حضور زن مسلمان بریتانیایی در مسابقه ملکه زیبایی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

میلاد78

عضو جدید
بی.بی.سی. گزارش داد:

یک مانکن مسلمان بریتانیایی که در رقابت برای انتخاب نماینده کشورش در مسابقه ملکه زیبایی جهان شرکت کرده در واکنش به انتقادهایی که علیه او صورت گرفته بود، از تصمیم خود دفاع کرد.


شانا بخاری می گوید مسلمانان در بریتانیا باید حق داشته باشند به میل خود به سبک غربی زندگی کنند
در صورتی که شانا بخاری موفق شود به عنوان ملکه زیبایی بریتانیا به مسابقه ملکه زیبایی جهان (Miss Universe) راه پیدا کند، اولین نماینده مسلمان بریتانیا در چنین رقابتهایی خواهد بود.

البته پیش از این هم در سال ۲۰۰۵ یک دختر مسلمان افغانی الاصل به نمایندگی از بریتانیا در مسابقه مشابهی تحت عنوان Miss World برای انتخاب ملکه زیبایی جهان شرکت کرده بود.
حماسه کوهستانی تا مرحله نیمه نهایی این مسابقه که در شهر سن یای چین برگزار شد، رسید.

خانم بخاری که ۲۴ سال دارد و ساکن شهر منچستر انگلستان است، می گوید از زمانی که به فینال مسابقه انتخاب ملکه زیبایی بریتانیا راه یافته، پیامهایی نژادپرستانه و توهین آمیز دریافت کرده است.

شانا بخاری می گوید که مسلمانان در بریتانیا باید حق داشته باشند به میل خود به سبک غربی زندگی کنند، اما گروههای مسلمان او را متهم به بی احترامی به اسلام کرده اند.

شانا که متولد شهر بلکبرن انگلستان است، بعد از اینکه تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع لیسانس به پایان رساند، به عنوان یک مانکن (مدل) تمام وقت شروع به فعالیت کرد.

او می گوید رویایش این است که تاج مسابقه ملکه زیبایی جهان بر سر او گذاشته شود، اما منتقدین به او گفته اند که با شرکت در این مسابقه علیه دین اسلام عمل کرده است.

شانا می گوید از شنیدن چنین نظراتی ناراحت می شود چون به اعتقاد او شرکت در این مسابقات او را به یک مسلمان بد تبدیل نمی کند.


جنجال بر سر تن کردن مایو

یکی از مسایل اصلی ای که باعث خشم بعضی از مسلمانان شده، این است که شانا در یکی از مراحل مسابقه باید مایو به تن کند.

محمد شفیق، از اعضای بنیاد رمضان که در زمینه ارائه مشاوره به جوانان مسلمان فعالیت می کند، یکی از کسانی است که با حضور شانا در مسابقه ملکه زیبایی جهان مخالف است.

او می گوید: "اسلام به صراحت مشخص کرده که زن باید در پوشش و لباس خود رعایت حجب و حیا را بکند و ما فکر نمی کنیم که پوشیدن مایوی دو تیکه کار درستی باشد."

آقای شفیق گفت که قبول دارد که زنان مسلمان باید حق داشته باشند، نوع پوشش و لباس خود را انتخاب کنند، اما اضافه کرد که به هر حال آنها باید به اصول اسلام احترام بگذارند، حتی اگر در جامعه غربی زندگی می کنند.

با این حال شانا می گوید که بیشتر مردم از او حمایت می کنند، از جمله خانواده اش در پاکستان.

او در عین حال تاکید کرد که تصمیم ندارد از بیکینی (مایو دو تکه) استفاده کند و به جای آن مایوی یک تکه و دامن سنتی سارونگ به تن خواهد کرد.

اما با این همه، سمیرا خواهر بزرگتر او اذعان کرد که اظهارات توهین آمیزی که علیه شانا صورت گرفته مایه نگرانی او شده است.

سمیرا گفت: "حالا چه خواهد شد، وقتی خواهرم در خیابان راه می رود باید منتظر پرتاب سنگ و آجر باشد؟"


واکنش شانا بخاری به انتقادات

اگر شانا در مرحله نهایی مسابقه ملکه زیبایی بریتانیا که اول ماه مه برگزار می شود، برنده شود نخستین زن مسلمانی خواهد بود که به عنوان نماینده بریتانیا به فینال جهانی این مسابقات که امسال در برزیل برگزار می شود، راه پیدا می کند.

او می گوید: "مردم دارند با استفاده از ابزار مذهب به من حمله می کنند. اما آیا واقعا مسئله مذهب است؟ یا اینکه حسودی می کنند که دختری قدم جلو گذاشته که نمی گذارد دیگران به او حرف زور بزنند؟"

مسابقه ملکه زیبایی جهان نخستین بار در سال ۱۹۵۲ برگزار شد.

عنوان ملکه زیبایی جهان در حال حاضر در اختیار شیمنا ناوارته از کشور مکزیک است.

 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
علاوه بر مطلبی که دوستمون در بالا گفتند راجب چگونگی اثبات مسلمان بودنش...

شانا بخاری می گوید مسلمانان در بریتانیا باید حق داشته باشند به میل خود به سبک غربی زندگی کنند
بله، انسان مختار آفریده شده، مسلمانی و یهودی و مسیحی و اینها همش عنوانه، هر کس میتونه هر طور میخواد زندگی کنه

میتونه یارو مسلمان باشه، مشروب بخوره، زنا کنه، و بی حجاب بگرده، ربا بخوره و رشوه بگیره....
مهم اینه که رفتارش چقدر طبق معیارهای اسلامیه

قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا ۖ قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَـٰكِن قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ ۖ وَإِن تُطِيعُوا اللَّـهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُم مِّنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا ۚ إِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿١٤احزاب﴾

عربهای بادیه‌نشین گفتند: «ایمان آورده‌ایم» بگو: «شما ایمان نیاورده‌اید، ولی بگویید اسلام آورده‌ایم، امّا هنوز ایمان وارد قلب شما نشده است! و اگر از خدا و رسولش اطاعت کنید، چیزی از پاداش کارهای شما را فروگذار نمی‌کند، خداوند، آمرزنده مهربان است.»

