آزمون نظام مهندسی برق

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nafise05

عضو جدید
خوبی این بحثا اینه که منو هم به چالش میکشونه
من چک کردم جواب همون 2.9 در میاد نصف نکرده جوابو
حواستون باشه توانو 50 بزارید ها
درسته، منم همین نظرو دارم،
حق با شماست، می دونید مشکل چی بود؟ به خاطر این میگم که جالبه و ممکنه واسه هر کسی پیش بیاد، من مقدار مقاومت کابل رو یعنی در اصل رابطه R*A*cos(pi) + X*sin(pi) رو تا آخرین اعشارش در نظر می گرفتم و نتیجه نهایی دوبرابر میشد!!!:biggrin:
جالبه که برای سوال 39 هم همینطوره، و تعداد اونجا خیلی بیشتر در میاد اگه تا آخرین رقم اعشار قرار بدید، ولی توی اون سوال متوجه مشکل شدم، توی این سوال چون تقسیم بر دوش جواب درست بود فکر نکردم که اشکال از اون باشه
خیلی ممنون
 

nafise05

عضو جدید
حالا فقط جواب میدی یا همون موقع جوابشم نگاه می کنی؟

یه زمان می گیرم، معمولا سوالای اول که آسونترن هر کدوم یه دقیقه وقت می برن، سوالای حل کردنی رو خب میشه از زمانهای اضافی آسونا استفاده کرد، من سعی می کنم همه سوالای یه آزمون رو حل کنم و اصلا وسطاش نرم که ببینم درست حل کردم یا نه،بعد از حل همه میرم با جوابا چک می کنم، بعدش راه حل ها رو می خونم که اونایی که یه کم شک داشتم یا بلد نبودم رو یاد بگیرم، بعدشم سوالایی که احتیاج به مرور دارن رو توی دفترم یادداشت می کنم که هرازگاهی نگاه بندازم
 
آخرین ویرایش:

nafise05

عضو جدید
دوستان این شکل رو گذاشتم برای این که روشن تر بشه مسیری که اکثرا افت حداکثری داره کدومه
03.JPG
اول خط قرمزو کشیدم اما فک کنم خط سبز بهتر مسیرو نشون بده
 

پیوست ها

  • 03.JPG
    03.JPG
    46.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Masoud_IEC

عضو جدید
برای پریز میانیه که افت انشعابیش 14 هستش، افت ولتاژ برای پریزهای یکی مونده به آخر مدار، در انشعاب یکی مونده به آخر مدار اکثرا بیشترین افت رو داره به خاطر همین بهتره اول اون رو حساب کنیم

یعنی انشعاب دو پریز میانی + افت عبور که میشه 6+6+2 ؟
پس چرا توی سوال سال 90 فقط افت انشعاب پریز که 6 هست + افت عبور پریز بغلیش که 2 هست در نظر گرفته شده ؟!

یه سوال دیگه دوستان:
در سوال 52 سال 79 در خط BC ضریب همزمانی واسه 11 واحد شده 0.55 چطور ممکنه ؟! در صورتی که طبق منحنی تعداد طبقات اگه بالای 10 باشه ضریب میاد زیر 0.4 ؟!
در صورت امکن منحنی خودتون رو آپلود کنید یا لینک دانلود سوالات سال 79 رو قرار دهید شاید کتاب من مشکل داره
ممنون
 

nafise05

عضو جدید
یعنی انشعاب دو پریز میانی + افت عبور که میشه 6+6+2 ؟
پس چرا توی سوال سال 90 فقط افت انشعاب پریز که 6 هست + افت عبور پریز بغلیش که 2 هست در نظر گرفته شده ؟!
نه، به شکل نگاه کنید،
04.jpg
ما افت توان مربوط به مسیر پریزی که ضربدر زدم رو می خوایم حساب کنیم، پس باید از ضربدر تا تقویت کننده حرکت کنیم و افت ها رو با هم جمع کنیم تا افت توان کل برای اون مسیر بدست بیاد: اول شماره 1: یه پریز میانیه که توی سوال هم به این شکل توضیح داده براش:
05.JPG
پس برای این پریز میانی چون ازش انشعاب گرفتیم 14 دسی بل افت در نظر می گیریم
بعد شماره 2: یه پریز میانی دیگه ولی تفاوتش با قبلی اینه که ازش انشعاب نگرفتیم بلکه فقط ازش عبور کردیم پس افت عبوری 2 دسی بل رو براش در نظر می گیریم
بعد شماره 3: جعبه تقسیم توی خود سوال اینطوری توضیح داده افتشو: جعبه تقسیم عبوری با یک عبور و دو انشعاب 2 دسیبل برای عبور و 10 دسیبل برای هر انشعاب
چون توی این مسیر مدنظر ما ازش انشعاب گرفته شده 10 دسی بل افت براش در نظر می گیریم
بعد شماره 4: جعبه تقسیم انشعابی با دو انشعاب و تضعیف 3 دسیبل در هر انشعاب: که این هم ازش انشعاب گرفته شده و افتش میشه 3 دسیبل
حالا مجموع افت های شماره 1 تا 4 میشه افت کل که همون 14+2+10+3=29
 

Masoud_IEC

عضو جدید
نه، به شکل نگاه کنید،


پس برای این پریز میانی چون ازش انشعاب گرفتیم 14 دسی بل افت در نظر می گیریم
بعد شماره 2: یه پریز میانی دیگه ولی تفاوتش با قبلی اینه که ازش انشعاب نگرفتیم بلکه فقط ازش عبور کردیم پس افت عبوری 2 دسی بل رو براش در نظر می گیریم
بعد شماره 3: جعبه تقسیم توی خود سوال اینطوری توضیح داده افتشو: جعبه تقسیم عبوری با یک عبور و دو انشعاب 2 دسیبل برای عبور و 10 دسیبل برای هر انشعاب
چون توی این مسیر مدنظر ما ازش انشعاب گرفته شده 10 دسی بل افت براش در نظر می گیریم
بعد شماره 4: جعبه تقسیم انشعابی با دو انشعاب و تضعیف 3 دسیبل در هر انشعاب: که این هم ازش انشعاب گرفته شده و افتش میشه 3 دسیبل
حالا مجموع افت های شماره 1 تا 4 میشه افت کل که همون 14+2+10+3=29

ممنون ، کامل و روشن بود پاسختون
این کتاب شایقی اشتباه تایپی و شکل زیاد داره
واسه من نوشته بود افت انشعاب 6 دسیبل ! تا حالا کلی اشکال داشته که واقعا باعث میشن ادم دچار تردید بشه
 

nafise05

عضو جدید
با سلام و خداقوت خدمت مهندسان عزیز
من سوال 35 سال 82 پایه 1و 2 رو مشکل دارم، مساله اینه که باری داریم که می تونه هم از طریق ترانسفورماتور و هم از طریق دیزل ژنراتور تغذیه بشه، به شکل زیر
07.JPG
سوال 34 پرسیده که بهترین محل نصب بانک خازنی کدوم نقطه است، که جواب میشه A، سوال 35 پرسیده که در صورتی که بانک خازنی در جایی غیر از جواب سوال قبل نصب بشه ظرفیت آن با توجه به ظرفیت دیزل ژنراتور اضطراری به چه صورت خواهد بود؟
ظرفیت ترانسفورماتور 200 کیلو ولت آمپر و ظرفیت دیزل ژنراتور 180 کیلو ولت آمپر
جواب درست کمتر می شود هستش، اما دلیلش رو متوجه نمیشم
یه مساله دیگه هم این که سوال 40
08.jpg
روش کلی حلشو مشکل ندارم، مشکلم اینه که توی حلش اومده حداقل جریان اتصال کوتاه رو برای ترانسفورماتور و بار و یک بار دیگه برای دیزل ژنراتور و بار محاسبه کرده، اولی شده 3116 آمپر و دومی شده 1946 آمپر، بعد گفته عدد بزرگتر ملاک انتخاب و تنظیم کلید خودکاره، چرا؟ مگه اولا کلید خودکار طبق شکل فقط توی مسیر ترانسفورماتور و بار قرار نداره، و ثانیا اگه قرار باشه دیزل ژنراتور هم در نظر گرفته بشه نباید حداقل جریان اتصال کوتاه رو در نظر گرفت که 1946 هستش. ممنون میشم کمک کنید
 

nafise05

عضو جدید
یه سوال دیگه هم دارم ادامه همون سوال قبلی، سوال 42
09.JPG
توی حلش اومده از رابطه k.In<= Ia استفاده کرده، حداقل جریان اتصال کوتاه رو از سوالای قبل داریم 3067 آمپر، نمی دونم چرا In رو 250 گذاشته، من حدسی که می زنم اینه که چون جریان بار 227 آمپره، 250 رو انتخاب کرده، نظر شما چیه؟
 

Masoud_IEC

عضو جدید
با سلام و خداقوت خدمت مهندسان عزیز
من سوال 35 سال 82 پایه 1و 2 رو مشکل دارم، مساله اینه که باری داریم که می تونه هم از طریق ترانسفورماتور و هم از طریق دیزل ژنراتور تغذیه بشه، به شکل زیر
سوال 34 پرسیده که بهترین محل نصب بانک خازنی کدوم نقطه است، که جواب میشه A، سوال 35 پرسیده که در صورتی که بانک خازنی در جایی غیر از جواب سوال قبل نصب بشه ظرفیت آن با توجه به ظرفیت دیزل ژنراتور اضطراری به چه صورت خواهد بود؟
ظرفیت ترانسفورماتور 200 کیلو ولت آمپر و ظرفیت دیزل ژنراتور 180 کیلو ولت آمپر
جواب درست کمتر می شود هستش، اما دلیلش رو متوجه نمیشم
بهترین جا واسه نصب خازن موازی با بار هستش بخاطر اینکه باعث کاهش تلفات خط بشه یعنی نقطه D
در مسئله بعد هم اگه طبق محاسبات پیش برید مقدار خازنمون نسبت به سوال 32 بیشتر میشه :
p=scos=180*0.8=144 , PF1=0.8 , PF2=.95
نمیدونم چرا توی پاسخ نامه نظام مهندسی گزینه 34 - A انتخاب شده ، شوال 35 هم 2 انتخاب شده !؟ یعنی احتمال داره پاسخنامه اشتباه کرده باشه ؟!


با سلام و خداقوت خدمت مهندسان عزیز
یه مساله دیگه هم این که سوال 40
مشاهده پیوست 180810
روش کلی حلشو مشکل ندارم، مشکلم اینه که توی حلش اومده حداقل جریان اتصال کوتاه رو برای ترانسفورماتور و بار و یک بار دیگه برای دیزل ژنراتور و بار محاسبه کرده، اولی شده 3116 آمپر و دومی شده 1946 آمپر، بعد گفته عدد بزرگتر ملاک انتخاب و تنظیم کلید خودکاره، چرا؟ مگه اولا کلید خودکار طبق شکل فقط توی مسیر ترانسفورماتور و بار قرار نداره، و ثانیا اگه قرار باشه دیزل ژنراتور هم در نظر گرفته بشه نباید حداقل جریان اتصال کوتاه رو در نظر گرفت که 1946 هستش. ممنون میشم کمک کنید

درست میفرمایید اصلا ربطی به زنراتور نداره ،واسه انتخاب جریان اتصال کوتاه نیاز به امپدانس مسیر داریم که میشه امپدانس ترانس + امپدانس خط که طبق مسئله 37 کابلمون 3*135/70 هستش که اگه از فرمول زیر حل کنید دقیقا میشه 3.067 کیلو امپر Isc=U0/|Zsc|
دوم اینکه به قول شما ملاک انتخاب فیوز حداقل جریان اتصال کوتاهه که درسته


یه سوال دیگه هم دارم ادامه همون سوال قبلی، سوال 42
مشاهده پیوست 180811
توی حلش اومده از رابطه k.In<= Ia استفاده کرده، حداقل جریان اتصال کوتاه رو از سوالای قبل داریم 3067 آمپر، نمی دونم چرا In رو 250 گذاشته، من حدسی که می زنم اینه که چون جریان بار 227 آمپره، 250 رو انتخاب کرده، نظر شما چیه؟

طبق فرمول : In=<Isc/k=3067/2.5=1226.8
وچون ما فیوز استاندارد این محل بالای 1000 نداریم پس نمیتوان از این نوع فیوز استفاده کرد پس گزینه 1 درسته
نمیدونم چرا پاسخنامه گزینه 2 رو انتخاب کرده ؟!

نظر دوستان چیه ؟
 
آخرین ویرایش:

nafise05

عضو جدید
بهترین جا واسه نصب خازن موازی با بار هستش بخاطر اینکه باعث کاهش تلفات خط بشه یعنی نقطه D
کاملا درسته، اما من جای دیگه هم توی یه آزمون دیگه دیده بودم که اشاره شده بود بهتره خازن جایی قرار داده بشه که در مداری که قراره با دیزل ژنراتور تغذیه بشه وجود نداشته باشه چون وجود خازن همزمان با تغذیه دیزل ژنراتور باعث ایجاد هارمونیک ها و اخلال در کار دیزل میشه ، که این طوری میشه A
یه نکته دیگه هم هست توی سوال که شاید به نظر مسخره بیاد، این که گفته بانک خازنی رو کدوم نقطه بذاریم، نقاطی که داریم دوتاشون موازی با بارن و یکیشون توی مسیر ترانسفورماتور و اون یکی توی مسیر دیزل، حالا اگه به سوال بعد دقت کنید داره میگه اگه غیر از اونی که سوال قبل گزینه درست بود بذاریم تاثیر ژنراتور چطوره، از این جا میشه فهمید که توی نقطه ای که جواب سوال 34 هستن دیزل وجود نداره و این طوری فقط نقطه A باقی می مونه، یعنی اگه طبق فرمایش شما نقطه D جواب باشه اون موقع چرا سوال بعد باید بگه که نقش دیزل ژنراتور توی ظرفیت بانک خازنی چیه، نکه این که نکته انحرافی باشه و اون موقع جواب سوال 35 میشه تغییری نمی کند

در مورد مقدار خازن متوجه نشدم، توی سوال 32 این طوری مقدار خازن رو بدست آوردیم: Qc= (tg (Cos-1 0.8)-tg(Cos-1 0.95))* P
اینجا کدوم پارامتر عوض میشه که مقدار Qc رو تغییر بده؟
 

nafise05

عضو جدید
طبق فرمول : In=<Isc/k=3067/2.5=1226.8
وچون ما فیوز استاندارد این محل بالای 1000 نداریم پس نمیتوان از این نوع فیوز استفاده کرد پس گزینه 1 درسته
متوجه نشدم، باید
طبق فرمول : In=<Isc/k=3067/2.5=1226.8
خب، ما می خوایم In<= 1226.8 باشه، ما فیوزی می خوایم که جریان نامیش کوچکتر یا مساوی 1226 باشه و مسلما همچین فیوزی داریم؛ چرا شما گفتید فیوز بزرگتر از 1000 می خوایم؟
 

Masoud_IEC

عضو جدید
کاملا درسته، اما من جای دیگه هم توی یه آزمون دیگه دیده بودم که اشاره شده بود بهتره خازن جایی قرار داده بشه که در مداری که قراره با دیزل ژنراتور تغذیه بشه وجود نداشته باشه چون وجود خازن همزمان با تغذیه دیزل ژنراتور باعث ایجاد هارمونیک ها و اخلال در کار دیزل میشه ، که این طوری میشه A
یه نکته دیگه هم هست توی سوال که شاید به نظر مسخره بیاد، این که گفته بانک خازنی رو کدوم نقطه بذاریم، نقاطی که داریم دوتاشون موازی با بارن و یکیشون توی مسیر ترانسفورماتور و اون یکی توی مسیر دیزل، حالا اگه به سوال بعد دقت کنید داره میگه اگه غیر از اونی که سوال قبل گزینه درست بود بذاریم تاثیر ژنراتور چطوره، از این جا میشه فهمید که توی نقطه ای که جواب سوال 34 هستن دیزل وجود نداره و این طوری فقط نقطه A باقی می مونه، یعنی اگه طبق فرمایش شما نقطه D جواب باشه اون موقع چرا سوال بعد باید بگه که نقش دیزل ژنراتور توی ظرفیت بانک خازنی چیه، نکه این که نکته انحرافی باشه و اون موقع جواب سوال 35 میشه تغییری نمی کند

در مورد مقدار خازن متوجه نشدم، توی سوال 32 این طوری مقدار خازن رو بدست آوردیم: Qc= (tg (Cos-1 0.8)-tg(Cos-1 0.95))* P
اینجا کدوم پارامتر عوض میشه که مقدار Qc رو تغییر بده؟

واقعا گیج کنندست ، من همین الان یه ایمیل به دکتر شایقی زدم امیدوارم جواب بده !
http://www.uma.ac.ir/cv.php?cv=262&mod=scv&pgload=personal&slc_lang=fa&sid=1
توی سوال 32 توان بار یعنی 120 رو قرار داده ولی توی سوال 35 توان زنراتور یعنی 144 که مقدار خازن بیشتر شده (اشتباه)
 
آخرین ویرایش:

nafise05

عضو جدید

توی سوال 32 توان بار یعنی 120 رو قرار داده ولی توی سوال 35 توان زنراتور یعنی 144 که مقدار خازن بیشتر شده
به نظر من خیلی منطقی نمیاد، یعنی من اصلا جزییات مربوط به دیزل ژنراتور رو نمی گیرم، آخه چرا باید توان ژنراتور رو توی اون فرمول بذاریم، اگه این طور باشه چرا دفعه اول توان ترانسفورماتور رو توش نذاشتیم، به نظرم همیشه باید توان بار قرار داده بشه، چون باره که میگه چقدر قدرت می خوام و با چه ضریب توانی
 

Masoud_IEC

عضو جدید
متوجه نشدم، باید
طبق فرمول : In=<Isc/k=3067/2.5=1226.8
خب، ما می خوایم In<= 1226.8 باشه، ما فیوزی می خوایم که جریان نامیش کوچکتر یا مساوی 1226 باشه و مسلما همچین فیوزی داریم؛ چرا شما گفتید فیوز بزرگتر از 1000 می خوایم؟

ببخشید داشتم ایمیلمو چک میکردم حواسم به تاپیک نبود ،بله درسته من این جریانو با جریان نامی مدار اشتباه گرفتم !
 

Masoud_IEC

عضو جدید
به نظر من خیلی منطقی نمیاد، یعنی من اصلا جزییات مربوط به دیزل ژنراتور رو نمی گیرم، آخه چرا باید توان ژنراتور رو توی اون فرمول بذاریم، اگه این طور باشه چرا دفعه اول توان ترانسفورماتور رو توش نذاشتیم، به نظرم همیشه باید توان بار قرار داده بشه، چون باره که میگه چقدر قدرت می خوام و با چه ضریب توانی

این جور از سوالاتو باید ادم از اول حل کنه سوتی نده ! توان مصرف کننده رو با زنراتور جابجا گرفتم ، بله جواب 35 میشه هیچ تغییری نمیکند چون بار همونه
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
با سلام و خداقوت خدمت مهندسان عزیز
من سوال 35 سال 82 پایه 1و 2 رو مشکل دارم، مساله اینه که باری داریم که می تونه هم از طریق ترانسفورماتور و هم از طریق دیزل ژنراتور تغذیه بشه، به شکل زیر
مشاهده پیوست 180809
سوال 34 پرسیده که بهترین محل نصب بانک خازنی کدوم نقطه است، که جواب میشه A، سوال 35 پرسیده که در صورتی که بانک خازنی در جایی غیر از جواب سوال قبل نصب بشه ظرفیت آن با توجه به ظرفیت دیزل ژنراتور اضطراری به چه صورت خواهد بود؟
ظرفیت ترانسفورماتور 200 کیلو ولت آمپر و ظرفیت دیزل ژنراتور 180 کیلو ولت آمپر
جواب درست کمتر می شود هستش، اما دلیلش رو متوجه نمیشم
یه مساله دیگه هم این که سوال 40
مشاهده پیوست 180810
روش کلی حلشو مشکل ندارم، مشکلم اینه که توی حلش اومده حداقل جریان اتصال کوتاه رو برای ترانسفورماتور و بار و یک بار دیگه برای دیزل ژنراتور و بار محاسبه کرده، اولی شده 3116 آمپر و دومی شده 1946 آمپر، بعد گفته عدد بزرگتر ملاک انتخاب و تنظیم کلید خودکاره، چرا؟ مگه اولا کلید خودکار طبق شکل فقط توی مسیر ترانسفورماتور و بار قرار نداره، و ثانیا اگه قرار باشه دیزل ژنراتور هم در نظر گرفته بشه نباید حداقل جریان اتصال کوتاه رو در نظر گرفت که 1946 هستش. ممنون میشم کمک کنید

با سلام
من كتاب مجموعه آزمون هاي نظام مهندسي تاسيسات برقي تاليف حسين شايقي رو نگاه كردم سوال 35 سال 82 يه چيز ديگه بود!
 

Masoud_IEC

عضو جدید
یه سوال دیگه هم دارم ادامه همون سوال قبلی، سوال 42
مشاهده پیوست 180811
توی حلش اومده از رابطه k.In<= Ia استفاده کرده، حداقل جریان اتصال کوتاه رو از سوالای قبل داریم 3067 آمپر، نمی دونم چرا In رو 250 گذاشته، من حدسی که می زنم اینه که چون جریان بار 227 آمپره، 250 رو انتخاب کرده، نظر شما چیه؟

طبق همین فرمول In=<Isc/k=3067/2.5=1226.8 میشه استفاده کرد توی پاسخنامه هم گفته که میشه
بیزحمت جواب کامل توی کتاب خودتون رو بفرمایید
 
آخرین ویرایش:

nafise05

عضو جدید
بیزحمت جواب کامل توی کتاب خودتون رو بفرمایید
K.In<=Ia
Ia= 3067 A
In= 250 A
فیوز زود ذوب K=3.5 , K.In=3.5*250=875<3067
فیوز دیر ذوب K=5 , K.In=5*250=1250<3067
ملاحظه می شود در صورت استفاده از فیوز زودذوب و دیر ذوب روابط فوق صحیح است
گزینه (ب) پاسخ صحیح است
 

Masoud_IEC

عضو جدید
K.In<=Ia
Ia= 3067 A
In= 250 A
فیوز زود ذوب K=3.5 , K.In=3.5*250=875<3067
فیوز دیر ذوب K=5 , K.In=5*250=1250<3067
ملاحظه می شود در صورت استفاده از فیوز زودذوب و دیر ذوب روابط فوق صحیح است
گزینه (ب) پاسخ صحیح است
ازطرفی چون مدار اصلی هست طبق مبحث 13 مقدار k=2.5 ، کلا ولی تو این تست هدف این بود که میشه از فیوز استفاده کرد که اگه ازمون مقدار خواست ما حد اکثر 1000 رو میتونیم انتخاب کنیم .
 

nafise05

عضو جدید
ازطرفی چون مدار اصلی هست طبق مبحث 13 مقدار k=2.5 ، کلا ولی تو این تست هدف این بود که میشه از فیوز استفاده کرد که اگه ازمون مقدار خواست ما حد اکثر 1000 رو میتونیم انتخاب کنیم .
درسته، من تا حالا توی سوالی ندیدم که K=2.5 رو استفاده کنن
 

Masoud_IEC

عضو جدید
درسته، من تا حالا توی سوالی ندیدم که K=2.5 رو استفاده کنن
اخه اینجا گفته بجای کلید خودکار قراره فیوز بزاریم یعنی طبق مبحث 13 میشه خط اصلی ، اگه تو گزینه ها ازمون مقدار امپر فیوزو میخواست میگفتیم 1000 امپر
ولی کلا به قول شما خدا بخیر کنه این ازمونو !
:confused:
 

nafise05

عضو جدید
اخه اینجا گفته بجای کلید خودکار قراره فیوز بزاریم یعنی طبق مبحث 13 میشه خط اصلی .
ولی کلا به قول شما خدا بخیر کنه این ازمونو !
:confused:
واقعا، دیگه توکل به خدا، ما تلاشمونو می کنیم، من امروز آزمون 81 رو حل کردم، اما خواستم با پاسخنامه پی دی اف چک کنم دیدم پی دی افش پاسخنامه نداره! به این کتابا هم که نمیشه اطمینان کرد، یا سوالو درست ننوشتن یا جوابو اشتباه زدن، راستی در مورد استفاده از خازن با تغذیه دیزل یه مقاله پیدا کردم که شرایطشو توضیح میده، لینکشو می ذارم اگه خواستید مطالعه کنید
http://electrical-engineering-portal.com/capacitor-banks-in-power-system-part-four
سایت خیلی خوبیه
 

setare7031

عضو جدید
سلام خدا قوت به همگی
بچه ها سوالا خیلی یجوریه آدم گیج میشه، خدا به خیر کنه:smile:

من چون هنوز راهنمارو کامل نخوندم از شما عقب ترم .
بچه ها من پاسخنامه ی آزمون اسفند 89 رو ندارم.
یکی میذاره برام.مرسی.
سوال 5 خرداد 89
15 دقیقه تاخیری که گفته برای هر 3تا سالنه ولی فقط بر حسب سالن پرجمعیت k رو حساب کرده؟؟
به امید خدا قبول میشیم.:D
 

nafise05

عضو جدید
سلام خدا قوت به همگی
بچه ها سوالا خیلی یجوریه آدم گیج میشه، خدا به خیر کنه:smile:

من چون هنوز راهنمارو کامل نخوندم از شما عقب ترم .
بچه ها من پاسخنامه ی آزمون اسفند 89 رو ندارم.
یکی میذاره برام.مرسی.
سوال 5 خرداد 89
15 دقیقه تاخیری که گفته برای هر 3تا سالنه ولی فقط بر حسب سالن پرجمعیت k رو حساب کرده؟؟
به امید خدا قبول میشیم.:D
سلام ستاره جان، خوبی؟

http://www.inbr.ir/spage/uspage.aspx?id=274
اینجا همه آزمون های جدید رو داره،
چون پر ظرفیت ترین سالن باید مد نظر باشه و وقتی پله برقی اونو جواب بده حتما کم ظرفیت تر ها رو هم جواب میده
 

Masoud_IEC

عضو جدید
یه سوال دیگه هم دارم ادامه همون سوال قبلی، سوال 42
مشاهده پیوست 180811
توی حلش اومده از رابطه k.In<= Ia استفاده کرده، حداقل جریان اتصال کوتاه رو از سوالای قبل داریم 3067 آمپر، نمی دونم چرا In رو 250 گذاشته، من حدسی که می زنم اینه که چون جریان بار 227 آمپره، 250 رو انتخاب کرده، نظر شما چیه؟

سلام
سوال 39 همین سال جواب درست رو توی پاسخنامه هم اشتباه زده ! ، جواب میشه 3*95/50 در صورتی که 3*185/95 انتخاب شده !
راستی پایه 1-2 و 3 واسه شما هم سوالاتشون یکسان هست ؟ مال من اینطوریه ! اومده دباره حلشون کرده دکی !
 

setare7031

عضو جدید
سلام به همگی
شکر خدا خووووووووب
خدا قوت.
این سوال 49 اسفند 89 که یجورایی سال 87 هم اومده بود. (سوال 15)
در سیستم TN-S قرار است اتصال زمین اضافی در طول خط ایجاد بشه.
بالاخره این اتصالات مکرر زمین به هادی حفاظتی وصل میشه؟ یا هادی خنثی؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا