درمان ديسك كمر با طب سوزني

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
امير صفري، 45 ساله از افرادي است كه سال‌ها از ديسك كمر رنج برده است. او قريب به 10 سال است به اين بيماري مبتلاست و در اين شرايط به فعاليت و برنامه‌هاي روزانه خود مي‌پردازد. وي در سال‌هاي گذشته براي درمان و تسكين دردهايش از طب سوزني كمك گرفته و اين شيوه را يكي از موثرترين شيوه‌هايي كه تا به امروز براي درمان و تسكين دردهايش تجربه كرده، مي‌داند. او اضافه وزن خود را يكي از عوامل تشديد و عود كردن دردهايش مي‌داند و اعتقاد دارد طب سوزني در جلسات درماني به تسريع روند كاهش وزن او هم كمك كرده است.

اين بيماري هر 2 سال عود مي‌كند

قريب به 10 سال است كه از دردهاي كمر شكايت دارم. اين درد دائمي نيست اما هر چند وقت يك‌بار عود مي‌كند و امكان انجام برنامه‌هاي روزانه و فعاليت‌هايم را محدود مي‌كند. البته به‌دليل شرايط كاري و فعاليت زيادي كه دارم اين دردها گاهي بيشتر مي‌شود. اوايل براي تسكين دردها از مسكن استفاده مي‌كردم كه به مرور اثربخشي خود را از دست مي‌داد و مصرف آن بي‌نتيجه مي‌شد. تا اينكه به‌طور اتفاقي با طب سوزني و اثرات درماني و موثر آن در تسكين درد آشنا شدم.

نکته : درمان ديسك‌كمر علاوه بر طب سوزني به كاهش وزن نيز احتياج دارد
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قادر به حركت نبودم

بسياري وقت‌ها درد ناحيه كمر آنچنان آزار‌دهنده بود كه توان حركت را از من مي‌گرفت. در زمان عود بيماري، صبح‌ها بعد از آن‌كه از خواب بيدار مي‌شدم، مجبور بودم مدتي را صرف ماساژ دادن، گرم كردن و آماده كردن بدن براي تحرك كنم. تحمل اين وضعيت واقعا دشوار است و تقريبا كسي از حال بيمار و درد او دركي ندارد به جز خودش. خوشبختانه با استفاده از تكنيك‌هاي طب سوزني اين دردها برطرف شده است.

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
يك دوره درماني موثر است

با دريافت 10 جلسه درماني طب سوزني دردها و مشكلاتي كه ناشي از بيماري‌ام بود كاملا برطرف شد. در حقيقت در 6-7 سال اخير كه با اين شيوه آشنا هستم هر از گاهي از اين شيوه درماني بهره مي‌برم. در زماني كه دردها به‌دليل فعاليت زياد و تغيير در روند برنامه‌ها به سراغم مي‌آيند، طب سوزني را براي درمان استفاده مي‌كنم زيرا خيلي زود از آن نتيجه مي‌گيرم.

داروي شيميايي را نمي‌پسندم

وقتي براي درمان كمربه طب مدرن مراجعه كردم، دارو و مسكن‌هاي مختلف به‌صورت خوراكي و تزريقي برايم تجويز شد و چون اين درد هرازگاهي به سراغم مي‌آمد ترجيح دادم از داروهاي شيميايي براي درمانم استفاده نكنم چون در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذيري دارد. به همين دليل تصميم گرفتم شيوه ديگري را جايگزين اين درمان كنم. چرا كه با مصرف قرص‌ها درد براي مدت كوتاهي از بين مي‌رفت و با از‌بين رفتن اثر دارو دوباره باز مي‌گشت. بنابراين لازم بود به‌طور مرتب از آن استفاده كنم و اين كار را براي سلامت مناسب نمي‌دانستم.

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
طب سوزني اضافه وزنم را درمان كرد

دكتر صبري يكي از دلايل بازگشت بيماري و عود كردن آن را در طول سال، اضافه وزنم مي‌داند. به اعتقاد او، اضافه وزن و به‌هم ريختن برنامه صحيح زندگي و كار، به بازگشت بيماري و دردهاي ناشي از ديسك كمر كمك مي‌كند. بنابراين ايشان براي دريافت نتيجه بهتر توصيه به كاهش وزن داشتند و براي اين كار علاوه بر توصيه‌هاي خاص غذايي از طب سوزني نيز براي كاهش وزنم استفاده كردند.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکته : چاقي و اضافه وزن خود يكي از عوامل تحريك بيماري و بروز دردهاي ناحيه كمر است بنابراين تصميم گرفتم براي درمان چاقي با طب سوزني اقدام كنم كه تا امروز در عرض 2 هفته توانسته‌ام 2 كيلو وزن كم كنم.



تاثير پيگيري بيمار بر درمان

براي دريافت نتيجه قطعي در طب سنتي بايد جلسات درماني را كامل كرد و حتي دوره‌هاي تكميلي را كه در پيشگيري از عود كردن بيماري تجويز مي‌شود
را پشت سر گذاشت. به‌نظرم اين شيوه درماني پشت‌كار و همت بيمار را نياز دارد و همكاري مستمري بايد ميان بيمار و پزشك وجود داشته باشد تا درمان هر چه زودتر حاصل شود.من نيز براي درمانم خودم را موظف كردم با وجود مشغله كاري و برنامه‌هاي فشرده يك روز درميان به مطب دكتر مراجعه كنم و سوزن‌هايم را به موقع دريافت كنم.


پزشكان طب مكمل وقت بيشتري براي بيمار دارند

پيش از اينكه به دكتر صبري مراجعه كنم به يكي ديگر از متخصصان طب سوزني مراجعه مي‌كردم كه از ايران رفت و همين مسئله منجر‌به آشنايي من با دكتر صبري شد. براساس تجربه‌اي كه دارم مي‌توانم بگويم، پزشكان طب مكمل نسبت به متخصصان طب رايج وقت بيشتري را با بيماران‌شان مي‌گذرانند و شيوه برخوردشان متفاوت است. اين گروه به‌شدت به روحيه بيمار اهميت مي‌دهند و اين مسئله نيز در تسريع روند درماني بيمار بسيار موثر است.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
از سوزن نمي‌ترسم

افراد زيادي را ديدم كه سوزن‌هاي طب سوزني را دريافت مي‌كنند و از آن شكايتي ندارند. اين سوزن‌ها بسيار ريزند و درد ندارند. به‌نظرم تعداد اندكي كه نسبت به دريافت اين سوزن‌ها ترس دارند، دائم به‌خود تلقين مي‌كنند. دريافت اين سوزن‌ها درد ندارد. گاهي ممكن است سوزش بسيار خفيفي احساس شود كه آن نيز مربوط به انرژي‌هاي بلوكه شده در بدن است. به هرحال من فكر مي‌كنم اين سوزش در مقابل دردي كه روز و شب همراه انسان است و او را از فعاليت‌هاي روزانه و كار باز مي‌دارد بسيار ناچيز و اندك است.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
با كمردردهاي مزمن خداحافظي كنيد

افراد مبتلا به كمردردهاي مزمن از جمله بزرگ‌ترين گروه‌هايي هستند كه براي درمان به متخصصان طب سوزني مراجعه كرده و نتايج بسيار خوب و ماندگاري از تكنيك‌هاي درماني طب سوزني چين دريافت مي‌كنند. اسپاسم‌هاي عضلاني، حركت ناگهاني و كشيدگي عضلات و استخوان‌ها از جمله عواملي است كه در بروز دردهاي مزمن كمر و ستون فقرات در افراد مختلف كمك مي‌كند. تشابه نقاط درگير در اين بيماري با بيماري ديسك كمر به حدي است كه گاهي اين دردها با ديسك كمر اشتباه گرفته مي‌شوند. عموما افراد مبتلا به كمردردهاي مزمن دردهاي شديد و غيرقابل تحملي در ناحيه كمر، باسن و پاهاي‌شان دارند كه در بيماران مبتلا به ديسك كمر نيز ديده مي‌شود. گاهي اين دردها موجب بروز التهاب و ناراحتي در تاندون‌ها و عضلات شده و موجب بروز التهاب و تورم در ليگامان‌ها يا رباط‌هاي بين‌مهره‌اي بدن اين افراد مي‌شود كه دردهاي شديد و غيرقابل تحملي را به بيمار تحميل مي‌كند. خوشبختانه در طب سوزني چين براي تمامي اين دردها راه‌حل درماني وجود دارد و اين شيوه مي‌تواند بدون نياز به داروهاي شيميايي براي تسكين درد و درمان بيماري مثمرثمر باشد. در اين شيوه متخصصان طب سوزني با مشاهده پرونده پزشكي و ديدن عكس‌هاي بيمار به علاوه معاينه‌هاي چيني كه روي بيمار انجام مي‌دهند براي درمان كمردرد مزمن يا ديسك كمر آن‌ها اقدام مي‌كنند. البته بايد يادآوري كنم، در مواردي مشاهده شده كه پيشرفت بيماري ديسك كمر در برخي بيماران به حدي زياد و پيشرفته بوده كه متخصصان طب سوزني، مراجعه به جراحان و متخصصان طب كنوني را به بيماران‌شان توصيه مي‌كنند. با وجود اين متخصصان طب سوزني براي تسكين دردهاي مزمن ناحيه كمر با كمك سوزن‌هاي شفابخش خود مي‌توانند به درمان التهاب رباط‌ها و ليگامان‌هاي بين مهره‌اي و كاهش دردها و التهابات عضلات اين ناحيه اقدام كنند. به اين ترتيب بيمار طي 10 جلسه درماني با دريافت سوزن در نقاط مربوطه، با كاهش و تسكين درد‌هاي مزمن كمر روبه‌رو مي‌شود. مشاهده علائم بهبود در بيماران معمولا بعد از يك جلسه درماني براي بيمار مشخص مي‌شود و همين مسئله است كه بسياري از بيماران را به استفاده از اين شيوه درماني ترغيب و تشويق مي‌كند.
Bartarinha.ir
 

Similar threads

بالا