آزمون نظام مهندسی برق

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nafise05

عضو جدید
سلام به دوستان خانم ها و آقایون من توی سوالای 18 تا 31 ازمون نظام سال 83 بهمن ماه مشکل دارم و از این تیپ سوالا تا حالا حل نرکدم و نمی دونم چجوری باید شروع کرد از دوستان خواهش می کنم راهنمایی کنند
سلام و خوش آمدید
لطفا جزئی تر بگید کجاشو مشکل دارید، چون 18 تا 31 که خیلی میشه همه اشو این جا بنویسیم، حتما شما هم یه جاهاییشو مشکل دارید
مثلا سوال 18 رو در نظر بگیرید:
گفته کل بارها 8 ساعت، 50 درصد بارها 16 ساعت باقی مانده از 24 ساعت، ضریب همزمانی یک یعنی همه بار رو باید در نظر بگیریم، و هر ترانس به تنهایی باید بتونه همه بارها رو تغذیه کنه: پس کل بارمون که طبق شکل 4*280 هستش با ضریب توان 0.8 در نظر میگیریم، قدرت ظاهریش P*Cos(pi)=S ، میشه 1400، این قدرت ظاهری ترانس توی 8 ساعت بار سنگینه، 16 ساعت باقیمانده بار نصف میشه که یعنی 700 کیلو ولت آمپر، حالا این دوعدد رو باید ضریب کاهش قدرت ترانس رو توشون تاثیر بدیم، توی جدول ستون 8h Heavy Load , Remaining 16h light loadکه بالاش نوشته Medium Period رو پیدا می کنیم و توی ردیف هم دما رو که 40 درجه است، این طوری تو تا ضریب بدست می آید که برای 8ساعت بار سنگین 88 و برای 16ساعت بار سبک 57 هستش، این اعداد رو باید به صورت درصد در نظر بگیریم و مقدار قدرت ظاهری که توی مرحله قبل بدست آورده بودیم رو بر اونها تقسیم کنیم، پس یکی میشه S(heavy Load)= 1400/0.88= 1590 KVA و اون یکی میشه S(light Load)= 700/0.57=1228 KVA، حالا از این دو مقداری که بدست اومده عدد بزرگتر میشه حداقل قدرت ظاهری ترانس مورد نظر یعنی 1590؛ با توجه به مقادیر استاندارد ظرفیت ترانس 1600 انتخاب میشه
اگه مشکلی بود بفرمایید
هر سوال دیگه مشکل داشتید به صورت جزیی بفرمایید که من یا دوستان راحتتر بتونیم جواب بدیم
 

nafise05

عضو جدید
1- من محاسبه ی افت ولتاژ با پارامترها مشکل دارم، کی باید میزان راکتانس و مقاوت رو به متر تبدیل کنم؟ کی ولتاژو به کیلوش تبدیل کنم؟:confused: سوال 37 آزمون 83 به هیچ پارامتری دست نزده درحالی در سالهای بعدش پارامترهارو تغییر میداد؟
عزیزم برای افت ولتاژ فصل 8 راهنما یه صفحه ای داره که 8 تا فرمول این ور، 8 تا فرمول اون ور!:biggrin: نوشته که همه اش تا جایی که من دیدم از اونا استفاده میشه، من متوجه نشدم کدوم پارامترها مدنظرته که تغییر باید داد، بیشتر توضیح بده، مثلا توی کدوم سوال تغییر داده؟
2-سوال 18 به بعد سال 83 بالاخره این 4تا باره 280 که داریم ماله کدوم ترانسه؟
این 4 تا بارو سوال گفته که هرکدوم از ترانس ها باید بتونن به تنهایی تامین کنن، یعنی مثلا در حالتی که مشکلی واسه یه ترانس پیش بیاد اون یکی باید بتونه همه بارو به تنهایی تامین کنه، به خاطر همینم ظرفیت ترانس ها رو طوری در نظر می گیریم که اینطور باشه
سوال 5 سال 83: کجای کتاب توضیح داده؟
منم اینو نمی دونم، حدس می زنم واسه ویرایش های قدیمی مبحث 12 باشه
کلا در محاسبات کیلو وات با کیلو وات ساعت فرقی نداره؟
اینو منم مشکل دارم:biggrin:، چه شد! :biggrin:، مسلما این دو تا باهم فرق دارن، کیلو وات واحد توانه و کیلو وات ساعت واحد انرژی، فک می کنم کیلو وات ساعت رو اگه بر تعداد ساعاتی که مربوط بهشه ( تعداد ساعاتی که اون انرژی مصرف شده) تقسیم کنیم، به کیلووات تبدیل بشه
سوال 46 سال 86 جواب آخر چطور حساب کنیم؟ دقیق؟
سوال 46 مشکلش چیه؟ فروغی که درست حل کرده
 

