باشگاه هوافضا

tim40

عضو جدید
سلام
دوستانی که مشتاق شرکت در کار طراحی هستند قبل از هر چیز باید تقسیم کار و گروه بندی را بین خودشان انجام دهند.مرحله استارت این کار مربوط به گروه پیشرانه و موتور است.اولین کار یافتن موتور قابل دسترسی و قیمت تمام شده ان است.پس از مشخص شدن مختصات و مشخصات موتور تعیین مواد برای طراحی و ساخت(الومینیوم2025-6065 و..)ویا کامپوزیت؟ و یا دیگر مواد میباشد.بدون شک یک و یا چند نفر باید مسئولیت محاسبه هزینه های ساخت و تولید را عهده دار باشند.دنیای ما دنیای سرمایه داری است و هر کاری نیاز به توجیه اقتصادی دارد اگر طرح شما برای مثال بیش از دو برابر قیمت مشابه ان در کشورهای دیگر باشد این طرح قبل
شروع تمام شده تلقی میشود.پس از انتخاب مواد و موتور است که گروه ایرودینامیک میتواندکار خود را برای محاسبات اولیه ایرودینامیکی مثل ضرایب پسا و انتخاب ایرفویل و ...شروع کند پس از اتمام این محاسبات و مشخص شدن طرح کلی و ابعاد اولین تستهای مجازی را برای بهنیه سازی و دوره ای نسبتا طولانی از ازمون و خطا و ایتراسیون اغاز میشود .پس از پایان و اتمام کارهای اصلی گروه ایرودینامیک و قسما هماهنگ با این گروه بخش جیگ و فیکسچیر میبایستی کار خود را شروع کنند.
.همزمان تستهای تونل باد نیز باید پیگیری شود تا تصحیح های نهایی را بتوان روی طرح اعمال کرد.البته پس از مشخص شدن طرح اصلی بال و بدنه گروه مسئول سطوح
کنترل بایستی قبل از جیگ و فیکسچیر کار خود را تمام کرده باشند تمامی اتصالات و جک ها و کلا قسمتهای مکانیکی میبایستی طراحی و تست شده باشند.
گروه اویونیک نیز میبایستی پیش از اغاز طرحهای اصلی خود را اماده سازد.همچنین بخش مسئول مواد نیز باید گزارشات مربوط به مقاومت مصالح و خستگی مواد و ضریب ایمنی را مشخص کرده باشند.البته اینها خیلی خیلی کلی بود تا حداقل دورنمایی از این کار داشته باشید.برای مثال طراحی بال و نیز ساختار داخلی ان مانند
اسپار و یا ایرفویل میبایستی هماهنگ با گروه ساخت باشد اگر شما خمیدگی و کمبرهایی را که امکان فورجینگ و ماشینکاری و ...نداشته باشد و یا ماشین الات ساخت دارای چنین حساسیتی نباشند تنها مقادیر بزرگی پول و زمان و انرژی را بهدر داده میشوید.هر قطعه کوچک و بزرگ از پیچ گرفته تا موتور و اتصالات باید بمحض طراحی
با بخش بودجه هماهنگ شود و هزینه تولید و یا خرید ان محاسبه و درج گردد.شاید در طول کار بیش ازیکصد بار نیاز به تغییر پارامترها و یا محاسبات و حتی قطعات تولید شده باشد.فکر میکنم انتخاب هواپیمای یک موتوره ملخ دار سمپاشی و یا یک موتوره دو نفره اموزشی انتخاب خوبی برای این کار باشد.چون هم از نظر مالی امکان یافتن اسپانسر وجود دارد و هم بازاری برای احیانا تولید و فروش ان. خلاصه کلام این کاری جدی و نیازمند دیسیپلین و مدیریتی متمرکز است.حتم دارم با کمی کار و کوشش میتوانید گامهای
بزرگی در اینکار بردارید.


با ارزوی موفقیت
 
آخرین ویرایش:

maryam290s

عضو جدید
سلام منم مریم دانشجوی خواجه نصیر
سال اولم هنوز خیلی نمی دونم که بتونم کمکتون کنم اما خوشحال میشم تا بتونم تو تیم صمیمیتون جایی پیدا کنم
 

بهمن نوروزی

عضو جدید
سلام من بهمن هستم کارمند یک شرکت هواپیمایی مستم امیدوارم بتونم به دوستان خودم در این مورد کمک کنم رشته تحصیلی تعمیر نگهداری هواپیما و الان مشغول به کار مرسی از دوستان خودم
 

hamzeloo.n

عضو جدید
سلام به همگی

سلام به همگی

من نسیم هستم

دانشجو ارشد هوافضا گرایش آیرودینامیک هستم.
 

honararta

عضو جدید
سلام
من زهرا هستم
چند وقتی هست که اومدم اما جدیدا تصمیم گرفتم فعال تر بشم
اگه کمکی خواستید رو من حساب کنید
راستی دوست دارم اینو هم بگم که داریم با دوستامون یه راکت سوخت مایع میسازیم چند نفر از اعضامون دارن کم میشن
به عضو خیلی فعال نیاز داریم
هر کی هستش بیاد بگه;)
 

amin.ut

عضو جدید
با سلام من امین فارغ التحصیل 1380 هستم و در حال حاضر در قسمت تست قطعات مشغول به کارم
 

Mj na

عضو جدید
یک هواپیمای جدید

یک هواپیمای جدید

بچه ها کسی چیزی راجه به هواپیمای X-44 MANTA می دونه
 

m-a-kh

عضو جدید
بنده هم امین هستم ، فارغ التحصیل 79 هوافضا از پلی تکنیک ، 10 سالی هست که بازرس چند تایپ مختلف بالگرد هستم.
 

Iranwings

عضو جدید
سلام . من اشکان و ساکن آلمان هستم و در رشته Aerkraft Mechanik / آیرودینامیک و بدنه هواپیما تحصیل میکنم.:)
خیلی خوشحال میشم که منابع ایرانی در این زمینه را به من معرفی کنید , البته اگه به 2 زبان فارسی\ آلمانی باشند بهترند,و هر نوع راهنمایی ممکنه مفید باشه.:book:

با آرزوی سلامتی سال نو خورشیدی همه شما مبارک باد:w23:
 

mansoore72

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام منم مریم دانشجوی خواجه نصیر
سال اولم هنوز خیلی نمی دونم که بتونم کمکتون کنم اما خوشحال میشم تا بتونم تو تیم صمیمیتون جایی پیدا کنم


salam
bebakhshid mage khaje nasir ham hava faza dare????
age etela dari mishe behem begi kudum danesh gah ha in reshte r adarn??????
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
salam
bebakhshid mage khaje nasir ham hava faza dare????
age etela dari mishe behem begi kudum danesh gah ha in reshte r adarn??????

سلام خانم منصوره خانم،
مقطع لیسانس:
دانشگاه های دولتی: شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر، {مالک اشتر و امام حسین و ستاری (فقط از آقایون جذب می کنن)}
دانشگاه آزاد: تهران علوم تحقیقات

مقطع فوق لیسانس:
دولتی: شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، امام حسین، مالک اشتر، پژوهشگاه هوافضا، شیراز، اصفهان، مشهد (اصفهان رو شک دارم)
دانشگاه آزاد: تهران علوم تحقیقات

راستی، فارسی تایپ کنیم.
 

eeee_mohandes

عضو جدید
سلام بابا ايول !! پر در اوردم جون داداش!! ادم فضايي ها كه ميگن شماييد!! دم همتون گرم !!اگه يه روز رفتين اون بالا ها يه دستي هم واسه ما زميني ها تكون بدين !! التماس دعا از بروبچ !! شرمنده من زهره ترم اخر نساجي !! ببخشين بي اجازه اومدم تو سفينتون!!
 

z.alavi

کاربر فعال
سلام خانم منصوره خانم،
مقطع لیسانس:
دانشگاه های دولتی: شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر، {مالک اشتر و امام حسین و ستاری (فقط از آقایون جذب می کنن)}
دانشگاه آزاد: تهران علوم تحقیقات

مقطع فوق لیسانس:
دولتی: شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، امام حسین، مالک اشتر، پژوهشگاه هوافضا، شیراز، اصفهان، مشهد (اصفهان رو شک دارم)
دانشگاه آزاد: تهران علوم تحقیقات

راستی، فارسی تایپ کنیم.
مالك اشتر و امام حسين براي فوق خانوم هم مي گيرند؟ تو دفترچه كنكور سال پيش جلوي گرايش جلوبرنده ننوشته بود "فقط مرد". امام حسين هم ميگن مثل اينكه از امسال براي كارشناسي داره خانوم پذيرش مي كنه، اگر اينطور باشه احتمال داره فوق هم خانوم بگيره؛ يكي بگه اين اطلاعات من تا چه حد درسته؟!كسي خبر دقيقي نداره؟
 

z.alavi

کاربر فعال
راستي يك سوال ديگه،يك بار اطلاعيه اي مبني بر پذيرفتن دانشجوي فوق براي رشته ي هوافضا از دانشگاه هاي ديگر با شرط معدل(بدون كنكور) ديدم، كه مال دانشگاه امير كبير بود.كسي ميدونه امير كبير هنوز هم اين مدلي دانشجو مي گيره يانه؟يا دانشگاه ديگري هم هست كه اين مدلي دانشجو از دانشگاههاي ديگر بگيرد؟ اصلا كسي تا حالا در اين رابطه چيزي شنيده؟ پيشاپيش از كمك دوستان ممنون.
 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
هیچ کدوم از دوستان درمورد هلیکوپتر سازی اطلاعی ندارن؟
 

sam245

عضو جدید
سلام به هوافضایی های گل
نتیجه ارشد که اعلام بشه منم میشم یکی از شما;)
 

z.alavi

کاربر فعال
هیچ کس به من جواب نداد. ناامید شدم. پست هام توی صفحه ی قبل هست. اگر کسی دوست داشت برای رضای خدا جواب بده.ممنون.
 

z.alavi

کاربر فعال
سلام به هوافضایی های گل
نتیجه ارشد که اعلام بشه منم میشم یکی از شما;)

چرا می خواهید برید هوافضا؟ همه آدم را از انتخاب هوافضا برای فوق لیسانس پشیمون می کنند. باید تصمیمتون جدی باشه که این قدر مطمئن هستید. میشه به من هم بگید چه طور این تصمیم را گرفتید؟ آخه من هم می خواهم برای فوق لیسانس هوافضا بخونم اما یک کم شک دارم. راستی گرایشتون چی بوده؟ میشه من گرایشم سیالات باشه اما برای فوق لیسانس سازه های هوایی بخونم؟ یا باید حتما گرایشم جامدات باشه که بتونم برای فوق لیسانس سازه های هوایی بخونم؟ سولهام خیلی زیاد شد. با تشکر و عرض شرمندگی بابت سوالات زیاد.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
مالك اشتر و امام حسين براي فوق خانوم هم مي گيرند؟ تو دفترچه كنكور سال پيش جلوي گرايش جلوبرنده ننوشته بود "فقط مرد". امام حسين هم ميگن مثل اينكه از امسال براي كارشناسي داره خانوم پذيرش مي كنه، اگر اينطور باشه احتمال داره فوق هم خانوم بگيره؛ يكي بگه اين اطلاعات من تا چه حد درسته؟!كسي خبر دقيقي نداره؟

سلام،
تا جاییکه من خبر دارم، این دو دانشگاه پذیرش خانوم در رشته هوافضا ندارن. لااقل ما توی لیسانس دانشگاه امام حسین و الان توی فوق دانشگاه مالک اشتر نداریم.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
راستي يك سوال ديگه،يك بار اطلاعيه اي مبني بر پذيرفتن دانشجوي فوق براي رشته ي هوافضا از دانشگاه هاي ديگر با شرط معدل(بدون كنكور) ديدم، كه مال دانشگاه امير كبير بود.كسي ميدونه امير كبير هنوز هم اين مدلي دانشجو مي گيره يانه؟يا دانشگاه ديگري هم هست كه اين مدلي دانشجو از دانشگاههاي ديگر بگيرد؟ اصلا كسي تا حالا در اين رابطه چيزي شنيده؟ پيشاپيش از كمك دوستان ممنون.

من یه سری توی سایت دانشگاه امیرکبیر فقط دیدم. تقریباً شرایطش برای یه دانشجوی نابغه بود. در حد تیم ملی. (فکر هم می کنم پذیرش ازاد بود. یعنی باید شهریه پرداخت می کردن) اگر هنوز هم باشه، تو سایت دانشگاه اطلاعیه اش هست.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
چرا می خواهید برید هوافضا؟ همه آدم را از انتخاب هوافضا برای فوق لیسانس پشیمون می کنند. باید تصمیمتون جدی باشه که این قدر مطمئن هستید. میشه به من هم بگید چه طور این تصمیم را گرفتید؟ آخه من هم می خواهم برای فوق لیسانس هوافضا بخونم اما یک کم شک دارم. راستی گرایشتون چی بوده؟ میشه من گرایشم سیالات باشه اما برای فوق لیسانس سازه های هوایی بخونم؟ یا باید حتما گرایشم جامدات باشه که بتونم برای فوق لیسانس سازه های هوایی بخونم؟ سولهام خیلی زیاد شد. با تشکر و عرض شرمندگی بابت سوالات زیاد.

سلام،
توی انتخاب رشته فوق لیسانس هوافضا، فقط رتبه کسب شده شما مهمه. اما اگر از نظر دروس مقاومت مصالحی مشکل دارید، گرایش سازه رو بهتون پیشنهاد نمی کنم. تمام این درس در مقاومت مصالح خلاصه می شود.
 

Similar threads

بالا