سئوالات و مشکلات برنامه نویسی به زبان C و ++C

taranombaran

عضو جدید
من کدو چون اجرا نگرفته بودم متوجه خطایی که توو مدل case نوشتن داشتی نشدم:surprised:.. case با شرط بینشون فاصله باید باشه. case1 معنی نداره.
کد:
void date::out3(int day, int month, int year)
{
    cout << "in third kind:";
    switch (month)
    {
        case 1:
            cout << "farvardin";
            break;
        case 2:
            cout << "ordibehesht";
            break;
        case 3:
            cout << "khordad";
            break;
        case 4:
            cout << "tir";
            break;
        case 5:
            cout << "mordad";
            break;
        case 6:
            cout << "shahrivar";
            break;
        case 7:
            cout << "mehr";
            break;
        case 8:
            cout << "aban";
            break;
        case 9:
            cout << "azar";
            break;
        case 10:
            cout << "dey";
            break;
        case 11:
            cout << "bahman";
            break;
        case 12:
            cout << "esfand";
            break;
    }
    cout << "   " << day << "   " << year << endl;
}

ممنون که وقت گذاشتین و مشکالمو حل کردین:smile:
 

taranombaran

عضو جدید
سلام .کسی میتونه کمکم کنه که من این تمرینو چه جوری باید بنویسم؟؟؟یا کسی هست که با پرداخت هزینهاینو واسم بنویسه؟؟
کلاسی به نام triangle ایجاد کنید که با آن بتوانید دو بازی انجام دهید این کلاس حاوی یک آرایه دو بعدی 3*3 و از نوع صحیح است.سازنده ی کلاس باید عناصر آرایه را برابر صفر قرار دهد دو بازیکن بازی میکنند.بازیکن اول عدد 1 را در مربعی قرار می دهد حرکتها باید در خانههای خالی انجام شوند پس از هر حرکت کنترل میکنید که آیا کسی برنده شده است یا خیر.برنامه باید بتواند نوبت را رعایت کند و مشخص کند که کدام بازیکن باید اول شروع کند
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام .کسی میتونه کمکم کنه که من این تمرینو چه جوری باید بنویسم؟؟؟یا کسی هست که با پرداخت هزینهاینو واسم بنویسه؟؟
کلاسی به نام triangle ایجاد کنید که با آن بتوانید دو بازی انجام دهید این کلاس حاوی یک آرایه دو بعدی 3*3 و از نوع صحیح است.سازنده ی کلاس باید عناصر آرایه را برابر صفر قرار دهد دو بازیکن بازی میکنند.بازیکن اول عدد 1 را در مربعی قرار می دهد حرکتها باید در خانههای خالی انجام شوند پس از هر حرکت کنترل میکنید که آیا کسی برنده شده است یا خیر.برنامه باید بتواند نوبت را رعایت کند و مشخص کند که کدام بازیکن باید اول شروع کند
توو محیط console ؟
بیشتر توضیح بده در مورد برنامه.
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه یه کلاس معمولی باشه با توابع عضو و عملگرها سازنده ها مخرب ها اوپراتورها تو محیط برلند
منظورم از سوال اول: برنامه گرافیکی که نیست؟
سوال دومم : منظورم در مورد خود بازی بود.بازی رو توضیح بده!
نیاز به مخرب نداره.برنامه که اجراش به پایان برسه , اشیا از بین میرن , نکته ی دیگه این برنامه انقد بزرگ نیست که نیاز باشه حافظه ای آزاد بشه.
 

taranombaran

عضو جدید
منظورم از سوال اول: برنامه گرافیکی که نیست؟
سوال دومم : منظورم در مورد خود بازی بود.بازی رو توضیح بده!
نیاز به مخرب نداره.برنامه که اجراش به پایان برسه , اشیا از بین میرن , نکته ی دیگه این برنامه انقد بزرگ نیست که نیاز باشه حافظه ای آزاد بشه.

من ب طور کلی جواب دادم.خودم نمیدونم چی لازم داره چی نداره که.....
نه گرافیکی نیست
خود بازیو نمیدونم چیه.همین سوالو به ما دادن گفتن بیارید
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
من ب طور کلی جواب دادم.خودم نمیدونم چی لازم داره چی نداره که.....
نه گرافیکی نیست
خود بازیو نمیدونم چیه.همین سوالو به ما دادن گفتن بیارید
الان وقتی خودت هم نمیدونی بازی به چه شکله , چطوری میتونی پیادش کنی؟؟
مثلا عدد ها 1 تا 9.
چه فرقی دارن کدوم انتخاب بشن؟ بازی چجوری برندرو مشخص میکنه؟؟ و...
 

taranombaran

عضو جدید
الان وقتی خودت هم نمیدونی بازی به چه شکله , چطوری میتونی پیادش کنی؟؟
مثلا عدد ها 1 تا 9.
چه فرقی دارن کدوم انتخاب بشن؟ بازی چجوری برندرو مشخص میکنه؟؟ و...

من اگ میتونستم پیادش کنم که از شما کمک نمیگرفتم
خب چرا میزنی؟؟!!!!!
منم مثل شما
این سوالو نشونم دادن گفتن بنویس هیچ توضیحی هم نداشته
 
آخرین ویرایش:

taranombaran

عضو جدید
کلاسی به نام triangle ایجاد کنید که با آن بتوانید دو بازی انجام دهید این کلاس حاوی یک آرایه دو بعدی 3*3 و از نوع صحیح است.سازنده ی کلاس باید عناصر آرایه را برابر صفر قرار دهد.دو بازیکن بازی میکنند.بازیکن اول عدد 1 را در مربعی قرار می دهد و بازیکن دوم عدد 2 را در مربعی قرار می دهد.حرکتها باید در خانههای خالی انجام شوند پس از هر حرکت کنترل میکنید که آیا کسی برنده شده است یا خیر.برنامه باید بتواند نوبت را رعایت کند و مشخص کند که کدام بازیکن باید اول شروع کند
 

taranombaran

عضو جدید
من پرسیدم میگن بازیش دوزه یعنی اگه ی بازیکن سه تا مهره ی خودشو تونست کنار هم قرار بده برندست
 
آخرین ویرایش:

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
من اگ میتونستم پیادش کنم که از شما کمک نمیگرفتم
خب چرا میزنی؟؟!!!!!
منم مثل شما
این سوالو نشونم دادن گفتن بنویس هیچ توضیحی هم نداشته
بحث پیاده سازی نیسکه.سوال منو متجه نشدی.پرسیدم چیو باید پیاده سازی کنی...وقتی سناریوی بازی معلوم نباشه موضوع آزاد که نمیشه باهاش یه کلاس درست کرد.
من پرسیدم میگن بازیش دوزه یعنی اگه ی بازیکن سه تا مهره ی خودشو تونست کنار هم قرار بده برندست
آهان حالا شد.
تا هر جاییی که به فکرت میرسه بنویس تا کمکت کنم.حتی شده ساخت یک آرایه ی 3*3 و دادن مقادیر 1 تا 9.
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما کسیو سراغ ندارید که با قیمت مناسب بتونه واسم بنویسه؟؟
اصن نوشتن برنامش سخته؟!!!
برنامشو میتونی خودتم بنویسی.(آسونه)
اگرم خواستی کسی واست بنویسه از سایتهای freelance مثل punisha.ir یا owork.ir و ... میتونی استفاده کنی.
 

zahramomeni

عضو جدید
سلام ببخشید
برنامه ای باید بنویسم که یه عدد را گرفته و بگوید در کدام مبناست؟
میتونم عددو بگیرم و بعد از طریق پیدا کردن ماکزیمم رقم اون عددتشخیص بدم توچه مبناییه؟ماکزیمم رقمو پیدا کنم و یه رقم بهش اضافه کنم بعد به مبناش برسم!
میشه کمک کنید؟
 

zahramomeni

عضو جدید
ممنون از پاسخگوییتون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ممنون از پاسخگوییتون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام ببخشید
برنامه ای باید بنویسم که یه عدد را گرفته و بگوید در کدام مبناست؟
میتونم عددو بگیرم و بعد از طریق پیدا کردن ماکزیمم رقم اون عددتشخیص بدم توچه مبناییه؟ماکزیمم رقمو پیدا کنم و یه رقم بهش اضافه کنم بعد به مبناش برسم!
میشه کمک کنید؟

ممنون از پاسخگوییتون
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:confused::confused:
 

taranombaran95

عضو جدید
سلام کسی میدونه این برنامه چرا وقتی جواب درست میده بسته میشه؟!!!
#include <iostream>
#include <iomanip>


class doz {
private:
enum Status { WIN, DRAW, CONTINUE };
int board[ 3 ][ 3 ];
public:
doz();
void makeMove( void );
void printBoard( void );
bool validMove( int, int );
bool xoMove( int );
Status gameStatus( void );
};

------------------------------------------------

doz::doz()
{
for ( int j = 0; j < 3; ++j )
for ( int k = 0; k < 3; ++k )
board[ j ][ k ] = ' ';
}

--------------------------------------------------
bool doz::validMove( int r, int c )
{
return r >= 0 && r < 3 && c >= 0 && c < 3 && board[ r ][ c ] == ' ';
}
-------------------------------------------------
doz::Status doz::gameStatus( void )
{
int a;
// check for a win
if ( board[ 0 ][ 0 ] != ' ' && board[ 0 ][ 0 ] == board[ 1 ][ 1 ] &&
board[ 0 ][ 0 ] == board[ 2 ][ 2 ] )
return WIN;
else if ( board[ 2 ][ 0 ] != ' ' && board[ 2 ][ 0 ] ==
board[ 1 ][ 1 ] && board[ 2 ][ 0 ] == board[ 0 ][ 2 ] )
return WIN;

// check for win in rows
for ( a = 0; a < 3; ++a )
if ( board[ a ][ 0 ] != ' ' && board[ a ][ 0 ] ==
board[ a ][ 1 ] && board[ a ][ 0 ] == board[ a ][ 2 ] )
return WIN;
// check for win in columns
for ( a = 0; a < 3; ++a )
if ( board[ 0 ][ a ] != ' ' && board[ 0 ][ a ] ==
board[ 1 ][ a ] && board[ 0 ][ a ] == board[ 2 ][ a ] )
return WIN;
// check for a completed game
for ( int r = 0; r < 3; ++r )
for ( int c = 0; c < 3; ++c )
if ( board[ r ][ c ] == ' ' )
return CONTINUE; // game is not finished
return DRAW; // game is a draw
}
void doz::printBoard( void )
{
cout << " 0 1 2\n\n";
for ( int r = 0; r < 3; ++r ) {
cout << r;
for ( int c = 0; c < 3; ++c ) {
cout << setw( 3 ) << static_cast< char > ( board[ r ][ c ] );
if ( c != 2 )
cout << " |";
}
if ( r != 2 )
cout << "\n ____|____|____"
<< "\n | | \n";
}
cout << "\n\n";
}

void doz::makeMove( void )
{
printBoard();
while ( true ) {
if ( xoMove( 'X' ) )
break;
else if ( xoMove( 'O' ) )
break;
}
}
-------------------------------------------
bool doz::xoMove( int symbol )
{
int x, y;
do {
cout << "Player " << static_cast< char >( symbol )<< " enter move: ";
cin >> x >> y;
cout << '\n';
}
while ( !validMove( x, y ) );
board[ x ][ y ] = symbol;
printBoard();
Status xoStatus = gameStatus();
if ( xoStatus == WIN ) {
cout << "Player " << static_cast< char >( symbol ) << " wins!\n";
return true;
}
else if ( xoStatus == DRAW ) {
cout << "Game is a draw.\n";
return true;
}
else // CONTINUE
return false;
}
-------------------------------------
int main()
{
doz d;
d.makeMove();
return 0;
}
 

taranombaran95

عضو جدید
سلام کسی میتونه کمکم کنه بگه این برنامه تو برلند چرا string رو نمیخونه..... #include #include #include class tictactoe { private: enum Status { WIN, DRAW, CONTINUE }; int board[ 3 ][ 3 ]; public: tictactoe(); void makeMove( void ); void printBoard( void ); bool validMove( int, int ); bool xoMove( int ); Status gameStatus( void ); }; tictactoe::tictactoe() { for ( int j = 0; j < 3; ++j ) for ( int k = 0; k < 3; ++k ) board[ j ][ k ] = ' '; } bool tictactoe::validMove( int r, int c ) { return r >= 0 && r < 3 && c >= 0 && c < 3 && board[ r ][ c ] == ' '; } tictactoe::Status tictactoe::gameStatus( void ) { int a; // check for a win if ( board[ 0 ][ 0 ] != ' ' && board[ 0 ][ 0 ] == board[ 1 ][ 1 ] && board[ 0 ][ 0 ] == board[ 2 ][ 2 ] ) return WIN; else if ( board[ 2 ][ 0 ] != ' ' && board[ 2 ][ 0 ] == board[ 1 ][ 1 ] && board[ 2 ][ 0 ] == board[ 0 ][ 2 ] ) return WIN; // check for win in rows for ( a = 0; a < 3; ++a ) if ( board[ a ][ 0 ] != ' ' && board[ a ][ 0 ] == board[ a ][ 1 ] && board[ a ][ 0 ] == board[ a ][ 2 ] ) return WIN; // check for win in columns for ( a = 0; a < 3; ++a ) if ( board[ 0 ][ a ] != ' ' && board[ 0 ][ a ] == board[ 1 ][ a ] && board[ 0 ][ a ] == board[ 2 ][ a ] ) return WIN; // check for a completed game for ( int r = 0; r < 3; ++r ) for ( int c = 0; c < 3; ++c ) if ( board[ r ][ c ] == ' ' ) return CONTINUE; // game is not finished return DRAW; // game is a draw } void tictactoe::printBoard( void ) { cout
 

taranombaran95

عضو جدید
#include<iostream.h>
#include<string.h>
#include<conio.h>
#include<iomanip.h>



class tictactoe
{
private:
int Duz[3][3] ;
string player1 ;
string player2 ;
string nobat ;
public:
tictactoe(void);
~tictactoe(void);
void input();
void Move();
void showduz();
int Checkwinner(int,int);
bool CheckinDuz(int,int);
};

//=============================================================================





tictactoe::tictactoe(void)
{
for(int i=0;i<3;i++)
for(int j=0;j<3;j++)
Duz[j]=0;
nobat=player1;
}
//==================================
tictactoe::~tictactoe(void)
{
}
//==================================
void tictactoe::input()
{
cout<<"\nplz Enter name of player1:";
cin>>player1;
cout<<"\nplz Enter name of player2:";
cin>>player2;
nobat=player1;

}
//==================================
void tictactoe::Move()
{
int r,c;
do
{
cout<<endl<<nobat<<":\nPlz enter the row of your Move:";
cin>>r;
cout<<"\nPlz enter the column of your Move:";
cin>>c;
if(Duz[r][c]!=0 || r>=3 || r<0 || c>=3 || c<0)
{
cout<<"\nyour choice is wrong,Plzchosse another one:";
continue;
}
else
break;
}while(1);
if(nobat==player1)
{
Duz[r][c]=1;
nobat=player2;
}
else
{
Duz[r][c]=2;
nobat=player1;
}
if (Checkwinner(r,c)==1)
{
cout<<endl<<nobat<<" IS WINNER!!!";
getch();
exit(0);
}
else if(Checkwinner(r,c)==3)
{
cout<<"\n NO WINNER!!!";
exit(0);
}
}
//=================================
void tictactoe::showduz()
{
cout<<" 0 t1 t2"<<endl;
for(int i=1;i<=9;i++)
cout<<" _";
cout<<endl;
for(int j=0;j<3;j++)
{
cout<<j<<"|";
for(int k=0;k<3;k++)
cout<<Duz[j][k]<<"\t";
cout<<endl;
}
for(int i=1;i<=9;i++)
cout<<" _";

cout<<endl<<endl;
}

//================================
int tictactoe::Checkwinner(int r,int c)
{
int p=0;
for(int j=-1;j<2;j++)
for(int i=-1;i<2;i++)
if(Duz[r+j][c+i]==Duz[r][c] && (r+j)>=0 &&(r+j)<3 && (c+i)>=0 && (c+i)<3 && (i+j)!=0)
{
if(Duz[r-j][c-i]==Duz[r][c] && (r-j)>=0 &&(r-j)<3 && (c-i)>=0 && (c-i)<3 )
return 1;
else if(Duz[r+(2*j)][c+(2*i)]==Duz[r][c] && (r+(2*j))>=0 && (r+(2*j))<3 && (c+(2*i))>=0 && (c+(2*i))<3)
return 1 ;
}

for(int k=0;k<3;k++)
for(int g=0;g<3;g++)
if(Duz[k][g]!=0)
p++;
if(p==9)
return 3;
else
return 0;


}

//==============================
bool tictactoe::CheckinDuz(int r,int c)
{
if(r>=0 && r<3 && c>=0 && r<3)
return 1;
else
return 0;
}
//==============================



//=======================================================================================



// DUZ.cpp : Defines the entry point for the console application.
//



int main()
{
tictactoe A;
cout<<"Welcome to play duz:"<<endl;
A.input();
A.showduz();
while(1)
{
A.Move();
A.showduz();
}
getch();
return 0;
}




//=========================================================
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب من borland ندارم. رو visual studio اجرا کردم.البته .h ورداشتم و using namespace std; اضافه کردم.
شما هم ببین کدوم هدرهارو نمیشناسه.
واسه توو تگ گذاشتن کد , صفحه ی پیشرفته رو کلیک کن , بعد # بزن.. کدهاتو بین اون تگ کپی کن.
 

taranombaran95

عضو جدید
wصفحه ی پیشرفته کجاست؟؟
واسه خودمم تو visual جواب میده من با برلند ی توربو میخوام
 

taranombaran95

عضو جدید
#
#include<iostream.h>
#include<string.h>
#include<conio.h>
#include<iomanip.h>



class tictactoe
{
private:
int Duz[3][3] ;
string player1 ;
string player2 ;
string nobat ;
public:
tictactoe(void);
~tictactoe(void);
void input();
void Move();
void showduz();
int Checkwinner(int,int);
bool CheckinDuz(int,int);
};

//=============================================================================





tictactoe::tictactoe(void)
{
for(int i=0;i<3;i++)
for(int j=0;j<3;j++)
Duz[j]=0;
nobat=player1;
}
//==================================
tictactoe::~tictactoe(void)
{
}
//==================================
void tictactoe::input()
{
cout<<"\nplz Enter name of player1:";
cin>>player1;
cout<<"\nplz Enter name of player2:";
cin>>player2;
nobat=player1;

}
//==================================
void tictactoe::Move()
{
int r,c;
do
{
cout<<endl<<nobat<<":\nPlz enter the row of your Move:";
cin>>r;
cout<<"\nPlz enter the column of your Move:";
cin>>c;
if(Duz[r][c]!=0 || r>=3 || r<0 || c>=3 || c<0)
{
cout<<"\nyour choice is wrong,Plzchosse another one:";
continue;
}
else
break;
}while(1);
if(nobat==player1)
{
Duz[r][c]=1;
nobat=player2;
}
else
{
Duz[r][c]=2;
nobat=player1;
}
if (Checkwinner(r,c)==1)
{
cout<<endl<<nobat<<" IS WINNER!!!";
getch();
exit(0);
}
else if(Checkwinner(r,c)==3)
{
cout<<"\n NO WINNER!!!";
exit(0);
}
}
//=================================
void tictactoe::showduz()
{
cout<<" 0 t1 t2"<<endl;
for(int i=1;i<=9;i++)
cout<<" _";
cout<<endl;
for(int j=0;j<3;j++)
{
cout<<j<<"|";
for(int k=0;k<3;k++)
cout<<Duz[j][k]<<"\t";
cout<<endl;
}
for(int i=1;i<=9;i++)
cout<<" _";

cout<<endl<<endl;
}

//================================
int tictactoe::Checkwinner(int r,int c)
{
int p=0;
for(int j=-1;j<2;j++)
for(int i=-1;i<2;i++)
if(Duz[r+j][c+i]==Duz[r][c] && (r+j)>=0 &&(r+j)<3 && (c+i)>=0 && (c+i)<3 && (i+j)!=0)
{
if(Duz[r-j][c-i]==Duz[r][c] && (r-j)>=0 &&(r-j)<3 && (c-i)>=0 && (c-i)<3 )
return 1;
else if(Duz[r+(2*j)][c+(2*i)]==Duz[r][c] && (r+(2*j))>=0 && (r+(2*j))<3 && (c+(2*i))>=0 && (c+(2*i))<3)
return 1 ;
}

for(int k=0;k<3;k++)
for(int g=0;g<3;g++)
if(Duz[k][g]!=0)
p++;
if(p==9)
return 3;
else
return 0;


}

//==============================
bool tictactoe::CheckinDuz(int r,int c)
{
if(r>=0 && r<3 && c>=0 && r<3)
return 1;
else
return 0;
}
//==============================



//=======================================================================================



// DUZ.cpp : Defines the entry point for the console application.
//



int main()
{
tictactoe A;
cout<<"Welcome to play duz:"<<endl;
A.input();
A.showduz();
while(1)
{
A.Move();
A.showduz();
}
getch();
return 0;
}




//=========================================================
 

Similar threads

بالا