زمزمه های الحاق جمهوری آذربایجان به ایران! / نوبت باکو

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کيهان خواستار برگزاری رفراندوم الحاق جمهوری آذربايجان به ايران شد

حسين شريعتمداری، نماينده آيت الله خامنه ای در روزنامه کيهان، در يادداشت روز چهارشنبه، ۱۴ فروردين،این روزنامه گفته است مسئولان ايران می‌توانند به دولت جمهوری آذربايجان پيشنهاد کنند که «الحاق» اين کشور به ايران را در ميان مردم آن کشور به رفراندوم بگذارند.

وی در اين يادداشت با عنوان «نوبت باکو» نوشته است که «شور و اشتياق وصف ناشدنی مردم مسلمان جمهوری آذربايجان برای الحاق به جمهوری اسلامی ايران موج می زند».

يادداشت شريعتمداری آن‌گونه که خود عنوان کرده، واکنشی به برگزاری يک همايش «با شرکت کنندگان اندک و کم شمار» با عنوان «آينده آذربايجان جنوبی» در باکو بوده است.

«جبهه آزادی ملی آذربايجان جنوبی» روز ۱۰ فروردين ماه نشستی را در هتل «پارک اين» باکو با حضور تعدادی از نمايندگان احزاب مخالف و چند کارشناس جمهوری آذربايجان و برخی ايراني‌های آذربايجانی زبان مقيم خارج برگزار کرد، موضوعی که هم واکنش سفارت ايران در باکو را در پی داشت و هم سفير باکو در تهران به وزارت امور خارجه ايران فراخوانده شد.

روزنامه «مساوات» جمهوری آذربايجان روز ۱۱ فروردين درباره نشست ياد شده گزارش داده بود که «موضوع زندانيان سياسی و فعالين مدنی آذری زبان در ايران، لزوم يافتن راه‌هايی برای اطلاع رسانی درباره وضعيت آنها به مجامع بين المللی، انتقاد از نبود طرح استراتژيک در دولت آذربايجان در رابطه با آذری زبان‌های ايران، برنامه هسته‌ای و وضعيت اقتصادی اين کشور» از طرف سخنرانان اين نشست مطرح شد. بر اساس گزارش‌ها، در نشست ياد شده هيچ مقام رسمی دولت باکو يا افراد نزديک به دولت حضور نداشته اند.

وزارت امور خارجه ‌ايران روز ۱۱ فروردين با احضار سفير جمهوری آذربايجان در تهران به برگزاری اين نشست اعتراض کرد و گفت که در اين نشست «عليه حاکميت و تماميت ارضی» ايران موضع گيری شده است.

حسین شريعتمداری در یادداشت روز چهارشنبه روزنامه کیهان با «سخيف و کودکانه» خواندن ادعاهايی که «عليه حاکميت و تماميت ارضی جمهوری اسلامی ايران» مطرح شده، نوشته است که جمهوری آذربايجان نزديک به ۱۰ ميليون نفر جمعيت دارد که اکثريت نزديک به تمامی آنها مسلمان و شيعه هستند و «پيوندهای عميق فرهنگی و عقيدتی با مردم آذربايجان ايران دارند... آنها بعد از فروپاشی شوروی سابق خواستار بازگشت به فرهنگ و عقايد خود بودند و از آن هنگام تاکنون ايران اسلامی را قبله آمال خود می دانند».

اين مقاله در ادامه می نويسد که «شواهد موجود و رصدهای پيوسته کمترين ترديدی باقی نمی‌گذارند که مردم جمهوری آذربايجان، خود را عضو جدا شده ای از ايران اسلامی تلقی می‌کنند و تلاش فراوان و برنامه ريزی گسترده صهيونيست‌ها که بعد از فروپاشی شوروی در جمهوری آذربايجان نفوذ قابل توجهی يافته اند، تاکنون نه فقط موفق به تغيير اين ديدگاه در مردم شريف جمهوری آذربايجان نشده است بلکه دشمنی و جنايات وحشيانه صهيونيست‌ها عليه ملت‌های مسلمان ، اشتياق مردم جمهوری آذربايجان را به پيوند با ايران اسلامی شتاب بيشتری داده است».

نماينده ولی فقيه در روزنامه کيهان در ادامه گفته است که ماجرای نشست اخير و دهها ماجرای مشابه ديگر کمترين ترديدی باقی نمی‌گذارد که مردم در جمهوری آذربايجان از «حضور و نفوذ آشکار و پنهان صهيونيست‌ها در آن مرز و بوم به تنگ آمده‌اند و اين دقيقاً همان پيامی است که بايستی مسئولان محترم سياست خارجی کشورمان دريافت کنند و در پی آن برای نجات مردم جمهوری آذربايجان دست به کار شوند».

حسين شريعتمداری درباره ساز و کار و نحوه «نجات مردم جمهوری آذربايجان»، موضوع برگزاری رفراندوم در اين کشور را برای الحاق به ايران مطرح کرده است. به‌ گفته وی، اين ابتدايی ترين گام در تحقق دموکراسی و مردم سالاری است.

اين گزارش در ادامه می گويد که نتيجه رفراندوم از هم اکنون «به آسانی و با قاطعيت» قابل پيش بينی است؛ آنچه در ميان مردم جمهوری آذربايجان جريان دارد به وضوح نشان می‌دهد که «آنها در گام اول خواستار الحاق به ايران اسلامی هستند و اولويت دوم را در تشکيل يک نظام اسلامی با ساختاری برگرفته از ساختار جمهوری اسلامی ايران می‌دانند».

«راه اندازی جریانی برای بازگشت ۱۷ شهر قفقاز به ایران»

همزمان با اين انتشار يادداشت، منصور حقيقت پور، نماينده اردبيل در مجلس شورای اسلامی، گفته که «جريانی به راه افتاده است تا ۱۷ شهر قفقاز از جمله آذربايجان به کشورمان ملحق شود که اميدواريم با همراهی مردم و حمايت همه جانبه دستگاه‌های بين‌المللی اين امر محقق شود».

آقای حقيقت پور در گفت و گو با خبرگزاری فارس به ماهيت اين «جريان» اشاره نکرده است ولی گفته که «قرار است نشستی نيز در اين زمينه در منطقه قفقاز انجام شود و جريان الحاق ۱۷ شهر اين منطقه به کشورمان يک جريان جدی است چرا که در نهايت حيله و نيرنگ، اين ۱۷ شهر که شهر‌های آذربايجان و باکو نيز جزو آنها بوده است در دوران قاجار از ايران جدا شده و مردمان آن علاقمند هستند که به دامن کشورمان بازگردند».

اشاره اين نماينده مجلس به قراردادهای گلستان و ترکمنچای است که پس از شکست ايران از روسيه در جنگ های اوايل قرن نوزدهم ميلادی منعقد شد و بر اساس شهرهای زيادی از ناحيه شمال غربی ايران جدا شد. اين شهرها هم اکنون در جمهوری آذربايجان و ارمنستان قرار دارند.

هنوز دولت آذربايجان به طور رسمی واکنشی به برگزاری نشست ياد شده در باکو، احضار سفيرش در تهران و يادداشت نماينده آيت‌الله خامنه ای در روزنامه کيهان نشان نداده است.

منبع:

http://www.radiofarda.com/content/f4.../24946507.html
 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عصرایران: روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان "نوبت باکو" به قلم حسین شریعتمداری مدیرمسؤول این روزنامه نوشت:

اين نوشته در پي انتقاد به وزارت امور خارجه كشورمان نيست و براين باور است كه احضار سفير جمهوري آذربايجان و ابلاغ اعتراض شديداللحن جمهوري اسلامي ايران به او، يكي از وظايف و مسئوليت هاي تعريف شده وزارت امور خارجه است ولي انتظار آن بوده و هست كه مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان درك عميق تري از شرايط داشته باشند و هيچ «فرصتي» از جمله ماجراي همايش اخير در جمهوري آذربايجان را «تهديد» تلقي نكنند.

روز دهم فروردين ماه- 30 مارس- از سوي حزب موسوم به «جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي»! همايشي با عنوان «فرداي آذربايجان جنوبي» در سالن اجتماعات يكي از هتل هاي باكو برگزار شد.

در اين همايش كه علاوه بر تعدادي از اعضاي اين حزب برخي از مقامات و شخصيت هاي سابق جمهوري آذربايجان نيز حضور داشتند، ادعاهاي سخيف و كودكانه اي عليه حاكميت و تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران مطرح شده بود و احضار سفير جمهوري آذربايجان از سوي معاون محترم آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه كشورمان در اعتراض به برپايي اين همايش صورت پذيرفته بود.

ايشان درباره علت احضار سفير جمهوري آذربايجان گفته است «در حالي كه جمهوري اسلامي ايران همواره تلاش كرده است روابط دو كشور در مسير پيوندهاي عميق دو ملت تداوم يابد، انجام اينگونه اقدامات مي تواند آسيب جدي به روند مثبت و رو به توسعه روابط فيمابين وارد كند»... اين سكه اما، روي ديگري هم دارد كه نبايد از نگاه مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان ناديده گرفته شود. بخوانيد؛

1- جمهوري آذربايجان نزديك به 10 ميليون نفر جمعيت دارد كه اكثريت نزديك به تمامي آنها مسلمان و شيعه هستند و پيوندهاي عميق فرهنگي و عقيدتي با مردم آذربايجان ايران دارند. مردم اين كشور اگرچه سال هاي متمادي تحت سلطه شوروي سابق بوده اند ولي علي رغم تلاش و برنامه ريزي گسترده حزب كمونيست شوروي از عقايد ديني و فرهنگ و سنت هاي آذري خود دست نكشيدند. آنها بعد از فروپاشي شوروي سابق خواستار بازگشت به فرهنگ و عقايد خود بودند و از آن هنگام تاكنون ايران اسلامي را قبله آمال خود مي دانند.

شواهد موجود و رصدهاي پيوسته كمترين ترديدي باقي نمي گذارند كه مردم جمهوري آذربايجان، خود را عضو جدا شده اي از ايران اسلامي تلقي مي كنند و تلاش فراوان و برنامه ريزي گسترده صهيونيست ها كه بعد از فروپاشي شوروي در جمهوري آذربايجان نفوذ قابل توجهي يافته اند، تاكنون نه فقط موفق به تغيير اين ديدگاه در مردم شريف جمهوري آذربايجان نشده است بلكه دشمني و جنايات وحشيانه صهيونيست ها عليه ملت هاي مسلمان ، اشتياق مردم جمهوري آذربايجان را به پيوند با ايران اسلامي شتاب بيشتري داده است.

همايش مورد اشاره يكي از دهها و صدها اقدام مشترك صهيونيست ها و برخي از دولتمردان جمهوري آذربايجان براي مقابله با احساس همبستگي مردم آن خطه با ايران اسلامي و پيشگيري از فوران اين احساس عميق ديني و فرهنگي است.

برپايه شواهد موجود تأسيس حزب موسوم به «جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي»! يك اقدام ناشيانه از نوع «فرار به جلو» است كه به منظور پيشگيري از خواسته مردم جمهوري آذربايجان براي الحاق به ايران اسلامي و يا تشكيل يك نظام اسلامي مشابه ايران، سازماندهي شده و تاكنون نيز كمترين موفقيتي نداشته است.

گفتني است «وفاقلي زاده» مشاور سابق رئيس جمهوري آذربايجان در دوران رياست جمهوري حيدر علي اف سفرهاي چندباره خود به اسرائيل و رايزني با مقامات رژيم صهيونيستي را پنهان نمي كند. او به همراه نمايندگاني از احزاب «جبهه خلق» و «آزادي و مساوات» از جمله برپا كنندگان و شركت كنندگان در همايش مورد اشاره بوده اند.

2- براي شناخت روحيات و بينش و فرهنگ مردم جمهوري آذربايجان مي توان نيم نگاهي به مردم مسلمان، غيور و پاكباخته آذربايجان خودمان انداخت. مردمي كه پايداري و فداكاري آنها در دفاع از انقلاب اسلامي و حضور هميشگي آنان در حمايت از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مثال زدني و كم نظير است. مردمي كه در تمامي فراز و نشيب ها و روزهاي حادثه- از جمله در مقابله با رژيم طاغوت و در جريان جنگ تحميلي- از امام راحل(ره) و خلف حاضر او به يك اشاره بوده است و از آنها در دفاع از انقلاب و ميهن اسلامي، به سر دويدن.

3- شركت كنندگان اندك و كم شمار همايش ياد شده، اگرچه عليه تماميت ارضي ايران اسلامي ياوه سرايي كرده اند ولي اين فقط ظاهر ماجراست و در پشت اين ظاهر ساختگي شور و اشتياق وصف ناشدني مردم مسلمان جمهوري آذربايجان براي الحاق به جمهوري اسلامي ايران موج مي زند و اگر چنين نيست- كه هست- اينهمه تلاش حزب صهيونيستي جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي! براي چيست؟!

اين ماجرا و دهها ماجراي مشابه ديگر كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه مردم در جمهوري آذربايجان از حضور و نفوذ آشكار و پنهان صهيونيست ها در آن مرز و بوم به تنگ آمده اند. و اين دقيقاً همان پيامي است كه بايستي مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان دريافت كنند و در پي آن براي نجات مردم جمهوري آذربايجان دست به كار شوند. چگونه؟! بخوانيد؛

4- مسئولان محترم كشورمان مي توانند به دولت جمهوري آذربايجان پيشنهاد كنند كه الحاق جمهوري آذربايجان به آذربايجان ايران را در ميان مردم آن كشور به رفراندوم بگذارند. اين ابتدايي ترين گام در تحقق دموكراسي و مردم سالاري است.

نتيجه اما، از هم اكنون به آساني و با قاطعيت قابل پيش بيني است و يا، خواسته واقعي آنان براي تشكيل يك نظام اسلامي شبيه جمهوري اسلامي ايران را از طريق يك رفراندوم با دو گزينه «آري» و «نه» جويا شوند.

آنچه در ميان مردم شريف جمهوري آذربايجان جريان دارد به وضوح نشان مي دهد كه آنها در گام اول خواستار الحاق به ايران اسلامي هستند و اولويت دوم را در تشكيل يك نظام اسلامي با ساختاري برگرفته از ساختار جمهوري اسلامي ايران مي دانند.

5- چند سال قبل در يادداشتي با عنوان «آوازهاي كوچه باغي» ضمن ارائه اسنادي حاكي از خيانت رژيم آمريكايي شاه در جدا كردن بحرين از ميهن اسلامي به شواهد و قرائن معتبري اشاره كرديم كه نشانه نفرت عميق مردم بحرين از حكومت دست نشانده آل خليفه و اشتياق آنان براي بازگشت به وطن اصلي يعني ايران اسلامي بود.

در آن هنگام، مفتي هاي درباري آل خليفه و آل سعود فتواي قتل نگارنده را صادر كردند و رسانه هاي غربي و عبري و عربي درباره پيوند عميق مردم بحرين با آل خليفه گفتند و نوشتند ولي امروزه شاهد انقلاب اسلامي مردم بحرين براي سرنگوني رژيم آل خليفه هستيم. اكنون نيز همه شواهد و اسناد موجود حكايت از آن دارد كه روزهاي فوران شور آميخته به شعور مردم شريف جمهوري آذربايجان نزديك است و احزاب صهيونيست ساخته آن سامان چاره اي جز نقل مكان به تل آويو نخواهند داشت.

منبع:

http://www.bartarinha.ir/fa/news/471...B1%D8%A7%D9%86
 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دامن‌زدن به مباحث تجزیه‌طلبانه به ضرر باکو تمام می‌شود، گفت: قرار به الحاق باشد، کشورآذربایجان به ایران خواهد پیوست.








به گزارش جهان، علاءالدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به برگزاری نشست ضد ایرانی در باکو گفت: متاسفانه مدتی است به دلیل نفوذ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شاهد زمزمه‌هایی ازآذربایجان، کشور اسلامی همسایه هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا اینگونه اظهارات به ضرر کشور آذربایجان است افزود: اگر قرار بر صورت گرفتن تحولی باشد باید آنچه از ایران جدا شده به جای خود برگردد و آذربایجان نیز باید به ایران، سرزمین مادری خود بپیوندد و قطعا خلاف آن اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه اجازه برگزاری اینگونه نشست ها به گروه های تندرو به نفع دولتمردان آذربایجان نیست افزود: قطعا هموطنان آذربایجانی با توجه به دیدگاه اسلامی خود علاقمند به زندگی در یک نظام اسلامی بوده و نسبت به این اقدامات علاقه ای نشان نخواهند داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران به تمامیت ارضی و استقلال آذربایجان احترام گذاشته و علاقمند به برقراری ارتباطی خوب با این کشور هستیم تصریح کرد: به آذربایجان توصیه می کنیم که اجازه شکسته شدن حریم‌ها را ندهد زیرا آنچه بعد از اینگونه اظهارات تجزیه طلبانه رخ دهد به نفع آنها نخواهد بود.

بنابر این گزارش گروهک قومگرا و تجزیه طلب جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی و شاخه انشعابی گروهک داک، با برگزاری نشستی در باکو ضمن طرح ادعاهای تجزیه طلبانه علیه ایران، نشریاتی توهین آمیز را توزیع کردند.

منبع:
http://www.jahannews.com/vdcgqy9x3ak9ut4.rpra.html
 

arnak

عضو جدید
کاربر ممتاز
ايشون بهتر بود پيشنهاد رفراندوم تو خود ايرانو بدن.... شايد متوجه بشن كه اكثريت ملت از اينكه دارن روز به روز فرهنگ اعراب عصر جاهليت رو به زور و اجبار دارن به خوردمون ميدن ناراضي هستن...ببينن از اين 70 ميليون 30 مليونشون از حكومتشون راضي هستن كه ميخوان به فكر 10 ميليون آذري تو كشور آذربايجان باشن
.
.
يكي نيست بگه مرد حسابي يه كم هم بجاي بشار اسد و دارودسته ش ، و حسن نصرالله و مابقي ليست سياه بين الملل، به فكر مردم خودمون باش كه نصف بيشترشون رنگ عيدو به چشم نديدن
آدم اين چيزا رو كه ميشنوه و ميبينه ميخواد كله شو به ديوار بكوبه... والا...:wallbash:
 

alireza.civil

عضو جدید
خدمت استادقلم عرض می کنم قبل از رای گیری الحاق کشور آذربایجان به ایران قیمت دلار و گوشت و نان مسکن و بیمارستان میوه و پسته و بنزین و پرایدرا به اطلاع آنها برسانید که بعدا گله نکنند که مافکر می کردیم طبق آمار دولت تورم یک رقمی است و مردم ایران هیچ مشکل اقتصادی ندارن
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من چند بار باکو رفتم، با مردم که صحبت می کنی اکثرا از ایران متنفرن و ایرانو حامی ارمنستان میدونن
در صورت رای گیری فقط آبروی ایرانه که برای بار n ام خواهد رفت
اونجا یک کشور آزاده (حد اقل از نظر فردی) که مردمش اغلب اوقات می خورن و آبمیوه می نوشن و ترانه میخونن و بعضا هم کار میکنن و کلا آرامش حکم فرماست. فقیراشون از متوسط های ما بیشتر بهشون خوش میگذره
با پول نفتم شهراشونو زیباتر از پایتخت ایران ساختن. تورم وجود نداره و منات برابر 44000 ریاله
ولی رشوه گیری تو اونجا بیشتر از ایرانه و این به خود مردم بر میگرده
اونا بیان خودشونو بچسبونن به ایران که چی بشه؟ که صبح تا شب سگ دو بزنن آخرش یه کیلو گوشت گیرشون نیاد؟ یا دلشونو به یارانه های مضحک خوش کنن؟

زرشک . . .
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

بگین قبول فقط به یک شرط!
هم تو ایران رفراندم اجرا بشه هم اونجا;)
ببینیم نتیجه چی میشه
:biggrin:

میدونین بهترین سیاست چیه؟؟

وقتی میخای دروغی بگی باید یک دروغ خیلی بزرگ بگی تا همه قبول کنن
مثلا بگی اقتصاد ما که مشکلی نداره!!!
 

hadi manafi

عضو جدید
آهای آقایون نه چندان محترم دولت دیکتاتوریه ایران ، ممنون به خاطر جوکایی که میگین تا دلمون شاد شه :biggrin: ايران اسلامی را قبله آمال خود می دانند». :biggrin: اینو خوندم من خندم گرفت فک کنم برا اونا فوش محسوب شه :biggrin:
 

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
برام جالب چیه؟! جالب اینه که عزیزان فکر میکنن این حرفا واقعیه!! این حرفا، واسه اذیت کردن طرف مقابل هستش...

اذرباییجان یه کشور شیعه میباشه... ایران یه کشور شیعه و شاید زور ماشین تبلیغاتیش به ماشین تبلیغات غرب نرسه، ولی به ماشین تبلیغاتی اذرباییجان و ترکیه و چارتا شبکه‌ی تجزیه طلب که میرسه!!
وقتی ایران میاد چنین حرفی میزنه، طرف مقابل، حساب کار دستش میاد که اگر بخواد اذیت بکنه، اذیت میشه و اینجوری کمی خودش رو عقب میکشه...
در حقیقت، این حرفا صرفا گفته شد که رهبران کشور مقابل بخونن که بدونن اگر حرف از وصل کردن و بریدن و دوختن و قیچی کردن باشه، ایران هم میتونه بکنه و اونها هم خطر رو حس میکنن...

در حقیقت، الان اونها حساب کار اومده دستشون! :)
 

شادیاخ

عضو جدید
برام جالب چیه؟! جالب اینه که عزیزان فکر میکنن این حرفا واقعیه!! این حرفا، واسه اذیت کردن طرف مقابل هستش...

اذرباییجان یه کشور شیعه میباشه... ایران یه کشور شیعه و شاید زور ماشین تبلیغاتیش به ماشین تبلیغات غرب نرسه، ولی به ماشین تبلیغاتی اذرباییجان و ترکیه و چارتا شبکه‌ی تجزیه طلب که میرسه!!
وقتی ایران میاد چنین حرفی میزنه، طرف مقابل، حساب کار دستش میاد که اگر بخواد اذیت بکنه، اذیت میشه و اینجوری کمی خودش رو عقب میکشه...
در حقیقت، این حرفا صرفا گفته شد که رهبران کشور مقابل بخونن که بدونن اگر حرف از وصل کردن و بریدن و دوختن و قیچی کردن باشه، ایران هم میتونه بکنه و اونها هم خطر رو حس میکنن...

در حقیقت، الان اونها حساب کار اومده دستشون! :)

برای اولین بار با شما موافقم ، این جنگ تبلیغاتیه
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به مطالب ضدایرانی مطرح شده در نشست گروهک‌های تجزیه‌طلب در باکو ، گفت: دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست مواضع رسمی جمهوری آذربایجان نیست.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) المان عبدالله‌یف افزود:
تغییری در مواضع جمهوری آذربایجان در قبال ایران ایجاد نشده است؛ موضع ما همیشه یکسان بوده است و باکو به مناسبات صمیمانه همسایگی اولویت می‌دهد.



وی با تاکید بر این‌که «باکو در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کند» افزود:

ما به تمامیت ارضی ایران با احترام برخورد می‌کنیم، مناسبات جمهوری آذربایجان با ایران بر پایه همکاری است و معتقدیم این روابط پس از این نیز توسعه خواهد یافت.



وی که با واحد مرکزی خبر در باکو گفت‌وگو می‌کرد،در پاسخ با سوالی درباره شرکت برخی نمایندگان مجلس و افرادی نظیر رامیز محمداف جانشین مدیرانستیتوی جغرافی آکادمی علوم آذربایجان در این نشست و مغایرت برگزاری این نشست با معاهدات فیمابین کشور گفت:
نمایندگان مجلس یا استادان دانشگاه ، مقام دولتی محسوب نمی‌شوند.



گروهک قومگرا و تجزیه‌طلب به اصطلاح جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی!، اخیرا با برگزاری نشستی در باکو ضمن طرح ادعاهای تجزیه‌طلبانه علیه کشورمان، نشریاتی توهین آمیز را توزیع کردند.

ایسنا - واکنش وزارت خارجه آذربایجان به نشست ضدایرانی در باکو

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رادیو فردا به قدری پوچه ...که ارزشی نداره جواب دادن به ادعاهاش .........حسین شریعتمداری مردی بزرگ و ماندگار است و نماینده کسی هم نیست ..ضمن اینکه مقام دولتی هم نیست! ...خدا حفظش کنه
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فکر می کنم این فقط دست پیش بود که پس نیفتن؛ یه هشدار..یه تلنگر.

"يادداشت شريعتمداری آن‌گونه که خود عنوان کرده، واکنشی به برگزاری يک همايش «با شرکت کنندگان اندک و کم شمار» با عنوان «آينده آذربايجان جنوبی» در باکو بوده است."
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
خبرو نیگا
خودشم چی رادیو فردا
رادیو فردا اینقدر اسکل بوده نفهمیده این جنگ تبلیغاتیه
یا اسکل بوده یا خودشو زده به اسکلیت :biggrin:
 

آبیدر751

اخراجی موقت
کيهان خواستار برگزاری رفراندوم الحاق جمهوری آذربايجان به ايران شد

حسين شريعتمداری، نماينده آيت الله خامنه ای در روزنامه کيهان، در يادداشت روز چهارشنبه، ۱۴ فروردين،این روزنامه گفته است مسئولان ايران می‌توانند به دولت جمهوری آذربايجان پيشنهاد کنند که «الحاق» اين کشور به ايران را در ميان مردم آن کشور به رفراندوم بگذارند.

وی در اين يادداشت با عنوان «نوبت باکو» نوشته است که «شور و اشتياق وصف ناشدنی مردم مسلمان جمهوری آذربايجان برای الحاق به جمهوری اسلامی ايران موج می زند».

يادداشت شريعتمداری آن‌گونه که خود عنوان کرده، واکنشی به برگزاری يک همايش «با شرکت کنندگان اندک و کم شمار» با عنوان «آينده آذربايجان جنوبی» در باکو بوده است.

«جبهه آزادی ملی آذربايجان جنوبی» روز ۱۰ فروردين ماه نشستی را در هتل «پارک اين» باکو با حضور تعدادی از نمايندگان احزاب مخالف و چند کارشناس جمهوری آذربايجان و برخی ايراني‌های آذربايجانی زبان مقيم خارج برگزار کرد، موضوعی که هم واکنش سفارت ايران در باکو را در پی داشت و هم سفير باکو در تهران به وزارت امور خارجه ايران فراخوانده شد.

روزنامه «مساوات» جمهوری آذربايجان روز ۱۱ فروردين درباره نشست ياد شده گزارش داده بود که «موضوع زندانيان سياسی و فعالين مدنی آذری زبان در ايران، لزوم يافتن راه‌هايی برای اطلاع رسانی درباره وضعيت آنها به مجامع بين المللی، انتقاد از نبود طرح استراتژيک در دولت آذربايجان در رابطه با آذری زبان‌های ايران، برنامه هسته‌ای و وضعيت اقتصادی اين کشور» از طرف سخنرانان اين نشست مطرح شد. بر اساس گزارش‌ها، در نشست ياد شده هيچ مقام رسمی دولت باکو يا افراد نزديک به دولت حضور نداشته اند.

وزارت امور خارجه ‌ايران روز ۱۱ فروردين با احضار سفير جمهوری آذربايجان در تهران به برگزاری اين نشست اعتراض کرد و گفت که در اين نشست «عليه حاکميت و تماميت ارضی» ايران موضع گيری شده است.

حسین شريعتمداری در یادداشت روز چهارشنبه روزنامه کیهان با «سخيف و کودکانه» خواندن ادعاهايی که «عليه حاکميت و تماميت ارضی جمهوری اسلامی ايران» مطرح شده، نوشته است که جمهوری آذربايجان نزديک به ۱۰ ميليون نفر جمعيت دارد که اکثريت نزديک به تمامی آنها مسلمان و شيعه هستند و «پيوندهای عميق فرهنگی و عقيدتی با مردم آذربايجان ايران دارند... آنها بعد از فروپاشی شوروی سابق خواستار بازگشت به فرهنگ و عقايد خود بودند و از آن هنگام تاکنون ايران اسلامی را قبله آمال خود می دانند».

اين مقاله در ادامه می نويسد که «شواهد موجود و رصدهای پيوسته کمترين ترديدی باقی نمی‌گذارند که مردم جمهوری آذربايجان، خود را عضو جدا شده ای از ايران اسلامی تلقی می‌کنند و تلاش فراوان و برنامه ريزی گسترده صهيونيست‌ها که بعد از فروپاشی شوروی در جمهوری آذربايجان نفوذ قابل توجهی يافته اند، تاکنون نه فقط موفق به تغيير اين ديدگاه در مردم شريف جمهوری آذربايجان نشده است بلکه دشمنی و جنايات وحشيانه صهيونيست‌ها عليه ملت‌های مسلمان ، اشتياق مردم جمهوری آذربايجان را به پيوند با ايران اسلامی شتاب بيشتری داده است».

نماينده ولی فقيه در روزنامه کيهان در ادامه گفته است که ماجرای نشست اخير و دهها ماجرای مشابه ديگر کمترين ترديدی باقی نمی‌گذارد که مردم در جمهوری آذربايجان از «حضور و نفوذ آشکار و پنهان صهيونيست‌ها در آن مرز و بوم به تنگ آمده‌اند و اين دقيقاً همان پيامی است که بايستی مسئولان محترم سياست خارجی کشورمان دريافت کنند و در پی آن برای نجات مردم جمهوری آذربايجان دست به کار شوند».

حسين شريعتمداری درباره ساز و کار و نحوه «نجات مردم جمهوری آذربايجان»، موضوع برگزاری رفراندوم در اين کشور را برای الحاق به ايران مطرح کرده است. به‌ گفته وی، اين ابتدايی ترين گام در تحقق دموکراسی و مردم سالاری است.

اين گزارش در ادامه می گويد که نتيجه رفراندوم از هم اکنون «به آسانی و با قاطعيت» قابل پيش بينی است؛ آنچه در ميان مردم جمهوری آذربايجان جريان دارد به وضوح نشان می‌دهد که «آنها در گام اول خواستار الحاق به ايران اسلامی هستند و اولويت دوم را در تشکيل يک نظام اسلامی با ساختاری برگرفته از ساختار جمهوری اسلامی ايران می‌دانند».

«راه اندازی جریانی برای بازگشت ۱۷ شهر قفقاز به ایران»

همزمان با اين انتشار يادداشت، منصور حقيقت پور، نماينده اردبيل در مجلس شورای اسلامی، گفته که «جريانی به راه افتاده است تا ۱۷ شهر قفقاز از جمله آذربايجان به کشورمان ملحق شود که اميدواريم با همراهی مردم و حمايت همه جانبه دستگاه‌های بين‌المللی اين امر محقق شود».

آقای حقيقت پور در گفت و گو با خبرگزاری فارس به ماهيت اين «جريان» اشاره نکرده است ولی گفته که «قرار است نشستی نيز در اين زمينه در منطقه قفقاز انجام شود و جريان الحاق ۱۷ شهر اين منطقه به کشورمان يک جريان جدی است چرا که در نهايت حيله و نيرنگ، اين ۱۷ شهر که شهر‌های آذربايجان و باکو نيز جزو آنها بوده است در دوران قاجار از ايران جدا شده و مردمان آن علاقمند هستند که به دامن کشورمان بازگردند».

اشاره اين نماينده مجلس به قراردادهای گلستان و ترکمنچای است که پس از شکست ايران از روسيه در جنگ های اوايل قرن نوزدهم ميلادی منعقد شد و بر اساس شهرهای زيادی از ناحيه شمال غربی ايران جدا شد. اين شهرها هم اکنون در جمهوری آذربايجان و ارمنستان قرار دارند.

هنوز دولت آذربايجان به طور رسمی واکنشی به برگزاری نشست ياد شده در باکو، احضار سفيرش در تهران و يادداشت نماينده آيت‌الله خامنه ای در روزنامه کيهان نشان نداده است.

منبع:

http://www.radiofarda.com/content/f4.../24946507.html
دروغ بزرگ 13
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
 

آبیدر751

اخراجی موقت
رادیو فردا به قدری پوچه ...که ارزشی نداره جواب دادن به ادعاهاش .........حسین شریعتمداری مردی بزرگ و ماندگار است و نماینده کسی هم نیست ..ضمن اینکه مقام دولتی هم نیست! ...خدا حفظش کنه
بزاریم تو شیشه چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟:biggrin:
 

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکات جالبی در این مطالب ذکر شده است:
اولا به قول بچه ها، رفراندوم در هر دو منطقه انجام بشه، فکر کنم نتایج جالبی بدست بیاد
ثانیا، اینکه ما میخواهیم 17 شهر قفقاز را که به کشور خودمون الحاق کنیم و این از زبان نماینده مجلس کشورمون بیان میشه اصلا ایرادی نداره ولی اگر حرکتی بر خلاف نظر آقایان انجام بشه ایراد داره!
ثالثا، موضع ایران در مناقشه قره باغ چیه؟
 

mor1360

عضو جدید
ثالثا، موضع ایران در مناقشه قره باغ چیه؟
قره باغ متعلق به کیست ؟
قره باغ سرزمینی متعلق به ایران بوده و با عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمانچای به اشغال روسیه در آمد.
امروز مقامات باکو قره باغ را بخشی از خاک خود معرفی میکنند .
دولت خودخوانده قره باغ ، تاسیس کشوری با نام جمهوری قره باغ را اعلام کرده اما این کشور از سوی هیچ کشور حتی ارمنستان نیز به رسمیت شناخته نشده است . با این حال دولت خودخوانده قره باغ دفترهای نمایندگی خود را در کشورهای بزرگ غرب مانند امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، و نیز روسیه دایر کرده و به اقداماتی شبیه اقدامات دولتهای مستقل مانند صدور ویزا ، جذب سرمایه گذاری ، روابط سیاسی خاص و ... دست میزند.
ارمنستان ، به صورت رسمی نه قره باغ را جزو ارمنستان اعلام کرده و نه استقلال آن رابه رسمیت شناخته است. با این حال آن را متعلق به ارامنه دانسته و همواره به عنوان حامی اصلی قره باغ شناخته میشود.
کشورهایی مانند روسیه ، امریکا ، فرانسه ، انگلیس و بسیاری دیگر از کشورهای غربی ضمن اینکه روابط گسترده یا با ایروان و باکو دارند ، در سخنان و بیانیه های دیپلماتیک از تمامیت ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت میکنند. مخالف اغاز هر گونه جنگ هستند و بر مذاکرات سیاسی بین ایروان - باکو و قره باغ تاکید میکنند.
« گروه مینسک » که پرونده قره باغ را در دست دارد ، روند فعالیتش عملا در راستای استقلال قره باغ است . این گروه بر تعیین سرنوشت قره باغ از طریق برگزاری رفراندم تاکید میکند.
مقامات دولت خودخوانده قره باغ میگویند بر اساس آنچه درمورد کوزوو عمل شده ، غرب و ناتو بایستی از استقلال قره باغ حمایت کند.

موضع ایران :
ایران در ابتدای جنگ قره باغ و گسترش تهاجمات ارامنه از قره باغ به سوی مناطق مسلمان نشین ، و حتی نزدیکی مرزهای ایران ، به کمک مردم ستمدیده و آوارگان جنگی مسلمان شتافت . دهها از رزمندگان ایرانی و نیز گردانهایی از مجاهدان افغانی از ایران وارد شمال ارس شده و به مقابله با مهاجمان ارمنی و روسی پرداختند . رزمندگان ایرانی آموزشگاه نظامی دایر کرده و به آموزش نیرو پرداختند. در این هنگام که آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست جمهوری ایران را بر عهده داشت ، دهها میلیون دلار کمک در قالب موادغذایی ، مواد سوختی ، دایر کردن اردوگاه برای آوارگان ،و حتی تجهیزات ضروری به مسلمان مورد هجوم قرار گرفته ارسال گردید . علاوه بر این کمکهای بشر دوستانه دولت ایران تلاش کرد دو طرف را در تهران به آتش بس وادارد اما این آتش بس با دخالت خارجیها و بخصوص روسها و دولت وقت ترکیه که نمیخواستند ایران نقش آفرین صلح باشد تحقق نیافت . علاوه بر کمکهای یاد شده ، مرزهای ایران به روی نیروهای دولت باکو باز بود . این نیروها که اغلب از جبهه جنگ عقب نشینی میکردند در حین عقب نشینی وارد خاک ایران میشدند و پناه میگرفتند و دوباره از خاک ایران به مقرهای خود باز میگشتند.
در آخرین روزهای اسفند ۱۳۷۲(۱۷ مارس ۱۹۹۴) یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ ایران که از مسکو عازم ایران و حامل جمعی از نظامیان و دانشجویان ایرانی بود بر فراز ارمنستان مورد هدف موشک قرار گرفت . در این ماجرا ۹ تن از افسران فداکار و شجاع ایرانی از جمله سرهنگ آقا بیگلو فرمانده هواپیما و از بهترین معلم خلبانهای نیروی هوایی ایران به همراه دیگر سرنشینان از جمله مجید میرزایی افسر باتجربه مهندس پرواز به شهادت رسیدند . با این ماجرا ایران تاوان تلاش برای صلح و جلوگیری از تجاوز به مسلمانان را میپرداخت. روسیه با این اقدام پیامی خشن به ایران ارسال کرد که در مناقشه قره باغ دخالت نکند .مقامات ارمنستان اظهار داشتند که هواپیمای ایرانی به اشتباه توسط پدافند هوایی و با تصور اینکه هواپیمای دشمن است مورد هدف موشک قرار گرفته است ! اما در همین حال رییس دولت باکو یعنی ابوالفضل ایلچی بیگ نیز که اسیر خیالات پان ترکیستی و ایجاد توران بزرگ و اذربایجان بزرگ بود در حالی که هر روز بخشی ازجمهوری آذربایجان را به نیروهای ارمنی و روسی واگذار میکرد حتی در مصاحبه های مطبوعاتی از تجزیه ایران سخن میگفت و برای تجزیه ایران از امریکا طلب کمک میکرد.تلویزیون باکو با نشان دادن جعبه خرماهای ایرانی در سنگرهای ارامنه اعلام میکرد که ایران از ارمنستان حمایت میکند!
ایران نیز مانند دیگر کشورها همواره از تمامیت ارضی دو کشور همسایه حمایت کرده است . این سیاست در دوره آقای خاتمی به نفع باکو تغییر یافت . خاتمی در سفر به باکو اعلام کرد که قره باغ جزو خاک آذربایجان است . این اعلام موضع موجب کدورت در روابط تهران – ایروان شد و البته پاسخی مناسب نیز از سوی مقامات باکو که به شدت تحت تاثیر دشمنان ایران بخصوص امریکا و رژیم صهیونیستی هستند نیافت . موضع گیری خاتمی علیه ارمنستان در داخل نیز مورد انتقاد واقع شد . با این حال پس از خاتمی سیاست رسمی ایران همواره حمایت از تمامیت ارضی دو کشور همسایه بوده است . این سیاست اگر چه در ظاهر متناقض به نظر میرسد اما سیاستی بر مبنای واقعیتها است ، چرا که هنوز تمامیت ارضی دو کشور همسایه دقیقا مشخص نشده است و زمانی که هر دو کشور بر مرزهای مورد تفاهم توافق کردند ، در ان زمان نیز همین سیاست حمایت از تمامیت ارضی دو طرف کاربرد دارد.

قره باغ و حرکت به سوی استقلال :

واقعیت این است که قره باغ به تدریج و به صورت آرام به سوی استقلال در حرکت است . ضامن اصلی این روند نیز کشورهایی مانند روسیه ، امریکا ،انگلستان، فرانسه که روابط بسیار گسترده ای با هر دو طرف ( ایروان و باکو ) دارند . ایروان سیاست زیرکانه ای در پیش گرفته و از استقلال قره باغ به صورت رسمی حمایت نکرده است. در حقیقت ایروان میخواهد بعد از کشورهایی مانند امریکا و روسیه استقلال قره باغ را به رسمیت بشناسد و با انجام اقدامات پیش دستانه موجب اتفاقات ناخواسته و یا نارضایتی کشورهای دیگر و واکنش منفی آنها نشود. کشورهایی مانند روسیه و امریکا و کشورهایی اروپایی و نیز رژیم صهیونیستی خواهان تداوم وضعیت موجود قره باغ هستند . زیرا تداوم وضعیت موجود به نفع همه این کشورهاست .هم از لحاظ اقتصادی و سیاسی و هم منافع دراز مدت . ایروان و باکو طی سالهای اخیر دهها صدها میلیون دلار صرف خرید تسلیحات از کشورهای خارجی روسیه ، امریکا ، رژیم صهیونیستی و.... کرده اند . ارمنستان به علت مناقشه قره باغ به استقرار پایگاههای روسیه در خاک خود گردن نهاده است و عملا تحت تاثیر شدید مسکو قرار دارد. مناقشه قره باغ کارتی است که کشورهای خارجی با آن با ایروان ، باکو و حتی کشورهای دیگر بازی میکنند و منافع خود را پیش میبرند. وجود مناقشه قره باغ باعث شده که کشورهای دخالتگر خارجی ، با تمسک به بهانه هایی مانند حفاظت از صلح و امنیت نفوذ سیاسی و امنیتی و نظامی خود را در منطقه گسترش دهند. چنین به نظر میرسد که حتی ایروان و باکو نیز از حل زود هنگام مساله قره باغ به نفع یکی از طرفین ناامید شده اند اگر چه وضعیت موجود ظاهرا به نفع ارمنستان و نیز استقلال قره باغ ارزیابی میشود. شکی نیست که تداوم وضعیت موجود میتواند به استقلال قره باغ - نه در آینده نزدیک – منجر شود. زیرا بازیگران مناقشه قره باغ تمایلی به حل مناقشه ندارند و وضعیت موجود مناقشه تامین کننده منافع آنهاست.

دولت باکو و تهدیدهای مداوم به جنگ :
حدود 8 سال است که دولت باکو به طور مداوم تهدید میکند که در صورت بی نتیجه بودن مذاکرات سیاسی از طریق جنگ سرزمینهای اشغالی و نیز قره باغ را آزاد خواهد کرد. اما آگاهان سیاسی میدانند که دولت باکو چندان در پیخ و خم روابط با کشورهایی نظیر امریکا ، روسیه ، انگلستان و رژیم صهیونیستی گرفتار شده که چنین تحرکی از این دولت یعنی اغاز به جنگ تاثیر گذار چیزی شبیه معجزه است ! دولت باکو چگونه میتواند تهاجم به قره باغ را آغاز کند در حالی که همواره در حال ایجاد موازنه مثبت بین روسیه و امریکا و انگلیس و کشورهای متعدد است و همواره تلاش میکند خاطر این کشورها را نرنجاند ؟علاوه بر مسایل خارجی ، سیاست داخلی دولت باکو نیز به نحویست که با اقدام به جنگ مناسبت ندارد. دولت باکو با انجام اقداماتی نظیر تخریب و تعطیل مساجد ، مبارزه با جریان اسلامگرا و انگیزه دار برای جنگ ، غرق شدن مقامات در فساد و رفاه و رشوه و چنگ اندازی به اموال عمومی ، سرکوب و محدود ساختن آزادیهای ابتدایی ، گسترش روابط با رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی ، اعزام نیرو به عراق و افغانستان برای مبارزه با مسلمانان و... فضایی به وجود آورده است که در این فضا ، مشروعیت حکومت از دست رفته است و چنین حکوتی نمیتواند جنگ و تبعات آن را تحمل کند.
از سوی دیگر مناقشه قره باغ همواره با سقوط دولتها در ایروان و باکو قرین بوده . این مناقشه موجب سقوط پتروسیان در ایروان شد. ایاز مطلب و ایلچی بیگ نیز در باکو به خاطر این مناقشه سقوط کردند. هر گونه سیاست اشتباه باکو میتواند به عمر سلسله علی اف ها در این کشور پایان دهد . بخصوص اینکه محافل پان ترکیستی غربگرا در باکو آشکارا برای سقوط علی اف تلاش میکنند و مترصد فرصتی برای سرنگونی وی هستند.

انتخبات در قره باغ :

دولت خودخوانده قره باغ طی سالهای اخیر انتخاباتهای متعددی را در این منطقه برگزار کرده است و در هر انتخابات نیز ناظرانی از کشورهای مختلف در این منطقه حضور می یابند . در انتخابات اخیر قره باغ نیز ناظرانی از دهها کشور شرکت داشتند . ناظرانی از امریکا ، روسیه ، فرانسه ، کشورهای اروپایی و... در این انتخابات حضور یافته و بر اجرای انتخابات نظارت کردند . گفته میشود از تشکلهای غیر دولتی ایران نیز افرادی به عنوان ناظر در انتخابات قره باغ حضور یافته اند . دولت باکو از حضور ناظران در انتخابات قره باغ نگران نشان داده و اعلام کرده است که اسامی ناظران را تهیه کرده و به این افراد از این پس ویزا برای سفر به جمهوری آذربایجان نخواهد داد ! البته دولت باکو برای ایرانیان – بخصوص آذری های ایرانی – نیز که در گذرنامه خود ویزای ارمنستان داشته باشند ، نیز ویزای باکو صادر نمیکند! در این مورد نیز سیاستهای مبهم و بی اساس باکو قابل تامل است .در حالی که دولت باکو دولت ارمنستان را به رسمیت میشناسد و الهام علی اف از هر چند ماه ملاقاتی با رییس جمهور ارمنستان انجام میدهد و در حالی که حتی مقامات باکو و خبرنگاران به ایروان مسافرت میکنند ، دولت باکو از سفر اتباع سایر کشورها به ارمنستان یا قره باغ خود را ناراحت نشان داده و میگوید که « نباید اتباع خارجی به ارمنستان سفر کنند و برای سفر به قره باغ نیز بایستی از سفارتخانه های دولت باکو ویزا دریافت کنند !!!» و لابد این ویزا را هنگام ورود به قره باغ به ماموران دولت قره باغ ارایه دهند !!! گفته میشود اینگونه اقدامات مسخره آمیز و بی اساس باکو به عنوان لطیفه در نشستهای شورای اروپا نقل میشود . دولت باکو عضو شورای اروپا است و شرایط این شورا را برای رعایت آزادیهای فردی مطابق استانداردهای اروپایی و از جمله آزادی همجنس بازی را نیز پذیرفته است .
اما سیاست دولت باکو از لحاظ قومی نیز درباره قره باغ اشتباه است . دولت کوچک باکو ، به شهادت کتابهای درسی و نقشه های منتشر شده توسط مراکز دولتی و بیانات مقامات از جمله الهام علی اف که خود را رییس جمهور « آذربایجانی های جهان ! » میداند ، مناطق آذری نشین در ایران و گرجستان را بخشی از قلمرو خود محسوب میکند . اگر چه در داخل قلمرو تحت تسلط دولت باکو مناطق گسترده ای تالش نشین ، لزگ نشین و ... وجود دارد . از سوی دیگر دولت باکو بعد از تشکیل و طی عمر 18 خود همواره با خشن ترین عبارات علیه قوم ارمنی تبلیغ کرده و آنها را نسل کش و جنایتکار وتبهکار و ... معرفی نموده است ، با این وضعیت بایستی و بر اساس رویکردهای دولت باکو ، اهالی قره باغ بایستی حق داشته باشند که اولا به دلیل ارمنی بودن حساب خود را از دولت باکو جدا کنند ، ثانیا اهالی قره باغ که همه ارمنی و طبق معرفی دولت باکو افرادی جنایتکار و نسل کش و تبهکار هستند ، چگونه میتوانند در قلمرو تحت حاکمیت دولت باکو زندگی کنند؟

در هر حال برخی کارشناسان سیاسی عقیده دارند که دولت باکو نیز مانند برخی کشورهای ذینفع در مناقشه قره باغ ، با این مناقشه در راستای تحکیم قدرت حکومت در داخل بازی میکند و به همین خاطر از روند موجود یعنی « وضعیت اغمای مناقشه قره باغ » ( نه مرده ، نه زنده ) رضایت دارد.
اخیرا در مطبوعات ایران نیز اخباری حاکی از علاقه وزارت امور خارجه ایران برای میانجیگری درمناقشه قره باغ دیده شده که به نظر میرسد حاکی از عدم دقت عمیق ، مقامات وزارت خارجه ایران در وضعیت مناقشه میباشد. به روشنی باید گفت ، وقتی طرفین درگیر در مناقشه عملا به دنبال حل آن نیستند و نیز کشورهای مورد علاقه دو طرف ( امریکا ، روسیه ، فرانسه ، انگلیس ) نیز خواهان تداوم وضعیت موجود یعنی وضعیت کمای مناقشه هستند ، میانجیگری ایران چه ثمراتی میتواند داشته باشد؟ ایرانی ها نیز باید این واقعیت را قبول کنند که مناقشه قره باغ یک « مناقشه در اغما » میباشد و دیگر قابلیت میانجیگری ندارد و گسترش روابط ایران با ایروان یا باکو لزوما نمیتواند با مناقشه قره باغ در ارتباط باشد . بله ، دولت باکو مدام تبلیغات میکند که ایران با ارمنستان اشغالگر ارتباط دارد . این روابط همسایگی بایستی گسترده تر نیز باشد . انچه دولت باکو مطرح میکند بحث این است که ارمنستان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان را اشغال کرده است و مانند اسراییل است :

- اسراییل یک کشور جعلی است که موجودیت آن بر اساس اشغالگری بنا شده است . ایران اسراییل را به عنوان کشور به رسمیت نمیشناسد .
- ارمنستان یک کشور رسمی است که از سوی ایران ، دولت باکو و همه دولتهای جهان به رسمیت شناخته شده است. سران باکو همواره با سران ایروان در حال رایزنی و دیدار و جام بر جام زدن هستند !
- دولت باکو با اسراییل روابط گسترده یا دارد و بخش اعظم نیاز رژیم صهیونیستی به نفت را تامین میکند. اگر واقعا دولت باکو ، اسراییل را کشوری مانند ارمنستان میداند ، چرا گسترده ترین روابط را با رژیم صهیونیستی دارد ؟
- در منطق اخلاقی و دیپلماسی جهان و نیز قوانین بین الملل ، قطع روابط با کشوری که بخشی از خاک کشور دیگر را اشغال کرده یا به دلیل مناقشه تصرف کرده قابل قبول نیست و دولت باکو نیز در روابط با کشورهای دیگر از این منطق پیروی نمیکند. دولت ترکیه سالهاست که بخشی از قبرس را اشغال کرده و هزاران نیرود در آنجا پیاده کرده ، امریکا و انگلستان ، افغانستان و عراق را اشغال کرده اند و دولت باکو با همه این کشورها روابط گسترده دارد.
- دولت باکو نقش بزرگی در اشغال افغانستان و عراق توسط امریکا ایفا کرده و هم اکنون نیز نیروهای دولت باکو در افغانستان هستند. باکو هنگام تهاجم امریکا به افغانستان و عراق زمین و اسمان کشور را در اختیار نیروهای مهاجم قرار داد . تعدادی از نیروهای اعزامی باکو به عراق نیز در درگیریها کشته شدند.
 

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا به قول بچه ها، رفراندوم در هر دو منطقه انجام بشه، فکر کنم نتایج جالبی بدست بیاد

فکر نمی‌کنم که نتیجه‌ی رفراندوم در مناطق خودی، چیزی چندان متفاوت با رفراندوم های 22 بهمن و 9دی و روز قدس و سایر روزها باشه! :)...
 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ما آخر نفهمیدیم این وسط آذربایجان شمالی میخواد بیاد جنوبی! جنوبی میخواد بره شمالی! شمالی جنوبی قاطی بشه! جفتشون یکی بشن! جفتشون دو تا باشن واسه خودشون! ایران شمالی رو بکشه اینور...شمالی جنوبی رو بکشه اونور!

عجب داستانی داریما!
 

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
شمالی یه کارایی کرد، ایران یه حرفایی زد، شمالی سر جاش نشست! :)....
این روزا دیگه دوره‌ی کشورگشایی به سر اومده! :)...
 

masisabz

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر از اول انقلاب شکوهمند کسانی اعتقاد داشتند که این داستان فقط به دست مردم شکل گرفت و خدا کمک کرد
الان بعد از 34 سال دیگه آشکار شده که از کجا آب میخورده

آقا تبعید میشن به نقطه مرکزی اروپا
تا به آب خوردنی انقلابشونو تبلیغ کنن

و خیلی از این داستانا.....

همش برای این بود که ایران با تمام سختی هایی که قرنها طی کرده بود
و مشکلاتی که وجود داشت، جای خودشو در جهان پیدا کرده بود

بهترین حرکتی که کشورای امروزه جهان خوار میتونستن انجام بدن همین انقلاب بود
تا جلوی ایرانی قدرتمند با ثبات گرفته بشود

حالا یکی از جنوب میخواد کشور عربی تشکیل بده یکی دیگه از شمال با افتخار میخواد به آذربایجان بچسبه
نگران نباشید خوابی که برامون دیدن به زودی به حقیقت میپیونده
و شما با سرافرازی در کشور آذربایجان زندگی میکنید

ولی اون زمان ستارخان باقرخان و... همچنان ایرانی هستن نه از مردم آذربایجان شمالی
 

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقا تبعید میشن به نقطه مرکزی اروپا
تا به آب خوردنی انقلابشونو تبلیغ کنن

جالبه! :)

همش برای این بود که ایران با تمام سختی هایی که قرنها طی کرده بود
و مشکلاتی که وجود داشت، جای خودشو در جهان پیدا کرده بود

ایران جای خودش رو پیدا کرده بود؟! ایران دقیقا کجای ماجرا بود؟! ایران یه کشوری بود که نفتش رو می‌گرفتن به جاش بهش جنس میدادن، ماشین میدادن و لباس میدادن و براش پل میزدن!! همون کاری که امروز دارن برا قطر و امارات و ترکیه میکنن!!
براتون جالب نیست؟! این کشورها تا وقتی ایران نوکرشون بود بهشون محل گاو هم نمی‌ذاشت کسی!!! همین ترکیه تا همین ۳-۴ سال پیش عین سگ تو اتحادیه‌ی اروپا ول می‌گشت که اقا جان مادرتون ما رو راه بدین تو اتحادیتون!!
حتی الان هم که عضو شده، کسی اعتنای یه گاو باز بهش نمیذاره!! اسرائيل ادمای دو تا کشتی تجاریش رو به خاک و خون کشید، بعد از چند سال که دارن سگ‌دو میزنن که کارشون بهش رسیدگی بشه، کسی بهشون اعتنا نمی‌کنه!!!

قطر و امارات هم که می‌بینید اوضاعشون رو!! نفتشون رو میگیرن، بعد ازشون باز دوباره پول میگیرن که بهشون جنس بفروشن! :)...
با این وجود، می‌بینید که بازم تولید علم منطقه از ایرانه! بازم می‌بینید که این دانشجوی های ایرانی هستن که در کشورهاشون میرن و کار میکنن و علم تولید میکنن و کمک میکنن که دنیا بره جلو و در نهایت امیر قطر میشه متفکر برتر سال! :)..... حالا یکی بیاد بگه ایشون دقیقا کدوم تفکر برتر سال رو داشتن؟!

دوست من، تا ۳۰ سال پیش، ایران سگ نگهبان امریکا در منطقه بود و حالا که ایران رفته، قطر و امارات و ترکیه جاش رو گرفتن!! :)...

بهترین حرکتی که کشورای امروزه جهان خوار میتونستن انجام بدن همین انقلاب بود
تا جلوی ایرانی قدرتمند با ثبات گرفته بشود
دوست عزیز، ایران امروز، ایرانی هستش که از غرب خریدی نمیکنه و خودش تنهایی داره از لوکوموتیو گرفته تا هواپیما و کشتی و ناو‌های سنگین باربری میسازه....(مثلا صنایع تولید ناو‌های فوق سنگین باربری که فک کنم 60 هزار تنی میباشن، در دست چند کشور معدوده که ایران یکی از اونهاست! :) و ما داریم برا ونزوئلا یکی میزنیم...)...

ایران ۳۰ سال پیش، ایرانی کاملا وابسته به غرب بود... و می‌بینیم که به محض اینکه غربی ها بساطشون رو از اینجا جمع کردن، ما مجبور شدیم از ۰ مطلق شروع کنیم!! چرا؟ چون شاه احمق ایران، مثل اعراب فقط پول داده بود و خریده بود و به کله‌ی پوکش نرسیده بود که اگر یه روز اینا خراب شدن یا میونه‌ی ما با اینا شکراب شد، اونوقت چی؟!!!
الان ما هنوز داریم گند‌کاری های اون اقا رو تو مملکت جمع می‌کنیم....

این کشورها، در ادامه‌ی تلاششون برای عقب نگه داشتن ایران، ۲۰ و خورده‌ای ساله که به ما تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر وسایل و صنایع معدود سنگین کشور رو نمیدن و ما مجبوریم با تکنولوژی های قدیمی کار کنیم...

در حقیقت، ایران قبلی، هیچی نبود! و ایران امروز رو دارن تلاش میکنن با تحریم و فتنه و درگیری و غیره و ذلک که جلوش رو بگیرن که جلو نره!!!

اما ایران میاد ماهواره میفرسته فضا! امسال ۷ ماهواره فرستاده میشه!!
ایران در علوم پزشکی کاملا موفق و پرچمداره مخصوصا سلول های بنیادی....

این‌چیزایی که دارم میگم، کارایی هستن که نهایتش در دست 4-5 کشور در دنیا باشه که ایران هم یکی از اوناست!!!

امروز، ایران سومین کشور در دنیاست که جنگنده نسل ۵ام میسازه و همین تجارب، بهش کمک میکنه که هواپیمای مسافربری بسازه و همین الان این هواپیما‌ها هرچند کوچیک، تو کشور دو سه سالی هست که دارن کار میکنن و هیچ مشکلی نداشتن! خوب شما بگو.... چد کشور در دنیا هستن که هواپیمای مسافربری میسازن؟!!! که ایران هم یکی از اوناست؟!

دوست عزیز، غرب، 60 سال پیش شروع کرده به ساختن و امروز اینجاست، و ما تازه 15 ساله داریم میسازیم که این 15 سال هم به لطف مدیران شاید 5 سال ساختن درست حسابی توش نبوده!!!! ولی بازم جایی هستیم که الان هستیم!!

حالا یکی از جنوب میخواد کشور عربی تشکیل بده یکی دیگه از شمال با افتخار میخواد به آذربایجان بچسبه
نگران نباشید خوابی که برامون دیدن به زودی به حقیقت میپیونده
و شما با سرافرازی در کشور آذربایجان زندگی میکنید

طرح موسوم به خاور میانه‌ی جدید امریکا رو دیدید شما؟
من بنا رو بر این میذارم که حتی اگر ندیده باشید، میرید میگردید و عکس نقشه‌ی خاورمیانه‌ی جدید اقایون امریکا رو می‌بینید....!!!

توی این طرح، همونجوری که کاملا مشخصه، کل کشورها رو تجزیه میکنن و تریکه و ایران و عراق و سوریه و عربستان نداره!! :)... همه رو میخوان تجزیه بکنن و کشورهای کوچیک و وابسته درست بکنن!!!
فعلا سوریه یک مانع اصلی، ایران یک مانع اصلی و لبنان یک مانع نصف و نیمه هستش!!!
کشوری مثل قطر تازه فهمیده کجای کاره و به جای اینکه مناطقی بهش اضافه بشه، کلا میشه یکی از شهرهای عربستان و کمی عقب کشیده ولی راهی نداره!!!

و یادتون باشه، شاه خائن ایران که اینهمه دبدبه و کبکبه‌ی ایران و کوروش داشت، سر نیم ساعت بحرین رو از دست داد و پدر بزرگوارش هم که یادتون هست!! ارتش پر افتخارش که دومین تولید کننده‌ي اسلحه‌ی شاخ اونزمان(ام ۱)‌بود فقط چند ثانیه طول کشید تا از هم بپاشه! :)... و نتیجه‌اش رو هم که حتمی به خاطر دارین که چه مناطقی از دست رفت!!!

حالا جمهوری اسلامی، حدود 5 سال جنگید تا کل مناطقی که از دست رفته بود رو از عراق بگیره و 3 سال هم جنگید که موقعیت رو تثبیت بکنه یا خاک بگیره که نامه‌ی معروف محسن رضایی میاد که اقا از هر 10 نیرو یکیش اسلحه نداره!
و شد انچه شد...
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
امتحانش مجانیه ! یه رفراندوم بین مردم آذربایجان برگزار بکنن ببینیم چی میشه.
یمدت دیگه واسه بحرین هم میتونیم همچین کاریو بکنیم.
 

masisabz

عضو جدید
کاربر ممتاز
جالبه! :)

ایران جای خودش رو پیدا کرده بود؟! ایران دقیقا کجای ماجرا بود؟! ایران یه کشوری بود که نفتش رو می‌گرفتن به جاش بهش جنس میدادن، ماشین میدادن و لباس میدادن و براش پل میزدن!! همون کاری که امروز دارن برا قطر و امارات و ترکیه میکنن!!
براتون جالب نیست؟! این کشورها تا وقتی ایران نوکرشون بود بهشون محل گاو هم نمی‌ذاشت کسی!!! همین ترکیه تا همین ۳-۴ سال پیش عین سگ تو اتحادیه‌ی اروپا ول می‌گشت که اقا جان مادرتون ما رو راه بدین تو اتحادیتون!!
حتی الان هم که عضو شده، کسی اعتنای یه گاو باز بهش نمیذاره!! اسرائيل ادمای دو تا کشتی تجاریش رو به خاک و خون کشید، بعد از چند سال که دارن سگ‌دو میزنن که کارشون بهش رسیدگی بشه، کسی بهشون اعتنا نمی‌کنه!!!

قطر و امارات هم که می‌بینید اوضاعشون رو!! نفتشون رو میگیرن، بعد ازشون باز دوباره پول میگیرن که بهشون جنس بفروشن! :)...
با این وجود، می‌بینید که بازم تولید علم منطقه از ایرانه! بازم می‌بینید که این دانشجوی های ایرانی هستن که در کشورهاشون میرن و کار میکنن و علم تولید میکنن و کمک میکنن که دنیا بره جلو و در نهایت امیر قطر میشه متفکر برتر سال! :)..... حالا یکی بیاد بگه ایشون دقیقا کدوم تفکر برتر سال رو داشتن؟!

دوست من، تا ۳۰ سال پیش، ایران سگ نگهبان امریکا در منطقه بود و حالا که ایران رفته، قطر و امارات و ترکیه جاش رو گرفتن!! :)...


دوست عزیز، ایران امروز، ایرانی هستش که از غرب خریدی نمیکنه و خودش تنهایی داره از لوکوموتیو گرفته تا هواپیما و کشتی و ناو‌های سنگین باربری میسازه....(مثلا صنایع تولید ناو‌های فوق سنگین باربری که فک کنم 60 هزار تنی میباشن، در دست چند کشور معدوده که ایران یکی از اونهاست! :) و ما داریم برا ونزوئلا یکی میزنیم...)...

ایران ۳۰ سال پیش، ایرانی کاملا وابسته به غرب بود... و می‌بینیم که به محض اینکه غربی ها بساطشون رو از اینجا جمع کردن، ما مجبور شدیم از ۰ مطلق شروع کنیم!! چرا؟ چون شاه احمق ایران، مثل اعراب فقط پول داده بود و خریده بود و به کله‌ی پوکش نرسیده بود که اگر یه روز اینا خراب شدن یا میونه‌ی ما با اینا شکراب شد، اونوقت چی؟!!!
الان ما هنوز داریم گند‌کاری های اون اقا رو تو مملکت جمع می‌کنیم....

این کشورها، در ادامه‌ی تلاششون برای عقب نگه داشتن ایران، ۲۰ و خورده‌ای ساله که به ما تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر وسایل و صنایع معدود سنگین کشور رو نمیدن و ما مجبوریم با تکنولوژی های قدیمی کار کنیم...

در حقیقت، ایران قبلی، هیچی نبود! و ایران امروز رو دارن تلاش میکنن با تحریم و فتنه و درگیری و غیره و ذلک که جلوش رو بگیرن که جلو نره!!!

اما ایران میاد ماهواره میفرسته فضا! امسال ۷ ماهواره فرستاده میشه!!
ایران در علوم پزشکی کاملا موفق و پرچمداره مخصوصا سلول های بنیادی....

این‌چیزایی که دارم میگم، کارایی هستن که نهایتش در دست 4-5 کشور در دنیا باشه که ایران هم یکی از اوناست!!!

امروز، ایران سومین کشور در دنیاست که جنگنده نسل ۵ام میسازه و همین تجارب، بهش کمک میکنه که هواپیمای مسافربری بسازه و همین الان این هواپیما‌ها هرچند کوچیک، تو کشور دو سه سالی هست که دارن کار میکنن و هیچ مشکلی نداشتن! خوب شما بگو.... چد کشور در دنیا هستن که هواپیمای مسافربری میسازن؟!!! که ایران هم یکی از اوناست؟!

دوست عزیز، غرب، 60 سال پیش شروع کرده به ساختن و امروز اینجاست، و ما تازه 15 ساله داریم میسازیم که این 15 سال هم به لطف مدیران شاید 5 سال ساختن درست حسابی توش نبوده!!!! ولی بازم جایی هستیم که الان هستیم!!

طرح موسوم به خاور میانه‌ی جدید امریکا رو دیدید شما؟
من بنا رو بر این میذارم که حتی اگر ندیده باشید، میرید میگردید و عکس نقشه‌ی خاورمیانه‌ی جدید اقایون امریکا رو می‌بینید....!!!

توی این طرح، همونجوری که کاملا مشخصه، کل کشورها رو تجزیه میکنن و تریکه و ایران و عراق و سوریه و عربستان نداره!! :)... همه رو میخوان تجزیه بکنن و کشورهای کوچیک و وابسته درست بکنن!!!
فعلا سوریه یک مانع اصلی، ایران یک مانع اصلی و لبنان یک مانع نصف و نیمه هستش!!!
کشوری مثل قطر تازه فهمیده کجای کاره و به جای اینکه مناطقی بهش اضافه بشه، کلا میشه یکی از شهرهای عربستان و کمی عقب کشیده ولی راهی نداره!!!

و یادتون باشه، شاه خائن ایران که اینهمه دبدبه و کبکبه‌ی ایران و کوروش داشت، سر نیم ساعت بحرین رو از دست داد و پدر بزرگوارش هم که یادتون هست!! ارتش پر افتخارش که دومین تولید کننده‌ي اسلحه‌ی شاخ اونزمان(ام ۱)‌بود فقط چند ثانیه طول کشید تا از هم بپاشه! :)... و نتیجه‌اش رو هم که حتمی به خاطر دارین که چه مناطقی از دست رفت!!!

حالا جمهوری اسلامی، حدود 5 سال جنگید تا کل مناطقی که از دست رفته بود رو از عراق بگیره و 3 سال هم جنگید که موقعیت رو تثبیت بکنه یا خاک بگیره که نامه‌ی معروف محسن رضایی میاد که اقا از هر 10 نیرو یکیش اسلحه نداره!
و شد انچه شد...

:gol:
 
بالا