[اسکیس/کروکی] كارگاه اسكيس و کروکی

maryam bano

عضو جدید
چه جوری می تونم دستمو تو اسکیس قوی کنم

میشه کمکم کنید
ممنون
 

Amir*taksa

عضو جدید
چه جوری می تونم دستمو تو اسکیس قوی کنم

میشه کمکم کنید
ممنون
از كشيدن خطوط شروع كن خط زياد بكش به انواع اسكيسا نگا كن از كشيدن نترس راحت خط بكش مداد كه تو دستته فشارش نده ارومو راحت نگهش دار اولش ساختمون نكش از احجام افلاطوني شروع كن سايه زدن اصولي رو ياد بگير بعد اينكه اينارو خوب ياد گرفتي واسه اصولي تر شدن كارت كلاسم برو اما مهمتر از اون تمرينو تمرينو تمرينه همش بكش هر چي جلو چشته بكش رو پرسپكتيو صحيح زياد دقت كن موفق باشي معمار;)
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
مثله اینکه مشتری ندارم :(. باشه خودم کار میذارم :cry:
من دو تا طرح زدم ولی از هیچ کدومش راضی نیستم .
اگه نامفهوم بود مشکل از کاره :redface:
این اسکیس اول که اصلا خوسم نیومد عوضش کردم :razz::(



این هم اسکیسه بعدی از این هم خوشم نیومد:razz::(


نینو جان کارت خوب بود.;)ولی من نمیدونم چرا انقدر روی طرح هرم تو کارات اصرار داری؟؟؟؟؟:razz:
آیا سبک کاریت اینجوریه یا نه؟؟؟؟؟؟لطفا توضیح بده......:que:(اسکیس اولت).
 

nino

مدیر بازنشسته
اسکیس های این دوره


این هم اسکیسه بعدی



اینم کار من:redface:!راندوش ضعیفه.خیلی با عجله تموش کردم.برام بیشتر از هر چیزی این مهم بود که توی این کار شرکت کنم و به موقع تحویل بدم.

اینم کار من...
البته ببخشید با فتوشاپ کار کردم...آخه شیتم خراب شد...:w04:
ولی راندو ها دستیه...



فضاها:
1.پارکینگ
2.سقف شیبدار و شیشه ای (برای پارکینگ و دو تا حجم پایین)
3.فضای غذا خوری به همراه تراس رو به رودخانه
4.فضای سرو سرپوشیده (زمستانی)
5.فضای سرو رو باز (تابستانی)


اینم اسکیس من! فقط پرسپکتیوشو گذاشتم چون حوصله پلان و .... رو نداشتم. فک کنم پرسپکتیوش به اندازه کافی گویا هست:biggrin:
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=2439&d=1205643221

من تازه باهاتون آشنا شدم! چون ممكنه برم سفر يه اسكيسه 2 ساعته رو كاغذه كوچيك زدم! شرمنده ديگه!
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=2442&d=1205671674
 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
من با این که ترم 2 ام میخوام کارارو تحلیل کنم!

1- کار نوشین: اسکیس اولی به خاطر اون هرم خیلی جالب شده به نظر من خیلی مناسب سایته چون هم ایستایی داره هم اینکه شیب داره و موقع برف و... هیچ مشکلی نداره و ارائه ش هم که حرف نداره

2-کار مرجان: من فکر میکنم سقفش خوبه چون اگه صاف بود برف روش می موند...تازه ایده ش هم خیلی جالبه ولی نمیدونم به درد کوهستان می خوره یا نه چون شیشه های طبقه دومش سر تا سریه. یه کوچولو ارائه اش ایراد داره واسه همین فکر میکنم بر و بچز زیاد بهش توجه نکردن. به نظر من کاریه که خیلی جای بحث داره... در کل من فکر میکنم خوبه!

3- کار سپیده: من رتبه 1 این اسکیسو به سپیده میدم....! حرف خاصی هم ندارم!

4-کار حمید:این همه حجمی که با هم ترکیب کردی یه کم آدمو گیج میکنه من که نفهمیدم چی به چیه! کاش مثل سپیده جان مینوشتی هر قسمتش چیه مثلا" دستشویی کجاس... یعنی یه پلان احتیاج داره. بعد هم اینکه اصلا" به سایت توجه نکردی. دره کجاس؟ (مهم ترین قسمت این اسکیس فکر میکنم که سایتش بود چون خیلی محدودیت ایجاد میکرد) به نظر شما یه نفر که داره از جاده رد میشه می فهمه که این رستورانه؟ به نظر من بیشتر برای موزه هنر های معاصر مناسبه و منو یاده موزه vitra میندازه.
راجع به راندو: این کارت یه جور سبک خاصه؟ تا حالا راندو این طوری ندیده بودم...نمی دونم...یعنی میشه هر جور دلمون میخواد رنگ کنیم؟ یعنی لازم نیست به واقعیت شباهت داشته باشه؟ مثلا" میشه شیشه رو اون طوری که شما کشیدی نشون داد؟؟

شرمنده که کار بقیه رو تحلیل نکردم!( چه جوجه معمار پر رویی!) چون که از بقیه کارا زیاد سر در نیاوردم!:);)

من تلاش کردم تحلیل هام سازنده باشه.امیدوارم انتقادام به کسی بر نخورده باشه! thx
 

nino

مدیر بازنشسته
marjan.h

مرجان عزیز
مرجان جان نکاتی که به نظرم میرسه اینکه تو اومدی و روی دره یه پل زدی و روی اون ساختمانتو بنا کردی که بنظرم اگر به مقطع سایت و دره توجه کنی چنین نیاز به استراکچر خیلی قوی داره که علاوه بر خودش بنای تو رو هم نگه داره . و نکته دیگه باید به ریزش کوه هم توجه میکردی که ایا به نظرت این بنا اسیب نمیبینه ؟ چون بر روی پایه ها استوار شده و ممکنه اسیب ببینه . البته من بیشتر هدفم از اینکه این سایت عجیب رو دادم برای این بود که شما سعی کنید روی شیب طراحی کنید . در زمینه راندو و پرسپکتیو هم با تمرین بیشتر خیلی دستت قویتر میشه . راستی یه چیزی که کارو زیبا میکنه سایه هست
در کل ممنونم ;)





sepidi

اما سپیده عزیزم . البته درسته که شیتت خراب شد ولی بهتر بود رو یه ورق دیگه میچسبوندیش تا تو فتوشاپ . ok فقط این بار :)

1.پارکینگ ....... من ارتباطشو با جاده نمی بینم ؟ پارکینگ در پایین ترین نقطه ارتباطش با جاده چه جوریه ؟:w20:
2.سقف شیبدار و شیشه ای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عزیزم شیشه تو یه جای کوهستانی که خطر سقوط سنگ هست خیلی خطرناکه دقیقا روبه سنگها :w28:
3.فضای غذا خوری به همراه تراس رو به رودخانه
4.فضای سرو سرپوشیده (زمستانی)
5.فضای سرو رو باز (تابستانی

و نکته دیگه اینکه به نظرت اون ته ستون توانایی نگهداری اون حجمها رو با کابل داره ؟
ایستایی پارکینگت چطوریه ؟
و اینکه چیزی که من تو مقطع میبینم یک پارکینگه که روی رودخانه رو کاملا پشونده . ایا فضایی برای دید باقی میذاره ؟ تمام طول قسمت 3 روبه پارکینگ هست و فقط از عرض کمش دید به رودخانه هست
پرسپکتیو حجمت و راندوش خیلی خوب شده . البته خیلی بهتر بود که کل کار دستی می بود ;)
ممنون ;)





solmaz-1



و سولماز عزیز
اول از همه که توجه کردی رستورانت دقیقا وسط جاده ساختی ؟:D خب پس ماشینای بیچاره از کجا رد بشن :)
 

nino

مدیر بازنشسته
پروین.ا

.http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=2439&d=1205643221


پروین عزیزم .
درسته که گفتی من سادگی رو دوست دارم اما سادگی باید همراه زیبایی باشه و سادگی صرف زیبا نیست . یه نکته که خیلی مهمه و رعایت نکردی ضخامت هست که تو پرسپکتیوت اصلا وجود نداره در حقیقت همه چیز صفحه هستن . مثلا جاده ای که کشیدی به نظر خیلی غیر واقعی و ناممکن میاد . نرده هات اصلا ضخامت ندارن. البته چیزی که این طرح به یاد میاره یه کمپ کوهستانی با سقف شیروانی هست . همیشه رستوران به لحاظ موضوعش دست طراح تو فرمش بازتر بوده پس از ترکیب احجام و حجمهای خاص نترس . البته متاسفانه شیت بندی هم نکردی که امیدوارم تو کارای بعدی اعمال کنی :);)





manam
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=2442&d=1205671674
و اما دوست تازه واردمو که اسمش رو هم نمی دونم . اولا از همه تشکر بسیار عالی :)
از نظر یک اسکیس سرعتی عالی بود و ارائه قوی .
با اینکه حجمهای ساده ای انتخاب کردی ولی تونستی با تکرار و تناسبات و تغییر در ارتفاع سقف و در حقیقت بازی های فرمی اون رو از یک نواختی دربیاری . از لحاظ موقعیت سایت و دسترسی هم اون رو حل کردی عالی بود . از سبک کارت خیلی خوشم اومد :)
موفق باشی ;)
 

nino

مدیر بازنشسته

حمید عزیز اولا که منو کشتی تا اسکیستو گذاشتی :D
خوب حمید جا اصلا به سایت توجه نکردی کنار جاده یه دره هیت ولی اینجا که زمینت صافه !!!! نکنه دادی دره رو پر کردن :D
از نظر پرسپکتیو همون ایراد پروین رو داری که ضخامت رو رعایت نکردی . راندو هم میدونم که باره اولت بوده از مارکر استفاده کردی . تمرین میخواد از نظر فرمی بحثی ندارم و فرم زیباییه ولی معلوم نیست توش چه اتفاقی میوفته ؟ این مهمه که معلوم باشه .
مرسی حمید جان
موفق باشی



صبا جان مرسی .
از لحاظ ایده جالب بود فضا رو بردی تو دل کوه البته چیزی که من متوجه شدم اینه که بنایی نیست و کلا فضا ها بازه . در هر حال جالب بود . راندو کارت هم بسیار خوب و شیت بندی مناسبی داره
موفق باشی
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
این یه روش کشیدن پرسپکتیو داخلی از روی پلانه . هر جا واضح نبود بگین توضیح می دم;)همونطور که می بینید از پلان خطوطی عمود رو پایین می اریم
و خطوط پلان رو با زاویه تند تر پایین باز کشیدیم
حالا:ارتفاع چشم ناظر با زمین رو مشخص می کنیم البته کم رنگ تر از این . چون می خواستم مشخص بشه پر رنگ کشیدم;)

 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ادامه :برای مشخص شدن بهتر فضا نوری رو فرض و دیوار ها رو هاشور می زنیم;)

بعد زمین رو هاشور می زنیم تا مشخص تر بشه با قرار دادن چند تا فیگور فضا رو زنده می کنیم و تناسبات رو مورد تاکید قرار می دیم

حالا ... می دونیم که خط زمین همیشه پر رنگ تره .پررنگش می کنیم و همین طور به سقف هم اشاره ای می کنیم:surprised::D( با خطوط سقف)

و مرحله ی آخر.... دیوار ها رو اگه خواستیم مشخص تر می کنیم بهشون رنگ اضافه می کنیم;) و سقف هم همین طور...... به همین راحتی:smile: اگه خواستین فیگور ها رو هم می تونین با خط کلفتی بهتر نشون بدین بستگی به خودتون داره.......:) اگه خواستیم حتی می تونیم رو ی کف هم حالت باز تابی بدیم تا جنس مصالح رو معرفی کرده باشیم
 

nino

مدیر بازنشسته
اسکیس شماره 3

موضوع اسکیس : پل تفریحی - تجاری روی رودخانه زاینده رود
( محلی برای عبور پیاده و شامل یک قهوه خانه - غرفه های تجاری و محل تفریحی عابرین )

اینم سایت طراحی


تاریخ تحویل : 6 اردیبهشت
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستای گلم
. امیدوارم اون روش پرسپکتیو به دردتون خورده باشه:).امروز می خوام اول چند تا پیشنهاد کوچولو بدم فردا هم در مورد شیت بندی حرف می زنم .
یکی از مشکلاتی که موقع اسکیس زدن وجود داره اینه که ما نمی تونیم رو جزئیات کار کنیم و تو اسکیس کاری موفق تره که به خوبی به جزئیات پرداخته باشه برا همین اول می ریم 5 نمونه از این ها رو با 4 تا دلیل جمع اوری می کنیم وتو A6 می کشیم و نگه می داریم برا روز مبادایی که زیاد هم مبادا نیست و همیشه اتفاق می افته;). 1.دیوارها( انواع) 2.ناودان 3.پله – راهپله 4.پنجره( برای اقلیم های مختلف ) 5.نورگیر 6. انواع ستون 7.انواع رواق 8. پنج مدل درخت برای آب و هوای مختلف 9.جای نشستن 10 .انواع بام 11. انواع سقف داخلی 12. جانپناه 13. نرده . 14 .مناره جدید. 15.گنبد جدید .16 . انواع المان. (10 تا بلد باشیم که یازدهمین رو خودمون بتونیم طرح بدیم) همه با دلیل .و.... مثلا این رواق خوبه برای اینکه این ور سایه می ندازه این ور خنک می شه برای اقلیم گرم و خشک خوبه و.... این ها رو از کار های معمارهای قوی جدا می کنین.یه کتاب مفاهیم پایه در معماری هم هست که خیلی به درد می خوره اما از اون کتاب این ها رو جدا نکنید ها ..... فقط یاد بگیرید . انواع اقلیم ها و بادها رو تو این نمونه ها بررسی می کنید . مثلا این پنجره خوبه که دید کم داره واسه کتابخونه خوبه که تمرکز به هم نزنه . واسه هر کدوم عملکردهای قوی تعریف کنید تا بتونین با دلیل ازش استفاده کنین . بی دلیل نباشه حتی به یک دلیل استفاده بشه مردوده:warn:. ;) حتما این نمونه ها رو جمع کنید واقعا به درد بخوره اینها حرفهای من نیست حرفهای دکتر صدیق هست.
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام .
اول اینکه سعی می کنیم نوشته رو فراموش نکنیم تو شیت اسکیس.تجزیه و تحلیل می کنیم . خط ضخیم داخلی خط اصلی شیته نه خط بیرونی.


این هم یه نمونه کار:


سعی می کنم در مورد حداقل موارد شیت هم با هم صحبت کنیم;)
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس کتابا رو برام معرفی کنید جون من خیلی دستن ضعیفه

برای شروع کروکی:warn:(حتما) + دو تا کتاب از آقای آرتور امید آذری : آموزش اسکیس و راندو و برای تجزیه تحلیل: مفاهیم پایه در معماری . برای راندو : راندو و ترسیم رنگی (کتابیه با جلد زرد)
اما برای شروع دو تا کتاب اول رو بخرید کافیه . البته زیاد به کتاب اکتفا نمی کنیم فقط برای شروع خط کشیدن و وارد شدن به این مرحله;)
 

ghale_rostam

عضو جدید
معماری در لغت به معنای علم بنائی و آباد سازی آمده و معمار به معنای بسیار عمارت کننده و کسی است که در آبادانی جهان می کوشد. قدمت معماری به عنوان یک فن برای ایجاد سرپناه، به قدمت تاریخ بشر می رسد اما معماری امروزه در جهان ترکیبی از صنعت ساختمان سازی به علاوه هنر، فلسفه، جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی، اخلاقی، اقتصاد، جغرافیای طبیعی و انسانی، برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و علوم طبیعی نظیر زیست شناسی و محیط زیست است. از این رو می توان گفت که رشته مهندسی معماری به دلیل این خصلت و به ویژه با توجه به ماهیت هنری و نقش مهمی که خلاقیت هنری در آن ایفا می کند اساساً با سایر رشته های مهندسی متفاوت است. دروسی مانند ترکیب ها، طراحی ها، دروس نظری معماری دروس خاصی هستند که عموماً به شیوه آتلیه ای یا کنفرانس های دانشجویی برگزار می شود و از نظم و قاعده مشخصی پیروی نمی کنند. مفاهیمی که در این دروس وجود دارد برپایه طرز تفکری کاملاً متفاوت با دروس دبیرستان بوده بدین رو موفقیت فرد در دوره دبیرستان و کنکور تضمینی برای اقبال فرد در این دروس به شمار نمی رود. داشتن استعداد هنری و به کار گرفتن عنصر خلاقیت در روند طراحی لازم موفقیت است. و نکته دیگر آنکه از دست دادن آینده شغلی برای فرد اهل ذوق رابطه ای با عدم توفیق در تحصیلات آکادمیک معماری ندارد چه بسا همین فرد بتواند یک مهندسی ناظر خوب، مدیر پروژه، برنامه ریز شهری بشود، رشته معماری برحسب کمبود ظرفیت قبولی اش بسیار مشکل است.
سعی من در این است که در طرح هایم نیازها و راه رفع آن ها را در نظر بگیرم. از جمله عملکرد(فانکشن) ،فرم و ایده (کانسپت) و رابطه بین احجام و فضاها(سیرکولیشن).
 

m_alizadeh

عضو جدید
اول سلام
میشه بدونم ایا این طراحی انتومی بدن به طراحی و ساخت ربات کمک می کنه منعلاقه زیادی به ساخت ربات دارم و دوست دارم در دوره ارشد این زمینه فعالیت کنم
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
:gol:اگه می شه لطف کنید بگید چطوری می شه به اتلیه خاک برم لطفا سریعتر خبر بدید جون می خواهم برا تابستون برم کلاس با تشکر فراوان از اینکه این راندو ها و اسکیس ها را برای توانایی بیشتر ما گذاشتید خیلی خوب بودند.:gol::gol:

سلام
یه پیشنهاد دوستانه بهت می کنم . نه به شما به همه دوستانی که قصد رفتن کلاس اسکیس رو دارن .
اسکیس به خودی خودش اصلا کار سختی نیست ولی جو خیلی بدی براش درست کردن . توانایی های یک دانشجوی معماری سال آخر یا فارغ التحصیل مشخصه و نیازی به فراگیری مجدد نیست ولی اینکه یک نفر رو اینقدر بالا ببرند که ازش خدا بسازن و مقید کنن اگر پیشش کلاس نری اسکیس قبول نیستی من اصلا موافق نیستم.
تنها چیزی که به شما کمک می کنه اراده و ضامن اجرایی که تمام تمرینات رو کامل انجام بدید . کتابهای بازار اینقر کامله که فقط دیدن می خواد. من بعد از کلاس اسکیس تنها چیزی که یاد گرفتم فقط تقلبی بود که بقیه متوجهش نشن. ولا غیر . اینطوری یه کار کامل و بی نقص تحویل می دی . ولی استیل حرف اول اسکیسه. باید خط کشیدن بلد باشی . هز چقدر طرح قوی ای داشته باشی و قتی دستت تو خط کشیدن خشک باشه نتیجه ای نمی گیری . تمرینات اسکیس زیاد نیست . حتما توی یکی از پستهای تاپیک برنامه ریزی اسکیس و آزمون 87 اونها رو خواهم گذاشت .
 

alino_zizoo

عضو جدید
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/22264-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D8%B3-%D9%83%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%8

http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/22264-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D8%B3-%D9%83%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%8

Untitled-2.jpg
12 ساعت وقت.لطفا نظر بدین
 

Mehran Aalto

عضو جدید
کاربر ممتاز
خيلي خيلي خوبه .
فقط اون چيه پايين نوشتي . يكم ريزتر . حيف اين كار نيست .
من اول كه نگاه كردم نوشته رو ديدم تا خود كار رو .
 

tara_a1986

عضو جدید
afarin.khaili khobe.janse medadet polycrom nabode?khaili alie vali bebakhshid shayad vrode nor ye kam ghaire tabiye
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرسپکتیو

پرسپکتیو

با سلام خدمت دوستای عزیزم
تو صفحه های قبل در مورد کشیدن پرسپکتیو از رو پلان توضیح داده بودم
امروز هم می خوام در مورد کشیدن پرسپکتیو از رو مقطع یه روش خیلی ساده رو توضیح بدم;)

همون طور که می بینید یه مقطع ساده است مثلا مربوط به یه اتاق یا یه راهرو یا هر جایی که طراحی کردیم . فقط تا یادم نرفته بگم که خط کش و پاک کن رو فراموش کنید. خط بیرونی مقطع رو حذف می کنیم مثل این:


بعد یه ناظر یه جایی می ذاریم. اگه ارتفاع سقف مثلا 360 متره یا هر چی ،متناسب با اون ناظر رو می ذاریم مثلا قدش رو 180 می گیریم و... بعد از رو سرش یه خط می کشیم این می شه خط افق که باهاش خیلی کار داریم مثل این:


حالا از همه ی کنج ها به سر ناظرمون وصل می کنیم و امتداد می دیم تا جایی که صفحه تموم شه:biggrin: البته چندتایی هم مثلا تابلو آویزانه مثل این :

حالا این ور هم چند تایی طاق و هر چی که تو طرحه وارد کار می کنیم البته نه به این کج و کوله ای:redface: روی خط هایی که به ترتیب کشیده می شن شماره گذاشتم تا قاطی نشن!مثل این:

حالا چند تا فیگور دیگه که همه ی کله ها از رو خط افقمون رد می شه و هاشور کف و سقف و دیواره ها برا اینکه مشخص تر بشه
نکته ی مهم،خیلی مهم:اگه هاشور از سطح بزنه بیرون عیبی نداره اما توی سطح رها نشه و هاشور ها رو با جرات بزنیم انگار که خیلی ماهریم بالاخره یه روز ماهر می شیم دیگه:D این بار نه مثل این:(:




بعدش هم که مشخصه:





ببخشید دیگه با عجله شد ( ترجمه :اگه ایرادی داره تقصیر من نیست تقصیر کسای دیگه ایه(آب و هوا ، زمین و زمون و...): یعنی اینکه اینطوری:eek:و اینطوری:razz: و شاید اینطوری:mad: نگام نکنید ها خطم بدک نیست:confused: یعنی اینکه ......:cry:
فقط خواهشا تمرین کنید ها!!!!!( تا نینو جون نیومده هر چی دوست دارم بگم که اگه اومد می گه تاپیک رو دارم منحرف می کنم . ولی خدایی جاشون خیلی خالیه ):cry::heart::heart:
 

mahdieh_r

عضو جدید
بهبود رنگ عکس ها

بهبود رنگ عکس ها

من قصد منحرف کردن موضوع رو ندارم،اما فکر می کنم گفتن این مطلب برای بهبود کیفیت نمایش اسکیس ها موثر باشه. هرچند مسلما خیلی از دوستان این مطلب رو می دونند اما برای سایرین.. .وقتی از اسکیستون عکس میگیرید میتونید رنگ های عکس رو در فتوشاپ با استفاده از دستور (levels (ctrl+l به رنگهای واقعی نزدیک کنید. کار با این دستور ساده است.حتی می تونید از تنظیمات auto استفاده کنید.(ctrl+shift+l) امتحان کنید!
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
اینبار می خوایم یه پرسپکتیو یک نقطه ای بکشیم :اول کنار سمت راست شیت رو 5 سانت خالی می ذاریم . خطی با زاویه ی 30 الی 40 درجه می کشیم . 10 سانتی متر اول خط رو جدا می کنیم:(بی خیالش می شیم:))حالا دو تا خط عمودی و افقی . به اندازه ی طول سقف و ارتفاع دیوار البته نسبت به هم اشله می کشیم این دو تا رو !;)





خط دوم عمودی رو جایی می ذاریم که با خط اول تشکیل متوازی اضلاع بده با توجه به ارتفاع ، عرض متوازی الاضلاع رو تخمین می زنیم: مثلا" 5 سانتی متر . حالا مثل شکل قطرش رو می کشیم حالا یه خط عمودی دیگه: الان این دو تا متوازی الاضلاع هم اندازه اند این قسمت مهمه.
حالا باز ادامه میدیم به همین ترتیب متوازی الاضلاع هایی که به دست میاریم همه با هم ،هم اندازه اند و حالا ادامه ی کار:







فقط یه نکته مهم : خطوط بیرونی همه به گریز می رن اما خطوط داخلی جزئیات همه موازی اند;) : یعنی اینکه مثلا اگه داریم جزئیات پنجره رو می کشیم نیازی نیست تمام خطوط جزئیاش به پرسپکتیو برن موازی هم باشه عیبی نداره












البته این نوع پرسپکتیو کشیدن برا اسکیسه . می دونین که برای درست پرسپکتیو کشیدن
باید از پلان کمک بگیریم و اندازه ها رو دقیق تر بذاریم اصول پرسپکتیو کشیدن دقیق تره ;)
سایه اش هم به عهده ی خودتون:);)
اگه جایی هست که خوب توضیح ندادم یا اصلا نگفتم بگین دوباره توضیح بدم
از این که عکسها واضح نیست معذرت می خوام هم شب کشیدم هم با مداد!!!
 
آخرین ویرایش:

nino

مدیر بازنشسته
یه لطفی کن اگه وقت کردی یه موضوع بدی تا بچه ها کار کنن.....رو موضوع های بعدی رو من هم می تونی حساب کنی:victory:

مرسی عزیزم
چطوره از موضوعات اسکیس ارشد پارسال شروع کنید و برید به عقب یا برعکس . ;)
از موضوعاتی که بچه ها یتهاشو تو تاپیک ها گذاشتن هم استفاده کنید عالیه که نمونه کار هم هست بچه دیده باشن ;)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا