برداشتن چادر خانم ها در کنکور سراسری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسئولان دانشگاه زنجان نباید بدلیل بی‌تدبیری خود به دانشجویان توهین کنند

مسئولان دانشگاه زنجان نباید بدلیل بی‌تدبیری خود به دانشجویان توهین کنند

[h=2]مسئول تشکل امام حسن مجتبی(ع) دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این دلیل نمی‌شود که مسئولان دانشگاهی مسئولیت‌های خود را به درستی انجام ندهند و تدابیر مناسبی برای امنیت امتحانات در نظر نگیرند و به این شیوه بخواهند کسانی را با وجود پوشش خاص متهم به تقلب بکنند. [/h]
سپهر رشیدیان در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در کرمان، در رابطه با هتک حرمت به چادر در دانشگاه صوفی زنجان گفت: چادر یکی از فرهنگ های اسلامی و ملی ماست.


مسئول تشکل امام حسن مجتبی(ع) دانشگاه باهنر کرمان ادامه داد: این دلیل نمی‌شود که مسئولان دانشگاهی مسئولیت های خود را به درستی انجام ندهند و تدابیر مناسبی برای امنیت امتحانات در نظر نگیرند و به این شیوه بخواهند کسانی را با وجود پوشش خاص متهم به تقلب بکنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه باید برای جلوگیری از تقلب توسط دانشجویان در جلسه امتحان تدابیری از جمله بازرسی دانشجویان قبل از ورود به سالن امتحانات وگذاشتن دوربین در سالن امتحانات می اندیشیدند، بیان داشت: نباید چنین برخوردی توهین آمیزی به فرهنگ ملی و مذهبی دانشجویان می شد.


رشیدیان افزود: مسئولان نباید قبح این بی حرمتی ها را بشکنند به صورتی که باعث شود افراد بیشتری جرات پیداکنند که از این دست به حرمتی ها را انجام دهند.



مسئول تشکل امام حسن مجتبی دانشگاه باهنر کرمان اظهار داشت: ما جامعه دانشجویی این عمل واین توهین را محکوم می کنیم و خواستار برخورد جدی با مسئولان این امر براساس قوانین و آئین نامه های انضباطی هستیم.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ادامه اعتراضات صورت گرفته نسبت به اقدام اخیر دانشگاه صوفی رازی زنجان جامعه اسلامی دانشجویان زنجان با انتشار بیانیه ای خواستار پاسخگو شدن مسئولین این دانشگاه شدند.

حجاب به عنوان مقوله ای تاکید شده در اسلام و سایر ادیان الهی، یکی از مهمترین ارزش های دینی و ارکان اندیشه انقلابی تلقی میگردد و جنبش دانشجویی مبارزه در راه حفظ ارزش های انقلابی را یکی از مهمترین وظایف و اهداف خود میداند و دراین راه هرگز از تلاش و ممارست دست نخواهد کشید و تا پای جان به دفاع از آن ها خواهد پرداخت.

حرف ما این است که اگر مسوولین امتحانات دانشگاه صوفی مدعی هستند که اشخاص مزبور به وسیله چادر قصد تقلب داشته اند،در صورت مشاهده تقلب بنا بر قانون باید برخورد میکردند نه اینکه دانشجویان محجبه را مجبور به درآوردن چادر کنند.

با توجه به اینکه اجبار برای نپوشیدن چادر به بهانه ی تقلب، در هیچکدام از مصوبه ها و بندهای قوانین آموزشی جمهوری اسلامی ایران نیامده است،بنابراین این عمل انجام شده کاملا غیر قانونی بوده و در ضمن باعث جریحه دار شدن احساسات دانشجویان مومن گردیده. ما برخورد با خاطیان را طبق قانون خواستاریم و نحوه ی این برخورد را قانون تعیین میکند.
همچنین مسوولین دانشگاه صوفی نیز باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

متاسفانه چندی است سناریوی مقابله با حجاب در برخی از دانشگاه های کشور از جمله برخی دانشگاه های زنجان مشاهده میشود که جنبش دانشجویی وظیفه خود را مقابله با این اقدامات میداند و در این راه هرگز سکوت نخواهد کرد.
والسلام علی من اتبع الهدی
جامعه اسلامی دانشجویان زنجان
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام

اصلا دوست ندارم بعد این همه مطالبی که کاربران محترم در تاپیک نوشتند و گفتگوهای صورت گرفته روزی برسه که بدون اطلاع تاپیک برچسب سیاسی بخوره وحذف بشه

بنابراین پس از جمع بندی مختصر گفتگو رو قفل میکنم

در ابتدا از همه ی کاربران محترمی که با توجه به قوانین تالار بحث رو ادامه دادند کمال تشکر رو دارم

این موضوع جای صحبت زیاد داره که خداروشکر حق مطلب رو دوستان گرامی ادا کردند

از کاربر فعال تالار
شهید یوسف الهی به جهت مطرح کردن موضوع و جناب محممد آقا به جهت پیگیری مستمر و نقل به روز اخبار مربوط به موضوع مطرح شده صمیمانه تشکر میکنم



-----------------------------------------------------------------

موضوع اجبار در کنار گذاشتن چادر در جلسه ی کنکور سراسری قطع به یقین موضوع بسیار نابخردانه ای بوده که در هیچ قانون نوشته ای محلی از اعراب نداره
واگر با فرد خاطی برخورد مقتضی صورت نگیره وبه فراموشی سپرده بشه ممکنه در آینده ای نزدیک دوباره تکرار بشه

تمامی جهت گیری ها و موضع گیریهای صورت گرفته توسط تشکل های مختلف یا نویسندگان ،درکل افراد حقیقی و حقوقی به همین خاطر هست

ولی نباید فراموش کنیم که هیچ موضوع جنجالی از چشم وگوش دشمنان نظام اسلامی به دور نیست واگر بخواهیم با جهت گیریهای ناصحیح سیاسی در این رابطه ،مسایل مختلف گذشته و حال مملکت رو به این موضوع ارتباط بدیم، باعث ایجاد جوی خواهد شد که ضررش بیشتر به خودمون میرسه



ضمن تشکر دوباره با اجازه دوست خوبم
شهید یوسف الهی گفتگو قفل شد:gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا