آخرین اخبار موسیقی و کنسرت های موسیقی ایران و جهان

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گفتگوی اختصاصی با مهدی یراحی

مهدی یراحی: با ارکستری بیست نفر روی صحنه می روم
موسیقی ما – وحید لشکری: دومین کنسرت «مهدی یراحی» روز هفتم مهر در برج میلاد و توسط شرکت «اکسیر نوین» به مدیریت «محمدرضا خانزاده» برگزار می شود. پس از استقبال خوبی که از کنسرت اول وی در مردادماه به عمل آمد این برنامه در حالی به روی صحنه می رود که دومین آلبوم یراحی به نام «امپراطور» قطعا قبل از هفت مهر منتشر می شود. به سراغ مهدی یراحی رفتیم و از جزئیات این کنسرت و برنامه های آینده او در بخش اجراهای زنده نیز مطلع شدیم.

*کمی از قطعاتی که در این کنسرت اجرا خواهد شد بگویید.
به امید خدا و پس از انتشار آلبوم «امپراطور» ما هفت قطعه از این آلبوم را اجرا خواهیم کرد که یقینا قطعه «امپراطور» یکی از آنها خواهد بود. البته برای این اجرا گلچینی از قطعات آلبوم «منو رها کن» را نیز مدنظر داریم.

*آنطور که ما شنیده ایم تغییرات عمده ای در بخش ارکستر دارید. درست است؟
بله و با ارکستری بیش از بیست نفر به روی صحنه می روم. در این برنامه سکشن زهی به سرپرستی خانم «نیلوفر محبی» حضور دارد که حدود ده نفر از برترین بانوان نوازنده کشور هستند و این عامل هنری را در کنسرت قبل نداشتیم.

*اعضای اصلی ارکستر همان نفراتی هستند که در کنسرت قبلی حضور داشتند؟
بله. کلیت همان است و فقط تغییرات جزئی به وجود آمده است.

*نوازنده های مهمان چطور؟
«رضا تاجبخش» عزیز باز هم به من افتخار داده است و به عنوان نوازنده مهمان حضور دارد ولی این افتخار را ندارم که «امید حاجیلی» عزیز در کنار ما باشد. به طور کل در صدد تدارک اتفاقات ویژه ای هستیم که برنامه متفاوتی را تجربه کنیم.

*می توانید کمی بیشتر توضیح بدهید؟
سری قبل که ما دکور خاصی نداشتیم چون در یک زمان خیلی کم برنامه اجرا شد و فقط فرصت داشتیم که روی بخش موسیقایی کار کنیم. اما در روز هفتم مهر هم دکور ویژه ای داریم و هم اینکه اتفاقاتی که در موزیک ما هست متفاوت خواهد بود.

*برنامه ای برای حضور در شهرستانها دارید؟
قرارداد اجرا در چند شهرستان را بسته ایم که انشالله طی ماههای آینده به چند شهر سفر خواهیم کرد. هنوز زمان کنسرتی قطعی مشخص نشده است چون برگزاری برنامه در شهرستانها زمان خیلی دقیقی ندارد. یعنی ده یا پانزده روز قبل از اجرا همه چیز مشخص می شود. ولی در «اهواز» که شهر خودم است مخاطبان جدی دارم. از زمانی که آلبوم «منو رها کن» را منتشر کردم قرارداد کنسرت اهواز را بستم ولی به دلایلی به تعویق افتاده است. این بار هم قرار بود که 28 و 29 شهریور در اهواز کنسرت داشته باشیم و حتی ما تمرین هم کرده بودیم. دوباره ده روز قبل از اجرا دوستان کنسرت گذار گفتند که مشکل پیش آمده است و به دلایلی که بیان کردن آنها در حوصله این گفتگو نیست ، اعلام کردند که لغو شده است. حتما اگر خدا بخواهد و ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم بدهند کنسرت اهواز در پاییز برگزار می شود! شرمنده تمام همشهری های عزیزم شده ام که گلایه داشتند ولی بیشترین انرژی من برای اجرا در اهواز است چون می دانم مردم خون گرم آن شهر منتظر این اجرای زنده هستند.

*احتمال تمدید کنسرت تهران وجود دارد؟
بله این احتمال هست. منتهی دلیل بلیت فروشی برای دو سانس این بود که محدودیت هایی برای رزرو برج میلاد وجود دارد. اما دوستان خیلی به ما لطف داشتند و به دلیل استایل موزیک ما برای برگزاری اولین کنسرت من در آن مجموعه همکاری خوبی داشتند. یک سری محدودیت هایی هم وجود دارد چون خواننده هایی که قصد اجرای برنامه در برج را دارند زیاد هستند. اگر انشالله شرایط محیا باشد باز هم همین جا میزبان عزیزان خواهیم بود و اصرار من بیشتر برای کنسرت در برج میلاد است.

*و کلام آخر؟
این کنسرت برای خودم خیلی مهم است چون می خواهم قطعاتی از هر دو آلبوم را اجرا کنم. تمرکز من بیشتر از قبل خواهد بود چون کنسرت مردادماه اجرای اول من بود و خدا هم خیلی لطف داشت که یک برنامه آبرومند و درخور شأن مخاطبان را اجرا کردیم. موفق شدیم اجرایی داشته باشیم که مردم با رضایت از سالن خارج شدند و این بار انشالله این رضایت دو چندان خواهد بود. می خواهیم یک اجرای متفاوت و به مراتب بهتر از کنسرت قبل را داشته باشیم. انرژی خودم برای این برنامه خیلی زیاد است و امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جاستین رفقا را از خانه بیرون کرد!!!!!

چند تکه از گران قیمت ترین جواهرات جاستین بیبر از خانه اش در کالابازاس، کالیفرنیا، دزدیده شده است. می گویند این خواننده 19 ساله دوستانش لیل توئیست و لیل زا را به دزدی متهم کرده، چون زمانی که جواهرات ناپدید شدند این دو در خانه اش بودند.

به گزارش برترین ها، این ستاره پاپ ظاهراً با شنیدن خبر سرقت، این دو دوست صمیمی خود را از خانه بیرون انداخته است.



لیل توئیست 20 ساله و لیل زا 17 ساله زمانی که بیبر در تور دور دنیا برای تبلیغ آلبوم "باور کن" بود، منزل این خواننده محبوب را در کالیفرنیای جنوبی اشغال کرده بودند و آنجا زندگی می کردند. آنها در غیاب بیبر در منزلش چند پارتی گرفتند.

بیبر که راهی برای کشف دزد جواهراتش نداشت، این دو دوستش را متهم کرد و آنها را از خانه و از جلوی چشمش دور کرد.



ظاهراً لیل توئیست و لیل زا از این وضع خیلی عصبانی اند و مسئولیت گم شدن جواهرات را به گردن نمی گیرند.

البته این موضوع باعث شده که رفتار بیبر هم تغییر کند، چون او در روز دوشنبه برای کنسرت سنگاپورش زود سر صحنه آمد و حتی 30 بلیت هم به بچه های یتیم خانه محلی داد.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرا به نام کوچکم صدا بزن!

شجریان پسر نشان از پدر دارد یا نه؟


شجریان ها چقدر به هم شبیه اند؟ چقدر راهشان جداست و سوال هایی که بایدب رای شناخت خواننده نسل ما، به آن فکر کنیم.
سال های سال طول کشید تا شجریان پدر پله های شهرت را بالا بیاید؛ هر چند حالا که روی قله 73 سالگی ایستاده، او را استاد آواز می دانند ولی «محمدرضا شجریان» مدت ها شاگردی کرد، با اسم مستعار (سیاوش بیدکانی) خواند، با آهنگسازان بسیاری تمرین کرد. در بین اساتید بسیار خودش را بالا کشید و پس از انقلاب (در آستانه 40 سالگی) مشهور شد.

شجریان پسر اما این پله های ترقی را دوتا یکی طی کرده؛ نواخته، کلاس رفته، نزد پدر (و نه خواننده ای دیگر) شاگردی کرده، همخوانی های قابل قبول داشته ودر 28 سالگی به حدی از شهرت و مقبولیت رسیده که نخستین آلبوم مستقلش را روانه بازار کند. همین تفاوت معنادار، همین پله های طی شده، محل سوال جدی این متن است؛ شجریان ها چقدر به هم شبیه اند؟ چقدر راهشان جداست و سوال هایی که بایدب رای شناخت خواننده نسل ما، به آن فکر کنیم.



صدا

اینجور که از خیلی اساتید مهم و بزرگ موسیقی سنتی مان نقل شده، شجریان همیشه تصنیف و آهنگی که برایش ساخته اند را متناسب با گنجینه دانش خود در حوزه شعر و همچنین مطابق با سبک و سیاق آواز خواندنش بهینه می کند و به اصطلاح ساده تر، آهنگ را بالا و پایین می کند. اینطوری گاهی در برخی از قسمت های آهنگ، موتیف عوض می شود، جمله بندی تغییر می کند یا خواندن ترجیع بند تصنیف به شکل دیگری درمی آید.

درواقع شجریان پدر، خیلی علاقه ندارد سبک خاص آهنگساز روی امضای آوازخوانی او اثر بگذارد و کارش تحت تاثیر دیگران قرار بگیرد؛ حتی اگر آهنگساز یا سرپرست گروهی که با او کار می کنند، برای خودش استادی تعمام عیار باشد او ضرورتی نمی بیند به چالش تازه ای که آهنگساز پیش رویش گذاشته، حتما تن دهد و اینطوری، گاهی اصلا ماجرا برعکس شده و خودش روی کار آهنگساز تاثیر گذاشته اما درآثار پسر – برخلاف پدر- امضای گروه یا آهنگسازی که با او کار کرده اند را بیشتر احساس می کنیم تا مُهر خود خواننده را.



همایون (شاید به خاطر شور جوانی و میل به تجربه گرایی)، از چالش های جدید استقبال می کند و به همین خاطر، اصراری ندارد که کارش متاثر از سلیقه ورنگ آمیزی دیگران نباشد. به عنوان مثال، گروهی مانند «دستان» (به سرپرستی حمیدمتبسم)، با نوآوری ها و ایده های بدیع و تازه، کاراکتر موسیقایی مستقل و مشخص خود را در فضای هنری کشور پیدا کرده اند. شاید به همین خاطر هم، هیچ وقت همکاری مشترکی بین این گروه و شجریان پدر اتفاق نیفتاده است اما پسر، از این پیشنهاد همکاری استقبال می کند و اتفاقا حاصل کار در آلبوم «قیژک کولی» شنیدنی از کار درمی آید.




شعر

شجریان پدر، به واسطه تجربه سالیان دراز در موسیقی و آگاهی از نقش مهم شعر در تاثیرگذاری و ماندگاری آواز سنتی، اهمیت ویژه ای به این بخش از کارش می دهد. حتی روی اینکه مجموعه اشعار یک آلبوم یا کنسرت، در کنار هم فضا و حال و هوایی کم و بیش یکدست و هدفمند بسازند،اصرار دارد. نتیجه اش هم درخیلی موارد فراموش نشدنی شده: «دز نظربازی ما بی خبران حیران اند» در «عشق داند...»، «روشن از پرتو رویت نظری نیست که نیست» در «چشمه نوش»، «یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد» در «بیداد»، «ما گدایان خیل سلطانیم» در «نوا»، «از در درآمدی و من از خود به در شدم» در دستان و ... در تمام این آلبوم ها هماهنگی بین شعر و دستگاه انتخابی و درک درست شجریان از معنای کلمات و جمله ها و آکسان گذاری [= تاکید] روی واژه ها، نقش بسیار مهمی در خاطره انگیز شدنشان داشته است.



مثلا حزن مواج در دستگاه «همایون» با شعر تلخ حافظ (یاری اندر کس ...) کاملا می خواند یا غم «دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد» استاد در دشتی خوانی آلبوم «گنبد مینا» را نمی توان در مایه و دستگاه دیگری تصور کرد اما این وسواس و دقت، در پسر انگار کمتر به چشم می خورد و نتیجه اش آهنگ هایی شده که بعضا در آن، شعر و موسیقی خیلی با هم همراه نیستند.



مثلا در «آب، نان، آواز»، انتخاب دستگاه چهارگاه یا فضای دیوانه و شوریده سر غزل مولوی («این بار من یکبارگی...») خیلی مرتبط به نظر نمی رسد، یا غزل دیگر دیوان شمس («شد ز غمت خانه سودا دلم») در آلبوم «نسیم وصل»، چندان روی همایون – به اصطلاح – ننشسته و از بی قراری شاعر در آهنگی که از آن می شنویم، چندان خبری نیست.

سبک

شجریان پدر، در سی و چند سال اخیر و تقریبا تا قبل از «شب، سکوت، کویر»، همیشه به سبک و سیاق سنتی خودش خوانده. ایده های نو و ابتکاراتی هم که داشته (مثل آواز دشتی اش در «گنبد مینا»)، در چارچوب همان قواعد کلاسیک بوده. حتی وقتی در آلبوم هایی مث ل«جان عشاق» با ارکستر سمفونیک همراه شده، سازهای زهی جداگانه کار خودشان را کرده اند و آهنگ خودشان را زده اند، و استاد به سیاق همیشه «دوش می آمد و رخساره برافروخته بود»ش را خوانده. تازه نزدیک به یک دهه پیش و در همکاری با هنرمندان قالب شکنی مثل علیزاده و کلهر («زمستان است» و «فریاد»)، سعی کرده جلوه تازه ای از قدرت صدا و استعداد خواندنش را به نمایش بگذارد.



اما همایون، در اغلب آلبوم ها حال و هوا و فضای تازه ای را آزمونده و شاید به خاطر جوان بودنش، تنوع سلیقه های مخاطب را به طور مستمر رعایت کرده. او غیر از «نسیم وصل» و «ای جان جان بی من مرو»، تقریبا در هیچ آلبوم دیگری طبق نظم و قاعده کلاسیک ردیف آوازخوانی ندارد؛ در «شوق نامه» که به همت محمدرضا درویشی منتشر شد، براساس تم ها و موتیف های قدیمی روایت شده از سوی عبدالقادر مراغه ای خوانده اما در «نقش خیال» در کنار علی قمصری، در گام مینور خوانده که به موسیقی غربی نزدیک است.
یا کار سترگ و پروژه عظمی مثل «سیمرغ» تقریبا هیچ شباهتی به «آب، نان، آواز» ندارد که دستگاهش نه شور است، نه دشتی، نه چهارگاه و در عین حال از هر کدامشان لمحه ای در آن شنیده می شود (به اصطلاح اهل موسیقی، «مدولاسیون»های متعددی استفاده شده و در طول آلبوم آهنگ ها از مُدی به مد دیگر می رود).



تقریبا نشنیده ایم همایون در آلبومی، گوشه های ردیف موسیقی ایرانی را در یک دستگاه پشت سر هم بخواند، این در حالی است که پدر، آلبوم های فراوانی دارد که تقریبا اول تا آخرش را کاملا در یک دستگاه یا آواز خوانده و در خواند آواز به وفور از گوشه های متفاوت آن دستگاه یا آواز استفاده کرده است.

پسر اما، سعی کرده در هر آلبوم شمه ای تازه از استعدادها و مهارت هایش را برایمان رو کند؛ گاهی با خواندن در اوکتاوهای خیلی بالا، گاهی با اجراهای چند صدایی (این که یک آهنگ را با دو صدا یکی در اوکتاو بالا و دیگری پایین بخواند). در مرور کارهای همایون سیر مشخصی را نمی شود پیدا کرد، چنانکه بعد از کارهای بدیع با سبک و سیاق جدید، یکدفعه بازگشت غیرمنتظره ای به موسیقی قدیمی ایرانی می کند و در آلبوم هایی دیگر سراغ تصنیف خوانی قدیمی و ساز آواز به سبک ردیف می رود.



به این ترتیب و با این تنوع کاری، همایون در عین حال که برای همه جور سلیقه ای می خواند اما در عین حال «هنوز» سبک و امضای منحصر به فردی برای خود ندارد.

برای آنهایی که کنسرت «همنوا با بم» و «آهنگ وفا» را شنیده اند، تشخیص صدای پدر و پسر از همدیگر تقریبا غیرممکن است. جدا از خود صدا، جنس تحریرها و لحن آوازها هم بی نهایت به هم شبیه اند. پسر ردیف آواز ایرانی را از کنجینه بی مثالی که پدر پیش رویش گذاشت، آموخت (تسلط شجریان پدر بر انواع ردیف های آوازی ایرانی، از نور علی برومندو استاد مهرتاش گرفته تا عبدالله دوامی، بر کسی پوشیده نیست) و به خاطر همین ابتدا به ساکن همه چیز در خواندن این دو نفر بسیار نزدیک به هم بود اما از وقتی اولین آلبوم مستقل همایون (نسیم وصل) بیرون آمد، خیلی چیزها عوض شد.حالا ما صدای خواننده ای را می شنیدیم که صرفا به شجریان قبلی شباهت داشت اما تحریرها و آوازخوانی ها آن قدری تغییر کرده بود که آن را به عنوان صدایی مجزا و «دیگر»ی از نسخه پدر تفکیک کنی.
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
[اخبار موسیقی ایران] - کنسرت شهرام ناظری به نفع بیماران جذامی

[اخبار موسیقی ایران] - کنسرت شهرام ناظری به نفع بیماران جذامی

کنسرت زمستانه شهرام ناظری در ساعت ۲۱ روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه به سرپرستی ایشان در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

درباره کنسرت شهرام ناظری


در کنسرت شهرام ناظری قطعاتی به یاد ماندنی و خاطره انگیز اجرا خواهد شد و در باره قطعات چنین می‌خوانیم:
در این کنسرت موسیقی قطعات کردی با نوازندگی گروه ارکستر مولوی به سرپرستی و خوانندگی شهرام ناظری برای علاقه مندان اجرا می‌شود. این در حالی است که بخشی از عواید کنسرت به بیماران جذامی شهر مهاباد اختصاص خواهد یافت.




لازم به ذکر است که:
شوالیه آواز ایران ۲۶ آذر ماه همزمان با فرا رسیدن روزهای بزرگداشت مولانا کنسرتی را با حضور تماشاگرانی از آمریکا، ژاپن، آلمان و کشورمان در آمفی تئاتر شهر قونیه با اجرای چند قطعه تلفیقی و قطعات جدید برگزار کرد که این برنامه نیز با استقبال مخاطبان مواجه شد.

* علاقه مندان برای تهیه بلیط برای شرکا در کنسرت شهرام ناظری می‌توانند به سایت ۸۴۲۰۰ مراجعه نمایند.

منبع : نخستان
 

باران 686

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جشنواره موسیقی فجر 1392

جشنواره موسیقی فجر 1392



۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران و شهرستان‌ها؛

زمان برگزاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد.

موسیقی ما -
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. این دوره از جشنواره که ۲۴ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند گروه‌های موسیقی در دو بخش جنبی و رقابتی تا ۳۰ بهمن ماه به اجرا خواهند پرداخت. در بخش جنبی این جشنواره گروه‌های موسیقی سنتی، محلی، کلاسیک، بانوان، کودک و پاپ و نیز گروه‌های بین الملل به روی صحنه خواهند رفت. ...
 
آخرین ویرایش:

باران 686

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ارکستر سازهای بادی

ارکستر سازهای بادی



24 و 25 دی ماه در تالار وحدت؛

« ارکستر سازهای بادی » آثار جز و لاتین بزرگان موسیقی جهان را می نوازد

موسیقی ما – ارکستر سازهای بادی تهران در جدیدترین اجرای خود، آثار جز و لاتین بزرگان موسیقی جهان را می نوازد. به گزارش «موسیقی ما»، این کنسرت شامگاه 24 و 25 دی ماه در تالار وحدت روس صحنه خواهد رفت. سینا ذکایی (سرپرست ارکستر بادی تهران) در این باره به «موسیقی ما» گفت: «در این کنسرت 21 قطعه جز و لاتین از آثار بزرگان موسیقی جهان را روی صحنه خواهیم برد.» وی افزود: «همه سعی مان بر این است که در این اجرا تمام انرژی مان را روی سن به کار بگیریم تا شبی پرهیجان را برای دوستداران این قبیل اجراها ساخته باشیم.»
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رضا صادقی: در اهواز احساس کردم این آخرین کنسرت عمرم است
موسیقی ما – خواننده آلبوم «همین...» در جدید‌ترین گفتگویش پس از مدت‌ها، آخرین جزئیات فعالیت‌هایش را بر زبان آورد.

به گزارش «موسیقی ما»، رضا صادقی که چندی پیش در اهواز روی صحنه رفته بود، درباره جزئیات این برنامه به «موسیقی ما» گفت: «پس از مدت‌ها در این اجرا، یاد خاطرات خوب گذشته افتادم. خاطراتی که در روزهای نخست شروع دور جدید موسیقی بعد از انقلاب شاهد‌اش بودیم و انرژی‌های کنسرت‌ها به شدت بالا بود و مردم شور و شوق زیادی در سالن‌های اجرای زنده داشتند.»

صادقی در ادامه افزود: «مردم خونگرم اهواز، با استقبال و محبت فراوانی که به من و گروه داشتند باعث شدند من همه نامهربانی و بدی‌های حاکم بر این روزهای دنیای موسیقی را فراموش کنم. مردم در سالن حس عجیبی داشتند و شاید به ندرت شده بود که حتی در کنسرت‌های تهران هم شاهد یک چنین انرژی عجیبی در سالن باشم. عده‌ای هم از کویت و آبادان به سالن اجرای برنامه آمده بودند که این موضوع هم برای من جالب توجه بود. انرژی سالن به قدری بالا و قوی بود که من یک آن حس کردم این آخرین کنسرت عمرم است...».

صادقی همچنین درباره حرف و حدیث‌هایی مبنی بر انتشار آلبومی به نام «فقط گوش کن» با صدای او توضیح داد: «این آلبوم یک آلبوم آنپلاگد است که همه بخش موسیقی آن به صورت آکوستیک ضبط شده است. بزرگ مرد موسیقی ایران «فرهاد مهراد» قبلا آلبومی با این فرم منتشر کرده بود که موسیقی آن فقط پیانو بود. این آلبوم هم فضایی مشابه دارد با این تفاوت که تنظیم موسیقی در این آلبوم برای پیانو و گیتار است. یک مقدار به کارهای قدیمی من نزدیک است. رضا تاجبخش در این آلبوم حضور دارد و اسم آلبوم نیز اصلا ربطی به هیچ کدام از قطعات آلبوم ندارد.»

صادقی در توضیح دلیل انتخاب این اسم برای آلبوم نیز گفت: «با این اsسم از همه کسانی که به این آلبوم گوش می‌کنند گفته‌ام که باید برای درک این اثر با تمام وجود آنرا بشنوی.» ا

ین خواننده درباره زمان انتشار این آلبوم نیز بیان کرد: «همه تلاشم این بود که این آلبوم در بهمن ماه منتشر شود. امام برخی حساسیت‌های من باعث شده که هنوز خروجی کار نهایی نشود. به هر جال هر چند این اثر آلبومی در فضایی متفاوت است اما قطعا باید برای مخاطب عام هم جذابیت داشته باشد. بخاطر همین فعلا در حال فکر کردن رو صرف انرژی روی آن‌ام و سعی می‌کنم اوایل سال آینده آنرا به بازار بفرستم.»

خواننده «وایسا دنیا» در انتهای صحبت‌هایش نیز گفت: «در روز ۱۳ بهمن ماه در یک کنسرت جالب، در یک روز قرار است سه سانس در یزد برنامه اجرا کنم! سلامم را به آن‌ها برسان و بگو برای هر سه سانس این کنسرت یک غافلگیری خاص تدارک دیده‌ام که قطعا مورد توجه‌شان قرار خواهد گرفت.»


منبع:
اختصاصی موسیقی ما
 
آخرین ویرایش:

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



نوروز 93 و با همراهی گروه «مشکی پوشان»؛


تور کنسرت‌های «رضا صادقی» در اروپا برگزار می‌شود
موسیقی ما – خواننده آلبوم «همین...» نوروز 93 با همراهی گروه «مشکی پوشان» تور کنسرت های اروپایی خود را روی صحنه می برد.

به گزارش «موسیقی ما»، رضا صادقی که این روزها چند قطعه جدید را هم به صورت اینترنتی منتشر کرده است، از برگزاری تور کنسرت های خود در نوروز 93 در شهرهای مختلف اروپا خبر داد. به گفته این خواننده، نخستین اجرای او و گروه مشکی پوشان، در لندن برگزار می شود و سپس در کشورهایی چون اتریش و سوئد نیز به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

صادقی در این باره به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «قرارداد اجراها بسته شده و فقط تاریخ کنسرت ها را طرف برگزار کننده هنوز برای ما نفرستاده و به زودی با ارسال تاریخ دقیق این اجراها، برای هموطنان خارج از کشور، اطلاع رسانی درستی برای حضور شان در این برنامه ها خواهیم کرد.» وی افزود: «بنا داریم با انتشار تک قطعاتی جدید بتوانیم با دستی پر به دیدار دوستداران خارج از کشور برویم و امیدوارم بتوانیم برنامه های در خور شأن ای برای هموطنان مان به اجرا در بیاوریم.»

گفتنی‌ست برنامه‌ریزی‌های کنسرت جدید این خواننده در تهران انجام شده و به زودی از طریق «موسیقی ما» اطلاع‌رسانی خواهد شد.


منبع:
اختصاصی موسیقی ما
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خبر بازنشستگی جاستین بیبر صحیح نیست؛


جاستین بیبر در تعطیلات ترانه‌های تازه ضبط کرد
موسیقی ما - جواد رهبر: جاستین بیبر، که شب کریسمس در چند توییت پشت سر هم خبر بازنشستگی زودهنگام‌اش را به طرفدارانش اعلام کرد، تعطیلات سال نو را به ضبط ترانه‌های جدید گذرانده است.

خبر تازه را داگلاس رومانوف، تهیه‌کنندهٔ موسیقی در صفحهٔ توییرش اعلام کرده و نوشته که اخبار مربوط به بازنشستگی بیبر به صورت اغرا‌ق‌آمیز منعکس شده و برای این‌که ثابت کند حق با اوست عکسی هم از خودش به همراه بیبر در استودیو منتشر کرده است. رومانوف و بیبر ترانه‌های تازه‌ را در تورنتوی کانادا ضبط کرده‌اند.

انتشار این خبر و عکس نشان می‌دهد که خبر بازنشستگی بیبر بیشتر شوخی بوده و خیلی نباید آن را جدی گرفت. بیبر در سال 2013 درگیر دردسرهای رسانه‌ای بسیاری شد که درگیری با یک عکاس فقط یکی از آن‌ها بود. او در یکی از کنسرت‌هایش هم روی صحنه از حال رفت.



منبع:
رولینگ استون
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
محسن چاوشی خواننده فیلم جدید «ابراهیم حاتمی کیا» شد
موسیقی ما – «محسن چاوشی» خواننده فیلم جدید «ابراهیم حاتمی کیا» شد.

به گزارش «موسیقی ما»، فیلم «چ» که جدیدترین فعالیت هنری این کارگردان سرشناس سینمای کشور است، قرار است با صدای «محسن چاوشی» در جشنواره فیلم فجر اکران شود. در فیلم جدید حاتمی کیا که به زندگی شهید چمران می پردازد، فریبرز عرب نیا نقش دکتر چمران را بازی می کند و مریلا زارعی، بابک حمیدیان، سعید راد و اسماعیل سلطانیان دیگر بازیگران فیلم هستند.

گفتنی ست «محسن چاوشی» ضمن اعلام این خبر به خبرنگار «موسیقی ما»، از انتشار جزئیات بیشتری در این باره در روزهای آینده خبر داد.

چاوشی پیش از این نیز با خواندن در فیلم «سنتوری» داریوش مهرجویی توانسته توانایی های بالای خود را در این قبیل همکاری ها نشان بدهد.

«موسیقی ما» در روزهای آینده اطلاعات و جزئیات بیشتری در این باره منتشر خواهد کرد.


منبع:
اختصاصی موسیقی م
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
«یه خونه»؛ هدیه بنیامین برای تولد همسرش
موسیقی ما - «بنیامین» به مناسبت تولد همسرش که با چهلمین روز درگذشت او نیز مقارن شده است، قطعه ای منتشر کرد. نام این اثر که فضایی حسی، ساده و بی تکلف دارد، «یه خونه» است. ترانه «یه خونه» را «فرید احمدی» سروده، ملودی اش را «بنیامین» ساخته و «نیما وارسته» تنظیم کننده اش بوده است. نکته جالب این است که عکسی که برای کاور این آهنگ انتخاب شده را «نسیم حشمتی»، همسر بنیامین، گرفته است.

بنیامین همراه با این آهنگ، یادداشت کوتاهی نیز منتشر نمود:

سورپرايز!
بهت قول داده بودم قبل از انتشار آلبوم قطعه ديگه اى منتشر نكنيم. خب به حرفت گوش ندادم، مثل بعضى وقت هاى ديگه كه به حرفت گوش ندادم... بخند و برام انرژى بفرست. بالاخره هفته تولد همينه ديگه... تو نبايد دستمو بخونى... حالا هم از دوستانمون مى خوام هر جا در كنار اين آهنگ دلشون خواست چيزى بنويسند، عاشقانه باشه و هر كسى به عشق خودش بنويسه كه فضا عاشقانه سطح بالا باشه... كه تو هم اگه خواستى و شد كه جايى براى من پيامى بنويسى راحت باشى و بتونى با يه جمله عاشقانه واقعى دوباره منو ببرى تو فضا...


دانلود




منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]چهار آلبوم تازه در بازار موسیقی[/h]



این هفته آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون منتشر شده است، چهار آلبوم از میان آن‌ها به انتخاب خبرنگار موسیقی هنرآنلاین:


  • سروشان
آلبوم "سروشان" با صدای محسن کرامتی و علیرضا حاجی طالب از سوی انتشارات آوا خورشید روانه بازار موسیقی شد. آهنگساز و تنظیم کننده این اثر موسیقایی محمد امین اکبرپور بوده است. اشعار از سعدی، مولانا، امیر خاکسار، هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) است. همچنین محمدباقر زینالی (کمانچه)، یاشار مهاجری (سنتور)، وفا مصباحی (نی)، ساناز خزایی (عود)، مجید علیزاده (تنبک)، سیاوش کریمی‌نژاد (دف، دایره و دمام)، احمد اکبرپور (سنج)، محمدامین اکبرپور (تار، سه تار و بم تار) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند. این اثر موسیقایی شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن مقدمه سروش (به همراه آواز و تار)، تار و آواز دشتی، سروشان، تک‌نوازی سه‌تار (درآمد دلکش)، ضربی دلکش (به همراه آواز و کمانچه)، نغمۀ عشق، سنتور و آواز مثنوی، راهروان، رِنگ مادر است. ژانر این آلبوم سنتی است و ضبط آن در استودیو هور آهنگ انجام شده است، همچنین میکس و مسترینگ به عهده محمدباقر زینالی بوده است.

  • شب شرجی
آلبوم ˝شب شرجی˝ با صدای زمان نورانی از سوی انتشارات ریز موج روانه بازار موسیقی شد. آهنگسازی قطعات توسط کوروش ارغوان، افشین سلیمانی، رامین آریا، اشکان آریا، هاشم دادگر و شهرام پویا انجام شده و تنظیم قطعات به عهده هاشم دادگر، کیان بزرگمهری فرد، رامین آریا، اشکان آریا بوده است. اشعار این آلبوم از افشین سلیمانی و زمان نورانی است، همچنین رامین آریا (گیتار آکوستیک و الکترونیک)، کیان بزرگمهری فر، هاشم دادگر و اشکان آریا از اعضا و نوازندگان این گروه هستند. ژانر این اثر موسیقایی پاپ است و این آلبوم شامل 10 قطعه است.همچنین ضبط این آلبوم در استودیو نهال انجام شده و میکس و مسترینگ به عهده اشکان آریا بوده است.

  • ساز شبانگاهی
آلبوم ˝ساز شبانگاهی˝ با صدای وحید تاج از سوی انتشارات چهارباغ روانه بازار موسیقی شد. آهنگساز و تنظیم کننده این آلبوم رامین صفایی و اشعار از مولانا و شهریار است. همچنین کوهیار بابائیان (تار و تارباس)، مهران توکلیان (تنبک)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، حسین رضائی نیا (دف)، معتمد سامانی (عود)، شاهو عندلیبی (نی)، مهرداد ناصحی (قیچک)، رامین صفایی (سنتور) و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند. این آلبوم شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن ساز شبانگاهی، تکنوازی سنتور، راز دل، ساز و آواز، تصنیف سوگ صبا، تکنوازی سنتور، پروانه، ساز و آواز، تصنیف بی‌قرار است.

  • سرود زهره
شرکت راوی آذرکیمیا آلبوم موسیقایی ˝سرود زهره˝به پاس یاد استاد اسماعیل مهرتاش مهرتابان موسیقی ایران را باصدای ˝محمودحشمت˝تولید و عرضه کرد. این اثر برگرفته از ساخته‌های استاد مهرتاش موسس جامعه هنری باربد باروایت فرامرز پایور و عبدالله دوامی و محمدمنتشری با تدوین و تنطیم شهرام آقایی‌پور است. "سرود زهره" نخستین اثر هنری محمود حشمت متولد1332 شهرکرد است که درکنارفراگیری رمز و رموز آوازخوانی نزد اساتید برجسته دوران دانش آموخته رشته مهندسی ساختمان از کشور آلمان است. ارکستراسیون اثر نیم نگاهی به هارمونی ایرانی دارد و هیچ‌کدام ازبخش‌های این آلبوم تاکنون اجرا و عرضه نشده‌اند. ساختاراصلی آلبوم "سرود زهره" درموسیقی دستگاهی بامقدمه‌ای کوتاه دردستگاه سه‌گاه آغاز و به تصنیف دل خونین پیوند می‌خورد. سپس چهارمضراب سه‌گاه از حبیب سماعی به روایت طلیعه کامران است. درادامه گریزی به افشاری با تصنیف زلف نگار گوشه زابل و فرود به سه‌گاه تصنیف سرود زهره وساز و آواز گوشه مخالف و در پایان تصنیف "مجلس ما" حسن ختام است. نوازندگان این آلبوم موسیقی اصیل ایرانی شهرام آقایی پور(سنتور)، وحیدرستگاری (عود)، سجادپورقناد (تاروسه‌تار)، فرشادصارمی (کمانچه)، سعیدکاکاوند (کمانچه آلتو)، زمان خیری و علی نجفی (نی)، احمدمستنبط (ضرب) و مرجان هروی (دف و دکلمه) هستند. "سرود زهره" به تهیه‌کنندگی رضامهدوی مدیر عامل راوی آذر کیمیا با صدابرداری علیرضاجواهری، طراحی گرافیک سیدمحمود ابوالقاسمی هم‌اکنون ازسوی پخش‌ های سراسری در کشور آوای باربد، گلچین، رها وهنرشهرعرضه شده است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] صهبایی و ارکستر زهی ایران در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر
[/h]



منوچهر صهبایی‌،آهنگساز و رهبر پیشین ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر امسال با هدایت ارکستر زهی به صحنه خواهد آمد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنوار بین‌المللی موسیقی فجر، ارکستر زهی ایران با حضور صهبایی و تابنده ‌شنبه 29 بهمن ساعت 21:30 در سالن رودکی به صحنه می‌رود.
در اجرای ارکستر زهی ایران، نوازندگان با تجربه و چهره‌های شناخته‌شده سازهای زهی کشور در کنار نوازندگان جوان‌تر این ژانر به رهبری منوچهر صهبایی به اجرای آثار ارکسترال ایرانی خواهند پرداخت. ارکستری که عمده قطعاتش معرفی و اجرای آثار روزبه تابنده است.
منوچهر صهبایی دو سال رهبر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران بود و از سال 1388 در کنسرت‌های با سازماندهی سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی در اروپا، ارکستر سمفونیک تهران را در سلسله برنامه‌هایی در اروپا رهبری کرد.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کولی عشق” مکمل “مدارا” خواهد بود/ ترسی از رقابت با دیگران ندارم

موسیقی پارس – نیما باقری: زمانی که با یک گیتار در یکی از برنامه های تست صدای آنور آبی صدای خاک خورده خود را آزمایش می کرد، شاید فکرش را هم نمی کرد که با انتشار یک آلبوم ده ها سانس کنسرت برگزار کند.
شهرام شکوهی پس از انتشار آلبوم “مدارا” کنسرت های موفق بسیاری را برگزار کرد. اجراهای زنده اش نشان داد که این خواننده خوش صدا سالها برای هنرش زحمت کشیده است. از همه اینها که بگذریم، شهرام شکوهی یک خواننده با اخلاق و کم حاشیه است که سخت می شود از لا به لای صحبت هایش نکات حاشیه ای بیرون کشید.
چندی پیش برای اولین بار خبر انتشار آلبوم دوم این خواننده پس از ماه صفر بر روی خروجی “موسیقی پارس” رفت، همین باعث شد پای صحبت های این خواننده بنشینیم:

* از آلبوم جدیدتان شروع کنیم.
همانطور که پیش از این خدمت شما عرض کردم، اسم آلبوم”کولیِ عشق” است، از ۱۲ قطعه تشکیل شده که ۱۰ قطعه جدید دارد. عوامل آلبوم هم همان عوامل قبلی هستند فقط چند نفر از جمله خانم مهدیه عرب و خانم مهلا سلیمانی و آقای علی بحرینی در قسمت ترانه سرایان به ما اضافه شده اند. در مورد تاریخ انتشار آلبوم هم به احتمال خیلی زیاد بعد از اتمام ماه صفر آلبوم پخش خواهد شد.
* بعد از محرم و صفر آلبوم های زیادی در نوبت انتشار هستند، مثل آلبوم محسن چاوشی، فرزاد فرزین، علی لهراسبی و… آیا از این هراسی ندارید که ناخواسته وارد رقابتی در این زمینه شوید و یا به طور مثال آلبومتان در این هیاهو شنیده نشود؟
خیر، واقعیت این است که هراسی ندارم. شرایط بازار است و نمی شود کاری کرد، اما یقین دارم خود مردم زمانی که ببینند کاری بهتر است به سمت آن متمایل می شوند.
* شاید یک سوال مهم در ذهن هوادارنتان این باشد که چرا شهرام شکوهی در کارهایش از افراد نام آشنایی چون بهروز صفاریان، کوشان حداد و غیره در زمینه تنظیم یا افرادی چون روزبه بمانی، مونا برزویی در زمینه ترانه سرایی استفاده نمیک ند، آیا دلیل خاصی دارد؟
ببینید قطعاً بنده هم دلایل خودم را برای این کار دارم، حال که نام بردید بگذارید بنده هم مواردی را ذکر کنم. به طور مثال بنده برای ۲ قطعه با آقاب روزبه بمانی صحبت کردم اما فعلاً این مهم حاصل نشد و به زمان دیگری موکول شد، واقعیت این است که من در آلبوم قبلی و آلبوم جدید خواستم سبک و سیاق خودم را مشخص کنم و در راستای همان سبک پیش رفتم، به همین منظور نخواستم به آن دست بزنم، خب زمانی که شما می روید سراغ آدم های جدید، قطعاً به طور ناخودآگاه آنها تاثیر خود را بر کارهایتان می گذارند و جنس کارهایتان عوض می شود، افرادی هم که شما نام بردید هرکدام در زمینه خود جزء بهترین ها هستند و قطعا تاثیر گذار هستند، به همین دلیل من سعی کردم در آلبوم اول شاکله و سبک کاری ام شکل بگیرد و فضایی که می خواستم شکل بگیرد و همچنین در آلبوم دوم آن را تثبیت کنم.
* در قسمت تنظیم گویا علاقه خاصی به امیرحسین کاشانیان دارید.
خب من در آن سبکی که کار می کنم کسی را بهتر از امیرحسین کاشانیان سراغ ندارم که مکمل خوبی برای من باشد، با نهایت احترام به تمام تنظیم کننده ها و گیتاریست های خوب کشورمان هیچکس مثل امیرحسین کاشانیان کارهای بنده را اسپانیش و باب دل من تنظیم کند. در مورد قسمت پاپ هم من با میلاد ترابی خیلی هماهنگم، به همین خاطر زمانی که حس می کنم با کسی هماهنگم و درک متقابل در این زمینه داریم سعی میکنم به آن دست نزنم؛ واقعا من میلاد ترابی را از افرادی مثل کوشان حداد کمتر نمی بینم، اگر هم بنا بر هیت شدن کارهایشان باشد شاید میلاد ترابی از افرادی که نام بردم کارهای هیت بیشتری داشته باشد، به طور مثال آلبوم اول حمیدعسگری یا استایل محمد علیزاده در آلبوم سورپرایز و همان قطعه معروف”جز تو”، اینها به هیچ وجه کارهای کوچکی نیست.
* چرا بعد از آلبوم مدارا حدود ۲ سال برای انتشار آلبوم جدید وقفه افتاد؟
ما بعد از آلبوم مدارا درگیر کارهای مجوز آلبوم دوم شدیم و پس از آن اجراهای زنده وقت ما را پر کرد، به خاطر همین وقفه ای ۲ ساله در کارمان ایجاد شد.
* فکر می کردید با همین یک آلبوم (مدارا) بتوانید این تعداد کنسرت را برگزار کنید؟
قاعدتاً با یک آلبوم نمی شد، ولی خدارو شکر این موفقیت حاصل شد و ۲عامل مهم در این امر نقش داشت، یک عامل این بود که آلبوم خوب شنیده شد و مورد پسند قرار گرفت، عامل بعدی هم پخش هوشمندانه تک ترک های بعد از آلبوم بود که کمک زیادی به این ماجرا کرد.
* کمی به عقب تر برویم؛ چرا اینقدر دیر به عرصه رسمی موسیقی کشور وارد شدید؟
این حرف که من دیر وارد عرصه رسمی موسیقی شدم را قبول ندارم، البته این نظر شخصی من است که هنر شما باید به یک سطحی از پختگی برسد که قابل عرضه باشد و بتواند مخاطب پیدا کند و آن ها را راضی نگه دارد. برای من این اتفاق در این سن افتاد حالا ممکن است کسی زودتر با این شرایط برسد شاید ۱۰سال دیرتر، به همین خاطر این مسئله که دیر وارد عرصه رسمی موسیقی شدم برایم مهم نیست، فرقی هم نمی کند خواننده اید، ترانه سرایید یا آهنگساز و تنظیم کننده اید، باید به یک سطحی برسید تا بتوانید هنرتان را عرضه کنید.
* با توجه به این سبک موسیقی و خواندتان چرا موسیقی اصیل را برای ادامه کارتان انتخاب نکردید؟
اگر منظورتان تحریر زدن است باید بگویم که آن تحریرها، تحریرهای سنتی خالص نیست و بازی با صداست. من به موسیقی سنتی اصیل علاقه خاصی دارم و جزء علایق شخصی من است ولی اگر می خواستم به آن فضا وارد شوم اتفاق خاصی نمی افتاد. من هم باید مثل خیلی ها می رفتم سمت کارهای قدیمی و وارد تصنیف می شدم، پس حداقل برای من چیز تازه ای نبود، شخصاً دوست دارم این آثار را گوش کنم نه اینکه بخوانم.
* راجع به همین تحریرهایی که فرمودید، آیا قبول دارید در آلبوم اول در تحریرها اغراق شده بود؟
بله شخصاً پذیرفتم که در آلبوم اول تحریرها زیاد بود.
* خب در آلبوم جدید هم مثل آلبوم قبل در تحریرها اغراق شده یا به نقطه تعادل رسیده است؟
نوع تحریرها در آلبوم اول آگاهانه اغراق آمیز بود، به این منظور که می خواستیم متفاوت بودن را نشان دهیم.
* چه چیزی در ذهنتان بود که می خواستید نسبت به آن تفاوت را نشان دهید؟
ما می خواستیم نشان دهیم در این زمینه می شود این کار را کرد، ما هم توانمان اینقدر است، نه اینکه کار خارق العده ای کرده باشیم، به هیچ وجه، ولی حد ما همینقدر بود. حالا شاید یکی بیاید بهتر از این هم کار کند. به نحوی می خواستیم بگوییم این راه هم وجود دارد. ببینید من به هیچ وجه نمی فهمم بچه های که در حوزه تلفیقی کار میکنند دنبال چه چیزی هستند؟ دنبال تلفیق ساز هستند یا تلفیق آواز، به همین منظور می خواستم بگویم خیلی ساده تر از این حرف هاست، می خواستیم کاری کنیم که نسل جدید مردم که از موسیقی سنتی دور شدند و بریدند گوششان با موسیقی سنتی آشنا بشود.
* در ۲سال اخیر که آلبوم ها و قعات زیادی منتشر شد کدامیک نظرتان را جلب کرد؟
امیدوارم کسی از حرفهایم ناراحت نشود و دچار رنجش کسی هم نشوم، ولی من چون خودم کار می سازم خیلی کم موسیقی ایرانی گوش می دهم، البته این به هیچ وجه به این معنی نیست که در ایران کار قابل قابل شنیدن نداریم، خیر، در ایران کارهای بسیار زیبایی ساخته می شود، شاید دلیل این کار من این است که وقتی شما خودتان کار می سازید و از قطعه ای خوشتان می آید به طور ناخودآگاه از آن در کار خودتان استفاده می کنید و من نمی خواهم این اتفاق برای من حاصل شود، ولی همین حالا هم که موسیقی ایرانی را به صورت گذرا گوش می دهم باید گویم که حقیقتاً موسیقی پاپ داخلمان در وضعیت خوبی قرار دارد. اسم نمی آورم اما کارها و آلبوم هایی که در این ۲ سال منتشر شده بعضی هایشان کارهای قوی و قابل دفاعی هستند، همه کارها هم نقطه قوت و ضعف دارند، هیچ کدام بی نقص و کامل نیست، اما به نظر من اتفاقاتی که در موسیقی داخل ایران در حال رخ دادن هست به مراتب بهتر از موسیقی ایرانی لس آنجلسی هست، البته نباید فراموش کنیم ضعف هایی هم داریم، نوع استعدادیابی ها درست نیست، استعدادهای زیادی در داخل کشور داریم که به علت درست هدایت نشدن شکوفا نمی شوند.
* حالا که بحث به اینجا رسید بگذارید بپرسم که به نظرتان ما در موسیقی داخل در چه قسمت هایی ضعف داریم؟
ببینید ما اگر بخواهیم کمیّت و کیفیت را درنظر بگیریم به علت کمیت زیاد و استعدادهایی که داریم در این قسمت قوی هستیم ولی در بخش ملودی و آهنگساز ضعف داریم و شاید هم دلیل آن این است که کمتر به دنبال این بخش رفتیم. ما دنبال موسیقی ایرانی هستیم، اگر در کارهای خود من دقت کرده باشید به هیچ وجه تِم یونانی،عربی یا ترکی نمی بینید. فقط در آلبوم اول یک کار فولکلور اسپانیایی بود که بعداً ما را هم به دزدی متهم کردند در صورتی که ما در کاور آلبوم قید کرده بودیم این قطعه اسپانیایی هست، حالا وقتی ما آن کار را زدیم حتی یک نت هم جا به جا نزدیم، دقیقا همان را پیاده کردیم، ولی متاسفانه افرادی را داریم که یک قطعه خارجی را استفاده می کنند و جاهایی از آن را عوض می کنند و خودشان را نیز آهنگساز آن قطعه معرفی میکنند، خب این اصلا خوب نیست، موج موسیقی ترک و عرب و یونانی که الان در موسیقی ما هست و همچنین استفاده بیش از حد از آن برای ما ضعف محسوب میشود.
* در قسمت تنظیم چه طور؟
به نظر یکی از بهترین قسمت های موسیقی ایران ” تنظیم ” است و خیلی جلو هستیم، طوری که در مربع ساخت یک آهنگ (شعر، ملودی، تنظیم و خواننده) بهترین قسمت تنظیم است.
* به عنوان سوال آخر نظرتان را در مورد افراد زیر بفرمایید:
- حمید حامی
کسی که خیلی فرد قوی و متشخصی هست ولی این بحث هایی که اخیراً به راه انداخته است را نمی پسندم، حتی اگر وجود خارجی داشته باشد باید در درون خانواده موسیقی حل شود، حامی کسی است که اسطوره و الگوی بسیاری از خوانندگان تازه کار است، قطعاً آنها با دیدن این رفتارها سرد خواهند شد، امیدوارم که زودتر این بحث ها به پایان برسد.
- امیرحسین کاشانیان
عالی؛ در همه زمینه ها، بیشتر از اینکه با همدیگر همکار باشم دوست و رفیق هستیم.
- محسن یگانه
یک فرد بسیار باهوش، کسی که خوب از عهده کارهایش برآمده و به جایی که الان به آن رسیده فعلاً حق اش است.
* چرا فعلاً؟
چون خیلی رقیب دارد و فعلاً خوب کار کرده که بعد از این همه سال در رده اول بهترین ها قراردارد.
- محسن چاوشی
محسن چاوشی هم شرایط محسن یگانه را دارد، به موقع سبک کاری اش را عوض کرد طوری که دیگر الان کسی چاوشی را با سیاوش قمیشی اشتباه نمی گیرد و این یعنی موفقیت.
- شهرام شکوهی
کوچک و مخلص همه، از همه کم سابقه تر و بی ادعا تر

منبع: اختصاصی موسیقی پارس
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]
همکاری شهاب حسینی با هنگامه قاضیانی در تولید یک آلبوم موسیقی
[/h]


شهاب حسینی با هنگامه قاضیانی در تولید یک آلبوم موسیقی همکاری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضبط آلبوم صوتی شهاب حسینی و هنگامه قاضیانی با اشعاری از محمد هادی کریمی در استودیو «آفتاب عالمتاب» آغاز شد.
براساس این گزارش، «فرید سمواتی» در مقام تهیه‌کننده و «هلیا راجی» در مقام مجری طرح تهیه این اثر را برعهده دارند و قرار است این آلبوم در قالب اولین مجموعه «نواهای ماندگار» منتشر شود.
گفتنی است، این مجموعه همزمان با کتاب اشعار محمد هادی کریمی منتشر خواهد شد.




گردآوری و تنظیم:گروه فرهنگ و هنر پرشین پرشیا
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعلام برنامه‌های بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر

اعلام برنامه‌های بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر

اعلام برنامه‌های بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر




برنامه بیست و نهمین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر که هفته‌پایانی بهمن و به مدت ۸ روز در تالارهای تهران برگزار می‌شود از سوی روابط عمومی این جشنواره منتشر شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین برنامه‌های این جشنواره از روز 24 بهمن آغاز می‌شود و به مدت 7 روز در ادامه دارد.
حضور محمد اصفهانی، سالار عقیلی، رامیز قلی‌اف و علی قمصری و محمد معتمدی از جمله معروف‌ترین اجراهای جشنواره در تالار وحدت به شمار می‌روند.

در مقابل در برج میلاد تقریبا عمده بضاعت موسیقی پاپ به صحنه می‌آیند. رضا صادقی،محسن یگانه، مازیار فلاحی، حمید عسگری، علی عبدالمالکی، سیروان خسروی، بهنام صفوی، رضا یزدانی، گروه هفت و ... از جمله چهره‌های معروف موسیقی پاپ به شمار می‌روند که در جشنواره امسال حضور خواهند داشت.
در کنار آن تنها یک گروه خارجی از تونس در این جشنواره حضور دارد.
این جشنواره در سالن‌های تالار وحدت، رودکی، اریکه ایرانیان، ایوان شمس، برج میلاد،آزادی، فرهنگسرای نیاوران و ارسباران برگزار می‌شود. نمایش فیلم در خانه هنرمندان هم از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره به شمار می‌رود. مراسم اختتامیه جشنواره روز یکم اسفند در تالار وحدت برگزار خواهد شد.






 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستداران شجریان تا سال آینده در حسرت شنیدن زنده آواز وی باقی می‌مانند
کنسرت استاد محمدرضا شجریان امسال هم برگزار نمی شود


استاد محمدرضا شجریان

موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: کنسرت استاد محمدرضا شجریان که طبق شنیده‌ها قرار بر این بود تا آخر امسال در تهران برگزار شود، طبق اعلام منابع آگاه برگزار نمی‌شود. به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، پس از به روی کار آمدن دولت جدید، از گوشه و کنار جامعه موسیقایی به گوش می‌رسید که استاد شجریان طیق هماهنگی‌هایی که انجام شده تا آخر امسال در تهران و پس از سال‌ها به اجرای برنامه خواهد پرداخت که با پیگیری خبرنگار موسیقی ایرانیان از سوی نزدیکان استاد شجریان، مشخص شد این استاد آواز ایران علیرغم مهیا بودن شرایط برگزاری، برای امسال تصمیم به اجرای کنسرت ندارد و دوستدارانش همچنان تا سال آینده باید در حسرت شنیدن زنده آواز وی باقی بمانند. در دولت قبلی با اینکه استاد شجریان تمایل چندانی برای اجرای برنامه نداشت، مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این سال‌ها به صراحت از ممنوعیت کنسرت و انتشار آلبوم‌های جدید نگفتند اما به‌صورت غیرمستقیم در صحبت‌های «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و «حمید شاه‌آبادی» معاونت هنری ارشاد به تمایل‌نداشتن این وزارتخانه به دادن مجوز اشاره می‌شد. اما به نظر می‌رسد با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید «حسن روحانی» این رویه تغییر کند و هنرمندانی که در این سال‌ها با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودند بار دیگر به صحنه بیایند. در طول یکی دو دهه اخیر استاد شجریان همواره نسبت به برخوردهای نامناسب با مردم علاقه‌مند و تشنه موسیقی اعتراض کرده و در برخی مواقع در اعتراض به این برخورد‌ها از برگزاری کنسرت منصرف شده است، آخرین کنسرت ایشان هم به ۵ سال پیش بر می‌گردد که تابستان و پاییز سال ۸۷ در تالار بزرگ کشور شهر تهران با همراهی گروه موسیقی شهناز به روی صحنه رفت. در این سالهایی که شجریان کنسرتی در داخل کشور برگزار نکرد، بیشتر برنامه‌ها و اجراهای‌های وی در خارج از ایران بوده است. آخرین کنسرتش نیز بهار سال جاری به همراه سهراب و تهمورس پورناظری در آمریکا برگزار و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه رو شد.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز





گزارش از ایسنا
ماجرای لغو کنسرت مازیار فلاحی در پایتخت فرهنگ و هنر! ‌


کنسرت مازیار فلاحی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

هفته پیش قرار بود کنسرت مازیار فلاحی در اصفهان به مدت دور روز برگزار شود، اما دقیقا چند ساعت قبل از اولین اجرا علی رغم فروش تعداد زیادی بلیت، کنسرت این خواننده پاپ کشور لغو شد. مازیار فلاحی سال گذشته هم در اصفهان کنسرت اجرا کرد، اما امسال گفته شد که تهیه کننده، بلیت‌ها را دو برابر قیمت معمولی به فروش رسانده و به همین دلیل اداره ارشاد مانع از برگزاری کنسرت شده است. این در حالی است که تهیه کننده کنسرت مازیار فلاحی شامگاه گذشته (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران حاضر شد و فروش دوبرابری بلیت را ادعایی کذب دانست و گفت: قرار بود کنسرت مازیار فلاحی در تاریخ دوم و سوم بهمن در سالن رودکی برگزار شود. تلاش‌های بسیاری جهت دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شد، اما متاسفانه با عدم پذیرش مجوز روبرو شدیم. مازیار فلاحی 72 ساعت معطل ماند هادی نوروزی با اشاره به اینکه متاسفانه تیم تهیه کننده تا تاریخ اول بهمن ماه به منظور برپایی کنسرت درسر درگمی گرفتن مجوز بودند، اظهار کرد: با ملاقاتی که با تمنایی، معاون سینمایی ارشاد داشتیم، قرار براین شد تا نسبت به تهیه پوسترها و بلیت کنسرت اقدام کنیم که متاسفانه با اعلام منحل شدن کنسرت تمامی بلیت‌های فروخته شده از مردم پس گرفته و پول آنها باز گردانده شد. تهیه کننده کنسرت مازیار فلاحی با بیان اینکه 12 سال فعالیت فرهنگی و هنری را در کارنامه خود دارد، ادامه داد: جای بسی تاسف است که شخصیت و منش یک هنرمند را با ادعاهای بی پایه زیر سوال برده و او را یک متخلف عنوان کنیم. نوروزی با اشاره به اینکه مازیار فلاحی برای اجرای کنسرت به مدت 72 ساعت در اصفهان معطل ماند، تصریح کرد: این هنرمند در بیان این اتفاق ابزار تاسف کرد و گفت که “از مسئولان شهر اصفهان بعید بود که اینگونه با هنرمند خود برخورد کنند”. نورچشمی‌ها مانع اجرای کنسرت شدند وی با اشاره به اینکه خسارت و هزینه‌های زیادی دربرگرداندن بلیت‌های فروخته شده به مردم متحمل شدیم، اضافه کرد: قیمت بلیت‌های فروخته شده 50 هزار تومان بوده و شایعه‌ای که در خصوص بالا بودن قیمت بلیت‌ها بوده کذب است چراکه بلیت کنسرت احسان خواجه امیری که اخیرا برگزار شد 250 هزار تومان بود. نوروزی با بیان اینکه اگر مدیر کل بی تدبیری نمی‌کرد اکنون 200 میلیون تومان خسارت حاصل نمی‌شد، گفت: متاسفانه نورچشمی‌ها در پشت پرده مانع از اجرای کنسرت فلاحی شدند که جای تاسف دارد. وی با بیان اینکه در تاریخ 3 بهمن از اداره کل ارشاد درخواست کردیم تنها دو اجرا داشته باشیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه در حالی که بلیت‌های کنسرت در دست شهروندان بود با عدم پذیرش این ارگان روبرو شدیم. نوروزی با بیان اینکه در روزهای قبل از برپایی کنسرت یک هزار و 400 بلیت فروخته شد، افزود: با اعلام لغو شدن کنسرت تمامی هزینه‌های متقبل شده به صاحبان برگردانده و این اتفاق تنها منجر به منفی جلوه دادن جایگاه فرهنگ و هنر اصفهان به مهمانان این کنسرت از جمله مازیار فلاحی شد. تهیه کننده کنسرت مازیار فلاحی با اشاره به اینکه بی‌کفایتی مسئولان ذی‌ربط منجر شد تا اذهان عمومی نسبت به اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری کنسرت‌ها منفی شود، گفت: به صورت بارز مشخص بود که نورچشمی‌ها می‌خواستند نوروزی به التماس بیفتد که خوشبختانه موفق هم شدند. وی با تاکید بر اینکه نسبت به ارزش‌های فرهنگی و هنری پایبند هستم، خاطر نشان کرد: معتقدم اگر کسی در مدیریت اشتباه کرد نباید اشتباه او را بسط و گسترش داد چرا که هیچ منفعتی نخواهد داشت.
منبع: ایسنا
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]گزارش نشست خبری آلبوم چه آتش‌ها[/h]



همایون شجریان گفت، پیشنهاد داده است با همکاری خانه موسیقی کنسرت رایگانی در قالب اجرای خیابانی برگزار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری آلبوم «چه آتش‌ها» تازه ترین اثر موسیقایی همایون شجریان و علی قصمری شنبه 12 بهمن در موسسه فرهنگی هنری دل آواز برگزار شد.
همایون شجریان خواننده این آلبوم موسیقایی در این نشست گفت: اجرای دو سال گذشته این آلبوم در تالار وحدت به خاطر نوع اجرا و ترکیب سازهای متفاوتی که برای آن در نظر گرفته بودیم همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم بازتاب‌های خاص خود را داشت که برای بعضی‌ها قابل نقد و برای برخی‌ها نیز مورد پسند واقع شد. از همان زمان هم ما تصمیم داشتیم که اجرای زنده این کنسرت را به صورت یک آلبوم موسیقایی منتشر کنیم و این امیدواری را داشتیم که این آلبوم بتواند مورد توجه قرار گیرد و شنونده خود را راضی نگه دارد.
وی ادامه داد: ما به دلیل اینکه روی فیلمبرداری کار حساسیت ویژه‌ای داشتیم بنابراین تالار وحدت را برای برگزاری کنسرت انتخاب کردیم. البته همانطور که گفتم این کنسرت به خاطر ترکیبی که در سازبندی داشت موجب بازتاب‌هایی شد که برای ما بسیار جالب توجه بود به طوری که بعضی از کار خوششان آمده بود و بعضی‌ها هم از اینکه ما از ساز غربی در کنسرت استفاده کرده بودیم انتقاد می‌کردند اما من به شخصه بازتاب‌های خوبی را از کنسرت دریافت کردم که نشات گرفته از نگاه متفاوت و خاص قصمری به موسیقی است.
ترجیح من همیشه انتشار اجرای زنده است
این خواننده موسیقی ایرانی افزود: همیشه ترجیح می‌دهم برای انتشار یک آلبوم موسیقی از اجرای زنده آن استفاده کنم چرا که معتقدم حس و حالی که خواننده در این فضای زنده دارد به مراتب دلنشین‌تر از اجرا در استودیو خواهد بود کما اینکه می‌توان با اندکی تغییرات از خطاهای کوچک چشم پوشی کرد و انتشار اجرای زنده آثار موسیقایی را تبدیل به فرآیندی موثر در موسیقی ایرانی کرد.
وی با اشاره به دلایل تاخیر دو ساله انتشار این آلبوم بعد از برگزاری کنسرت گفت: دلیل تاخیر انتشار این آلبوم به هیچ عنوان تنبلی ما نبود بلکه این مشکلات فنی بود که برای انتشار آلبوم ما را با تاخیر مواجه کرد. من اصرار داشتم این آلبوم حتما به صورت اجرای زنده منتشر شود. از این جهت برای رفع مشکلات صدا باید کارهای زیادی انجام می‌شد که حتما باید انجام می‌دادیم البته در این میان مراحل درخواست انتشار آلبوم در مرکز موسیقی ارشاد و دریافت مجوز نیز کمی در تاخیر انتشار آلبوم تاثیر داشت.
اصراری برای تولید مستمر آلبوم ندارم
شجریان در بخش دیگری از صحبتهای خود پیرامون فعالیت‌های این سال‌های خود در حوزه تولید آلبوم تصریح کرد: من آنچنان دوست ندارم که زیاد کار کنم چراکه اگر کاری منطبق بر سلیقه موسیقایی من نباشد تلاش می‌کنم آن را قبول نکنم ضمن اینکه هر زمان که پروژه‌ای را در دست می‌گیرم تمام تلاش خود را انجام می‌دهم که زیاد اطرافم را با کارهای مختلف شلوغ نکنم و اساسا ترجیحم بر این است که هر دو سال یکبار در انتشار یک آلبوم موسیقایی حضور داشته باشم کما اینکه انتشار چند آلبوم پیاپی به خوانندگی من ارتباطی به من پیدا نمی‌کند زیرا من در زمان انتشار آلبوم‌ها به غیر از مواردی معدود دخالتی ندارم.
کار روی اشعار حافظ و سعدی به دعوت آهنگسار آمریکایی
وی گفت: مدتی است به دعوت یکی از آهنگسازان آمریکایی مشغول ضبط و کار روی اشعار حافظ و سعدی و بسیاری از بزرگان ادبیات پارسی هستیم که پروژه‌ای زمان‌بر است اما حتما از آن پروژه‌های متفاوت موسیقایی خواهد بود که تاکنون در عرصه خوانندگی آن را تجربه کردم. از این جهت به غیر از برگزاری کنسرت در 10 و 11 اسفندماه و بررسی چند پیشنهاد دیگر فعلا کار دیگری را قبول نکردم.
خواننده آلبوم «چه آتش‌ها» افزود: من خودم را محدود به کاری نمی‌کنم. من همیشه دوست دارم کارهایی که می‌خوانم پر از هیجان باشد. علی قمصری نیز از همان هنرمندانی است که از تجربه اولم با او متوجه شدم می‌تواند حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. سهراب پورناظری هم در این فضا قرار دارد. او و من اخیرا برای فیلم «آرایش غلیظ» حمید نعمت الله کاری را انجام دادیم که در ابتدا با کار روی فضای ارکسترال سازهای ایرانی شروع شد اما بعد با ارائه یکسری ایده‌های شیطنت آمیز بازی را شروع کردیم و به موسیقی عجیب و غریبی دست پیدا کردیم که به شدت آن را دوست دارم و امیدوارم این تجربه مورد پسند تماشاگران نیز واقع شود.
وی تاکید کرد: در آلبوم «چه آتش‌ها» به نظر من حرف‌هایی زده شده که می‌تواند با گذشت دو سال هنوز با مخاطب ارتباط ایجاد کرده و او را همراه اثر کند. این آلبوم به نظر من حرف‌هایی برای گفتن دارید که احساس می‌کنم با توجه به شرایط جدید سیاسی و اجتماعی درونیات آن کهنه نیست.
منتظر اقدامات صنفی درباره پخش بدون مجوز آثار موسیقایی در رسانه ملی باشید
شجریان در بخش پایانی صحبتهای خود در پاسخ به این سوال که چرا درباره پخش بدون مجوز آثار خود در صدا و سیما اقدامی نمی‌کند، تصریح کرد: این دغدغه، دغدغه همه اهالی موسیقی است که پدرم یکی از اصلی‌ترین معترضان آن بود. شما در همه جای دنیا می‌بینید که هیچ رسانه‌ای بدون مجوز صاحب اثر نسبت به جرح و تعدیل آن اقدام نمی‌کند اما متاسفانه در رسانه ملی، کلام و موسیقی بر روی تصویر آنچنان دچار تغییر و ممیزی می‌شود که معنای اثر کاملا از بین رفته و شکل دیگری به خود می‌گیرد. به قول پدرم موسیقی در رسانه ملی مانند پوشالی در جعبه ظروف چینی است که این پوشال مامور نگهداری از شکسته نشدن این ظروف هستند.
وی ادامه داد: همیشه به احترام مردم و علاقه و لطفی که به آثار موسیقایی ایرانی داشتند تلاش کردم آنچنان پیگیر موضوع نباشم اما بدانید ما همچنان پیگیر قضیه جلوگیری از پخش آثار موسیقایی بدون مجوز خوانندگان هستیم حتی در این مورد با چند وکیل حقوقی صحبت شده که این موضوع از طریق قانون به سرانجام برسد و بدانید به زودی شاهد اقدامات صنفی جدیدی در این حوزه خواهید بود که گمان می‌کنم می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.
وی در پایان صحبتهای خود خاطرنشان کرد: سال‌هاست که از طریق خانه موسیقی پیگیر برگزاری یک کنسرت رایگان خیابانی برای تمام مردم هستم که امیدوارم این شرایط به زودی توسط خانه موسیقی مهیا شود و من بتوانم در یک اجرای خیابانی کنسرت رایگانی را برای مردم اجرا کنم.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] رسیتال گیتار کلاسیک علی احمدیان درتالار رودکی
[/h]



رسیتال گیتار کلاسیک با نوازندگی علی احمدیان، ساعت ۲۰ شنبه سوم اسفند در تالار رودکی اجرا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، دراین اجرا علاوه بر قطعات رایج گیتار کلاسیک که اکثرا شامل آثار موسیقی قرن بیستم است، 10 اثر برای گیتار که توسط علی احمدیان ساخته شده است، برای اولین بار اجرا می‌شود.
این قطعات شامل برداشت آزادی از چند تم از موسیقی محلی و خصوصیات ریتمیک موسیقی ایرانی و چند قطعه برگرفته از عناصر موسیقی غربی است.
علی احمدیان دانش آموخته رشته موسیقی دانشگاه تهران و هنر و مدرس رشته موسیقی در دانشگاه آزاد شیراز و فرهنگ و هنراصفهان است.
وی از سال 1384 تاکنون اجراهای متعددی در زمینه موسیقی کلاسیک و آکادمیک در دانشگاه های تهران و هنر داشته است.
علاقمندان برای تهیه بلیت این اجرا می‌توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]نمایشگاه نقاشی از چهره های هنر موسیقی[/h]
[h=6]سايت خانه موسیقی - سرویس خبر[/h]
نمایشگاه نقاشی از چهره های موسیقی ایران اثر مریم رفیعا از 12 تا 17 بهمن در گالری بهزاد برگزار می شود.

به گزارش سایت خانه موسیقی، نمایشگاه نقاشی از چهره های شاخص موسیقی ایرانی اثر مریم رفیعا از تاریخ 12 تا 17 بهمن در گالری بهزاد برگزار می شود.

در این نمایشگاه چهره هنرمندانی همچون محمدرضا شجریان، فرهاد فخرالدینی، جلیل شهناز، حسین علیزاده، شهرام ناظری، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی، جلال ذوالفنون، هوشنگ ظریف، محمد سریر، فریدون شهبازیان، کامبیز روشن روان، بیژن کامکار ،بهمن رجبی و ... که توسط مریم رفیعا نقاشی شده است به نمایش در می آید.

این نمایشگاه از تاریخ 12 تا 17 بهمن ماه از ساعت 10الی 19 در گالری بهزاد واقع در بلوار کشاورز نبش خیابان 16 آذر پذیرای علاقمندان خواهد بود.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با همکاری موزیسین های سرشناس؛

با همکاری موزیسین های سرشناس؛

«محسن یاحقی» هفته آخر دی با «گله» می آید
نخستین آلبوم رسمی «محسن یاحقی» با نام «گله»، هفته آخر دی ماه روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد. یاحقی در این آلبوم ترانه ها و ملودی های خودش را همراه با تنظیم های محمد فلاحی، میلاد غیناقی و خودش ارائه کرده است.

هومن نامداری، میثم مروستی، فیروز ویسانلو، بهنام حکیم، بابک یوسفی، علی جعفری و... از جمله نوازندگان صاحب نامی هستند که در این اثر حضور دارند. آلبوم «گله» با یازده قطعه عرضه خواهد شد.

دموی این آلبوم را از اینجا بشنوید و دانلود کنید. پوستر آلبوم «گله» را نیز در ادامه می توانید از «موسیقی ما» مشاهده کنید.





منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پس از انتشار سه‌گانه «کما»؛


آلبوم «خوشبختی» با صدای «حمید عسکری» از 15 بهمن در بازار
خواننده سه‌گانه «کما»، آلبوم جدید خود را در فضایی جدید و متفاوت با آثار قبلی در بازار موسیقی کشور منتشر می‌کند.

به گزارش «موسیقی ما»، حمید عسکری که پیش از این با انتشار سه آلبوم در بازار موسیقی کشور توانسته مخاطبان زیادی را برای خود و آثارش به دست بیاورد، در جدیدترین تجربه خود آلبوم «خوشبختی» را روانه بازار موسیقی کشور خواهد کرد.

«علی نیکونیا» (مدیر دفتر تولید و روابط عمومی موسسه فرهنگی «آوای هنر») در این باره به «موسیقی ما» گفت: «این آلبوم با 11 قطعه و حضور چهره‌هایی چون شهاب اکبری، پوریا حیدری و محمد مجرلو در بخش تنظیم آثار و علی بحرینی، امید بذرافشان و زهره زمانی در بخش ترانه، از سوی موسسه «آوای هنر» روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.»

وی افزود: «کلیه ملودی‌های این آلبوم از ساخته‌های خود «حمید عسکری» است و او ترانه 5 قطعه از آلبوم را نیز خودش سروده و این آلبوم حاوی یک قطعه بی‌کلام نیز هست.»

نکته جالب این آلبوم این است که عسکری از دو ملودی کاور عربی نیز در آلبومش استفاده کرده است.

این خواننده در گفتگویی کوتاه درباره اثر جدیدش به «موسیقی ما» گفت: «مثل روز اول شروع به کارم، انگیزه دارم. وقت و انرژی زیادی برای این اثر صرف شده و سعی کرده‌ام که فضایی جدید را در آلبوم چهارم تجربه کنم.» عسکری تاکنون آلبوم‌های «کما»، «کما 2» و «کما3» را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده و کنسرت‌های زیادی را نیز در سراسر کشور روی صحنه برده است.

این آلبوم 15 بهمن‌ماه توسط پخش «هنر اول» به صورت همزمان در تهران و شهرستان منتشر خواهد شد.



منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
با هم‌آوایان در تهران [h=2]علیزاده می‌نوازد [/h]



حسین علیزاده با همراهی گروه هم‌آوایان در تهران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کنسرت 16 و 17 اسفندماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد و محمد معتمدی در این اجرا آواز می‌خواند.
حسین علیزاده (تار، شورانگیز)، پوریا اخواص،راحله برزگری، صبا حسینی (آواز)، علی بوستان (سه تار)، سیامک جهانگیری (نی)
سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، وحید اسدالهی (ناغارا، گاوال)، نگار بوبان (عود)، پریچهر خواجه (قانون)، رادمان توکلی (تار)، سیاوش برهانی (بم‌تار) و محمد انشائی (قیچک) در این کنسرت زمستانی هنرنمایی خواهند کرد.

ساز و آواز، «عشقیم گل»، «ساری گلین»، «سن سیز» و «گل آوینا» از جمله قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا می‌شوند.



 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خواننده آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» پس از ماه‌ها سکوت در گفتگو با «موسیقی ما» از آخرین فعالیت‌هایش گفت


محسن چاوشی: همه سعی‌ام انتشار آلبوم تا آخر امسال است
موسیقی ما – برنده عنوان برترین آلبوم موسیقی پاپ از نگاه مردم و مخاطبان موسیقی در نخستین جشن سالانه «موسیقی ما»، پس از ماه‌ها سکوت سرانجام در گفتگویی کوتاه با سایت «موسیقی ما»، از آخرین فعالیت‌هایش سخن گفت.

«محسن چاوشی» که این روزها به شدت درگیر کار روی آلبوم جدید خود است و انتشار سینگل «همسایه»، آخرین فعالیت رسمی او به حساب می‌آید، درباره روند تولید و اخذ مجوز آلبوم جدیدش «پاروی بی‌قایق» به «موسیقی ما» گفت: «به صورت فشرده و شبانه‌روزی مشغول کار کردن روی آلبوم هستیم و همه دغدغه‌مان این است که هر چه زودتر مراحل تولید را بگذرانیم و کارها را آماده کنیم.»

«چاوشی» درباره پیش‌بینی‌اش از زمان انتشار آلبوم جدید نیز توضیح داد: «همه سعی ما این است که آلبوم حتماً تا آخر امسال منتشر شود. اما برخی اتفاقات باعث شده که کارها طبق برنامه پیش نرود و همین اتفاقات اگر به همبن منوال پیش بروند، شاید انتشار آلبوم به اوایل سال 93 موکول شود.»
خواننده «من خود آن سیزده‌ام» در توضیح این موانع گفت: «متاسفانه برخی اصلاحیه‌ها در بخش شعرهای آلبوم باعث شده که فعلاً دست نگه داریم. مثلاً یکی از اصلاحیه‌ها در مصرعی از شعرهای آلبوم است که شاید از آن بشود به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابیات آلبوم نام برد و همین اتفاقات کمی مشکل‌ساز شده است. در حال مذاکره و رایزنی با مسئولین محترم هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر با حل این مشکلات، با سرعت بیشتری مراحل تولید اثر را به پیش ببریم.»

«محسن چاوشی» همچنین درباره همکارانش در تولید این آلبوم توضیح داد: «فعلاً فقط حضور «بهروز صفاریان» و «حسین صفا» قطعی شده است. هنرمندان دیگری هم هستند که افتخار دارم از حضورشان در این آلبوم استفاده کنم که به محض قطعیت همکاری با ایشان، اسامی آنها را اعلام خواهم کرد.»

«چاوشی» در انتهای صحبت‌هایش درباره سوال همیشگی دوستدارانش مبنی بر زمان اجرای اولین کنسرت‌اش گفت: «فعلاً دغدغه من آلبوم است نه کنسرت! ولی قطعاً اگر تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ شده، با اطلاع‌رسانی صحیح، آن را در اختیار همه قرار خواهم داد.»

گفتنی است «محسن چاوشی» سال گذشته با آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» توانست نظر مساعد بسیاری از مخاطبان و منتقدین موسیقی را به خود جلب کند و با همین آلبوم اکثر جوایز بخش مردمی آلبوم‌های پاپ را از آن خود کرد.


منبع:
اختصاصی موسیقی ما


 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به همت سایت «موسیقی ما» و با حضور چهره‌ها و اهالی موسیقی؛


جشن تولد 80 سالگی استاد «گلپا» برگزار شد
موسیقی ما - بعد از ظهر پنجشنبه 10 بهمن ماه، به همت سایت موسیقی ما، جشن تولد 80 سالگی استاد بی‌نظیر و بی‌همتای آواز ایران «اکبر گلپایگانی» (گلپا) در منزل شخصی ایشان برگزار شد تا جمعی از دوستداران ایشان گرد هم آیند و تولد این بزرگ مرد موسیقی کشور را جشن بگیرند.

این مراسم در محیطی صمیمی برگزار شد و استاد که از دیدن جمع بسیار شاد شده بود از مراسمی هم گفت که شب قبل از آن استاد انوشیروان روحانی برایش در منزل خودش گرفته بود و در آن جمع زیادی از بزرگان موسیقی حاضر بودند. قبل از شروع مراسم در حین اجرای آن علاقمندان استاد از سراسر کشور و خارج از کشور به استاد برای تبریک تولدشان تبریک می‌گفتند و استاد با خوشرویی و حوصله و مهربانی پاسخگوی آنان بود و تعدادی از ورزشکاران قدیمی از جمله حسین ملاقاسمی، قهرمان بزرگ کشتی هم برای عرض تبریک به منزل استاد آمدند و قبل از آغاز مراسم هم رفتند.

در ابتدای این مراسم استاد گلپا که در دو طرفش سید عبدالحسین مختاباد و سیدعباس سجادی نشسته بودند و در حضور علاقمندانی که مشتاقانه به سخنانش گوش می‌دادند، ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر در جمع، از حضور چهره‌های جوان در این برنامه استقبال کرد و این اتفاق را باعث خوشحالی خود دانست: «تشکر می‌کنم از بانیان این برنامه و خوشحالم از اینکه امروزه روز می بینیم که آثار اساتید موسیقی نسل های قبل، مورد توجه نسل جدید هم قرار گرفته است. خدا را شاکرم که همیشه و در همه این سال ها فقط و فقط در صدد فعالیت در صحنه هنر برای مردم بوده ام و از سیاست زدگی فاصله گرفته ام. به هر حال دغدغه مردم را داشتن، باعث می شود که شبانه روز با فکر آنها زندگی کرد وهمین بزرگترین افتخار من در همه سالهای فعالیت ام بوده است.» در ادامه «عبدالحسین مختاباد» با نوازندگی ویولن یکی از علاقمندان استاد و با کسب اجازه از استاد گلپایگانی، شروع به خواندن یکی از آثار ایشان کرد: «من تو را آسان نیاوردم به دست» و در اواسط اجرا اشک از چشمانشان جاری شد و این صحنه با تشویق همه حاضران جمع و خانواده استاد گلپایگانی رو به رو شد.

در ادامه «عباس سجادی» دقایقی در مورد پیشینه و آثار و شخصیت اجتماعی استاد «گلپا» سخن گفت و به تجلیل خانواده ارجمند گلپایگانی مخصوصا پدر ارجمندشان مرشد گلپایگانی پرداختند و از ایشان خواستند که چند بیتی برای حاضران به صورت زنده اجرا کنند که استاد «گلپا» که بغض کرده بود، عدم آمادگی خود برای اجرای زنده در شرایط حاضر را مطرح کردند و حاضرین در جمع را به شنیدن آخرین اثر ضبط شده خود دعوت کردند. اثری که پخش شد کاری بود ساخته استاد فضل‌اله توکل و تنطیم پیام گرایلی با مطلع «آنجا که روزی خانه ی عشق و صفا بود/سقفی که بامش سایه ی لطف خدا بود/دیگر به جا نیست/ دیگر به جا نیست» که میزان تسلط و زیبایی صدای استاد در هشتاد سالگی تحسین همگان را برانگیخت. استاد عنوان کرد این کار را تحت تاثیر زلزله آدربایجان و برای همدردی با مردم آن منطقه خوانده است. جمع حاضران و مهمانان جشن تولد 80 سالگی «اکبر گلپایگانی» دقایقی را غرق در شنیدن جدیدترین اثر ضبط شده ایشان گذراندند و در ادامه یکی از نوازنده های ویلن ، به اجرای برنامه و بداهه نوازی پرداخت و سپس یکی از شاگردان استاد «گلپا» به نام «فرهاد رحیمی» قطعه را با همراهی نوازنده ویلن اجرا کردند.

یکی از دوستداران استاد که از اصفهان خود را به محل برگزاری برنامه رسانده بود، متنی را در تمجید از همه سالهای فعالیت های هنری استاد گلپایگانی خواند و پس از خواندن این متن استاد گلپا که از متن و ابراز احساسات دوستدارانش به وجد آمده بود، از آنها تشکر کرد و در حین ایراد برخی تشکرات از حاضرین در جمع به یک باره اشک در چشمانشان حلقه زد تا فضایی حسی در محل برگزاری برنامه حاکم شود و حاضرین به تشویق ایشان بپزدارند و استاد اکبر گلپایگانی شمع تولد هشتاد سالگی‌شان را فوت کردند. برنامه هنوز به پایان نرسیده بود که استاد میلاد کیایی هم به جمع پیوستند. ایشان ضمن تبریک تولد 80 سالگی استاد گلپا دقایقی درباره ایشان سخن گفتند و درباره چگونگی آشنایی شان با استاد گلپا صحبت کردند. کیایی از دورانی گفتند که استاد گلپا در اوج محبوبیت و شهرت بود و او موزیسینی جوان و قرار شده بود با هم همکاری کنند: «قرار بود من ساز بزنم و ایشان آواز بخوانم. پرسیدم از کجا ساز بزنم. معمولا هر خواننده‌ای جای صدایی دارد و به نوازنده می‌گوید از کجا شروع کند تا توانایی خواندن آن را داشته باشد. وقتی از استاد پرسیدم گفت: «این چه سوالی‌ست؟ از هرجا دوست داری بزن.» من جوان بودم و به طبیعت جوانی خواستم شیطنتی بکنم بنابر این مخالف سه گاه را چپ کوک شروع به نوازندگی کردم و با نهایت تعجب دیدم که استاد با تسطل و زیبایی هرچه تمام‌تر خواند.» استاد میلادکیایی همچنین از مناسب‌خوانی استاد هم گفتند.

نکته بعدی که در سخنان استاد بود این بود که استاد اکبر گلپایگانی اولین کسی بود آواز را آهنگین خواند و به میان اجتماع آورد و همچنین «ای وای امان امان و ..» را از آن حذف و با شعر شروع کرد و همچنین از شاعار شاعران نوپرداز هم استفاده کردند که مورد توجه مردم قرار گرفت. در این بین تندیسی که از استاد ساخته شده بود خودنمایی می‌کرد. این تندیس اخیرا و به مناسبت هشتادسالگی استاد توسط جمعی از هنرمندان داخل و خارج از کشور ساخته شده بود و به نمایندگی از سازندگان آن آقای پورجم در این جمع حضور داشت.

عکس های یادگاری دوستداران استاد با ایشان در کنار این تندیس و فضاهای صمیمی گپ و گفت در انتهای این برنامه، حسن ختام مراسم جشن تولد 80 سالگی استاد گلپا بود که با حضور صمیمی تعدادی از چهره های موسیقی و دوستداران استاد برگزار شد.

در پایان مراسم، سید عباس سجادی که اخیرا به عنوان بهترین مجری فرهنگی هنری برگزیده شده است و اجرای این مراسم را هم به عهده داشت از همسر گرامی استاد سرکار خانم گلی گرایلی و خانواده ارجمند ایشان به خصوص برادر مرحوم‌شان، شاعر فقید فریدون گرایلی به نیکی یاد کرد و حاضران برای سالها همراهی گلی خانم با استاد دست زدند و سلامتی و طول عمر این هر دو عزیز را خواستار شدند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] پایان جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر و معرفی برگزیدگان
[/h]


یست‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شب گذشته، اول اسفندماه، با معرفی گروه‌های برگزیده و تجلیل از اردوان کامکار و فریماه قوام‌صدری به کار خود پایان داد.


به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، مراسم اختتامیه جشنواره بیست و نهم با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد، احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر، پیروز ارجمند رییس جشنواره و مدیرکل دفتر موسیقی، حسن ریاحی دبیر جشنواره، علی ترابی دبیر اجرایی جشنواره و هنرمندان عرصه موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که اجرای آن را سیدعباس سجادی بر عهده داشت، پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، نماهنگی از جشنواره بیست و نهم پخش شد و سپس حسن ریاحی دبیر جشنواره به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر از اسفند سال 1391 کار خود را با معرفی دبیر این دوره آغاز کرد و از اردیبهشت ماه سال 92 با تعیین دبیر اجرایی و به دنبال آن اعلام فراخوان بخش رقابتی، امور اجرایی جشنواره با سرعت بیشتری پی گرفته شد.
وی ادامه داد: استقبال بسیار خوب هنرمندان باعث شد تا این جشنواره با حضور 112 گروه در بخش رقابتی و جنبی برگزار شود، به گونه‌ای که در بخش رقابتی و در مرحله اول 259 گروه و هنرمند در شاخه‌های موسیقی کلاسیک ایرانی، غیرایرانی، آواز جمعی و آهنگسازی آثار خود را ارسال نمودند و در نهایت با رای هیات انتخاب 24 گروه در بخش اجرای صحنه‌ای و 165 هنرمند در بخش آهنگسازی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
ریاحی افزود: امسال بخش جنبی جشنواره در شاخه‌های «نسلی دیگر» با تکیه بر موسیقی ایرانی، «استعدادهای درخشان» با تأکید بر تکنوازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی، بخش‌های بانوان، کودک، بین‌الملل، نواحی، ارکسترال، سنتی و کلاسیک برگزار شد و می‌توان گفت ما از همه گونه‌های موسیقی رایج در کشور، نمایندگانی را در جشنواره بیست و نهم میزبانی کردیم.
این آهنگساز بیان داشت: جشنواره بیست ونهم همانند دوره قبل، بخش پژوهش خود را به اکران فیلم‌های مستند ایرانی و خارجی اختصاص داد که با استقبال بسیار خوب دانشجویان و مخاطبان جدی هنر موسیقی مواجه شد.
دبیر بیست‌و‌نهمین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: حضور گروه‌های شاخص بین‌المللی، استقبال بسیار خوب از همه بخش‌های جشنواره، همراهی و حمایت هنرمندان پیشکسوت در چهارچوب شورای سیاستگذاری و هیات انتخاب و داوری و همراهی هنرمندان نسل دوم و سوم موسیقی کشورمان، جشنواره‌ای قابل قبول را برایمان رقم زد؛ هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.
ریاحی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: امیدوارم که جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با حمایت همه هنرمندان، دولتمردان، دوستداران هنر و مدیران فرهنگی کشور راه تعالی و پیشرفت را بپیماید و نشان‌دهنده ظرفیت‌های کامل‌تر و جامع‌تری از خانواده بزرگ موسیقی ایران زمین در سال‌های آتی باشد.
بعد از صحبت‌های ریاحی، متین لادانی نوازنده پیانو و نگین باقری نوازنده ویلن به عنوان نمایندگان بخش استعدادهای درخشان به تکنوازی پرداختند که در بخشی از اجرای نگین باقری، کیمیا محمدی نوازنده پیانو نیز او را همراهی کرد. سپس هیات داوران جوایز چهار شاخه آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیرایرانی، پایان‌نامه و بخش ویژه را اهدا کردند.
در این بخش هیات داوران آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی متشکل از مهدی آذرسینا، محمدجلیل عندلیبی و رضا شفیعیان تندیس زرین جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه 6 میلیونی خود را مشترکا به کورش متین از تهران به خاطر آهنگسازی قطعه طلوع و مجتبی حبیبی از تهران به خاطر آهنگسازی قطعه همراز اهدا کردند.
داوران بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی متشکل از کامبیز روشن‌روان، محمد سریر، هوشنگ کامکار و شاهین فرهت، تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 6 میلیونی خود را به طور مشترک به هادی رحمانی از تهران به خاطر ساخت قطعه سوییت برای ارکستر و عرفان وکیلی از تهران به خاطر ساخت قطعه گنبد افلاک دادند.
در بخش آهنگسازی پایان‌نامه‌ها، کامبیز روشن‌روان، محمد سریر، هوشنگ کامکار و شاهین فرهت به عنوان هیات داوران، تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 6 میلیونی خود را مشترکا به نیلوفر کریمی از کرج به خاطر ساخت قطعه رخ و علیرضا اکبرپور از کرج به خاطر ساخت قطعه سمفونی شماره 1 اپوس شماره یک تقدیم کردند. همچنین مهدی آذرسینا، محمدجلیل عندلیبی و رضا شفیعیان، هیات داوران بخش آهنگسازی ویژه با عنوان آهنگسازی موسیقی حماسی، تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 10 میلیون تومانی خود را به کیوان علایی از مشهد به خاطر ساخت قطعه تهمتن اهدا کردند.
هیات داوران بخش آهنگسازی یاسر عدل هریس از کرج به خاطر ساخت قطعه چهار مینیاتور برای ارکستر سمفونیک، محمود میرزایی از تهران برای ساخت قطعه خلیج فارس، محمد کیوان از اصفهان به خاطر ساخت قطعه Black,red و نیلوفر کریمی از کرج برای ساخت قطعه کسوف را شایسته دریافت لوح تقدیر دانستند.
بنابراین گزارش، در ادامه مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر نماهنگی از روند برگزاری این دوره از جشنواره پخش شد و سپس رامیز قلی‌اف به همراه گروه‌اش و بعد از آن به همراه کیوان ساکت به اجرای برنامه پرداخت.
بعد از اجرای موسیقی و با پخش نماهنگی از زندگی فریماه قوام‌صدری و اردوان کامکار، با حضور وزیر ارشاد و معاون هنری وزیر از مقام هنری این دو هنرمند تجلیل شد.
سپس علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سخنرانی پرداخت: آن‌جا که سخن باز می‌ماند موسیقی آغاز می‌شود و همان‌طور که عالم معنا را با چشم دل می‌توان دید، موسیقی را نیز باید با گوش دل شنید. کار هنرمند نوآوری و خلاقیت است. گاه دیدن یک اثر هنری یا شنیدن یک اثر موسیقیایی چنان وجدآفرین است که می‌تواند غم را به شادی، خودخواهی را به ایثار و تعجیل را به تدبیر مبدل سازد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موسیقی در مسیر حرکت ملت شریف ایران، از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال‌های دفاع مقدس، از دوران سازندگی تا مشارکت و حضور عمومی مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی، پیشاهنگ و با مردم همراه و هم‌نوا بوده است.
وی افزود: جشنواره موسیقی فجر هر سال چشمه و کرشمه‌ای نو از این تحول فرهنگی را می‌نمایاند.
جنتی گفت: جشنواره موسیقی فجر بر این باور استوار است که جریان متعالی فعالیت‌های هنری کشور را آن گونه که شایسته است در جامعه فرهنگ‌دوست و هنرپرور ایران پویا و شاداب نگاه دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موسیقی هنری است به قدمت تاریخ و ایرانیان در تداوم، تعالی و تکامل آن نقشی ممتاز و متمایز داشته‌اند و تردیدی نیست که بخش مهمی از تاریخ موسیقی جهان با تاریخ چند هزار ساله موسیقی ایران کمال پیدا می‌کند.
جنتی گفت: هنرمندان و هنردوستان بر این نکته واقفند که موسیقی ایرانی به لحاظ دستگاهی، مقام‌ها، پرده‌ها و تنوع سازها در جهان کم‌نظیر و بی‌بدیل است. از این رو موسیقی‌دانان ایرانی در عرصه جهانی از جایگاهی رفیع و مقامی منیع برخوردار هستند.
جنتی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را عرصه گزینش آثار موسیقیایی و معرفی پدیدآورندگان دانست و افزود: در این جشنواره هنرمندان عرصه موسیقی، آثاری را که بدیع و شایسته ستایش هستند در کنار گروه‌های بین‌المللی و در بخش‌های بدایع سازی و آوازی، نغمه‌ها و دستگاه‌های موسیقیایی ارائه می‌دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود بخش‌های مختلفی مانند پاپ، کلاسیک ایرانی و غیرایرانی، بانوان، کودکان و اهدای جوایز به پایان‌نامه‌های برتر در ارتباط با موسیقی، گفت: تنوع بخش‌های جشنواره موسیقی فجر نشان از گستردگی این هنر و انبوه علاقه‌مندان و اهتمام برگزارکنندگان برای توجه به تمام این گونه‌ها دارد.
جنتی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در شش استان مختلف، این مساله را نشان از تمرکز‌زدایی و توجه به عدالت از سوی مسوولان برگزاری جشنواره دانست و آن را یکی از رویه‌های دولت تدبیر و امید نامید.
وی افزود: تردیدی نیست که جوانان ما به سبک‌های جدید موسیقی آشنا هستند، بنابراین ما باید آن‌ها را دریابیم. گروه‌های جوان باید مورد حمایت قرار گیرند و شرایط آموزش و اجرای صحنه‌ای آن‌ها فراهم شود.
جنتی با تاکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در توسعه هنر موسیقی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند زمینه اجرای موسیقی فاخر و کنسرت‌های بزرگ را فراهم کند و در این زمینه به حمایت بخش خصوصی نیاز داریم.
وزیر ارشاد یادآور شد: یکی از الزامات اجرای موسیقی وجود سالن‌های مجهز و با کیفیت است که بخش خصوصی می‌تواند با شناسایی و تجهیز سالن‌های مناسب در این زمینه گام بزرگی بردارد.
جنتی با اشاره به مساله دیپلماسی فرهنگی گفت: باید از ظرفیت‌های موسیقی برای گسترش روابط با کشورهایی که با گونه‌های مختلف موسیقی ارتباط برقرار می‌کنند بهره بگیریم تا علاوه بر حرکت در راستای اهداف سیاست خارجی کشور به تحقق پیشنهاد رییس‌جمهوری مبنی بر جهان عاری از خشونت جامه عمل بپوشانیم.
وی گفت: بخشی از استعدادهای هنری در موسیقی ایران به دلیل سخت‌گیری‌ها و تنگ‌نظری‌ها از عرصه قانونی دور مانده‌اند، باید با برقراری ارتباط بیشتر با این هنرمندان از استعدادهای آن‌ها در جهت موسیقی سالم و فاخر استفاده کنیم.
جنتی افزود: امیدوارم با توجه بیشتر به مقوله اقتصاد هنر، زمینه را برای حمایت از حق مالکیت معنوی هنرمندان ایران به خصوص موسیقی‌دانان که آثارشان در مسیر تعدی و کپی غیرمجاز بیشتر قرار دارد ، فراهم کنیم.
در بخشی دیگر از این مراسم، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت:‌ برنامه امروز ما با سرود جمهوری اسلامی آغاز شد که حسن ریاحی دبیر جشنواره آهنگساز آن است. خوشحالم که دست‌اندرکاران جشنواره خود از هنرمندان به‌نام هستند و امیدوارم دیگر دوستان نیز که در این عرصه هستند به ما کمک کنند.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: امشب آقای باهنر معاون رییس مجلس شورای اسلامی میهمان ما است که از دوستان سابق است و هم خودش اهل هنر محسوب می‌شود و هم نامش هنری است. امکان دارد ما در بحث بودجه هنری کمی از مسیرمان انحراف داشته باشیم اما باید مجلس ما را حمایت کند تا وضعیت هنر را رو به جلو پیش ببریم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امیدواریم با کمک بزرگان کشور به همه بخش‌های موسیقی بپردازیم و هیچ چیزی را حذف نکنیم. موسیقی می‌تواند نگاهی فرهنگی در دنیا نسبت به ما رقم بزند و ویترینی برای ما باشد.
مرادخانی ادامه داد: نسل آینده برای ما گنجینه‌ای بزرگ است. استادان موسیقی از کاری که جوانان در جشنواره امسال کردند شگفت‌زده بودند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرحی داریم که یک درصد از بودجه عمرانی نهادها را به هنرهای تجسمی اختصاص دهیم. امیدواریم که با یاری مجلس و عنایت آقای باهنر این طرح تصویب شود تا بتوانیم نمادهای ایرانی و اسلامی را آن‌گونه که شایسته است در معرض دید همگان قرار دهیم.
مرادخانی در پایان گفت:‌ ارکسترهای سمفونیک و ملی با عنایت رییس‌جمهور به زودی کارشان را آغاز می‌کنند. همچنین زمینه‌هایی فراهم شده که دیپلماسی فرهنگی بین ایران و کشورهای دنیا شکل بگیرد.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، بخش دیگری از مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر به اجرای گروه موسیقی ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ‌الاسلامی و تکنوازی گیتار وحید ایرانشاهی اختصاص داشت و بعد از آن داوران بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی متشکل از ارفع اطرایی، کیوان ساکت و عبدالحسین مختاباد تندیس زرین، لوح تقدیر و جایزه نقدی 9 میلیون تومانی را به گروه «سرشک» به سرپرستی یحیی علوی از مشهد به عنوان رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه 6 میلیون تومانی را به گروه «شمسا» به سرپرستی سید نیما طیرانی بطحایی از تهران به عنوان رتبه دوم و لوح تقدیر و جایزه 3 میلیون تومانی را به گروه «ردیف» به سرپرستی سیدمحمدجواد صانعی از کاشان به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

هیات داوران بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی نیز متشکل از رافائل میناسکانیان، منوچهر صهبایی و جاوید مجلسی، «ارکستر مجلسی رسا» به سرپرستی مظفر نبیلی و به رهبری رامیار بهزادی از کرج را شایسته کسب رتبه دوم دانستند و لوح تقدیر و جایزه نقدی 6 میلیون تومانی جشنواره را به این گروه اهدا کردند.

بعد از اهدای جوایز این بخش، گروه موسیقی عبور به آهنگسازی علی قمصری و محمد معتمدی به اجرای قطعاتی پرداختند و سپس هیات داوران بخش آواز جمعی متشکل از وارطان ساهاکیان، مهدی شمس نیکنام و رازمیک اوحانیان، جایزه اول خود را شامل تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 9 میلیون تومانی به گروه «آوازی سونات» به سرپرستی محسن بافنده از ساری، جایزه دوم را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی 6 میلیون تومانی به گروه «کُر صمات» به سرپرستی آزاده عظیمی از شیراز و جایزه سوم را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی 3 میلیون تومانی به طور مشترک به گروه «کُر آرارات» به سرپرستی آراکس خاچاطوریان از تهران و گروه «کُر انجمن موسیقی خراسان رضوی (صبا)» به رهبری محمدجواد سام‌نژاد و به سرپرستی محمد یوسفی از مشهد اهدا کردند.
مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای محمد اصفهانی در تالار وحدت به کار خود پایان داد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز


درمراسم پایانی جشنواره بین المللی موسیقی فجر
تقدیر وزیرارشاد از دو موسیقیدان

بانی فیلم آنلاین: وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در آیین پایانی بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از اردوان کامکار و فریماه قوام صدری به پاس چند دهه تلاش درعرصه موسیقی تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که امشب- پنجشنبه - درتالار وحدت درحال برگزاری است، علی جنتی به همراه حسن ریاحی دبیر جشنواره با اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره از این دو استاد و چهره ماندگار هنر موسیقی کشورمان تجلیل کردند.
فریماه قوام صدر به روی صحنه آمد و ضمن قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره گفت: این رویداد نویدبخش روزهای خوب برای استعدادهای جوان و درخشان در عرصه موسیقی است.
وی جایزه خود را به فرزندان خود، گروه موسیقی تهران و علیرضا مشایخی رهبر این ارکستر تقدیم کرد.
کامکار نیز که مورد تشویق بسیار حاضران در تالار وحدت قرار گرفته بود، هنگام دریافت جایزه خود از آنان تشکر کرد.

فریماه قوام صدری در سال 1329 در تهران متولد شد. وی از همان کودکی فراگیری موسیقی را زیرنظر پیانیست مشهور افلیا کمباجیان آغاز کرده و از دانشگاه هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل شد.
وی در سال 1352 با دریافت بورسیه تحصیلی وارد مدرسه موسیقی اکول نرمال پاریس در رشته پیانو و موسیقی مجلسی فارغ التحصیل شد، پس از بازگشت به ایران در سال 1356 همزمان با آموزش پیانو در مدرسه عالی موسیقی تهران (کنسروتوار تهران) به عضویت گروه داوران کنسرواتوار تهران نیز در آمد و فعالیت اجرایی خود را به عنوان تکنواز و همنواز در رادیو تلویزیون ملی ایران، دانشگاه تهران، انجمن فیلارمونیک تهران و کنسرواتوار تهران آغاز کرد.
وی در دوره های تخصصی گوناگونی چون دوره ویژه موسیقی مجلسی در آکادمی موسیقی کینجا در سیه نا (ایتالیا)، موسیقی مجلسی در دانشگاه تمپل فیلاد لفیا (ایالات متحده) و تکنوازی پیانو در دانشگاه مک گیل (کانادا) شرکت داشته است و سال هاست که به عنوان تکنواز و همنواز درکشور های ایران، فرانسه، اتریش، ایتالیا و آمریکا به اجرای برنامه می پردازد و پس از پایه گذاری گروه موسیقی تهران در سال 1372 به همراه علیرضا مشایخی ، تا به امروز به عنوان مدیر هنری ، تکنواز و همنواز ارکستر موسیقی نو مشغول فعالیت است و کنسرت ها و برنامه های پژوهشی و آموزشی گوناگونی برگزار کرده است.
صدری از آغاز همکاری خود با مشایخی، ویرایش بسیاری از آثار پیانویی وی را بر عهده داشته است از وی می توان به عنوان کارشناس آثار پیانویی مشایخی نام برد.
از فریماه قوام صدری دو آلبوم ˈموسیقی برای پیانوˈ و ˈشهرزادˈ که هر دو از آثار مشایخی هستند منتشر شده است .
اردوان کامکار در سال 1347 در سنندج به دنیا آمد و یادگیری نوازندگی سنتور را از سن چهار سالگی نزد پدرش حسن کامکار آغاز کرد و در جوانی به همراه برادرش هوشنگ کامکار، کنسرتینوی سنتوری تصنیف کرد که در آلبومی به نام بر تارک سپیده (همراه با یک کنسرتینوی کمانچه از برادرش، اردشیر) به بازار عرضه شد.
وی در سال 1359 به تهران آمد و فعالیت خود را به طور جدی در عرصه موسیقی آغاز کرد و با کمک برادرانش، هوشنگ و ارسلان، درس های هارمونی، کنترپوان و اصول آهنگسازی را فرا گرفت.
تقسیم ملودی های قطعات و تقسیم آن ها در دو دست یکی از ویژگی های نوازندگی اش است ، از مهمترین توانایی های وی، قدرت مساوی دستانش در نوازندگی بشمار می رود.
اردوان کامکار قطعه دریا را که قبل از سال 1364 ساخته بود و چند سال یعد در سال 1369 در تالار وحدت اجرا کرد، وی علاوه بر آثاری که برای تکنوازی سنتور خلق کرد، قطعات دیگری هم برای گروه نوازی سازهای ایرانی تصنیف کرد که مورد توجه اهالی موسیقی قرار گرفت.
دومین کنسرتینوی سنتور اردوان کامکار که با ارکستر زهی و پیانو همراهی می شد، با نام ماهی روانه بازار موسیقی شد، این آلبوم، یک کنسرتینوی مشکل با فضایی رازآلود و با لحن و ریتم های کردی است.
بعد آن برفراز باد را منتشر کرد و در آلبوم شب، سکوت، کویر اثر کیهان کلهر نیز به عنوان نوازنده سنتور همکاری داشت.
این هنرمند توانا چند ماه پیش به منظور سکته مغزی راهی بیمارستان شد که بعد از گذراندن دو هفته در بیمارستان و بهبودی نسبی مرخص شد.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 24 بهمن ماه به میزبانی 9 سالن در شهر تهران و استان های گلستان، فارس،کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 112 گروه در بخش های جنبی، بین الملل، استعدادهای درخشان ، نسل دیگر، کودک، بانوان، رقابتی موسیقی آوازی کلاسیک ایرانی و غربی، پاپ و نمایش فیلم حضور داشتند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز


معرفی برگزیدگان بیست و نهمین جشن موسیقی فجر

بانی فیلم آنلاین: برگزیدگان بخش های مختلف بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر دقایقی پیش در اختتامیه جشنواره در تالار وحدت معرفی شدند.

به گزارش مهر، در شاخه آهنگسازی کلاسیک غیرایرانی تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک تقدیم شد به:
هادی رحمانی برای قطعه «سوئیت برای ارکستر» از تهران
عرفان وکیلی برای قطعه «گنبد افلاک» از تهران

در شاخه پایان‌نامه‌های دانشجویی هیئت داوران تندیس، لوح و جایزه نقدی به طور مشترک تقدیم شد به:
نیلوفر کریمی برای قطعه «رخ» از کرج
علیرضا اکبرپور برای قطعه «سمفونی اپز»

در بخش آهنگسازی کلاسیک ایرانی تندیس، لوح و جایزه نقدی تقدیم شد به:
کوروش متین با قطعه «طلوع» از تهران
مجتبی حبیبی با قطعه «همراز» از تهران

در بخش ویژه‌ آهنگسازی حماسی از کیوان عطایی برای قطعه تهمتن از مشهد تقدیر شد.

در بخش گروه نوازی کلاسیک ایرانی
تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم شد به:
رتبه اول گروه «سرشک» به سرپرستی یحیی علوی از مشهد
رتبه دوم گروه «شمسا» به سرپرستی نیما بطحایی از تهران
رتبه سوم گروه «ربیع» به سرپرستی محمد جواد صانعی از کاشان

در بخش گروه نوازی کلاسیک غیر ایرانی:

جایزه دوم به «ارکستر مجلسی رسا» به رهبری رامیار بهزادی به سرپرستی مظفر نبیلی از کرج رسید و هیات داوران در این بخش کسی را شایسته رتبه اول و سوم ندانست.
در بخش آواز جمعی رتبه نخست به گروه کر آوازی سونات به رهبری محسن بافنده از ساری، رتبه دوم به گروه کروه سمات به رهبری آزاده عظیمی از شیراز و رتبه سوم به طور مشترک به گروه کر آرارات به رهبری آراک خاچاطوریان از تهران و گروه کر انجمن موسیقی خراسان رضوی اختصاص یافت.
 

raha_89

عضو جدید
Fakhreddini-111x120.jpg
فرهاد فخرالديني
، رهبر سابق اركستر موسيقي ملي كه در سال 88 از سمت خود استعفا كرد، بار ديگر در جايگاه رهبر اركستر به صحنه باز مي‌گردد. اين موسيقيدان كه در چند سال اخير بسيار كم‌كار بوده و از آخرين رهبري او روي صحنه دو سال مي‌گذرد، با اركستر مهرنوازان در اسفند ماه امسال روي صحنه خواهد رفت. فخرالديني كار خود را در اواخر دهه 40 با آهنگسازي فيلم آغاز كرد و از اوايل دهه 50 به رهبري اركسترهاي متعدد مشغول بوده است. او در سال 77 اركستر موسيقي ملي ايران را بنيان گذاشت و در 11 سال كار مداوم با اين اركستر و اجراهاي متعدد، خاطرات بسياري را در ذهن شنوندگان جاودانه كرد. پيش از شروع به كار جشنواره موسيقي فجر هم خبر شروع به كار مجدد اركستر موسيقي ملي از سال آينده توسط مسوولان مركز موسيقي اعلام شد. با بازگشت اركستر ملي و فرهاد فخرالديني، شايد فرصتي دست دهد كه او بار ديگر چوب رهبري را براي هدايت اركستر ملي روي صحنه به حركت درآورد.


منبع :آهنگ سرا
 

Similar threads

بالا