آيا مايليد به عنوان يک دختر با مردي که قبلا زن صيغه اي داشته ازدواج کنيد؟

آيا مايليد به عنوان يک دختر با مردي که قبلا زن صيغه اي داشته ازدواج کنيد؟


  • مجموع رای دهندگان
    135

fereshte akabere

کاربر بیش فعال
خوب به نظر من صداقت چيز خوبي ولي اين دختر ممكن موقعيت بهتري داشته باشه چون نبايد فقط به اين فكر كنيم چون دختريم ديگران ما رو انتخاب كنند بلكه بايد ما هم دنبال كسي باشيم البته بين كسايي كه جلو ميان بهترينشون رو انتخاب كنيم من پيشنهاد ميدم حرف عقلش رو گوش بده تا احساس اگه اين زن صيغهاي پيداش بشه اونه كه عذاب ميكشه
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
خوب به نظر من صداقت چيز خوبي ولي اين دختر ممكن موقعيت بهتري داشته باشه چون نبايد فقط به اين فكر كنيم چون دختريم ديگران ما رو انتخاب كنند بلكه بايد ما هم دنبال كسي باشيم البته بين كسايي كه جلو ميان بهترينشون رو انتخاب كنيم من پيشنهاد ميدم حرف عقلش رو گوش بده تا احساس اگه اين زن صيغهاي پيداش بشه اونه كه عذاب ميكشه

منم پيشنهاد ميدم اقايون بيان صف بكشن چون خانوما قراره بيان خاستگاري يا بيان برا صيغه كردن اذن پدرم نميخواد راحت :surprised:
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من صیغه همون شهوت رانیه که واسش کلاه شرعی درست کردن !!!

قضیه یه جورای برعکسه
درهرصورت وقتی از یک غریضه صحبت میشه یعنی یک خاصیتی که در وجود مخلوقی قرارداده شده. قرار هم نیست که یک آدم سالمی این رو نداشته باشه (مرد or زن).
پس وقتی این به یک حد به اسم شهوت برسه و یک اجتماعی داشته باشیم باید یک ابزار کنترلی واسش تولید(قانونمندش) کرد. خوب 1400 سال پیش (انسانهای فهمیده ای) اسمش رو گذاشتن صیغه.
حالا بحث سر اینه که ما پیرو شدیم از گذشتگانمون و سنت خوبشون رو به اسم اسلام(بعدش تشیع)پذیرفتیم.
این دیگه نمیشه کلاه شرعی
این میشه یک قانون خوب به شرط اینکه یک زواید 1400 ساله که بعضیش دست و پاگیر هست و بعضیش تناقض اصلاح کنیم وبرگردیم به اصالت موضوع.
یک حکم خدا در مهار شهوت رانی عمومی که باعث بی بندوباری هست.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب به نظر من صداقت چيز خوبي ولي اين دختر ممكن موقعيت بهتري داشته باشه چون نبايد فقط به اين فكر كنيم چون دختريم ديگران ما رو انتخاب كنند بلكه بايد ما هم دنبال كسي باشيم البته بين كسايي كه جلو ميان بهترينشون رو انتخاب كنيم من پيشنهاد ميدم حرف عقلش رو گوش بده تا احساس اگه اين زن صيغهاي پيداش بشه اونه كه عذاب ميكشه


فرشته خانوم زبونتو گاز بگیر اینجا درباره صیغه بحث میشه نه ازدواج.
وای وای وای
ای ی ی ی :gol:
 

مسیح 110

عضو جدید
خدا درقران چنین بیان می کنند:
دختران میتوانند با هرکسی که قبلاً ازدواج کرده باشد ( چه دائمی چه موقت ) نیز ازدواج کنند ومنع شرعی ندارد ولی اگر آن فرد اگر زنا کرده باشد هیچ دختری با چنین فردی نمی تواند ازدواج کند وتا ابد مگر با دختری همچون خودش آلوده باشد......................
اگرچه هم توبه کرده باشند
 

ahmad_7

عضو جدید
بهتره اینجوری سوال را مطرح کنید:

آیا حاضرید با مرد هرزه ای که به زن فقط به عنوان موجودی برای ارضای خودش نگاه میکند،ازدواج کنید.

صیغه عینه فساد آزاد در غرب است، فقط یک کلاه شرعی سرش گذاشتند.
مردی که چنین باوری نسبت به زن دارد و با مقداری پول او را برای مدتی صیغه میکند، بیمار روانی و جنسی است.

این حرفو جای دیگه نزن بچه ...............میخندن بهت .........
برو یه نگاه به احادیث وروایات در این مورد بنداز
 

*Essi*

اخراجی موقت
این حرفو جای دیگه نزن بچه ...............میخندن بهت .........
برو یه نگاه به احادیث وروایات در این مورد بنداز

من مخصوصا این حرف را زدم،که آدم های متحجر بیان بخندن.
البته شما باید گریه کنی،نی نی کوچولو. :cry: :cry:
 

*Essi*

اخراجی موقت
مسیح 110 = بیتاب

پس از آنکه مدیران باشگاه این فرد را اخراج کردند،او اکنون فکر کرده پس از به صلیب کشیده شدن،دوباره زنده شده.
 

ahmad_7

عضو جدید
بیاید منطقی برخورد کنیم ....................خیلی از این دخترا هم صیغه میشنو بعد ازدواج میکنن بس اونا چی ؟؟؟!!!
خوب این یه نیاز توی جووناست .....نمیشه منکرش شد ........... به نظر من اون مرد کار اشتباهی انجام نداده .......... و یا حتی اون دختر ......
به نظر من اینایی که میگن کلاه شرعیو این چیزا دارن اشتباه میکنن و باید حتما یه سری به قران و احادیث و روایات بزنن ............ اصلا شاید اومدیمو یرعکس شد ..........اون وقت اون مرد چیکار می بایست میکرد .............. یه کم درست فکر کنیم .........
به عنوان یه نیاز ........... که اگه رفع نشه ودرست باهاش برخورد نشه ......... میتونه زندگی افراد رو به تباهی بکشونه .............. ومسیر زندگیشونو عوض کنه
تابیک جالبی بود ..............مرسی
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا درقران چنین بیان می کنند:
دختران میتوانند با هرکسی که قبلاً ازدواج کرده باشد ( چه دائمی چه موقت ) نیز ازدواج کنند ومنع شرعی ندارد ولی اگر آن فرد اگر زنا کرده باشد هیچ دختری با چنین فردی نمی تواند ازدواج کند وتا ابد مگر با دختری همچون خودش آلوده باشد......................
اگرچه هم توبه کرده باشند
میشه بگین کجای قرآن همچین چیزی گفته؟ آقای مفسر به رای
 

مسیح 110

عضو جدید
سخن خدا را :
خدا درقران چنین بیان می کنند:
دختران میتوانند با هرکسی که قبلاً ازدواج کرده باشد ( چه دائمی چه موقت ) نیز ازدواج کنند ومنع شرعی ندارد ولی اگر آن فرد اگر زنا کرده باشد هیچ دختری با چنین فردی نمی تواند ازدواج کند وتا ابد مگر با دختری همچون خودش آلوده باشد......................
اگرچه هم توبه کرده



سخن خدا را با حرف این essi4300م مقایسه کنید ؛ بعد خودتان قضاوت کنید ؛

نوشته اصلي بوسيله essi4300 http://www.iran-eng.ir/images/buttons/viewpost.gif
بهتره اینجوری سوال را مطرح کنید:

آیا حاضرید با مرد هرزه ای که به زن فقط به عنوان موجودی برای ارضای خودش نگاه میکند،ازدواج کنید.

صیغه عینه فساد آزاد در غرب است، فقط یک کلاه شرعی سرش گذاشتند.
مردی که چنین باوری نسبت به زن دارد و با مقداری پول او را برای مدتی صیغهمیکند، بیمار روانی و جنسی است.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر دقیقاً چنین ایات بیاورم ؛ آیا دست از لجاجت ودهن کجی با اسلام برمی دارید یا خیر
جواب دهید وقول دهید تا از قران نقل قول کنم :gol::

چی میگی؟
گفتم بیار این آیه ای که میگی به شرطی که همین معنی که گفتی رو داشته باشه؟


بعدشم اگه پست های قبلیم و قبلیت رو خونده باشی می فهمی که شما داشتی لجاچت با اسلام می کردی.
حالا برا ما جانماز آب می کشی؟:gol:
 

مسیح 110

عضو جدید
قران صریحاً فرموده : ازدواج با پسری یا دختری که قبلا زنا کرده باشد , توسط دختران یا پسران پاک حرام است
ولی این ازدواج با پسری یا دخنری که قبلا ازدواج کرده باشند ( هر ازدواجی که خدا حلالش کرده باشد ) مانعی ندارد :gol:
ایاتش بیاورم یا خیر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
 

مسیح 110

عضو جدید
چی میگی؟
گفتم بیار این آیه ای که میگی به شرطی که همین معنی که گفتی رو داشته باشه؟


بعدشم اگه پست های قبلیم و قبلیت رو خونده باشی می فهمی که شما داشتی لجاچت با اسلام می کردی.
حالا برا ما جانماز آب می کشی؟:gol:
اقای محترم جانماز چیه ؛ اب کشیده کدام است
برای خدا شرط وشروط می گذاری :eek:
اگر ایاتش بیاورم آیا به همه اعلام می کنی که در مقابل خدا کم اوردی ;)
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
قران صریحاً فرموده : ازدواج با پسری یا دختری که قبلا زنا کرده باشد , توسط دختران یا پسران پاک حرام است
ولی این ازدواج با پسری یا دخنری که قبلا ازدواج کرده باشند ( هر ازدواجی که خدا حلالش کرده باشد ) مانعی ندارد :gol:
ایاتش بیاورم یا خیر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

بیاور بیاور
بیییییییییییییییییییاور.

تا با همی تراختور لهت نکردم بیار:eek::gol:
 

مسیح 110

عضو جدید
بسم الله الرحمن الرحیم
درباره ازدواج :
الزَّانِي لَا يَنكِحُ إلَّا زَانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِيَةُ لَا يَنكِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَحُرِّمَ ذَلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ
ادرس :
﴿۳﴾سوره ۲۴: النور - جزء ۱۸
ترجمه
مرد زناكار جز زن زناكار يا مشرك را به همسرى نگيرد و زن زناكار جز مرد زناكار يا مشرك را به زنى نگيرد و بر مؤمنان اين [امر] حرام گرديده است (۳)
 

مسیح 110

عضو جدید
اما در باره صیغه که در عربی متعه میگویند
بفرما این هم ایه آن

فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿۲۴

ترجمه

زنانى را كه متعه كرده‏ايد مهرشان را به عنوان فريضه‏اى به آنان بدهيد و بر شما گناهى نيست كه پس از مقرر با يكديگر توافق كنيد مسلما خداوند داناى حكيم است (۲۴)
 

saba888

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما دربراه صیغه که در عربی متعه میگویند
بفرما این هم ایه آن

فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿۲۴

ترجمه

زنانى را كه متعه كرده‏ايد مهرشان را به عنوان فريضه‏اى به آنان بدهيد و بر شما گناهى نيست كه پس از مقرر با يكديگر توافق كنيد مسلما خداوند داناى حكيم است (۲۴)


منظور از متعه همون صيغه هست؟؟؟!!!!!!!!
يكي اين آيه رو تفسير كنه!!!!!!!!
 

مسیح 110

عضو جدید
منظور از متعه همون صيغه هست؟؟؟!!!!!!!!
يكي اين آيه رو تفسير كنه!!!!!!!!
من حاضرم برای جنابعالی درباره حلال بودن صیغه چندین رفرنس معتبر اسلامی بیاورم :

بسم الله الرحمن الرحیم

شيعه بر جواز ازدواج موقت (متعه) به چه دلايلي استنادمي‏كند؟
پاسخ اول:
يكي از مشكلات مهم اجتماعي كه تمام جوامع بشري كم و بيش با آن روبه‏رو هستند، مشكل جنسي ـ خصوصاً در سطح نوجوانان و جوانان ـ است. اين مشكل با بي‏بندوباري‏اي كه اخيراً از راه‏هاي مختلف؛ مانند ماهواره، سي‏دي، ويدئو و نوارهاي مبتذل به وجود آمده، شديد شده و دشمن با تمام قوا و با تهاجم همه‏جانبه فرهنگي به روح پاك جوانان و نوجوانان حمله كرده است.
حال چه بايد كرد؟
از طرفي نمي‏توان جلو غرايز جنسي را با شدّت و خشونت گرفت و با آن مقابله كرد و از طرف ديگر بي‏بندوباري نيز ضررها و خطرات عظيمي به دنبال داشته و جوان‏ها را بي‏ارداه و بي‏تقوا كرده و به انحطاط وورطه فساد كشانده است. علاوه بر اين مشكل معيشتي هم بيداد مي‏كند. پس راه حلّ اين مشكل چيست؟
در ذيل به بررسي راه كارهاي ممكن مي‏پردازيم و در ميان آن‏ها به كارآمدترين آن‏ها اشاره خواهيم كرد:
1ـ اين كه جوانان را از هر راهي كه ممكن است دعوت به آرامش و خاموش كردن آتش شهوت نماييم: اگرچه با جبر و خشونت باشد. روان‏شناسان و جامعه‏شناسان اين راه كار را نمي‏پسندند، زيرا اين رفتار باعث ضررهاي رواني و ناهنجاري‏هاي اجتماعي جبران‏ناپذيري خواهد شد و چه بسا تا سر حدّ خودكشي يا جنون كشيده شود.
2ـ جوانان را به بي‏بندوباري دعوت نموده و هر نوع معاشرت جنسي را آزاد بگذريم، همان‏گونه كه برخي از دولت‏هاي شرقي و غربي اين راه حلّ را پيش گرفته‏اند. ولي اين راه حل نيز مانند راه حلّ قبلي مورد تأييد روان‏شناسان، جامعه‏شناسان و روان‏پزشكان نيست. اين روش با ارزش‏هاي ديني، اخلاقي و انساني نیز سازگاري ندارد. بيماري‏هاي خطرناك ناشي از بي‏بندوباري جنسي از قبيل ايدز و غيره كه در روزگار كنوني جامعه بشري را تهديد مي‏كند به دنبال خواهد داشت.
3ـ جوانان را با همه مشكلات به سوي ازدواج دائم سوق داده و تشويق نماييم؛ اگرچه به ايجاد صندوق‏هاي خيريه يا اختصاص دادن بودجه‏هاي كلان براي اين امر خير نياز باشد. ولي اين راه حلّ نيز اگرچه بخشي از مشكل را حل مي‏كند، اما نمي‏تواند فراگير و اساسي باشد، زيرا تنها مشكل مالي نيست تا با كمك‏هاي مالي بخواهيم آن را جبران نماييم، بلكه مشكلات ديگري؛ مانند تحصيلات و غيره نيز وجود دارد.
فيلسوف معروف، دكتر برتراند راسل، يكي از مشكلات جنسي را اين‏گونه به تصوير مي‏كشاند: «سن ازدواج خودبه‏خود و به مرور زمان به تأخير مي‏افتد، زيرا دانشجو در هجده يا بيست‏سالگي موقع شكوفايي ذهن و رشد عقلي اوست كه مي‏تواند درس بخواند در حالي كه اين زمان درست شروع اوج شهوت يك جوان است. حال با در نظر گرفتن اين مطلب كه دروس و علوم تخصصي شده ـ كه حق هم همين است وگرنه بشر به پيشرفت علم دست نيافته و از قافله تمدن بشري عقب مي‏ماند ـ چه بايد كرد؟ آيا با مجبور كردن جوانان به ازدواج دائم با تحميل مشكلات مختلف زندگي و جلوگيري فيزيكي
از بي‏بندوباري، مشكلات جوانان حلّ خواهد شد؟»[1]
4ـ راه حلي كه دكتر راسل پيشنهاد نموده و قرن‏ها قبل از آن، اسلام آن را مطرح كرده است همان پيشنهاد ازدواج موقّت است. منتها با حدود و شرايطي خاص، يعني كساني كه مي‏توانند ازدواج دائم كرده و بر مشكلات فائق آيند بايد همين كار را انجام بدهند و كساني كه از اين راه نمي‏توانند بر مشكلات متعدد آن غلبه كنند بايد راه حلّي منطقي و شرعي براي آن‏ها انديشيده شود تا با رفع نياز جنسي از بي‏بندوباري و هرج و مرج جنسي ـ كه مشكلات فراواني را براي جوامع بشري اعم از دنيوي و اخروي فراهم كرده ـ جلوگيري شود، اين راه حلّ؛ ازدواج موقت نام دارد.
بعد از تبيين اين راه حل، به بيان ادله شرعي آن پرداخته و موضوع را از چند جهت بررسي مي‏نماييم:
1ـ بررسي ادله جواز ازدواج موقت در قرآن و روايات؛
2ـ بررسي نسخ يا عدم نسخ حكم ازدواج موقت؛
3ـ جايگاه صحابه و تابعين در بحث ازدواج موقت؛
4ـ پاسخ به برخي از اشكال‏ها.
ادله جواز ازدواج موقت
الف) دليل قرآني
قرآن كريم درباره ازدواج موقت مي‏فرمايد: (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهِنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً)؛[2] «از هر زني كه به طور مشروع كام گرفتيد، آنچه را كه در مقابل اين كام‏جويي به عنوان مهر مقرّر داشته‏ايد به او بپردازيد».
اين آيه مربوط به ازدواج موقت است، زيرا:
اولاً: در آيات قبل، حكم ازدواج دائمي و حكم مهر آن به روشني بيان شده و تكرار آن بدون وجه است.
ثانياً: در ازدواج دائمي به مجرد اجراي صيغه عقد ازدواج، مهر برعهده شوهر واجب مي‏شود و پرداخت نصف آن قبل از آميزش در صورت مطالبه همسر واجب است، در حالي كه در اين آيه وجوب آن بر استمتاع و كام‏جويي شوهر از همسرِ خويش مرتبت شده است.
احمدبن حنبل در مسند و ابوبكر جصاص در احكام القرآن و ابوبكر بيهقي در السنن الكبري و قاضي بيضاوي در انوارالتنزيل و ابن‏كثير در تفسير القرآن الكريم و جلال‏الدين سيوطي در درّالمنثور و قاضي شوكاني در تفسير فتح القدير و شهاب‏الدين آلوسي در روح المعاني از جمله مؤيّدين نزول آيه در نكاح متعه هستند. لذا برخي از صحابه آيه را با تفسيرش اين‏گونه تلاوت مي‏نمودند: «فما استمتعتم به منهنّ ـ الي اجل مسمّي ـ فآتوهنّ أجورهنّ فريضة.»[3]
ب) دليل روايي
1ـ جابر مي‏گويد: «ما در عهد رسول خدا(ص) و ابي‏بكر متعه مي‏كرديم تا آن كه عمر آن را نهي كرد.»[4]
2ـ ابن‏عباس مي‏گويد: «همانا آيه متعه محكم است و نسخ نشده است.»[5]
3ـ عمران‏بن حصين مي‏گويد: «آيه متعه بر پيامبر(ص) نازل شد و آيه‏اي بعد از آن در نسخ متعه بر پيامبر نازل نگشت. رسول خدا ما را به آن امر نمود و لذا با وجود رسول خدا از متعه بهره مي‏جستيم. رسول خدا از دنيا رفت در حالي كه ما را از آن نهي نفرمود. تا آن كه شخصي به رأي خود هرچه خواست گفت.»[6]
تنها از ابن‏جريح هجده حديث در حلّيت متعه رسيده است،[7] تا چه رسد به بقيه راويان.
4ـ مسلم از جابربن عبدالله و سلمة بن الاكوع نقل مي‏كند: منادي رسول خدا(ص) بر ما وارد شد و فرمود: رسول خدا به شما اذن داده كه متعه كنيد. در تعبيري ديگر چنين آمده است: رسول خدا(ص) بر ما وارد شد و اذن داد كه متعه كنيم.[8]
5ـ مسلم در كتاب صحيح به سندش از ابي‏نضرة نقل مي‏كند: ما نزد جابربن عبدالله بوديم كه شخصي نزد او آمد و گفت: ابن‏عباس و ابن‏زبير در متعةالنكاح و متعةالحجّ اختلاف نظر دارند. جابر در جواب فرمود: ما اين دو نوع متعه را با رسول خدا(ص) انجام مي‏داديم، تا اين كه عمر از آن دو نهي كرد و ما ديگر انجام نداديم.»[9]
6ـ مسلم در صحيح از عروة بن الزبير نقل مي‏كند: عبدالله بن زبير روزي در مكه در ميان جمعي گفت: گروهي كه خدا قلب‏هايشان را كور كرده همانند چشم‏هايشان به متعه فتوا مي‏دهند (منظور او ابن‏عباس بود). ابن‏عباس جواب داد: تو از حق منحرفي، به جان خودم متعه در زمان رسول خدا انجام مي‏شد. ابن‏الزبير به او گفت: اگر راست مي‏گويي انجام ده، به خدا سوگند! اگر انجام دهي تو را سنگسار مي‏كنم.»[10]
روايات بسياري در مورد حليت متعه در زمان رسول خدا و خلافت ابي‏بكر و قسمتي از خلافت عمربن خطاب وجود دارد كه علامه سيد جعفر مرتضي عاملي بيش از صد و ده روايت را به اين مضمون از كتب اهل سنت نقل كرده است.[11]
موارد اشتراك بين ازدواج دائم با متعه
ازدواج دائم و ازدواج موقت (متعه) در اموري با يكديگر اشتراك دارند كه در ذيل به پاره‏اي از آنها اشاره مي‏نماييم:
1ـ عقدي مشتمل بر ايجاب و قبول باشد و مجرد تراضي و معاطات كافي نيست.
2ـ عقد بايد به الفاظ خاصي از قبيل: زوجت، انكحت، متّعت باشد نه هر لفظي.
3ـ مانع شرعي از سبب و نسب يا رضاع غير از آن موجود نباشد.
4ـ در حال حيض يا نفاس جماع ممنوع است.
5ـ با دخول احتياج به عدّه است و بدون دخول يا در حالت يائسگي زن، احتياج به عده نيست.
6ـ فرزند، ملحق به شوهر است؛ اگرچه عزل هم كرده باشد.
7ـ اولاد، ملحق به پدر و مادرند. لذا تمام آثار آن از قبيل: ارث و نفقه بر آنها مترتب مي‏شود.
8ـ حضانت و احكام آن نیز جاری است.
9ـ حرمت ازدواج با زن مشترك توسط چند مرد .
10ـ منتشر شدن حرمت به سبب دامادي و شيردادن.
11ـ احتياج شروط عامه از قبيل: بلوغ، عقل، اختيار و مانند آن لازم است .
12ـ در زن باكره احتياج به اذن وليّ است.
 

مسیح 110

عضو جدید
به نظرم نظرسنجی میکردی یه آماری هم دستت میومد. ;)
درباره حلال که خدا اجازه داده است کسی نمی تواند با نظر سنجی حرامش کند
خود قران به خود پیامبر فرموده است :
تو به هیج وجه نمی توانی حلا ل خدا حرام کنی ..........
حالا چه برسد به من وتو :gol:
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
خدا درقران چنین بیان می کنند:
دختران میتوانند با هرکسی که قبلاً ازدواج کرده باشد ( چه دائمی چه موقت ) نیز ازدواج کنند ومنع شرعی ندارد ولی اگر آن فرد اگر زنا کرده باشد هیچ دختری با چنین فردی نمی تواند ازدواج کند وتا ابد مگر با دختری همچون خودش آلوده باشد......................
اگرچه هم توبه کرده باشند

عجب اينطوري باشه نصف دخترا بي شوهر ميمونن من كه ميگم نميشه بابا خوشبينانه اش الان تو جامعه كاملا اسلامي ما ده درصد جوانان نه پنج درصدشون زناي محسنه و غير محسنه و روابط نا مشروع داشتن واقعيت جامعه رو انكار نميشه كرد
 

مسیح 110

عضو جدید
احكام و خصوصيات
ازدواج موقت در چند حكم با ازدواج دائمي يكسان است كه عبارتند از:
1ـ موانع ازدواج (محرمات النكاح)
2ـ شرايط لازم به هنگام عقد ازدواج مانند در عدّه نبودن زن
3ـ اجراي صيغه مخصوص ازدواج
4ـ لزوم مهريه
5ـ احكام مربوط به فرزندان و خويشاوندان
6ـ احكام مربوط به ارث فرزندان از پدر و مادر و بالعكس
7ـ لزوم عدّه پس از پايان ازدواج براي زن
تفاوتهاي ازدواج موقت با ازدواج دائمي در امور ذيل است:
الف: در ازدواج موقت زن و شوهر از يكديگر ارث نمي‏برند.
ب: در ازدواج موقت نفقه زن بر شوهر واجب نيست.
ج: در ازدواج موقت زن حق قسم (همخوابگي با شوهر) ندارد.
د: در ازدواج موقت مرد حق عزل دارد.
ه‍: در ازدواج موقت با پايان يافتن مدت ازدواج فسخ مي‏گردد و اجراي صيغه طلاق لازم نيست.
و: پاره‏اي از تفاوتهاي ديگر كه دركتب فقه بيان شده است.
در هر حال، ازدواج موقت با ازدواج دائمي تفاوت ماهوي ندارد، و هر دو از اقسام نكاح شرعي به شمار مي‏روند و در بسياري از احكام ازدواج يكسانند.
 

مسیح 110

عضو جدید
عجب اينطوري باشه نصف دخترا بي شوهر ميمونن من كه ميگم نميشه بابا خوشبينانه اش الان تو جامعه كاملا اسلامي ما ده درصد جوانان نه پنج درصدشون زناي محسنه و غير محسنه و روابط نا مشروع داشتن واقعيت جامعه رو انكار نميشه كرد
قبول دارم ...................
باید از مرجعیت سوال کرد
من تا اینجا جلو نمی آیم
چون از نظر مذهبی در چیزی که نمی دانم نظر نمی دهم وحق نظر دادن ندارم
از حوزه علمیه قم یا از مرجع تقلید سوال باید کر د:gol:
 

saba888

عضو جدید
کاربر ممتاز
من حاضرم برای جنابعالی درباره حلال بودن صیغه چندین رفرنس معتبر اسلامی بیاورم :

بسم الله الرحمن الرحیم

شيعه بر جواز ازدواج موقت (متعه) به چه دلايلي استنادمي‏كند؟
پاسخ اول:
يكي از مشكلات مهم اجتماعي كه تمام جوامع بشري كم و بيش با آن روبه‏رو هستند، مشكل جنسي ـ خصوصاً در سطح نوجوانان و جوانان ـ است. اين مشكل با بي‏بندوباري‏اي كه اخيراً از راه‏هاي مختلف؛ مانند ماهواره، سي‏دي، ويدئو و نوارهاي مبتذل به وجود آمده، شديد شده و دشمن با تمام قوا و با تهاجم همه‏جانبه فرهنگي به روح پاك جوانان و نوجوانان حمله كرده است.
حال چه بايد كرد؟
از طرفي نمي‏توان جلو غرايز جنسي را با شدّت و خشونت گرفت و با آن مقابله كرد و از طرف ديگر بي‏بندوباري نيز ضررها و خطرات عظيمي به دنبال داشته و جوان‏ها را بي‏ارداه و بي‏تقوا كرده و به انحطاط وورطه فساد كشانده است. علاوه بر اين مشكل معيشتي هم بيداد مي‏كند. پس راه حلّ اين مشكل چيست؟
در ذيل به بررسي راه كارهاي ممكن مي‏پردازيم و در ميان آن‏ها به كارآمدترين آن‏ها اشاره خواهيم كرد:
1ـ اين كه جوانان را از هر راهي كه ممكن است دعوت به آرامش و خاموش كردن آتش شهوت نماييم: اگرچه با جبر و خشونت باشد. روان‏شناسان و جامعه‏شناسان اين راه كار را نمي‏پسندند، زيرا اين رفتار باعث ضررهاي رواني و ناهنجاري‏هاي اجتماعي جبران‏ناپذيري خواهد شد و چه بسا تا سر حدّ خودكشي يا جنون كشيده شود.
2ـ جوانان را به بي‏بندوباري دعوت نموده و هر نوع معاشرت جنسي را آزاد بگذريم، همان‏گونه كه برخي از دولت‏هاي شرقي و غربي اين راه حلّ را پيش گرفته‏اند. ولي اين راه حل نيز مانند راه حلّ قبلي مورد تأييد روان‏شناسان، جامعه‏شناسان و روان‏پزشكان نيست. اين روش با ارزش‏هاي ديني، اخلاقي و انساني نیز سازگاري ندارد. بيماري‏هاي خطرناك ناشي از بي‏بندوباري جنسي از قبيل ايدز و غيره كه در روزگار كنوني جامعه بشري را تهديد مي‏كند به دنبال خواهد داشت.
3ـ جوانان را با همه مشكلات به سوي ازدواج دائم سوق داده و تشويق نماييم؛ اگرچه به ايجاد صندوق‏هاي خيريه يا اختصاص دادن بودجه‏هاي كلان براي اين امر خير نياز باشد. ولي اين راه حلّ نيز اگرچه بخشي از مشكل را حل مي‏كند، اما نمي‏تواند فراگير و اساسي باشد، زيرا تنها مشكل مالي نيست تا با كمك‏هاي مالي بخواهيم آن را جبران نماييم، بلكه مشكلات ديگري؛ مانند تحصيلات و غيره نيز وجود دارد.
فيلسوف معروف، دكتر برتراند راسل، يكي از مشكلات جنسي را اين‏گونه به تصوير مي‏كشاند: «سن ازدواج خودبه‏خود و به مرور زمان به تأخير مي‏افتد، زيرا دانشجو در هجده يا بيست‏سالگي موقع شكوفايي ذهن و رشد عقلي اوست كه مي‏تواند درس بخواند در حالي كه اين زمان درست شروع اوج شهوت يك جوان است. حال با در نظر گرفتن اين مطلب كه دروس و علوم تخصصي شده ـ كه حق هم همين است وگرنه بشر به پيشرفت علم دست نيافته و از قافله تمدن بشري عقب مي‏ماند ـ چه بايد كرد؟ آيا با مجبور كردن جوانان به ازدواج دائم با تحميل مشكلات مختلف زندگي و جلوگيري فيزيكي
از بي‏بندوباري، مشكلات جوانان حلّ خواهد شد؟»[1]
4ـ راه حلي كه دكتر راسل پيشنهاد نموده و قرن‏ها قبل از آن، اسلام آن را مطرح كرده است همان پيشنهاد ازدواج موقّت است. منتها با حدود و شرايطي خاص، يعني كساني كه مي‏توانند ازدواج دائم كرده و بر مشكلات فائق آيند بايد همين كار را انجام بدهند و كساني كه از اين راه نمي‏توانند بر مشكلات متعدد آن غلبه كنند بايد راه حلّي منطقي و شرعي براي آن‏ها انديشيده شود تا با رفع نياز جنسي از بي‏بندوباري و هرج و مرج جنسي ـ كه مشكلات فراواني را براي جوامع بشري اعم از دنيوي و اخروي فراهم كرده ـ جلوگيري شود، اين راه حلّ؛ ازدواج موقت نام دارد.
بعد از تبيين اين راه حل، به بيان ادله شرعي آن پرداخته و موضوع را از چند جهت بررسي مي‏نماييم:
1ـ بررسي ادله جواز ازدواج موقت در قرآن و روايات؛
2ـ بررسي نسخ يا عدم نسخ حكم ازدواج موقت؛
3ـ جايگاه صحابه و تابعين در بحث ازدواج موقت؛
4ـ پاسخ به برخي از اشكال‏ها.
ادله جواز ازدواج موقت
الف) دليل قرآني
قرآن كريم درباره ازدواج موقت مي‏فرمايد: (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهِنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً)؛[2] «از هر زني كه به طور مشروع كام گرفتيد، آنچه را كه در مقابل اين كام‏جويي به عنوان مهر مقرّر داشته‏ايد به او بپردازيد».
اين آيه مربوط به ازدواج موقت است، زيرا:
اولاً: در آيات قبل، حكم ازدواج دائمي و حكم مهر آن به روشني بيان شده و تكرار آن بدون وجه است.
ثانياً: در ازدواج دائمي به مجرد اجراي صيغه عقد ازدواج، مهر برعهده شوهر واجب مي‏شود و پرداخت نصف آن قبل از آميزش در صورت مطالبه همسر واجب است، در حالي كه در اين آيه وجوب آن بر استمتاع و كام‏جويي شوهر از همسرِ خويش مرتبت شده است.
احمدبن حنبل در مسند و ابوبكر جصاص در احكام القرآن و ابوبكر بيهقي در السنن الكبري و قاضي بيضاوي در انوارالتنزيل و ابن‏كثير در تفسير القرآن الكريم و جلال‏الدين سيوطي در درّالمنثور و قاضي شوكاني در تفسير فتح القدير و شهاب‏الدين آلوسي در روح المعاني از جمله مؤيّدين نزول آيه در نكاح متعه هستند. لذا برخي از صحابه آيه را با تفسيرش اين‏گونه تلاوت مي‏نمودند: «فما استمتعتم به منهنّ ـ الي اجل مسمّي ـ فآتوهنّ أجورهنّ فريضة.»[3]
ب) دليل روايي
1ـ جابر مي‏گويد: «ما در عهد رسول خدا(ص) و ابي‏بكر متعه مي‏كرديم تا آن كه عمر آن را نهي كرد.»[4]
2ـ ابن‏عباس مي‏گويد: «همانا آيه متعه محكم است و نسخ نشده است.»[5]
3ـ عمران‏بن حصين مي‏گويد: «آيه متعه بر پيامبر(ص) نازل شد و آيه‏اي بعد از آن در نسخ متعه بر پيامبر نازل نگشت. رسول خدا ما را به آن امر نمود و لذا با وجود رسول خدا از متعه بهره مي‏جستيم. رسول خدا از دنيا رفت در حالي كه ما را از آن نهي نفرمود. تا آن كه شخصي به رأي خود هرچه خواست گفت.»[6]
تنها از ابن‏جريح هجده حديث در حلّيت متعه رسيده است،[7] تا چه رسد به بقيه راويان.
4ـ مسلم از جابربن عبدالله و سلمة بن الاكوع نقل مي‏كند: منادي رسول خدا(ص) بر ما وارد شد و فرمود: رسول خدا به شما اذن داده كه متعه كنيد. در تعبيري ديگر چنين آمده است: رسول خدا(ص) بر ما وارد شد و اذن داد كه متعه كنيم.[8]
5ـ مسلم در كتاب صحيح به سندش از ابي‏نضرة نقل مي‏كند: ما نزد جابربن عبدالله بوديم كه شخصي نزد او آمد و گفت: ابن‏عباس و ابن‏زبير در متعةالنكاح و متعةالحجّ اختلاف نظر دارند. جابر در جواب فرمود: ما اين دو نوع متعه را با رسول خدا(ص) انجام مي‏داديم، تا اين كه عمر از آن دو نهي كرد و ما ديگر انجام نداديم.»[9]
6ـ مسلم در صحيح از عروة بن الزبير نقل مي‏كند: عبدالله بن زبير روزي در مكه در ميان جمعي گفت: گروهي كه خدا قلب‏هايشان را كور كرده همانند چشم‏هايشان به متعه فتوا مي‏دهند (منظور او ابن‏عباس بود). ابن‏عباس جواب داد: تو از حق منحرفي، به جان خودم متعه در زمان رسول خدا انجام مي‏شد. ابن‏الزبير به او گفت: اگر راست مي‏گويي انجام ده، به خدا سوگند! اگر انجام دهي تو را سنگسار مي‏كنم.»[10]
روايات بسياري در مورد حليت متعه در زمان رسول خدا و خلافت ابي‏بكر و قسمتي از خلافت عمربن خطاب وجود دارد كه علامه سيد جعفر مرتضي عاملي بيش از صد و ده روايت را به اين مضمون از كتب اهل سنت نقل كرده است.[11]
موارد اشتراك بين ازدواج دائم با متعه
ازدواج دائم و ازدواج موقت (متعه) در اموري با يكديگر اشتراك دارند كه در ذيل به پاره‏اي از آنها اشاره مي‏نماييم:
1ـ عقدي مشتمل بر ايجاب و قبول باشد و مجرد تراضي و معاطات كافي نيست.
2ـ عقد بايد به الفاظ خاصي از قبيل: زوجت، انكحت، متّعت باشد نه هر لفظي.
3ـ مانع شرعي از سبب و نسب يا رضاع غير از آن موجود نباشد.
4ـ در حال حيض يا نفاس جماع ممنوع است.
5ـ با دخول احتياج به عدّه است و بدون دخول يا در حالت يائسگي زن، احتياج به عده نيست.
6ـ فرزند، ملحق به شوهر است؛ اگرچه عزل هم كرده باشد.
7ـ اولاد، ملحق به پدر و مادرند. لذا تمام آثار آن از قبيل: ارث و نفقه بر آنها مترتب مي‏شود.
8ـ حضانت و احكام آن نیز جاری است.
9ـ حرمت ازدواج با زن مشترك توسط چند مرد .
10ـ منتشر شدن حرمت به سبب دامادي و شيردادن.
11ـ احتياج شروط عامه از قبيل: بلوغ، عقل، اختيار و مانند آن لازم است .
12ـ در زن باكره احتياج به اذن وليّ است.


من نمي خوام با شما بحث كنم!!!
چون هرچقد هم كه دليل بيارين من توجيه نميشم!!!
ما خانوما واقعا حق داريم با خوندن اين مطالب زارزار گريه كنيم!!!!

«از هر زني كه به طور مشروع كام گرفتيد، آنچه را كه در مقابل اين كام‏جويي به عنوان مهر مقرّر داشته‏ايد به او بپردازيد».


ولي مطمئنا اين آيات فقط براي شرايط و موقعيت هاي زماني خاصي گفته شدن!!!

لطفا با استناد به اين آيات هركاري رو توجيه نكنين!!!
 
بالا