برنامه ريزي استراتژيك براي بيمارستانهاي دولتي

woodywood

عضو جدید
خووووووووووور پوووووووووووف
خووووووووووور پوووووووووووف

بچه ها زیاد سرو صدا نکنید کامیار خوابش برده ، یوقت بیدار میشه ناراحت میشه ها!!!!
 

sheyda_star

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا بچه ها جدا از بحث بيمارستان اگه در استراتژي يك واحد توليدي هدف كلان آن افزايش رضايت مشتري به اندازه 20% در 5 سال آينده باشد اهداف خرد ما چي ميتونه باشه؟
مثلا ميشه اجراي گواهي نامه ايزو 9000 را انجام داد تا به اين هدف دست پيدا كرد؟
 

woodywood

عضو جدید
شیدا جان این بستگی به واحد تولیدی داره
ممکن محصول ما یک لوله فلزی باشه
ما فقط با صاف کردن لبه های لوله به طوری که موقع نصب ، نرای نصاب خطر کمتری داشته باشه ما بتونیم رضایت مشتری رو تا 49% هم بالا ببریم
اینا هرکدوم یه حالت مخصوص به خودشون دارن
 

sheyda_star

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیدا جان این بستگی به واحد تولیدی داره
ممکن محصول ما یک لوله فلزی باشه
ما فقط با صاف کردن لبه های لوله به طوری که موقع نصب ، نرای نصاب خطر کمتری داشته باشه ما بتونیم رضایت مشتری رو تا 49% هم بالا ببریم
اینا هرکدوم یه حالت مخصوص به خودشون دارن

ممنونم از توجهتون..:gol::gol:

ميدونم كه بسته به واحد توليدي تغير ميكنه ولي چيزي كه بايد درموردش بنويسم اينكه به طوركلي اگه بخوايم رضايت مشتري رو بالا ببريم در چه زمينه هايي بايد اقدام كنيم///
 
آخرین ویرایش:

woodywood

عضو جدید
اول از همه باید خواسته هاشو متوجه بشیم بعدا دنبالش رو بگیریم
 
برنامه ريزي استارتژيك در حوزه خدمات درمان

برنامه ريزي استارتژيك در حوزه خدمات درمان

با سلام خدمت كليه دوستان
بعلت پي گيري ادامه تحصيل و مشغله فراوان تا اين زمان، ارائه مطالب در خصوص برنامه ريزي استراتژيك براي من ميسر نبود،لطفا عذر خواهي مرا بپذيريد.
آنچه كه مسلم ميباشد اطلاعات علمي و آشنايي دوستان در اين خصوص بسيار از من پربار تر و كامل تر ميباشد و مطالبي كه ارائه ميگردد صرفا بر اساس تجربه اجرايي و علمي دراين حوزه ميباشد كه شخضادرگير آن بوده و نتيجه مطلوبي نيزاخذ شده است.لذا خواهشمند است در صورت هرگونه كاستي اينجانب را آگاه بفرماييد.
در نخستين گام به اين جمله خيلي اهميت بدهيد:
مفاهيم شما را منحرف نكنند

اما چرا؟
آنچه كه در سازمانهاي دولتي رخ ميدهد اظهار نظر هاي نا مربوط برخي از مديران ميباشد كه فقط با عنواين و برخي اصطلاحات در هر زمينه آشنا هستند و خود را در اين خصوص آگاه ميدانند و كارشناسان را مجبور به اجراي آنها ميدارند در واقع ميگويند كتاب را بخوان و اجرا كن.
بعنوان مثال در بيمارستاني دولتي با حجم ورودي حدود 2 الي 3 هزار نفر در روز مشاهده كردم خط مشي و چشم اندازي تعريف گرديده كه هيچ ارتياطي با برنامه بيمارستان ندارد چه برسد به برنامه استراتژيك. در واقع خود عملكرد آن بيمارستان با آن توانايي و امكانات شرح داده شده بود.ولي آنچه مسلم بود كوچكترين آشنايي با مفاهيم اوليه در اين خصوص در نزد طراحان آن وجود نداشت ، آخر مگر ميشود وارد يك سيستم شده بدون در نظر گرفتن محدوديتها وابستگي ها و غيره برنامه ريزي انجام داد؟؟
با اين مقدمه اين سوال را مطرح مينمايم كه مفهوم استراتژيك از ديگاه شما چيست؟برنامه چيست ؟ در چه زمان برناهه هاي شما ماهيت استراتژيك به خود ميگيرد ؟ و جايگاه چشم انداز ماموريت ...... در چه برهه اي شكل ميگيرد ؟آيا اصلاح نوبت دهي تلفني برنامه استراتژيك بيمارستان است يا برنامه ريزي يا اصلاح عارضه در سنجش عملكرد يا.......
پس در چه زماني برنامه ريزي استراتژيك ميگردد.بعد از دريافت نظرات شما بزرگواران وارد فاز بعد خواهيم شد.
 

جراح

عضو جدید
سلام وقت همگي خوش مهندسي پزشكي ميخونم و تقاضاي كمك و مشاوره در ارتباط با طرح هاي توجيهي دارم لطفا يكي بمن اطلاعات بده
 

Similar threads

بالا