدیک مسجد امام صادق (ع) برگزار شد.

شماری از علما و شخصیت های دینی نیز درجریان تحصن، در سخنانی این اقدام جنایتکارانه را که با هدف خدشه به جایگاه قرآن مجید صورت گرفت محکوم و درباره پیامدهای این جنایت درسراسر جهان هشدار دادند.

شخصیت های سیاسی و دینی بحرینی، این هتک حرمتها به مقدسات اسلامی را درچارچوب یک برنامه مورد حمایت استکبار جهانی دانستند.

پایگاه خبری التوافق با اعلام این خبر نوشت: شیخ "فاضل الزاکی" در این تحصن با قرائت بیانیه پایانی از مسلمان خواست تا با اتحاد و وحدت کلمه خویش همه دسیسه ها علیه اسلام و مسلمان را به شکست کشانده، و فرصت را از همه کسانی که بدنبال سوء استفاده از فضای اختلافات مذهبی به منظور ضربه زدن به مبانی دین مبین اسلام هستند، بگیرند.

در این بیانیه همچنین از مسلمانان خواسته شد تا برکات قرآن کریم و رسالت اسلامی را بیش از پیش به عنوان پاسخ عملی وقوی به همه هتک حرمت ها به اسلام و مقدسات اسلامی برای جهانیان تبین کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نمی توان به بهانه آزادی اندیشه، تعرض به مقدسات هر طائفه یا دین را توجیه کرد، و اینگونه اقدامات تروریستی موجب ایجاد نفرت و دشمن تراشی بین جوامع شده و مانع از گسترش صلح و دوستی می شود.

در این بیانیه همچنین مجازات عاملان این اقدام اهانت آمیز، بعنوان یک جنایت بزرگ بشری، درخواست شده است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين قرآن است و اين کتاب مقدس هر دو براي ما محترمند

اين قرآن است و اين کتاب مقدس هر دو براي ما محترمند

رييس‌جمهور كشورمان عصر پنج‌شنبه به وقت محلي در شصت و پنجمين اجلاس مجمع عمومي سران سازمان ملل متحد پيشنهاد كرد سال 2011 به عنوان سال خلع سلاح اتمي "انرژي هسته‌يي براي همه و سلاح هسته‌يي براي هيچ كس" نام‌گذاري شود. وي هم‌چنين از مجمع عمومي سازمان ملل خواست در مدت يك‌سال نسبت به اصلاح و نهايي كردن ساختار سازمان ملل اقدام كند.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كامل سخنراني دكتر محمود احمدي‌نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل به شرح زير است:
« بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين و الصلوة و السلام علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين و علي جميع الانبياء والمرسلين
سلام و صلوات خداوند بر پيامبران الهي به ويژه پيامبر بزرگ اسلام و اهل بيت مطهر و ياران برگزيده‌اش و بر تمام پيامبران الهي
اللهم عجل لوليك الفرج و العافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه
اي خداي بزرگ در ظهور وليت كه همراه با سلامتي و پيروزي باشد تعجيل كن و ما را از بهترين ياران و حاميان او و فداكاران در راهش قرار بده
جناب آقاي رييس، همكاران محترم
خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه بار ديگر فرصت حضور در اين مجمع جهاني را عنايت فرمود. ابتدا ياد جانباختگان سيل مهيب پاكستان را گرامي داشته و با بازماندگان و دولت و ملت پاكستان ابراز همدردي مي‌كنم . از همگان دعوت مي‌كنم كه بعنوان يك وظيفه انساني به ياري همنوعان خود بشتابند.
در سالهاي گذشته پيرامون برخي از اميدها و نگراني‌ها، از بحران‌هاي خانواده، امنيت، كرامت انساني، اقتصاد و آب و هوا و از اميد به عدالت و صلح پايدار با شما سخن گفتم.
اينك كه نظام سرمايه‌داري و مديريت موجود جهاني پس از حدود يكصد سال حاكميت، به پايان راه رسيده و از ارائه پاسخ مناسب به نيازهاي جامعه درمانده شده است، تلاش مي‌كنم با نگاهي به دو عامل اصلي اين ناكامي، برخي از مشخصات نظم مناسب آينده را ترسيم كنم.
الف : عامل نگرش‌ها و اعتقادات
مي‌دانيد كه پيامبران الهي مأموريت داشته‌اند تا همگان را به يگانه‌پرستي و عشق و عدالت فرا بخوانند و راه رسيدن به سعادت را در برابر بشريت قرار دهند. انسان‌ها را به تفكر و علم دعوت كنند تا حقيقت را بهتر بشناسند و از شرك و خودخواهي برحذر باشند. حقيقت دعوت پيامبران واحد است. هر پيامبري، پيامبر قبل از خود را تصديق و به پيامبر بعدي بشارت داده و دين را متناسب با ظرفيت بشر كامل‌تر از گذشته ارائه كرده است. اين سير تا پيامبر خاتم كه تمام و كمال دين را عرضه كرد ادامه داشته است.
به موازات اين سير، خودخواهان و دنياپرستان در برابر اين دعوت روشن ايستادگي و براي مقابله با پيام آنان قيام كردند.
ـ نمروديان در برابرحضرت ابراهيم، فرعونيان در برابر حضرت موسي و دنياپرستان در برابر حضرت عيسي و حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) قرار گرفتند. در سده‌هاي اخير نيز به بهانه ظلمي كه طي قرون وسطي از ناحيه مدعيان دينداري در غرب رفت، ارزش‌ها و اخلاق انساني به عامل توقف و عقب ماندگي تفسير و در برابر علم و عقل قرار داده شد.
ـ قطع ارتباط انسان با آسمان در واقع رابطه او را با حقيقت خودش منفصل كرد.
..........
ـ پرستشِ سرمايه و سلطه جايگزين يگانه پرستي كه رمز وحدت و عشق است گرديد.
.........................
اما با قيام ملت‌ها، استعمارگري منزوي و استقلال ملت‌ها به رسميت شناخته شد. اميد به احترام، رفاه و امنيت در ملتها زنده شد . در اوائل قرن گذشته شعارهاي زيباي آزادي، حقوق بشر و دموكراسي، اميدهاي فراواني ايجاد كرد تا مرهمي بر زخمهاي عميق مانده از گذشته باشد. اما امروز نه تنها آرزوها محقق نشده بلكه خاطراتي بعضاً تلخ‌تر از گذشته در تاريخ ثبت شده است.
ـ در دو جنگ جهاني، اشغال فلسطين، جنگهاي كره و ويتنام، جنگ عراق عليه ايران، اشغال افغانستان و عراق و جنگ‌هاي آفريقا صدها ميليون نفر كشته و زخمي و آواره شدند.
ـ تروريسم، توليد موادمخدر، فقر و فاصله طبقاني گسترش يافت. حكومت‌هاي كودتايي و ديكتاتوري تحت حمايت غرب در آمريكاي جنوبي جنايت‌هاي كم نظير مرتكب شدند.
ـ به جاي خلع سلاح، توليد و انباشت سلاح‌هاي اتمي و ميكروبي و شيميايي توسعه پيدا كرد و جهان در معرض تهديد بيش‌تري قرار گرفت.
و بدين ترتيب ظاهراً همان اهداف استعمارگران و برده‌داران اما اين‌بار با شعارهاي جديد دنبال شده است.
ب: عامل مديريت جهاني و ساختار حاكم
ـ جامعه و سپس سازمان ملل با شعار برپايي صلح و امنيت و تامين حقوق انساني و در حقيقت براي مديريت جهاني تشكيل گرديد.
ـ با كالبد شكافي سه رويداد ، نحوه مديريت حاكم بر جهان قابل ارزيابي است.
اول: 11 سپتامبر كه حدود ده سال همه جهان را تحت تاثير قرار داده است.
ـ ناگهان با پخش تصاوير مختلف خبر حمله به برج‌هاي دو قلو در جهان منتشر شد.
ـ تقريباً تمام دولت‌ها و شخصيت‌هاي مطرح اين حادثه را به شدت محكوم كردند.
ـ موتور تبليغات به راه افتاد و جهان در معرض خطري بزرگ به نام تروريسم و تنها راه نجات، لشگركشي به افغانستان اعلام شد.
ـ بالاخره افغانستان و به فاصله كوتاهي عراق تحت اشغال قرار گرفتند.
لطفا دقت كنيد؛
ـ ادعا شد كه در 11 سپتامبر حدود سه هزار نفر كشته شده‌اند كه همه از آن متاسفيم اما در افغانستان و عراق تا كنون صدها هزار نفر كشته و ميليون‌ها نفر مجروح و آواره شده‌اند و درگيري به طور روزافزون توسعه پيدا كرده است.
در معرفي عوامل اصلي اين حادثه سه نظر اعلام شد:
1 ـ يك گروه تروريستي بسيار قدرتمند و پيچيده كه از همه لايه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا عبور كرده است. اين نظر بيش‌تر از ناحيه دولت مردان آمريكا تبليغ شد.
2 ـ توسط بخش‌هايي از دولت آمريكا و براي ايجاد تغيير در روند نزول اقتصاد آمريكا و سيطره او بر خاورميانه و هم‌چنين نجات رژيم صهيونيستي انجام شده است. اكثريت مردم آمريكا و ملت‌ها و سياستمداران بر اين باورند.
3 ـ توسط يك گروه تروريستي انجام شده است ليكن دولت وقت آمريكا از آن پشتيباني و بهره‌برداري كرده است. ظاهراً اين نظريه طرفداران كم‌تري دارد.
ـ مهم‌ترين اسناد اتهام ، چند گذرنامه‌ كه از ميان حجم عظيم خرابه‌ها پيدا شده بود و يك نوار ويديويي از يك شخص بود كه محل سكونت او نامعلوم است ولي اعلام شد كه قبلا در تجارت نفت با برخي مقامات آمريكايي مشاركت داشته است. اين‌گونه وانمود شد كه به دليل شدت آتش‌سوزي و انفجار از عاملين انتحاري اثري به دست نيامد.
چند سوال اساسي بدون پاسخ مانده است.
1 ـ آيا عقل حكم نمي‌كرد كه ابتدا تحقيق دقيقي توسط گروه‌هاي مستقل انجام و پس از شناساييِ كاملِ عوامل، برنامه‌اي منطقي براي برخورد با آن‌ها طراحي مي‌گرديد.
2 ـ به فرض پذيرش نظر دولت آمريكا، آيا روش برخورد با يك گروه چريكي، لشگركشي گسترده، جنگ منظم و كشتار صدها هزار نفر است.
3 ـ آيا امكان نداشت مثل برخورد ايران با گروه تروريستي ريگي كه چهارصد نفر از مردم بيگناه ايران را كشته و زخمي كرده بود اقدام مي‌شد. در عمليات ايران به هيچ بيگناهي خسارتي وارد نشد.
ـ پيشنهاد مي‌شود كه سازمان ملل درباره 11 سپتامبر يك گروه حقيقت ياب مستقل تعيين كند تا بعدها عده‌اي اظهار نظر درباره آن را ممنوع نكنند.
در اين‌جا مايلم اعلام كنم که جمهوري اسلامي ايران در سال آينده، ميزبان کنفرانسي خواهد بود که با هدف شناخت تروريسم و راهکارهاي مقابله با آن برگزار خواهد شد. از مقامات کشورهاي مختلف، انديشمندان، صاحبنظران، محققان و موسسات مطالعاتي براي شرکت در اين کنفرانس دعوت مي‌کنم.
دوم: اشغال سرزمين فلسطين است.
.................
سوم : انرژی هسته ای
...............
ـ در تمام اين موارد سازمان ملل نمي‌تواند اقدام موثري انجام دهد و متاسفانه در دهه‌اي هم كه به نام صلح نامگذاري شد جنگ و تجاوز و اشغالگري، صدها هزار نفر كشته و مجروح برجاي گذاشت و بر كينه‌ها و دشمني‌ها افزوده شد.
خانم‌ها و آقايان
اخيراً نيز شاهد اقدام زشت و ضد انساني قرآن سوزي بوديم.
ـ قرآن كتاب آسماني و معجزه جاويد پيامبر اسلام است و به يگانه پرستي، عدالت، عشق به مردم، آباداني زمين، تفكر و تعقل و دفاع از مظلومان و مبارزه با ستمگران دعوت مي‌كند و از پيامبران الهي نظير نوح، ابراهيم، اسحق، يوسف، موسي و عيسي (عليهم‌السلام) به نيكي نام مي‌برد و آنان را تصديق مي‌كند. قرآن را سوزاندند كه همه اين حقايق و معارف را بسوزانند. اما حقيقت سوختني نيست، قرآن جاودانه است چون خدا و حقيقت جاودانه‌اند. اين اقدام و هر اقدامي كه موجب تعميق شكاف‌ها و فاصله‌ها بين ملت‌ها شود شيطاني است. بايد با هوشمندي از غلتيدن در دام شيطان احتراز كرد. من به نمايندگي از ملت ايران به همه كتب آسماني و پيروان آنان احترام مي‌گذارم.
اين قرآن است و اين کتاب مقدس هر دو براي ما محترمند
دوستان محترم
سال‌هاست كه ناكارآمدي انديشه سرمايه داري و مديريت بين المللي و ساختارهاي موجود آشكار شده و اكثريت دولت‌ها و ملت‌ها خواستار تغيير اساسي و اجراي عدالت در مناسبات جهاني‌اند.
.................
دوستان عزيز
ـ سازمان ملل مهم‌ترين مركز هماهنگي مديريت مشترك جهاني است. ساختار آن بايد به گونه‌اي اصلاح شود كه همه دولت‌ها و ملت‌هاي مستقل در مديريت جهاني مشاركت سازنده و فعال داشته باشند.
ـ امتياز وتو بايد لغو شود و مجمع عمومي بالاترين ركن و دبيركل، مستقل‌ترين فرد و تمام مواضع و اقدامات او با تاييد مجمع عمومي و در جهت عدالت و رفع تبعيض باشد.
ـ دبيركل نبايد براي ابراز حقيقت و اعمال عدالت تحت فشار قدرت‌ها و يا كشور محل استقرار سازمان باشد.
ـ پيشنهاد مي‌شود در يك‌سال و در يك نشست فوق‌العاده، مجمع نسبت به اصلاح و نهايي كردن ساختار سازمان اقدام كند.
ـ جمهوري‌اسلامي‌ايران پيشنهادات روشني دارد و آماده مشاركت سازنده و فعال است.
خانم‌ها و آقايان
ـمن به صراحت اعلام مي‌كنم كه اشغال كشورها به بهانه تحميل آزادي و دموكراسي يك جنايت نابخشودني است.
ـ .......................
جمهوري اسلامي ايران روابط همه جانبه خود را در سال‌هاي اخير با آمريکاي لاتين و آفريقا گسترش داده است.
ادامه دارد
http://isna.ir/isna/NewsView.aspx?ID=News-1619173
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه

ادامه

و اما درباره ايران سرافراز؛
ـ بيانيه تهران گامي بزرگ و سازنده در جهت ايجاد اعتماد است كه با اقدام شايسته و انساني دولت‌هاي برزيل و تركيه و همراهي صميمانه ايران تنظيم شده و گرچه با بداخلاقي و قطعنامه غيرقانوني مواجه شد، ليكن هم‌چنان معتبر است.
ـ ما بيش از تعهدات خود قوانين آژانس اتمي را رعايت كرده‌ايم ولي هرگز تحميلات غيرقانوني را نپذيرفته و نخواهيم پذيرفت.
ـ گفته‌اند كه با فشار مي‌خواهند ايران را وادار به گفت‌وگو كنند. اولاً ايران هميشه آماده گفت‌وگو بر پايه احترام و عدالت بوده است. ثانياً روش‌هاي مبتني بر بي‌احترامي به ملت‌ها، مدت‌هاست كه كارآمدي خود را از دست داده است. آنان كه در برابر منطق روشن ملت ايران از تهديد و تحريم استفاده كردند در واقع باقيمانده حيثيت شوراي امنيت و اعتماد ملت‌ها به اين نهاد مهم را قرباني و ناعادلانه بودن آن شورا را يک‌بار ديگر اثبات كردند.
ـ اينان وقتي با ملت بزرگ ايران كه در تاريخ با نام دانشمندان، شاعران، عارفان، هنرمندان و فرهنگ و تمدنش و به نام پاكي، خداپرستي و عدالت‌خواهي شناخته شده است اين‌گونه رفتار مي‌كنند چگونه انتظار دارند كه ملت‌ها به آنان اعتماد كنند.
ـ همه مي‌دانند كه نظام سرمايه‌داري و روش‌هاي سلطه‌جويانه در مديريت جهان شكست خورده و نه تنها دوره برده‌داري و استعمار بلكه دوره تسلط بر جهان نيز گذشته و راه بر بازسازي امپراطوري‌ها بسته شده است.
ـ اعلام كرده‌ايم كه حاضريم در يك مناظره آزاد جدي با دولتمردان آمريكا در همين صحن و به طور شفاف ديدگاه خود درباره مسائل مهم جهان را به شما عرضه كنيم.
ـ همين‌جا پيشنهاد مي‌شود براي تحقق گفت‌وگوي سازنده همه ساله كرسي مناظرات آزاد در صحن مجمع برپا شود.
و اما سخن آخر؛
دوستان و همكاران
ـ ملت ايران و قاطبه ملت‌ها و دولت‌هاي جهان با مديريت تبعيض‌آلود فعلي حاكم بر جهان مخالفند. اين مديريت بدليل غيرانساني بودن در پايان راه و بن‌بست كامل و نيازمند اصلاحات اساسي است.
ـ اصلاح وضع جهان و استقرار آرامش و سعادت مستلزم مشاركت همگاني، انديشه پاك و مديريت الهي و انساني است.
همه ما بر اين باوريم كه:
ـ عدالت عامل اصلي صلح، امنيت پايدار و گسترش محبت بين انسان‌ها و ملت‌هاست و نوع انسان‌ها تحقق آرمان‌ها، حقوق و عزت خود را در سايه عدالت جست‌وجو مي‌كنند و از ظلم، بداخلاقي و تحقير گريزانند.
ـ حقيقت انساني در عشق ورزيدن به انسان‌ها و خوبي‌ها متجلي مي‌گردد و محبت بهترين مبناي تنظيم رابطه بين انسان‌ها و ملت‌ها است.
وحشي بافقي شاعر نامدار ايراني مي‌فرمايد:
اگر صد آب حَيوان (آب حيات) خورده باشي چو عشقي در تو نبود مرده باشي
ـ انسان‌ها در مسير ساختن جهاني سرشار از پاكي و امنيت و رفاه، رقيب و منازع نيستند بلكه ياور يكديگرند.
ـ كساني كه شادي خود را در غم، رفاه خود را در فقر وامنيت خود را در ناامني ديگران جست‌وجو مي‌كنند و خود را برتر از ديگران مي‌دانند از دايره انسانيت خارج‌ و در مسير شيطاني‌اند.
ـ اقتصاد و اموال دنيا ابزار خدمت به ديگران، دوستي و تقويت روابط انساني و كمال معنوي و نه وسيله سلطه و فخر فروشي است.
ـ زن و مرد مكمل يكديگرند و خانواده و رابطه پاك، عاشقانه و پايدار دو همسر در كانون آن، تضمين تداوم و تربيت نسل‌ها، لذت حقيقي، ترويج عشق و اصلاح جامعه است.
ـ زن مظهر جمال خداوند و كانون عاطفه و مسول ترويج مهرورزي و حفظ پاكي و لطافت جامعه است.
ـ خشن‌ شدن روح و رفتار زنان و محروم شدن آنان از حق اساسيِ مهرورزيِ مادرانه و همسرانه موجب خشونت جامعه و آسيب‌هاي جبران ناپذير خواهد شد.
ـ آزادي حقي الهي است كه بايد در خدمت صلح و كمال انساني به كارگيري شود.
ـ انديشه صالح و اراده صالحان رمز عبور به حيات طيبه و زندگي سرشار از اميد، نشاط و زيبايي است.
ـ اين وعده خداوند است كه زمين به پاكان و صالحان به ارث خواهد رسيد و انسان‌هاي رها شده از اسارت خودخواهي‌ها، مديريت جهان را بر عهده مي‌گيرند و آن‌گاه اثري از غم، تبعيض، فقر، ناامني و تجاوز نمي‌ماند و روزگار شادي حقيقي بشر و شكوفايي حقيقت خداگونگي انسان فرا مي‌رسد.
ـ همه عدالت‌خواهان و آزادگان منتظر بوده‌اند و به اين دوران شكوهمند وعده داده‌اند.
ـ انسان كامل، عبد مخلص خدا و عاشق صادق انسان كه پدر گرامي‌اش از تبار پيامبر عزيز اسلام و مادر گرامي‌اش از تبار امت مسيح است به همراه عيسي بن مريم و ديگر صالحان در انتظار هستند تا در تحقق آن دوران درخشان بيايند و همه بشريت را ياري كنند.
ـ شايسته است دست در دست يكديگر و با تلاش براي عدالت به استقبال آنان برويم.
ســلام بر عشـق و پرستـش، ســلام بر عــدالــت و آزادي، ســلام بر حقيقت انســــان، انسـان كــامل، يــارحقيقي و صادق انســـان و سلام بر شمــا و همه صالحـان و پــاكـان.»
http://isna.ir/isna/NewsView.aspx?ID=News-1619173
خب همونطور که دوستان متوجه شدن من خیلی از صحبتهای ایشون رو به دلیل هم مرز نبودن با موضوع این تایپیک فاکتور گرفتم بنابراین کسانیکه تمایل دارن کل صحبتهای ایشون رو بشنون این لینک در اختیارشون میباشد
منبع : http://isna.ir/isna/NewsView.aspx?ID=News-1619173
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سياستمدار برجسته قرقيزستان؛ اهانت به قرآن توسط مراكز تحقيقاتي آمريكا طرح ريزي شده بود