اسلام آورده اند، ایمان نیاورده اند.
 

devil may cry

عضو جدید
مگه مسلمان بودن هم مدرک و کارت شناسایی مجزا داره یعنی ما که مسلمونیم کارت شناسایی مجزا برای مسامون بدن داریم; اگر مسلمون نبود که به حضورش در این نوع مسابقات و ... مراجع دینی و .... کاری نداشتند:smile:داخل کشور ما یک اصل کلی وجود داره شخصی کار مخالف نظر و ... ما انجام میده سریعا مسلمان بودن و .... منکر میشیم و میگیم این افراد مسلمون نیستند و مسلمان واقعی چیز دیگه ای هست و ... و بعد هر شخصی که یه جای دنیا یا ایران کشته میشه یا به جایی میرسه تازه یاد مسلمان بودن و .... میوفتیم و هر فردی که پدر و مادرش مسلمانند مسلمون به حصاب میاد و جزو افراد مسلمان دنیا محصوب میشه;در حالی که هرکسی که به دنیا میاد به صرف مسلمان بودن پدر و مادرش مسلمان هست هیچ حق انتخاب و پذیرشی وجود نداره و اگر یک مسلمان اعلام کنه که دیگه نمیخواد مسلمان باشه اعدامش میکنند چه اختیار و مختار بودنی وجود داره:smile: و مسلمون واقعی کیه اون کسی که به میل و .... ما زندگی میکنه؟مسلمون غیر واقعی کیه اون فردی که بر خلاف انتظار و عرف جامعه زندگی میکنه؟:smile:
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
این چهره کاندید ملکه زیباییه؟؟؟ یعنی بقیه هم در این حدن؟
 

mehdisepehri

عضو جدید
ببخشیدا چند تا سوال!
1- ایشون که مسلمانه ، پس حجابشون کو؟؟؟
2- ایشون واسشون مهم نیست که بکینی بپوشن چون میخوان حقوق برابر داشته باشند؟ پس میشه بگن چه نوع اسلامی دارند؟؟؟
3- بیکینی = مایو؟!:D
 

devil may cry

عضو جدید
ببخشیدا چند تا سوال!
1- ایشون که مسلمانه ، پس حجابشون کو؟؟؟
2- ایشون واسشون مهم نیست که بکینی بپوشن چون میخوان حقوق برابر داشته باشند؟ پس میشه بگن چه نوع اسلامی دارند؟؟؟
3- بیکینی = مایو؟!:D

شما خانومهای مسلمون تمام دنیا رو از روی حجاب تشخیص میدید:smile:پسرها رو چه طوری تشخیص میدید مسلمون هستند یا نه؟:smile:
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
شما خانومهای مسلمون تمام دنیا رو از روی حجاب تشخیص میدید:smile:پسرها رو چه طوری تشخیص میدید مسلمون هستند یا نه؟:smile:
سلام
اسلام دو شكل از خودش داره
1-شكل ظاهري هم براي مرد هم زن
2-شكل اعمالي

اين خانم ملكه ي زيبايي گزينه ي يك رو رد كرده چه برسه به 2
مثال خيلي سادش اينه كه ..... بياي سر كلاس و بعد انتظارداشته باشي استاد درستم بده !!
((اين يه مثال از خودم بود اميدوارم كه باعث كج فهمي نشه))
 

devil may cry

عضو جدید
سلام
اسلام دو شكل از خودش داره
1-شكل ظاهري هم براي مرد هم زن
2-شكل اعمالي

اين خانم ملكه ي زيبايي گزينه ي يك رو رد كرده چه برسه به 2
مثال خيلي سادش اينه كه ..... بياي سر كلاس و بعد انتظارداشته باشي استاد درستم بده !!
((اين يه مثال از خودم بود اميدوارم كه باعث كج فهمي نشه))

منظور شما این هست که افرادی که ظاهرشون و اعمالشون به اون شکلی که ما میپستندیم نیست مسلمون نیستند ولی واقعیت این هست دینی که از زمانی که به دنیا بیای به صرف مسلمان بودن پدر و مادر به هر فردی تحمیل میشه و در صورتی که بخوای از این دین خارج بشی اعدامت میکنند بیشتر از این نمیشه ازش انتظار داشت;الان ما زمانی که ما میگیم اکثریت مردم ایران و دین مردم ایران اسلام هست به این معنی نیست که تمام مردم ایران مسلمون هستند و تمام اصول و ... رو رعایت میکنند:smile: به این معنی هست که به این خاطر که والدین ما و والدین والدین ما مسلمون بودند دین این کشور اسلام هست این سلسله داخل تمام کشورهای دیگه اسلامی و در مورد تمام مسلمانهای جهان وجود داره:smile:
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
منظور شما این هست که افرادی که ظاهرشون و اعمالشون به اون شکلی که ما میپستندیم نیست مسلمون نیستند ولی واقعیت این هست دینی که از زمانی که به دنیا بیای به صرف مسلمان بودن پدر و مادر به هر فردی تحمیل میشه و در صورتی که بخوای از این دین خارج بشی اعدامت میکنند بیشتر از این نمیشه ازش انتظار داشت;الان ما زمانی که ما میگیم اکثریت مردم ایران و دین مردم ایران اسلام هست به این معنی نیست که تمام مردم ایران مسلمون هستند و تمام اصول و ... رو رعایت میکنند:smile: به این معنی هست که به این خاطر که والدین ما و والدین والدین ما مسلمون بودند دین این کشور اسلام هست این سلسله داخل تمام کشورهای دیگه اسلامی و در مورد تمام مسلمانهای جهان وجود داره:smile:
[FONT=&quot]1-من نگفتم اون شكلي كه ما نميپسنديم گفتم اون شكلي كه خدا نميپسنده چون خدا و رسولش و امامان اينطور گفته اند (پس چيزي رو به من نسبت ندين)[/FONT] :smile:
[FONT=&quot]2-بله ما مسلمون به دنيا ميايم ولي براي اون قسمتش جواب رو نميدونم بدم يا نه كه ميترسم باعث كج فهمي شه (در حد جواب من نيست بايد يك روحاني پاسخ بدهد ) :smile:[/FONT]
[FONT=&quot]3-از نظر اسمي آري مسلمون هستيم ولي از نظر اعمال ديگه قضيه چيز ديگست . اسلام دين بي بند و باري نيست قانون هاي خودشو داره حلال حرام ثواب و گناه ي خودشو داره و نيز برخوردهاي خاص خودشو داره[/FONT]
[FONT=&quot]4-ما هم قبول داریم که خیلی از ما شیعیان (و در بین اهل سنت بیشتر) مذهب تشیع را بیش از آن که تحقیق نموده باشیم، از پدران و مادران و محیط تقلید نموده ایم، ولی این به این معنا نیست که خود مذهب تشیع و یا امامان و عالمان آن نیز توصیه به دین تقلیدی و غیر تحقیقی می کنند، بلکه برعکس از روز اول بنای تشیع بر استدلال و احتجاج و برهان بوده است[/FONT].
[FONT=&quot]توجه دارید که خلفای بنی امیه و بنی عباس و شاهان بعدی هرگز نمی خواستند که تشیع پا بگیرد، به همین مقداری که تشیع پا گرفته بر اساس استدلال ها، احتجاج ها و... بوده است، به عنوان نمونه نگاه کنید به احتجاج مرحوم طبرسی [/FONT]([FONT=&quot]دو جلد) که تک تک امامان ما برای اثبات مسائل اعتقادی مناظره ها و استدلال ها نموده اند[/FONT].
[FONT=&quot]و غالب روایات موجود در کتاب های ما در پاسخ شبهات و سؤالات ارائه شده است و علمای شیعه در طول تاریخ برای اثبات حقانیت تشیع برهان ها و استدلال های محکم و متقنی ارائه نموده اند[/FONT].
[FONT=&quot]مانند الغدیر علامه امینی، المراجعات سید شرف الدین و عبقات الانوار میرحامد حسین و[/FONT] ... [FONT=&quot]به خاطر همین براهین محکم تشیع بوده که در طول تاریخ دانشمندان فراوانی از اهل سنت شیعه شده اند، ولی شما چند نفر متفکر شیعه را پیدا می کنید که مذهب اهل سنت را انتخاب نموده باشد و مذهب شیعه را رها کرده باشد؟[/FONT]
[FONT=&quot]تمام مراجع ما در اولین مسئله رساله ها نوشته اند که مسلمان باید به اصول دین یقین داشته باشد و نمی تواند در آن مقلد پدر و مادر و حتی علما و بزرگان باشد، بلکه وظیفه دارد شخصا درباره اصول دین و (توحید، عدالت، نبوت، امامت، معاد) بررسی و تحقیق نماید و اگر مردم کوتاهی می کنند در این زمینه تقصیر را نمی توان به گردن مذهب و یا بنیانگزاران آن گذاشت. از این گذشته از نظر شیعه هرگز پرسش و بررسی و تحقیق منع نشده است بلکه بر عکس دستور داده شده که آنچه نمی دانید بپرسید تا به حقیقت برسید[/FONT] .-
5-[FONT=&quot]انسان سه مرحله را در زندگی پشت سر می گذارد: 1. مرحله حس و دیدن بدون درک و فهم، که از دوران نوزادی تا حدود سه چهار سالگی ادامه دارد؛ 2. درک خوب و بد، از چهارسالگی به بعد انسان علاوه بر دیدن و حس کردن خوب و بد را می تواند تشخیص دهد و بفهمد، اما قدرت قضاوت و داوری و استدلال و نقد را ندارد؛ 3. از حدود 14 سالگی و دوران بلوغ (با تفاوت هایی که در افراد وجود دارد) انسان کم کم دارای تعقل و قدرت داوری می شود و می تواند مطالب را با عقل و فطرت و یافته های خویش مقایسه کند و درباره آنها قضاوت نماید و آنها را رد یا تثبیت و تقویت نماید[/FONT].
[FONT=&quot]بنابر این گرچه انسان تاسنینی که هنوز به استقلال عقلی ورشدفکری نرسیده در مسایل دینی از والدین خود پیروی میکندولی این به معنای ارثی بودن دینداری وسلب اختیار از انسان نیست بلکه زمانی که انسان به سن بلوغ عقلانی واستواری فکررسید می تواند دردین و مذهب خود تحقیق کند وبه مقاوم سازی واصلاح مبانی اعتقادی خود بپردازد[/FONT].
[FONT=&quot]بنابر این چنبن نیست که انسان درچنگال جبرمحیط قرارگرفته وقادر بر اصلاح یا تعویض دین یا مذهب خود نباشد[/FONT].
 

devil may cry

عضو جدید
[FONT=&quot]1-من نگفتم اون شكلي كه ما نميپسنديم گفتم اون شكلي كه خدا نميپسنده چون خدا و رسولش و امامان اينطور گفته اند (پس چيزي رو به من نسبت ندين)[/FONT] :smile:
[FONT=&quot]2-بله ما مسلمون به دنيا ميايم ولي براي اون قسمتش جواب رو نميدونم بدم يا نه كه ميترسم باعث كج فهمي شه (در حد جواب من نيست بايد يك روحاني پاسخ بدهد ) :smile:[/FONT]
[FONT=&quot]3-از نظر اسمي آري مسلمون هستيم ولي از نظر اعمال ديگه قضيه چيز ديگست . اسلام دين بي بند و باري نيست قانون هاي خودشو داره حلال حرام ثواب و گناه ي خودشو داره و نيز برخوردهاي خاص خودشو داره[/FONT]
[FONT=&quot]4-ما هم قبول داریم که خیلی از ما شیعیان (و در بین اهل سنت بیشتر) مذهب تشیع را بیش از آن که تحقیق نموده باشیم، از پدران و مادران و محیط تقلید نموده ایم، ولی این به این معنا نیست که خود مذهب تشیع و یا امامان و عالمان آن نیز توصیه به دین تقلیدی و غیر تحقیقی می کنند، بلکه برعکس از روز اول بنای تشیع بر استدلال و احتجاج و برهان بوده است[/FONT].
[FONT=&quot]توجه دارید که خلفای بنی امیه و بنی عباس و شاهان بعدی هرگز نمی خواستند که تشیع پا بگیرد، به همین مقداری که تشیع پا گرفته بر اساس استدلال ها، احتجاج ها و... بوده است، به عنوان نمونه نگاه کنید به احتجاج مرحوم طبرسی [/FONT]([FONT=&quot]دو جلد) که تک تک امامان ما برای اثبات مسائل اعتقادی مناظره ها و استدلال ها نموده اند[/FONT].
[FONT=&quot]و غالب روایات موجود در کتاب های ما در پاسخ شبهات و سؤالات ارائه شده است و علمای شیعه در طول تاریخ برای اثبات حقانیت تشیع برهان ها و استدلال های محکم و متقنی ارائه نموده اند[/FONT].
[FONT=&quot]مانند الغدیر علامه امینی، المراجعات سید شرف الدین و عبقات الانوار میرحامد حسین و[/FONT] ... [FONT=&quot]به خاطر همین براهین محکم تشیع بوده که در طول تاریخ دانشمندان فراوانی از اهل سنت شیعه شده اند، ولی شما چند نفر متفکر شیعه را پیدا می کنید که مذهب اهل سنت را انتخاب نموده باشد و مذهب شیعه را رها کرده باشد؟[/FONT]
[FONT=&quot]تمام مراجع ما در اولین مسئله رساله ها نوشته اند که مسلمان باید به اصول دین یقین داشته باشد و نمی تواند در آن مقلد پدر و مادر و حتی علما و بزرگان باشد، بلکه وظیفه دارد شخصا درباره اصول دین و (توحید، عدالت، نبوت، امامت، معاد) بررسی و تحقیق نماید و اگر مردم کوتاهی می کنند در این زمینه تقصیر را نمی توان به گردن مذهب و یا بنیانگزاران آن گذاشت. از این گذشته از نظر شیعه هرگز پرسش و بررسی و تحقیق منع نشده است بلکه بر عکس دستور داده شده که آنچه نمی دانید بپرسید تا به حقیقت برسید[/FONT] .-
5-[FONT=&quot]انسان سه مرحله را در زندگی پشت سر می گذارد: 1. مرحله حس و دیدن بدون درک و فهم، که از دوران نوزادی تا حدود سه چهار سالگی ادامه دارد؛ 2. درک خوب و بد، از چهارسالگی به بعد انسان علاوه بر دیدن و حس کردن خوب و بد را می تواند تشخیص دهد و بفهمد، اما قدرت قضاوت و داوری و استدلال و نقد را ندارد؛ 3. از حدود 14 سالگی و دوران بلوغ (با تفاوت هایی که در افراد وجود دارد) انسان کم کم دارای تعقل و قدرت داوری می شود و می تواند مطالب را با عقل و فطرت و یافته های خویش مقایسه کند و درباره آنها قضاوت نماید و آنها را رد یا تثبیت و تقویت نماید[/FONT].
[FONT=&quot]بنابر این گرچه انسان تاسنینی که هنوز به استقلال عقلی ورشدفکری نرسیده در مسایل دینی از والدین خود پیروی میکندولی این به معنای ارثی بودن دینداری وسلب اختیار از انسان نیست بلکه زمانی که انسان به سن بلوغ عقلانی واستواری فکررسید می تواند دردین و مذهب خود تحقیق کند وبه مقاوم سازی واصلاح مبانی اعتقادی خود بپردازد[/FONT].
[FONT=&quot]بنابر این چنبن نیست که انسان درچنگال جبرمحیط قرارگرفته وقادر بر اصلاح یا تعویض دین یا مذهب خود نباشد[/FONT].

هیچ فردی در دین اسلام حق انتخاب دین و خروج از دین رو نداره;فردی که والدینش مسلمان هستند نمیتونه از دینش خارج بشه یا دین دیگه رو انتخاب کنه و در صورت خرج از دین اعدام میشه پس چطوری حق انتخابی وجود داره واین دین بهترین و کاملترین دین هست دینی که از والدین به فرزندان به ارث میرسه و در صورت خروج از اون اعدام میشید:smile:;اگر واقعا تفکر و دینی کامل باشه لزومی به به ارث رسیدن از والدین به فرزندان در اون دین و ایین وجود نداره و در صورت خرج از اون دین و تفکر و ... شما رو اعدام نمیکنند پس زمانی که امکان انتخابی وجود نداره فقط مسله زور و اجبار است تحقیق کردن هر مسلمان در مورد دینش چه فوایدی داره در شرایطی که نه دین رو خودش انتخاب کرده و نه حق خروج از دین رو داره و در صورت خروج از دین اعدام میشه:smile:بعد هم مسله سنی وجود نداره شما در هر سنی که به این نتیجه برسید که دیگه نمیخواید دینیتون اسلام باشه اعدامتون میکنند و هیچ حقی برای خروج یا تغییر دین وجود نداره;شما فرض کنید اجداد ما قبول کردند که دین اسلام دین خوبی هست به صرف اینکه اجداد ما قبول کردند ما هم باید دین اسلام رو قبول داشته باشیم و از زمانی که به دنیا میایم مسلمان به دنیا بیایم و حق تغییر دین رو نداشته باشیم؟
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
هیچ فردی در دین اسلام حق انتخاب دین و خروج از دین رو نداره;فردی که والدینش مسلمان هستند نمیتونه از دینش خارج بشه یا دین دیگه رو انتخاب کنه و در صورت خرج از دین اعدام میشه پس چطوری حق انتخابی وجود داره واین دین بهترین و کاملترین دین هست دینی که از والدین به فرزندان به ارث میرسه و در صورت خروج از اون اعدام میشید:smile:;اگر واقعا تفکر و دینی کامل باشه لزومی به به ارث رسیدن از والدین به فرزندان در اون دین و ایین وجود نداره و در صورت خرج از اون دین و تفکر و ... شما رو اعدام نمیکنند پس زمانی که امکان انتخابی وجود نداره فقط مسله زور و اجبار است تحقیق کردن هر مسلمان در مورد دینش چه فوایدی داره در شرایطی که نه دین رو خودش انتخاب کرده و نه حق خروج از دین رو داره و در صورت خروج از دین اعدام میشه:smile:بعد هم مسله سنی وجود نداره شما در هر سنی که به این نتیجه برسید که دیگه نمیخواید دینیتون اسلام باشه اعدامتون میکنند و هیچ حقی برای خروج یا تغییر دین وجود نداره;شما فرض کنید اجداد ما قبول کردند که دین اسلام دین خوبی هست به صرف اینکه اجداد ما قبول کردند ما هم باید دین اسلام رو قبول داشته باشیم و از زمانی که به دنیا میایم مسلمان به دنیا بیایم و حق تغییر دین رو نداشته باشیم؟

ببخشید کدوم دینو می گید
اگه اسلامو می گید که سند بیاورید
 

devil may cry

عضو جدید
ببخشید کدوم دینو می گید
اگه اسلامو می گید که سند بیاورید

برای اینکه هر کسی از دین اسلام خارج بشه اعدامش میکنند سند بیارم یا برای مطالب دیگه؟


احکام ارتداد

پرسش: فرق ملحد و مرتد چیست؟ و در چه مواردی مرتد اعدام می گردد؟ پاسخ:
ملحد در لغت بمعنی از راه حق برگردنده – بدعت گذار بوده و جمع آن ملحدون و ملاحده می­باشد[1]. و به معنای مشرک بالله یا ظلم کننده و احتکار کننده طعام آمده است[2].
پس ملحد یعنی کسی که حق را انکار کند یا به خداوند شرک بورزد.
ارتداد در لغت به معنای بازگشتن است و مرتد آن کسی است که از اسلام خارج شود و کفر را اختیار کند.
مرتد بر دو قسم است: فطری و ملی.
الف- مرتد فطری: کسی که یکی از پدر و مادرش در حال انعقاد نطفه­اش مسلمان بوده­اند، پس بعد از بلوغ خود اظهار اسلام کرده است و بعد از آن اظهار، از اسلام خارج شده است.
ب- مرتد ملی: کسی که پدر و مادرش در حال انعقاد نطفه­اش مسلمان نبوده­اند و خود بعد از بلوغ،اظهار اسلام کرده است و بعدا اظهار کفر نموده است. یعنی اول کافر بود بعد مسلمان شد سپس دوباره کافر گردید مثل یک نصرانی الاصل که مسلمان شود دوباره نصرانی شود.
مرتد فطری اگر مرد باشد همسرش به محض ارتداد از او جدا می­شود و نکاحشان باطل می­شود (بدون طلاق) و همسرش عده وفات می­گیرد و بعد از آن می­تواند با هر مسلمانی که خواست ازدواج کند.
اموالش بعد از آنکه دیون او پرداخت شد بین وارثش تقسیم می شود(مثل میت). توبه او و بازگشتنش به اسلام سودی در بازگشت اموال و زنش به او نمی­بخشد. بلی توبه­اش ظاهرا و باطنا در بعضی از امور مقبول می­شود مثلا بدنش پاک و عباداتش صحیح می­شود و می­تواند اموال جدیدی بوسیله تجارت یا ارث بدست آورد و می­تواند زن مسلمان بگیرد یا دوباره همسر سابقش را تزویج کند.
و اگر زن باشد اموالش در ملکش باقی می­ماند و جز با مرگش به ورثه او منتقل نمی­شود و از شوهر مسلمانش بدون عده جدا می گردد اگر شوهرش با او نزدیکی نکرده و الا باید عده طلاق نگه دارد و اگر قبل از اتمام عده ای که با آن از شوهرش جدا شده است ، توبه نماید، زوجیت او باقی می­ماند.

اما مرتد ملی چه مرد باشد و چه زن، اموالش به ورثه منتقل نمی­شود مگر بامرگشان ولی نکاح آنها فسخ می­شود ولی اگر قبل از عده که همان عده طلاق است به اسلام برگردند، زوجیت آنها باقی است[3]
اما در مسئله حکم اعدام باید گفت که ارتداد با شرایطی، حکم اعدام را بدنبال خواهد داشت:
اول اینکه اظهار برگشت از دین کند که اگر اظهار نکند حکم اعدام در حق او اجرا نمی­شود.
دوم اینکه ارتداد او مستند به شبهات و جو شبهه ناک نباشد.
دیگر اینکه: چنانچه با موازین شرعی ارتداد مرد مرتد فطری ثابت شود؛ اعدام می­شود، ولی مرد مرتد ملی بعد از استتابه (طلب توبه و برگشت به اسلام) چنانچه نپذیرفت با لحاظ کردن سایر شرایط اعدام می­شود.
اما زن چه مرتد ملی و چه فطری استتابه می­شود و چنانچه برنگشت زندانی می­شود واگر برنگردد آن قدر در زندان می­ماند تا از دنیا برود[4].

http://www.hawzah.net/Hawzah/Questi...anguageID=1&QuestionID=2655&SearchText="کافر"
 
آخرین ویرایش:

پيرمرد فروم

عضو جدید
هیچ فردی در دین اسلام حق انتخاب دین و خروج از دین رو نداره;فردی که والدینش مسلمان هستند نمیتونه از دینش خارج بشه یا دین دیگه رو انتخاب کنه و در صورت خرج از دین اعدام میشه پس چطوری حق انتخابی وجود داره واین دین بهترین و کاملترین دین هست دینی که از والدین به فرزندان به ارث میرسه و در صورت خروج از اون اعدام میشید:smile:;اگر واقعا تفکر و دینی کامل باشه لزومی به به ارث رسیدن از والدین به فرزندان در اون دین و ایین وجود نداره و در صورت خرج از اون دین و تفکر و ... شما رو اعدام نمیکنند پس زمانی که امکان انتخابی وجود نداره فقط مسله زور و اجبار است تحقیق کردن هر مسلمان در مورد دینش چه فوایدی داره در شرایطی که نه دین رو خودش انتخاب کرده و نه حق خروج از دین رو داره و در صورت خروج از دین اعدام میشه:smile:بعد هم مسله سنی وجود نداره شما در هر سنی که به این نتیجه برسید که دیگه نمیخواید دینیتون اسلام باشه اعدامتون میکنند و هیچ حقی برای خروج یا تغییر دین وجود نداره;شما فرض کنید اجداد ما قبول کردند که دین اسلام دین خوبی هست به صرف اینکه اجداد ما قبول کردند ما هم باید دین اسلام رو قبول داشته باشیم و از زمانی که به دنیا میایم مسلمان به دنیا بیایم و حق تغییر دین رو نداشته باشیم؟
[FONT=&quot]حكم ارتداد و آيه ي لا اكراه في الدين [/FONT]
[FONT=&quot]شبهه[/FONT][FONT=&quot] :

با وجود آيه شريفه (لا اكراه في الدين)، حكم ارتداد و اعدام معنا ندارد.


پاسخ :

براي پاسخ، توجه به چند امر ضروري است:
1. اولين نكته‎اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه مجازات در اسلام به انگيزه حمايت و پاسداري از فضائل و دور نگه داشتن جامعه از رذايل است، كه در جهت حفظ مصالح و منافع عمومي انجام مي‎گيرد. پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ فرمودند: « ايها الناس انتم كالمرضي و رب العالمين كالطبيب فصلاح المرضي فيما يعلمه الطبيب لا فيما اليشتهيه المريض»[1] اي مردم! شما همانند بيماران و پروردگار عالميان همانند پزشك است. پس مصلحت بيمار در تشخيص پزشك است نه تمايلات و خواسته‎هاي بيمار. بهترين قانون، آن است كه وضع كننده آن ضمن شناخت مصالح فرد و جامعه، بدون آنكه خود از آن منتفع شود، و رعايت تمام جوانب مصالح اقدام به قانونگذاري كنند. احكام اسلامي به دليلي كه واضع آن شارع مقدس است، بهترين نوع ممكن است. و ملاك مجازات‎ها مصالح واقعي افراد و جامعه است.
2. اسلام آزادي عقيده را به رسميت شناخته، چرا كه خداوند انسان را مسؤول آفريده و لازمه مسؤوليت شعور و آزادي اراده است. انسان با اين دو نيرو كه خداوند در وي به وديعت نهاده، طبيعت را تسخير مي‎كند، فرهنگ مي‎آفريند، تمدن مي‎سازند، انتخاب يا اجتناب مي‎كند، او مسؤول است و مورد تشويق يا بازخواست قرار مي‎گيرد. لازمه اين دو نيروي تكويني آزادي تشريعي و اجتماعي است. انسان در پرتو آن سلوك اجتماعي خود را برمي‎گزيند. هيچ كسي حق ندارد اين اصل الهي را تحت سيطره و حاكميّت خود قرار دهد.

4. امّا وجه جمع احكام مرتد با آياتي كه بر اصل آزادي عقيده تصريح دارند، اين است كه همه آنها در مقام پذيرش اصل دين‎اند. يعني در اسلام اصل پذيرش دين اجباري نيست. اسلام پيش از دعوت به حق سعي دارد تا جوّ اختناق را از بين ببرد، فرصت تفكر و تعقل را براي انسان فراهم سازد.[14] امّا پس از انتخاب دين، كسي حق ندارد، دين را به بازي بگيرد. به بيان ديگر، شخصي كه اقدام به پذيرش دين مي‎كند، بايد به اصل ارتداد و عواقب آن آگاهانه ملتزم شود. در حالي كه همان شخص قبل از پذيرش اسلام چنين تعهدي ندارد. مي‎خواهيم اين را بگوييم كه احكام ارتداد با آزادي عقيده تنافي ندارد، زيرا هر كسي در اصل پذيرش اسلام آزاد است، امّا بايد بداند كه با پذيرش اسلام، حق برگشت از او سلب مي‎شود. ديني كه اصل آزادي در انتخاب عقيده را اصل مي‎داند، اين را هم مي‎گويد كه بايد آگاهانه و با التزام به همه احكام دين آن را پذيرا شوي، و اگر پس از انتخاب انكار كني، احكام ارتداد درباره تو جاري مي‎شود. همان‎گونه كه ارتكاب ديگر انحرافات اجتماعي مجازات دارد، به طور مثال كسي كه مسلمان شد نمي‎تواند شراب بنوشد و اگر مرتكب آن شود،‌حدّ بر او جاري مي‎گردد و كسي كه در كمال آزادي دين را پذيرفته، نمي‎تواند احكام آن را با اصل آزادي در تضاد ببيند. اين يك حكم عقلاني است.
در امور اجتماعي نيز چنين است، انسان در رانندگي و عدم آن آزاد است. امّا اگر بخواهد رانندگي كند،‌بايد به قوانين راهنمايي و رانندگي گردن نهد، يا اگر كسي به استخدام اداره‎اي درآمد بايد مقررات آن را بپذيرد. بدون شك هيچ يك از امور ذكر شده با آزادي او منافات ندارد.
اين امر در مورد دين اهميت بيشتري پيدا مي‎كند، چرا كه دين حق از ضروريات اوليه انسان بوده و با گوهر انسانيت مرتبط است. فقط در اعتقادات قلبي خلاصه نمي‎شود. طبعاً در بينش اسلام بين داشتن يا نداشتن دين تفاوت وجود دارد، چنانكه دين حقيقي با خرافي نيز يكسان نيست. در نتيجه پذيرش آزادي مطلق در اين زمينه مساوي با قبول هرج و مرج و تعارض اجتماعي است كه يقيناً چنين چيزي را هيچ عاقلي نمي‎پذيرد. به همين دليل ارتداد موجب عقوبت است، و حكم شديد مرتد از فروعات آزادي عقيده و حق تدين است چون ارتداد نه تنها اهانت به مقدسات ديني است، بلكه مايه تزلزل در عقايد ديگران، و در واقع تجاوز به حقوق آنان است. قرآن كريم از گروهي ياد مي‎كند كه همواره به اسلام و مسلمانان عناد مي‎ورزيدند، از شيوه‎هايي كه آنان به منظور بدبين كردن مردم به اسلام در پيش گرفتند تظاهر به اسلام، و پس از آن ارتداد از اسلام بود. اهل كتاب از گردانندگان اصلي اين جريان بودند، و خداوند از توطئه پليد آنان چنين پرده برمي‎دارد. «دسته‎اي از اهل كتاب گفتند: اوّل روز به آنچه بر مؤمنان نازل شده، ايمان بياوريد، و در آخر روز انكارش كنيد شايد آنان از اعتقاد خويش برگردند.»[15]
واقع امر همين است، اگر پذيرش و انكار افراد به دين و مكتبي بدون ضابطه بوده و نظارتي در كار نباشد،‌آن دين تحقير شده و اقتدار خود را از دست خواهد داد. اسلام چنين چيزي را برنمي‎تابد. بحث را با گفتاري از رهبر معظم انقلاب به پايان مي‎بريم، ايشان مي‎فرمايد: «با توجه به آيات مربوط به ارتداد، اين گونه به نظر مي‎رسد كه اسلام با اين كار درصدد آن است كه حصار ايمان اسلامي را حفظ كند، در حقيقت بعد از اين‎كه مردم ايمان آوردند، نظام اسلامي را مكلف كرده است كه از ايمان مردم حفاظت و حراست كنند... علت خشم الهي بر مرتدين و كساني كه از دين خارج شده‎اند اين است كه اينها زندگي و عشرت دنيوي و هواي نفساني را بر خواست معنوي و قلبي و فطرت انساني خود و بر آخرت ترجيح داده‎اند. [16]بنابراين مسئله فقط عوض شدن يك اعتقاد نبوده است. مسئله اين بوده كه كساني به خاطر جاذبه‎هاي مادي و تأمين هواهاي نفساني حاضر شده‎اند به حيثيت نظام اسلامي لطمه بزنند، و به آن پشت كرده، ايمان اسلامي را رها كنند. اين مقوله ديگري است و سخت‎گيري اسلام در رابطه با اين مقوله است.»[/FONT]
برای اینکه هر کسی از دین اسلام خارج بشه اعدامش میکنند سند بیارم یا برای مطالب دیگه؟


احکام ارتداد



http://www.hawzah.net/Hawzah/Questi...anguageID=1&QuestionID=2655&SearchText="کافر"

[FONT=&quot]واژه مرتد برگرفته از كلمه ارتداد به معناى رجوع و بازگشت است. در اصطلاح دينى مرتد به كسى گفته مى شود كه از دين و آزادى خود روى برمى تابد و به دين و آيين ديگرى مى گرود. در فقه اسلامى ارتداد به معناى بازگشتن از اسلام است و مرتد كسى است كه به آيين اسلام كه پيش تر پذيرفته بود، پشت كرده و به دين و آيين ديگرى ـ كفر و شرك ـ گرويده است. محقق اول ـ صاحب شرايع ـ در تعريف مرتد گفته است: «المرتد هو الّذى يكفر بعد الإسلام) مرتد كسى است كه پس از قبول اسلام، كافر مى شود.[/FONT]

[FONT=&quot]امام خمينى(رحمه الله) نيز در تعريف مرتد گفته است: «المرتد هو من خرج عن الإسلام و اختار الكفرمرتد فردى است كه از دين اسلام خارج شده و آيين كفر را برمى گزيند.[/FONT]

[FONT=&quot]ديگران نيز در تعريف مرتد عبارت هايى نظير دو عبارت ياد شده ارايه كرده اند)[/FONT]

[FONT=&quot]مرتد دو گونه است; يكى آن كسى كه از پدر و مادر مسلمان ـ هر دو يا يكى از آن دو ـ متولد شده است و پس از آن كه به مرحله بلوغ و تكليف مى رسد، آيين اسلام را اظهار مى كند و آنگاه از اسلام بر مى گردد. اين قسم را مرتد فطرى گويند. و ديگرى، كسى كه از پدر و مادر غير مسلمان به دنيا آمده است، و پس از رسيدن به مرحله بلوغ و تكليف، آيين اسلام را برمى گزيند، سپس از اسلام برمى گردد.[/FONT]

[FONT=&quot]درباره حكم مرتد، ديدگاه مشهور ميان فقهاى اهل سنت اين است كه مرتد، خواه فطرى باشد يا ملى، و خواه مرد باشد يا زن، اگر توبه كند، توبه اش پذيرفته مى شود و در غير اين صورت حد قتل در مورد او اجرا مى شود. اما فقهاى اماميه ميان مرتد فطرى و ملى و مرد و زن فرق گذاشته اند. از نظر آنان مرتد اگر زن باشد، خواه ملى باشد يا فطرى اگر توبه كند، توبه اش پذيرفته خواهد شد و در غير اين صورت، زندانى و تعزير مى شود، ولى اگر مرد باشد، هرگاه مرتد ملّى باشد و توبه كند، توبه اش قبول خواهد شد و اگر توبه نكند محكوم به قتل خواهد گرديد و اگر مرتد فطرى باشد، توبه اش پذيرفته نخواهد شد و حدّ قتل در مورد او اجرا خواهد شد.[/FONT]

[FONT=&quot]البته، عدم قبول توبه مرتد فطرى مربوط به برخى از احكام شرعى چون اجراى حدّ قتل، و فسخ شدن عقد زناشويى بدون نياز به اجراى صيغه طلاق و بى اعتبار شدن مالكيت وى نسبت به اموالى كه قبل از ارتداد داشته است مى باشد، اما در برخى از احكام مانند طهارت بدن و درستى عبادات، و مالكيت او نسبت به اموال جديد و غيره توبه او پذيرفته خواهد بود. چنان كه توبه او به لحاظ احكام اخروى پذيرفته است و پس از توبه از جهت ارتداد مستوجب عقوبت اخروى نخواهد بود.[/FONT]

[FONT=&quot]نكاتى مهم[/FONT]

[FONT=&quot]در اين جا توجه به سه نكته لازم است:[/FONT]

[FONT=&quot]1. ارتداد شرعى آن است كه با انكار اسلام همراه باشد، بدين جهت، اگر كسى در مورد عقايد اسلامى دچار شك و ترديد شود و شبهات و پرسش هايى ذهن و انديشه او را به خود مشغول دارد، مرتد نخواهد بود. عارض شدن شك و ترديد پديده اى است كه در اختيار انسان قرار ندارد و نمى توان فردى را بدين جهت مورد نكوهش و بازخواست قرارداد. آرى، آنچه مذموم است اين است كه انسان در شك و ترديد باقى بماند و راه فحص و تحقيق را نپيمايد، و براى معالجه اين بيمارى ذهنى و فكرى خويش چاره انديشى نكند. از اين روى، در برخى از احاديث روايت شده است كه فردى نزد پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمد و از اين جهت كه در ذهنش گرفتار وسوسه هايى درباره اين كه اگر خدا جهان را آفريده است، پس خدا را چه كسى آفريده است، شده بود، اظهار تأسف و نگرانى كرد. پيامبر(صلى الله عليه وآله)اين حالت او را نه تنها مخالف ايمان نشناخت، بلكه آن را ايمان خالص به شمار آورد) البته، مقصود از ايمان خالص در اين حديث، چنان كه در روايات ديگر بيان شده است، حالت نگرانى و و دلواپسى آن فرد نسبت به پديده وسوسه درباره خداوند است، نه خود آن وسوسه.[/FONT]

[FONT=&quot]در حديث رفع آمده است كه خداوند امت اسلامى را به نُه چيز مؤاخذه نخواهد كرد، يكى از آنها عبارت است از «الوسوسة فى التفكر فى الخلق) وسوسه فكرى درباره آفرينش جهان.[/FONT]

[FONT=&quot]در حديثى از امام صادق(عليه السلام) روايت شده است كه: «لو أنّ العباد إذا جهلوا وقفوا و لم يجحدوا لم يكفروا) اگر مردم وقتى حقيقت را نمى شناختند توقف مى كردند و به آن انكار نمىورزيدند، كافر نمى شدند.[/FONT]

[FONT=&quot]2. يكى از موانع اجراى حدود در مورد افراد اين است كه شبهه اى در ميان باشد، زيرا «الحدود تُدرَءُ بالشبهات». بنابراين، هرگاه فردى اسلام را انكار كند، اما انكار او به خاطر شبهه اى است كه ذهن او را به خود مشغول كرده است، و نه از روى قصد و عناد، حكم ارتداد درباره چنين فردى جارى نخواهد شد. صاحب جواهر، درباره اين كه انكار حكم ضرورى اسلام موجب كفر و ارتداد خواهد شد گفته است: انكار ضرورى دين بدان دليل موجب كفر مى شود كه به انكار اصل دين باز مى گردد. بنابراين كسى كه تازه مسلمان شده است، يا در مناطق دور افتاده زندگى مى كند، ـ بدان جهت كه آگاهى كافى از اسلام ندارند ـ اگر منكر يكى از ضروريات اسلام شود، محكوم به كفر نخواهند شد. سپس افزوده است: «بل وكلّ من علم أنّ انكاره لشبهة، بل قيل وكلّ من احتمل وقوع الشبهة فى حقّه، لعدم ثبوت الاستلزام المذكور فى شىء منها»;)اگر روشن شود كه انكار ضرورى دين توسط فردى ناشى از شبهه اى بوده است و حتى گفته شده، اگر احتمال وجود شبهه نيز درباره او داده شود، به كفر و ارتداد او نخواهد شد، زيرا در اين صورت انكار ضرورى دين توسط او مستلزم انكار اصل دين به شمار نمى رود.[/FONT]

[FONT=&quot]روشن است كه راه منطقى و اسلامى برخورد با كسى كه از اسلام برگشته، يا يكى از احكام ضرورى دين را انكار كرده است و گرفتار شبهه و مشكل فكرى شده بحث و گفتگوى علمى است، تا شبهه او برطرف شود، حال اگر پس از برطرف شدن شبهه، وى همچنان بر انكار خود پافشارى كرد، در آن صورت احكام مرتد درباره او اجرا خواهد شد. چنين فردى، اهل منطق و انصاف نيست و از طرفى چون عمل او سبب ايجاد رخنه و ترديد در عقايد برحق ديگران مى شود ارتداد او با حقوق ديگران تعارض خواهد داشت، آن هم حقى كه از اصيل ترين حقوق انسانى است، چرا كه اسلام بر اساس فطرت بشر استوار است (فِطْرَت الله فَطَرَ النّاس عَلَيها). اعتقادى كه با اين حق فطرى تعارض دارد و در نتيجه حقوق جامعه اسلامى را خدشه دار مى سازد، احترامى نخواهد داشت. و حكم اسلام درباره مرتد، همانند حكم جهاد ابتدايى است كه در فصل قبل بيان گرديد. در حقيقت اين حكم نيز به انگيزه دفاع از اصيل ترين حق انسانى صادر گرديده است.[/FONT]

[FONT=&quot]3. حكم ارتداد در مورد مرتد آنگاه اجرا مى شود كه وى عقيده خود را اظهار نمايد، به گونه اى كه ديگران از ارتداد وى آگاه شوند اما اگر عقيده خود را پنهان دارد، مشمول اين حكم نخواهد شد) يعنى حكم ارتداد، در حقيقت به اظهار و بيان عقيده او مربوط مى شود كه يك عمل و رفتار اجتماعى است و با حقوق جامعه در تعارض است. و چون در تعارض حق فرد با حقوق جامعه، حقوق جامعه تقدم دارد، بنابراين حكم اسلام درباره مرتد، دفاع از حقوق جامعه به شمار مى رود. اين اصل، يكى از اصول عقلايى است كه همه مكاتب فلسفى و حقوقى آن را پذيرفته اند و اگر اختلافى وجود دارد، مربوط به مصاديق آن است كه ممكن است عمل و رفتارى در يك مكتب برخلاف حقوق اجتماعى به شمار آيد و در مكتب ديگرى چنين نباشد.[/FONT]
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
پس بعد از بلوغ خود اظهار اسلام کرده است و بعد از آن اظهار، از اسلام خارج شده است.
پس انتخاب دین جبر نیست
البته خروج از آن هم جبر نیست چون اگر کسی از دین خارج شود و این خارج شدن خود را علنی نکند هم کسی ارتداد اورا نمی فهمد اما کسی که آنرا علنی می کند مطمنا دشمن اسلام محسوب خواهد شد
 

ansarweb

عضو جدید
حالا چرا به این بدبخت گیر دادین
یه نگاه به شیعیان دور و برتون بندازین ببینید چه خبره ؟
اصلا یه نگاه به خودمون بندازیم ببینم درست داریم برخورد می کنیم ؟(قصد جسارت ندارم خودم رو میگم )
 

devil may cry

عضو جدید
پس انتخاب دین جبر نیست
البته خروج از آن هم جبر نیست چون اگر کسی از دین خارج شود و این خارج شدن خود را علنی نکند هم کسی ارتداد اورا نمی فهمد اما کسی که آنرا علنی می کند مطمنا دشمن اسلام محسوب خواهد شد

در انتخاب دین اسلام جبر نیست؟شما خودتون اسلام رو انتخاب کردید یا برای اینکه والدینتون مسلمان بودن مسلمان هستید؟حرفی که در مورد ارتداد میزنید یعنی هر کسی که اسلام رو قبول نداره و به صرفا به خاطر مسلمان بودن پدر و مادرش مسلمان هست و دیگه نمیخواد دینش اسلام باشه هیچ حقی برای ابراز نظر و بیان عقیده خودش نداره و در صورتی که اعلام کنه از دین اسلام خارج شده اعدامش میکنند این دقیقا کاری هست که افراد دیکتاتور با مردموشون میکنند زمان شاه هم شما اگر شاه رو قبول داشتید یا نداشتید ولی ابراز نظر نمیکردید و اعلامیه پخش نمیکردید و .... ساواک کاری با شما نداشت ولی به محظ اینکه میگفتید که شاه رو قبول ندارید شکنجتون میکردند و ....;این حرف یعنی اگر دیگه نمیخواید دینتون اسلام باشه نظر و عقیده خودتون رو مخفی و صحبتی نکنید کنید تا زنده بمونید و این عین زور و اجبار هست
 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
در انتخاب دین اسلام جبر نیست؟شما خودتون اسلام رو انتخاب کردید یا برای اینکه والدینتون مسلمان بودن مسلمان هستید؟حرفی که در مورد ارتداد میزنید یعنی هر کسی که اسلام رو قبول نداره و به صرفا به خاطر مسلمان بودن پدر و مادرش مسلمان هست و دیگه نمیخواد دینش اسلام باشه هیچ حقی برای ابراز نظر و بیان عقیده خودش نداره و در صورتی که اعلام کنه از دین اسلام خارج شده اعدامش میکنند این دقیقا کاری هست که افراد دیکتاتور با مردموشون میکنند زمان شاه هم شما اگر شاه رو قبول داشتید یا نداشتید ولی ابراز نظر نمیکردید و اعلامیه پخش نمیکردید و .... ساواک کاری با شما نداشت ولی به محظ اینکه میگفتید که شاه رو قبول ندارید شکنجتون میکردند و ....;این حرف یعنی اگر دیگه نمیخواید دینتون اسلام باشه نظر و عقیده خودتون رو مخفی و صحبتی نکنید کنید تا زنده بمونید و این عین زور و اجبار هست
دوست گرامی
به اسلام چه که پدر و مادر شما بدون خواست شما , شمارو به دین اسلام آوردند ؟!
در تاریخ ما داریم که کسانی که به دین اسلام میومدند اغلب یا یهودی بودند و یا مسیحی .
اینکه فرزندان به چه دینی بیاند رو میتونند خودشون با تحقیق در ادیان انتخاب کنند.
حالا چون پدر و مادر شما تصمیم گرفتند شما مسلمان باشید دین اسلام دچار مشکل هستش؟!
مطمئنید ؟!
بعدشم
کی کشت ؟
کی برد ؟
کی شکنجه کرد ؟!
چرا داستان سرایی میکنید دوست من ؟!
شما چند نفر رو سراغ دارید که به جرم ارتداد اعدام شده اند ؟!
چند نفر دستگیر شدند و اما اعدام نشده اند دوست من !
اون افراد هم نه برای ارتداد بلکه برای مسائل مختلف دیگه دستگیر شده اند !
شما یه لیست بیار برای بنده که افراد مرتد اعدام شده باشند.
ممنون میشم !
 

devil may cry

عضو جدید
دوست گرامی
به اسلام چه که پدر و مادر شما بدون خواست شما , شمارو به دین اسلام آوردند ؟!
در تاریخ ما داریم که کسانی که به دین اسلام میومدند اغلب یا یهودی بودند و یا مسیحی .
اینکه فرزندان به چه دینی بیاند رو میتونند خودشون با تحقیق در ادیان انتخاب کنند.
حالا چون پدر و مادر شما تصمیم گرفتند شما مسلمان باشید دین اسلام دچار مشکل هستش؟!
مطمئنید ؟!
بعدشم
کی کشت ؟
کی برد ؟
کی شکنجه کرد ؟!
چرا داستان سرایی میکنید دوست من ؟!
شما چند نفر رو سراغ دارید که به جرم ارتداد اعدام شده اند ؟!
چند نفر دستگیر شدند و اما اعدام نشده اند دوست من !
اون افراد هم نه برای ارتداد بلکه برای مسائل مختلف دیگه دستگیر شده اند !
شما یه لیست بیار برای بنده که افراد مرتد اعدام شده باشند.
ممنون میشم !

دین اسلام مگه پذیرش داره؟هر فردی از زمانی که به دنیا میاد به صرف مسلمان بودن پدر و مادرش مسلمان هست و زمانی که نظرش رو در مورد اسلام اعلام کنه و بگه که دیگه نمیخواد مسلمان باشه اعدامش میکنند;به اسلام چه که والدین و والدین و والدین و ..... والدین من به خاطر مسلمان بودن و والدینشون مسلمونند منظروتون همینه هست دیگه این دین اسلام که که پذیرش نداره و هر فردی به صرف مسلمان بودن والدینش مسلمان میشه اگر به ایران حمله نشده بود ما الان مسلمان نبودیم و حق انتخاب داشیتم و به خاطر خارج شدن از دین و یا تغییر دین و اعلام نظرها و عقاید فردی در مورد اسلام داخل ایران اعدام نمیشدیم این که سپاه اسلام به ایران حمله کرده و الان تمام ما به خاطر مسلمان شدن اجدادمون مسلمانیم تقصیر ما نیست تقصیر همون سپاه اسلامی هست که به ایران حمله کرده و همون اجدادی که دین اسلام رو قبول کردند نه ما;در مورد اینکه کی کشته کی برده حداقل حرف رساله ها و مراجع تقلید رو باید قبول داشته باشید من در مورد ارتداد با سندیت صحبت کردم
الف- مرتد فطری: کسی که یکی از پدر و مادرش در حال انعقاد نطفه­اش مسلمان بوده­اند، پس بعد از بلوغ خود اظهار اسلام کرده است و بعد از آن اظهار، از اسلام خارج شده است.اما در مسئله حکم اعدام باید گفت که ارتداد با شرایطی، حکم اعدام را بدنبال خواهد داشت:
اول اینکه اظهار برگشت از دین کند که اگر اظهار نکند حکم اعدام در حق او اجرا نمی­شود.
دوم اینکه ارتداد او مستند به شبهات و جو شبهه ناک نباشد.
دیگر اینکه: چنانچه با موازین شرعی ارتداد مرد مرتد فطری ثابت شود؛ اعدام می­شود، ولی مرد مرتد ملی بعد از استتابه (طلب توبه و برگشت به اسلام) چنانچه نپذیرفت با لحاظ کردن سایر شرایط اعدام می­شود.
اما زن چه مرتد ملی و چه فطری استتابه می­شود و چنانچه برنگشت زندانی می­شود واگر برنگردد آن قدر در زندان می­ماند تا از دنیا برود
http://www.hawzah.net/Hawzah/Questions/QuestionView.aspx?LanguageID=1&QuestionID=2655&SearchText=%22%DA%A9%D8%A7%D9%81%D8%B1%22

در شرایطی که داخل ایران نرخ بیکاری و .... اعلام نمیشه شما انتظار انتشار امار دقیق افرادی که به خاطر ارتداد اعدام شدند رو از من دارید اینکه هیچ اماری داخل ایران منتشر نمیشه دلیلی بر عدم وجود این مشکل نیست
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا