با اینکه چند روز از انتشار خبر «درد دختر ۱۸ ساله شوشتری چاره ندارد؟» میگذرد اما بازخوردهای خبر هنوز ادامه دارد. گزارشی که تنها در تابناک، نزدیک به یکصد هزار مخاطب داشته و البته با احتساب بازانتشار گسترده آن در دیگر وبسایتهای خبری، روزنامهها، جامعههای مجازی و...، در کمتر از دو شبانه روز، موج بزرگی به راه انداخت که بازخوردهای مثبت زیادی را به سمت این دختر جوان سرازیر کرده است. اینجاست که بنا بر تعهدمان به پیگیری این موضوع، وظیفه دانستیم که گزارشی از بازخوردهای مثبت این خبر را به اطلاع شما مهربانان برسانیم.
به گزارش «تابناک»، هنوز زمان زیادی از انتشار داستان زندگی این هموطنمان نگذشته بود که با نظرات مخاطبانی مواجه شدیم که به دنبال راهی برای یاری وی میگشتند و اغلب درخواست اعلام شماره حساب داشتند. نظرات محبت آمیزی که به دلیل اینکه گاه حاوی شماره تلفن و مشخصات ارسال کننده بودند، قابلیت انتشار نداشتند.
بدین ترتیب در مدت زمانی کوتاه، با انبوه نظرات خوانندگانی مواجه شدیم که برای کمک به «رویا» اعلام آمادگی کرده بودند و بنا به وسعشان پیش قدم شدهاند؛ از پرداخت بخشی یا تمام هزینه درمان گرفته تا پزشکان و بیمارستانهایی که اعلام آمادگی کردند و حتی هموطنان خارج از کشور؛ بیش از ۱۴۰۰ نظر تاکنون برای این گزارش به دستمان رسیده که حتی اگر قادر به انتشارشان بودیم، چه بسا در نهایت با صفحهای مواجه میشدیم که بسیار سنگین بود و شاید اصلا بارگذاری نمیشد! (مخصوصا با این شرایط فعلی اینترنت.)
اما آنچه موجب شگفتی تحریریه سایت میشد، شباهت بیحد و اندازه پیامهای دریافتی با یکدیگر بود. نظراتی که از نقاط مختلف به دستمان میرسید اما یک تفکر واحد در پشت همه آنها مشهود بود؛ حس بزرگ منشی مردمانی که کمک به هم نوع را وظیفه خود میدانند و دریغ نمیورزند. آن هم در شرایطی که در متن گزارش سعی داشتیم که مسئولان را به گره گشایی از وضعیت این دختر مبتلا به یک بیماری نادر ترغیب کنیم و هیچ درخواستی از مردم مطرح نکردیم که مبادا شائبهای بوجود بیاید.
ناخنکی بر گنجینه نظرات پر مهر مخاطبان
جالبتر اینجاست که هیچ نظر منتشر شدهای در انتهای گزارش وجود نداشت و طبیعتا نه کسی با دیدگاه دیگری مواجه شده و نه فرصت نقد و موافقت و رای دادن به نظرات دیگران فراهم شده است. به عبارتی دیگر، با چنان نقش آفرینی بداههای از سوی شما خوانندگان مواجه شدیم که سعی داریم آنرا به زبان آمار خدمتتان عرضه کنیم:
در جامعه آماری ۱۰۰۰ نظر ابتدایی رسیده به تابناک (که البته قبل از افزودن گزارش تکمیلی به متن اولیه گزارش واصل شده است)، بیش از ۵۰ درصد (۵۰۸ نظر) مخاطبان خواستار اعلام شماره حساب جهت واریز وجوه کمک هزینههای خود بودند که از این بین، ۶۵ درصد ایشان، تنها درخواستشان اعلام شماره حساب بوده و مابقی توضیحاتی نیز در متن ارسالیشان اضافه کرده بودند و چه بسا گلایهای هم از مسئولین امر داشتند و یا راهکار خاصی را پیشنهاد میدادند.
این در حالی است که تقریبا شش درصد کل جامعه آماری (مخاطبانی که نظرشان را ارسال کردهاند) اعلام آمادگی کردند که بخش عمدهای (بیش از یک میلیون تومان) و یا تمام هزینههای جراحی را تقبل کنند.
البته بخشی از مخاطبان هم بودند که برای یاری کردن این خانواده اعلام آمادگی کردند اما به دنبال راهکار مناسب برای این یاری رسانی بودند و در این زمینه راهنمای میخواستند، که از قضا درصد چشمگیری از جامعه آماری در نظر گرفته شده را تشکیل میدهند؛ بیش از ۱۷ درصد (۱۷۳ نظر). به عبارتی بهتر، مجموعا ۶۸ درصد مخاطبینی که زحمت ارسال نظر به این گزارش را کشیدهاند، حاضر به شرکت در امر خیری شدهاند که مایه غرور هر ایرانی است.
وقتی به اعداد و ارقام فوق، ۶ درصد نظراتی را اضافه کنیم که از طرف آن دسته از هموطنانمان نوشته شده که قلبا آرزوی کمک به این خانواده را داشتهاند اما «ایکاش» نوشتهاند و اعلام داشتهاند که به دلیل مضیقههای مالی متاسفانه نمیتوانند در این امر شراکت کنند، بیشتر به عظمت ماجرا پی خواهیم برد. شاید بد نباشد به پاکی دل این عده نیز احترام بگذاریم و آمار مشتاقان کمک را ۷۴ درصد منظور کنیم.
جدای اینکه مراتب قدردانیمان را از همه خوانندگانی که نظرات پرمهرشان را در اختیارمان قرار دادند اعلام میکنیم، دو تشکر دیگر هم داریم: اول از آن دسته مخاطبانی که با مراجعه به قسمت «تماس با ما» یا با استفاده از ایمیل info@tabnak. ir و حتی شماره تلفنهای تحریریه با ما تماس گرفتند، و دوم از یاران و همکاران رسانهای و مطبوعاتیمان در استان خوزستان که از هیچ کمکی مضایقه نکردهاند و دریغ ندارند.
البته بخش دیگری از نظرات هم، حاوی موضوعات دیگری بودند که شاید بارزترین آنها، ابراز همدردی-درخواست اطلاعات تکمیلی در مورد بیمار و خانواده وی-درخواست پیگیری-تشکر از انتشار گزارش-نصیحت به بخشی از مسئولین و یا هموطنان متمول-انتقاد (هم از مسئولان و نهادهای خیریه و هم از تابناک) -پیشنهاد موارد مشابه برای تهیه گزارش باشد. و البته درصد بسیار جزئی هم توهین کنندگانی بودند که مجالی برای تامل ندارند.
این در حالی است که بخش قابل توجهی از نظرات، حاوی نام و نام خانوادگی ارسال کننده و شماره تلفن و یا ایمیل معتبری بود که نشان از برخورد انسان دوستانه مخاطبان فهیم با این گزارش است. مخاطبانی کهگاه با خوش بینی تمام با ماجرا روبرو شدهاند و حتی برای اعزام این مادر و دختر به مشهد مقدس هم اعلام آمادگی کردهاند (مادر رویا آرزو دارد که دخترش درمان شوند تا بتوانند با هم برای ادای نذر مادر، به پابوس امام رضا بروند).
اینجاست که وظیفه خود میدانیم که به یاری شما خوانندگان بزرگوار و پزشکان دلسوز و مسئولین همیار، شرایطی فراهم کنیم که این آرزو محقق شود. و البته بر خود لازم میدانیم که با همفکری شما، بستری امن فراهم کنیم تا بتوان به کمک آن، بدون هرگونه شائبهای، به دیگر رویاهای گوشه و کنار کشورمان نیز بپردازیم و یاریگرشان باشیم. (ما را از راهنماییهای خود محروم نکنید)
آخرین وضعیت پیگیری درمان "رویا"ی مردم ایران
اکنون مقدمات حضور «رویا» در بیمارستان لقمان فراهم شده و قرار است به زودی (دوشنبه آتی) به این بیمارستان منتقل شده و مراحل درمانش را آغاز کند. پزشکان بیمارستان معتقدند که درمان این بیمار به چند مرحله جراحی نیاز دارد اما جزئیات دقیقتر درمان هنوز مشخص نیست و حتما به محض اینکه مطلع شویم، شما را نیز در جریان خواهیم گذاشت.
اما خالی از لطف نیست که بدانید یکی از مسئولین رده بالای دولتی نیز برای حل مشکل مسکن این خانواده اعلام آمادگی کرده و در صدد هستیم که پس از حضور «رویا» در تهران، چند و چون کمک در این زمینه را با ایشان به مشورت بنشینیم و مراتب تشکرمان را اعلام کنیم.
این در حالی است که خبر میرسد، ظرف روزهای گذشته، برخی مسئولین استانی به دیدن این خانواده رفتهاند و قرار است که بعضی دیگر هم به وضعیت این خانواده سرکشی کنند. اتفاقی بسیار مثبت که ظاهرا توانسته روحیه رویا را هم بهتر کند. جایی که از همه مردمانی که به فکرش هستند، به دلیل بار سنگین روی صورتش، آهسته آهسته تشکر میکند.
باز هم تاکید داریم که وظیفه خود میدانیم که پیگیر این ماجرا تا به انتها باشیم و اطمینان میدهیم که خوبیها را خواهیم گفت و حتم داشته باشید که پشت گوش اندازیها را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت و از کنار آن نخواهیم گذشت.
تا چه مقبول افتد و چه در نظر آید ...
http://www.tabnak.ir/fa/news/225492/به-نام-رویا-و-به-روشنی-دل-مردم-ایران
به گزارش «تابناک»، هنوز زمان زیادی از انتشار داستان زندگی این هموطنمان نگذشته بود که با نظرات مخاطبانی مواجه شدیم که به دنبال راهی برای یاری وی میگشتند و اغلب درخواست اعلام شماره حساب داشتند. نظرات محبت آمیزی که به دلیل اینکه گاه حاوی شماره تلفن و مشخصات ارسال کننده بودند، قابلیت انتشار نداشتند.
بدین ترتیب در مدت زمانی کوتاه، با انبوه نظرات خوانندگانی مواجه شدیم که برای کمک به «رویا» اعلام آمادگی کرده بودند و بنا به وسعشان پیش قدم شدهاند؛ از پرداخت بخشی یا تمام هزینه درمان گرفته تا پزشکان و بیمارستانهایی که اعلام آمادگی کردند و حتی هموطنان خارج از کشور؛ بیش از ۱۴۰۰ نظر تاکنون برای این گزارش به دستمان رسیده که حتی اگر قادر به انتشارشان بودیم، چه بسا در نهایت با صفحهای مواجه میشدیم که بسیار سنگین بود و شاید اصلا بارگذاری نمیشد! (مخصوصا با این شرایط فعلی اینترنت.)
اما آنچه موجب شگفتی تحریریه سایت میشد، شباهت بیحد و اندازه پیامهای دریافتی با یکدیگر بود. نظراتی که از نقاط مختلف به دستمان میرسید اما یک تفکر واحد در پشت همه آنها مشهود بود؛ حس بزرگ منشی مردمانی که کمک به هم نوع را وظیفه خود میدانند و دریغ نمیورزند. آن هم در شرایطی که در متن گزارش سعی داشتیم که مسئولان را به گره گشایی از وضعیت این دختر مبتلا به یک بیماری نادر ترغیب کنیم و هیچ درخواستی از مردم مطرح نکردیم که مبادا شائبهای بوجود بیاید.
ناخنکی بر گنجینه نظرات پر مهر مخاطبان
جالبتر اینجاست که هیچ نظر منتشر شدهای در انتهای گزارش وجود نداشت و طبیعتا نه کسی با دیدگاه دیگری مواجه شده و نه فرصت نقد و موافقت و رای دادن به نظرات دیگران فراهم شده است. به عبارتی دیگر، با چنان نقش آفرینی بداههای از سوی شما خوانندگان مواجه شدیم که سعی داریم آنرا به زبان آمار خدمتتان عرضه کنیم:
در جامعه آماری ۱۰۰۰ نظر ابتدایی رسیده به تابناک (که البته قبل از افزودن گزارش تکمیلی به متن اولیه گزارش واصل شده است)، بیش از ۵۰ درصد (۵۰۸ نظر) مخاطبان خواستار اعلام شماره حساب جهت واریز وجوه کمک هزینههای خود بودند که از این بین، ۶۵ درصد ایشان، تنها درخواستشان اعلام شماره حساب بوده و مابقی توضیحاتی نیز در متن ارسالیشان اضافه کرده بودند و چه بسا گلایهای هم از مسئولین امر داشتند و یا راهکار خاصی را پیشنهاد میدادند.
این در حالی است که تقریبا شش درصد کل جامعه آماری (مخاطبانی که نظرشان را ارسال کردهاند) اعلام آمادگی کردند که بخش عمدهای (بیش از یک میلیون تومان) و یا تمام هزینههای جراحی را تقبل کنند.
البته بخشی از مخاطبان هم بودند که برای یاری کردن این خانواده اعلام آمادگی کردند اما به دنبال راهکار مناسب برای این یاری رسانی بودند و در این زمینه راهنمای میخواستند، که از قضا درصد چشمگیری از جامعه آماری در نظر گرفته شده را تشکیل میدهند؛ بیش از ۱۷ درصد (۱۷۳ نظر). به عبارتی بهتر، مجموعا ۶۸ درصد مخاطبینی که زحمت ارسال نظر به این گزارش را کشیدهاند، حاضر به شرکت در امر خیری شدهاند که مایه غرور هر ایرانی است.
وقتی به اعداد و ارقام فوق، ۶ درصد نظراتی را اضافه کنیم که از طرف آن دسته از هموطنانمان نوشته شده که قلبا آرزوی کمک به این خانواده را داشتهاند اما «ایکاش» نوشتهاند و اعلام داشتهاند که به دلیل مضیقههای مالی متاسفانه نمیتوانند در این امر شراکت کنند، بیشتر به عظمت ماجرا پی خواهیم برد. شاید بد نباشد به پاکی دل این عده نیز احترام بگذاریم و آمار مشتاقان کمک را ۷۴ درصد منظور کنیم.
جدای اینکه مراتب قدردانیمان را از همه خوانندگانی که نظرات پرمهرشان را در اختیارمان قرار دادند اعلام میکنیم، دو تشکر دیگر هم داریم: اول از آن دسته مخاطبانی که با مراجعه به قسمت «تماس با ما» یا با استفاده از ایمیل info@tabnak. ir و حتی شماره تلفنهای تحریریه با ما تماس گرفتند، و دوم از یاران و همکاران رسانهای و مطبوعاتیمان در استان خوزستان که از هیچ کمکی مضایقه نکردهاند و دریغ ندارند.
البته بخش دیگری از نظرات هم، حاوی موضوعات دیگری بودند که شاید بارزترین آنها، ابراز همدردی-درخواست اطلاعات تکمیلی در مورد بیمار و خانواده وی-درخواست پیگیری-تشکر از انتشار گزارش-نصیحت به بخشی از مسئولین و یا هموطنان متمول-انتقاد (هم از مسئولان و نهادهای خیریه و هم از تابناک) -پیشنهاد موارد مشابه برای تهیه گزارش باشد. و البته درصد بسیار جزئی هم توهین کنندگانی بودند که مجالی برای تامل ندارند.
این در حالی است که بخش قابل توجهی از نظرات، حاوی نام و نام خانوادگی ارسال کننده و شماره تلفن و یا ایمیل معتبری بود که نشان از برخورد انسان دوستانه مخاطبان فهیم با این گزارش است. مخاطبانی کهگاه با خوش بینی تمام با ماجرا روبرو شدهاند و حتی برای اعزام این مادر و دختر به مشهد مقدس هم اعلام آمادگی کردهاند (مادر رویا آرزو دارد که دخترش درمان شوند تا بتوانند با هم برای ادای نذر مادر، به پابوس امام رضا بروند).
اینجاست که وظیفه خود میدانیم که به یاری شما خوانندگان بزرگوار و پزشکان دلسوز و مسئولین همیار، شرایطی فراهم کنیم که این آرزو محقق شود. و البته بر خود لازم میدانیم که با همفکری شما، بستری امن فراهم کنیم تا بتوان به کمک آن، بدون هرگونه شائبهای، به دیگر رویاهای گوشه و کنار کشورمان نیز بپردازیم و یاریگرشان باشیم. (ما را از راهنماییهای خود محروم نکنید)
آخرین وضعیت پیگیری درمان "رویا"ی مردم ایران
اکنون مقدمات حضور «رویا» در بیمارستان لقمان فراهم شده و قرار است به زودی (دوشنبه آتی) به این بیمارستان منتقل شده و مراحل درمانش را آغاز کند. پزشکان بیمارستان معتقدند که درمان این بیمار به چند مرحله جراحی نیاز دارد اما جزئیات دقیقتر درمان هنوز مشخص نیست و حتما به محض اینکه مطلع شویم، شما را نیز در جریان خواهیم گذاشت.
اما خالی از لطف نیست که بدانید یکی از مسئولین رده بالای دولتی نیز برای حل مشکل مسکن این خانواده اعلام آمادگی کرده و در صدد هستیم که پس از حضور «رویا» در تهران، چند و چون کمک در این زمینه را با ایشان به مشورت بنشینیم و مراتب تشکرمان را اعلام کنیم.
این در حالی است که خبر میرسد، ظرف روزهای گذشته، برخی مسئولین استانی به دیدن این خانواده رفتهاند و قرار است که بعضی دیگر هم به وضعیت این خانواده سرکشی کنند. اتفاقی بسیار مثبت که ظاهرا توانسته روحیه رویا را هم بهتر کند. جایی که از همه مردمانی که به فکرش هستند، به دلیل بار سنگین روی صورتش، آهسته آهسته تشکر میکند.
باز هم تاکید داریم که وظیفه خود میدانیم که پیگیر این ماجرا تا به انتها باشیم و اطمینان میدهیم که خوبیها را خواهیم گفت و حتم داشته باشید که پشت گوش اندازیها را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت و از کنار آن نخواهیم گذشت.
تا چه مقبول افتد و چه در نظر آید ...
http://www.tabnak.ir/fa/news/225492/به-نام-رویا-و-به-روشنی-دل-مردم-ایران