سياستمدار برجسته قرقيزستان؛ اهانت به قرآن توسط مراكز تحقيقاتي آمريكا طرح ريزي شده بود

به گزارش اسلام تایمز به نقل از بيشكك، "مارس ساري اف " كارشناس مطرح قرقيزي اهانت به قرآن را، اقدامي سازمان يافته از سوي مراكز تحقيقاتي آمريكا دانست و اعلام كرد كه اين توطئه به منظور درگير ساختن تمدن هاي غرب و اسلام صورت گرفته است.

اين تحليلگر قرقيزي اظهار داشت كه اصطلاح "اسلام تندگرا " ساخته و پرداخته سرويس‌هاي جاسوسي غرب و از جمله آمريكا بوده و همه وجدان‌هاي بيدار مردم دنيا درك كرده‌اند كه اسلام افراطي و تندگرا، دشمن اصلي اسلام واقعي است و دشمنان با استفاده از اين اهرم فشار عليه امت اسلام ايجاد توطئه مي‌كنند.
در اين ميزگرد كه در دفتر هفته‌نامه روسي زبان "ديلا " (پرونده) با حضور كارشناسان و تحليلگران مطرح قرقيزستان برگزار شد دلايل و انگيزه راه اندازي اين عمل غيرانساني و عواقب نگران كننده آن بررسي شد.
"ليونيد
بانداريس " كارشناس مسائل امنيت ملي و منطقه‌اي قرقيزستان ابراز داشت كه آمريكا به واسطه چنين اقداماتي قصد دارد تنش‌هاي تازه‌اي در مناطق ناامن ايجاد و حضور نظامي خود در افغانستان و عراق را توجيه نمايد.

"الكساندر كنيازاف " فعال سياسي مشهور روسي تبار قرقيزستان بر اين عقيده است كه اقدام كشيش‌هاي آمريكا نسبت به اهانت به كتاب مقدس مسلمانان به صراحت نشان مي‌دهد كه آمريكايي‌ها تا چه اندازه در بند تفكر عقب مانده گرفتار آمده‌اند.
"تاكتاگل كاكچيكي اف " يكي ديگر از فعالان سياسي شركت كنندگان در اين ميزگرد كارشناسي اين اقدام شوم را ادامه سياست استعماري كشورهاي غرب قلمداد كرد كه در برابر ساير ممالك دنيا به كار مي‌بندند.
وي گفت كه اقدام اتباع آمريكايي در مناسبات پيروان اديان تشنج ايجاد كرده و مي‌تواند موج تازه‌اي از درگيري‌هاي مذهبي را در برخي كشورها در پي داشته باشد.
"قادر ملك اف " رئيس مركز تحليلي "دين، حقوق، سياست " نيز در اين جمع اظهار داشت كه آمريكا با اين عمل حضور پايگاه‌هاي نظامي خود در قاره آسيا را با خطر جدي مواجه كرد و دير يا زود پايگاه‌هاي نظامي از اين سرزمين‌ها برچيده خواهد شد.
ملك اف تاكيد كرد كه مسلمانان قرقيزستان دولتمردان آمريكا را مسئول چنين اقدامات هتاكانه‌ مي‌دانند و از توهين به مقدساتشان به خشم آمده‌اند.
منبع : اسلام تایمز
 
بالا