ALI 7135
کاربر بیش فعال
سلام به دوست گلم خوش اومدی به جمع ما .....
..... باید بگم که ولتاژ 25 کیلو ولت مستقیما وارد شبکه بالا سری نمیشه .... اول تو ترانسهای کاهنده کاهش بعد مورد استفاده قرار میگیره ....
سلام دوستان .... بحث امروز درباره نوعی قطار به نام تراموا .....
این قطار معمولا از یک یا دو واگن تشکیل شده که در سطح شهر همراه با ترافیک سطح شهر حرکت می کنه.طبق استانداردها ظرفیت حمل این قطار کمتر از 4000 نفر در ساعته.طرح هندسی این قطارها به گونه ایی که انها رو قادر می سازه از شیب های بسیار تند به راحتی عبور کنه و مشکلی نداشته باشه .... این سیستم فقط از طریق شبکه بالاسری تغذیه میشه....طول این قطارها کمتر یا برابر 60 متر .... وزن این قطارها حدود 100 تن .... هدوی که این قطارها دارند نامنظمه و تقریبا 15 دقیقه طول میکشه .....ناگفته نماند این قطار دارای سیستم سیگنالینگ نیست و راننده وظیفه کنترل قطار رو به عهده داره ....
مزایا:نزدیکی ایستگاههای و درهای بسیار برای تعویض مسافر
معایب:وابستگی آن به ریل که انکان مانور ان رو در ترافیک کم میکه .. قیمت بالای واگنها و تاسیسات برقی .... آلودگی صوتی ریل ها
سلام .....سلام. ممنون از اطلاعاتی که میدید. یک سوالی داشتم. کنترل و هدایت مترو برعهده راننده هست یا اتاق فرمان؟ منظورم سرعت هست. توقف ها به نظرم میآد به عهده راننده باشه، بیشتر منظورم اینه که راننده از کجا می دونه کی باید سرعتش رو کم و زیاد کنه؟
سلام .....من درست متوجه نشدم ولی فکر میکنم از نظر فنی بهتره که ولتاژ بالا روی خط اصلی قرار بگیره یکی بدلیل مصرف توان بالای موتور (800 کیلووات) دوم بعلت مسافت زیاد خط ( 41 کیلومتر ) که هر دو عامل باعث اتلاف حرارتی هستند. از ترانسفورماترهای رزینی که مخصوص محیطهای کوچک هستند و نیاز چندانی به نگهداری ندارند میشه در خود قطار برای پایین آوردن ولتاژ استفاده کرد . البته همه اینا حدس بود ! ببخشید .
ممنون مهندس. واقعا اطلاعات مفید و جالبی داری. معلوه که تو این زمینه شاغل هستیسلام .....
ببین دوست من کنترل سرعت قطار به عهده راننده است .... اما تا یک حد خاصی .... مثلا تو قطار شهری مشهد تعریف کردن که سرعت از 60 تا نباید بیشتر بشه پس اگر سرعت از 60 بیشتر بشه از اتاق فرمان به راننده توسط زنگی که داخل کابینش نصب کردن هشدار می دن ... بعد از اون هم اصلا راننده های قطار هر 30 ثانیه باید هشیاری خودشونو نشون بدن یعنی یک دکمه ایی کف کابین قرار داره که باید هر 30 ثانیه توسط راننده زده بشه و اگر این زمان به 60 ثانیه برسه و راننده متوجه نشه و هوشیاری خودشو اعلام نکنه کل قطارها به صورت اتومات از اتاق فرمان ترمز می شن و در جا بی توقف می موننن ..... ضمنا سنسورهایی که در توونل مترو نصب شده و با روشن شدن چراغها راننده متوجه کم و زیاد کردن سرعت میشه ....
امیدوارم متوجه شده باشین .... باز هم سوالی بود من در خدمتم
سلام .....
ببین دوست من کنترل سرعت قطار به عهده راننده است .... اما تا یک حد خاصی .... مثلا تو قطار شهری مشهد تعریف کردن که سرعت از 60 تا نباید بیشتر بشه پس اگر سرعت از 60 بیشتر بشه از اتاق فرمان به راننده توسط زنگی که داخل کابینش نصب کردن هشدار می دن ... بعد از اون هم اصلا راننده های قطار هر 30 ثانیه باید هشیاری خودشونو نشون بدن یعنی یک دکمه ایی کف کابین قرار داره که باید هر 30 ثانیه توسط راننده زده بشه و اگر این زمان به 60 ثانیه برسه و راننده متوجه نشه و هوشیاری خودشو اعلام نکنه کل قطارها به صورت اتومات از اتاق فرمان ترمز می شن و در جا بی توقف می موننن ..... ضمنا سنسورهایی که در توونل مترو نصب شده و با روشن شدن چراغها راننده متوجه کم و زیاد کردن سرعت میشه ....
امیدوارم متوجه شده باشین .... باز هم سوالی بود من در خدمتم
سلام .....
ببین دوست من تو سیستم مترو به این صورت نیست که یک منبع تغذیه اول خط بذارن و یکی دیگه آخرش ... در اصل هر 2 ایستگاه در میان یک ترانس تغذیه خط داره که ولتاژ 20 کیلو واردش میشه و به ولتاژهای دیگه تبدیل میشه .....
ضمنا ولتاژ بالا به هیچ عنوان نمی تونه مستقیم وارد خط بشه مثل این می مونه که شما به TV خونتون برق 400 ولت بدین ... در واقع برای هر دستگاهی میزان ولتاژی تعریف شده ....
خط 5
تغذیه: روش تغذیه بالاسری (25 کیلو ولت AC)
موتور اصلی: DC با تحریک سری و توان 800 کیلو وات
راستش حداکثر جریان رو نمی دونم اما تو قطارشهری مشهد ولتاژ انتقالی شبکه بالاسری 750 ولته
راستی حداکثر جریان قابل انتقال با پانتوگراف چقدره ؟
ریش و قیچی دست خودتونه. هر کدوم که دوست دارید.سلام دوستان .... به نظر شما بحث بعدی سیستم تهویه مترو باشه یا سیستم برق یا روشنایی ؟؟؟؟
سلام دوستان .... به نظر شما بحث بعدی سیستم تهویه مترو باشه یا سیستم برق یا روشنایی ؟؟؟؟
به روی چشم .... هر سوالی داری بپرسسلام
اگه ميشه در مورد سيستم تهويه صحبت كنيم.
چشم فقط یک چند دقیقه ایی بزار من عکس ها رو وارد کنم بعد حتما توضیح می دم ....ميشه در مورد اين تابلوهايي كه گفتي بيشتر توضيح بدين؟( MCC & DCU BOX & VSD )
مهندس این سیستم تهویه رو توضیح بدی ممنون میشم؟ جت فن ها که گفتی هوا رو می دن بیرون؟ یا کانال کشی و هوای تازه و اینها چطورین؟خوب پس با اجازه دوستان بریم سر بخت سیستمهای تهویه تو مترو......
ببینین دوستان تهویه هر ایستگاه در مترو یا قطار شهری توسط دوتا جت فن صورت می گیره این جت فن ها قدرت بسیار بالایی دارن و در دو سمت مخالف ایستگاه تعبیه شدن ... یعنی یکی اول ایستگاه و دومی آخر ایستگاه .....
این جت فن ها اونقدر قدرت دارن که می تونن به راحتی عمل تهویه رو انجام بدن .... تو قطار شهری مشهد این فن ها دارای ولتاژ 400 ولت .... توانشون طبق پلاکشون (خیلی خوانا نبود) 20/132 کیلو وات بود که نفهمیدم یعنی چی ؟
فرکانس 50 نیاز داشتن .... 925 RPM سرعتش بود و باقی اطلاعات مشخص نیست خیلی .... چون از رو عکسهایی که خودم گرفتم ااطلاعات رو می دادم .... حالا عکس ها رو امروز حتما براتون می ذارم ....
برای راه اندازی این جت فن ها از سه تا تابلو استفاده میشه .... MCC & DCU BOX & VSD تابلوی ام سی سی تابلوی قدرت .... وی اس دی تابلوی فرکانس و دی سی یو باکس تابلوی فرمان .... تا این جا سوالی هست بپرسید ؟؟؟
مهندس این سیستم تهویه رو توضیح بدی ممنون میشم؟ جت فن ها که گفتی هوا رو می دن بیرون؟ یا کانال کشی و هوای تازه و اینها چطورین؟
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
سوال چطوری مصرف برق یک آسانسور 3فاز یا تک فاز رو اندازه گیری کنیم ؟ | قدرت | 0 | ||
عکس ها و مطالبی درباره تابلو و پست های برق | قدرت | 9 | ||
سوالات استخدامی و مصاحبه مهندسی برق قدرت | قدرت | 16 | ||
پروژه کار آموزی برق و قدرت | قدرت | 0 | ||
بررسي اتوماسيون شبكه هاي توزيع برق در ابعاد مختلف | قدرت | 0 |