hamedjs11

عضو جدید
سلام و خوش آمدید
لطفا جزئی تر بگید کجاشو مشکل دارید، چون 18 تا 31 که خیلی میشه همه اشو این جا بنویسیم، حتما شما هم یه جاهاییشو مشکل دارید
مثلا سوال 18 رو در نظر بگیرید:
گفته کل بارها 8 ساعت، 50 درصد بارها 16 ساعت باقی مانده از 24 ساعت، ضریب همزمانی یک یعنی همه بار رو باید در نظر بگیریم، و هر ترانس به تنهایی باید بتونه همه بارها رو تغذیه کنه: پس کل بارمون که طبق شکل 4*280 هستش با ضریب توان 0.8 در نظر میگیریم، قدرت ظاهریش P*Cos(pi)=S ، میشه 1400، این قدرت ظاهری ترانس توی 8 ساعت بار سنگینه، 16 ساعت باقیمانده بار نصف میشه که یعنی 700 کیلو ولت آمپر، حالا این دوعدد رو باید ضریب کاهش قدرت ترانس رو توشون تاثیر بدیم، توی جدول ستون 8h Heavy Load , Remaining 16h light loadکه بالاش نوشته Medium Period رو پیدا می کنیم و توی ردیف هم دما رو که 40 درجه است، این طوری تو تا ضریب بدست می آید که برای 8ساعت بار سنگین 88 و برای 16ساعت بار سبک 57 هستش، این اعداد رو باید به صورت درصد در نظر بگیریم و مقدار قدرت ظاهری که توی مرحله قبل بدست آورده بودیم رو بر اونها تقسیم کنیم، پس یکی میشه S(heavy Load)= 1400/0.88= 1590 KVA و اون یکی میشه S(light Load)= 700/0.57=1228 KVA، حالا از این دو مقداری که بدست اومده عدد بزرگتر میشه حداقل قدرت ظاهری ترانس مورد نظر یعنی 1590؛ با توجه به مقادیر استاندارد ظرفیت ترانس 1600 انتخاب میشه
اگه مشکلی بود بفرمایید
هر سوال دیگه مشکل داشتید به صورت جزیی بفرمایید که من یا دوستان راحتتر بتونیم جواب بدیم

سلام مرسی از پاسختون واقعا کامل بود و دقیق .در مورد سوال 19 و 21 و 22 و 27 و 28 هم ممنون میشم راهنماییم کنید
 

setare7031

عضو جدید
عزیزم برای افت ولتاژ فصل 8 راهنما یه صفحه ای داره که 8 تا فرمول این ور، 8 تا فرمول اون ور!:biggrin: نوشته که همه اش تا جایی که من دیدم از اونا استفاده میشه، من متوجه نشدم کدوم پارامترها مدنظرته که تغییر باید داد، بیشتر توضیح بده، مثلا توی کدوم سوال تغییر داده؟
تو سوال 60 شهریور 91 اومده برای امپدانس اتصال کوتاه اهم/ کیلومتر و تبدیل به اهم/ متر کرده فکر کردم تو افت ولتاژ هم باید تبدیل کنم؟

سوال 24 سال 83
مگه قرار نیست 4تا بار 280 برای ترانس 1و 2 باشه،یعنی وقتی ترانس 1 از مدار خارج میشه همش میوفته سر ترانس 2 خوب!
پس چرا برای آمپراژ کلید کوپلاژ فقط 2تا بار 280 رو مدنظر گرفتیم؟
بعد مسئله دیگه اینکه کلیدی که سر ترانس وصل میشه با کلید کوپلاژ چه فرقی داره؟نوعش؟
بابت فرمول محاسبه ی آمپرش میگم؟
چجوری باز نشون داده که هر 4تا بار سر ترانس جریان اومده؟

:gol:
 

setare7031

عضو جدید
سوال 38 با محاسبت و جدول درمیاد کابل 50*4 درحالی که تو جوابا گفته 70*4 چرا؟؟؟
 

setare7031

عضو جدید
بچه ها من خیلی سخت میتونم جواب سوالای مقررات و آیین نامه رو پیدا کنم، به نظر شما چیکار کنم؟
 

hamedjs11

عضو جدید
سلام دوستان سوال آزمون 9/3/92 برق 1 و2 سوالی 33 و 34 رو کسی میدونه چجوری حل میشه سول 33 گزینه 2 درسته و سوال 34 گزینه 1
 

nafise05

عضو جدید
تو سوال 60 شهریور 91 اومده برای امپدانس اتصال کوتاه اهم/ کیلومتر و تبدیل به اهم/ متر کرده فکر کردم تو افت ولتاژ هم باید تبدیل کنم؟
سوال 24 سال 83
مگه قرار نیست 4تا بار 280 برای ترانس 1و 2 باشه،یعنی وقتی ترانس 1 از مدار خارج میشه همش میوفته سر ترانس 2 خوب!
پس چرا برای آمپراژ کلید کوپلاژ فقط 2تا بار 280 رو مدنظر گرفتیم؟
بعد مسئله دیگه اینکه کلیدی که سر ترانس وصل میشه با کلید کوپلاژ چه فرقی داره؟نوعش؟
بابت فرمول محاسبه ی آمپرش میگم؟
چجوری باز نشون داده که هر 4تا بار سر ترانس جریان اومده؟
:gol:
نه، برای افت ولتاژ طبق فرمولش بذار درسته
کلید کوپلاژ که اینجا گذاشته برای اینه که وقتی هر دوتا ترانس سالمن هر کدوم بار خودشونو تغذیه می کنن، وقتی یکی شون دچار مشکل بشه کلید مربوط به اون ترانس قطع میشه و کلید کوپلاژ وصل میشه، پس کلید کوپلاژ فقط وقتی وصله که یه ترانس از مدار خارجه، پس یه ترانسم که از مدار خارج باشه کلید کوپلاژ رابط بین دو تا بار 2*280 میشه، پس در هر صورت بار بیشتر از 2*280 رو قطع و وصل نمی کنه، نمی دونم منظورمو رسوندم یا نه، اگه نه بگو بیشتر توضیح بدم
در مورد نوعشم در این حد می دونم که کلید کوپلاژ با کلیدهای اصلی ترانس اینترلاک هستش، و فقط وقتی ممکنه بسته بشه که یکی از کلید های اصلی ترانس باز بشه و برعکس.
از نظر آمپرش که فک نمی کنم فرقی داشته باشه، بسته به نوع بارشه دیگه
ترانس جریان رو نفهمیدم چی شد
:gol:موفق باشی
 

nafise05

عضو جدید
سلام مرسی از پاسختون واقعا کامل بود و دقیق .در مورد سوال 19 و 21 و 22 و 27 و 28 هم ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام، خواهش می کنم، سوال 19:
هر دیزل ژنراتور فقط یه بار 280 کیلوواتی رو تامین باید بکنه، با توجه به کسینوس فی 0.8، قدرت ظاهری مورد نیازش میشه 280/0.8= 350 کیلوولت آمپر، حالا برای دیزل باید دو تا ضریب کاهش که توی سوال گفته رو در نظر بگیریم، یکی ارتفاع از سطح دریا که چون گفته 1400 متر بالاتر از سطح دریا و هر 400 متر بالاتر از سطح دریا 4% کاهش، می گیم ضریب کاهش میشه 1-0.04 = 0.96، یکی دیگه اش دما که 40 درجه است و هر 10 درجه بالاتر از 30 درجه 2% کاهش، پس ضریب کاهشش میشه 1-0.02= 0.98، این ضرایب کاهشی که بدست آوردیم باید کیلوولت آمپر مرحله قبل رو بر اون ها تقسیم کنیم: قدرت ظاهری دیزل: (0.98*0.96)/350= 372 کیلوولت آمپر، که مقدار استانداردش توی گزینه ها 400 کیلوولت آمپر هستش

برای سوال 21 هم وقتی ترانس ها بی برق باشن، باید دیزل ها به کار بیفتن و اصلا دلیل این که نصب شده ان هم همینه، به نظرم هیچ ربطی به کلیدهای ترانس ها و کلید کوپلاژ نداره
 

nafise05

عضو جدید
سلام مرسی از پاسختون واقعا کامل بود و دقیق .در مورد سوال 19 و 21 و 22 و 27 و 28 هم ممنون میشم راهنماییم کنید
سوال 22:
برای حداقل قدرت قطع کلید حداکثر جریان عبوری رو حساب می کنیم، حداکثر جریان عبوری مربوط به اتصال کوتاه در نزدیکترین نقطه بعد از کلیده، البته کامل ترشو توی راهنمای مبحث 13 گفته و چنتا مثال هم از اتصال کوتاه حل کرده
حداکثر جریان برای کلید بعد از ترانس این طوری حساب میشه که: روشی که توی کتاب گفته: امپدانس ترانسو حساب می کنیم، از فرمول (7) صفحه 303 راهنمای مبحث 13، ولتاژ فاز رو بر امپدانس ترانس تقسیم می کنیم، امپدانس ترانس میشه 0.0054 اهم، 220/0.0054= 40 کیلوآمپر، گزینه 1
روشی که من استفاده می کنم به نظر خودم بهتره!:D: جریان نامی ترانس رو پیدا می کنیم و بر uk بر حسب درصد تقسیم می کنیم، میشه جریان اتصال کوتاه ترانس که مثل روش قبل بدست میاد
یعنی 1600 تقسیم بر (رادیکال 3 * 380) که میشه 2.43 کیلوآمپر، 2.43 تقسیم بر 0.06 میشه 40.5 کیلو آمپر که همون قبلیه
 

nafise05

عضو جدید
در مورد سوال 19 و 21 و 22 و 27 و 28 هم ممنون میشم راهنماییم کنید
سوال 27 هم این طوره که خود سوال اصل مطلب رو گفته، چون Q1B داره شینه B رو تغذیه می کنه باید این شینه جریان 1.5 برای جریان نامی کلید رو تحمل کنه، آمپراژ کلید Q1B هم مثل کلید QA1 هستش که توی سوال 23 گفته شد و جواب 2500 آمپره، 1.5 برابرش میشه 3750 آمپر، توی جدول باید شینه ای رو انتخاب کنیم که بیشتر از 3750 رو تحمل کنه، که با توجه به گزینه ها میشه 4

سوال 28: جناب مهندس simpatico4949 نکته اشو زحمت کشیدن نوشتن:

فرمان رله حرارتی به کلید اصلی سمت فشار ضعیف ترانس می باشد
فرمان رله بوخهلتز (فرمان حاصل از عمل شناور مرحله دوم) به کلید فشار قوی در سمت اولیه ترانس می باشد
 

hamedjs11

عضو جدید
سوال 27 هم این طوره که خود سوال اصل مطلب رو گفته، چون Q1B داره شینه B رو تغذیه می کنه باید این شینه جریان 1.5 برای جریان نامی کلید رو تحمل کنه، آمپراژ کلید Q1B هم مثل کلید QA1 هستش که توی سوال 23 گفته شد و جواب 2500 آمپره، 1.5 برابرش میشه 3750 آمپر، توی جدول باید شینه ای رو انتخاب کنیم که بیشتر از 3750 رو تحمل کنه، که با توجه به گزینه ها میشه 4

سوال 28: جناب مهندس simpatico4949 نکته اشو زحمت کشیدن نوشتن:

فرمان رله حرارتی به کلید اصلی سمت فشار ضعیف ترانس می باشد
فرمان رله بوخهلتز (فرمان حاصل از عمل شناور مرحله دوم) به کلید فشار قوی در سمت اولیه ترانس می باشد
ببخشید سوال 23 چرا 2500 میشه به نظر من 1250 میشه چون دو تا از بارها را ساپورت میکنه
 

Masoud_IEC

عضو جدید
ببخشید سوال 23 چرا 2500 میشه به نظر من 1250 میشه چون دو تا از بارها را ساپورت میکنه
ما باید سنگین ترین بار رو درنظر بگیریم که میشه تغذیه 4 بار موقعی که ترانس دوم از مدار خارج شده باشه پس میشه 2500
ضمنا سوال 25 چجوری حل میشه ؟ ببخشید ما هی سوال میپرسیم
جریان سمت اولیه رو حساب میکنیم :
1600 تقسیم بر 20 کیلو ولت ضربدر 1.73=46.18=====نرمش میشه 50/5
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
ضمنا سوال 25 چجوری حل میشه ؟ ببخشید ما هی سوال میپرسیم
سلام دوست خوبم پرسیدن عیب نیست ندونستن عیبه. وقتی شما سوال میپرسی و دوستان پاسخ میدن کسانی که مثل من بلد نیستند نیز مطلب رو یاد می گیرند.
 

nafise05

عضو جدید
ببخشید سوال 23 چرا 2500 میشه به نظر من 1250 میشه چون دو تا از بارها را ساپورت میکنه
چون توی سوال اول مربوط به شکل توضیح داده که هر کدوم از ترانس ها باید بتونن به تنهایی همه بارها رو تغذیه کنن، یعنی در شرایط خاص یک ترانس 4 تا بار رو تغذیه می کنه
 

nafise05

عضو جدید
ضمنا سوال 25 چجوری حل میشه ؟ ببخشید ما هی سوال میپرسیم
خواهش می کنم، به قول دوستان پرسیدن عیب نیست
سوال 25 سال 83: آمپراژ ترانس جریان دستگاه های اندازه گیری طرف فشار قوی، خب باید ببینیم جریان طرف فشار قوی چقدره، با توجه به ظرفیت ترانس 1600 کیلوولت آمپر و ولتاژ فشار قوی 20 کیلو ولت، جریان میشه 46 آمپر، که خب 50 آمپر انتخاب میشه، این نکته هم هست که ترانس جریان، جریان ثانویه اش همیشه یا 5 آمپر یا 1 آمپر، که معمولا همون 5 آمپره، پس میشه 5/50
 

nafise05

عضو جدید
از سال 1376 تا الان به نظرم فقط یه سوال محاسباتی ضریب همزمانی اومده اونم 21 همین سال 76
بله، منم جای دیگه ندیدم، شرمنده من ندیدم شما سوال دوستمونو جواب داده بودید دوباره جواب دادم، الان جواب شما رو دیدم:redface:
:w05:
 

Masoud_IEC

عضو جدید
بله، منم جای دیگه ندیدم، شرمنده من ندیدم شما سوال دوستمونو جواب داده بودید دوباره جواب دادم، الان جواب شما رو دیدم:redface:
:w05:
خواهش میکنم، پیش میاد ،خواستم یه کمکی کرده باشم ، من امروز شروع به خوندن مباحث کردم برا دور دوم از مبحث 13 شروع کردم و امروز سرعتم کم بود و فقط همینو خوندم
 

kuchuluuu

عضو جدید
سلام دوستانیک سری از نکات رو براتون تایپ کردم ، بقیه هم سر فرصت مناسب آشکار ساز مناسب برای فضای آشپزخانه : حرارتی حساس به ماکزیمم درجه حرارت استظرفیت مرکز صوتی بر حسب توان باید بیشتر از مجموع قدرت خروجی بلندگوها باشددر محاسبات روشنایی برای داشتن ضریب یکنواختی مناسب در پخش نور یک فضا باید شدت روشنایی متوسط ، مینیمم ، و ماکزیمم مورد محاسبه قرار گیردفرمان رله حرارتی به کلید اصلی سمت فشار ضعیف ترانس می باشدفرمان رله بوخهلتز (فرمان حاصل از عمل شناور مرحله دوم) به کلید فشار قوی در سمت اولیه ترانس می باشدایمنی در برقگرفتگی در شرایط مساوی ، استفاده از کابل 4 رشته ایمن تر است تا کابل 2/1 3 کلید محافظ موتوری : وظیفه قطع و وصل کردن موتور به شبکه و همزمان محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه (می تواند جایگزین شود با کلید گردان ، فیوز و رله بی متال )آمپراژ کلید : برای موتور 25/1 جریان مصرفی باید باشد برای بارهای با ضریب واحد برابر جریان مصرفیبارهای خازنی ، لامپ گازی با خازن تصحیح و موتور با راه انداز خازن 2 برابر جریان مصرفیجهت تامین ایمنی در برابر برق گرفتگی باید حداقل جریان اتصال کوتاه محاسبه شودEMI : در اثر عبور جریان های برگشتی هادی خنثی از چند مسیر (در سیستم های TNC (به علت همبندی ) و TNCS وجود دارد )مناسب ترین ارت برای مراکز مخابراتی TNS (به علت عدم وجود EMI) و همچنین ساختمانهای دارای شبکه رایانه و بیمارستان فیوز های زود ذوب مطمئن ترین حفاظت از نظر قطع زیر 5 ثانیهدیماند : کل توان نصب شده در ساختمان با اعمال ضرایب همزمانیاز نصب شینه حفاظتی در تابلوهای TNC , TNCS و کلیه مدارهای خروجی و مدارهای ورودی 4 رشته می توان صرفنظ کرد چنانچه جریان اتصال کوتاه برای قطع وسیله حفاظتی در زمان مشخص (5 ثانیه) موجود کافی نباشد مطمئن ترین راه برای جلوگیری از برقگرفتگی همبندی اضافی استسیستم ترمز ایمنی برای آسانسور های کششی پاراشوت و برای هیدرولیکی شیر اطمینان استمناسب ترین سیستم فراخوانی برای ادارات پرترافیک جمع کن انتخابی استدر محاسبات ترافیک آسانسور باید کمیت و کیفیت سرویس مد نظر باشدویژگی آسانسور هیدرولیک :حرکت نرم و روان و قابل تنظیمدقت در تراز طبقات و شروع و خاتمه بدون شکعدم نیاز به پیش بینی موتورخانه در بالای چاه و امکان قراردادن در فضای دورتر از چاهبرای جلوگیری از اضافه بار :محدود کردن مساحت کابیناستفاده از حسگر جهت اعلام خبر بار زیادارتفاع چاهک آسانسور برابر است با :ارتفاع بالاسری + عمق چاهک + ارتفاع هر طبقه × (تعداد طبقات زیر زمین + همکف + (1-تعداد طبقات))سیستم کنترل آتش نشان برای ساختمان هایی با ارتفاع 28 متر به بالا اجباری استبهترین سیستم فراخوانی آسانسورهای مسکونی جمع کن رو به پایین استسیستم کنترل آتش نشان برای آسانسور ها الزامی است و باید توسط فروشنده آسنانسور در تابلو کنترل آسانسور پیش بینی شوددر صورتی که در ساختمان تنها یک دستگاه آسانسور خودرو بر در نظر گرفته شود باید ظرفیت آن 4000 کیلوگرم باشدمجهز بودن زنگ اخبار آسانسور به باتری قابل شارژ ، روشن بودن کابین بطور دایم ، تعبیه هواکش برای کابین درب دار الزامی استپاررامترهای موثر در ابعاد چاه: ظرفیت ، نوع در ، سرعت
سلام دوست مناين مطالبو از کجا گير آوردي؟خيلي کاربردي و مهم بودن و جواب چندتا از سوالاي سال 83 و 84 رو تو اين مطالب ديدم.ميشه بازم از اين مطالب بذاري واسه همه دوستان؟ممنون
 

setare7031

عضو جدید
دوباره سلام
خیلیییییییییییی ممنونم .:heart:
زیاد ترانس جریان رو نمیگیرم سوال 38 آزمون 82 پایه 1و2
نسبت تبدیل ترانس جریانو از کجا آورده؟
سوال 64 آزمون خرداد 82 (1و2)
چرا استفاده از فیوز در ورودی هر تابلو اختیاریه؟
 

Masoud_IEC

عضو جدید
دوباره سلام
خیلیییییییییییی ممنونم .:heart:
زیاد ترانس جریان رو نمیگیرم سوال 38 آزمون 82 پایه 1و2
نسبت تبدیل ترانس جریانو از کجا آورده؟
سوال 64 آزمون خرداد 82 (1و2)
چرا استفاده از فیوز در ورودی هر تابلو اختیاریه؟
سوال 38 که درباره افت ولتاژه ؟!
تابلویی که از یه مدار تغذیه میشه و اون مدار توسط فیوز حفاظت میشه میتونه بعنوان فیوز تابلو هم استفاده بشه و موقع خطا تابلو رو از منبع جدا کنه
 

setare7031

عضو جدید
سوال 38 که درباره افت ولتاژه ؟!
تابلویی که از یه مدار تغذیه میشه و اون مدار توسط فیوز حفاظت میشه میتونه بعنوان فیوز تابلو هم استفاده بشه و موقع خطا تابلو رو از منبع جدا کنه

معذرت من هنوز فکرم پیش سوالای 83 مونده داشتم درمورد ترانس جریان می پرسیدم.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا