تقدس سازی ..!

FIFA20

اخراجی موقت
در ضمن دوست عزیز شما که ادعای مناظره و مباحثه دارین،بهتره اول روی اخلاقیاتتون کار و به بنده تهمت نزنین و بگین "چون دوستان ممکنه از کوره در بروند مثل شماها".اصلا بنده تا حالا با شما بحثی داشتم یا اینکه بحثهای منو جایی دادین یا اینکه الان این بحثی رو که نوشتم نشونه از کوره در رفتن بود؟
بعضیا با ادعای شعور حسینی تو اینجا به راحتی به یه مرجع دینی توهین کرده بودند.بعد اداعاشون هفت اسمون رو میشکافه(شما رو نمیگم.منظورم کس دیگه ای بود)
موفق باشین
چرا از خودتون نقل قول گرفتین؟>
 

*Essi*

اخراجی موقت
در ضمن دوست عزیز شما که ادعای مناظره و مباحثه دارین،بهتره اول روی اخلاقیاتتون کار و به بنده تهمت نزنین و بگین "چون دوستان ممکنه از کوره در بروند مثل شماها".اصلا بنده تا حالا با شما بحثی داشتم یا اینکه بحثهای منو جایی دادین یا اینکه الان این بحثی رو که نوشتم نشونه از کوره در رفتن بود؟
بعضیا با ادعای شعور حسینی تو اینجا به راحتی به یه مرجع دینی توهین کرده بودند.بعد اداعاشون هفت اسمون رو میشکافه(شما رو نمیگم.منظورم کس دیگه ای بود)
موفق باشین

من ملاکم همین تاپیک بود.

دلایلم رو میگم:

1- استفاده از فونت مطلق قرمز و درشت، خشم رو میرسونه، این دیگه در روانشناسی رنگ ها ثابت شده است که برای توجه به کسی که متوجه نیست بزرگ و درشت با قرمز بنویسی، قرمز برای بولد کردن باشه کافیه.

2- وقتی کسی مطلبی مینویسه که به مذاق ما خوش نمیاد، نمیشه بیاییم جواب سئوالش رو بدیم، بعدش چند سئوال ازش بپرسیم، در آخر هم بنویسیم من دیگه بحث رو ادامه نمیدهم.
خوب این واقعا یعنی چی؟

من چندین بار با دوستان در این شرایط قرار گرفتم که از من نقل قول گرفتن و 10 ها سئوال پرسیدن و آخرش نوشتن لطفا دیگه ادامه ندهید !!!!
شما در برابر چنین حرکتی چه عکس العملی نشون میدی، جز اینکه یک تشکر بزنی یا حرفی بزنی رو هوا بمونه !!!

به هر حال اینجا رو باید به چشم مکانی برای آموختن نگاه کنیم، حتی آموزه هایی که آنهارو در زباله دان ذهن میاندازیم.

و اینکه مطمئن باشیم حتی از بازیافت زباله هم میتوان روزی چیزهای شگفت انگیزی ساخت. :gol:
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
واقعا" از حرفات ممنون
ماهم منظورمون همینه چون با این تقدس سازیهیا داریم از خدا دور میشیم
من چیزهای رو دیدم که فقط باید گفت به خدا پناه میبرم
احترام به مقدسات که میگی از خدا مقدس هم مگه داریم خدا میگه فقط به من پناه ببرید و برای من شریک نسازید
پیامبرا و اماما هم دنبال همین بودن و هرکاری کردن واسه همین بود حالا ما کارمون به جایی رسیده که اصل رو فدای فرع کردیم
همه جا از این تقدسات واهی هست و دلیلشم یه چیز پر شدن جیب بعضیا
دقیقا حرف من و شما یکی نیست،اما حرف شما و این پست از جناب اسی تصدیق گفته ی من هست که عرض کردم،هستند کسانی که احترام به مقدسات رو تقدس سازی تلقی میکنن و بالعکس...!
منظورتون از شریک برای خدا چیه؟منظور همون توسلاتی هست که به ائمه میشه؟!!
اگر این هست که باید عرض کنم توسل با شزک و تقدس سازی و خرافه معنیش فرق میکنه....

حرفاتون گنگ و مبهم هست...
کدوم تقدسات واهی؟
مشخص کنین و مثال بزنین،شاید یک چیزی از نظر شما تقدس گرایی باشه و از نظر من نه...

تقدس سازی و احترام بیش از حد به قدیسه ها از طرفی رابطه مستقیم با ترس و وحشت و فقر دارد.

فقر برای شفا یافتن و دور شدن از بیماری و مشکلات.
ترس و وحشت از عذاب های دنیوی و اخروی اربابی قدرت گرا....
پدر و مادر مقدس هستند و احترام به والدین واجب....شما دست و روی پدر و مادرتون رو میبوسید...
عمل شرکی انجام دادید؟
تقدس سازی کردید؟
این عمل از روی ترس و وحشت و فقر بوده؟!!
خیر،پدر و مادر مقدس هستند و شما احترام به مقدسات گذاشتید...
احترامی از روی مهر و محبت،نه از روی ارباب و رعیتی...
در روابط خدا و بنده ش هم چیزی به عنوان ارباب و رعیتی وجود نداره...
اگه شما به خدا به عنوان یه ارباب نگاه میکنید،این مربوط میشه به عقاید و نگرش سکولاری که دارید....
اما این احترامی که بنده به خدای خودش میذاره،از روی ترس و وحشت و فقر نیست...
احترامی هست از روی تشکر،قدردانی....
یک نفر برای ما یه کاری انجام میده،دیگه هروقت میبینیمش ازش تشکر میکنیم...
یه استادی بهت نمره میده،دیگه هروقت تو دانشگاه میبینیش از 2 کیلومتری بهش احترام میذاری و سلام میکنی....
کلا در زندگی مادی خوب بلدیم شرط ادب و سپاسگزاری رو بجا بیاریم...
اما در مقابل با خدا فقط مصرف کننده میشیم و طلبکارم هستیم...!!
تازه به بقیه هم امر و نهی میکنیم که آقاجون این ادا اتفارا چیه در میارین؟!
این تقدس گرایی ها چیه در میارین؟!
خدا وظیفه شه...شما اصلا شرط ادب هم نمیخواد رعایت کنی و تشکر نیاز نداره...
هرچند واقعانم خدا به تشکر بنده ش نیاز نداره....
اون تشکرم فقط پل و راهی هست برای تکامل و آرامش بنده...
یعنی بازم سودش بطرف بنده هست و بنده ی جاهل فکر میکنه سودش بطرف خداست....!!!
 

*Essi*

اخراجی موقت
پدر و مادر مقدس هستند و احترام به والدین واجب....شما دست و روی پدر و مادرتون رو میبوسید...
عمل شرکی انجام دادید؟
تقدس سازی کردید؟
این عمل از روی ترس و وحشت و فقر بوده؟!!
خیر،پدر و مادر مقدس هستند و شما احترام به مقدسات گذاشتید...
احترامی از روی مهر و محبت،نه از روی ارباب و رعیتی...
در روابط خدا و بنده ش هم چیزی به عنوان ارباب و رعیتی وجود نداره...

اگه شما به خدا به عنوان یه ارباب نگاه میکنید،این مربوط میشه به عقاید و نگرش سکولاری که دارید....
اما این احترامی که بنده به خدای خودش میذاره،از روی ترس و وحشت و فقر نیست...
احترامی هست از روی تشکر،قدردانی....
یک نفر برای ما یه کاری انجام میده،دیگه هروقت میبینیمش ازش تشکر میکنیم...
یه استادی بهت نمره میده،دیگه هروقت تو دانشگاه میبینیش از 2 کیلومتری بهش احترام میذاری و سلام میکنی....
کلا در زندگی مادی خوب بلدیم شرط ادب و سپاسگزاری رو بجا بیاریم...
اما در مقابل با خدا فقط مصرف کننده میشیم و طلبکارم هستیم...!!
تازه به بقیه هم امر و نهی میکنیم که آقاجون این ادا اتفارا چیه در میارین؟!
این تقدس گرایی ها چیه در میارین؟!
خدا وظیفه شه...شما اصلا شرط ادب هم نمیخواد رعایت کنی و تشکر نیاز نداره...
هرچند واقعانم خدا به تشکر بنده ش نیاز نداره....
اون تشکرم فقط پل و راهی هست برای تکامل و آرامش بنده...
یعنی بازم سودش بطرف بنده هست و بنده ی جاهل فکر میکنه سودش بطرف خداست....!!!

احترام به پدر و مادر، به معنای قداست پدر و مادر نیست.

قداست پدر و مادر وقتی حاصل میشه که بگوییم، هر آنچه از پدر و مادر ما سر زده 100 درصد صحیح هست.

پدر و مادر هرچه بگویند در هر زمینه ای درست هست و ما موظف به انجامش هستیم !!

این معنی قداست هست که کسی بهش باور داشته باشه، خطرناکه.

اما در باب احترام گذاشتن و دوست داشتن، هر لحظه امکان بازگشت، امکان نقد و حتی زیر سئوال بردن باید باشه.
اگر موجودی رو دیدین که این شرایط رو نداره و یا اجازه نداده، اون مقدس هست.

پس تعریفتون از مقدس اشتباه بود. :gol:

اونیکه شما معتقدین خداوند هست، وقتی میتونه برای اختیار و ارزش انسان ارزش قائل باشه که به اندیشه او احترام بذاره.

نه اینکه بگه هدایت از گمراهی مشخص شده، اما هرکس جلوی من خم نشه میفرستمش جهنم !!! و اول از همه از نماز سئوال میکنم و....

این تفکر ارباب مهربان با رعیت عاجز و گاهی ارباب خشمگین باز هم با رعیت عاجز هست.

رعیت عاجز راهی جز اطاعت از ارباب نمیبیند چون ارباب به او فهمانده، رعیت من نباشی نیست و نابود خواهی شد. :cry:

یک دوست نمیگه اگر دوست من نباشی نابود میشی، میگه تو تلاشت رو بکن، هرچه یافتی ارزشمند هست به شرطیکه آرامش روانی و جانی دیگران رو به خاطر نندازی، خیلی ساده.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو اصلا رقمی نیستی تا من بخوام خوردت کنم.
بحث تیرک جستن به آثار و نشانه های ائمه چیزیه که قبلا به گنده های وهابیت اثبات شده شما لااقل یه شبهه جدیدی از خودتون در بیارید.
آره راست میگید انتقاد به قضیه هولوکاست یه نمونه از گوش کردنشون به نظر مخالفه.(یه چیزی شنیدی زود نیا بیانش کن....زشته....یکم فکر کن بعد حرف بزن........اون مغزی که نداریو بکار بنداز)

از طرز حرف زدنتون میشه به خیلی چیزا پی برد... ممنونم فقط همین..متاسفم براتون که با چند جمله درباره آدما قضاوت میکنید... ممنونم..دقیقا پی بردم امضام کجا به درد میخوره ..
 

.angel.

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه توی همچین بحث هایی همیشه ب مرز تشنج میرسه و بیشتر از روی تعصب ج میدن تا منطق و بی طرفی!و من یکی رشته کلام با خوندن این پستای آخر از دستم رفت!!
بنظرم اوضاع جامعه و البته خرافات ما روز ب روز داره شدیدتر میشه!چون مشکلات بیشتر شده!!
همه با پیوستن به اجسام مادی میخوان که خودشونو از بند مشکلات رها کنن غافل از اینکه ب دام دیگه ای میفتن!
نرمال بودن توی اعتقادات خوبه ولی نه اینکه چیزهایی ک رابط هستند رو بیشتر از اصل ماجرا بپرستیم!!!!
 

Saeed.bi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من ملاکم همین تاپیک بود.

دلایلم رو میگم:

1- استفاده از فونت مطلق قرمز و درشت، خشم رو میرسونه، این دیگه در روانشناسی رنگ ها ثابت شده است که برای توجه به کسی که متوجه نیست بزرگ و درشت با قرمز بنویسی، قرمز برای بولد کردن باشه کافیه.

2- وقتی کسی مطلبی مینویسه که به مذاق ما خوش نمیاد، نمیشه بیاییم جواب سئوالش رو بدیم، بعدش چند سئوال ازش بپرسیم، در آخر هم بنویسیم من دیگه بحث رو ادامه نمیدهم.
خوب این واقعا یعنی چی؟

من چندین بار با دوستان در این شرایط قرار گرفتم که از من نقل قول گرفتن و 10 ها سئوال پرسیدن و آخرش نوشتن لطفا دیگه ادامه ندهید !!!!
شما در برابر چنین حرکتی چه عکس العملی نشون میدی، جز اینکه یک تشکر بزنی یا حرفی بزنی رو هوا بمونه !!!

به هر حال اینجا رو باید به چشم مکانی برای آموختن نگاه کنیم، حتی آموزه هایی که آنهارو در زباله دان ذهن میاندازیم.

و اینکه مطمئن باشیم حتی از بازیافت زباله هم میتوان روزی چیزهای شگفت انگیزی ساخت. :gol:

ببخشید بنده مجبورم دوباره جواب بدم
خیر دوست عزیز.استفاده بنده از رنگ قرمز بدلیل علاقه من به این رنگ نبود.نمیدونم چرا هر کاری کردم نوشتم درست نمیشد.من فقط میخواستم یه تیکه رو با قرمز بنویسم ولی متاسفانه مجبور شدم تا اخرشو با قرمز برم.اگه دقت کنین من داشتم اول با سیاه مینوشتم.
همین جا هم از مدیران میخوام این مشکلات رو حل کنن چونکه قبلا هم چنین اتفاقاتی برای بنده افتاده.رنگها قاطی میکنن گاها
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیا امام حسین واسه پیامبر با اون عظمتش و بزرگیش حرم و بارگاه ساخت یا واسه مادر و پدرش چنین کاری کرد که ما باید چنین کاری رو بکنیم
اگه خوب بود اونا خودشون این کارو میکردن

سلام
یه ذره حرفات مث حرفای وهابیاست که میگن نباید آرامگاه درست کرد!!!
به نظرم امام حسین واسه ی پدر و مادرش بارگاه درست نکرد چون توی اون برهه کارای مهمتری داشت و اگه این کارو میکرد روی مردم نتیجه عکس میذاشت...
ببین یه مثال میزنم : اگه شما هر جا بشینی و از خودت تعریف کنی به جای اینکه بقیه فک کنن آدم خوبی هستی ،همه میگن آدم خودشیفته و خالی بندیه ولی اگه من و دیگران ازت تعریف کنیم مردم به خوب بودنت پی میبرن...
اینکه ما براشون حرم و بارگاه درست میکنیم واسه اینه که واسشون احترام قائلیم ... نه فقط واسه اماما و امامزاده ها بلکه برای همه آدمای بزرگ آرامگاه درست میکنن تا یاد و خاطرشون بمونه... جالبه که همه این حرفارو فقط واسه امامزده ها میزنن و به اینجاها که میرسه آرامگاه ساختن اشتباهه ولی آرامگاه ساختن واسه حافظ و سعدی وفردوسی و بوعلی و... اشکالی نداره:razz:
شما که واسه تعداد امام زاده ها جواب داشتی که قانع کننده نبود حداقل واسه درامد های حاصله شم یه جواب میدادی که کجاها میره؟؟؟
مردم نذوراتشونو میدن به امامزاده ها تا در راه خیر خرج شه ،حالا اگه نمیشه (که نمیتونیم با قطعیت قضاوت کنیم)که دیگه تقصیر ملت نیست تقصیر کساییه که دارن سوءاستفاده میکنن که متأسفانه این مسئله تو جاهای دیگه ی مملکتمونم اتفاق میفته و نه فقط تو امامزاده هاش...

این همه جا که آدم میتونه بره و با خالقش خلوت کنه کوه دشت بیابون گوشه اتاق و خونه خودتون حتما" باید این همه را رو بکوبین و برین امام زاده که کلیم سرو صدا هست و آدم اصلا" تمرکز نداره یادش میره اصلا" چی میخواستی بگی
مسئله ضریح که دیگه واضحه فقط کافیه کانال یکی از شبکه های سراسریمونو باز کنی و ببینی این یعنی چی بجز بدعت معنی دیگه ای داره
اونایی که واسه نعویض ضریج پول دادن چرا واسه مردمی که تو سرما دارن یخ میزنن پول نمیدن؟ چرا واسه اون بچه که داره گوشه خیابون از گشنگی هلاک میشه پول نمیدن؟ چرا واسه اون دخترایی که به خاطر فقر نمیتونن جهیزه ای واس خودشون بخر و ازدواج کنن نمیدن؟ چرا با این پولا چند تا کارخونه نمیزنن که 4 تا جوون رو ببرن سر کار ؟و خیلی چراهای دیگه...
تامین شدن هزینه تعویض ضریح چه قبل و چه بعد از زلزله فرقی نداره
:surprised: حرفتون خیلی عجیب بود ، فضایی که آدم توش قرار میگیره تأثیر مستقیمی روی احساسات آدم داره مسلما حس و حال معنوی که تو فضاهای مذهبی هست تو خونه و کوه و دشت و بیابون نیس .
منم به شخصه اعتقادی به این ضریح چرخوندن و این کارا ندارم و به نظرم درست نیست ولی ...
اولا : خب ملت فک می کنن با اینکارا به خدا نزدیک میشن و شاید هم خدا ازشون قبول کنه :
هركسی را ، سیرتی بنهاده ام
هر كسی را ، اصطلاحی داده ام
ما زبان را ننگریم و قال را
ما درون را بنگریم و حال را
چند ازین الفاظ و اضمار و مجاز
سوز خواهم _‌سوز،‌ با آن سوز_‌ساز
ثانیا : شما از کجا میدونی کسایی که واسه ساخت ضریح پول دادن ،واسه زلزله زده ها پول ندادن که اینقدر مطمئن حرف میزنی؟؟؟؟
یه بنده خدایی بود هی میگفت چرا مردم پول میدن میرن مکه ؟باید این پولو بدن آدمای نیازمند و مریضای فقیر و دخترای بدون جهاز و... ، بیچاره مرد و تو تمام عمرش نه مکه رفت نه پولشو به نیازمندش داد ، یه عمر فقط شعارشو داد!!!!!:( تجربه نشون داده اونایی که دیگرانو به راحتی زیرسوال میبرن خودشون از همه بدترن (البته منظورم شخص شما نبود کلی گفتم چون این حرفا جدیدا زیاد شده)
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
احترام به پدر و مادر، به معنای قداست پدر و مادر نیست.

قداست پدر و مادر وقتی حاصل میشه که بگوییم، هر آنچه از پدر و مادر ما سر زده 100 درصد صحیح هست.

پدر و مادر هرچه بگویند در هر زمینه ای درست هست و ما موظف به انجامش هستیم !!

این معنی قداست هست که کسی بهش باور داشته باشه، خطرناکه.

اما در باب احترام گذاشتن و دوست داشتن، هر لحظه امکان بازگشت، امکان نقد و حتی زیر سئوال بردن باید باشه.
اگر موجودی رو دیدین که این شرایط رو نداره و یا اجازه نداده، اون مقدس هست.

پس تعریفتون از مقدس اشتباه بود. :gol:

اونیکه شما معتقدین خداوند هست، وقتی میتونه برای اختیار و ارزش انسان ارزش قائل باشه که به اندیشه او احترام بذاره.

نه اینکه بگه هدایت از گمراهی مشخص شده، اما هرکس جلوی من خم نشه میفرستمش جهنم !!! و اول از همه از نماز سئوال میکنم و....

این تفکر ارباب مهربان با رعیت عاجز و گاهی ارباب خشمگین باز هم با رعیت عاجز هست.

رعیت عاجز راهی جز اطاعت از ارباب نمیبیند چون ارباب به او فهمانده، رعیت من نباشی نیست و نابود خواهی شد. :cry:

یک دوست نمیگه اگر دوست من نباشی نابود میشی، میگه تو تلاشت رو بکن، هرچه یافتی ارزشمند هست به شرطیکه آرامش روانی و جانی دیگران رو به خاطر نندازی، خیلی ساده.
تعریف شما از قداست اشتباهه...
چیزی که شما از قداست دارید تعریف میکنین،معنی معصومیت میده نه قداست...
وگرنه پدر و مادر مقدس هستند و قداست دارند...
پس این قداست و احترام ربطی به اینکه همه ی اعمالی که انجام دادند صد در صد صحیح باشه و معصوم باشن،نداره...
و هر قداستی هم ملزم به اینکه معصوم باشه نیست....
اما همه ی معصومین قداست دارند...

اما در باب احترام گذاشتن و دوست داشتن، هر لحظه امکان بازگشت، امکان نقد و حتی زیر سئوال بردن باید باشه.
اگر موجودی رو دیدین که این شرایط رو نداره و یا اجازه نداده، اون مقدس هست.

پس تعریفتون از مقدس اشتباه بود.
تعریف من از مقدس اشتباه نیست،ما با تعریف جدیدی از مقدس از جانب شما روبرو شدیم...!!!
بعد من کجا مقدس رو تعریف کردم؟!
کدوم تعریف من اشتباه بود؟!


اونیکه شما معتقدین خداوند هست، وقتی میتونه برای اختیار و ارزش انسان ارزش قائل باشه که به اندیشه او احترام بذاره.

نه اینکه بگه هدایت از گمراهی مشخص شده، اما هرکس جلوی من خم نشه میفرستمش جهنم !!! و اول از همه از نماز سئوال میکنم و....

این تفکر ارباب مهربان با رعیت عاجز و گاهی ارباب خشمگین باز هم با رعیت عاجز هست.

رعیت عاجز راهی جز اطاعت از ارباب نمیبیند چون ارباب به او فهمانده، رعیت من نباشی نیست و نابود خواهی شد.
خب چون شما همش از دیگاه ارباب و رعیتی به موضوع نگاه میکنی و مثال میزنی،منم از دیدگاه پدر و فرزند به قضیه نگاه میکنم که ملموس تر باشه...!

فرض اینکه شما فرزندی داری،چطور تربیتش میکنی؟
در تربیت آزادش میذاری؟!هرکاری میخواد بکنه؟هرطور دلش خواست حرف بزنه؟هرجا دلش خواست بره؟
یا اینکه نه،یه سری محدودیت ها براش در نظر میگیری؟
اگه کار خطایی کرد بهش چندبار تذکر میدی...بار سوم چهارم با جدیت بیشتر و نوعی تهدید به تنبیه تذکرش میدی...بار بعد دیگه تنبیهش میکنی...!!
حالا این تنبیه واسه اینه که شما پدر خشمگین و خشنی هستی؟
خیر این تنبیه صرفا از سر دلسوزی بوده واسه اینکه میخواستی فرزندت درست تربیت بشه،هرچند فرزندت فکر میکنه شما پدری خشمگین و ظالم هستید...
فرزند شما بنابه قدرت درک و فهم بچگانه ای که داره،مصلحت اندیشی و خیرخواهی شما رو درک نمیکنه چون در عالم کوچک خودش مصلحت ها و خیرخواهی ها رو با توجه با عقل و تفکر کودکانه خودش تعریف کرده...
حالا اینو تعمیمش بدین به خدا و بنده...
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

منم ازت ممنونم که حرفامو قبول کردی و به نداشتن ....... اقرار کردی.
الان میخواستی توجه منو به امضات جلب کنی؟:surprised:اتفاقا هیچ جوره به من ربطی نداره.
جای این حرفا برو چند تا کتاب بخون تا ایتقدر حرفای بی ربط نزنی.
:surprised::surprised: ببخشید یه چند تا از اون کتابهائی که خودت خوندی بهم معرفی کن شاید سطح حرف زدنم با شما برابر شه ....... ممنونتون میشم
 
آخرین ویرایش:

تکنو کرات

اخراجی موقت
ما اینجا مشکل هویت داریم با تاختن بر بزرگانی مثل فردوسی سعدی..... صحبت دوستان ناراحت کننداس.راحت توهین می کنیم تازه ادعای زیادی هم داریم.
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ما اینجا مشکل هویت داریم با تاختن بر بزرگانی مثل فردوسی سعدی..... صحبت دوستان ناراحت کننداس.راحت توهین می کنیم تازه ادعای زیادی هم داریم.

چـــــــــــــی شد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
اینکه ما براشون حرم و بارگاه درست میکنیم واسه اینه که واسشون احترام قائلیم ... نه فقط واسه اماما و امامزاده ها بلکه برای همه آدمای بزرگ آرامگاه درست میکنن تا یاد و خاطرشون بمونه... جالبه که همه این حرفارو فقط واسه امامزده ها میزنن و به اینجاها که میرسه آرامگاه ساختن اشتباهه ولی آرامگاه ساختن واسه حافظ و سعدی وفردوسی و بوعلی و... اشکالی نداره:razz:
وقتی دارم میگم واسه همه ی آدمای بزرگ آرامگاه میسازیم و اسم حافظ وسعدی و... میارم یعنی به نظرم اینا آدمای بزرگین ، الآن من چه توهینی کردم که خودم خبر ندارم؟؟؟!!!
جدی درک جمله ام اینقدر براتون سخت بود ؟؟
 

تکنو کرات

اخراجی موقت
چـــــــــــــی شد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

وقتی دارم میگم واسه همه ی آدمای بزرگ آرامگاه میسازیم و اسم حافظ وسعدی و... میارم یعنی به نظرم اینا آدمای بزرگین ، الآن من چه توهینی کردم که خودم خبر ندارم؟؟؟!!!
جدی درک جمله ام اینقدر براتون سخت بود ؟؟
جمله شما بچه5 ساله هم متوجه خواهد شد ... برا ارامگاه فردوسی چقدر هزینه شده؟20میلیارد؟شما بت پرستی رو برای دوستان توضیح بدین؟این افراد رو با هم مقایسه نکنید .
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
جمله شما بچه5 ساله هم متوجه خواهد شد ... برا ارامگاه فردوسی چقدر هزینه شده؟20میلیارد؟شما بت پرستی رو برای دوستان توضیح بدین؟این افراد رو با هم مقایسه نکنید .
اصلا شما فرض کن 200 میلیارد،نه 2000 میلیارد!!!...خوبه؟!
مگه این هزینه رو کی داده؟
مگه بیت المال بوده که شما داری اینقد حرصش میخوری؟!
نخیر،تماما کمک های مردمی بوده و یک ریالش هم از دولت هزینه نشده...
بهتره این حرص خوردن هاتونو درجای درست صرفش کنید...
شما چیو در بت پرستی دیدید که فقط یک کلمه بت پرستی رو علم کردید و هیچ توضیح دیگه ای نمیدید؟!
الان چی نشونه ی بت پرستی هست؟!
خواهشا وارد بحث بشید و هر از چند پست نیاید یه خط واسه خودتون بنویسید....
و اگه وارد بحث شدید مشخص کنید تعریفتون از بت پرستی چیه؟ و ربطش به موضوع امام حسین و ضریح ایشونم بدین...!!


ضمن اینکه دوستان باورها و ارزش های دینی،مذهبی رو با ارزش های ملی،میهنی قیاس نکنید...
هرکدوم در جایگاه خودش محترم و ارزشمند هستند...
 

mahsa15

اخراجی موقت
در مورد ضریح گردونی من از افراد روحانی هم شنیدم که کار درستی نیست، واقعا موندم چی درسته چی غلط:(
 

shanim

عضو جدید
کاربر ممتاز
این تاپیک که البته من بهش دیر رسیدم خیلی‌ کلی‌ هست,همه جای دنیا تقدس سازی هست
حتا برای ما ایرانی‌‌ها هم مثلا عدد ۷ مقدسه و خیلی‌ چیز‌های دیگه...
ولی‌ موضوع اصلی‌ اینه که چرا باید از چیز هایی که به اصطلاح مقدس میشه یک سری سود جویی کنن ؟
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جمله شما بچه5 ساله هم متوجه خواهد شد ... برا ارامگاه فردوسی چقدر هزینه شده؟20میلیارد؟شما بت پرستی رو برای دوستان توضیح بدین؟این افراد رو با هم مقایسه نکنید .
از سه حالت خارج نیست:یا ادبیات و بیان من ضعیفه یا گیرایی شما یا اینکه دارین خودتونو به کوچه علی چپ میزنین!:w20:
اگه مشکل اولی یا سومیه که دیگه کاری از من ساخته نیست و بهتره خودمو بیشتر ازاین خسته نکنم ، ولی اگه مشکل دومیه بگو بیشتر توضیح بدم بلکه منظورمو متوجه شی...
یاد تاپیکای تالار آزاد افتادم که یه جا بعضی از دوستان وحشی بودن اعرابو زیر سوال بردن و یه جای دیگه همونا به 2 تا دختری که یه روحانی رو زده بودن باریکلا میگفتن ....(من میگم اگه وحشی بازی بده - که مسلما هست - همه جا کار بدیه):razz:
الآنم به تناقض توی حرفاتون اشاره کردم به اینکه یه جا آرامگاه سازی رو خوب میدونین ،یه جا بد!!!!(وگرنه از نظر من در هر 2جا کار درستیه چه واسه حافظ باشه چه واسه شاهچراغ)و توی حرفام گفتم که آرامگاه میسازن تا یادشون زنده بمونه نه اینکه بپرستنشون!!!!!!! کجای حرفای من به بت پرستی ربط داشت آخه؟؟؟:eek:
واسه آرامگاه فردوسی هم هرچقدر خرج بشه اشکالی نداره چون آدم بزرگی بوده و زبان فارسی رو زنده نگه داشته...
هویت ما آدمارو هم تاریخ و بزرگانش میسازن و هم دین و بزرگانش..و اگه علاقه ی من به حافظ و سعدی و فردوسی بیشتر از شما نباشه ،کمتر هم نیست...برای من همشون قابل احترامند چه بزرگان علمی و ادبی کشور و چه بزرگان دینی ...
اگه هنوزم به برداشت اشتباهت از حرفای من اصرار داری یا بهتر بگم اگه دوست داری اینجوری برداشت کنی ، حرفی نیست هر جور راحتی...

ضمن اینکه دوستان باورها و ارزش های دینی،مذهبی رو با ارزش های ملی،میهنی قیاس نکنید...
هرکدوم در جایگاه خودش محترم و ارزشمند هستند...
شکی در جایگاه والای بزرگان ملی و میهنی نیست ...منظور منم این نبود که چرا واسه ی اونا آرامگاه ساختن ، فقط میخواستم به ضد و نقیض بودن حرفای دوستان اشاره کنم ... به هر حال شرمندم اگه منظورمو بد بیان کردم ... :gol:
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
شکی در جایگاه والای بزرگان ملی و میهنی نیست ...منظور منم این نبود که چرا واسه ی اونا آرامگاه ساختن ، فقط میخواستم به ضد و نقیض بودن حرفای دوستان اشاره کنم ... به هر حال شرمندم اگه منظورمو بد بیان کردم ... :gol:
بله من متوجه صحبتای شما شدم...

اون قسمت آخری که عرض کردم،تکمیل کننده صحبتای شما بود و مخاطبم شخص خاصی نبود،و فقط جهت آگاه سازی بود... :gol:
 

تکنو کرات

اخراجی موقت
اصلا شما فرض کن 200 میلیارد،نه 2000 میلیارد!!!...خوبه؟!
مگه این هزینه رو کی داده؟
مگه بیت المال بوده که شما داری اینقد حرصش میخوری؟!
نخیر،تماما کمک های مردمی بوده و یک ریالش هم از دولت هزینه نشده...
بهتره این حرص خوردن هاتونو درجای درست صرفش کنید...
شما چیو در بت پرستی دیدید که فقط یک کلمه بت پرستی رو علم کردید و هیچ توضیح دیگه ای نمیدید؟!
الان چی نشونه ی بت پرستی هست؟!
خواهشا وارد بحث بشید و هر از چند پست نیاید یه خط واسه خودتون بنویسید....
و اگه وارد بحث شدید مشخص کنید تعریفتون از بت پرستی چیه؟ و ربطش به موضوع امام حسین و ضریح ایشونم بدین...!!


ضمن اینکه دوستان باورها و ارزش های دینی،مذهبی رو با ارزش های ملی،میهنی قیاس نکنید...
هرکدوم در جایگاه خودش محترم و ارزشمند هستند...
فکر کنم دوستان ما در ایران زندگی نمی کننیا مثل کبک سرشون تو برفه ، آیا قدرت اقتصادی مردم این اجازه رو به انها خواهد داد 20میلیارد کمک کنن!؟ نخیر 90درصد همین مردم زیر خط فقر زندگی می کنند. 100درصد هزینه از طریق 10درصد مردم یعنی وابستگان به نهاد قدرت پرداخت شده، امروز نگاهی به بانکها بینداز ببین چه خبره!!(دریافت یارانه) جناب آقای فلسفی تو این سیستم اداره قدرتمندی مانند ا ت هرجای که گنج باشه 2تا پرچم به احتزاز در می اورند این نوه ،نوه مثلا امام موسی ، جناب فلسفی ، منظورم از بت پرستی خوب می فهمی دلیل به توضیح نیست و این را بدان ارزش و باور من 2500سال قدمت داره ارزش برا من اون قومی نیست که هویت مملکتی رو به تاراج بردند .فکر کردن مفته بیشتر فکر کنیم
 

تکنو کرات

اخراجی موقت
از سه حالت خارج نیست:یا ادبیات و بیان من ضعیفه یا گیرایی شما یا اینکه دارین خودتونو به کوچه علی چپ میزنین!:w20:
اگه مشکل اولی یا سومیه که دیگه کاری از من ساخته نیست و بهتره خودمو بیشتر ازاین خسته نکنم ، ولی اگه مشکل دومیه بگو بیشتر توضیح بدم بلکه منظورمو متوجه شی...
یاد تاپیکای تالار آزاد افتادم که یه جا بعضی از دوستان وحشی بودن اعرابو زیر سوال بردن و یه جای دیگه همونا به 2 تا دختری که یه روحانی رو زده بودن باریکلا میگفتن ....(من میگم اگه وحشی بازی بده - که مسلما هست - همه جا کار بدیه):razz:
الآنم به تناقض توی حرفاتون اشاره کردم به اینکه یه جا آرامگاه سازی رو خوب میدونین ،یه جا بد!!!!(وگرنه از نظر من در هر 2جا کار درستیه چه واسه حافظ باشه چه واسه شاهچراغ)و توی حرفام گفتم که آرامگاه میسازن تا یادشون زنده بمونه نه اینکه بپرستنشون!!!!!!! کجای حرفای من به بت پرستی ربط داشت آخه؟؟؟:eek:
واسه آرامگاه فردوسی هم هرچقدر خرج بشه اشکالی نداره چون آدم بزرگی بوده و زبان فارسی رو زنده نگه داشته...
هویت ما آدمارو هم تاریخ و بزرگانش میسازن و هم دین و بزرگانش..و اگه علاقه ی من به حافظ و سعدی و فردوسی بیشتر از شما نباشه ،کمتر هم نیست...برای من همشون قابل احترامند چه بزرگان علمی و ادبی کشور و چه بزرگان دینی ...
اگه هنوزم به برداشت اشتباهت از حرفای من اصرار داری یا بهتر بگم اگه دوست داری اینجوری برداشت کنی ، حرفی نیست هر جور راحتی...


شکی در جایگاه والای بزرگان ملی و میهنی نیست ...منظور منم این نبود که چرا واسه ی اونا آرامگاه ساختن ، فقط میخواستم به ضد و نقیض بودن حرفای دوستان اشاره کنم ... به هر حال شرمندم اگه منظورمو بد بیان کردم ... :gol:
ادبیات صحبت کردنو یاد بگیر تا جواب بدم در ضمن کم شکلک تو پست ها در بیارین ممنون
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
فکر کنم دوستان ما در ایران زندگی نمی کننیا مثل کبک سرشون تو برفه ، آیا قدرت اقتصادی مردم این اجازه رو به انها خواهد داد 20میلیارد کمک کنن!؟ نخیر 90درصد همین مردم زیر خط فقر زندگی می کنند. 100درصد هزینه از طریق 10درصد مردم یعنی وابستگان به نهاد قدرت پرداخت شده، امروز نگاهی به بانکها بینداز ببین چه خبره!!(دریافت یارانه) جناب آقای فلسفی تو این سیستم اداره قدرتمندی مانند ا ت هرجای که گنج باشه 2تا پرچم به احتزاز در می اورند این نوه ،نوه مثلا امام موسی ، جناب فلسفی ، منظورم از بت پرستی خوب می فهمی دلیل به توضیح نیست و این را بدان ارزش و باور من 2500سال قدمت داره ارزش برا من اون قومی نیست که هویت مملکتی رو به تاراج بردند .فکر کردن مفته بیشتر فکر کنیم
اولا ادب داشته باشید...
دوما جوابتون کاملا بی ربط هست و سطحی نگری هست...!!!!!!!!
شما که تاپیک میزنین باید این ظرفیت و سواد هم داشته باشید که وارد بحث بشید و با حرفای نامربوط و بچگانه مسیر بحث رو تغییر ندید...
 

تکنو کرات

اخراجی موقت
اولا ادب داشته باشید...
دوما جوابتون کاملا بی ربط هست و سطحی نگری هست...!!!!!!!!
شما که تاپیک میزنین باید این ظرفیت و سواد هم داشته باشید که وارد بحث بشید و با حرفای نامربوط و بچگانه مسیر بحث رو تغییر ندید...
الانم میگم جناب فلسفی منظور بدی نداشتم دقیقاما انسانها وقتى طرفدارى خود را از يك عقيده اعلام ميكنيم ديگر دوست نداريم باور كنيم كه آن عقيده اشتباه بوده !
واگر آن عقيده مانند يك ايدئولوژى يا يك دين در روش زندگى ما رسوخ كند وبراى مدتى اعمال ورفتار مارا معين نمايد ديگر نميخواهيم غلط بودن آن را باور كنيم
چراكه احساسى به ما ميگويد كه اگرقبول كنيم كه آن باور غلط بوده در واقع قبول كرده ايم كه در آن مدت اشتباه ميكرده ايم وآدم نادانى بوده ايم. بنابراين مغز وذهن ما هيچ تمايلى به نقد وارزيابى آن عقيده نشان نميدهد ونقاط ضعف آن باور را نديده گرفته،فقط به نقاط قوت آن ميپردازد.
اين يكى از دلايلى است
كه ما را به "تعصب" و يا "جانبدارى كور"ميكشاند !!! .شب بخیر
 
آخرین ویرایش:

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
با توجه به سخنان شما،نه تنها شیعه،بلکه تمام مسلمانان حتی اون وهابیها که خیلی هم سرسختند مشرک هستند.میدونی چرا؟ چون همه مسلمانا حجر الاسود که در خانه کعبه نصب شده میبوسند

شما یه دلیل به من به من نشون بده که حجر الاسود که یه سنگه از بقیه سنگها افضله؟؟؟؟؟؟؟؟
همه مسلمونا مشرکن چون:
جلد قران رو میبوسن در حالیکه جلد قران هم یه جلد معمولیه مثل بقیه کتابها.شما یه دلیل به من نشون بده که جلد قران نسبت به جلد بقیه کتابها برتری داره؟
همه انسانها مشرکند:
چون حاضرن پرچم کشورشون رو بوس کنند.شما یه دلیل به من نشون بده که پارچه سازنده پرم از بقیه پارچه ها افضله؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا یعنی فهم این موارد خیلی سخته؟؟ آیا پارچه معمولی ذره ای برای ادم ارزش داره که بخواد ببوسش؟ ایا سنگ معمولی ذره ای ارزش داره که کسی بخواد ببوسش؟ ایا جلد کتاب ارزشی داره که کسی بخواد ببوسش؟ ایا یه تیکه اهن معمولی ارزشی داره که کسی بخواد ببوسش؟
چرا مردم در استادیوم فوتبال رو نمیبوسن؟
چرا مردم سرامیکهای به کار رفته تو اشپزخونه رو نمیبوسن؟
چرا مردم جلد دفترچه بیمه رو نمیبوسن؟
چرا مردم پارچه های حریر و زربافت رو نمیبوسن؟
جواب این سوالها کاملا واضح و مشخصه
اون چیزی که به یه تیکه فلز شرافت میده،نوع فلز نیست.اون چیزی که یه تیکه فلز رو وارد اعتقادات و علایق مردم میکنه،جنس فلز و استحکامش نیست.بلکه انتساب اون فلز به مکان و شخصیه که مردم به اون عشق میورزن.
فرض کنین خدای نکرده کسی از دوستانتون تصادف کرده و به رحمت خدا رفته(البته خدای نکرده گفتم.مثاله).شما سر صحنه حاضر شدین و ساعت اون رو که از اون شخص توی صحنه منده برداشتین و بوسش میکنین و مدام در حال گریه هستین.آیا کسی در اینجا میاد بگه که ای مشرک ساعت رو بنداز؟آیا شما اصلا خودتون در اون لحظه به شرک فکر میکنین؟ آیا شما اون ساعت رو به خاطر بند قشنگش میبوسین؟ یا به خاطر گرون قیمت بودنش؟ هیچکدوم.شما بخاطر رفیقتون که خیلی دوستش داشتین و این ساعت شما رو به یاد اون میندازه میبوسین.
این اهنی که الان دارن تو کشور میچرخونن،هیچ ارزش معنوی نداره(مادیش سر جای خودش).مردم این اهن از اونجایی براشون ارزش داره که قراره ضریح مولا و سیدشون حسین بن علی(علیه السلام) باشه.وگرنه شما همین فردا یه چیزی شبیه همین ضریح(نه به شکل ضریح) از طلای ناب درست کن که میلیاردها تومان ارزشش باشه و بذار روی یه تریلی و بیار تو کشور بچرخون.درسته که ممکنه مردم برای تماشاش بیان،ولی به نظرتون یه نفر هم تو کل مسیر حاضر میشه اونو ببوسه؟
این عشق به حسینه که مردم رو به خیاباونا کشونده،نه عشق به اهن.وگرنه تو خونه همه اهن هست.کسی بیکار نیست که توی این سرما بیاد تو خیابون برای مشاهده یه تیکه اهن معمولی.

ایا موقعی که پیراهن یوسف روی صورت یعقوب کشیده شد و ایشون بینا شدن،این قدرت و عظمت نخ و پارچه بود؟ هرگز
به هر حال اینها نظرات بنده بودن.پست دیگری هم در این تاپیک نخواهم داد.هر که خواهد بپذیرد و هر که خواهد سر بتاباند
موفق باشید
اگه اجازه بدی یکی یکی واست توضیح میدم
اول در مورد حجرالاسود که مسلمونا میرن و میبوسنش هیچ کس از اون تکه سنگ طلب شفاعت نمیکنه که اگه بکنه اونم شرک هستش
در مورد قرآن که در بوسیدن قران اجباری نیست و همیشه گفته شده که بجای بوسیدنش اونو بخونید و ازش بهره ببرید
که برای احترام قائل شدن هیچ مشکلی نیست انسان باید به همه احترام بذاره به هم نوعش و دوستش همشهریش و ...
اما از کسی چیزی خواستن با احترام خیلی فرق داره
کسی که میمیره دستش از این دنیا کوتاه هستش و کاری ازش بر نمیاد هر کسی میخواد باشه قانون خدا واسه همه یکسان (در حکم خدا پارتی بازی وجود نداره که اگه باشه عدالتش زیر سوال میره)
اما در مورد ضریح امام حسین باید بگم که به استقبال یه تیکه آهن رفتن هیچگونه احترامی واسه امام حسین نیست بلکه گمراهی هستش که دچارش شدیم احترام به امام حسین قدم گذاشتن در راه اون بزرگوار هستش نه بوسیدن و تبرک جستن از ضریحی که هنوز به کربلا نرسیده و حتی تا بقول شما در جوار امام حسین متبرک بشه که این ضریح حتی با افکار خودت هم متبرک نیست
که من اصلا" تبرک و توسل رو قبول ندارمم چون وجود خداوند و احدیتش رو زیر سوال میبره حالا توسل به هر کسی باشه(منظورم کسی هستش که مرده)
اما در مورد ساعت یا هر وسیله ی دیگه که مثال میزنی هیچ وقت اون بقیه وسایلتو با اون ساعت متبرک میکنی و از و واسه متبرک شدنت خودتو به اون ساعت میمالی با اینکه اون شخص واست قابل احترام بوده

دقیقا حرف من و شما یکی نیست،اما حرف شما و این پست از جناب اسی تصدیق گفته ی من هست که عرض کردم،هستند کسانی که احترام به مقدسات رو تقدس سازی تلقی میکنن و بالعکس...!
منظورتون از شریک برای خدا چیه؟منظور همون توسلاتی هست که به ائمه میشه؟!!
اگر این هست که باید عرض کنم توسل با شزک و تقدس سازی و خرافه معنیش فرق میکنه....

حرفاتون گنگ و مبهم هست...
کدوم تقدسات واهی؟
مشخص کنین و مثال بزنین،شاید یک چیزی از نظر شما تقدس گرایی باشه و از نظر من نه...


پدر و مادر مقدس هستند و احترام به والدین واجب....شما دست و روی پدر و مادرتون رو میبوسید...
عمل شرکی انجام دادید؟
تقدس سازی کردید؟
این عمل از روی ترس و وحشت و فقر بوده؟!!
خیر،پدر و مادر مقدس هستند و شما احترام به مقدسات گذاشتید...
احترامی از روی مهر و محبت،نه از روی ارباب و رعیتی...
در روابط خدا و بنده ش هم چیزی به عنوان ارباب و رعیتی وجود نداره...
اگه شما به خدا به عنوان یه ارباب نگاه میکنید،این مربوط میشه به عقاید و نگرش سکولاری که دارید....
اما این احترامی که بنده به خدای خودش میذاره،از روی ترس و وحشت و فقر نیست...
احترامی هست از روی تشکر،قدردانی....
یک نفر برای ما یه کاری انجام میده،دیگه هروقت میبینیمش ازش تشکر میکنیم...
یه استادی بهت نمره میده،دیگه هروقت تو دانشگاه میبینیش از 2 کیلومتری بهش احترام میذاری و سلام میکنی....
کلا در زندگی مادی خوب بلدیم شرط ادب و سپاسگزاری رو بجا بیاریم...
اما در مقابل با خدا فقط مصرف کننده میشیم و طلبکارم هستیم...!!
تازه به بقیه هم امر و نهی میکنیم که آقاجون این ادا اتفارا چیه در میارین؟!
این تقدس گرایی ها چیه در میارین؟!
خدا وظیفه شه...شما اصلا شرط ادب هم نمیخواد رعایت کنی و تشکر نیاز نداره...
هرچند واقعانم خدا به تشکر بنده ش نیاز نداره....
اون تشکرم فقط پل و راهی هست برای تکامل و آرامش بنده...
یعنی بازم سودش بطرف بنده هست و بنده ی جاهل فکر میکنه سودش بطرف خداست....!!!
خواستم در جواب پست بالایی مسئله توسل رو مطرح کنم ولی چون خودت موضوع رو پیش کشیدیی در جواب پست تو بحث رو ادامه میدم
بنا به دلایلی که میگم توسل به غیر خدا شرک و شریک قائل شدن واسه خداوند هستش
وقتی ما به کسی غیر خدا توسل میکنیم یعنی از رحمت خداوند نسبت به خودمون نا امید شدیم و باور داریم که اگه از خدا این درخواست رو داشته باشین مورد قبول قرار نمیگیره واسه همین به کسی متوسل میشیم که فک میکنیم پیش خدا مقامی داره و اونم درخواست مارو قبول میکنه و به خدا منتقل میکنه (اگه اشتباه میگم بگید)
حالا مشکل این کار چیه؟
1 کسی پیدا شده که از خدا مهربان تر و رئوف تر هستش درخواستی که اگه از خدا میکردیم و قبول نمیکرد اون قبول کرده و مارو پس نزده که با صفت رحمان و رحیم بودن خداوند در تناقض هستش که میگیم خداوند از همهمربون تر رئوفتر هستش و تو همه سوره ها میگیم بسم الله الرحمن الرحیم و طبق دوره تسلسل دو خدایی بوجود میاد که احدیت خداوند زیر سوال میره
2 اگه بگیم خداون واسه بعضی افراد و بنده هاش احترام بیشتری قائل هستش و حرف اونارو قبول داره و حرف مارو نه ، این یعنی در دستگاه باریتعالی پارتی بازی هستش که بازم با عدالت خدا و رحمانیت و رحیم بودنش در تناقضه شاید الان بگید که اونا پاک بودن و بنده های خاص خدا هستن و به هر لحاظ با ما فرق دارن و نزد خدا قابل احترام تر از ما هستن که باید بگم این گفته مقایسه کردن خودمون با خدا و صفاتمون با خداست

سلام
یه ذره حرفات مث حرفای وهابیاست که میگن نباید آرامگاه درست کرد!!!
به نظرم امام حسین واسه ی پدر و مادرش بارگاه درست نکرد چون توی اون برهه کارای مهمتری داشت و اگه این کارو میکرد روی مردم نتیجه عکس میذاشت...
ببین یه مثال میزنم : اگه شما هر جا بشینی و از خودت تعریف کنی به جای اینکه بقیه فک کنن آدم خوبی هستی ،همه میگن آدم خودشیفته و خالی بندیه ولی اگه من و دیگران ازت تعریف کنیم مردم به خوب بودنت پی میبرن...
اینکه ما براشون حرم و بارگاه درست میکنیم واسه اینه که واسشون احترام قائلیم ... نه فقط واسه اماما و امامزاده ها بلکه برای همه آدمای بزرگ آرامگاه درست میکنن تا یاد و خاطرشون بمونه... جالبه که همه این حرفارو فقط واسه امامزده ها میزنن و به اینجاها که میرسه آرامگاه ساختن اشتباهه ولی آرامگاه ساختن واسه حافظ و سعدی وفردوسی و بوعلی و... اشکالی ندارهfile:///C:/Users/barbod/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png

مردم نذوراتشونو میدن به امامزاده ها تا در راه خیر خرج شه ،حالا اگه نمیشه (که نمیتونیم با قطعیت قضاوت کنیم)که دیگه تقصیر ملت نیست تقصیر کساییه که دارن سوءاستفاده میکنن که متأسفانه این مسئله تو جاهای دیگه ی مملکتمونم اتفاق میفته و نه فقط تو امامزاده هاش...


file:///C:/Users/barbod/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.gif حرفتون خیلی عجیب بود ، فضایی که آدم توش قرار میگیره تأثیر مستقیمی روی احساسات آدم داره مسلما حس و حال معنوی که تو فضاهای مذهبی هست تو خونه و کوه و دشت و بیابون نیس .
منم به شخصه اعتقادی به این ضریح چرخوندن و این کارا ندارم و به نظرم درست نیست ولی ...
اولا : خب ملت فک می کنن با اینکارا به خدا نزدیک میشن و شاید هم خدا ازشون قبول کنه :
هركسی را ، سیرتی بنهاده ام
هر كسی را ، اصطلاحی داده ام
ما زبان را ننگریم و قال را
ما درون را بنگریم و حال را
چند ازین الفاظ و اضمار و مجاز
سوز خواهم _‌سوز،‌با آن سوز_‌ساز
ثانیا : شما از کجا میدونی کسایی که واسه ساخت ضریح پول دادن ،واسه زلزله زده ها پول ندادن که اینقدر مطمئن حرف میزنی؟؟؟؟
یه بنده خدایی بود هی میگفت چرا مردم پول میدن میرن مکه ؟باید این پولو بدن آدمای نیازمند و مریضای فقیر و دخترای بدون جهاز و... ، بیچاره مرد و تو تمام عمرش نه مکه رفت نه پولشو به نیازمندش داد ، یه عمر فقط شعارشو داد!!!!!file:///C:/Users/barbod/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.png تجربه نشون داده اونایی که دیگرانو به راحتی زیرسوال میبرن خودشون از همه بدترن (البته منظورم شخص شما نبود کلی گفتم چون این حرفا جدیدا زیاد شده)
بوی وهابیت!!! من وهابی نیستم ولی با این حرفت میخوای حرفای رو که زدم و خودتم میدونی جقیقته رو رد کنی دیگه درسته
اگه وهابی ها اینارو میگن باید برم و درموردشون تحقیق کنم
میگی که در اون موقع امام حسین کارای مهمی داشت که از احترام به پدر و مادرش براش مهم بود دیگه
هرچند بهنظر من همیشه واسه پدر و مادر بزرگوارش احترام قائل بود ولی راه احترام گذاشتنش بهشون با نحوه احترامات امروزی فرق داشت
و اما کارای مهم ؛ یعنی ما الان کارای مهم نداریم دیگه و میتونی به کارای غیر مهم تر برسیم(اینا همه برگرفته از حرفهای خودت هستش)
شما وقتی میرید آرامگاه فردوسی با فردوسی درد دل میکنید و ازش درخواست شفاعت میکنید و واسه شفا به بارگاهش میرید؟؟؟
آیا آدم باید به سر کول خودش بزنه و قمه بزنه به سرش تا امام حسین رو یادش باشه یعنی اگه زنجیر نزنه امام حسین رو فراموش میکنه تا حالا کسی واسه یاد بود و احترام کسی به خودش آسیب رسونده؟؟
درود بر مولانا که همه کس از بیاناتش استفاده میکنه و به قدر درک خودش از بیانتش بهره میگیره
این حرف رو خدا زمانی به موسی گفت که بنده شو از درگاهش روند بنده ای که مستقیم به خدا متوسل شده بود
و نیت هم پرستش خداست و این حرف مولانا رو کسی میتونه بگه که به دیگران و اعتقاداتشون کاری نداشته باشه و فقط در حیطه خودش و فردی باقی بمونهنه اینکه در کوچیکترین مسائل دیگران دخالت کنه کسی که مسلمان نباشه رو کافر بدونه و به خودش اجازه امر به معروف و نهی از منکر بده کاش به حرفی که میزدین اعتقاد داشتین
اگه اون همه پول که خرج بارگاه های طلای امامزاده هاشده صرف ایران و ملتش میشد ایران گلستان میشد و فقیری در ایران باقی نمی موند
حالا منم از روش خودتون استفاده کنم شما از کجا میدونید که اون شخص به کسی کمک نکرده مگه شما همیشه با اون فرد بودین و یا اینکه اون فرد اگه به کسی کمک میکرد باید قبلش به شما خبر میداد
و اما اینکه هر کسی اختیار اموالشو داره که چطوری خرج کنه اما وقتی باعث انحراف و ناهنجاری بشه دیگه یه مسئله فردی نیست و به کل جامعه مربوط میشه
من نگران بچه هایی هستم که دارن با این باورهای غلط بزرگ میشن نگران کسایی هستم که قرار در آینده ای که ما میسازیم زندگی کنن شاید کسایی که الان میگن ما به این شخصیتها احترام میذاریم و خدارو قبول داریم و میدونیم که همه امور به دست خداست واقعا" همین فکر رو داشته باشه که به احتمال زیاد هم همینطوره اما 100 ساله دیگه بقیه چطور نسبت به این مسائل فکر میکنن؟
 

*Essi*

اخراجی موقت
تعریف شما از قداست اشتباهه...
چیزی که شما از قداست دارید تعریف میکنین،معنی معصومیت میده نه قداست...
وگرنه پدر و مادر مقدس هستند و قداست دارند...
پس این قداست و احترام ربطی به اینکه همه ی اعمالی که انجام دادند صد در صد صحیح باشه و معصوم باشن،نداره...
و هر قداستی هم ملزم به اینکه معصوم باشه نیست....
اما همه ی معصومین قداست دارند...

تعریف من از مقدس اشتباه نیست،ما با تعریف جدیدی از مقدس از جانب شما روبرو شدیم...!!!
بعد من کجا مقدس رو تعریف کردم؟!
کدوم تعریف من اشتباه بود؟!

معصومیت رو برای قداست انسان تعریف میکنند.

قداست، از نظر شما یک میزانی از صفر تا 20 داره و این اشتباه هست.

یک موجود زنده یا بی جان یا مقدس هست یا نیست، و قدیسه و مقدس هم یعنی موجودی بی عیب که به آن توسل میجویند.

این تعریف گستره شما از قداست هرچیزی رو در جهان میتونه مقدس بپنداره چون بالاخره در هر چیزی یکسری سودی هست.
مرغ هم مقدسه چون سبب پر شدن شکم و استمرار حیات میشه....

من تعریف جدیدی ارائه ندادم، احترام گذاشتن و داشتن کرامت رو با قداست مخلوط نکنید.

هرچند بحث من سر واژه نیست، سر مفاهیم قداست هست.

از نظر من اونیکه شما برای پدر و مادر گفتین و مشابهش کرامت هست، حالا شما میتونی لغت قداست رو روش بذاری، در اصل ماجرا تفاوتی ندارد.



خب چون شما همش از دیگاه ارباب و رعیتی به موضوع نگاه میکنی و مثال میزنی،منم از دیدگاه پدر و فرزند به قضیه نگاه میکنم که ملموس تر باشه...!

فرض اینکه شما فرزندی داری،چطور تربیتش میکنی؟
در تربیت آزادش میذاری؟!هرکاری میخواد بکنه؟هرطور دلش خواست حرف بزنه؟هرجا دلش خواست بره؟
یا اینکه نه،یه سری محدودیت ها براش در نظر میگیری؟
اگه کار خطایی کرد بهش چندبار تذکر میدی...بار سوم چهارم با جدیت بیشتر و نوعی تهدید به تنبیه تذکرش میدی...بار بعد دیگه تنبیهش میکنی...!!
حالا این تنبیه واسه اینه که شما پدر خشمگین و خشنی هستی؟
خیر این تنبیه صرفا از سر دلسوزی بوده واسه اینکه میخواستی فرزندت درست تربیت بشه،هرچند فرزندت فکر میکنه شما پدری خشمگین و ظالم هستید...

تنبیه پدر حد و حدودی دارد.
مقایسه خدای شما با انواع تنبیهاتی که در نظر گرفته با یک پدر به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

همونطور که پدری حق نداره بچه رو مجبور کنه مهندسی بخونه یا پزشکی و بگه مهندسی از نظر من راه صحیح هست و اگر بری پزشکی گمراه میشی و شلاق میخوری، ما با چه پدری طرفیم؟

پدر مالک جان فرزند هم نیست، تنبیهاتش هم فقط تا یک مقطع خاص مجاز هست که بچه به درک لازم نرسیده.
بچه به درک لازم رسید، پدر حقی به القای اجباری نظر خودش ندارد.

ولی خدایی که شما بهش باور دارین، تفکرات خودش رو کاملا تحمیل کرده و در عین حال که میگوید حق انتخاب با توست، فقط یک راه را راه سعادت میداند.

در این مورد جبر و اختیار، من حرفم رو اینجا زدم، در این مورد خاص چیزی خواستین بگین، خواهشا در نقل قول زیر بگین تا بحث منحرف نشود:


http://www.www.www.iran-eng.ir/show...دانید؟/page3?p=5794441&viewfull=1#post5794441
 

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
من وارد مسائل اعتقادی نمیشم، فقط اینو بگم که اگه جایی زیارتگاهه ولی سند و مدرکی نیست که ثابت کنه زیرش امامزاده ای دفن هست، یه احتمالاتی بدید که گنجی اون زیر است، طرفای ما که به وفور دیده میشه و خیلیا وضعشون توپ شده!
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
خواستم در جواب پست بالایی مسئله توسل رو مطرح کنم ولی چون خودت موضوع رو پیش کشیدیی در جواب پست تو بحث رو ادامه میدم
بنا به دلایلی که میگم توسل به غیر خدا شرک و شریک قائل شدن واسه خداوند هستش
وقتی ما به کسی غیر خدا توسل میکنیم یعنی از رحمت خداوند نسبت به خودمون نا امید شدیم و باور داریم که اگه از خدا این درخواست رو داشته باشین مورد قبول قرار نمیگیره واسه همین به کسی متوسل میشیم که فک میکنیم پیش خدا مقامی داره و اونم درخواست مارو قبول میکنه و به خدا منتقل میکنه (اگه اشتباه میگم بگید)
حالا مشکل این کار چیه؟
1 کسی پیدا شده که از خدا مهربان تر و رئوف تر هستش درخواستی که اگه از خدا میکردیم و قبول نمیکرد اون قبول کرده و مارو پس نزده که با صفت رحمان و رحیم بودن خداوند در تناقض هستش که میگیم خداوند از همهمربون تر رئوفتر هستش و تو همه سوره ها میگیم بسم الله الرحمن الرحیم و طبق دوره تسلسل دو خدایی بوجود میاد که احدیت خداوند زیر سوال میره
2 اگه بگیم خداون واسه بعضی افراد و بنده هاش احترام بیشتری قائل هستش و حرف اونارو قبول داره و حرف مارو نه ، این یعنی در دستگاه باریتعالی پارتی بازی هستش که بازم با عدالت خدا و رحمانیت و رحیم بودنش در تناقضه شاید الان بگید که اونا پاک بودن و بنده های خاص خدا هستن و به هر لحاظ با ما فرق دارن و نزد خدا قابل احترام تر از ما هستن که باید بگم این گفته مقایسه کردن خودمون با خدا و صفاتمون با خداست
ابتدا به ساکن عرض کنم خدمتتون که موضوع توسل پذیرفته شده برای اکثر ادیان و مذاهب و مکاتب هست و در هرکدوم بطوری جاری،به غیر از وهابیت...!
رو این بعد قضیه نمیخوام صحبتی داشته باشم تا هم رشته کلام از دست بره و هم تاپیک منحرف بشه...فقط توضیحی در مورد توسل برای روشن شدن موضوع میدم...
خداوند در آیه ی 35 سوره مائده میفرمایند:
«ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا پروا نمایید و برای ارتباط با او وسیله ای انتخاب کنید و در راه او تلاش کنید شاید که رستگار شوید»
که طبق احادیث و روایات و تفاسیر قرآنی،نقل هایی برای وسیله ذکر شده،از جمله اعتراف به گناهان نزد خداوند و همینطور توسل به ائمه و واسطه قرار دادن اونها از جمله وسایل ارتباط با خداوند هست...
غیر از این در آیهی 97 سوره ی یوسف وقتی برادران حضرت یوسف از پدرشون میخوان تا برای اونها از خداوند درخواست استغفار کند...
و همینطور آیه ی 64 سوره ی نساء،وقتی خداوند به پیامبر اسلام می فرماید:اگر آنها بعداز اینکه برخود ستم کردند نزد تو(پیامبرص)می آمدند و از خدا طلب آمرزش می کردند و پیامبر نیز برای آنها طلب آمرزش می کرد قطعا خدارا توبه پذیر ومهربان می یافتند.
هم به این امر اشاره داره که توسل هیچ سنخیتی با شرک نداره،برعکس مورد تایید و سفارش خداوندم هست...
اما باید بدونیم توسل رو چطور معنی کنیم...
بله بعضی وقتا توسل معنی شرک هم میده....
وقتی متوسل،ائمه و اولیای الهی رو هم عرض خداوند بدونه و این فکر رو داشته باشه که هر حاجتی بخواد فقط از این بزرگواران هست و اصل موضوع که خداوند هست در فرع و حاشیه قرار بگیره...
این صد در صد شرک هست...
اما وقتی کسی ایمان داره که این بزرگواران بنابه اذن الهی حاجات رو اجابت میکنن،و توسل به این بزرگواران رو برای تقرب و نزدیکی بیشتر به خداوند و واسطه قرار دادن این بزرگواران و کسب دعای خیر ازشون هست،دیگه معنی شرک نمیده...

در کل ،دعاها و حاجات ما بواسطه گناهان و خطاهایی که انجام دادیم،ممکنه دور از اجابت باشه ولی امامان معصوم و اولیای الهی، از اون جهت که خداوند بهشون لطف و عنایت خاصی داره و واسطه ی فیض خدا به بندگان خدا هم هستند و خداوند دعای اونها رو اجابت میکنه...
امیدوارم مفهوم توسل رو درک کرده باشین...
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
ابتدا به ساکن عرض کنم خدمتتون که موضوع توسل پذیرفته شده برای اکثر ادیان و مذاهب و مکاتب هست و در هرکدوم بطوری جاری،به غیر از وهابیت...!
رو این بعد قضیه نمیخوام صحبتی داشته باشم تا هم رشته کلام از دست بره و هم تاپیک منحرف بشه...فقط توضیحی در مورد توسل برای روشن شدن موضوع میدم...
خداوند در آیه ی 35 سوره مائده میفرمایند:
«ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا پروا نمایید و برای ارتباط با او وسیله ای انتخاب کنید و در راه او تلاش کنید شاید که رستگار شوید»

که طبق احادیث و روایات و تفاسیر قرآنی،نقل هایی برای وسیله ذکر شده،از جمله اعتراف به گناهان نزد خداوند و همینطور توسل به ائمه و واسطه قرار دادن اونها از جمله وسایل ارتباط با خداوند هست...
غیر از این در آیهی 97 سوره ی یوسف وقتی برادران حضرت یوسف از پدرشون میخوان تا برای اونها از خداوند درخواست استغفار کند...
و همینطور آیه ی 64 سوره ی نساء،وقتی خداوند به پیامبر اسلام می فرماید:اگر آنها بعداز اینکه برخود ستم کردند نزد تو(پیامبرص)می آمدند و از خدا طلب آمرزش می کردند و پیامبر نیز برای آنها طلب آمرزش می کرد قطعا خدارا توبه پذیر ومهربان می یافتند.

هم به این امر اشاره داره که توسل هیچ سنخیتی با شرک نداره،برعکس مورد تایید و سفارش خداوندم هست...
اما باید بدونیم توسل رو چطور معنی کنیم...
بله بعضی وقتا توسل معنی شرک هم میده....
وقتی متوسل،ائمه و اولیای الهی رو هم عرض خداوند بدونه و این فکر رو داشته باشه که هر حاجتی بخواد فقط از این بزرگواران هست و اصل موضوع که خداوند هست در فرع و حاشیه قرار بگیره...
این صد در صد شرک هست...
اما وقتی کسی ایمان داره که این بزرگواران بنابه اذن الهی حاجات رو اجابت میکنن،و توسل به این بزرگواران رو برای تقرب و نزدیکی بیشتر به خداوند و واسطه قرار دادن این بزرگواران و کسب دعای خیر ازشون هست،دیگه معنی شرک نمیده...


در کل ،دعاها و حاجات ما بواسطه گناهان و خطاهایی که انجام دادیم،ممکنه دور از اجابت باشه ولی امامان معصوم و اولیای الهی، از اون جهت که خداوند بهشون لطف و عنایت خاصی داره و واسطه ی فیض خدا به بندگان خدا هم هستند و خداوند دعای اونها رو اجابت میکنه...
امیدوارم مفهوم توسل رو درک کرده باشین...
بازم انگ وهابیت رو میزنید
اگه نمیتونید جواب بدید خواهشا" به دیگران چیزای که هیچ ربطی نداره رو نچسپونید چون من اصلا" وهابیت رو قبول ندارم
درمورد اون قسمتی که قرمز کردم لطفا" آیه ای رو که میذاری عربیشو هم بذار و بعدشم تفسیر رو هم با توجه به درک خودت نباشه
درمورد قسمتی که آبی کردم باید بگم در اون زمان حضرت یوسف و پیامبر زنده بودن که مشکلی نداره چون هر کسی میتونه واسه نفر دیگه دعا کنه حالا یا پذیرفته میشه یا نه
اما طبق خود احادیث و روایات کسی که میمیره دستش از دنیا کوتاه میشه پس دیگه نمیتونه در امورات دنیا دخالتی داشته باشه اگه احادیث رو قبول داری اینو هم باید قبول داشته باشی

در مورد قسمت بعدی هم دقیقا" منظور من هم همینه شما تظمین میکنید که چند ساله دیگه این راه به انحراف نره و یا همه همینجوری که شما فکر میکنید فکر کنن؟؟؟
و اما قسمت آخر که کلی در موردش گفتم ولی بازم حرف خودتونو میگید لااقل چیزی رو که گفتم رد کنید که منم حرف شمارو قبول کنم
 
آخرین ویرایش:

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
معصومیت رو برای قداست انسان تعریف میکنند.

قداست، از نظر شما یک میزانی از صفر تا 20 داره و این اشتباه هست.

یک موجود زنده یا بی جان یا مقدس هست یا نیست، و قدیسه و مقدس هم یعنی موجودی بی عیب که به آن توسل میجویند.

این تعریف گستره شما از قداست هرچیزی رو در جهان میتونه مقدس بپنداره چون بالاخره در هر چیزی یکسری سودی هست.
مرغ هم مقدسه چون سبب پر شدن شکم و استمرار حیات میشه....

من تعریف جدیدی ارائه ندادم، احترام گذاشتن و داشتن کرامت رو با قداست مخلوط نکنید.

هرچند بحث من سر واژه نیست، سر مفاهیم قداست هست.

از نظر من اونیکه شما برای پدر و مادر گفتین و مشابهش کرامت هست، حالا شما میتونی لغت قداست رو روش بذاری، در اصل ماجرا تفاوتی ندارد.
صرفا همچین چیزی نیست...!
معصومیت هم برای انسان و هم برای غیر انسان صادق هست البته با توجه به شرایط و معنی معصومیت...
قداست هم به همین ترتیب،هم درمورد انسان صدق میکنه و هم غیر اسان...
اما همونطور که عرض کردم،هر قداستی ملزم به معصومیت نیست...

یک موجود زنده یا بی جان یا مقدس هست یا نیست، و قدیسه و مقدس هم یعنی موجودی بی عیب که به آن توسل میجویند.
این یعنی نوع نگاه من بود؟!

حیر من همچین دیدگاهی ندارم....

البته اگر بخوایم کمی دقیق نگاه کنیم اون مرغی که شما مثال زدین هم فارغ از مزایایی که داره واقعا مقدس هست...!!
مقدس هست چون جزئی از عالم خلقت هست و عالم خلقت همه مقدس هستند...
البته اینجا یه چالش ممکنه پیش بییاد که اگه اینطوره پس شیطان هم مقدس هست...!!
که دیگه موضوع جبر و اختیار و یه سری مباحث دیگه پاسخگوی این شبهات میشه...
در کل وارد این حیطه از بحث نمیشم بخاطر پیچیدگی که داره و به مقدسات بطور خاص و اونطور که در اذهان و باورها هست میپردازم...

مقدس یعنی شخصیتی،مکانی،موجودی بسیار والا و قابل احترام...
قداست داره ولی میتونه معصوم باشه یا نه...
قداست داره پس حتما قابل تکریم هست...(پس موضوع قداست رو با کرامت اشتباه نگیرید)

همونطورم که قبلانم گفتم مقدسات صرفا برای توسل جستن نیست....
میتونه مقدس باشه و قداست داشته باشه اما قابل توسل جستن نباشه.....

تنبیه پدر حد و حدودی دارد.
مقایسه خدای شما با انواع تنبیهاتی که در نظر گرفته با یک پدر به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

همونطور که پدری حق نداره بچه رو مجبور کنه مهندسی بخونه یا پزشکی و بگه مهندسی از نظر من راه صحیح هست و اگر بری پزشکی گمراه میشی و شلاق میخوری، ما با چه پدری طرفیم؟

پدر مالک جان فرزند هم نیست، تنبیهاتش هم فقط تا یک مقطع خاص مجاز هست که بچه به درک لازم نرسیده.
بچه به درک لازم رسید، پدر حقی به القای اجباری نظر خودش ندارد.

ولی خدایی که شما بهش باور دارین، تفکرات خودش رو کاملا تحمیل کرده و در عین حال که میگوید حق انتخاب با توست، فقط یک راه را راه سعادت میداند.

در این مورد جبر و اختیار، من حرفم رو اینجا زدم، در این مورد خاص چیزی خواستین بگین، خواهشا در نقل قول زیر بگین تا بحث منحرف نشود:


http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.p...=1#post5794441


تکمیل کننده ی صحبتام رو در انتهای پست قبلی گفتم...
اینکه باعث میشه فرزندی،نوع تربیت پدرش رو درک نکنه مربوط به تفاوت عالم کوچک فرزند و عالم بزرگ و با برنامه ی پدر هستش...
بخاطر همین هست که تنبیه و حرفهای پدرش رو درک نمیکنه...

به نظر شما میشه یه نفر کار بد بکنه و دیگری کار خوب و ما بیایم به دوتاشون جایزه بدیم؟
مثلا یه نفر یکی رو به قتل برسونه،بعد بیایم بهش جایزه بدیم؟
یا مثلا یکی به شما ناسزا بگه شما میری بهش شکلات میدی؟

نه دیگه اینجور نیست...
هرچیزی قاعده ای داره...
این درست نیست که کسانی که درست زندگی کردن رو با کسانی که به خلاف رفتن به یه چوب برونیم...
خداوند به انسان عقل و شعور داده...از طرفی راه کج رو از مستقیم مشخص کرده....
این انسان هست که با اختیاری که داره انتخاب میکنه روش زندگیش رو...

چشم،به همین بسنده میکنم و بیشتر از این وارد بحث نمیشم...
ممنون بابت لینک،اگه فرصت شد خدمت میرسم...
 
بالا