بیان احساس از اثر هنری

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
اول از هرچیز توجه من به طرفی که نور تابیده شده جلب شد.بعد هم به طرزی که مسیح از بالا نشون داده شد.واقعا هنرمندانه از بالا ترسیم کرده صحنه رو
صادقانه بگم قسمت پایین رو متوجه نشدم:redface:
 

Data_art

مدیر بازنشسته
فیلم بسیار زیبای مصائب مسیح

ممنون تنهای عزیزم
از اینکه احساست را گفتی . خیلی جالب بود :
فیلم بسیار زیبای مصائب مسیح


خیلی خیلی جالب بود و زیبا...

مرسی:gol:
ممنون از تو عزیز
ولی ای کاش بیشتر از نظر و احساست می گفتی.:smile:

اول از هرچیز توجه من به طرفی که نور تابیده شده جلب شد.بعد هم به طرزی که مسیح از بالا نشون داده شد.واقعا هنرمندانه از بالا ترسیم کرده صحنه رو
صادقانه بگم قسمت پایین رو متوجه نشدم:redface:

آرامش عزیزم
فرمایش شما در مورد قدرت دست این هنرمند درست است.
درمورد قسمت پائین تابلو باتوجه به سبک این هنرمند که سورئالیسم(غیر واقع گرایی)( سورئالیست ها می گویند بسیاری از تصورات و تخیلات و اندیشه های آدمی هست که انسان بر اثر مقید بودن به قید اخلاقی و اجتماعی و سیاسی و رسوم و عادات از بیان آنها خودداری می کند و این تصورات را به اعماق ضمیر پنهان خویش می راند. این قبیل افکار و اندیشه ها و آرزوها غالباً در خواب و رویا و در شوخی ها و حرف هایی که از زبان انسان می پرد تجلی می کند و سورئالیستم طرفدار بیان صادقانه و صریح این قبیل افکار و تصورات و اوهام و آرزوها است. به طور خلاصه سورئالیست ها فعالیت اصیل انسان را همان فعالیت رویا مانند ندای درونی دنیای ناخودآگاه می دانند.) می باشد. هنرمند در صدد ایجاد فضاهایی خیالی و دست نیافتنی از عروج مسیح و جدا شدن او از زمین است که آن را به این شکل نشان داده:
شما در قسمت بالای تابلو مسیح را می بینید که از آسمان(ابرها) به جایگاه قبل خود زمین، نگاه می کند و در قسمت پائین منظر طبیعی از زمین دیده میشود. هنرمند با ایجاد تضاد بین زمین و آسمان، در این اثر توانسته است جداشدن و عروج مسیح را از زمین بهتر و خیال انگیزتر نشان دهد. گویی خواب خود را به تصویر کشیده است.
امیدوارم پرحرفیم بدرد شما خورده باشد.اگر بازم سوالی بود در خدمتم.:smile:
 

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
ممنون. حالا متوجه شدم. من خیلی دوست دارم کسی در مورد تابلوها توضیح بده.در مورد انگیزه ها و سبک های نقاشی ها!:gol: خیلی ممنون از اینکه این تاپیک رو زدید.;)
 

گلبرگ نقره ای

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
کاربر ممتاز
خب این عکس به نظرم عروج عیسی مسیح رو به آسمون نشون می ده!چیزی که برام تعجب آوره اینه که عیسی مسیح رو با سلیب و با همون غل و زنجیر از زمین جدا کرده!!!!
شایدم می خواد بگه مسیح به آسمان تعلق داشت!!
 

Data_art

مدیر بازنشسته
سلام به تمامی دوستان گلم:gol:

احساس‌ و نظر
خود را نسبت به این اثر
بفرمائید.



سالوادورا دالی:

سالوادور فلیپه ژاسینتو دالی دومنک (به اسپانیایی Salvador Felipe Jacinto Dalí Domènech) (11مه 1904 میلادی -23ژانویه 1989 میلادی) نقاس فراواقع گرای اسپانیایی بود. دالی طراحی ماهر بود که بیشتر به خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار فراواقع‌گرایش به شهرت رسید. مهارت وی در نقاشی اغلب به تاثیر نقاشان رنسانس نسبت داده می‌شود.معروف ترین اثر دالی«تداوم حافضه» در سال 1931 خلق شد. وی همچنین در عکاسی، مجسمه سازی و فیلم‌سازی نیز فعالیت داشت. وی با والت دیسنی تهیه‌کننده و کارگردان شهیرآمریکایی در ساخت کارتن کوتاه و برنده جایزه اسکار «دستینو» که در سال 2003 که پس از مرگس منتشر شد همکاری داشت. دالی همچنین با آلفرد هیچکاک در ساخت فیلم «طلسم شده» (1945 میلادی) همکاری کرد. دالی همواره بر «ریشه عرب» خود تاکید داشت و ادعا می‌کرد که اجدادش به نسل «مور»ها که جنوب اسپانیا را برای تقریبا ۸۰۰ سال در اختیار داشتند، باز می‌گردد. همچنین خانواده مادری دالی ریشه‌ای یهودی دربارسلونا داشتند.دالی که شدیدا فردی خیال‌پرداز بود، علاقه وافری به انجام کارهایی عجیب برای جلب توجه دیگران داشت. این قبیل کارها اغلب برای کسانی که به هنر وی علاقه داشتند خسته‌کننده بود و به همان اندازه برای منتقدین وی، آزاردهنده به شمار می‌رفت. این نوع رفتار غیرعادی دالی گاهگاهی توجه افکار عمومی را بیشتر از آثار هنری وی جلب می‌کرد و در نتیجه، این رسوایی و بدنامی تعمدی منجر به شناخت گسترده عامه مردم و تقاضا برای خرید آثار وی توسط طیف گسترده‌ای از مردم شد.




 
آخرین ویرایش:

amirhossein65

عضو جدید
کاربر ممتاز
وای خیلی قشنگ بود!!! اگه اصلشو از نزدیک ببینی چی میشه!!!!:confused:
دقیقا عروج عیسی رو به آسمون نشون میده،مطابق نظر خود مسیحی ها که میگن با صلیب عروج کرده!!!! تضاد تصویری که بین بالا و پایین(آسمان و زمین) و همچنین سیاهی پس زمینه بالا و روشنایی و آبی دریا تو قسمت پایین بوجود آورده بی نظیره!!!
و همچنین اینو هم میشه برداشت کرد که حتی موقع عروج هم عیسی مسیح سرش رو به پایینه و نگران احوالات امتش هست و اونا رو نظاره میکنه!!!!
ممنون از تاپیکت!!!!
 

Data_art

مدیر بازنشسته
وای خیلی قشنگ بود!!! اگه اصلشو از نزدیک ببینی چی میشه!!!!:confused:
دقیقا عروج عیسی رو به آسمون نشون میده،مطابق نظر خود مسیحی ها که میگن با صلیب عروج کرده!!!! تضاد تصویری که بین بالا و پایین(آسمان و زمین) و همچنین سیاهی پس زمینه بالا و روشنایی و آبی دریا تو قسمت پایین بوجود آورده بی نظیره!!!
و همچنین اینو هم میشه برداشت کرد که حتی موقع عروج هم عیسی مسیح سرش رو به پایینه و نگران احوالات امتش هست و اونا رو نظاره میکنه!!!!
ممنون از تاپیکت!!!!


سلام امیر حسین عزیز
ممنون از شما که شرکت کردی و خیلی خوب و زیبا نظر و احساست را گفتی.
خوشحال میشم دفعه های بعدی هم شما را اینجا ببینم.
موفق باشید.
 

mm_engineer

عضو جدید
خدا در همین نزدیکیست.....




این به ذهنم رسید یه دفعه!!!
راستی شما نقاشی میخونید یا کار میکنید؟
 

mm_engineer

عضو جدید
اوه اوه الان اطلاعاتتون رو دیدم...به به شاگرد ممتاز.....;);););)
اگه ممکنه پس از کارای خودتون هم بگذارید...ممنون میشم من خیلی علاقه مندم.....
موفق باشید
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
اما من برداشت ای دارم!
نمیدونم تا چه حد درسته.

به نظر من عظمت تصویر مسیح نسبت به بقیه عناصر کادر، بالای کادر قرار گرفتنش، نوری که از بالا بهش تابیده شده و نگاه رو به پایین مسیح میتونه تداعی همون عروج باشه اما به نظرم اون قایق و ماهیگیرها که خیلی معمولی دارن کار روزانه شونو میکنن و همچنین شیب صلیب و بدن مسیح که میتونه حالت افقی اون نسب به زمین رو هم تداعی کنه برداشت دیگه ای رو هم ایجاد میکنه.(چون به نظرم اگه میخواست عروج نشون داده بشه میتونست شیبش رو کمتر بگیره و بیشتر رو به اسمان متمایل میکرد تا زمین) همچنین به نظرم اگه عروج مسیح بود همه اینقدر معمولی دنبال کار روزانه شون نبودن! واسه همین من حس میکنم مسیح اینجا نقش خدایی رو داره که از بالا نظاره گر بنده هاشه.مسیح تو دین مسیحیت پسر خدا و جانشین اون رو زمین محسوب میشه که بعد از عروجش در واقع یه جوری معنی همون خدارو واسشون گرفته.شاید این هم به همون معنیه و میخواد همینو بگه.یه جور نظاره گر بودن خدا بر اعمال و در عین حال روزمرگی مردم!
 

Data_art

مدیر بازنشسته
اما من برداشت ای دارم!
نمیدونم تا چه حد درسته.

به نظر من عظمت تصویر مسیح نسبت به بقیه عناصر کادر، بالای کادر قرار گرفتنش، نوری که از بالا بهش تابیده شده و نگاه رو به پایین مسیح میتونه تداعی همون عروج باشه اما به نظرم اون قایق و ماهیگیرها که خیلی معمولی دارن کار روزانه شونو میکنن و همچنین شیب صلیب و بدن مسیح که میتونه حالت افقی اون نسب به زمین رو هم تداعی کنه برداشت دیگه ای رو هم ایجاد میکنه.(چون به نظرم اگه میخواست عروج نشون داده بشه میتونست شیبش رو کمتر بگیره و بیشتر رو به اسمان متمایل میکرد تا زمین) همچنین به نظرم اگه عروج مسیح بود همه اینقدر معمولی دنبال کار روزانه شون نبودن! واسه همین من حس میکنم مسیح اینجا نقش خدایی رو داره که از بالا نظاره گر بنده هاشه.مسیح تو دین مسیحیت پسر خدا و جانشین اون رو زمین محسوب میشه که بعد از عروجش در واقع یه جوری معنی همون خدارو واسشون گرفته.شاید این هم به همون معنیه و میخواد همینو بگه.یه جور نظاره گر بودن خدا بر اعمال و در عین حال روزمرگی مردم!


سلام دوست خوبم
خیلی خوب و مفصل احساس خودت را همراه دید هنری و دقیقت بیان کردی.تجریه و تحلیل قشنگی بود.
با توجه به سبک این هنرمند که (سورئالیسم ) است و تعریف آن گویی هنرمند برداشت ذهنی و رویای خود را از مسیح به تصویر کشیده و همچنین بعضی از مخطبان نیز با همین نوع از احساس و ذهنیت فضای اثر را تحلیل می کنند.
عالی بود عزیزم
بازم ممنونم.
 

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من فکر می کنم قسمت بالا با پائین ( تو قسمت وسط ) با هم خوب join نشدن ....
یعنی اگر هر کدومشون رو برداریم تاثیری رو اون یکی نمیذاره ..
 

Data_art

مدیر بازنشسته
تشکر

تشکر

سلام
من فکر می کنم قسمت بالا با پائین ( تو قسمت وسط ) با هم خوب join نشدن ....
یعنی اگر هر کدومشون رو برداریم تاثیری رو اون یکی نمیذاره ..

سلام رابین عزیز
ممنون که وقت گذاشتی و آمدی اینجا.:gol:
نظر جالبی بود جای بحث داره
خیلی خوب بود :gol:
 

Data_art

مدیر بازنشسته
اوه اوه الان اطلاعاتتون رو دیدم...به به شاگرد ممتاز.....;);););)
اگه ممکنه پس از کارای خودتون هم بگذارید...ممنون میشم من خیلی علاقه مندم.....
موفق باشید

سلام دوست خوبم:gol::gol:
ممنونم شما لطف دارید و شرمنده کردید.:redface:
هر چند کارهای من اصلا ارزشمند نیستند ولی چشم انشاالله:gol:
لطف کردید نظر دادید.
موفق و شاد باشید.:gol:

سلام
ممنون! زیبا بود!
آدم رو به فکر فرو میبره...


سلام دوست عزیزم :gol::gol:
ممنونم از اینکه وقت گذاشتید.
بله اثر قابل تأملی است.
خوشحال شدم
موفق باشید:gol:
 

Data_art

مدیر بازنشسته
خب این عکس به نظرم عروج عیسی مسیح رو به آسمون نشون می ده!چیزی که برام تعجب آوره اینه که عیسی مسیح رو با سلیب و با همون غل و زنجیر از زمین جدا کرده!!!!
شایدم می خواد بگه مسیح به آسمان تعلق داشت!!

سلام :gol:
ممنون عزیز دل که وقت گذاشتید
نظر و احساس قشنگی بود
موفق باشید.

کارخیلی جالب و جذابیه فقط میتونم بگم که اشکم رو در اورد عالی:gol:

سلام عزیز :gol:
ممنون که وقت گذاشتید
لطف دارید
موفق باشید.
 

Data_art

مدیر بازنشسته
بیان احساس از اثر هنری 2

بیان احساس از اثر هنری 2


سلام به تمامی دوستان گلم:gol:






احساس‌ و نظر
خود را نسبت به این اثر
بفرمائید.


«انوره دوميه»

[FONT=&quot]اونوره ويكتورين دوميه نقاش معروف فرانسوي در سال ۱۸۰۸ ميلادي در حومه پاريس متولد شد. پدر وي كه استعداد خوبي در شعر و شاعري داشت، براي ورود به جرگه شاعران پايتخت راهي پاريس شد. فضاي كم نظير فرهنگي و هنري پاريس براي «دوميه» جوان موقعيت هاي خوبي فراهم كرد. او در سال ۱۸۲۱ ميلادي همچنان كه سرگرم تحصيل بود، در يك كتابفروشي سرگرم كار شد. در اين زمان آشنايي او با «چارلز فيليپون[/FONT][FONT=&quot]» [/FONT][FONT=&quot]روزنامه نگار و ناشر فرانسوي كه همچنين كاريكاتوريست باذوقي به شمار مي رفت، فرصت هاي تازه اي براي چاپ و انتشار آثار وي به روش ليتوگرافي فراهم كرد. دوميه كه علاقه ويژه اي به طنز ترسيمي داشت، در نقد مسايل اجتماعي به ويژه ديوانسالاري نوظهور فرانسه توانست تيپ هاي جالبي را با شيوه هاي موفق اكسپرسيونيستي به وجود آورد. اين رويكرد نام او را در زمره آغازگران هنر كاريكاتور به ثبت رساند. شماري از كاريكاتورهاي دوميه كه مسايل سياسي روز فرانسه را مطرح مي ساختند، در مطبوعات آن زمان امكان چاپ يافتند[/FONT][FONT=&quot].
«
[/FONT][FONT=&quot]دوميه» با بهره گيري جسورانه از اغراق در هنر طراحي و به مدد انديشه تواناي خود، نقد را در قالب طنز ترسيمي و طراحي كميك يا همان كاريكاتور رواج داد و مخاطبان مطبوعات نوپاي فرانسه را با اين نوع طنز بيشتر آشنا ساخت. حضور چشمگير و مؤثر طنز از ويژگي هاي مهم طرح هاي دوميه است. مهارت او در تعريف شخصيت ها و رفتار آنها، طرح هاي طنز آميز دوميه را در شمار بهترين آثار نقاشي هجايي قرار داده است. تيپ ها و شخصيت هايي كه توسط [/FONT][FONT=&quot]«[/FONT][FONT=&quot]دوميه» طراحي شدند، هنوز در آثار هنرمندان برجسته كاريكاتوريست عصر ما حضور دارند. «انوره دوميه» در سال ۱۸۷۹ ميلادي چشم از جهان فروبست[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]​




باتشکر فراوان
به جهت بیان احساس و نظرات زیبای شما در تاپیک شماره 1

:gol:
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
کاش راجع به خود این اثر هم اندکی توضیح میدادین
من واقعا نمیدونم چه حسی بهم دست میده
فکر کنم بقیه هم که فقط تشکر کردن به همین دلیل بوده
 

Data_art

مدیر بازنشسته
تشکر

تشکر

سلام
کاش راجع به خود این اثر هم اندکی توضیح میدادین
من واقعا نمیدونم چه حسی بهم دست میده
فکر کنم بقیه هم که فقط تشکر کردن به همین دلیل بوده

سلام ممنون عزیزم :gol::gol::gol:

این اثر و بیشتر آثار دومیه مربوط می شود به اوضاع سیاسی و اقتصادی دوران زندگی اش.
که با توجه به فشارها و ستمی که توسط طبقه مرفه و سیاسیون آن دوران به طبقه فرودست جامعه وارد میشد ،
شروع به تصویر کردن این صحنه ها کرد. در بعضی از آثارش مانند همین اثر سعی کرده است برای نشان دادن خصلتها و بعد زشت انسانهای آن دوران از شمایل های حیوانی با توجه به این که هر حیوانی نماد کدام خصلت زشت انسانی است ، بهره بگیرد و اثر خود را خلق کند.
او خوی های زشت انسانی را از طریق نمادهایی حیوانی که به شکل سر حیواناتی چون گرگ و.... در اثر خود نشان داده است.
این هنرمند بیشتر به جای پورتره سازی محض سعی در نشان دادن دورنیات زشت این افراد در قالب مناسب آنها (سر و بدن حیوانات) داشته است.
تصویر زنی با شمایل واقعی انسان که نماد پاکی و مظلومیت آن در مقابل دیگر عناصر تابلو
می باشد این نوع از نماد پردازی دومیه را که توضیح دادیم تشدید کرده است.
اینگونه موارد و خصلت های زشت را در دروان معاصر و زندگی و اطراف خود به خوبی می‌توان حس کرد که گاهی این خصلت ها را با لقب هایی حیوانی به کسی نسبت داده میشود که با تیز هوشی هنرمندانه می توان با استفاده از نماد و نشانه های تصویری تا حدودی به نمایش گذاشته شوند.
در اسلام نیز به این گونه ظاهر شدن چهره ها در عالم پش از مرگ برای اینگونه افراد اشاره شده است.


با تشکر فراوان از شما دوست خوبم.
 

spow

اخراجی موقت
سلام دوست عزیز
من اینو تو گل اقا دیده بودم -خدا صابری رو بیامرزه - تو بخش تحلیل تاریخ طنز ماهنامه
دستت درد نکنه خاطرات زیبایی رو زنده کردی
ممنون
 

Data_art

مدیر بازنشسته
سلام دوست عزیز
من اینو تو گل اقا دیده بودم -خدا صابری رو بیامرزه - تو بخش تحلیل تاریخ طنز ماهنامه
دستت درد نکنه خاطرات زیبایی رو زنده کردی
ممنون



سلام دوست عزیز از اینکه وقت گذاشتید و دید ممنونم:gol:
خوشحالم که این تصویر خاطره زیبایی را برای شما زنده کرد.
موفق و سلامت و موفق باشید.:gol:
 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تابلوييه در نشان دادن اضمحلال كامل تمامي مظاهر آزادي و دموكراسي و لطافت و زيبايي زندگي بشري.. بطوري كه هركدوم از اين مظاهر با توجه به نماد مخصوص به خود در بند و يا لگد مال, شده اند.. همچنين اين بدي ها هستند كه بيشتر جلوه ميكنند و غالب هستند كه حتي معصوميت دختر به زير افتاده چندان به چشم نمياد و يا دربندي هاي به كنار رانده شده...
آرامش و اطمينان به تصوير كشيده شده براي خرگوش واقعا ظالمانه است و به گونه اي حرص آدم رو در مياره .. به نظرم اون كسيه كه واقعا به هدفش مطمئن و مسر هست و حيوانات ديگه نماد واقعي چاپلوسي و حماقت تاريخي بشر در قبول اسارت مادي يك قدرت زياده خواه براي رسيدن به يك هدف زميني, هستند.
به طور كلي هيچ احساسي از بودن يك روزنه اميد و يا حتي دور نمايي كمسو در اين نقاشي نيست.

خسته نباشيد بابت زحمتي كه كشيديد و وقتي كه گذاشتيد و موضوع به جايي كه انتخاب كرديد
 

Data_art

مدیر بازنشسته
بیان احساس از اثر هنری 3

بیان احساس از اثر هنری 3

سلام به تمامی دوستان گلم:gol:



احساس‌ و نظر
خود را نسبت به این اثر
بفرمائید.






کته آیدا اشمیت، یا کته کلویتس در سال 1867 و در شهر کونیگزبرگ پروس شرقی در خانواده کاترینا و کارل اشمیت به دنیا آمد. در سال 1881 – 1882 پدرش او را نزد رودلف مائر، یکی از گراورسازان ماهر آن زمان فرستاد تا آموزش طراحی ببیند. او به مطالعه کتاب نیز پرداخت و به شعرهای دوران نوجوانی گوته علاقه مند بود.او برای اولین بار در سوئیس با مبانی سوسیالیسم آشنا شد و بخش زیادی از آثارش در این زمینه آفریده شده است. از آن جایی که همسر او پزشک بود ، وی با مشکلات کارگران تهی دست و فقیران از نزدیک آشنا شد و آن ها را دستمایه بسیاری از آثار خود قرار داد. در سال 1898 مجموعه طرح های(( شورش بافندگان)) را که از سال 1893 بر اساس نمایشنامه هاپتمان آغاز کرده بود در نمایشگاه بزرگ برلین به تماشا می گذارد. آدلف منتسل ، یکی از داوران این نمایشگاه پیشنهاد می کند که مدال طلای این نمایشگاه به کته کلویتس اعطا شود، اما به علت زمینه سازی ها و دخالت وزیر فرهنگ، ویلهم دوم با این کار مخالفت می شود. در سال 1914 پسرش پیتر را در جنگ از دست می دهد و در نهایت سراسر زندگی خود را به نکوهش جنگ ، توجه به قشر آسیب دیده اجتماع و ساختن یادبود فرزندش می پردازد. او در سال 1919 به عضویت آکادمی برلین پذیرفته می شود، پروفسور خوانده شده و نخستین زنی است که به این مقام رسیده است. سال 1937 نازی ها آثار او را در نمایشگاه هنر فاسد به نمایش گذاشتند و نوه اش پیتر را نیز در جنگ از دست داد. سرانجام کته کلویتس در سال 1945 و در هفتاد و هفت سالگی دیده بر جهان فرو بست.


هردو اثر از این هنر من می باشد.




 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

حس خوبي نيست.. اين عكسها اوج استيصال و بد بختي رونشون ميدند. جايي كه هيچ وسيله دفاعي اوليه(اميد و روزنه) نيست. خستگاني كه اسير ابليسي خونخوار و غالب هستند. يادخواب هايي ميفتم كه در اون هر حركتي از انسان سلب ميشه و برداشتن قدمي بيشتر يك ناممكن..بختكيه كه روي سينه نشسته و زبان باز رو هم از فرياد كشيدن عاجز نموده.

آدمهاي اين عكس ها در لبه پرتگاه نااميدي منتظر تلنگري براي انتحار هستند........


------------
در عين زيبايي , زجر آور و غم افزا بودند ديتاي عزيز
مرسي :gol:
 
بالا