رفع اشکال مربوط به:3DMAX

fact

عضو جدید
مکس من 2009 است اما متریال نداره ! متریال هم نصب میکنم اما بازم نمییا؟ میشه بگین باید کجا دقیق نصب کنم ؟

مکس من 2009 است اما متریال نداره ! متریال هم نصب میکنم اما بازم نمییا؟ میشه بگین باید کجا دقیق نصب کنم ؟

سلام دوستان
می خواستم طریقه فعال کردن وی ری روی مکس رو بدونم
اخه هرچی رندر می گیرم سیاه در میاد
اگه کمکم کنید ممنون می شم

سلام دوستان:gol:
امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشید

سوالی دارم در مورد هزینه های کلاس 3dmax
می خوام کلاس برم گفتند که دوره ی مقدماتی و متوسط 130 هزار تومن
دوره ی پیشرفته(از مقدماتی تا پیشرفته-15 تا 18 جلسه) 300 هزار تومن

می خوام بدونم آیا هزینه های کلاس 3d همه جا همینطوره؟
مکس من 2009 است اما متریال نداره ! متریال هم نصب میکنم اما بازم نمییا؟ میشه بگین باید کجا دقیق نصب کنم ؟
 

fact

عضو جدید
متریال مکس رو کجا باید نصب کرد؟ و چرا material libreris من خالیه؟ وقتی هم متریال رو در mapsمیریزم نمایش نمیده!
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام
من یک سری متریال دانلود کردم که با فرمت mat هستند،چطور میتونم از این فرمت برای متریال دهی به آبجکتای مکسم استفاده کنم؟
فرمتشو به max تغییر دادم یعنی rename کردم اما بازم باز نشد با مکس،همین راه حلشه؟
یعنی چون ورژنش با مکسم نمیخوند باز نشد یا مشکل دیگه ایه؟
سوفیای عزیز این نوع پسوندها رو به هیچ وجه نباید تغییر بدید چون دیگه به درد متریال دادن نمی خورن . برای استفاده از این متریالها باید مراحل زیر رو دنبال کنید .
وارد پنجره متریال ادیتور بشید و از پنجره باز شده گزینه standardl رو بزنید، سمت چپ پنجره ایی که باز می شه اولین گزینه رو انتخاب کنید (از قسمت browse from ---- mtl library) \ پایین همین قسمت چند تا گزینه نشونتون خواهد داد . از قسمت open ادرس فایل با پسوند mat رو بهش بدید تا متریالهاتون رو فراخونی کنه . و متریالهاش وارد قسمت اسلاتهای متریال بشه .
چون می دونم مشکل بعدیتون چیه این رو هم تذکر می دم چون مهمه . هر متریالی از یه نقش استفاده می کنه . یعنی اگر نقش متریال وجود نداشته باشه شما روی اسلاتها و در هنگام رندر با رنگ اصلی اسلات یعنی خاکستری روبرو خواهید شد . به همین خاطر متریالهاتون رو به همراه نقشهای اونها داخل پوشه ایی به یک نام دلخواه بریزید و آدرسش رو به شکل زیر به تری دی مکس بشناسونید از این به بعد تری دی مکس همراه با لود شدنش اونها رو هم فراخونی می کنه :
Customize menu > Configure User Paths
EXTERNAL FILES--ADD

دکمهADD رو بزنید و ادرس متریال و نقشها رو جداگونه مشخص کنید . حالا مجددا پنجره متریال ادیتور رو باز کنید و از متریالهاتون استفاده کنید .

موفق باشید .


 

sufia89

عضو جدید
چون می دونم مشکل بعدیتون چیه این رو هم تذکر می دم چون مهمه . هر متریالی از یه نقش استفاده می کنه . یعنی اگر نقش متریال وجود نداشته باشه شما روی اسلاتها و در هنگام رندر با رنگ اصلی اسلات یعنی خاکستری روبرو خواهید شد . به همین خاطر متریالهاتون رو به همراه نقشهای اونها داخل پوشه ایی به یک نام دلخواه بریزید و آدرسش رو به شکل زیر به تری دی مکس بشناسونید از این به بعد تری دی مکس همراه با لود شدنش اونها رو هم فراخونی می کنه :
Customize menu > Configure User Paths
EXTERNAL FILES--ADD

دکمهADD رو بزنید و ادرس متریال و نقشها رو جداگونه مشخص کنید . حالا مجددا پنجره متریال ادیتور رو باز کنید و از متریالهاتون استفاده کنید .

موفق باشید .

ممنون ازکمکتون،حل شد فقط یه مشکلی تو اون قسمت دوم پیدا شد اونم اینکه وقتی میرفتم آدرس متریال و نقشهاشو add کنم چون عکسش به صورت یک گوی هست مثل این
Gold - Brushed_by_Banshee_xl_6497.jpg

وقتی تو قسمت متریال دهی اونو انتخاب میکنم عکس اون گوی میاد!!
مثل این

12.jpg

میدونید باید چیکار کنم؟؟

امیدوارم سوتی عجیبی نداده باشم!!!:redface:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ممنون ازکمکتون،حل شد فقط یه مشکلی تو اون قسمت دوم پیدا شد اونم اینکه وقتی میرفتم آدرس متریال و نقشهاشو add کنم چون عکسش به صورت یک گوی هست مثل این
مشاهده پیوست 39311

وقتی تو قسمت متریال دهی اونو انتخاب میکنم عکس اون گوی میاد!!
مثل این

مشاهده پیوست 39312

میدونید باید چیکار کنم؟؟

امیدوارم سوتی عجیبی نداده باشم!!!:redface:

این عکسی که گذاشتی ، مربوط به نمونه رندر گیری شده از متریالی هست که شما می بینید .و اصلا نقش حساب نمی شه . باید پوشه اصلی نقش رو پیدا کنی . البته یه امکان هست اونم اینه که هر متریالی به صورت فشرده ، خودش + نقشش توی یک فولدر باشه !! اینطوری باید تمام پوشه متریالها رو یکی کنی و نقشها رو هم داخل یک فولدر اصلی کپی کنی ( بدون تغییر اسم ) تا نتیجه بگیری .
 

iceman10

عضو جدید
کاربر ممتاز
salamm
lotfann komakk
vagtii az max be cad export mikonimmmmmmmmmmmm
chegone mitavann khotot poshti ra hazf kardd
?
midoanm ye narm afzar hastts
ama dostan az lotfe zeyaddd nadadnesh eb amaa
kasii komak mikone
دوست عزیز فارسی تایپ کن!!!!
گیر کارت الان کجاس؟؟؟حجم داری تو کد میخوای بیاریش تو مکس ولی خطوط اضافی داری؟؟؟؟
 

ایمان قریشی

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیز
فایل 3بعدی اتوکد رو تو تری دی مکس ایمپورت میکنم ، بعدش حجم های دایره ای و قوس دار بصورت مکعبی و کنج دار دیده میشن . ازش رندر هم که میگیرم به همون شکل دیده میشه .
ممنون میشم اگه پاسخ رو به ایمیل زیر بفرستین........
yaserf526@hotmail.com
موقع امپرت 2تا عدد آخر را یکی را بزار 100 و ونیکی رو 0 درست می شه
 

easternstar

عضو جدید
راهنمایی میخوام دوستان

راهنمایی میخوام دوستان

یه سوال داشتم
کارم رو در مکس سه بعدی کردم و حالا میخوام نماهای کارم رو کدی کنم .
راه سریع تری برای آماده کردن نماها هست؟
بدون اینکه دوباره از ابتدا رسم کنم؟
یه جورایی اگه بشه از فایل مکسی که آماده کردم خیلی عالی میشه.

 

darya68

عضو جدید
لطفا" هرکی بلده نحوه ساختن آب در 3d و رندر با vray رو آموزش بده....:)
البته آب به صورت فواره ای یا مثل آب نما..........
سلام
فواره رو می تونید با استفاده از سیستم ذره ای ایجاد کنید.بصورت زیر:

creat--geometry--->particle system در منوی کشویی
می تونید با استفاده از تنظیمات modifier میتونید شکل ذره ها ،اندازه و تصادفی بودنش رو تنظیم کنید.
برای اینکه تصویر طبیعی تر باشد روی شکل ایجاد شده کلیک راست کرده و
obj propertiesرا زده و در قسمت motion blur ,multipier را افزایش می دهیم تا تصویر کمی مات شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

asal arghavan

عضو جدید
رسم دیوار در مکس

رسم دیوار در مکس

چه روش های برای ترسیم دیوار در مکس وجود داره؟
بهترین روش کدومه؟
با سلام خدمت دوستان عزیزم.2راه به ذهنم میرسه.1) بوسیله لاین محدوده دیوار را ترسیم کنیم و بعد با راست کلیک روی همان خط، گزینه convert to spline را انتخاب کرده و در سمت راست صفحه،در قسمت outline عدد وارد میکنیم که در واقع همان ضخامت دیوار میباشد.این دستور در واقع شبیه فرمان offsetدر اتوکد میباشد.سپس فرمان extrudeرا انتخاب میکنیم و عددی که برای ارتفاع دیواردر نظر داریم را وارد میکنیم.2)ترسیم بوسیله فرمان box که مسلما طول و عرض و ارتفاع دیوار را بصورت حدودی ترسیم میکنیم بعد برای اصلاح کردن آن به modifyرفته و طول وعرض و ارتفاع آن را در آنجا تغییر میدهیم.امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

yalda65

عضو جدید
متریال شیشه رو چه جوری باید داد با وی ری؟تو مکس opacity کم میشد.اینجا چی؟:smile:
 

قباد قادری

عضو جدید
سلام باید حجم کره ای شکلی که تو کد ساختی و importش کردی تو maxرو انتخاب کنی بعد در قسمت modifyگزینه smooth رو زده و کنار auto smooth رو تیک میزنیم بعدش دیگه کره صاف میشه-
 

movistar

عضو جدید
سوال

سوال

سلام دوستان
من در حین کار کردن با فایل مکس اونو آماده رندر گیری کردم و سیو کردم
ولی چون سریع سیو کردم و سریع هم برنامه را کلوز کردم الان که می خوام فایل را باز کنم بهم ارور می دهو و می گه file open failed آیا راهی هست درستش کنم؟
ممنون می شم کسی راهنماییم کنه!:cry:
 

movistar

عضو جدید
سلام فکر می کنم اگه فایل را اکسپرت کنی به فایل قابل شناسایی اتوکد مثل dwf مشکلت حل بشه.
file\export\dwf or dwg
 

yaserf526

عضو جدید
ازتون خیلی خیلی سپاسگزارم .درست شد ......
یه سوال دیگه دارم : حالا چجوری میشه رفلکس حجم رو روی شیشه یا هر چیزدیگه ای در آورد ؟
چجوری میشه بهش سایه اضافه کرد؟

تشکر
 

raziarchitect

عضو جدید
سلام من خواستم فایلی رو پرو بولین کنم ولی هم فایل آ پاک میشد هم فایل ب. بعدشم ساخت چمن چه طوریه ممنون

سلام دوست عزیز
این خطا ممکنه بخاطر بد نصب شدن 3d max باشه یا اینکه فایلت یک با کامل ببند مجدد باز کن؛متاسفانه بدلیل اصل نبودن cd این چنین مشکلاتی پیش میاد؛
در ضمن پروبولین جهت کم کردن چند فایل از یک فایله;)
 

hani_0t

عضو جدید
تو قسمت refraction : رنگ refraxt رو از سياه به خاكستري تغيير بده
ميزان روشن بودن اين رنگ بستگي به اين داره كه چقدر بخواي نور از شيشه ات عبور كنه
 

hani_0t

عضو جدید
سلام دوستان .
میخواستم بپرسم اگه روی سیستمم هم max2009 و هم max 2011 با هم بریزم اشکالی بوجود نمیاد؟ یعنی فایلها با هم قاطی نمیشن؟

نه هیچ مشکلی پیش نمیاد و برای هر 2 ورژن از مکس هم میونید وی ری نصب کنید و بدون هیچچ مشکلی کار کنید
 

hani_0t

عضو جدید
با سلام
من قبلا مکس 2009 داشتم روش پلاگین vRay 1.5 SP2 میریختم و Archshader رو هم نصب میکردم تمامی متریال ها کامل اعم از چوب و ... میومد و من میذاشتم رو کارم چند وقت پیش ویندوز عوض کردم دوباره همه رو نصب کردم ولی هیچکدوم از متریال هارو درست رو کار نمیذاره یعنی چوب رو که انتخاب میکنم رو کار میذارم اصلا متریال چوب نیست رنگ تقریبا آهنی داره (واسه بقیه متریال ها اعم از آهن ، غذا و ... همینجوریه)
مکس 2011 هم گرفتم vRay 2 رو هم نصب کردم Archshader رو هم ریختم ولی بازم همونجوری و درست متریال هارو اجرا نمیکنه
باید چیکار کنم ؟


دوست من
شما مسیر تکسچر ها رو به مکس که تازه نصبش کردی شناسوندی؟
اگر نه ، خود مکس وقتی که یه فایلی رو باز میکنی که تکسچراش مسیر ندارن یه پیغامی به اسم missing external files میده که شما میتونی مسیر تکسچر ها رو brows کنی
 

rezax

عضو جدید
سلام

من مکس 2009 رو دارم ولی پوشه map اون نیستش

آیا میشه پوشه map اون رو دانلود کرد یا نه ؟

دوست اگه میشه راهنماییم کنید

با تشکر
 

M e t a l l i c

عضو جدید
دوست من
شما مسیر تکسچر ها رو به مکس که تازه نصبش کردی شناسوندی؟
اگر نه ، خود مکس وقتی که یه فایلی رو باز میکنی که تکسچراش مسیر ندارن یه پیغامی به اسم missing external files میده که شما میتونی مسیر تکسچر ها رو brows کنی

ممنون مشکل حل شد
یه سوال
چجوری میتونم تو تری دی مکس آبنما درست کنم
خواهشا آموزش کامل بذارید نیاز دارم
pdf,Video,...
با عکس باشه متوجه بشم
مرسی
 

farshid_hashemi

عضو جدید
متریال شیشه رو چه جوری باید داد با وی ری؟تو مکس opacity کم میشد.اینجا چی؟:smile:

برای ساختن یک شیشه ی خوب باید ماهیت شیشه رو درک کنی

شیشه چیه؟
شیشه چیزیه که دیده نمیشه ( پس بیرنگه ) حالا چرا رنگی براش انتخاب کنیم؟ آیا شیشه آبیه؟ .... نه
شیشه از نظر فیزیکی یک جسم سیاه به حساب میاد

به شیشه های اطرافت توجه کن

شیشه از خودش هیچی نداره
پس ما چجوری تشخیص میدیم یه جسم شیشه ایه؟
به خاطر انعکاس و انکسار

انعکاسی که روی شیشه میوفته به شیشه شخصیت میده
اگه محیط خالی باشه شیشه شبیه یه باکس خنثی عمل میکنه
برای داشتن یه شیشه ی خوب باید محیط رو شبیه سازی کنی یا از hdri استفاده کنی
 

hani_0t

عضو جدید
سلام.
هر رندر vray خیلی خیلی طول میکشه تا تموم بشه.
بعد از اینکه تموم میشه بعد میبینیم که طراحی مون خیلی مشکل داره.
نمیشه یه جوری پیش نمایش رندر رو ببینیم؟

شما میتونی از region استفاده کنی و فقط قسمتی رو که میخوای ببینی چجوری در اومده بصورت چک رندر بگیری و ببینی
 

Similar threads

بالا