افزایش یک درصدی نرخ بیکاری

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آن طور که مرکز آمار ایران اعلام کرده، نرخ بیکاری در پاییز امسال ۱۰.۵ درصد بوده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، مرکز آمار ایران با اعلام این که نرخ بیکاری پاییز به نسبت تابستان یک درصد بیشتر شده است، نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله را 25.7 درصد اعلام کرد. بر این اساس تعداد جوانان بیکار بیش از 10 ساله حدود دو میلیون و 520 هزار نفر است.
همچنین سهم اشتغال در بخش کشاورزی 16.8 درصد، سهم اشتغال در بخش صنعت 34.4 درصد و سهم اشتغال در بخش خدمات 48.8 درصد بوده است.

http://www.ana.ir/Home/Single/135793

روزنامه اعتماد وابسته به اصلاح طلبان نیز درباره وضعیت بیکاری در کشور نوشته است: شايد بتوان بيكاري را به نوعي پاشنه آشيل دولت‌هاي مختلف دانست چرا كه هريك از كانديداهاي رياست‌جمهوري در زمان تبليغات خود براي كاهش نرخ بيكاري برنامه‌هاي مختلفي را ارايه مي‌كنند؛ موضوعي كه موجب خرسندي خيل عظيم بيكاران جامعه مي‌شود. با روي كار آمدن دولت يازدهم نرخ بيكاري كمي دستخوش تغيير شد و نرخ بيكاري از ٤/١٠ درصد در تابستان ٩٢ در يك سال به ٥/٩ درصد در تابستان ٩٣ رسيد كه نويد‌دهنده پاسخگويي برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد، بود. اما به يكباره با افزايش نرخ بيكاري در پاييز ٩٣ گويا دولت نيز متوجه خارج شدن افسار نرخ بيكاري از دست خود شد... با وجود هدف‌گذاري دولت براي كاهش بيكاري، اما نرخ رشد بيكاري در فصل پاييز يك درصد افزايش يافته و مجددا قله آمال و آرزوي دولت براي كاهش نرخ بيكاري فرو ريخته و دولت يازدهم هم موفق نشد تك‌رقمي بودن نرخ بيكاري را حفظ كند... خبري از تاثيرات رشد مثبت اقتصادي در كاهش نرخ بيكاري و عوامل توليد و ديگر بخش‌ها نيست. با وجود اينكه آمارهاي رشد اقتصادي از سوي بانك مركزي در فصل بهار و تابستان مثبت گزارش شده، اما همچنان تاثيري در روند كاهش نرخ بيكاري مشاهده نمي‌شود و حتي در پاييز نرخ بيكاري يك درصد افزايش يافته است. اين در حالي است كه كارشناسان اقتصادي معتقدند، هر يك درصد رشد اقتصادي بايد ٧٠٠ تا ٨٠٠ هزار شغل ايجاد كند و اين موضوع از سوي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ديگر مسوولان اقتصادي بارها گفته شده است با اين وجود هنوز تاثيرات اين رشد نمود عيني در ايجاد شغل و رونق بازار از منظر كاهش بيكاري ندارد.


[h=3]طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در پاییز سال ۹۳ در استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی نسبت به تابستان ۹۳ افزایش یافته است.به گزارش مرکز آمار ایران ، بر اساس چکیده نتایج آمارگیری نیروی کار پاییزسال ۹۳ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته نرخ بیکاری فصل پاییز سال ۹۳ با یک درصد افزایش نسبت به فصل تابستان به ۱۰٫۵درصد رسید.[/h] [h=3]نرخ بیکاری برای مردان دراین فصل ۸٫۷ درصد و برای زنان ۲۰٫۳درصد می باشد.[/h]http://www.javanpress.ir/56830/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C.html
[h=3]بنابراین گزارش، همچنین نرخ بیکاری مناطق شهری ۱۱٫۷ درصد و مناطق روستایی ۷٫۴ درصد، مشارکت اقتصادی مردان ۶۲٫۹ و زنان ۱۱٫۸درصد در فصل پاییز بوده است.[/h] [h=3]براساس این گزارش همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در مناطق شهری ۳۶٫۹ و روستایی ۳۸٫۶درصد بوده است.[/h] [h=3]نرخ بیکاری جوانان۱۵تا ۲۴ ساله ۲۵٫۷درصد است که به تفکیک برای مردان و زنان به ترتیب ۲۱٫۹ و ۴۲٫۸درصد گزارش شده است.[/h] [h=3]همچنین سهم اشتغال در بخش های کشاورزی ۱۶٫۸، صنعت ۳۴٫۴ درصد و خدمات ۴۸٫۸درصد است.[/h] [h=3]براساس این گزارش سهم اشتغال ناقص ۹٫۵درصد است که برای مردان ۱۰٫۳ و زنان ۴٫۸درصد می باشد.[/h] [h=3]استانهای کرمانشاه با ۱۵٫۳ درصد و مرکزی با ۵٫۵ درصد بیشترین و کمترین نرخ بیکاری را در میان استانهای کشور به خود اختصاص داده اند.[/h] [h=3]نرخ بیکاری در آذرباجان غربی در این این آمار با افزایش دو درصدی نسبت به تابستان ۹۳به ۹٫۸ درصد رسیده است.[/h] [h=3]در این آمار نرخ بیکاری در ایلام کاهش و به ۸٫۷ درصد رسیده است.[/h] [h=3]در این آمار نرخ بیکاری در کردستان با افزایش ۲٫۴ درصدی به ۱۱٫۱ درصد رسیده است.[/h] [h=3]طبق این گزارش، تعداد بیکاران در کشور ۲میلیون و ۵۱۷هزار و ۶۷۴ نفر می باشد که بیش از ۲ میلیون نفر آنان درمناطق شهری و بقیه(۴۸۵هزار و ۳۱ نفر ) در مناطق روستایی کشور زندگی می کنند[/h]
http://www.alef.ir/vdcbwab5wrhbszp.uiur.html?254788
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام
نمیدونم تا بحال براتون این اتفاق ذهنی پیش اومده که ببینید , دنیا رو با کدام نگاه می نگرید؟ نگاه شما به همه چیز نگاه آماری ست . حتی برای اثبات هر موضعی یا موضوعی هم فقط از آمار استفاده میکنید. من هیچگاه به آمار اعتماد نکردم. واقعیات , بعینه گواه همه چی هست. آمار ها برای گول زدن انسان خلق میشن.
 
بالا