
«سپاه رستگاری» (salvation army) سازمانی خیریه مسیحی است و فعالیت نیکوکارانه خود را در زمینههای متفاوت و به صورت بینالمللی در سراسر جهان پی میگیرد. اینبار اما شعبه آفریقای جنوبی این سازمان با ابتکاری چشمگیر توجه بسیاری را به موضوع داغ هفته گذشته اینترنت، «لباس»، جلب کرد اما موضوع همان موضوع تکراری رنگ لباس نیست. این سازمان روز گذشته با توییت کردن عکس زیر، زنی را در لباسی سفید و طلایی، به شکل لباس جنجالبرانگیزی که چند روز پیش فضای شبکههای اجتماعی را به خود اختصاص داده بود نشان داده و پرسیده «چرا دیدن رنگ آبی و سیاه اینقدر سخت است؟"

لباس جنجالبرانگیز در تصویری که از آن منتشر شده به رنگهای مختلفی از جمله «سیاه و آبی» و «سفید و طلایی» دیده میشود و برای مدتی اعجاب و بحث کاربران شبکههای اجتماعی را برانگیخته بود. اما سپاه رستگاری با این تبلیغ معنای رنگ آبی و سیاه لباس را عوض کرد و توجه را به سمت کبودیهای بدن زن داخل عکس جلب کرد. در زیر سوال عکس نوشته شده: «از بین هر شش زن یک نفر مورد خشونت خانگی قرار میگیرد»

این تبلیغ با استقبال گسترده کاربران شبکههای اجتماعی مواجه شده و اکنون که درآستانه ۸ مارس، «روز جهانی زن»، هستیم باید به پیام این تبلیغ توجه بیشتری کرد. شاید دیدن رنگ آبی و سیاه لباس برای برخی ممکن نباشد و همین ماجرای لباس را جذاب کرده باشد، ولی ندیدن کبودیهای آبی و سیاه روی بدن زن، هیچ توجیه و جذابیتی ندارد.

پیوست ها
آخرین ویرایش: