fluid.com
عضو جدید
سلام و ممنون از عکس های زیباتون .
اما من هنوز ok نشدم !
ببینید مگه نه اینکه exhaust cone نقش diffuser رو بازی میکنه ؟ هوای داغ با سرعت بالا از توربین وارد سیستم تخلیه میشه ، چون سرعت بالاست برای کاهش افت اصطکاکی در jet pipe از exhaust cone استفاده می کنند ، در exhaust cone سرعت کاهش پیدا کرده و از طریق jet pipe به propelling nozzle فرستاده میشه ، اونجا دوباره سرعت زیاد میشه . اما تو شکلی که از موتور گذاشتید این ترتیب رعایت نمیشه ! اصلا jet pipe نداریم که ترس افت اصطکاکی توش داشته باشیم ! دیگه چه نیاز به exhaust cone هست ؟
اما من هنوز ok نشدم !
ببینید مگه نه اینکه exhaust cone نقش diffuser رو بازی میکنه ؟ هوای داغ با سرعت بالا از توربین وارد سیستم تخلیه میشه ، چون سرعت بالاست برای کاهش افت اصطکاکی در jet pipe از exhaust cone استفاده می کنند ، در exhaust cone سرعت کاهش پیدا کرده و از طریق jet pipe به propelling nozzle فرستاده میشه ، اونجا دوباره سرعت زیاد میشه . اما تو شکلی که از موتور گذاشتید این ترتیب رعایت نمیشه ! اصلا jet pipe نداریم که ترس افت اصطکاکی توش داشته باشیم ! دیگه چه نیاز به exhaust cone هست ؟