به نظر شما اینا کدومش درستتره؟؟؟؟؟

a-m-kan

عضو جدید
سلام.به نظر شما اینا کدومش درستتره؟؟؟؟؟



 

Shahram.OTF

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من 100% قرآن کریم
قصد توهین ندارم اما ببینید خلقت زن ظرافت بیشتری داره نسبت به مردان
و به نظر من خانمها همونطوری که توی خیلی از مشاغل موفق هستن توی 60% از مشاغل موجود نمیتونن موفقیتی کسب کنن
البته همیشه استثنا هم وجود داره
من کلیت خانمها و آقایون رو گفتم
 

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقایون و خانم ها در همه چیز با هم برابر نیستند، برابری "حق" یه حرف دیگه هستش....ولی برابر بودن همه چیز،خیلی بیشتر فرق داره.....

من معتقدم که از لحاظ ارزش های اجتماعی،از لحاظ حق و حقوق،مرد و زن کاملا برابرن(در شرایط یکسان یعنی یه خانم مهندس و یه اقای مهندس!! نه یه اقای مهندس و یه خانم بسواده خانه نشین!)....
ولی مثلا فیزیک یه مرد،بهش اجازه میده یه سری کارها رو انجام بده که برای خانم ها اون کار شدنی نیست....میشه،ولی واقعا طاقت فرسا هستش.....
 

aphrodait

عضو جدید
هر کدوم از ایات تفسیری داره وهیچ وقت نمیشه از روی ظاهر نوشته منظور اون رو متوجه شد.
هر کدوم از ایات در سوره ای جداگانه و در شرایطی نازل شده که ترجمه ان در اون شرایط بررسی می شود.
 

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
وَ الْمُطَلَّقاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنْفُسِهِنَّ ثَلاثَةَ قُرُوءٍ وَ لا يَحِلُّ لَهُنَّ أَنْ يَكْتُمْنَ ما خَلَقَ اللَّهُ في‏ أَرْحامِهِنَّ إِنْ كُنَّ يُؤْمِنَّ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ بُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ في‏ ذلِكَ إِنْ أَرادُوا إِصْلاحاً وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لِلرِّجالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ وَ اللَّهُ عَزيزٌ حَكيمٌ (228)

زنان مطلقه باید به مدت سه مرتبه ماهانه دیدن(وپاک شدن) انتظار بکشند!{عده نگه دارند}و اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند,برای انها حلال نیست که انچه را خدا در رحمهایشان افریده,کتمان کنند.و همسرانشان,برای باز گرداندن انها(و از سر گرفتن زندگی زناشویی)در این مدت,(از دیگران) سزاورترند.در صورتی که (براستی)خواهان اصلاح باشند. و برای انان,همانند وظایفی که بر دوش انهاست,حقوق شایسته ای قرار داده شده, و مردان بر انان برتری دارند. و خداوند توانا و حکیم است
(228)
 

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدایی چشمم در اومد تا معنیشو نوشتم توی این تاریکی
چون واقعا ارزششو داشت
خداییش ظلم نیست فقط یه تیکه از قرانو بزارن بعد بگن قران اینجوریه
واقعا مغلته کردن تا چه حد
بزارید ببینم میتونم تفسیرشو بزارم یا نه...:gol:
 

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
حكمت رجوع شوهر به همسر خود آنستكه چه بسا كه طلاق در اثر پيشامد- هاى اتفاقى رخ داده باشد يعنى عواملى سبب شده باشد كه خانواده بطور موقت از هم پاشيده شود و بنابراين ممكن است پس از گذشت اندك مدتى اين كدورت و اختلاف برطرف شده و بهم ريختن وضع زندگى و اختلال آسايش فرزندان سبب گردد كه والدين پشيمان شده مجددا زندگى را در محيط گرم خانواده شروع كنند.
«وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لِلرِّجالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ» كريمه بيان آنستكه همچنانكه مردان حقوقى دارند كه همسران بايد آنها را اداء كنند، همانطور هم براى زنان حقوقى است كه شوهران ميبايست آنها را رعايت نمايند. و اين امر فطرى است: كه هر كس در اجتماع متناسب با موقعيت و وظيفه خود مسئوليتى داشته و در قبال آن حقى داشته باشد، در نظام خانواده نيز بهمان نسبت مسئوليتى، كه به افراد آن واگذار شده در مقابل براى هر يك نيز حقى منظور گرديده است و افراد خانواده موظفند كه در عين انجام وظيفه، حقوق يكديگر را نيز محترم شمرند در غير اينصورت زندگى خانواده دچار اختلال خواهد شد خواه كسى وظيفه‏اش را انجام ندهد يا بيش از حق خود انتظار و توقع داشته باشد. منتهى از آنجا كه مرد چه از نظر ساختمان جسمانى و چه از ساير جهات بر زن مزيت دارد اينستكه آيه شريفه برترى مخصوصى براى مردان قائل شده آنهم باين لحاظ كه وظائف و مسئوليت- هاى مخصوصى را بآنها واگذار كرده، ولى رويهمرفته حقوق زن در زندگى خانوادگى همرديف مرد بحساب آمده مثلا چنانكه در آيه «نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ» گذشت ديديم نظر به اين كه يكى از وظائف خانواده كوشش در بقاء نسل است اينستكه تمكين زن در برابر مرد يكى از حقوق شوهر است و در مقابل اين، تهيه وسائل زندگى و آماده كردن شرائط براى تربيت فرزندان زير نظر مادر، از وظائف شوهر است، بنابراين حقوق متقابل زن و شوهر بر حسب امتيازهاى فطرى تقسيم شده و فى المجموع تساوى برقرار ميشود. چنانكه ميفرمايد «إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا» (حجرات: 13)،
 

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان عزیز تفسیر این ایه خیلی زیاد بخاطر همین من قسمت مورد نیاز خودمونو جدا کردم
این تفسیر از کتاب تفسیر درخشانج2ص230گرفته شده

تفاسیر دیگه از کتابهای مختلف دیگه ای هم هست میخواهید بزارم:D
 

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
(آيه 228)- در آيه قبل سخن از طلاق بود و در اين آيه بخشى از احكام طلاق و آنچه مربوط به آن است بيان مى‏شود و در مجموع پنج حكم در آن بيان شده، نخست در باره عدّه مى‏فرمايد: «زنان مطلّقه بايد به مدت سه بار پاك شدن را انتظار بكشند» (وَ الْمُطَلَّقاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنْفُسِهِنَّ ثَلاثَةَ قُرُوءٍ).
«قُرُوءٍ» در آيه فوق به معنى ايام پاكى زن مى‏باشد، و از آنجا كه طلاق بايد در حال پاكى كه با شوهر خود آميزش جنسى نكرده باشد انجام گيرد اين پاكى يك مرتبه محسوب مى‏شود، و هنگامى كه بعد از آن دو بار عادت ببيند و پاك شود، به محض اين كه پاكى سوم به اتمام رسيد و لحظه‏اى عادت شد عدّه تمام شده و ازدواج او در همان حال جايز است.
دومين حكم، اين است كه «براى آنها حلال نيست كه آنچه را در رحم آنان آفريده شده كتمان كنند، اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان دارند» (وَ لا يَحِلُّ لَهُنَّ أَنْ يَكْتُمْنَ ما خَلَقَ اللَّهُ فِي أَرْحامِهِنَّ إِنْ كُنَّ يُؤْمِنَّ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ).
قابل توجه اين كه مسأله آغاز و پايان ايام عدّه را كه معمولا خود زن مى‏فهمد، نه ديگرى بر عهده او گذارده و گفتار او را سند قرار داده است.
سومين حكمى كه از آيه استفاده مى‏شود، اين است كه شوهر در عدّه طلاق رجعى، حق رجوع دارد، مى‏فرمايد: «همسران آنها براى رجوع به آنها (و از سر گرفتن زندگى زناشويى) در اين مدت عدّه (از ديگران) سزاوارترند هرگاه خواهان اصلاح باشند» (وَ بُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ فِي ذلِكَ إِنْ أَرادُوا إِصْلاحاً). برگزيده تفسير نمونه، ج‏1، ص: 206
در واقع در موقعى كه زن در عدّه طلاق رجعى است، شوهر مى‏تواند بدون هيچ گونه تشريفات، زندگى زناشويى را از سر گيرد، با هر سخن و يا عملى كه به قصد بازگشت باشد اين معنى حاصل مى‏شود.
سپس به بيان چهارمين حكم پرداخته مى‏فرمايد: «و براى زنان همانند وظايفى كه بر دوش آنها است حقوق شايسته‏اى قرار داده شده و مردان بر آنها برترى دارند» (وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لِلرِّجالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ).
بنابراين همانطور كه براى مرد حقوقى بر عهده زنان گذارده شده، همچنين زنان حقوقى بر مردان دارند كه آنها موظف به رعايت آنند.
با توجه به اختلاف دامنه دارى كه بين نيروهاى جسمى و روحى زن و مرد وجود دارد مديريت خانواده بر عهده مرد و معاونت آن بر عهده زن گذارده شده است و اين تفاوت مانع از آن نخواهد بود كه از نظر مقامات معنوى و دانش و تقوى گروهى از زنان از بسيارى از مردان پيشرفته‏تر باشند.
واژه «معروف» كه به معنى كار نيك و معقول و منطقى است، در اين آيات دوازده بار تكرار شده تا هشدارى به مردان و زنان باشد كه هرگز از حق خود سوء استفاده نكنند بلكه با احترام به حقوق متقابل يكديگر در تحكيم پيوند زناشويى و جلب رضاى الهى بكوشند.

و بالاخره در پايان آيه مى‏خوانيم: «خداوند توانا و حكيم است» (وَ اللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ). و اين اشاره‏اى است به اين كه حكمت و تدبير الهى، ايجاب مى‏كند كه هر كس در جامعه به وظايفى بپردازد كه قانون آفرينش براى او تعيين كرده است، و با ساختمان جسم و جان او هماهنگ است. حكمت خداوند ايجاب مى‏كند كه در برابر وظايفى كه بر عهده زنان گذارده، حقوق مسلّمى قرار گيرد، تا تعادلى ميان وظيفه حق برقرار شود.

اینم از کتاب تفسیر نمونه ج1 ص205
این تفسیر کل ایه است
 

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
کافیه یه خورده در قران تعقل کنیم وسطحی و جزیی از ایات قران برداشت نکنیم
جدا که خدا حکیم است:gol:
 

sh85

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
من می گم یه جمله سوم هم اضافه کنید
همانا زنان را بر مردان برتریست برای آنان که اهل تفکرند
sh85
 

aphrodait

عضو جدید
خدایی چشمم در اومد تا معنیشو نوشتم توی این تاریکی
چون واقعا ارزششو داشت
خداییش ظلم نیست فقط یه تیکه از قرانو بزارن بعد بگن قران اینجوریه
واقعا مغلته کردن تا چه حد
بزارید ببینم میتونم تفسیرشو بزارم یا نه...:gol:

دوست عزیز واقا ممنونم از این که وقت گذاشتید و این مطالب رو نوشتید.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
مردان و زنان همیشه برابرند و از ارزشهای یکسان برخوردار میباشند و در همه چیز هم ترازند
به همین خاطر قبل از پیامبر زنان حائض رو از خونه شوت میکردند بیرون !!!
 

hamed 33

عضو جدید
به نطر من اين يه بحث تخصصيه و ما نمي تونيم جواب بديم شايد خداوند در يه مورد خاص گفته كه مردان بر زنان برتري دارند كه بايد آيه هاي قبلشم هم خونده بشه . از طرفي خيلي از آيات قرآن به مقام زن اشاره كرده و به اون برتري داده.
 

Similar threads

بالا