تمجيد تلويزيون عربستان از تاريخ ايران

fatiostad

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تلويزيون عربستان با پخش گزارشي مستند تاريخ ايران را اوج شکوه تمدن بشري ناميد.


به گزارش الف به نقل از العالم، شبکه يک تلويزيون عربستان در برنامه اي مستند با عنوان سرنوشت تمدنهاي بشري به روايت تاريخ ايران در قرن چهارم پيش از ميلاد پرداخت و در آن از امپراتوري ايران به عنوان اوج شکوه تمدن بشري ياد کرد.



دربخشي از اين اين برنامه که با پخش تصاويري از مناطق تاريخي و باستاني ايران همراه بود، اعلام شد: در آسياي غربي در ايران قرن چهارم قبل از ميلاد مسيح، شهرهاي زيباي ايران در تسلط امپراتوري فارس بود.




اسکيلوس نمايشي با عنوان فارس نوشته است، اين نمايش از مشهورترين نمايشهاي تراژدي قديمي محسوب مي شود.



اسکيلوس مردم فارس را انسانهايي متکبر و جنگجو و با اين حال اندوهگين معرفي کرده است؛ اما آّيا مردم فارس مردمي ماجراجو بوده اند يا اين که دشمنان آنان تاريخ را تحريف کرده و آن را تغيير داده اند.


نقشه ها و نوشته هايي که بر ديوارها و کتيبه هاي به يادگار مانده از آن دوران نوشته شده و برخي همچنان نامفهومند، رازهايي از شگفتيهاي آن زمان را فاش مي کند.



در اين کتيبه ها افرادي با لباسهاي فاخر همراه با حيوانات عجيب به چشم مي خورند، اين افراد هدايايي از دورترين نقاط جهان در دست دارند از قبيل عاج فيل ظروف سفالي و پارچه هاي الوان.



باستان شناسان اين نقش و نگارها را با احساسي عميق بررسي مي کنند و با شگفتي مي پرسند چه علتي دارد که در اين نقش و نگارها افرادي از نقاط دوردست جهان با هداياي گوناگون به تصوير کشيده شده اند.



امپراتوري بزرگ فارس سرزمين بزرگي را شامل مي شده که آفريقا از جمله زمينهاي حاصلخيز مصر و سودان از جمله آن بوده است.

خط ميخي که در دوران امپراتوري فارس رواج داشت، قرنها براي باستانشناسان معمايي بزرگ به شمار مي رفت زيرا علاوه بر اينکه به خط ميخي بود به سه زبان مختلف بابلي، عيلامي و پهلوي نوشته شده بود، در سه دهه آغازين قرن نوزدهم دنياي جديدي براي باستان شناسان آشکار شد و آنان تاريخ کنوني فارس را بر اساس يافته هاي خود روايت کردند از يافته هاي محققان در پاسارگاد در ايران چنين بر مي آيد که نظريه جهان واحد ريشه در امپراتوري فارس دارد.


پاسارگاد در سال 553 پيش از ميلاد پايتخت اول امپراتوري فارس بود سپس به پرسپوليس منتقل شد، ايرانيان در آن زمان از سه زبان بابلي عيلامي و فارسي پهلوي استفاده مي کردند.


کوروش کبير درگيري ميان قبيله ها را از بين برد و يک امپراتوري متحد و جهاني به وجود آورد. بنابر نظر فارسيان قديم آفرينش زمين و همه موجودات ان از طرف آسمان بود، به همين سبب خود را در معبدي سر بسته قرار نمي دادند بلکه زير اسمان بلند به راز و نياز مي پرداختند.


تصاوير باقي مانده از کوروش کبير نشان مي دهد که از ارتشي نيرومند برخوردار بوده است. نوروز مراسمي باشکوه در امپراتوري فارس بود و مردم در همه جا جشنهاي باشکوهي برپا مي کردند.

گفتی است رسانه های مختلف عرب زبان وابسته به وهابیون منطقه، مدت هاست در راستای سیاست ایران هراسی به القای بدبینی به ایران و فرهنگ ایرانی می پردازند که نمونه آن جعل نام خلیج فارس است.


http://alef.ir/1388/content/view/70903/
 

masood kavosh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دستشون درد نكنه.بازم به اونا.
اينجا كه ميخوان تخت جمشيد رو با لودر صاف كنن......
 
بالا