عکس اتاق خواب الناز شاکردوست

mohadeseh.anzali

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اوووووووووووووووووووووووووووه حالا انگار کی هس چ خودشو جدی گرفته.بابا توام آدمی دیگه.
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این دیگه سلیقه ایی ... :)
به دلم من هست ... خوشم میاد ازش ... نخ سوزن تو فیلم رالی ایرانی ... خیلی باحال بود ...

تو کل انداختن با پسرا اره خوب بازی میکنه
منظورم کارکتر شخصیتی ش تو فیلم های به سبک ژانر بود ...
 

Sima.N

عضو جدید
خوشگله اما طرز صحبت کردن و رفتارش اینکه شبیه ادم های کوچه بازاری و لات برخورد میکنه اصلا در شان یه دختر نیست.
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میشه بیشتر توضیح بدید؟؟؟

بله جانم ...
هرجا مبهم بود بگو بیشتر برات توضیح بدم .

_____
درام نام ژانری در سینماست که در آن کاراکترهای فیلم در چارچوبی واقعی با مشکلات احساسی روبرو می‌شوند. به عنوان نمونه می توان از فیلم جدایی نادر از سیمین محصول سال ۱۳۸۹ نام برد.

شاید یکی از پرکاربردترین عناوین در موقع گفتگو از هنرهای نمایش درام باشد. عنوانی که به رغم تکرار، معنای واقعی آن برای بسیاری از افراد گنگ و ناآشناست. این عنوان در دو معنا به کار می‌رود؛ در معنای عام و فراگیر به هر نمایشی درام گفته می‌شود که خود می‌تواند به زیر مجموعه‌های تراژدی، کمدی و ملو درام تقسیم شود؛ اما درام در معنای خاص تنها به یکی از انواع نمایش گفته می‌شود که مرزی نزدیک به ملو درام قرار می‌گیرد.
همان طور که می‌دانید نمایش باید از عنصر کشمکش برخوردار باشد تا بتواند تماشاگر را جذب کند؛ بنابراین کشمکش، تضاد و تعارض بین افکار، امیال، عواطف و اراده در هر دو معنای گفته شده اصلی‌ترین عنصر درام به شمار می‌آید. اهمیت این خاصیت تا اندازه ای است که گاه در تعریف درام تنها به این بسنده می‌شود که آن را مساوی هر روایت پر کشش تلقی می‌کنند. ژان کوکتور، نویسنده کارگردان، نقاش و مجسمه ساز فرانسوی می‌گوید: درام را به گونه‌ای ظریف و هوشمندانه تعریف کرده‌اند؛ اما به گمان من کمتر به مقصود رسیده‌اند.

درام عمل است (ریشه درام در زبان یونانی به معنای عمل می‌باشد)؛ عملی معطوف به هدف و این هدف چیزی جز افشاگری نیست. وی تاکید می‌کند: عمل درام نویس داوری نیست؛ بلکه شهادت دادن است و آن چه را که از زشتی‌ها و پلیدیها شهادت می‌دهد به عنصری از اعتراض می‌آمیزد. در مورد تفاوت بین درام و ملو درام، خواننده را به گفته آرتور میلر به نقل از کتاب به نگار به کوشش علی دهباشی ارجاع می‌دهیم. وی معتقد است که عنصر تضاد و کشمکش می‌تواند بین اشخاص داستان باشد که در این حالت اوج آن در خشونت جسمی نشان داده می‌شود و یک ملو درام شکل می‌گیرد. به گفته آرتور میلر اگر در نمایش نشان داده شود که اشخاص چه کاری می‌کنند، ملو درام و اگر نشان داده شود که آنها چه کاری نمی‌کنند، درام شکل می‌گیرد. با توجه به توصیفات گفته شده وجود شخصیت زنده و واقعی برای شکل‌گیری درام حیاتی به نظر می‌رسد و این ویژگی مشترک درام و تراژدی می‌باشد. درام در ایران عمدتاً به معنای نمایش یا فیلم هیجان انگیز، پر حادثه و پر زد و خورد به کار می‌رود و گاه فضای یک فیلم رمانتیک غیر واقعی از آن استنباط می‌شود.

فرصت مناسبی هست تا تاکید کنیم عبارت درام نه تنها برای تئاتر بلکه برای هر آنچه به نمایش در می‌آید به کار می‌رود. مارتین اسلین در کتاب «دنیای درام» (ترجمه محمد شهبا: نشر هرمس) درام را زیربنای مشترک تئاتر و سینما معرفی می‌کند و مثال می‌آورد که در جهان واقعیت درام نویس هیچ گاه بین سینما و تئاتریک مرز خشک و نفوذ ناپذیر نمی‌کنند. شاهد این گفته متنهای یکسانی هستند که با اندکی تغییرات هم در سینما به کار می‌روند و هم درتئاتر.
برتولت برشت نمایشنامه نویس معروف آلمانی و فیلمنامه نویس هالیوود، هارولد پنیتر فیلمنامه نویس انگلیسی که از درام نویسان مشهور رادیویی نیز به شمار می‌آید و اینگمار برگمن کارگردان و نویسنده سوئدی که یکی از بهترین فیلمهایش مهر هفتم را بر پایه یک نمایش رادیویی ساخت از جمله نمونه‌هایی هستند که این گفته را تایید می‌کنند. بطور کلی فیلم‌های این ژانر را می‌توان بصورت زیر طبقه‌بندی کرد:


  • درام تراژیک
  • درام جنایی و حقوقی
  • درام رمانتیک (عاشقانه)
  • درام تاریخی: مانند احساس، ویسکونتی، ۱۹۴۵
  • درام سانتیمانتال (احساساتی به شکلی اغراق آمیز)
  • درام روانشناختی: مانند Le jou r se lève, de Carné, 1939
  • درام اجتماعی: مانند Les plus belles années de notre vie, de Wyler, 1946
  • ملودرام: مانند Mirage de la vie, de Douglas Sirk, 1958
  • کمدی دراماتیک: مانند À nos amours, de Pialat, 1983
  • درام پزشکی
  • درام مذهبی
 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بله جانم ...
هرجا مبهم بود بگو بیشتر برات توضیح بدم .

_____
درام نام ژانری در سینماست که در آن کاراکترهای فیلم در چارچوبی واقعی با مشکلات احساسی روبرو می‌شوند. به عنوان نمونه می توان از فیلم جدایی نادر از سیمین محصول سال ۱۳۸۹ نام برد.

شاید یکی از پرکاربردترین عناوین در موقع گفتگو از هنرهای نمایش درام باشد. عنوانی که به رغم تکرار، معنای واقعی آن برای بسیاری از افراد گنگ و ناآشناست. این عنوان در دو معنا به کار می‌رود؛ در معنای عام و فراگیر به هر نمایشی درام گفته می‌شود که خود می‌تواند به زیر مجموعه‌های تراژدی، کمدی و ملو درام تقسیم شود؛ اما درام در معنای خاص تنها به یکی از انواع نمایش گفته می‌شود که مرزی نزدیک به ملو درام قرار می‌گیرد.
همان طور که می‌دانید نمایش باید از عنصر کشمکش برخوردار باشد تا بتواند تماشاگر را جذب کند؛ بنابراین کشمکش، تضاد و تعارض بین افکار، امیال، عواطف و اراده در هر دو معنای گفته شده اصلی‌ترین عنصر درام به شمار می‌آید. اهمیت این خاصیت تا اندازه ای است که گاه در تعریف درام تنها به این بسنده می‌شود که آن را مساوی هر روایت پر کشش تلقی می‌کنند. ژان کوکتور، نویسنده کارگردان، نقاش و مجسمه ساز فرانسوی می‌گوید: درام را به گونه‌ای ظریف و هوشمندانه تعریف کرده‌اند؛ اما به گمان من کمتر به مقصود رسیده‌اند.

درام عمل است (ریشه درام در زبان یونانی به معنای عمل می‌باشد)؛ عملی معطوف به هدف و این هدف چیزی جز افشاگری نیست. وی تاکید می‌کند: عمل درام نویس داوری نیست؛ بلکه شهادت دادن است و آن چه را که از زشتی‌ها و پلیدیها شهادت می‌دهد به عنصری از اعتراض می‌آمیزد. در مورد تفاوت بین درام و ملو درام، خواننده را به گفته آرتور میلر به نقل از کتاب به نگار به کوشش علی دهباشی ارجاع می‌دهیم. وی معتقد است که عنصر تضاد و کشمکش می‌تواند بین اشخاص داستان باشد که در این حالت اوج آن در خشونت جسمی نشان داده می‌شود و یک ملو درام شکل می‌گیرد. به گفته آرتور میلر اگر در نمایش نشان داده شود که اشخاص چه کاری می‌کنند، ملو درام و اگر نشان داده شود که آنها چه کاری نمی‌کنند، درام شکل می‌گیرد. با توجه به توصیفات گفته شده وجود شخصیت زنده و واقعی برای شکل‌گیری درام حیاتی به نظر می‌رسد و این ویژگی مشترک درام و تراژدی می‌باشد. درام در ایران عمدتاً به معنای نمایش یا فیلم هیجان انگیز، پر حادثه و پر زد و خورد به کار می‌رود و گاه فضای یک فیلم رمانتیک غیر واقعی از آن استنباط می‌شود.

فرصت مناسبی هست تا تاکید کنیم عبارت درام نه تنها برای تئاتر بلکه برای هر آنچه به نمایش در می‌آید به کار می‌رود. مارتین اسلین در کتاب «دنیای درام» (ترجمه محمد شهبا: نشر هرمس) درام را زیربنای مشترک تئاتر و سینما معرفی می‌کند و مثال می‌آورد که در جهان واقعیت درام نویس هیچ گاه بین سینما و تئاتریک مرز خشک و نفوذ ناپذیر نمی‌کنند. شاهد این گفته متنهای یکسانی هستند که با اندکی تغییرات هم در سینما به کار می‌روند و هم درتئاتر.
برتولت برشت نمایشنامه نویس معروف آلمانی و فیلمنامه نویس هالیوود، هارولد پنیتر فیلمنامه نویس انگلیسی که از درام نویسان مشهور رادیویی نیز به شمار می‌آید و اینگمار برگمن کارگردان و نویسنده سوئدی که یکی از بهترین فیلمهایش مهر هفتم را بر پایه یک نمایش رادیویی ساخت از جمله نمونه‌هایی هستند که این گفته را تایید می‌کنند. بطور کلی فیلم‌های این ژانر را می‌توان بصورت زیر طبقه‌بندی کرد:


  • درام تراژیک
  • درام جنایی و حقوقی
  • درام رمانتیک (عاشقانه)
  • درام تاریخی: مانند احساس، ویسکونتی، ۱۹۴۵
  • درام سانتیمانتال (احساساتی به شکلی اغراق آمیز)
  • درام روانشناختی: مانند Le jou r se lève, de Carné, 1939
  • درام اجتماعی: مانند Les plus belles années de notre vie, de Wyler, 1946
  • ملودرام: مانند Mirage de la vie, de Douglas Sirk, 1958
  • کمدی دراماتیک: مانند À nos amours, de Pialat, 1983
  • درام پزشکی
  • درام مذهبی

خو الان نظر شما اینه که بازی النازشاکردوست به این صورته؟؟؟ :|
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خو الان نظر شما اینه که بازی النازشاکردوست به این صورته؟؟؟ :|

نه جانم ...
منظورم این بود که الی تو کارکتر های ژانر خوب نمیتونه بازی کنه ...
بیشتر کاراش قرتی بازی و لات بازیه ...
یه بازیگر باید بتونه چند بُعدی بازی کنه :
از بازیگران صاحب سبک میتوان به :
امین حیایی
بهرام رادان
شهاب حسینی
گلشیفته فراهانی
لیلا حاتمی
نام برد
 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه جانم ...
منظورم این بود که الی تو کارکتر های ژانر خوب نمیتونه بازی کنه ...
بیشتر کاراش قرتی بازی و لات بازیه ...
یه بازیگر باید بتونه چند بُعدی بازی کنه :
از بازیگران صاحب سبک میتوان به :
امین حیایی
بهرام رادان
شهاب حسینی
گلشیفته فراهانی
لیلا حاتمی
نام برد
با این مورد شدیدا موافقم ... :)
خو هر بازیگری به یه سمت و سو میره که اونم بستگی به سلیقه ی اون طرف داره نمیشه نظر داد ...
بعضیا هستن که دوست دارن تمام نقش هارو تجربه کنن ...
نمیشه از این زاویه بخوایم در مورد توانایی های یک بازیگر نظر بدیم ...
 

لیختن اشتاین

عضو جدید
اخ مهندس دمت گرم
به ما چه خو
همین ماییم که این بازیگرها و فوتبالی ها رو پررو کردیم
واقعا کههههههههههه
 
  • Like
واکنش ها: joey

Similar threads

بالا