طراحی داخلی و دکوراسیون فضای تجاری و فروشگاه

وضعیت
موضوع بسته شده است.

archi_arch

مدیر بازنشسته
نگاهی به طراحی داخلی فروشگاه مرکزی شرکت آذر محصول
Interior Design of Azar Mahsoul Central Shop
Design by: Jafar Bazzaz, Taher Sadati (IrsaMehr)
گروه طراحی: جعفر بزاز، طاهر ساداتی
عکس: طاهر ساداتی


موضوع پروژه تبدیل یک تعویض روغنی به فروشگاه و دفتر مرکزی شرکت آذر محصول، تولید کننده
محصولات پروتئینی، است.
با در نظر گرفتن محدودیت­های زمانی و مالی و خواست­های کارفرما مبنی بر کم­ترین دخل و تصرفدر ساختمان، نمای شیشه­ای فروشگاه و ترکیب صفحات منحنی (سینوسی) سقف با ورق­های استیل و نورپردازی آنها سبب شد تا حدودی به ایده­های اصلی طراحی که ایجاد فضایی جذاب ودعوت­کننده ـ به لحاظ موقعیت خاص در شهر، واقع در ضلع جنوبی چای­کنار نرسیده به تقاطعآبرسان ـ همراه با جلوه­ بصری شب­هنگام نزدیک­تر شویم.


 

niarash

عضو جدید
دکوراسیون فروشگاه

دکوراسیون فروشگاه

[FONT=&quot]موضوع طراحي داخلي فروشگاهها يكي از موضوعاتي است كه به شكل جدي در كشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و به سبب مسايل فرهنگي-اجتماعي و ... بسياري از شركتها و محصولات خارجي نتوانسته اند در كشور ما فعاليت جدي همانند ساير كشورها داشته باشند.امروزه طراحهاي داخلي فروشگاهها نقش مهمي را در جذب مشتري ايفا ميكنندو براي طراحي داخلي يك فروشگاه طراح رسالت سنگيني بر عهده دارد.

فروشگاه بايد جذابيت موثر و كافي را در نگاه اول و هنگام گذار خريدار داشته باشد و اين امر با وجود طرحي كه طراح آن راخلق كرده است بدست مي آيد.نماي مغازه [/FONT]
ShopFront[FONT=&quot] بايستي جذاب باشد.ايجاد نقطه تمركز ديد [/FONT]FocalPoint[FONT=&quot]در داخل مغازه بايد به گونه اي باشد كه از بيرون ديد كافي داشته باشد و باعث جذب مشتري شود.
مغازه يك فضاي عملكردي است و بايستي به گونه اي باشد كه عملكردهاي مختلف از قبيل نمايش محصولات-ميز فروش [/FONT]
CashCounter[FONT=&quot] -اتاق پرو و در مورد فروشگاههاي بزرگ حتي فضاهاي نشيمن -كافي شاپ-فضا براي كودكان و ... در كنار هم عملكرد صحيحي داشته باشد.
فضاي فروشگاهها فضاي بسيار گراني است واستفاده حساب شده از آن مهم است.
استانداردهاي معلولين امروزه يك بحث مهم است .مثلا در دوبي طراح داخلي موظف است در يك مغازه 30 متري يك اتاق پرو 150*100 براي معلولين در نظر بگيرد و به گونه اي باشد كه معلول به راحتي به آن دسترسي داشته باشد.(ارتفاع 75 سانتيمتر براي معلول)
در [/FONT]
[FONT=&quot]اتاقهاي پرو[/FONT][FONT=&quot]طرح -نور و ابعاد بسيار مهم است.مشتري تصميم خود را در اين اتاق ميگيرد .نور مناسب-آينه خوب_آويزهاي مناسب ونيمكت راحت همه وهمه در تصميم گيري مشتري مهم هستند.

راه ديگري كه طراح داخلي براي جذب مشتري ميتواند بكار گيرد [/FONT]
[FONT=&quot]استفاده از تصاوير[/FONT][FONT=&quot] است .تصاويري مرتبط با محصول يا با مضمون زندگي روزانه -طبيعت-كودكان و ... ميتواند براي داخل يك فروشگاه مناسب باشد.
[/FONT]
[FONT=&quot]نورپردازي[/FONT][FONT=&quot]يكي از مهمترين عوامل در جذب مشتري است .جاسازي خوب اشيا و نورپردازي كه عدم استفاده از نور مستقيم انجام شده توجه مشتري را جلب خواهد كرد.

استفاده از [/FONT]
[FONT=&quot]طرح كف[/FONT][FONT=&quot] نقش مهمي در طراحي داخلي ايفا ميكند.استفاده از كف بايستي متناسب با تصوير كلي فروشگاه باشد و مصالح انتخاب شده بايستي متناسب با عملكرد فروشگاه باشد .

[/FONT]
[FONT=&quot]سقف [/FONT][FONT=&quot]نيز مانند كفپوش بخش ديگري از طراحي داخلي است كه ميتواند طرحي بدعت گذارانه در خلق سطوح -مواد-رنگ و ... داشته باشد.امروزه سقفهاي باز و سقف كاذب ايده اي جديد است كه در بعضي فروشگاهها مورد استفاده قرار مي گيرد.

[/FONT]
[FONT=&quot]رنگ آميزي و تركيب رنگها[/FONT][FONT=&quot]نيز فاكتور هاي مهمي هستند كه ميتوانند مناظر جديدي بوجود آورند.

[/FONT]
[FONT=&quot]خلق عناصر دكوراسيون داخلي[/FONT][FONT=&quot] ميتواند طراحان را براي دستيابي به استاندارد هاي طراحي بهتر كمك نمايد .اين عناصر ميتوانند سمبليك -تاريخي- مد روز- كلاسيك و يا از اين قبيل باشند.
مثلا مغازه وسايل ورزشي كه عناصر سمبليكي ورزش همانند گوشه هايي از استخر در قسمت لباس و وسايل شنا -يك ديوار صخره اي در قسمت وسايل كوهنوردي و ... در آن وجود دارد.

آنچه بعنوان [/FONT]
FIX[FONT=&quot] خوانده ميشود تجهيزات يا قفسه بندي هايي است كه محصولات درآنها چيده ميشود.اينجاست كه طراح بايد با نوآوري بتواند طرحي ارائه كند كه محصولات به نحو مناسبي نمايش داده شود.
[/FONT]
Visual Marched[FONT=&quot] امروزه به يك فن بسيار مهم تبديل شده است و نحوه چيدمان يك محصول روي [/FONT]Fax Fixtures[FONT=&quot] به گونه اي شگرف در ايجاد جذابيت براي خريد كالا از سوي مشتريان تاثير گذار است.

منبع : فصلنامه معماري وساختمان[/FONT]
 

mim.alef

عضو جدید
معماری داخلی فروشگاه کفش در MIGAN

معماری داخلی فروشگاه کفش در MIGAN

معماری داخلی فروشگاه کفش در MIGAN
 

پیوست ها

  • Fabio Novembre.rar
    399.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zoha22

عضو جدید
مختصری فنون درطراحی داخلی فروشگاهها

مختصری فنون درطراحی داخلی فروشگاهها

وضوع طراحي داخلي فروشگاهها يكي از موضوعاتي است كه به شكل جدي در كشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و به سبب مسايل فرهنگي-اجتماعي و ... بسياري از شركتها و محصولات خارجي نتوانسته اند در كشور ما فعاليت جدي همانند ساير كشورها داشته باشند.امروزه طراحهاي داخلي فروشگاهها نقش مهمي را در جذب مشتري ايفا ميكنندو براي طراحي داخلي يك فروشگاه طراح رسالت سنگيني بر عهده دارد.
فروشگاه بايد جذابيت موثر و كافي را در نگاه اول و هنگام گذار خريدار داشته باشد و اين امر با وجود طرحي كه طراح آن راخلق كرده است بدست مي آيد.نماي مغازه ShopFront بايستي جذاب باشد.ايجاد نقطه تمركز ديد FocalPointدر داخل مغازه بايد به گونه اي باشد كه از بيرون ديد كافي داشته باشد و باعث جذب مشتري شود.
مغازه يك فضاي عملكردي است و بايستي به گونه اي باشد كه عملكردهاي مختلف از قبيل نمايش محصولات-ميز فروش CashCounter -اتاق پرو و در مورد فروشگاههاي بزرگ حتي فضاهاي نشيمن -كافي شاپ-فضا براي كودكان و ... در كنار هم عملكرد صحيحي داشته باشد.
فضاي فروشگاهها فضاي بسيار گراني است واستفاده حساب شده از آن مهم است.
استانداردهاي معلولين امروزه يك بحث مهم است .مثلا در دوبي طراح داخلي موظف است در يك مغازه 30 متري يك اتاق پرو 150*100 براي معلولين در نظر بگيرد و به گونه اي باشد كه معلول به راحتي به آن دسترسي داشته باشد. (ارتفاع 75 سانتيمتر براي معلول)
در اتاقهاي پروطرح -نور و ابعاد بسيار مهم است.مشتري تصميم خود را در اين اتاق ميگيرد .نور مناسب-آينه خوب_آويزهاي مناسب ونيمكت راحت همه وهمه در تصميم گيري مشتري مهم هستند.
راه ديگري كه طراح داخلي براي جذب مشتري ميتواند بكار گيرد استفاده ازتصاوير است .تصاويري مرتبط با محصول يا با مضمون زندگي روزانه -طبيعت-كودكان و ... ميتواند براي داخل يك فروشگاه مناسب باشد.
نورپردازييكي از مهمترين عوامل در جذب مشتري است .جاسازي خوب اشيا و نورپردازي كه عدم استفاده از نور مستقيم انجام شده توجه مشتري را جلب خواهد كرد.
استفاده از طرح كف نقش مهمي در طراحي داخلي ايفا ميكند.استفاده از كف بايستي متناسب با تصوير كلي فروشگاه باشد و مصالح انتخاب شده بايستي متناسب با عملكرد فروشگاه باشد .
سقفنيز مانند كفپوش بخش ديگري از طراحي داخلي است كه ميتواند طرحي بدعت گذارانه در خلق سطوح -مواد-رنگ و ... داشته باشد.امروزه سقفهاي باز و سقف كاذب ايده اي جديد است كه در بعضي فروشگاهها مورد استفاده قرار مي گيرد.
رنگ آميزي و تركيب رنگهانيز فاكتور هاي مهمي هستند كه ميتوانند مناظر جديدي بوجود آورند.
خلق عناصر دكوراسيون داخلي ميتواند طراحان را براي دستيابي به استاندارد هاي طراحي بهتر كمك نمايد .اين عناصر ميتوانند سمبليك -تاريخي- مد روز- كلاسيك و يا از اين قبيل باشند.
مثلا مغازه وسايل ورزشي كه عناصر سمبليكي ورزش همانند گوشه هايي از استخر در قسمت لباس و وسايل شنا -يك ديوار صخره اي در قسمت وسايل كوهنوردي و ... در آن وجود دارد.
آنچه بعنوان FIX خوانده ميشود تجهيزات يا قفسه بندي هايي است كه محصولات درآنها چيده ميشود.اينجاست كه طراح بايد با نوآوري بتواند طرحي ارائه كند كه محصولات به نحو مناسبي نمايش داده شود.
Visual Marched امروزه به يك فن بسيار مهم تبديل شده است و نحوه چيدمان يك محصول روي Fax Fixtures به گونه اي شگرف در ايجاد جذابيت براي خريد كالا از سوي مشتريان تاثير گذار است.

مختصري از فنون و نكات مهم در طراحي داخليفروشگاهها

منبع : فصلنامه معماري وساختمان
 

hd_memar

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طراحی داخلی فروشگاه NORTH FACE

طراحی داخلی فروشگاه NORTH FACE

شرکت North Face، بعنوان توليد کننده ابزارهايي با کيفيت بالا براي سفرهاي اکتشافي از شهرت بسيار خوبي در سطح بين المللي برخوردار است. North Face به مدت 35 سال نو آوريهاي بسياري در زمينه توليد ابزار آلات بسيار پيشرفته تکنيي، کفش ها و ادوات مختلف براي سفرهاي ماجراجويان حرفه اي، قاره نوردان و شهر نشينان رند بالايي که همواره بدنبال خريد، استفاده و پوشيدن بهترين مارکها هستند، داشته است. اين شرکت دستاوردهاي خود در زمينه اکتشافات صحرايي را در قالب ترکيبي از المانهاي فرهنگي آن سرزمين ها و محصولات هاي تک (High-Tech) به نمايش مي گذارد. اين شرکت داراي 3000 شعبه مختلف در گوشه و کنار جهان است و مقر اصلي آن در San Leandro کاليفرنيا، به واقع نمونه ايست بسيار محافظه کارانه از معرفي يک مارک تجاري که تنها در کشور آمريکا داراي 8 شعبه است. اين شرکت در راستاي سياست هاي خود تصميم دارد بر روي شعباتي که در مناطق با وجهه اجتماعي بالا قرار دارند، سرمايه گذاري کرده و انها را برجسته تر سازد. در اين راستا جديدترين شعبه اين شرکت توسط گروه JGA در Beverly Hills کاليفرنيا طراحي و در تاريخ اول مارس 2002 افتتاح شد.




شرکت JGA از سال 1971 در زمينه طراحي مکانهاي تجاري و فروشگاهها، ابداع استراتژي هاي فروش و معماري فعاليت داشته است. کارهاي JGA در سطح بين المللي شناخته شده هستند و در مجلات متعددي به چاپ رسيده اند.



از آنجا که توليدات North Face همواره متمايز بوده اند، بهترين مکان يابي شعبه جديد جهت دسترسي مناسب مشتريان، در Beverly Hills بود، چرا که تکنولوژي بالا و کيفيت استانداردهاي اين کمپاني از طرف مشتريان ساکن اين منطقه مورد تقاضا بود.

از آنجا که توليدات North Face همواره متمايز بوده اند، بهترين مکان يابي شعبه جديد جهت دسترسي مناسب مشتريان، در Beverly Hills بود، چرا که تکنولوژي بالا و کيفيت استانداردهاي اين کمپاني از طرف مشتريان ساکن اين منطقه مورد تقاضا بود.



ايجاد تضادي آگاهانه و در عين حال استادانه که ما بين اشياء، مصالح و فرم ها بکاررفته و حس پويايي و انرژي را به بيننده القاء مي کند، متناقض با نفس اين فروشگاه نيست. در حاليکه ساير شعبه هاي اين فروشگاه بيشتر بر روي به نمايش گذاشتن جنبه هاي، هاي تک محصولات تاکيد داشته اند، JGA توانسته به تعادلي از تضادها مابين عناصر نرم و خشن، ابزارها و محيط پيراموني اي که از براي آن ساخته شده اند، دست يابد. تاثير فن آوري هاي سخت هاي تک، با افزودن مولفه هاي فرهنگي گوناگون، تقويت شده است. صنايع دستي منتخب و جزئيات معماري، عناصري هستند که حس و مفاهيم فرهنگ ها، مکانها، سفرها و مقصدها را به بيننده منتقل مي سازند. حس ماجراجويي، از ورودي فروشگاه، با تزئينات اوريجينال ان اغاز مي شود، هنگام وارد شدن به فروشگاه يک درب کنده کاري شده اثر هنرمندان اندونزيايي، ديواري از جنس آبشار آبي، سنگهاي طبيعي و مسيري مارپيچ ورودي آن را تعريف مي کنند. در داخل مغازه، يک طاق بزرگ سنگي تنديس مانند که بر روي عرض فروشگاه کمانه زده و اختلاف ارتفاع سقف در قسمت هاي مختلف، مجدداً حس شناخت دنياهاي نا شناخته را در مخاطب زنده مي سازد.



انتخاب ظريف اشياء آنتيک مختلف از گوشه و کنار جهان که North Face، از سال 1969 باني و ضامن سفر به اين مناطق بوده، و ترکيب آنها با المانهاي مدرن در جاي جاي مغازه، جنبه هاي تکنيکي اين محصولات را با صورت ديگر قضيه يعني جنبه حسي سفر، به تعادل رسانده است. اشيائي که لوازم بر روي آنها نمايش داده شده اند عبارتند از: کنده هاي کهنه درخت، قفسه هاي شيشه اي، صندوق هاي قديمي هندي و درب هاي کلاسيک چيني اي که از خانه نجيب زادگان و Thai Spirit Houses آورده شده اند.

بيشتر المانهاي بکار رفته شامل فرم هاي ماشيني از جمله ستونهايي از جنس ورق فلزي و پانل هاي آکريليک بکار رفته جهت نور پردازي مخفي هستند. ديواره اي که ابزارآلات و تجهيزات بر روي آن نمايش داده شده اند، به ارتفاع 12 فوت با گرافيک ويژه و شاخص جلوي قسمتي را که کيف ها، کيسه هاي خواب در آنجا چيده شده اند مي پوشاند. يک سطح شيبدار کوچک که از قطعه سنگ هاي طبيعي ساخته شده به خريداران اين امکان را مي دهد که قلاب ها و کفش ها را پيش از خريد بر روي آن بيازمايند.



به منظور قدرت بخشيدن به تضاد فضايي و بافت هاي موجود، از چوب کاج براي ساخت اشيائي با جزئيات فلزي در کف مغازه و ساخت کانترهاي پذيرش مشتري استفاده شده.ديوارهاي پيرامون فضا با پانل هاي گچي و اندود گچ و خاک پوشانده شده اند. نوارهايي منحني شکل از جنس چوب افرا که در سطح خارجي اتاقک هاي پرو در دور تا دور مغازه بکار رفته اند، مناظري از طبيعت را در ذهن تداعي مي کنند. کف سيماني مغازه با بافت دانه دار در ترکيب با شبکه اي از نوارهاي تيره رنگ چوب بلوط بکار رفته است.تصاويري از تيم هاي اکتشاف North Face در مناطق دور و نا شناخته، جايي که آنها مرزها را در هم مي شکنند و ابزارهاي North Face را جهت بقاء خويش بکار مي گيرند، بر روي ديوارهاي فروشگاه به نمايش گذاشته شده اند. تماشاي اين ورزشکاران ايده هايي نو براي توسعه محصولات و ابزارهايي جديد براي استفاده تحت شرايط سخت و بحراني را مي آفرينند.

مسئولان شرکت North Face از افتتاح شعبه جديد Beverly Hills بسيار رضايت دارند، تاثير اين تغييرات و چهره جديد فروشگاه بر ميزان فروش آن بحدي بوده که هم اکنون شعبات ديگر نيز خواهان بکار بردن عناصري از اين قبيل در بوتيک هاي خود هستند.

منبع:http://architect.nemoneh.com
 

architect110

کاربر بیش فعال
حفره ها سخن میگویند

حفره ها سخن میگویند

:surprised::surprised:
گروه معماری SAKO در شهر شنزن چین طراحی داخلی شگفت انگیزی را برای مجتمع تجاری تفریحی شهر انجام داده اند.

اساس کار در این طراحی، استفاده از حفره های منظم و دایره ای شکل است که الگوبرداری آن از ترکیب کندوی عسل و تخم مرغ انجام شده است.

این مجتمع شامل سالن سینما، فروشگاه، رستوران و کافی شاپ است.

رستوران این مجتمع از تعداد زیادی اتاق زیبا تشکیل شده است که یک فضای اختصاصی را برای مشتریان ایجاد کرده است.





































منبع: تهیه و تنظیم : سایت خبری معماری نیوز www.memarinews.com
 

ox_man_2007

عضو جدید
فروشگاه Telekom 4010 فروشگاه 4010 در شهر کلن آلمان واقع شده است.
فروشگاه 4010 در شهر کلن آلمان واقع شده است. در این فروشگاه، وسایل تکنولوژیک به فروش می رسد.

فروشگاه 4010، بیشتر از آنکه به عنوان یک مکان تجاری در ذهن بازدیدکننده نمود پیدا کند، یک محیط هنری و بعبارتی یک گالری هنری را در ذهن تداعی می کند.

طراحان فضای داخلی این فروشگاه، مقوله زیبایی شناسی و همچنین ارتباط هنر و جامعه را به خوبی در طرح خود پیاده کرده اند.در فضای ورودی، مبلمان و بخشی از دیوارها به صورت یکپارچه از ترکیب دو رنگ سفید و صورتی استفاده شده است. این رنگ ها بر روی نئون درخشان کار شده است.



در این فروشگاه، بر خلاف سایر فروشگاه ها، بجای اینکه وسایل الکترونیکی در داخل ویترین تعبیه شود، بر روی میز قرار داده شده است و تمامی میزها با اشکال فانتزی تزیین شده است.



در انتخاب مبلمان فروشگاه نیز به خوبی سلیقه به خرج داده شده است و علاوه بر تنوع در نوع متریال، در رنگ آمیزی آن نیز از طیف های مختلف استفاده شده است. سیستم قوی نورپردازی فروشگاه در کنار رنگ سفید و شاخصه های دیگر، جلوه بسیار زیبایی به محیط فروشگاه Telekom 4010 بخشیده است و محیط جوان پسند و بانشاطی را پدید آورده است.








منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
كابرد گسترده آینه در طراحی داخلی فروشگاه Hyogo

كابرد گسترده آینه در طراحی داخلی فروشگاه Hyogo

در شهر Hyogo ژاپن فروشگاه عرضه لباس توسط گروه طراح و معماران Process 5 طراحی شده كه معماری و طراحی داخلی آن توانسته توجه بسیار از فعالان این حرفه را به خود جلب كند. این فروشگاه ژاپنی در مساحتی معادل 186 متر مربع طراحی شده و در اواخر سال 2010 میلادی به مرحله بهره برداری رسیده است.

این فروشگاه مخصوص ارایه انواع لباس های عروسی طراحی شده كه نوع ساختار داخلی آن با رنگ های ملایم خود توانسته هارمونی منحصر به فردی را با فعالیت انجام شده در فروشگاه ایجاد كند.



در واقع آینه كاری های هماهنگ جای گرفتن لباس در این مكان ها حس آرامشی و لذت را در هر بیننده ای بر می انگیزد و می تواند احساس آغاز یك زندگی رویایی و شیرین را در وی زنده نگاه دارد. این تصور ذهنی تنها به دلیل ساختار ساكن مكعب مستطیلی داخلی این فروشگاه و كاربرد گسترده قالب های زاویه دار هندسی در اطراف مسیرهای حركتی داخل آن القا خواهد شد.



این فروشگاه عرضه لباس از 4 اتاق چرخشی به هم متصل شده تشكیل شده است كه می تواند مسیرهای حركتی را كوتاه كند تا از ایجاد خستگی در بازدید كنندگانن بكاهد. همچنین دستگیره و قاب های درب و پنجره داخلی این فروشگاه با رنگ های براق و روشن به دلیل نوع فعالیت صورت گرفته در فروشگاه طراحی شده است.


















منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

chehresaz

عضو جدید
فروشگاه مبلمان وسیست روشنایی دکوراتیو

فروشگاه مبلمان وسیست روشنایی دکوراتیو

گروه معماری Aqua creations ،که در زمینه مبلمان فانتزی و سیستم های روشنایی دکوراتیو فعالیت میکند ،فروشگاه مرکزی خود را افتتاح کرده است.

گروه معماری ، که در زمینه مبلمان فانتزی و سیستم های روشنایی دکوراتیو فعالیت میکند فروشگاه مرکزی خود را افتتاح کرده است.

در این فروشگاه مبلمان و سیستم های روشنایی منحصر به فرد و متنوعی به نمایش گذاشته شده است. این محصولات در رستوران، کافی شاپ، هتل و ویلا کاربرد دارد.






























منبع: تهیه و تنظیم : سایت خبری معماری نیوز
 

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمایش محصولات Louis Vuitton's با تخم شترمرغ

نمایش محصولات Louis Vuitton's با تخم شترمرغ

کمپانی لویی ویتون که یکی از بزرگترین برندهای پوشاک، کفش و سایر محصولات متفرقه در جهان محسوب می شود، طراحی دکوراسیون داخلی و ویترین یکی از نمایندگی های فروش خود در شهر لندن را با یک شترمرغ و تعداد نامحدودی از تخم مرغ شترمرغ انجام داده است که توانسته توجه هر رهگذر و بیننده ای را به خود جلب کند.

درواقع می توان گفت خریداران می توانند محصولات موردنیاز خود را از شترمرغ ویترین لویی ویتون گرفته و به انتخاب سایر محصولات مورد علاقه خود دست یابند. این در حالی است که تخم مرغ های شترمرغ در طرح های مختلف سالم و شکسته در ویترین لویی ویتون قرار گرفته اند و هر یک از آن ها یکی از محصولات این کمپانی را در خود جای داده و به نمایش درمی آورند.



پایه های این شترمرغ از طلا پوشیده شده که به جذابیت این پرنده در ویترین لویی ویتون افزوده است. همچنین شترمرغ مذکور در هر حالت افقی، عمودی و نشسته در ویترین قرار می گیرد، به طوری که محصولات مختلف لویی ویتون را در شرایط گوناگون دراختیار خریداران و متقاضیان قرار خواهد داد. تخم مرغ های شترمرغ نیز با ترکیب تخم مرغ های سالم و شکسته در طرح های متفاوت افقی و عمودی به صورت منظم و نامنظم در کنار یکدیگر جای گرفته اند.





 

designer.Ali

عضو جدید
پوسته های سوپر کریان اماندا لـِـوِت؛ مرفینگ خودانگیخته متفکر

پوسته های سوپر کریان اماندا لـِـوِت؛ مرفینگ خودانگیخته متفکر

پوسته های سوپر کریان اماندا لـِـوِت؛ مرفینگ خودانگیخته متفکر

مـنـــــــبـع : http://www.worldbuildingsdirectory.com/project.cfm?id=1447


اِماندا لِویت، طراح لندنی، این نمایشگاه را در میلانو-ایتالیا- با هدف به اثبات رساندنِ چند منظوره بودن مواد و یک فضای قابل استفاده برای بافت های چندگانه، طراحی کرده. کُریَنcorian ،یک ماده با سطح جامد با عملکردی عالی در دراز مدت است ، که هم در خانه و هم در بسیاری از محیط های مختلف تجاری قابل استفاده می باشد. موارد کاربرد و شکل گیری متنوع این ماده، منجر به استفاده های خیالی، طرح های ابتکاری و برنامه های کاربردیِ پایدار شده. ایدۀ کار : یک قطره آب، مجموعه ای از ریزموج ها را به وجود می آورد که استعاره ای برای تبدیل فضا ازطریق جنبش و حرکت است و باعثِ موج دار شدن الگوهای پیچیده از طریق پیچیدگی بصری و ایجاد اثرات جنبشی پویا می شود. پروژه مظهر تضادهاست : ساده ولی پیچیده ، جامد ولی در ظاهر پویا ، تندیس گون اما نه یکپارچه. حفره ها در بین سطوح به اندازۀ خود ساختار مهم و ضروری هستند. آشکار شدن حضور فیزیکی حفره ، حداکثر ورودی بصری با حداقل معنی را ایجاد می کند. فن آوری های پیشرفته دیجیتال به عنوان بخشی از فرایند تولید طراحی و همچنین برای نصب در این ساختار مورد استفاده گرفته.

Perspective overview

Entry perspective

Interior perspective

Feature wall and integrated seating

Feature wall and Integrated Seating

Feature wall and flooring detail

Kitchen display area

Shelving display
 

ox_man_2007

عضو جدید
نصب كپسول‌های موج‌دار در طراحی داخلی ساختمان بوتیک Ahava

نصب كپسول‌های موج‌دار در طراحی داخلی ساختمان بوتیک Ahava

بخش مجزایی از این ساختمان كپسول‌های موج‌دار به صورت پلكانی در اندازه‌های مختلف در خود جای داده است و در نهایت به اتصال آن‌ها در داخل یكدیگر پرداخته است.
گروه معماری Minusplus مجارستان در فضای داخلی ساختمان بوتیك Ahava به مساحت 39 متر مربع یكی از جذاب‌ترین دكوراسیون و طراحی‌های داخلی با انواع كپسول‌های موج‌دار را به نمایش درآورده كه هر یك از این كپسول‌های استوانه‌ای با طرح‌های تركیبی به صورت فشرده در كنار یكدیگر قرار گرفته‌اند.

ساختمان بوتیك Ahava بدنه و اسكلت داخلی خود را كاملاً با پنل‌های مدور و چرخشی پوشانده، به طوری كه تعدادی از این پنل‌ها با آینه‌های براق و مات و تعدادی دیگر با بدنه كامپوزیت فولاد و آلومینیوم فشرده سبك ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بخش مجزایی از این ساختمان كپسول‌های موج‌دار به صورت پلكانی در اندازه‌های مختلف در خود جای داده است و در نهایت به اتصال آن‌ها در داخل یكدیگر پرداخته است.



تعدادی دیگر از پنل‌های شیب‌دار و قوس‌دار تركیبی با بدنه چوبی ساخته شده‌اند كه الگوی جذابی از انعكاس طرح، رنگ و نور در دیواره‌های داخلی این بوتیك را به نمایش گذاشته‌اند.
این در حالی است كه هر یك از پنل‌های دایره‌ای و چرخشی چوبی و بتنی داخل بوتیك Ahava با ایجاد تراش‌های مختلف برجسته ساخته و به‌كار گرفته شده‌اند.


















منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نمایشگاه آکیو با 4000 کلاه معلق

نمایشگاه آکیو با 4000 کلاه معلق

طراحان ژاپنیِ نمایشگاه و فروشگاه کلاه آکیو، ابتکار جالبی را انام داده اند. در این فروشگاه، تعداد زیادی کلاه که اغلب آن ها به رنگسفید می باشد، از سقف فروشگاه آویزان شده است و فضای دلنشینی را پدید آورده است. تعداد زیادِ این کلاه ها باعث ایجاد یک سطح شناور در فاصله ی مابین سقف و کف فروشگاه شده است.

در این فروشگاه در مجموع، 4000 کلاه به سقف آویزان شده است.












منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
نمایش نمادهای ترکیبی در طراحی داخی ساختمان‌های تجاری

نمایش نمادهای ترکیبی در طراحی داخی ساختمان‌های تجاری

این ساختمان دارای فضایی معادل یک هزار متر مربع است که پیش‌زمینه‌هایی نظیر آب، زیست‌محیطی، امواج دریا، اضلاع هندسی و شبکه‌های یارانه‌ای را با توجه به نوع بخش موردنظر و فعالیت صورت گرفته در آن بخش به خود اختصاص داده است.
ساختمان‌های تجاری و اداری از بخش‌های مختلف همچون اتاق نشیمن، کنفرانس، غذاخوری، استراحت و اتاق‌های اداری کارمندان برخوردارند که هر یک از این قسمت‌ها با نوع طراحی و دکوراسیون داخلی خود حس اطمینان و آرامش را به مخاطبان انتقال می دهند.

گروه حرفه‌ای معماری Tws & Partners اندونزی با ارایه پروژه طراحی داخلی یکی از ساختمان‌های تجاری- اداری منطقه جاکارتا موفق شدند، این حس را به خوبی به کارمندان و تجار آن ساختمان انتقال داده و بستر امنی را برای حضور سایر مشتریان و متقاضیان فراهم آورند.



این ساختمان دارای فضایی معادل یک هزار متر مربع است که پیش‌زمینه‌هایی نظیر آب، زیست‌محیطی، امواج دریا، اضلاع هندسی و شبکه‌های یارانه‌ای را با توجه به نوع بخش موردنظر و فعالیت صورت گرفته در آن بخش به خود اختصاص داده است.



بخشی از اتاق کنفرانس دو نفره این ساختمان با استفاده از یک طراحی کلاسیک و میز و روشنایی شیشه‌نما طراحی شده است که حس اطمینان دو جانبه را به حضار انتقال می‌دهد. ترکیب رنگ‌های سایه روشن نیز در هر یک از قسمت‌های داخلی ساختمان از دیگر مزیت‌های دکوراسیون داخلی آن محسوب می‌شود.









منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
سقف شیشه‌ای موج‌دار، نماد معماری داخلی فروشگاه مسکو

سقف شیشه‌ای موج‌دار، نماد معماری داخلی فروشگاه مسکو

این سقف شیشه‌ای از کامپوزیت پلاستیک و شیشه نشکن صنعتی تشکیل شده که مواد پلاستیک بازیافتی آن در قالب‌های موج‌دار درآمده و نمای خارجی این سقف‌ها را نمایان ساخته است.
گروه معماری Sandilands روسیه موفق به طراحی دکوراسیون داخلی یکی از بزرگترین فروشگاه‌های مواد غذایی مسکو شدند که سقف‌های شیشه‌ای موج‌دار نماد اصلی این معماری داخلی محسوب می‌شوند. این پروژه در فضایی به مساحت 50 هزار فوت مربع اجرا شده است که در بخش‌های داخلی خود رستوران، کافه و سایر موارد مشابه را نیز جای داده است.

این سقف شیشه‌ای از کامپوزیت پلاستیک و شیشه نشکن صنعتی تشکیل شده که مواد پلاستیک بازیافتی آن در قالب‌های موج‌دار درآمده و نمای خارجی این سقف‌ها را نمایان ساخته است.

همچنین این پنل‌ها به صورت زاویه‌دار و شیب‌دار طراحی شده‌اند که در هر مکانی از فضای داخلی ساختمان جای گیرند، به طوری که در امتداد سقف‌های شیشه‌ای موج‌دار تا دیواره‌های مجاور فروشگاه نیز پیش رفته‌اند.



طراحی موج‌دار این سقف سبب شده تا انعکاس و رقص نور و روشنایی در فضای داخلی فروشگاه به خوبی به نمایش درآید و در طول شبانه‌روز هر یک از بخش‌ها با رنگین‌کمانی از رنگ‌ها خدمات لازم را در اختیار خریداران و متقاضیان قرار دهند. این امواج با رنگ‌های موزون خود لرزه‌ای را بر ستون‌های ساختمان وارد می‌کند که همانند پخش موسیقی به مخاطبان عرضه شوند.









منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
تطابق رنگ و برند در دکوراسیون داخلی فروشگاه Hi-Lo

تطابق رنگ و برند در دکوراسیون داخلی فروشگاه Hi-Lo

اتاقک‌های داخلی تعویض لباس نیز متناسب با هر یک از برندهای موجود طراحی شده‌اند و علاوه بر برخورداری از یک طرح کلاسیک، دارای قالب‌های رنگی مختص به آن بخش نیز هستند.
طراحی داخلی فروشگاه لباس منطقه MG برزیل از فرمول Hi و Low مختص صنعت معماری داخلی این کشور تبعیت می‌کند که در عین سادگی، کاملاً علمی و کلاسیک طراحی شده است. همچنین هر یک از بخش‌های داخلی این فروشگاه که برترین برندهای جهانی لباس را در خود جای داده، از رنگ‌های تیره و روشن اختصاصی برخوردار است.

این رنگ‌های جذاب به نوعی نمادی از هر یک از لباس‌ها به شمار می‌روند که می‌توانند معرف بسیار خوبی نیز برای برندهای لباس موجود در فروشگاه مذکور نیز باشند.

اتاقک‌های داخلی تعویض لباس نیز متناسب با هر یک از برندهای موجود طراحی شده‌اند و علاوه بر برخورداری از یک طرح کلاسیک، دارای قالب‌های رنگی مختص به آن بخش نیز هستند.



پرده‌های به کار رفته در این فروشگاه بزرگ، از پنل‌های موج‌دار و طرح‌دار تشکیل شده‌اند که از قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالایی نیز برخوردارند.

این پنل‌ها هنگام باز شدن همچون یک دیوار پیش‌ساخته متحرک به نمایش درمی‌آیند و می‌توانند تناسب لازم را با دکوراسیون داخلی فروشگاه برقرار کنند.










منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه بهار توکیو با قالب گیاهان معلق

طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه بهار توکیو با قالب گیاهان معلق

هر یک از این گیاهان طبیعی با استفاده از پنل‌های فلزی و جعبه‌های استیل معلق نمایان شده‌اند که به راحتی مورد بازدید مشتریان و متقاضیان قرار خواهند گرفت.
یکی از طراحان برجسته و متخصص معماری و دکوراسیون داخلی ژاپن که با نام Matsuyama به جهانیان معرفی شده، مجموعه‌ای از جدیدترین گیاهان سبز طبیعی را در فروشگاه بهار توکیو به نمایش گذاشته است.

هر یک از این گیاهان طبیعی با استفاده از پنل‌های فلزی و جعبه‌های استیل معلق نمایان شده‌اند که به راحتی مورد بازدید مشتریان و متقاضیان قرار خواهند گرفت.
تعدادی از ورقه‌های کامپوزیت پلاستیک و الوار چوب بازیافتی در شکل‌های مکعب مستطیلی طراحی شده و هر یک از آن‌ها با استفاده از طناب‌های سفیدرنگ از سقف فروشگاه آویزان شده‌اند.



این ورقه‌های کامپوزیتی معلق، تعدادی از برترین گیاهان سبز را بر روی خود جای داده‌اند که در رشد و جذب انرژی آن‌ها نقش موثری را ایفا خواهند کرد.
جذب انرژی ورقه‌های کامپوزیت به تهویه هوای داخلی فروشگاه کمک خواهد کرد و در نتیجه هوای پاک بدون آلاینده‌های اضافی را می‌توان در فضا استشمام کرد.
همچنین قالب‌های استیل گیاهان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچ‌گونه مواد سمی و زائد را در خود راه نخواهند داد و در نهایت به تازگی و طراوت گیاهان می‌افزایند.











منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

white.swan

عضو جدید
تصاویری بسیار زیبا از معماری داخلی یک بوتیک

تصاویری بسیار زیبا از معماری داخلی یک بوتیک

One of the newest additions to the ever-changing Abbot Kinney Blvd in Venice, CA, is A. Kinney Court, “a concept fashion boutique gallery” opened by Garrett Leight, a native of Venice, and the son of the Oliver Peoples eyewear founder Larry Leight. When in Venice you cannot help but be inspired by the surf, sand, and skate culture. Ilan Dei Studio, located just blocks from the shop, no doubt tapped into these sources of inspiration for this project as well as taking inspiration from the Eames bent plywood processes and skateboard construction. Ilan Dei Studio not only designed, but fabricated and constructed this energetic interior.

Their intention was to dynamically display the range of products, and provide an intriguing attraction for the passersby. Trust me, A. Kinney Court will be sure to catch your eye as you walk or drive by and once inside you will love the vibe.

The display walls remind me of the view down into the deep bowls of the new Venice Skate Park. These walls were created after a desire to build a double-bent plywood surface. In the areas where the material wouldn’t support the most extreme combination of bends, holes were cut out and utilized as the product display shelves. The wooden structure was created using parametric modeling techniques and the entire installation was digitally fabricated using only 3/4” and 3/8” plywood as finished surface and structure. Other elements of the store include vacuum-formed polycarbonate panels for the cash wrap, and re-used Redwood stumps for tables and chairs, both accented by smoky black mirrors for work surfaces. [Source: Mot Juste]

Not only does A. Kinney Court house a great collection of shoes, apparel, music, and eyewear, they are also a museum showcasing a revolving selection of other rare Oliver Peoples spectacles rediscovered by Larry and Garrett after carefully sifting through boxes of vintage in multiple storage units.


The red orange rails contrast just perfectly with the raw plywood forms and minimal materials as the products gracefully glide along them.

Check out the before picture:
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
فروشگاه چوبی

فروشگاه چوبی

گروه معماری "RDAI" در شهر پاریس فروشگاه لباس بسیار زیبایی را طراحی کرده است.



2427_634288066278091250_l.jpg


گروه معماری "RDAI" در شهر پاریسفروشگاه لباس بسیار زیبایی را طراحی کرده است.

اساس طراحی در این فروشگاه بر پایه استفاده از چوب است. در این فروشگاه، پاویون های چوبی زیادی تعبیه شده است که به شکل حصیری است.

در داخل این پاویون ها، انواع پوشاک در طبقه بندی های چوبی قرار گرفته است.

نکته بسیار جالب در طراحی این فروشگاه، قرارگیری مبلمان های راحتی متعدد در تمام نقاط فروشگاه است.

استفاده از چوب فقط به پاویون ها و قفسه بندی ها ختم نشده و درطرفین راه پله ها نیز از نوارهای چوبی متعدد و متناسب با بافت پاویون ها استفاده شده است.

Capture.JPG

ff.JPG
fff.JPG

ffff.JPG
fffff.JPG

ffffff.JPG
fffffff.JPG

fffffffff.JPG
ffffffff.JPG

g.JPG
gg.JPG

ggg.JPG
gggg.JPG

ggggg.JPG
h.JPG

hh.JPG
hhh.JPG

hhhh.JPG
hhhhh.JPG
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ox_man_2007

عضو جدید
طراحی باغ عمودی در بوتیک بارسلونا

طراحی باغ عمودی در بوتیک بارسلونا

معماران ایتالیایی استودیوی 10، با همکاری گروهی از معماران منظر، یک باغ عمودی را در فضای داخلی بوتیک بارسلونا طراحی و اجرا کردند.
معماران ایتالیایی استودیوی 10، با همکاری گروهی از معماران منظر، یک باغ عمودی را در فضای داخلی بوتیک بارسلونا طراحی و اجرا کردند.

این طرح با هدف بازسازی فضای قدیمی بوتیک و ایجاد محیطی متفاوت، صورت گرفته است. از گیاهانی که معمولا در کنار آبشارها رشد می کنند، برای پوشش دیوارهای بوتیک استفاده شده است.

مانکن های لباس و عنکبوت های غول پیکر نیز در کنار این دیوار سبز جانمایی شده اند. در حال حاضر، این فروشگاه لباس میزبان یک باغ عمودی فرح بخش در یک فضای 100 مترمربعی می باشد، فضای داخلی با گیاهان مختلف، آبشار، مجسمه و مواد متضاد طراحی شده است.



نکته جالب توجه اینجاست که در حال حاضر، این بوتیک به عنوان یک مکان مناسب جهت مطالعه باغ های عمودی در شهر بارسلونا شناخته می شود و گیاهان مختلف با الگوهای گوناگون رشد در داخل این فضا موجود می باشد.

سرخس، گل شیپورچی آمریکایی، گیاهان مدیترانه ای مانند اسطوخودوس و بسیاری از گونه های مختلف گیاهی در این مکان موجود می باشد. این تفاوت در طراحی فضای داخلی، علاوه بر دل انگیز کردن محیط، باعث شهرت این بوتیک و استقبال گسترده شهروندان بارسلونایی از این مکان شده است.















منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

?!؟

عضو جدید
67 کیلومتر بند کفش، در فروشگاه مونیخ

67 کیلومتر بند کفش، در فروشگاه مونیخ

فروشگاه کفش مونیخ یک فروشگاه زنجیره ای است که شعبه اصلی آن در کشور ایرلند واقع شده است.





گروه معماری Dear پروژه فروشگاه کفش مونیخ را در شهر بارسلونای اسپانیا طراحی و اجرا کرده اند. فروشگاه کفش مونیخ یک فروشگاه زنجیره ای است که شعبه اصلی آن در کشور ایرلند واقع شده است.

مدیران گروه تولیدی مونیخ، یکی از نکات قوت خود را طراحی فروشگاه های منحصر به فرد و متفاوت در نقاط مختلف دنیا دانسته اند. به همین منظور در اولین گام به سراغ کشور اسپانیا رفتند. مردم اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، روزانه وقت بیشتری را صرف انجام ورزش می کنند.


براساس گزارشی که به تازگی از سوی دولت اسپانیا منتشر شده است، مردم این کشور جنوب غربی اروپا، به طور میانگین هر روز 45 دقیقه از وقت آزاد خود را به انجام ورزش اختصاص می دهند. این ها بخشی از دلایلی بود که موجب انتخاب این کشور برای شعبه دوم فروشگاه شد.


اما در طرح فروشگاه مونیخ به نکات زیادی توجه شد. عمده ترین نکات، جامعه شناسی مردم اسپانیا و شهر بارسلونا بوده است. مردم این شهر به دو رنگ قرمز و سبز بسیار علاقه مند هستند، بنابراین در طراحی رنگ سقف، دیوار و مبلمان فروشگاه از این دو رنگ استفاده شد. نکته دیگر که کمی عجیب نیز می باشد، این است که از 67 کیلومتر بند کفش قرمز رنگ برای طراحی سقف و دیوار استفاده شده است.


برای تکمیل این طرح از مبلمان سبزرنگ با الگوبرداری از تپه های سبز منطقه استفاده شده است. سیستم روشنایی فروشگاه با استفاده از لامپ های LED صورت گرفته است. تمامی متریال به کار رفته در فروشگاه، دوستدار محیط زیست بوده و از روکش های ضد آتش برای ایمنی بیشتر استفاده شده است.




 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی باغ عمودی در یک فروشگاه پوشاک

طراحی باغ عمودی در یک فروشگاه پوشاک

معماران ایتالیایی استودیوی 10، با همکاری گروهی از معماران منظر، یک باغ عمودی را در فضای داخلی بوتیک بارسلونا طراحی و اجرا کردند.

این طرح با هدف بازسازی فضای قدیمی بوتیک و ایجاد محیطی متفاوت، صورت گرفته است. از گیاهانی که معمولا در کنار آبشارها رشد می کنند، برای پوشش دیوارهای بوتیک استفاده شده است.

مانکن های لباس و عنکبوت های غول پیکر نیز در کنار این دیوار سبز جانمایی شده اند. در حال حاضر، این فروشگاه لباس میزبان یک باغ عمودی فرح بخش در یک فضای 100 مترمربعی می باشد، فضای داخلی با گیاهان مختلف، آبشار، مجسمه و مواد متضاد طراحی شده است.



نکته جالب توجه اینجاست که در حال حاضر، این بوتیک به عنوان یک مکان مناسب جهت مطالعه باغ های عمودی در شهر بارسلونا شناخته می شود و گیاهان مختلف با الگوهای گوناگون رشد در داخل این فضا موجود می باشد.

سرخس، گل شیپورچی آمریکایی، گیاهان مدیترانه ای مانند اسطوخودوس و بسیاری از گونه های مختلف گیاهی در این مکان موجود می باشد. این تفاوت در طراحی فضای داخلی، علاوه بر دل انگیز کردن محیط، باعث شهرت این بوتیک و استقبال گسترده شهروندان بارسلونایی از این مکان شده است.












منبع : سایت معماری نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

liya.s

عضو جدید
نمایش نمادهای ترکیبی در طراحی داخی ساختمان‌های تجار

نمایش نمادهای ترکیبی در طراحی داخی ساختمان‌های تجار

این ساختمان دارای فضایی معادل یک هزار متر مربع است که پیش‌زمینه‌هایی نظیر آب، زیست‌محیطی، امواج دریا، اضلاع هندسی و شبکه‌های یارانه‌ای را با توجه به نوع بخش موردنظر و فعالیت صورت گرفته در آن بخش به خود اختصاص داده است.

ساختمان‌های تجاری و اداری از بخش‌های مختلف همچون اتاق نشیمن، کنفرانس، غذاخوری، استراحت و اتاق‌های اداری کارمندان برخوردارند که هر یک از این قسمت‌ها با نوع طراحی و دکوراسیون داخلی خود حس اطمینان و آرامش را به مخاطبان انتقال می دهند.

گروه حرفه‌ای معماری Tws & Partners اندونزی با ارایه پروژه طراحی داخلی یکی از ساختمان‌های تجاری- اداری منطقه جاکارتا موفق شدند، این حس را به خوبی به کارمندان و تجار آن ساختمان انتقال داده و بستر امنی را برای حضور سایر مشتریان و متقاضیان فراهم آورند.



این ساختمان دارای فضایی معادل یک هزار متر مربع است که پیش‌زمینه‌هایی نظیر آب، زیست‌محیطی، امواج دریا، اضلاع هندسی و شبکه‌های یارانه‌ای را با توجه به نوع بخش موردنظر و فعالیت صورت گرفته در آن بخش به خود اختصاص داده است.



بخشی از اتاق کنفرانس دو نفره این ساختمان با استفاده از یک طراحی کلاسیک و میز و روشنایی شیشه‌نما طراحی شده است که حس اطمینان دو جانبه را به حضار انتقال می‌دهد. ترکیب رنگ‌های سایه روشن نیز در هر یک از قسمت‌های داخلی ساختمان از دیگر مزیت‌های دکوراسیون داخلی آن محسوب می‌شود.















 

liya.s

عضو جدید
سوپرمارکت آوریل
استفاده از گیاهان سبز در معماری داخلی، تاثیر به سزایی در شادابی محیط و استفاده کنندگان از محیط دارد.

استفاده از گیاهان سبز در معماری داخلی، تاثیر به سزایی در شادابی محیط و استفاده کنندگان از محیط دارد.

این سوپر مارکت منحصر بفرد مواد غذایی ، لوازم آرایشی ، قهوه و اطلاعات تخصصی بیولوژیکی را در مونترال کانادا عرضه می نماید .

بازگشت به طبیعت ، منحنی ها ، رنگ ها و انتخاب متریال ، فضا و انتخاب نورپردازی ، همه و همه برای افزایش احساس آرامش مشتریان و افزایش میل آن ها به انتخاب محصولات بیولوژیکی است .

سوپرمارکت تن درستی در سال ۱۹۹۵ توسط Sylvie Senay و Rolland Tanguay در Granby بنیانگذاری شد ، زنجیره سوپر مارکت های آپریل با ابتکار نزدیک شدن به صنایع مرتبط با سلامتی به شهرت رسیدند.



 

liya.s

عضو جدید
گروه معماری "RDAI" در شهر پاریسفروشگاه لباس بسیار زیبایی را طراحی کرده است.

اساس طراحی در این فروشگاه بر پایه استفاده از چوب است. در این فروشگاه، پاویون های چوبی زیادی تعبیه شده است که به شکل حصیری است.

در داخل این پاویون ها، انواع پوشاک در طبقه بندی های چوبی قرار گرفته است.

نکته بسیار جالب در طراحی این فروشگاه، قرارگیری مبلمان های راحتی متعدد در تمام نقاط فروشگاه است.

استفاده از چوب فقط به پاویون ها و قفسه بندی ها ختم نشده و درطرفین راه پله ها نیز از نوارهای چوبی متعدد و متناسب با بافت پاویون ها استفاده شده است.



















 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه کفشStuart Weitzman در رم

فروشگاه کفشStuart Weitzman در رم

پروژه : طراحی داخلی بوتیک کفش زنانه Stuart Weitzman
مکان : ایتالیا - رم
طراح : Fabio Novembre





"




معمار ایتالیایی فابیو نوامبر با استفاده از متریال Solid surface با برند تجاری Corian , نوارهای مواجی را روی

دیوارها و سقف بوجود آورده که از آن برای فرم دادن به قفسه بندی و خلق چهارچوب معماری فروشگاه کفش زنانه

Stuart Weitzman استفاده نموده است . این کانسپت معماری هم اکنون در حال گسترش به سایر فروشگاه های این برند

آمریکایی می باشد

به عقیده طراح , این کانسپت طراحی ایده نوینی است که می تواند در صدها فروشگاه در سراسر جهان مورد استفاده

قرار گیرد .
Dezeen.com



 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه کوچکولوی من

فروشگاه کوچکولوی من

پروژه : طراحی داخلی فروشگاه کوچولوی من
مکان : آندورا -
Engordany
طراح :
Miquel Merce + MSB
فروشگاهی بیشتر از یک فروشگاه
یک فروشگاه تک , نه تنها به این دلیل که نخستین فروشگاه آندورا با فضای پایدار برای وسایل کودکان است , بلکه به دلیل معماری معنی دار و صمیمی آن .
در این فروشگاه اسباب بازی ها بین قفسه های باله ای شکل از جنس استیل به نمایش گذاشته می شوند .













Deezen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
دکوراسیون فروشگاه جدید Timberland در لندن منعکس کننده ارزش های زیست محیطی نام تجاری

دکوراسیون فروشگاه جدید Timberland در لندن منعکس کننده ارزش های زیست محیطی نام تجاری

منبع:ariaclick.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا