ازمایشگاه مکانیک سیالات

mohsen459

عضو جدید
درباره پدیده ضربه قوچ درون لوله گاز اطلاعات می خوام - ایا اصلا چنین پدیده ای درون لوله گاز اتفاق می افتد؟
 

danijan

عضو جدید
سلام به همه .من گزارش کار افت فشار در اتصالات را میخوام خیلی هم واجب و فوری هست اگه کسی بتونه کمکم کنه ممنون میشم
d_yb@ymail.com
 

masoodvahidi

عضو جدید
کاربر ممتاز

.Hooman

عضو جدید
سلام
تقریبا تمام گزارش کار ها را شامل میشه البته زیاد حرفه ای نیست ولی امیدوارم بتونه کمکتون کنه
به عنوان الگو مناسبه
زیپش کردم اگه مشکلی پیش اومد بگید رفعش کنم

 

پیوست ها

  • az-saialat.rar
    312.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

kaya

عضو جدید
درباره پدیده ضربه قوچ درون لوله گاز اطلاعات می خوام - ایا اصلا چنین پدیده ای درون لوله گاز اتفاق می افتد؟


مثال جمعیت در حال گذر از یک معبر و درچه ای که می تونه این معبر رو باز و بسته کنه کاملا رسانای پدیده ضربه قوچ هست، بسته به سرعت، فشار و تراکم پذیری سیال و البته ضخامت و الاستیسیته لوله عبوری شدت و قدرت ضربه این پدیده می تونه متفاوت باشه. در سیالات تراکم ناپذیر مثل آب این پدیده کاملا مشهود و ملموس و در مواردی خسارت بار هست اما در گازها به دلیل تراکم پذیری شدت کمتری دارند مگر اینگه فشار و سرعت گاز عبوری بالا باشه. میزان دقیق و معیار سنجش پارامتر ها رو به خاطر ندارم اما اگه نیاز داشته باشین بگردم پیدا می شه. اگه منظورتون خطوط گاز شهری هست اون قدر ضعیف اتاق می افته که اصلا به چشم نمیاد. حتی تو خطوط انتقال اصلی( اگه در این مورد اشتباه می کنم خوشحال می شم راهنمایی بفرمایین).
پس از بسته شدن ناگهانی دریچه سیالی که اندازه حرکت داره به مانع بر می خوره و یک ایست ناگهانی داره که باعث انبساط ( باد کردن) لوله در اون مقطع می شه، بعد ایست کامل سیال حالا نوبت لوله منبسط شده هست که سیال رو عقب بزنه و یک پالس به بالا دست مقطع بفرسته. این دادوستد ادامه پیدا می کنه تا ظربه مستهلک بشه و همراه با لرزش لوله و صدای تراکتور مانند و گاها ترکیدن لوله هست. هرچه لوله نازکتر باشه شدت ضربات کمتر می شه( اگه درست خاطرم مونده باشه).
 

majid6150

عضو جدید
سلام

سلام

اگه دستور کار ازمایشگاه کنترل مهندسی دارید ما رو در یا بید.
 

danijan

عضو جدید
سلام کسی هست که بتونه به من بگه از بین ونتوری و نازل و اریفیس(روزنه)و رتامتر و از نظر دبی و افت فشار هر کدوم چه جایگاهی دارن؟
همچنین در آزمایش افت فشار در لوله ها از نظر دبی و افت فشار هر کدوم از اتصالات چه جایگاهی دارن؟
 

asaloye

عضو جدید
این پدیده در خطوط انتقال بخار و مایعات فوق داغ و بدلیل عدم شیب بندی صحیح و استفاده از تراپ در محل مناسب و برخورد سیال سرد شده با سیال داغ حادث میگردد آیا منظور شما همین مشخصات را دارد؟؟؟
 

Arjang Shahriari

عضو جدید
سلام.
فکر نکنم در لوله‌های گاز ضربه قوچ اتفاق بیفته ، چون گاز‌ها بر خلاف مایع ها تراکم پذیرند.
 

mina_jj

عضو جدید
سلام
تقریبا تمام گزارش کار ها را شامل میشه البته زیاد حرفه ای نیست ولی امیدوارم بتونه کمکتون کنه
به عنوان الگو مناسبه
زیپش کردم اگه مشکلی پیش اومد بگید رفعش کنم


با چه برنامه ای باز میشه؟ من دانلود کردم ولی نمی تونم بازش کنم:mad:
 
بالا